abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 maart 2006 @ 12:29:44 #1
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_36196603
Ander topic was vol.

Hier verder over alle Sauna's.
quote:
Op maandag 20 maart 2006 08:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie hier wel wat positieve dingen over Sauna van Egmond, maar zonder veel details
Kan iemand eens vertellen waarom ik naar Sauna van Egmond zou moeten gaan?
Pfff, eehhh ja hoor,
Wat wil je weten,
goede faciliteiten, niet al te groot, maar wel alles aanwezig,
lekkere keuken ook.
er is:

marokaanse sauna (droog en heel heet)
muntsauna (heet en muntblaadjees)
stoomsauna
zwembad
uiteraard stortbaden
ehh caldarium (verwarmde bankjes en romeinse sauna)

dat soort dingen,

oh ja boven is filmzaaltje en massageruimtes en schoonheidsbehandelingen

Ik heb trouwens zin om te gaan
Feyenoord!!! * Barça
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 12:31:56 #2
5428 crew  miss_sly
pi_36196672
De site ziet er goed uit en de kaart ziet er meer dan goed uit

Ik denk dat we deze binnenkort eens gaan uitproberen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 maart 2006 @ 12:41:22 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36196909
Zijn er eigenlijk saunas in Flevoland?
driehoek Dronten, Zeewolde, Lelystad
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36196926
hmm, ik moet bnnenkort echt weer eens naar de sauna.
jammer dat het zo veel centjes is, sinds ik op mezelf woon heb ik niet zoveel meer over
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 20 maart 2006 @ 12:46:05 #5
619 pierce
We hebben een P.....
pi_36197018
Sauna Thermea Son (Son & Breugel):

Zeer prettige sauna.
Vriendelijk personeel
schoon
diverse sauna's (70, 80 en 90 graden)
Turksstoombad
vries cabine
dompelbad
kruidenbad
2 bubbelbaden
grote tuin met ligbedden
prettige relax ruimte & stilte ruimte
UItstekende keuken
En een aardig publiek (geen jan en alleman zoals bv in thermea 2000..... of hoe je het ook wil omschrijven)

kortom een aanrader!

Heeft iemand nog wat reviews van sauna's in Groningen en omgeving?
pi_36197037
http://forum.saunagids.nl/ interresant, met info over kortings acties en bonnen enzo
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36197104
http://www.bonbonbloc.nl/bonbonbloc/page?PagecRef=1
goeie acie
quote:
Geniet nu met een vriendin
van een gratis dagje
lekker stoom afblazen in
de sauna! Want op vertoon
van de spaarkaart met daarop
4 streepjescodes van
BonBonBloc krijg je aan de kassa
bij een van de deelnemende sauna’s, het 2e sauna arrangement gratis. Compleet met een welkomstdrankje, het gebruik van een badjas, handdoeken en alle saunafaciliteiten, een lunch en een zonnebanksessie! Laat je verwennen tussen 13 maart en 15 september 2006, van maandag t/m vrijdag. Denk er wel aan om vooraf te reserveren, dan weet je
zeker dat jullie terecht kunnen.
Geniet ervan!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Hoofdredactie Fotografie maandag 20 maart 2006 @ 13:31:25 #8
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36198221
Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn vriendje en nog 4 anderen naar Spa-Welness in Weesp geweest.
We hebben daar op zich een heerlijke dag gehad, maar het is geen sauna waar ik snel nog eens terug zal keren.

Toen we binnenkwamen werden we vriendelijk geholpen door een dame aan de kassa. Echter, toen we zeiden dat we er voor het eerst kwamen, werd ons geen rondleiding o.i.d. aangeboden.
De kleedkamer was netjes, maar wat krap en er zijn geen bankjes, maar een soort poefjes waar er veel te weinig van zijn.

Eenmaal omgekleed en binnen hebben we ons laten rondleiden door iemand van onze groep die er al een uurtje was. De sauna is niet heel groot en erg overzichtelijk, wat wel prettig is als je met een groepje bent. Zo kun je makkelijk je eigen gang gaan, zonder elkaar kwijt te raken. Nou helpt het ook wel dat mijn beste vriendin een felroze badjas heeft en ik een felblauwe
De sauna is pas sinds september echt draaiende en nog steeds niet helemaal af, wat erg jammer is. Je krijgt op sommige plekken een beetje het gevoel dat halverwege het geld op was. Het complex is vrij strak en modern ingericht. Ik vind het wel mooi, maar sommige van ons vonden het maar kil overkomen.

We hebben eerst een tijdje in het grote bubbelbad gehangen wat erg lekker was. Daarna vertrokken we richting stoombad, maar ik ontdekte daar een kruidenbad en toen zijn we daar in gaan dobberen. In het kruidenbad hoort een sterrenhemel te zijn, maar die deed het niet. Bij navraag bleek de lamp kapot te zijn (waarom niet even omwisselen vraag ik me dan af...).

Toen we eenmaal met de hele groep compleet waren zijn we, na een rondje sauna, wat gaan drinken/eten. Op de kaart stonden smoothies die echter bij de bestelling niet meer in het assortiment bleken te zitten. Een alternatief was er niet, behalve dan gewone verse jus. Voor een fruitsapjes-junk als ik nogal een teleurstelling.. zéker in de sauna. De rustruimte c.q. het restaurant vond ik erg groot én we vonden het er allemaal koud. Ik zie zelf liever de rustruimtes gescheiden van het restaurant, nu werd het wel erg massaal. Er schijnt geloof ik nog wel een ruimte boven te zijn waar je ook kunt rusten, maar die hebben wij niet gevonden. De kaart is vrij beperkt en sommige dingen zijn heel duur (broodje zalm voor 8,50, een redelijk kleine portie tapas voor 10 euro). Bij het avondeten bestelden we een Ceasar salade, maar kregen een salade Nicoise. Deze gaven we terug aan de ober, maar uiteindelijk kregen we net zo hard dezelfde salade terug. Wij trokken de conclusie dat ze dus blijkbaar een andere defenitie van Ceasar salade hadden dan wij, maar later op de rekening stond dus ook echt een salade Nicoise. Slecht!

Om acht uur 's avonds wilden we meedoen aan de speciale opgieting, dus stonden we om vijf voor acht netjes klaar voor de betreffende sauna. Om kwart over acht was er nog steeds niemand. Dág ontspannen toestand. Met veel excuses verscheen, na tweemaal navragen, eindelijk de saunamedewerker. Het bleek iemand te zijn die óók ober was in het restaurant en daar was het erg druk. De opgieting was gelukkig uiteindelijk wel érg lekker! Vooral in combinatie met een de enorme emmer ijsblokjes en een grote schaal met sinaasappelpartjes.

Al met al toch best wat minpunten, wat het algemene beeld van de sauna toch niet zo heel positief maakt. Jammer, want het heeft absoluut potentie! Er moeten alleen echt nog steeds behoorlijk wat puntjes op de i gezet worden.

Pluspunten:
- Het was erg rustig
- Mooie strakke inrichting
- Ruime sauna's
- Veel toiletten
- Enorme bakken scrubzout in de hammam
- Ze hebben vre-se-lijk lekkere appeltaart!!!
- Zelf niet gedaan, maar een vriend van ons heeft, volgens eigen zeggen, een overheerlijke massage gehad van masseuse Jolanda.

Minpunten:
- Overal nét iets te koud
- Zwembadwater koud
- Restaurant heeft wel een erg beperkte kaart en de rustruimte zit in dezelfde ruimte.
- De open haard is nep (maar dat is een beetje mierenneukerij)
- Douches zijn soms koud, soms warm. Oók diegene die je zelf kunt instellen.
- De tuin is nog láng niet af en ook binnen moet er nog het een en ander gebeuren.
- Het kruidenbad is een stilteruimte, maar de deur klapt keihard dicht als je die loslaat.

Erg lachwekkend zijn overigens alle bordjes dat je niet mag duiken. Oók bij het voetenbadje van 30 centimeter diep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chell op 20-03-2006 15:08:01 ]
pi_36201392
Omdat het andere topic vol is hier nog maar een keer:
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:34 schreef Baloetjuh het volgende:
Ik heb een weekendje weg gewonnuh
Dus ga ik samen met Eliminator20 lekker de Sauna Spa uitproberen!

Wie is er wel eens in Spa geweest in de Belgische Ardennen?
Op de site ziet het er geweldig uit!
Maar hoe is het in het echt?

Ik denk dat we in April of Mei gaan.
Dus dan laat ik meteen hier weten hoe we het ervaren hebben!
Wat is het adres van die site?
pi_36207910
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
http://www.bonbonbloc.nl/bonbonbloc/page?PagecRef=1
goeie acie
[..]
Goede actie!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36231536
Dacht dat de optimel-actie al over was, maar die blijkt nog tot de 31e van deze maand te lopen.
Binnen nu en twee weken dus maar weer naar Schiedam. Of zijn er nog meer aanraders (makkelijk te bereiken met het OV) in Zuid-Holland?
Sweet and innocent...
pi_36231611
Uhm Elysium in Bleyswijk?
Op saunagids.nl kun je per regio aanklikken.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36231813
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Uhm Elysium in Bleyswijk?
Op saunagids.nl kun je per regio aanklikken.
Is juist bijna helemaal niet te bereiken met het OV of ze moeten er even snel een bushalte hebben neergezet?
Sweet and innocent...
pi_36231929
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:31 schreef Yoni het volgende:
Erg lachwekkend zijn overigens alle bordjes dat je niet mag duiken. Oók bij het voetenbadje van 30 centimeter diep.
Mooie review maar geen aanbeveling voor de sauna. Het klinkt allemaal nog heel erg in de kinderschoenen en op deze manier kom je nooit in volwassen schoenen terecht omdat mensen gewoon niet terug gaan komen. Dat van die salade Nicoise in het restaurant is gewoon bedroevend, dat kan niet hoor. En dingen die niet meer op de menukaart staan terwijl de sauna net een half jaartje open is dat is ook een beetje raar. Opgietingen horen precies op tijd te beginnen omdat er vaak mensen enkele minuutjes van tevoren in de sauna gaan zitten voor het begint en als je dan een kwartier later begint dan hou je dat niet goed vol, dat is niet lekker meer.

Wij gaan zaterdag naar de sauna in Putten, daar bem ik nog nooit geweest. Review volgt
Iemand nog tips oid met betrekking tot die sauna?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 21 maart 2006 @ 19:11:40 #15
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36240594
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooie review maar geen aanbeveling voor de sauna. Het klinkt allemaal nog heel erg in de kinderschoenen en op deze manier kom je nooit in volwassen schoenen terecht omdat mensen gewoon niet terug gaan komen. Dat van die salade Nicoise in het restaurant is gewoon bedroevend, dat kan niet hoor. En dingen die niet meer op de menukaart staan terwijl de sauna net een half jaartje open is dat is ook een beetje raar. Opgietingen horen precies op tijd te beginnen omdat er vaak mensen enkele minuutjes van tevoren in de sauna gaan zitten voor het begint en als je dan een kwartier later begint dan hou je dat niet goed vol, dat is niet lekker meer.
Ja, tis erg jammer, want ik ga er ook echt voorlopig niet naar terug. Terwijl het in principe een prima sauna is met veel potentie. Maar als je je masseurs/masseuses en andere medewerkers met speciale taken ook in de bediening mee laten draaien, wordt het volgens mij echt nooit wat.

Een vriendin heeft een klachtenmail gestuurd naar de sauna. Ben benieuwd of we daar nog antwoord op krijgen en vooral of ze er iets mee doen...
pi_36255446
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:20 schreef Openminded het volgende:
Omdat het andere topic vol is hier nog maar een keer:
[..]

