abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:19:06 #1
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_36265778
Na me nu pas een beetje georienteerd te hebben springen deze 2 studie's bij mij er toch wel duidelijk bovenuit!

Het gaat dus om de keuze tussen vrijetijdsmanagement (NHTV Breda) en Sport en Economie (Tilburg).
Ik heb hierover verschillende gesprekken gehad met mensen, en steeds komt eruit dat ze Vrijetijdsmanagement toch wel sterk afraden, omdat het een ''nietszeggende'' studie is.
De SPECO daarentegen is wat professioneler, betere kansen na je studie en ook gewoon een betere school (uit verhalen)

Iemand hier die ervaringen heeft op deze opleidingen, of er wat van weet van vrienden e.d., of dit ook wilt gaan doen? Welke keuze zouden jullie maken etc.

Alvast bedankt!
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:33:36 #2
74126 Frank79
Life is good!
pi_36266316
Iedereen die ik ken die SPECO heeft gedaan, is daarna gaan doorstuderen. Daar heb ik ze dan ook leren kennen. Blijkbaar vonden zij het niet zwaar genoeg om aan een carriere te kunnen gaan beginnen...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:52:06 #3
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_36337724
En waarom dan universiteit ipv hbo-master?

up!
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_36367109
zit er ook over na te denken om over anderhalf jaar de SPECO te gaan volgen, ben alleen nog op zoek naar meningen van mensen die er nu zitten of hebben gezeten..
pi_36438727
ik deel je mening over vrijetijdsmanagement, maar ook speco raad ik je af. een vriend van me zit momenteel daar in zijn 2e jaar en hij geeft ruiterlijk toe dat de opleiding geen zak voorstelt, alles veel te makkelijk is, en hij maar zo'n 6 contacturen per week heeft. ook hij zal hierna doorstuderen om toch nog een papiertje van waarde te behalen.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_36440475
Commerciele Economie niet wat? . Je hebt daar verschillende richtingen in, ook sport en entertainment.
pi_36466435
Ik ben zelf op dit moment aan het afstuderen aan de SPECO, erg leuke en goede opleiding. Mensen uit mijn klas die dit jaar tevens een pre-master volgen zeggen dat ze qua basiskennis ver voorlopen op studenten die bijv. MER e.d. studeren.

Ik ga hierna ook verder studeren (Master Marketing Management, UvT), maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik nog geen zin heb om al te gaan werken
pi_36477188
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:36 schreef Double_B het volgende:
Ik ben zelf op dit moment aan het afstuderen aan de SPECO, erg leuke en goede opleiding. Mensen uit mijn klas die dit jaar tevens een pre-master volgen zeggen dat ze qua basiskennis ver voorlopen op studenten die bijv. MER e.d. studeren.

Ik ga hierna ook verder studeren (Master Marketing Management, UvT), maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik nog geen zin heb om al te gaan werken
als je de SPECO hebt gehaald, zijn er dan wel genoeg banen of is het echt verstandig om gewoon nog door te studeren?
pi_36477353
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef zolTan15 het volgende:

[..]

als je de SPECO hebt gehaald, zijn er dan wel genoeg banen of is het echt verstandig om gewoon nog door te studeren?
van wat ik heb gehoord: studeer nog maar even door.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_36496460
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:31 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

van wat ik heb gehoord: studeer nog maar even door.
is dit dan omdat iedereen vind nog niet oud genoeg te zijn voor een baan, of heb je niet genoeg kennis?
pi_36504366
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:35 schreef zolTan15 het volgende:

[..]

is dit dan omdat iedereen vind nog niet oud genoeg te zijn voor een baan, of heb je niet genoeg kennis?
Zie een aantal posts hieboven.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_36579442
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:26 schreef zolTan15 het volgende:

[..]

als je de SPECO hebt gehaald, zijn er dan wel genoeg banen of is het echt verstandig om gewoon nog door te studeren?
Yep, zijn dan genoeg banen.

T is een kwalitatief stukken betere marketing opleiding dan bijv. MER.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:12:17 #13
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_38017814
schopje

Toch maar voor SPECO gekozen
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_38021946
Goeie keuze

Gister mn afstudeerscriptie ingeleverd, dus ik hoop er binnen nu en een maand klaar te zijn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')