Wat is het adres van die site?
www.spa.nl
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_36257023
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:30 schreef Baloetjuh het volgende:
www.spa.nl
Ah bedankt, maar op die site staat maar erg weinig info over de thermen. Ik heb even doorgeklikt en kwam toen hier uit:

http://www.thermesdespa.com/php/NL/index.php

Daar is veel meer te vinden!

edit: die eerste zin op de site: "De toegang tot de Thermen is verplicht met badpak, behalve in de saunaruimte waar u de keuze heeft." zorgt ervoor dat ik al geen zin meer heb...
pi_36263497
Ik ben in Finland een paar keer naar de sauna geweest. Lekker, hoor
Nu 't nog koud is in Nederland, mis ik 't best wel dat ik er geen heb.

Heb best zin om er eens heen te gaan met m'n vriend. Eens zien of dat ergens hier in de buurt mogelijk is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36263539
Waarom ga je niet met ons mee a.s. zaterdag, Natalie?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36264040
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:37 schreef Openminded het volgende:

[..]

Ah bedankt, maar op die site staat maar erg weinig info over de thermen. Ik heb even doorgeklikt en kwam toen hier uit:

http://www.thermesdespa.com/php/NL/index.php

Daar is veel meer te vinden!

edit: die eerste zin op de site: "De toegang tot de Thermen is verplicht met badpak, behalve in de saunaruimte waar u de keuze heeft." zorgt ervoor dat ik al geen zin meer heb...
thnx! die had ik nog niet gezien.
en die regel van dat badpak klinkt ook niet echt lekker nee....
maarje tis gratis he
maar ik heb er nogsteeds zin in
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_36265520
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Waarom ga je niet met ons mee a.s. zaterdag, Natalie?
Mijn schoonmoeder viert zaterdag haar verjaardag. 't Is de eerste die ik mee ga maken. Dus dat gaat helaas niet lukken..
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36266008
He, jammer. We zoeken eigenlijk nog iemand die mee wil. We gaan naar Putten naar de sauna en iemand heeft afgezegd, daardoor hebben we een plekje over (op de optimel actie, we gingen eerst met 6, nu met 5 vrouw).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:01:57 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36267439
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooie review maar geen aanbeveling voor de sauna. Het klinkt allemaal nog heel erg in de kinderschoenen en op deze manier kom je nooit in volwassen schoenen terecht omdat mensen gewoon niet terug gaan komen. Dat van die salade Nicoise in het restaurant is gewoon bedroevend, dat kan niet hoor. En dingen die niet meer op de menukaart staan terwijl de sauna net een half jaartje open is dat is ook een beetje raar. Opgietingen horen precies op tijd te beginnen omdat er vaak mensen enkele minuutjes van tevoren in de sauna gaan zitten voor het begint en als je dan een kwartier later begint dan hou je dat niet goed vol, dat is niet lekker meer.

Wij gaan zaterdag naar de sauna in Putten, daar bem ik nog nooit geweest. Review volgt
Iemand nog tips oid met betrekking tot die sauna?
De sauna in Putten vond ik altijd een lekkere sauna, maar het is me te Efteling geworden. Daarbij komt dat de drukte de afgelopen jaren me ook steeds meer begon tegen te staan, ik heb bijvoorbeeld wel eens anderhalf uur op mijn eten moeten wachten in het restaurant (gelukkig mochten de kinderen ondanks dat het inmiddels ver na 7 uur was geworden gewoon in het zwembad blijven). Het publiek dat er kwam begon ook steeds meer de indruk van een parenclub te wekken, zeker in de avonduren. Ik ben er dus de laatste 12 maanden of zo niet meer geweest.
Overigens: het à la carte restaurant is wel zeer OK. Het incident dat ik hierboven beschreef was in de wintertuin.

Saunadrome lijkt me het slachtoffer van zijn eigen succes. De meeste saunagangers in de regio die ik ken verkiezen al jaren andere saunas buiten de regio (zelfs de vrij nieuwe Zwaluwhoeve bij Harderwijk wordt tegenwoordig wegens te grote drukte gemeden).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36267827
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef RonaldV het volgende:

Het publiek dat er kwam begon ook steeds meer de indruk van een parenclub te wekken, zeker in de avonduren.
dat lijkt me echt een reden om nooit meer terug te komen! (voor mij dan)
Maar we gaan 's morgens al heen en blijven denk ik tot een uur of 5-6.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 22 maart 2006 @ 16:14:15 #25
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36267919
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

(zelfs de vrij nieuwe Zwaluwhoeve bij Harderwijk wordt tegenwoordig wegens te grote drukte gemeden).
En terecht ook.... Ik ben in januari in de Zwaluwhoeve geweest en het was écht veel te druk. Prachtige sauna, maar in de rij staan voor de sauna, vechten om een stoel, op elkaar gepropte badjassen.. het past allemaal niet echt in de definitie van een ontspannen dagje voor mij...
Pas 's avonds toen het rustiger was, konden we echt genieten.
pi_36267983
ik ben bij zwaluwhoeve geweest toen het vrij koud was, en het was erg goed te doen. niet té druk, gewoon, gezellig.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36268011
ik vond elysium veel drukker eigenlijk. en zij hebben een bezoekersstop. wel goeie zaak trouwens. rond half 12 smorgens zat de sauna al vol, en mocht er niemand meer in.
wij waren echt nét op tijd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36268082
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vond elysium veel drukker eigenlijk. en zij hebben een bezoekersstop. wel goeie zaak trouwens. rond half 12 smorgens zat de sauna al vol, en mocht er niemand meer in.
wij waren echt nét op tijd.
Tsja, dat krijg je ervan als je naar Elysium kan op de Optimel actie zonder te reserveren...

(De zwaluwhoeve, dat is toch die sauna waar ze zoveel reclame voor maken in div. bladen?)

Mijn standaard sauna is altijd heerlijk rustig (niet te rustig, maar zeker ook niet te druk)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36268169
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:33 schreef Isabeau het volgende:Wij gaan zaterdag naar de sauna in Putten, daar bem ik nog nooit geweest. Review volgt
Iemand nog tips oid met betrekking tot die sauna?
de sateh in het restaurant ... ongelovelijk dat je zo dicht bij de struikfabrieken toch lekker kan eten
"Vrijwel Ongevaarlijk"
pi_36268211
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tsja, dat krijg je ervan als je naar Elysium kan op de Optimel actie zonder te reserveren...

(De zwaluwhoeve, dat is toch die sauna waar ze zoveel reclame voor maken in div. bladen?)

Mijn standaard sauna is altijd heerlijk rustig (niet te rustig, maar zeker ook niet te druk)
elysium was al een tijdje terug, ik had geen actie ofzo.
en dat schijnt de standaard werkwijze te zijn daar

en voor zwaluwhoeve wordt idd veel geadverteerd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:25:35 #31
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36268299
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:21 schreef jongetje-vn-de-nacht het volgende:

[..]

de sateh in het restaurant ... ongelovelijk dat je zo dicht bij de struikfabrieken toch lekker kan eten
En niet alleen de sateh, al is die inderdaad geweldig. Met het eten is niets mis, ze hebben daar een zeer goede crew in de keuken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 22 maart 2006 @ 17:05:39 #32
95752 crew  Chell
Kluns
pi_36269728
Wij waren op een zondag in de Zwaluwhoeve en dat zal vast wel de drukste dag zijn...
Elysium staat als volgende op ons lijstje om te bekijken, dus ben benieuwd. Ik ga binnenkort ook eens naar Ridderode.

haaaai jongetje!
pi_36284652
Als je kan moet je op een doordeweekse dag gaan, dan valt het met de drukte wel mee. Moet je natuurlijk niet in een vakantie gaan maar gewoon als iedereen moet werken/studeren.
  donderdag 23 maart 2006 @ 07:30:34 #34
8875 Mdk
Smart-ass
pi_36287425
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:29 schreef Innocence het volgende:

[..]

Is juist bijna helemaal niet te bereiken met het OV of ze moeten er even snel een bushalte hebben neergezet?
Elysium in Bleiswijk is idd niet te bereiken met OV. Het is opzich wel aan te lopen, denk dat het 20 minuutjes lopen is vanaf de bushalte, maja tis maar net waar je zin in hebt
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_36291967
wij gaan zaterdag weer! Laatste keer voor de optimel punten
We gaan naar Top-Alivio in Horn. Het schijnt een Spaans aandoende sauna te zijn.
Ben benieuwd, want hij ziet er niet heel groot uit
verslag volgt
pi_36292215
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:29 schreef Innocence het volgende:

[..]

Is juist bijna helemaal niet te bereiken met het OV of ze moeten er even snel een bushalte hebben neergezet?
Excuseer.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36292380
Overigens heb ik op mijn weblog een recensie over Thermen Roosendaal gezet. (Het is inmiddels 2 a 3 weken geleden, ik wilde ht graag nog even met jullie delen.)

Recensie Thermen Roosendaal 5 maart 2006
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36399689
Wij zijn dus in Putten geweest, was een heerlijke dag, maar geen sauna waar ik naar terug ga.
Het was allemaal net iets te krap, je kon elkaar eigenlijk niet passeren in sommige gangpaden en ik vind het niet plezierig om in mijn blootje tegen iemand aan te moeten plakken.
Verder vond ik de sauna's te koud voor een sauna en zijn we er niet blijven eten, omdat er simpelweg geen tafeltje meer vrij was.
De sauna vond ik (rekening houdend met mijn belabberde richtingsgevoel) behoorlijk onoverzichtelijk. Ik kon dingen niet terugvinden.

Positief:
- Heerlijke brunch
- Kopje koffie en (helaas bijzonder summiere) uitleg bij binnenkomst
- Erg lekkere hydro-jet massage
- Goed stoombad
- Hele koude dompelbaden
- Ziet er leuk uit, veel watervalletjes en dergelijke
- Een saunabootje, niet echt bijzonder warm, wel grappig
- Voetenbaden en bubbelbaden waren goed heet!

Negatief:
- Te krappe gangen
- Te druk
- Bijzonder gore grotsauna, het moest een stilteruimte zijn, maar alleen het watervalletje maakte al heel veel herrie, de muziek stond keihard en iedereen probeerde daar bovenuit te schreeuwen We waren binnen een minuut weer weg
- Te weinig zitruimte binnen
- Bij het kruidenbad waren de kruiden blijkbaar kwijt, niks gemerkt van kruiden. We kwamen er later achter: "ow was dat een kruidenbad?"
- Ouderwetse zonnebanken die te heet worden (hoe is het met je verbrande kuit Isabeau? )
- Wachttijd voor infrarood sauna (met andere woorden: nog steeds te druk)
- De sauna's waren niet heet genoeg

Wie vult mij aan?
pi_36400546
Eigenlijk heeft freecell wel goed verwoord hoe ik erover dacht. Putten heeft een goede naam en is vrij bekend, misschien dat daar veel mensen op af komen, want ik zie niet in waarom je zou blijven komen als je er één keer bent geweest.

Het saunacomplex was niet erg klein, maar door alle kleine ruimtes en gangetjes en dergelijke ontstond er toch een soort claustrofobisch gevoel. Dat het overal vrij summier belicht was en er veel donkere kleuren gebruikt waren droeg bij aan het gevoel dat het er klein was. En natuurlijk de enorme mensenmassa's waar ik ook niet blij van werd. Het mini-zwembad leek wel een openlucht zwembad op de warmste dag van het jaar. Alleen nu niet gevuld met kinderen die geen kant op kunnen, maar met naakte volwassenen die wilden afkoelen.Je kon eigenlijk alleen staan en kletsen in het zwembad, zwemmen was een utopie.

Dat het koude dompelpad koud was, was natuurlijk niet gek hè, freecell Dat ding stond in het meer en er zat water uit het meertje in.

Aanvulling op freecell's review:

positief
- personeel zeer vriendelijk en behulpzaam
- gasten over het algemeen van het sympathieke soort (ik merkte niets van parenclub- of fitnesspubliek)
- de omgeving van de sauna doet aan alsof je in het Zwarte Woud bent...omzoomd met grote sparren en een mooi (zij het niet helder) meer. We hebben dan ook een eekhoorntje gezien.
- de rooksauna was iets aparts, daar moest je op een natte jutenzak gaan zitten die in een ton met water buiten klaar lagen. Ik vond dat er niet veel rook in die sauna te vinden was, gelukkig maar.
- de hamamsteen waar je op kon liggen was ook erg lekker, moest je wel een beetje blijven koelen met water anders was het wel heel erg heet

negatief
- nogmaals: veel te druk
- de grotsauna was verschrikkelijk. Niet alleen klopt het wat freecell erover schreef, maar de ruimte was ook nog bolvormig/grotvormig waardoor alle geluiden heel erg werden versterkt. Daarbij stonk het er ongelofelijk smerig. Muf en oud.
- alles te klein en te vol, waardoor je overal bijna moest wachten
- maar 1 douche bij het scrubzout
- toiletten stonken (ik ben naar 3 verschillende toiletten geweest en ze roken alle 3 niet fris, bij 1 kan je een persoon voor je de schuld nog geven, bij 3 gaat het opvallen)
- het tapas gedeelte (een mooie koepel met planten erin, een soort grote serre) was het rookgedeelte. Wat dus neer kwam op het feit dat iedereen die daar zat rookte en dus moest je als niet-roker in een enorme walm gaan zitten als je daar wilde eten. Er was nog een rookgedeelte in de sauna waar je doorheen moest als je naar het grote restaurant wilde, ook niet prettig.

Al met al krijgt deze sauna van mij een 6,5 en ik ga zeker niet terug.

Met mijn verbrande kuit gaat het goed, voelde het gisteren nog wel schuren in mijn broek en dat was minder prettig. Hij is nog steeds knalrood.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36400879
En het was heel druk in die grotsauna......
Wat déden al die mensen daar? Ik begrijp het echt niet....
Ik bedoel: stel je negeert dat het daar verschrikkelijk muf is en dat het stinkt, dan nog is de temperatuur niet lekker, is het te vochtig, kon je niet bij de haard komen en was het een hels kabaal.....
  maandag 27 maart 2006 @ 12:28:44 #41
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36401055
Als ik jullie zo hoor is er eigenlijk maar één ding verbeterd, en dat is het publiek. Verder is het alleen maar minder geworden. Een goeie reden om Saunadrome voorlopig nog maar even links te laten liggen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36401181
We waren de volgende keer van plan om naar De Zwaluwhoeve te gaan, maar ik vrees dat het daar net zo druk is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 maart 2006 @ 12:48:19 #43
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_36401557
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:33 schreef Isabeau het volgende:
We waren de volgende keer van plan om naar De Zwaluwhoeve te gaan, maar ik vrees dat het daar net zo druk is.
Wij zijn afgelopen zomer bij de Zwaluwhoeve geweest, met een duo-overnachtingsarrangement. De eerste dag (zondag) was het heel slecht weer, regen regen regen, en kon je niet in de tuin liggen. Toen was het binnen overal gigantisch druk. Geen plek in de sauna's, geen plek in de rustruimtes, laat staan in de bubbelbaden, lang wachten in het restaurant.
De tweede dag (maandag dus ) was het heerlijk weer. Mensen verspreidden zich ook over de tuin en toen was het echt genieten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 27 maart 2006 @ 13:02:03 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36401912
Is het trouwens raar als je naar een sauna gaat en intiem geschoren bent? Dat geld dan voor zowel man als vrouw?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36401942
Nee hoor, dat zie je wel meer in de sauna. Kijkt niemand van op (nou ja, ik spreek in ieder geval voor mezelf)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 maart 2006 @ 13:05:28 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36402002
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:02 schreef sanger het volgende:
Is het trouwens raar als je naar een sauna gaat en intiem geschoren bent? Dat geld dan voor zowel man als vrouw?
Ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Wel over overmatige lichaamsbeharing.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 maart 2006 @ 13:07:12 #47
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_36402054
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:02 schreef sanger het volgende:
Is het trouwens raar als je naar een sauna gaat en intiem geschoren bent? Dat geld dan voor zowel man als vrouw?
Ik ben ook "intiem geschoren" en loop op mijn dooie gemakkie in de sauna. Ik voel me prettiger met een mooi gestylde poes dan dat ik met een enorme onverzorgde bos tussen mijn benen loop . Mijn vriend werkt ook zijn schaamhaar bij. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat er mensen vreemd van op keken .
Zelf kijk ik ook liever naar een verzorgde ondercoupe . Niet dat ik nou de hele dag aan het schaamstreekgluren ben, maar je snapt me wel .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_36402155
Eigenlijk kan ik me niet herinneren gisteren overdadige (lees: ouderwetse) haarbossen te hebben gezien. Nou ben ik ook geen kruisgluurder, maar ik kan me zo voorstellen dat zoiets opvalt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 maart 2006 @ 13:13:10 #49
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36402231
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:07 schreef MaLo het volgende:

[..]

schaamstreekgluren [...]
3x woordwaarde
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 maart 2006 @ 13:24:49 #50
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36402500
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:03 schreef Isabeau het volgende:
Nee hoor, dat zie je wel meer in de sauna. Kijkt niemand van op (nou ja, ik spreek in ieder geval voor mezelf)
Ook bij mannen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 27 maart 2006 @ 13:29:24 #51
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_36402614
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Ook bij mannen?
Ja hoor, ook bij mannen .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 27 maart 2006 @ 13:39:43 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36402881
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:29 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ja hoor, ook bij mannen .
Oke, dan gaan we maar op zoek naar een sauna in de buurt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36403932
nou ik ben weer terug van top alivo in horn.
Een kleine sauna waar wel een heel leuk onstpannen sfeertje hangt.
minpunten: weinig verschillende sauna's, zeer trage bediening in het restaurant, de zonnebank is geen snelbruiner wat tot gevolg heeft dat je er een half uur onder ligt en je nog geen resultaat bemerkt.
pi_36422126
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:29 schreef MaLo het volgende:
Ja hoor, ook bij mannen .
Ja hoor, zie genoeg mannen in de sauna die alles eraf geschoren hebben en niemand die er raar van opkijkt. Geen probleem dus.
pi_36422404
wat maakt het uit of je wel of niet intem geschoren bent dan? je loopt er toevallig in je blote kont rond, al waren je billen paars, niemand die er dan wat over moet zeggen hoor

ik zou neit speciaal voor de sauna mijn onderdelen wel of niet scheren.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36423198
quote:
Op maandag 27 maart 2006 23:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou neit speciaal voor de sauna mijn onderdelen wel of niet scheren.
pi_36451699
Over sauna Sare in Oldenzaal:

Oke, het was een heel avontuur, en ik ben er achter gekomen dat ik een erg raar lichaam heb Maar goed, laten we bij het begin beginnen

Gisteravond had ik gekeken hoelang ik er over zou doen om bij die sauna te komen en de routeplanner vertelde me dat ik er 1 uur over zou doen. Dat is dus wel te doen. Dus ik stap vanochtend in de trein naar Hengelo. Zijn we bijna bij Hengelo, stoppen we opeens. Na een tijdje wordt er omgeroepen dat er een wisselstoring is en dat we niet verder kunnen Na een half uur lang koetjes in de wei gekeken te hebben konden we eindelijk het station binnenrijden ( Erg frustrerend als je er bijna bent en je moet dan nog ruim een half uur wachten )

Toen ik in Hengelo was, op naar de bus. Jippie, dankzij die vertraging net de bus gemist, en die bus ging nog maar 1 keer per uur naar dat gat toe, dus ik kon bijna een uur lang gaan zitten wachten op de bus. Toen de bus er eindelijk was een half uur in de bus gezeten, en dan zou het nog 6 minuten lopen zijn. Na 6 minuten was ik er nog lang niet. Na 10 minuten niet, na 20 minuten ook nog niet, na een half uur! lopen ( op hakken) eindelijk de sauna in zicht. Fijn, 3 uur over een reis gedaan die normaal gesproken 1 uur zou duren, dus de dag begon goed en ik was dus wel erg toe aan een dagje sauna.

Bij binnenkomst sleuteltje gekregen, omgekleed en toen kreeg ik een rondleiding Niet dat dat erg nodig was, want alles was erg overzichtelijk en handig ingedeeld Eerst een tosti servet gegeten ( servet was half door de kaas heen gesmolten, beetje minder dus ??: ) en wat gedronken. Toen douchen, in het voetenbad en de eerste sauna in, dat was de rozensauna. Het kan aan mij liggen, maar ik kon geen rozen in de geur ontdekken, maargoed, het rook opzich wel lekker Deze sauna was 78 graden, niet echt heel heet dus, en na een kwartier op de bovenste banken gelegen te hebben, waren er amper zweetdruppeltjes te vinden. Daarna ff buiten gewandeld, onder de koude douche geweest en toen de volgende ronde. Het was nou 2 uur, en om die tijd was er een Aufguss. En oh, wat is dat geweldig!!!!

Ik kwam als 1 van de laatsten binnen en ging op 1 van de middelste banken zitten. Niet veel later kwam Eric met het ijs en de handdoek. Eerst legde hij uit wat hij ging doen en daarna begon het. Het rook echt heerlijk, en het was na 2 keer ijs opgieten al lekker warm Toen was dus de pauze, en kregen we lekker vers fruit en al wat ijsklontjes om een beetje bij te komen. Erg gemeen, want daardoor werd het na de pauze errug heet Maar wel erg lekker, en ik ben gewoon lekker tot het eind blijven zitten ( jaja, ik ben een bikkel Lara ) Na het gevecht met de ijsblokjes naar buiten gegaan om nog meer af te koelen, maar wat een ervaring dit zeg Ik zweette me echt kapot, me hart ging echt tekeer, maar echt geweldig gewoon

Ik vond het zo geweldig, dat ik ook om 17 uur, 19 uur en 20.30 uur naar de Aufguss ben geweest

Tussendoor de andere sauna's bekeken, maar goed, nou komt het verhaal van me rare lichaam, ik zweette na een kwartier op de bovenste planken nog steeds amper Volgens mij had ik alles er tijdens de Aufguss uitgezweet ofzo ( dronk wel steeds erna) maar ik kreeg het alleen maar warm, maar zweten homaar Vandaar dus ook dat ik steeds naar die Aufguss ging, naar de sauna en dan niet zweten dat klopt niet echt Maar goed, kleurensauna was wel erg leuk, alleen heb ik na 5 keer saunabezoek nog steeds geen idee wat die kleuren nou precies betekeken en doen voor je lichaam ;*) De stiltesauna's waren niet stil ( irritante mensen), de aardsauna was erg leuk, zo onder de grond, en de Banja was ook wel grappig Infraroodsauna ook nog wel eventjes ingezeten, maar daar ga ik na het sporten ook altijd in, dus die vink niet zo bijzonder

Tussendoor verschillende keren in de rustruimte wat gedronken en wat tijdschriften gelezen, in het bubbelbad gezeten, wat baantjes gezwommen in het dompelbad ( nog zoiets, dat vind me lichaam dus niet koud, ook beetje vaag dus ) en wat buiten rondgelopen.

's Avonds heerlijk in het restaurant gegeten, sate met aardappelpartjes en sla, en het smaakte echt goed

Tussen al die saunagangen door zat ik al een beetje na te denken over hoe ik weer thuis zou gaan komen. De laatste bus ging om 20.06 uur, vrij vroeg dus, en ik had niet echt zin om weer een half uur op die hakken te moeten lopen en die dijk was ook best donker en eng vond ik, dus toen ik weer naar huis wilde met de taxi ( stuk veiliger) naar station Oldenzaal gegaan, toen met de trein naar Hengelo, overstappen naar Deventer en toen was ik dus met bijna 2 uur reizen thuis. Een uur sneller dus dan op de heenweg, maar nog niet helemaal zoals ik het eigenlijk wilde

Pluspunten

- Rondleiding
- Ruime kluisjes
- Overzichtlijk en praktische indeling van het complex
- Heerlijk eten
- Erg relaxte stoelen in de rustruimte
- Aufguss
- Ruime sauna's
- Niet duur

Minpunten

- Slecht bereikbaar met het OV
- Tosti met gesmolten servet
- Douches niet zelf regelbaar
- Mensen die niet stil zijn in stiltesauna
- Man die me de hele middag achtervolgd heeft door steeds in dezelfde sauna/bubbelbad/rustruimte als ik te gaan ( maar dan dus 1 minuut later binnenkomen ) Maar goed, kan natuurlijk niks over zeggen, hij mag zelf bepalen wat hij wanneer doet)
pi_36454494
Klinkt allemaal heel erg positief, Sylvana (op de reis na dan)

Was dit je eerste keer in een sauna? Dan zou het kunnen dat je niet zweet, je lichaam moet leren zweten Ik weet ook niet precies hoe dat zit, maar hoe vaker je gaat, hoe makkelijker je zweet. Heel erg vaag.

En ik was nog te vertellen dat de opgietingen in Putten allemaal niet door gingen vanwege de drukte Nog een minpuntje dus, want het is absoluut zalig zo'n opgieting.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36454576
Zo dat is een dag vol belevenissen Sylvana!

Wat betreft het niet willen zweten, ik heb soms ook even wat tijd nodig om te gaan zweten, maar uiteindelijk lukt dat meestal wel. Zelfs in 'koelere' sauna's van 50 graden.

Maar je moet wel echt veel drinken, liters dus, en dan niet allemaal in 1 keer maar na elke saunaronde toch wel veel hoor. Maak gebruik van de waterkraantjes die vaak er staan en neem je eigen flesje(s) water mee. (Soms mag dat niet, maar dan drink je het alleen in de kleedkamer ofzo) En bestel ook zo nu en dan wat, zoals verse vruchtensap.

Vervelend van die man trouwens :|
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_36454597
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:38 schreef Mariposa het volgende:
en neem je eigen flesje(s) water mee. (Soms mag dat niet,
Dan zijn ze mij dus kwijt als klant hè, als dat niet mag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:47:45 #61
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_36454715
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 00:16 schreef Sylvana het volgende:
Over sauna Sare in Oldenzaal:
Oldenzaal is geen gat . Ik woon er . Op nog geen 10 minuten fietsen van Saré .
Met het OV is Saré inderdaad niet goed bereikbaar. Maar de bus gaat 4 keer per uur naar de wijk de Thij in Oldenzaal, vanwaar je naar Saré kunt lopen. Dus één keer in het uur klopt niet .

Ik ben nog er nog niet weer geweest nu de nieuwe buitensauna's er zijn. Binnenkort maar weer eens kijken dus!
Verder kom ik er niet zovaak omdat ik altijd bang ben bekenden tegen te komen
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_36454793
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Dan zijn ze mij dus kwijt als klant hè, als dat niet mag.
In Thermen Holiday schijnt dat ook niet te mogen. Maar goed daar heb ik de halve avond met mijn fles rond gelopen. Later heb ik het in de kleedkamer opgeborgen. (Dat is mijn enige ervaring dan, met dat het niet zou mogen)

Maar het is wel erg klantonvriendelijk en een beetje dwingend dat je daar vocht moet kopen dat je nodig heb omdat je in de sauna bent.
Maar goed met de Thermen schijnt het financieel allemaal niet zo lekker te lopen. Wat ook raar is is dat je 's avonds niet tegen gereduceerd tarief mag komen.

Verder is het me wel goed bevallen hoor
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_36454821
Themern Holiday, is dat in Schiedam? Want daar heb ik niets gemerkt van een 'flesjes meesleep' verbod.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:41:13 #64
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36456660
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 00:16 schreef Sylvana het volgende:
- Mensen die niet stil zijn in stiltesauna
Oh, ik vraag dan altijd of ze stil willen zijn. Doen ze dan meestal ook wel.
quote:
- Man die me de hele middag achtervolgd heeft door steeds in dezelfde sauna/bubbelbad/rustruimte als ik te gaan ( maar dan dus 1 minuut later binnenkomen ) Maar goed, kan natuurlijk niks over zeggen, hij mag zelf bepalen wat hij wanneer doet)
Ik heb het al eens eerder in deze reeks gezegd:
Als je op zo'n 'niet echt bewijsbare' manier last hebt van een man, helpt het vaak om jezelf onaantrekkelijk te maken.
Ik begin dan met uitgebreid in mijn neus peuteren. Evt bekijken/ mee spelen (opeten vind ik zelf echt té vies).
Helpt dat niet, dan moet ik toch opeens veel aan mijn kont krabben. Ongegeneerd.
Wég zijn de viezerikken.

Al is het natuurlijk schandalig dat je je op een dergelijke manier zou moeten opstellen omdat zo'n lul je lastig valt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:41:46 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36456676
Oh, en flesje water sjouw ik overal mee naar toe. Belachelijk als dat niet zou mogen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:05:41 #66
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36457181
Bij Thermen Holiday hebben wij ook gewoon met een flesje gelopen geen probleem.
pi_36457505
Ik ga morgen naar Putten..ben benieuwd..
pi_36457905
ik wil morgen wel weer naar de saua
alleen zal ik dan mijn tepel flink af moeten plakken, heb net een piercing laten zetten.
ben benieuwd of ik me dan wel durf te vertonen, met een grote pleister erop
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:11:41 #69
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_36461326
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil morgen wel weer naar de saua
alleen zal ik dan mijn tepel flink af moeten plakken, heb net een piercing laten zetten.
ben benieuwd of ik me dan wel durf te vertonen, met een grote pleister erop
Straks denken ze nog dat je een geamputeerde tepel hebt .
Gewoon gaan joh
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_36462487
mrien, ik hoop voor je dat het er rustiger is dan zaterdag
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36462579
Ik ook!
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:52:27 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_36462948
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:46 schreef pierce het volgende:
Sauna Thermea Son (Son & Breugel):

Zeer prettige sauna.
Vriendelijk personeel
schoon
diverse sauna's (70, 80 en 90 graden)
Turksstoombad
vries cabine
dompelbad
kruidenbad
2 bubbelbaden
grote tuin met ligbedden
prettige relax ruimte & stilte ruimte
UItstekende keuken
En een aardig publiek (geen jan en alleman zoals bv in thermea 2000..... of hoe je het ook wil omschrijven)

kortom een aanrader!

Heeft iemand nog wat reviews van sauna's in Groningen en omgeving?
Ik ga óf in Son (omdat mijn vriendin daar woont) of in Eindhoven (prinsenjacht).

Maar dan vind ik Prinsenjacht toch echt véél beter!
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 15:24:15 #73
5428 crew  miss_sly
pi_36463794
Ik ben niet kapot van Prinsenjagt, ben er 1 keer geweest, maar vond het niet geweldig. Misschien zijn ze beter geworden...
In de buurt van Eindhoven wil ikzker Geldrop aanraden, die is echt heeeerlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_36463925
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:33 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt allemaal heel erg positief, Sylvana (op de reis na dan)

Was dit je eerste keer in een sauna? Dan zou het kunnen dat je niet zweet, je lichaam moet leren zweten Ik weet ook niet precies hoe dat zit, maar hoe vaker je gaat, hoe makkelijker je zweet. Heel erg vaag.
Ik ga regelmatig ( als in minimaal 1 keer in de maand) naar de sauna, dus daar kan het niet aanliggen, ook omdat ik de vorige keren wel gewoon de hele tijd zweette.

Ik bedacht me nog een paar minpuntjes, het caldarium was niet heet, je moest er met een handdoek of in een badjas op gaan liggen, maar de warmte kwam daar totaal niet doorheen

En er waren mensen die hun mobieltje meenamen in hun badjas En dus ook gewoon vrolijk gebeld werden terwijl zij in de sauna zaten. Daar wel wat over gezegd, en toen moesten die mensen dus hun telefoon uitzetten en in hun kluisje leggen

Over het drinken, ik drink sowieso na elke saunaronde wat in de rustruimte en tussendoor af en toe ook nog
pi_36464075
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:47 schreef MaLo het volgende:

[..]

Oldenzaal is geen gat . Ik woon er . Op nog geen 10 minuten fietsen van Saré .
Met het OV is Saré inderdaad niet goed bereikbaar. Maar de bus gaat 4 keer per uur naar de wijk de Thij in Oldenzaal, vanwaar je naar Saré kunt lopen. Dus één keer in het uur klopt niet .

Ik ben nog er nog niet weer geweest nu de nieuwe buitensauna's er zijn. Binnenkort maar weer eens kijken dus!
Verder kom ik er niet zovaak omdat ik altijd bang ben bekenden tegen te komen
Bij Sare vertelden ze me dat ik met de bus naar Deurningen moest, naar de Wiefferweg, en dat heb ik dus gedaan, maar vanaf daar is het dus nog een half uur lopen over de Oldenzaalsedijk
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:32:41 #76
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_36471220
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Bij Sare vertelden ze me dat ik met de bus naar Deurningen moest, naar de Wiefferweg, en dat heb ik dus gedaan, maar vanaf daar is het dus nog een half uur lopen over de Oldenzaalsedijk
Johhh hoe komen ze erbij! Vanuit Oldenzaal is het een stuk makkelijker lopen en ook korter volgens mij! Dan loop je er ook wel een kwartier over, maar dan gaat de bus tenminste 4 keer per uur naar het station en de trein gaat twee keer per uur naar Hengelo. Nou ja, dan weet je dit in ieder geval voor een eventuele volgende keer naar Saré .

Het caldarium vind ik ook niet geweldig. Ik vind de temperatuur wel lekker, maar de stenen liggen zo enorm hard. Iets meer naar je lichaam gevormde banken zou ik wel fijn vinden.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_36471297
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:32 schreef MaLo het volgende:

[..]

Johhh hoe komen ze erbij! Vanuit Oldenzaal is het een stuk makkelijker lopen en ook korter volgens mij! Dan loop je er ook wel een kwartier over, maar dan gaat de bus tenminste 4 keer per uur naar het station en de trein gaat twee keer per uur naar Hengelo. Nou ja, dan weet je dit in ieder geval voor een eventuele volgende keer naar Saré .

Het caldarium vind ik ook niet geweldig. Ik vind de temperatuur wel lekker, maar de stenen liggen zo enorm hard. Iets meer naar je lichaam gevormde banken zou ik wel fijn vinden.
De routeplanner op 9292.ov zei ook dat ik naar Deurningen moest, maar goed, volgende keer maar naar Oldenzaal dan, kwartier lopen is toch al wat beter te doen dan een half uur lopen en aansluitingen zijn dan beter

En die stenen in het caldarium liggen idd ook niet lekker, maar ik was er al vrij snel weer weg nadat ik het er best koud vond In de Zwaluwhoeve heb je echt een stenen plaat waar je eerst water op sproeit met een tuinslang en dan gewoon zonder handdoek erop gaat liggen en dan is het echt heerlijk
pi_36472568
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:35 schreef Sylvana het volgende:
In de Zwaluwhoeve heb je echt een stenen plaat waar je eerst water op sproeit met een tuinslang en dan gewoon zonder handdoek erop gaat liggen en dan is het echt heerlijk
In Putten hebben ze dat ook en dat is inderdaad best lekker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36474186
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In Putten hebben ze dat ook en dat is inderdaad best lekker
ow, kan ook wel in Putten zijn geweest ipv in de Zwaluwhoeve, weet niet meer precies
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:18:39 #80
100284 noabertje
ijskoud de beste
pi_36474711
Nu jullie het over de Zwaluwhoeve en Sare in Oldenzaal hebben: ik woon zelf in twente, dus dichter bij Oldenzaal dan Zwaluwhoeve, maar ben nog nooit in Sare geweest om eerlijk te zijn. .. Zwaluwhoeve wel, wat 1 van mijn favorieten is ... lekker gemoedelijke sfeer daar
Sare heb ik (van horen zeggen) dat 't minder gezellig en knus is...???
Maar euh Sylvana lijkt redelijk positief...'k ga er dus toch maar 'ns kijken.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:25:27 #81
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_36474954
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:18 schreef noabertje het volgende:
Nu jullie het over de Zwaluwhoeve en Sare in Oldenzaal hebben: ik woon zelf in twente, dus dichter bij Oldenzaal dan Zwaluwhoeve, maar ben nog nooit in Sare geweest om eerlijk te zijn. .. Zwaluwhoeve wel, wat 1 van mijn favorieten is ... lekker gemoedelijke sfeer daar
Sare heb ik (van horen zeggen) dat 't minder gezellig en knus is...???
Maar euh Sylvana lijkt redelijk positief...'k ga er dus toch maar 'ns kijken.
Saré is inderdaad niet echt knus vind ik. De rustruimte en het restaurant zijn wel gezellig; de binnensauna's liggen echter om een steriel aandoend binnenplein. De tuin is echter wel weer mooi.
Toch zou ik Saré zeker een keer proberen, de kwaliteit van de sauna's is goed, het eten is goed en met de nieuwe buitensauna's moet het nog beter zijn geworden.

Ben je weleens in de sauna in Uelsen geweest? Daar wil ik binnenkort eens naartoe, daar hoor ik veel goede verhalen over.
De site is overigens vreselijk brak
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_36475229
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:25 schreef MaLo het volgende:

[..]

Saré is inderdaad niet echt knus vind ik. De rustruimte en het restaurant zijn wel gezellig; de binnensauna's liggen echter om een steriel aandoend binnenplein. De tuin is echter wel weer mooi.
Toch zou ik Saré zeker een keer proberen, de kwaliteit van de sauna's is goed, het eten is goed en met de nieuwe buitensauna's moet het nog beter zijn geworden.

Ben je weleens in de sauna in Uelsen geweest? Daar wil ik binnenkort eens naartoe, daar hoor ik veel goede verhalen over.
De site is overigens vreselijk brak
De rustruimte is idd erg goed bij Sare, erg lekkere stoelen en om de openhaard zitten is wel knus Het gedeelte waar de binnensauna's en stoombaden zitten is idd niet echt gezellig, buiten is wel mooi, alhoewel het nog niet helemaal af is en er dus hekken om een gedeelte heen staan

Zwaluwhoeve zelf vind ik persoonlijk te druk, in de rij moeten staan om in een sauna te kunnen, lang wachten op je eten enzo, perse van te voren moeten reserveren om dat het anders om 3 uur 's middags vol is en je wordt weggestuurd, dat maakt het wat minder aantrekkelijk
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:43:09 #83
100284 noabertje
ijskoud de beste
pi_36475558
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]
Zwaluwhoeve zelf vind ik persoonlijk te druk, in de rij moeten staan om in een sauna te kunnen, lang wachten op je eten enzo, perse van te voren moeten reserveren om dat het anders om 3 uur 's middags vol is en je wordt weggestuurd, dat maakt het wat minder aantrekkelijk
Da's inderdaad waar - ga er ook alleen maar op een normale doordeweekse dag heen, maar 's avonds is 't al redelijk vroeg in de wachtrij staan. Bediening gaat af en toe inderdaad soms zelf mis, maar iedereen daar is erg aardig, en gewoon aangeven als d'r wat fout gaat!
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:51:19 #84
100284 noabertje
ijskoud de beste
pi_36475873
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:25 schreef MaLo het volgende:

[..]

Saré is inderdaad niet echt knus vind ik. De rustruimte en het restaurant zijn wel gezellig; de binnensauna's liggen echter om een steriel aandoend binnenplein. De tuin is echter wel weer mooi.
Toch zou ik Saré zeker een keer proberen, de kwaliteit van de sauna's is goed, het eten is goed en met de nieuwe buitensauna's moet het nog beter zijn geworden.

Ben je weleens in de sauna in Uelsen geweest? Daar wil ik binnenkort eens naartoe, daar hoor ik veel goede verhalen over.
De site is overigens vreselijk brak
Nou - denk dat ik 't dan toch maar eens probeer - al zou het alleen maar voor de reisafstand zijn.

Nope - Uelsen nog niet geweest; ook verder niets over gehoord. Moet eerlijk zeggen dat de foto's op de website me niet echt uitnodigen .. maar kan 't mis hebben natuurlijk
pi_36476412
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:43 schreef noabertje het volgende:

[..]

Da's inderdaad waar - ga er ook alleen maar op een normale doordeweekse dag heen, maar 's avonds is 't al redelijk vroeg in de wachtrij staan. Bediening gaat af en toe inderdaad soms zelf mis, maar iedereen daar is erg aardig, en gewoon aangeven als d'r wat fout gaat!
ik was er op zaterdag, toen was het dus gewoon te vol, misschien dus maar es kijken of het op een doordeweekse dag beter is
pi_36484113
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:05 schreef Sylvana het volgende:
ik was er op zaterdag, toen was het dus gewoon te vol, misschien dus maar es kijken of het op een doordeweekse dag beter is
Een doordeweekse dag is echt veel relaxter dan in het weekend, trust me!
pi_36517698
sauna was wee rlekker, alleen daarna vreselijk ziek gewordenl.
dat heb ik heel vaak als ik naar de sauna ben geweest, jammer
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36521250
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
sauna was wee rlekker, alleen daarna vreselijk ziek gewordenl.
dat heb ik heel vaak als ik naar de sauna ben geweest, jammer
vaag, je weerstand wordt toch juist beter als je naar de sauna gaat Nouja, beterschap!
pi_36522082
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:01 schreef Sylvana het volgende:
vaag, je weerstand wordt toch juist beter als je naar de sauna gaat Nouja, beterschap!
Als je al een beetje ziek aan het worden bent moet je juist niet naar de sauna gaan, dan word je echt ziek. Bij gezonde mensen verhoogt het sauna gaan inderdaad de weerstand.
pi_36522573
nee, niet zo ziek.
maar na thuiskomst hoofdpijn krijgen die steeds erger wordt, en misselijk. heb dus verder de hele avond beroerd op bed gelegen, nu gaat het wel weer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 13:51:57 #91
5428 crew  miss_sly
pi_36522675
doe je wel voldoende echt afkoelen, dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_36522714
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
nee, niet zo ziek.
maar na thuiskomst hoofdpijn krijgen die steeds erger wordt, en misselijk. heb dus verder de hele avond beroerd op bed gelegen, nu gaat het wel weer.
drink je wel genoeg dan en koel je wel genoeg af dan? want als je niet genoeg afkoelt dan kun je idd hoofdpijn krijgen en misselijk worden ja
pi_36523119
ja, neem koude douches, ga meerdere keren in het dompelbad, ook met mjn hoofd, en de ijsgrot in. en probeer voldoende te drinken, maar heb het idee dat ik toch niet voldoende kan bijdrinken ofzo.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36525176
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Wel over overmatige lichaamsbeharing.
Waar slaat dit nu weer op?
Ik ben zelf ook erg netjes in het scheren van mezelf, maar als er iemand is met 'overmatige' lichaamsbeharing kan me dat niks schelen hoor.
Altijd maar dat gezeik over het uiterlijk, zelfs in een sauna. Aaarrrgh!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36525796
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:17 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Waar slaat dit nu weer op?
Ik ben zelf ook erg netjes in het scheren van mezelf, maar als er iemand is met 'overmatige' lichaamsbeharing kan me dat niks schelen hoor.
Altijd maar dat gezeik over het uiterlijk, zelfs in een sauna. Aaarrrgh!
Ik begrijp het ook niet, of iemand nu geen of juist wat meer haar heeft, ik stoor me nergens aan. Haar of niet, tatoeages of piercings, mensen mogen allemaal zelf weten wat ze doen, ik stoor me er niet aan.
pi_36530101
Ik ga volgende week vrijdag, een uitbereid paket er bij, mijn vriendin gaat mee en voor haar is het de eerste keer. We zijn daar dan om 8.30 TOT 19.00 dus lekker lang
Zelf ga ik graag naar een sauna, de onderstaande link daar ga ik dus heen.
http://www.thermenridderkerk.nl/

O ja een tip voor de sauna liefhebbers bij 4 bonbonblocks (chokolade repen)een gratis entree voor een tweede persoon.
Streepjes code sparen en in leveren bij de kassa voor een gratis entree, en is tot september geldig, uitleg staat op de verpakking.

[ Bericht 28% gewijzigd door sissi op 31-03-2006 18:16:54 ]
pi_36532144
iemand ervaringen met thermen valkenburg trouwens?? daar ga ik binnenkort met mijn vriendje heen en ik hoorde iig al van vriendinnen dat je de hele tijd moet om/uit kleden als je van het zwembad in een sauna gaat
pi_36532918
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:38 schreef Openminded het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook niet, of iemand nu geen of juist wat meer haar heeft, ik stoor me nergens aan. Haar of niet, tatoeages of piercings, mensen mogen allemaal zelf weten wat ze doen, ik stoor me er niet aan.
Je doet je gebruikersnaam eer aan
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36532959
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:38 schreef Openminded het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook niet, of iemand nu geen of juist wat meer haar heeft, ik stoor me nergens aan. Haar of niet, tatoeages of piercings, mensen mogen allemaal zelf weten wat ze doen, ik stoor me er niet aan.
precies, zijn zat mannen met veel lichaamshaar in de sauna, maar ik ga me der echt niet druk om maken hoor
  vrijdag 31 maart 2006 @ 20:02:23 #100
619 pierce
We hebben een P.....
pi_36533022
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:29 schreef hannekethemaster het volgende:
iemand ervaringen met thermen valkenburg trouwens?? daar ga ik binnenkort met mijn vriendje heen en ik hoorde iig al van vriendinnen dat je de hele tijd moet om/uit kleden als je van het zwembad in een sauna gaat
Klopt. Absoluut geen aanrader wat mij betreft.
Wil je gaan zwemmen > zwembroek aan, wil je terug naar de sauna > zwembroek uit.
Kom je net uit de heerlijk warme sauna, moet je die natte kleffe en vooral koude zwembroek weer gaan aandoen als je naar het zwembad oid wil gaan...
Het is er op zich wel mooi en het zwembad is groot, maar verder... voornamelijk druk!
Het restaurant lijkt meer op een macdonalds en bij mij thuis is het zelfs nog schoner....

Dus... veel plezier!

P.S. Het nabij gelegen Holland Casino is trouwens wel een aanrader!
pi_36535131
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:29 schreef hannekethemaster het volgende:
iemand ervaringen met thermen valkenburg trouwens?? daar ga ik binnenkort met mijn vriendje heen en ik hoorde iig al van vriendinnen dat je de hele tijd moet om/uit kleden als je van het zwembad in een sauna gaat
je hebt bij de thermen in valkenburg een gewoon zwemgedeelte en een sauna gedeelte. Als je van het gewone zwemgedeelte naar de aauna's gaat, kleed je je daar uit en dan zit je in een apart deel van de thermen. Hier kun je dus al die tijd je kleding uithouden. Er zitten zwembaden bij het sauna gedeelte.

Verder vond ik het echt een aanrader!
pi_36535162
Afgelopen donderdag naar Putten geweest
Was erg geslaagd
Het was wel erg druk, maar daar hadden we helemaal geen last van (enige wat we daardoor hadden is dat iemand dacht dat ik er met zijn slippers aan de haal ging..wat niet zo was)
Was in ieder geval erg lekker, heel erg genoten, en aan het einde nog in de hydrojet bank geweest...dat was helemaal heerlijk
Ook het eten was erg goed..
pi_36822366
Mocht je ooit in Noord-Limburg op zoek zijn naar een sauna, ga dan niet naar Saunapark Van Dijk in Lomm. (www.saunapark.nl)

Ik heb in mijn leven toch al redelijk wat sauna's bezocht, maar dit was een triest dieptepunt. Best jammer, want qua ligging heeft de sauna best wel potientie. De grote tuin op het zuiden is erg fraai. jammer is wel dat er wat verkeerslawaai van de naastgelegen provinciale weg is.

Wat mankeerde er nog meer:
- Aangezien we voor de eerste keer in deze sauna kwamen, lieten we ons even rondleiden. We werden nog net niet aan een slipketting meegetrokken. Ondanks dat het gezien het vroege tijdstip nog absoluut niet druk was, werd er totaal geen tijd voor uitgetrokken.
- Van de zeven saunacabines waren er twee defect.
- Mijn bananenmilkshake van ¤ 3,-- bestond uit wat gepasturiseerde melk met wat banenensaus. Een waterig smakeloos drankje. De vissoep in het restaurant was best smakelijk, maar iets meer vis dan drie noorse garnalen en twee mosselen mag wel voor ¤ 6,--. De aspergesoep van mijn vriendin was ook niet geweldig. De bediening blonk uit in stunteligheid. Ik had meer cappucino naast mijn kopje liggen dan erin. En namen en sleutelnummers onthouden kon ze ook niet.
- De staat van onderhoud van het complex was beroerd. De verf bladderde van de muren. Deuren waren rot, maar bovenal was alles ontzettend smerig. Typisch een geval van jarenlange verwaarlozing.
- Ik was niet de enige man die mijn vriendin leuk vond. Er waren sowieso veel alleenstaande mannen met een warme belangsteling voor vrouwen.
- Ondanks opmerkingen van mede saunagangers vonden sommige mensen het normaal om in het stoomband met hun blote reet op de tegeltjes te gaan zitten en de daarvoor bestemde matjes te negeren.

Na 2,5 uur hebben we het dan ook maar voor gezien gehouden.

Positieve punten waren er natuurlijk ook.

- Qua aankleding zijn er best originele elementen aangebracht
- de al eerder genoemde tuin
- zowel de Siberische Banja als de aardsauna waren erg lekker.

Voorlopig houden we het maar weer bij onze twee huissauna's. De thermen in Nijmegen en Gochness in Kessel bij onze Oosterburen.
Zu hause ist alles besser
pi_37312017
Favoriet is tot op heden echt Zwaluwhoeve!
Mooi verzorgt en ruim opgezet complex en niet al te druk (of wij hebben steeds mazzel gehad )!

Het is wel echt een aanrader!
♥ Love is Love ♥
  maandag 1 mei 2006 @ 10:38:19 #105
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37447288
iemand ervaring met sauna groothuizen in alkmaar, is dat wat?
is het uberhaupt wel een 'sauna' ? kan er nergens info over vinden

[ Bericht 37% gewijzigd door Mirjam op 01-05-2006 10:47:48 ]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37571654
Ik ga volgende week drie dagen naar het kuuroord Fontana in Nieuweschans. Iemand daar wel eens geweest? Het ziet er allemaal heel luxe en goed uit op die site, ik heb er enorm veel zin in.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:52:50 #107
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37588269
gisteren naar sauna houten geweest, was best lekker, maar ben er niet lyrisch over.
het was mooi weer, dus heb 2 uur op een stretcher liggen zonnen en wat in het buitenzwembad gezwommen.
het binnen gebeuren vond ik vrij saai, raar ingedeeld ook. ook vond ik het niet echt gezellig overkomen, zeker de infra rood sauna was een ongezellig gebeuren.

2 pogingen gedaan om wat te eten te bestellen, dat overigens wel heel duur was [7 euro voor een broodje].
de eerste keer kreeg ik de kaart, maar kwam de bestelmevrouw nooit meer terug
de 2e keer heb ik een half uur moeten wachten op de kaart, dus ben ik maar weer verder gegaan
een leuke sauna als het mooi weer is en je de hele dag in de zon kan liggen, maar verder niet heel spectaculair ofzo.

ohja, een groot nadeel vond ik wel, dat je door het restaurant moest, en daarna een trap op, voordat je bij de lockers bent.
best irritant, om steeds door het restaurant te moeten lopen als je bij je spullen wil.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:12:01 #108
619 pierce
We hebben een P.....
pi_37599284
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:55 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik ga volgende week drie dagen naar het kuuroord Fontana in Nieuweschans. Iemand daar wel eens geweest? Het ziet er allemaal heel luxe en goed uit op die site, ik heb er enorm veel zin in.
Oh ik ben benieuwd. We zijn er nog nooit geweest, maar het schijnt niet zo te zijn.
Als ik de website zo bekijk ziet het er overigens wel netjes uit.

Ik kijk uit naar je 'review' !
pi_37621766
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:12 schreef pierce het volgende:

Oh ik ben benieuwd. We zijn er nog nooit geweest, maar het schijnt niet zo te zijn.
En van wie heb je dat dan?
  zondag 7 mei 2006 @ 09:47:40 #110
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_37621981
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:13 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

En van wie heb je dat dan?
Op www.saunagids.nl staan reviews. Die van Fontana zijn heel wisselend: sommige mensen zijn laaiend enthousiast terwijl andere mensen het niets vinden. Dus ik ben ook heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_37622078
Ik heb er even gelezen, maar heel veel reacties daar zijn al een paar jaar oud terwijl Fontana volgens mij nogal vernieuwd is. De meest recente reacties zijn behoorlijk positief.
pi_37745805
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:47 schreef MaLo het volgende:

[..]

Op www.saunagids.nl staan reviews. Die van Fontana zijn heel wisselend: sommige mensen zijn laaiend enthousiast terwijl andere mensen het niets vinden. Dus ik ben ook heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren .
Jahh, die site is erg handig! ik kjik er ook regelmatig of er nog wat nieuwe dingen opstaan
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:32:35 #113
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_37746025
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:57 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik heb er even gelezen, maar heel veel reacties daar zijn al een paar jaar oud terwijl Fontana volgens mij nogal vernieuwd is. De meest recente reacties zijn behoorlijk positief.
Dat is in ieder geval een positief iets, dat de laatste reacties positief zijn! Jij gaat toch hier wel een mooie review schrijven he
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_37746465
Leuk, een sauna topic! Ik zal ook mijn steentje even bijdragen!

2 jaar geleden had ik een 2 daags arrangement in Thermae 2000 gewonnen inclusief overnachting en 4 gangendiner . Dat was eigenlijk één van mijn eerste sauna-ervaringen!! Thermae 2000 is geweldig, zó groot en mooi opgezet! Je hebt er een enorm saunalandschap, en zou ik niet in Groningen wonen , dan zou ik regelmatig een bezoekje aan Valkenburg brengen denk ik..!

Vorig jaar in mei gingen we naar Center Parcs de Eemhof, en daar was ook een sauna bij (zwembadkaartje ¤ 14,- p.p., sauna kostte +/- ¤ 8,- extra). We waren er bijna helemaal alleen wat erg oké was, maar er waren (begrijpelijk) niet zo veel sauna's/stoombaden. Wel een zwembad (buiten).

Ongeveer 2 maanden geleden zijn we naar Fontana in Nieuweschans geweest. Het was op een zondag, en héél erg druk, want we moesten wachten (tot anderen weg gingen) om naar binnen te kunnen. Die drukte was ook terug te zien in het thermaalbad, jeeeeuuumig wat veel mensen! Ik had het idee dat het water extreem veel mineralen bevatte meer dan in Thermae 2000) maar het was wel lekker! Het zwembad is eigenlijk alleen buiten, en niet zo groot.
Het saunaplein bevatte een aantal sauna's en een stoombad. Verder nog wat kruidenwhirpools (voor 1 persoon) die constant bezet waren. In het midden een zwembad. Buiten nog een grote sauna, en ligbedden. Op zich dus voldoende sauna's, alleen niet echt ruim opgezet en veeeels te druk . Maar aangezien het voor ons lekker dichtbij is, zullen we er wel terug komen! Maar dan waarschijnlijk niet op zondagmiddag.

Afgelopen maandag zijn we naar Sanadome (Nijmegen) geweest. Dit kostte ¤ 22,- p.p. Het is een heel mooi en groot complex, en hartstikke rustig (want maandagochtend ) Héél veel voorzieningen: groot buitenbad, groot binnenbad, dode-zee-bad, 4 kruiden jaccuzi's voor meerdere personen, warmwaterbaden, stoombad, mintkamer, massagestoelen, etc. etc. Alleen wat schetste onze verbazing.... Geen Sauna's!! Waarom heet het dan Sanadome... Nou ja we hebben wel een héérlijke dag gehad daar .

Al met al kan niets tippen aan Thermae 2000, dat was echt uitstekend !!
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:19:43 #115
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_37747363
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:49 schreef Laura 2000 het volgende:
Leuk, een sauna topic! Ik zal ook mijn steentje even bijdragen!
................................
Waarom heet het dan Sanadome...
Sana is Latijn voor Gezond betekent . Dus heeft niks met SaUna te maken .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_37747911
Oeps! Nou ja weer wat geleerd zullen we maar zeggen...
pi_37748767
Ik ben inmiddels weer terug van mijn drie dagen in kuuroord Fontana in Nieuweschans. Ik vond het er heerlijk, maar ik had natuurlijk ook enorm mazzel met het weer.

Paar minpuntjes:
• Wat het saunagedeelte betreft vond ik het jammer dat er helemaal geen bubbelbad of iets dergelijks was. Ik vind het tussen de saunagangen door altijd zo lekker om in een bubbelbad te zitten, maar er is daar alleen maar dat rechttoe/rechtaan-zwembad binnen, waar niet veel in te beleven is.
• De infraroodcabines zijn er inderdaad heel klein. Er werd ons door een mededwerkster verteld dat de lampen weliswaar niet rood werden, maar dat ze het wel deden. (?) We zijn er even in gaan zitten, maar er gebeurde echt helemaal niks, dus ik vind het heel raar dat zij zei dat ze wel gewoon werkten, dat was gewoon echt niet zo.
• Ik vond het ook erg jammer dat het saunagedeelte pas om 13.00 uur openging. Als je er een paar nachten verblijft, dan wil je er 's ochtends natuurlijk al terecht kunnen.

Positieve punten:
• De prachtige Kelo-sauna buiten. Groot en sfeervol en de hele dag door zijn er speciale opgietingen.
• Het personeel was heel vriendelijk en attent. Er heerste een aangename en ontspannen sfeer.
• Het eten in het hotel (zowel het ontbijt als het diner) was heel erg lekker.
• Je kunt gratis fietsen lenen in het hotel, wat we ook een avondje gedaan hebben voor het maken van een fietstocht over de grens in Duitsland.
• Heerlijke ligstoelen overal buiten.

Kortom, ik heb het er heerlijk gehad, maar daar had het lekkere weer wel heel veel mee te maken. Als we tussen de saunagangen door niet buiten in de zon hadden kunnen liggen, dan had ik het er wel wat saai gevonden daar binnen.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:41:39 #118
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37759567
Nou ik ben gisteren naar Thermae Son geweest, in Son dus We hadden vrijkaartjes, maar normaalgespoken kost het rond de 20 euro (zoals gewoonlijk)

Het was gelukkig heerlijk weer zodat we lekker buiten konden liggen met een drankje en een tijdschrift. De sauna's waren vrij lekker, er waren redelijk wat verschillende. Het stoombad vond ik toch wel het fijnst. De infrarood-dingen (weet niet hoe ze heten ) waren totaal niet lekker. Vergeleken net Prinsenjagt waar ik vorige keer was, was het helemaal niks. Ze werden helemaal niet warm voor mijn gevoel. Er was ook nog een sauna die het voor mijn gevoel helemaal niet deed, ik meen de Australische.

Het zwembad was niet zo groot maar opzich wel lekker, met een massagestraal aan de muur. Die was echt lekker Biertje en ijsthee smaakten heerlijk en waren best groot. Tomatensoep was ook best goed te doen, zaten veel ballen in!

De kaart viel een beetje tegen. Er werd strikt onderscheid gemaakt tussen de dag- en avondkaart. Dus maar een baguette tonijnsalade genomen die trouwens wel aardig was. Maar echt veel keuze was er 's avonds niet. Mijn vriendin wou een kroketje en wat frietjes en dat was dus niet mogelijk omdat het op de dagkaart stond...beetje vreemd he

Het was overdag buiten vrij druk, maar niet storend. In de sauna's zaten gemiddeld niet meer dan 3-5 mensen met onszelf erbij. De bediening buiten was uitstekend

Beetje jammer dat we een opmerking kregen van een beveiligingskerel omdat mijn vriendin mij een kus gaf. "geen lichamelijk contact" was zijn opmerking. Ja, dat kan ik begrijpen maar dit is toch wel heel pietluttig.

Het was dus al met al een redelijk dagje. We zijn er van 15:30 tot 23:00 ongeveel geweest dus hebben het goed volgehouden. Maar als ik het zelf moet betalen ga ik volgende keer weer naar Prinsenjagt in Eindhoven. Ik heb trouwens van een medewerkster aldaar de tip gekregen eens naar de sauna in Geldrop te gaan, dus misschien dat ook maar eens proberen

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 12-05-2006 15:13:15 ]
pi_37762045
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:41 schreef leolinedance het volgende:
Maar als ik het zelf moet betalen ga ik volgende keer weer naar Prinsenjagt in Eindhoven. Ik heb trouwens van een medewerkster aldaar de tip gekregen eens naar de sauna in Geldrop te gaan, dus misschien dat ook maar eens goed
Dat is ook wel apart, een medewerkster van een sauna die je de tip geeft om eens naar een andere sauna te gaan.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:15:00 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_37762290
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:08 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Dat is ook wel apart, een medewerkster van een sauna die je de tip geeft om eens naar een andere sauna te gaan.
Ik sprak met de vrouw in de sauna bij de fitness. Zij is een ex-medewerkster van Prinsenjagt en gaat nu naar verschillende sauna's. Zodoende kon ze het ook goed vergelijken, en denk ik dat zij geen onzin zal verkondigen
  zondag 21 mei 2006 @ 21:02:54 #121
130081 manou
me love me boyfriend
pi_38059473
beauty centrum peize!!! binenkort weer open!! was ene jaar dicht door brand maar dat is mooi daaro!!
  Moderator zondag 21 mei 2006 @ 23:04:27 #122
5428 crew  miss_sly
pi_38067172
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:41 schreef leolinedance het volgende:
Nou ik ben gisteren naar Thermae Son geweest, in Son dus We hadden vrijkaartjes, maar normaalgespoken kost het rond de 20 euro (zoals gewoonlijk)

De kaart viel een beetje tegen. Er werd strikt onderscheid gemaakt tussen de dag- en avondkaart. Dus maar een baguette tonijnsalade genomen die trouwens wel aardig was. Maar echt veel keuze was er 's avonds niet. Mijn vriendin wou een kroketje en wat frietjes en dat was dus niet mogelijk omdat het op de dagkaart stond...beetje vreemd he
Dat vind ik persoonlijk ook een groot minpunt. Ik ben doorgaans niet van de grote maaltijden als ik in de sauna ben, maar een klein hapje van de dagkaart kunt je 's avonds niet bestellen. Ze zijn er vrij star in hun grens, en dat vind ik weinig klantvriendelijk.
quote:
Het was dus al met al een redelijk dagje. We zijn er van 15:30 tot 23:00 ongeveel geweest dus hebben het goed volgehouden. Maar als ik het zelf moet betalen ga ik volgende keer weer naar Prinsenjagt in Eindhoven. Ik heb trouwens van een medewerkster aldaar de tip gekregen eens naar de sauna in Geldrop te gaan, dus misschien dat ook maar eens proberen
Geldrop is een geweldige sauna Zeker de moeite waard om eens te gaan checken. En imo stukken beter dan Prinsenjagt, daar was ik niet erg tevreden over. Niet zo schoon, veel te heet voetenbad, keuken niet zo geweldig....Ik kan Geldrop zeker aanraden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 mei 2006 @ 01:07:28 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_38072219
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik persoonlijk ook een groot minpunt. Ik ben doorgaans niet van de grote maaltijden als ik in de sauna ben, maar een klein hapje van de dagkaart kunt je 's avonds niet bestellen. Ze zijn er vrij star in hun grens, en dat vind ik weinig klantvriendelijk.
[..]

Geldrop is een geweldige sauna Zeker de moeite waard om eens te gaan checken. En imo stukken beter dan Prinsenjagt, daar was ik niet erg tevreden over. Niet zo schoon, veel te heet voetenbad, keuken niet zo geweldig....Ik kan Geldrop zeker aanraden
Dan ga ik (gaan we) Geldrop zeker eens proberen
pi_38154230
Morgen gaan we maar weer is een dagje naar de woudfennen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:19:47 #125
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_38157327
Zondag naar Nijmegen. Het wordt tijd dat het weer een beetje beter wordt, dan kunnen we weer naar Gochness. Lekker buiten liggen. Als ze daar toch eens wat zouden investeren in de rustruimtes en de aankleding zou het echt een topsauna zijn.
Zu hause ist alles besser
pi_38224038
Het was weer fijn ! , mn 10x kaart was op dus gelijk een nieuwe aangeschaft
Kan ik er voorlopig weer even heen.

2 x een loyly gehad gister , de eerste keer viel wat tegen niet zo heet.
De 2e keer werd dat ruimschoots goed gemaakt door middel van een menthol sessie aan het einde.
een heel emmertje met menthol water werd opgegoten en een minuut of 2/3 de warmte laten verspreiden en toen begon mijnheer met de handdoek te zwaaien !

Jeetje dat was HEET !!

Gister verschillende dingen genuttigd daar lunch , borrelhapje , avondeten wat allemaal
even lekker was.

Enig minpuntje is , ze zijn momenteel aan het verbouwen en er liepen dus van die boerenbouwvakkers boven op het dak , leuk de tuin in te kijken. Naja dat ideee heb je zegmaar
Nou vond ik dat persoonlijk geen grote ramp , maar mn vriendin vond dat niet geweldig.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_39289908
Ik ga zaterdag met mijn vriendin voor het eerst naar de sauna. De oase in Heerhugowaard. Heeft iemand hier ervaring met deze sauna?
Of dingen waar ik aan moet denken bij een eerste bezoek aan een sauna? Wat moet ik meenemen bijvoorbeeld?
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 18:44:58 #128
5428 crew  miss_sly
pi_39293174
badjas, slippers en handdoeken kun je meenemen (doe ik zelf wel altijd) maar die kun je ook huren. Verder kun je een boek meenemen, sokken (hoewel dat in de zomer niet hoeft), geld en een kam. That's about it

Have fun
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:46:07 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_39293211
Misschien nog een flesje voor wat water ofzo
pi_39293356
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:24 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Uhm Elysium in Bleyswijk?
Op saunagids.nl kun je per regio aanklikken.
daar ben ik pas geweest, dat is echt super super mooi man!!!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:41:52 #131
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_39295164
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:44 schreef miss_sly het volgende:
badjas, slippers en handdoeken kun je meenemen (doe ik zelf wel altijd) maar die kun je ook huren. Verder kun je een boek meenemen, sokken (hoewel dat in de zomer niet hoeft), geld en een kam. That's about it

Have fun
Eventueel een flesje van je eigen shampoo, sauna's hebben vaak niet echt geweldige shampoo.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_40222866
Vandaag weer naar de sauna in Apeldoorn geweest Echt heerlijk liggen zonnen vanmiddag daar op een ligbed, paar tijdschriften gelezen, af en toe ff een duik in het zwembad genomen en wat baantjes getrokken. 's Avonds eerst gegeten daar, varkenshaasmedaillons in champignonroomsaus met patat en salade en smaakte weer prima :duim: En daarna 3 rondjes sauna gedaan en in het stoombad geweest en tussendoor nog lekker buiten gelegen en in het bubbelbad geweest Heb me dus lekker kapot gezweet en een heerlijk ontspannende dag gehad

Alleen had net vanmiddag nieuwe zonnebrandcreme gekocht en die heeft iemand anders mee naar huis genomen En zelf ben ik me badjas vergeten, dus die ga ik morgen nog maar ff ophalen dan. Owja, en er waren alleen maar bejaarden zo'n beetje, dat was ook wel een beetje jammer Maar aan de ene kant is het ook altijd wel lekker rustig daar, zijn meestal maar 20-25 man, dus das heel wat anders dan de Zwaluwhoeve ofzo
pi_40234939
Ik ga eigenlijk altijd naar Elysium maar wil nu wel eens wat anders proberen. Heeft iemand ervaring met Thermen Holiday in Schiedam?
You won't know the facts until you've seen the fiction
pi_40240034
Komende week maar weer is een dagje woudfennen doen.

Toch handig zon x aantal keer kaart
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_42772103
even een rotschop

ik ben samen met mijn vriendin afgelopen zondag naar Putten geweest en het was voor ons de eerste keer dat we (naakt) naar een sauna gingen. in eerste instantie natuurlijk bang dat er iets zou gaan steigeren op een moment dat je het niet zou willen maar dat is niet gebeurd en na 10 minuten paradeer je daar al lekker rond in je blote kont

aangezien het onze eerste keer was heb je natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik kan mij niet echt vinden in een eerdere review in dit topic: lekker kunnen zwemmen in het verwarmde buitenzwembad, finse rooksauna was net verbouwd en was ook lekker (op die natte juttenzakken ), 2 warme douches en 1 koude douche bij het scrub-gedeelte (enige nadeel dat de spetters van die koude douche je raakte als je onder 1 van die warme douches stond) en geen rare of ongemakkelijke situaties meegemaakt

we hadden ook beide een massage gehad op die nieuwe MedyJet machines, maar dat vond ik maar niets: een soort waterbed met 2 waterjets die je dan een massage moeten geven.

het beviel ons zeker en we zullen heus in de nabije toekomst nog een keer gaan

we zijn in de volgende baden/sauna's geweest:
- finse sauna
- rooksauna
- grotsauna
- bootsauna
- biosauna (met opgieting)
- turks stoombad
- kruidenbad
- hamamplaat
- bubbelbaden
- verwarmd buitenzwembad
- koude dompelbad in het meertje en enkele koude douches natuurlijk
- en een lekker warm voetenbad
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_42772239
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:07 schreef Leipo666 het volgende:
even een rotschop


we zijn in de volgende baden/sauna's geweest:
- finse sauna
- rooksauna
- grotsauna
- bootsauna
- biosauna (met opgieting)
- turks stoombad
- kruidenbad
- hamamplaat
- bubbelbaden
- verwarmd buitenzwembad
- koude dompelbad in het meertje en enkele koude douches natuurlijk
- en een lekker warm voetenbad
Als ik dit zolees heb je jezelf heel druk gemaakt om dit allemaal te doen of heb je een ultra lange dag sauna gehad.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_42772252
Oja volgende donderdag een dagje woudfennen again
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_42772366
Leipo666, ik denk dat het er echt vanaf hangt op wat voor dag je er bent hoor..

Wij zijn er met een groepje van Fok! eens op een zaterdag geweest, en het was er zo druk dat je elkaar in die gangetjes continu tegenkwam en die gangetjes zijn niet zo breed...
En die grotsauna stonk toen enorm als ik het me goed herinner...

Maar iig mooi dat je het daar naar je zin hebt gehad
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42772539
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Als ik dit zolees heb je jezelf heel druk gemaakt om dit allemaal te doen of heb je een ultra lange dag sauna gehad.
nee hoor, lekker relaxed, alles op ons gemakje gedaan. zijn er ongeveer vanaf 12 tot 19 uur geweest.
maar ik moet zeggen dat je als 'beginner' niet super lang in een sauna blijft zitten: 10 minuten vind ik dan wel genoeg, daarna lekker buiten rondlopen en een koude douche/dompelbad nemen

btw ook geen enkel kind gezien

en de smalle paden: ja sommige plekken zijn niet zo heel breed en ruim, maar dan wacht je heel even en dan heb je een vrije doorgang. het zijn dan toch plekken waar mensen niet lang stil blijven staan
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_42773160
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:22 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nee hoor, lekker relaxed, alles op ons gemakje gedaan. zijn er ongeveer vanaf 12 tot 19 uur geweest.
maar ik moet zeggen dat je als 'beginner' niet super lang in een sauna blijft zitten: 10 minuten vind ik dan wel genoeg, daarna lekker buiten rondlopen en een koude douche/dompelbad nemen

btw ook geen enkel kind gezien

en de smalle paden: ja sommige plekken zijn niet zo heel breed en ruim, maar dan wacht je heel even en dan heb je een vrije doorgang. het zijn dan toch plekken waar mensen niet lang stil blijven staan
ik kan me niet voorstellen als je dat allemaal hebt gedaan dat je ook lekker in de relaxed ruimte heb gelegen enzo en dat je tussendoor telkens lekker je kwartiertje rust hebt gepakt. maar goed alle begin is moeilijk
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_42773319
we hebben inderdaad niet in de relaxruimte gelegen... wel lekker in de bubbelbaden/kruidenbad/zwembad/voetenbad gerelaxed (vind ik persoonlijk lekkerder dan op een stoel of ligbed vertoefen) en daar hebben wij onze rust vandaan gehaald
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 18 oktober 2006 @ 16:09:35 #142
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_42774046
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe sauna in Bussloo. Ik hoop dat ik binnenkort eens tijd heb om daar naartoe te gaan.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_42777824
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:45 schreef Leipo666 het volgende:
we hebben inderdaad niet in de relaxruimte gelegen... wel lekker in de bubbelbaden/kruidenbad/zwembad/voetenbad gerelaxed (vind ik persoonlijk lekkerder dan op een stoel of ligbed vertoefen) en daar hebben wij onze rust vandaan gehaald
Het is "zeer"ongezond om niet voldoende te koelen en je lichaam geen 10 / 15 minuten rust te geven.

ik deed vroeger cq in het begin net als jij zo veel mogelijk

Nu doe ik tegenwoordig 1 of 2 max 3 dingen over een dag van een uurtje of 6.
Das pas relaxed
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_42778025
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:09 schreef MaLo het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe sauna in Bussloo. Ik hoop dat ik binnenkort eens tijd heb om daar naartoe te gaan.
die ziet er wel erg goed uit zeg

Woon zelf in Deventer, dus ook maar eens kijken of ik daar binnenkort heen kan gaan
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:45:52 #145
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_42779288
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

die ziet er wel erg goed uit zeg

Woon zelf in Deventer, dus ook maar eens kijken of ik daar binnenkort heen kan gaan
Ik woon in Oldenzaal, voor ons is het 3 kwartier rijden dus ook goed te doen. Hij lijkt inderdaad erg mooi op de site. In het oosten van het land heb je verder eigenlijk alleen Saré als redelijk grote sauna. Als deze sauna net zo mooi is als op de site, is dit denk ik een goede aanvulling in onze regio!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_42801610
wil binnenkort ook weer eens gaan. Zal wel geldrop worden is een mooie sauna, tenzij prinsenjacht al klaar is met verbouwen maar dat zal wel niet.....Die zijn al jaren bezig
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:11:30 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42805849
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:57 schreef ser het volgende:
wil binnenkort ook weer eens gaan. Zal wel geldrop worden is een mooie sauna, tenzij prinsenjacht al klaar is met verbouwen maar dat zal wel niet.....Die zijn al jaren bezig
Geldrop schijnt goed te zijn.

Prinsenjacht, daar zijn ze inderdaad al lang bezig he. Best irritant.
pi_42807764
Geldrop is idd erg goed
pi_42835383
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geldrop schijnt goed te zijn.

Prinsenjacht, daar zijn ze inderdaad al lang bezig he. Best irritant.
Ik kon er de laatste keer wel om lachen, dat je daar in je nakie buiten rond loopt om af te koelen en dat er dan mannen op het dak aan het werk zijn, maar eigenlijk is dan het idee van zo'n afgeschermde tuin een beetje weg he .
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:32:30 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42835476
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:29 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik kon er de laatste keer wel om lachen, dat je daar in je nakie buiten rond loopt om af te koelen en dat er dan mannen op het dak aan het werk zijn, maar eigenlijk is dan het idee van zo'n afgeschermde tuin een beetje weg he .
Die zullen het wel aangenaam werken vinden daar
  Moderator vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:39:49 #151
5428 crew  miss_sly
pi_42835677
Ik vond Prinsenjagt niet zo geweldig, eigenlijk.

Geldrop is top, alleen woon ik nu in Amsterdam dus dan is het wat ver

Laatst naar Houten Sauna geweest, was goed. Zal nog een keer een recensie maken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_42835883
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die zullen het wel aangenaam werken vinden daar
Het zijn natuurlijk niet allemaal mooie jonge vrouwen die de sauna bezoeken he , maar ik kan me inderdaad voorstellen dat ze het niet vervelend vinden.

Ik vond de sauna in Oss trouwens ook beter dan Prinsenjagt, vooral omdat het in Oss (of was het nou Son?) een stuk rustiger was in de rust ruimtes.

Was het weekend trouwens in Landal Green Parks in Vaals en daar was ook een sauna(tje): 1 hok en verder geen koud bad ofzo. Toch maar er in gegaan (badkleding verplicht ) en hoewel het niet ideaal was was het natuurlijk wel weer lekker. Kan niet tippen aan een echt thermen, maar die warmte was toch wel erg aangenaam na een dag wandelen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_42839848
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:45 schreef Quinazoline het volgende:

[..]


Was het weekend trouwens in Landal Green Parks in Vaals en daar was ook een sauna(tje): 1 hok en verder geen koud bad ofzo. Toch maar er in gegaan (badkleding verplicht ) en hoewel het niet ideaal was was het natuurlijk wel weer lekker. Kan niet tippen aan een echt thermen, maar die warmte was toch wel erg aangenaam na een dag wandelen.
omg .. zoiets zou dus echt verboden moeten worden! ten eerste is het gewoon ECHT slecht voor je om badkleding aan te houden ivm warmteregulering in het lichaam. En daarnaast is net nog slechter voor je lichaam om niet te koelen na een saunagang...

Daarbij blijft het "taboe" op (naakt)sauneren op die manier erg groot.... "je kunt toch ook gewoon met kleren aan de sauna in, waarom gaan mensen naakt" ..

bah
pi_42839921
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 16:53 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

omg .. zoiets zou dus echt verboden moeten worden! ten eerste is het gewoon ECHT slecht voor je om badkleding aan te houden ivm warmteregulering in het lichaam. En daarnaast is net nog slechter voor je lichaam om niet te koelen na een saunagang...

Daarbij blijft het "taboe" op (naakt)sauneren op die manier erg groot.... "je kunt toch ook gewoon met kleren aan de sauna in, waarom gaan mensen naakt" ..

bah
Ik had dus bewust een bikini aangedaan zodat ik zo weinig mogelijk aan hed en ben daarna buiten gebleven tot ik echt helemaal afgekoeld was. Heb dus zeker wel een kwartier in de kou buiten gelegen, maar sommige mensen zag ik een warme douche nemen en daarna in het warme zwembad springen .
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:27:23 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42847690
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:45 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk niet allemaal mooie jonge vrouwen die de sauna bezoeken he , maar ik kan me inderdaad voorstellen dat ze het niet vervelend vinden.

Ik vond de sauna in Oss trouwens ook beter dan Prinsenjagt, vooral omdat het in Oss (of was het nou Son?) een stuk rustiger was in de rust ruimtes.

Was het weekend trouwens in Landal Green Parks in Vaals en daar was ook een sauna(tje): 1 hok en verder geen koud bad ofzo. Toch maar er in gegaan (badkleding verplicht ) en hoewel het niet ideaal was was het natuurlijk wel weer lekker. Kan niet tippen aan een echt thermen, maar die warmte was toch wel erg aangenaam na een dag wandelen.
Ik vond de sauna in Son niet slecht, maar minder dan bij Prinsenjagt. Het aangeboden menu was redelijk waardeloos in ieder geval. Ook waren er minder sauna's en was er 1 (of 2?) defect. Maar we hadden vrijkaarten, dus dan moet je niet zeuren he
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:08:53 #156
72820 3st
immer besser
pi_42901297
vandaag naar thermae 2000 geweest! Ik had er niet echt positieve verhalen over gehoord maar ik vond het toch wel geslaagd! Mooi ruim opgezet en genoeg keuze uit verschillende sauna's. Het is alleen wat ver rijden vanaf zwolle! Dus als iemand nog een goed alternatief heeft voor een locatie dichterbij waar ook baden bij aanwezig zijn houd ik me aanbevolen
A dirty mind is a joy forever
pi_42901926
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:08 schreef 3st het volgende:
vandaag naar thermae 2000 geweest! Ik had er niet echt positieve verhalen over gehoord maar ik vond het toch wel geslaagd! Mooi ruim opgezet en genoeg keuze uit verschillende sauna's. Het is alleen wat ver rijden vanaf zwolle! Dus als iemand nog een goed alternatief heeft voor een locatie dichterbij waar ook baden bij aanwezig zijn houd ik me aanbevolen
In Apeldoorn heb je een kleine sauna ( 4 sauna's, een rustruimte, een beuatysalon, een bubbelbad, een stoombad en een zwembad) en daar ga ik vaak heen
pi_42902494
Wij hebben een paar weekjes geleden een bezoekje gebracht aan De Zwaluw hoeve.
Vond het erg prettig!
Bij een opgieting geweest, holy dat is warm! En zweten!
Verder lekker scrubben met zout, kruidenbad, relaxen etc etc...

Maar het eten...
Heb het teruggestuurd, de eerste keer in 36 jaar dat ik een heel bord heb teruggestuurd naar de keuken...
Andere plate gekregen (wat natuurlijk goede service is) die had het ook niet...
Zo jammer!

Sauna: 9
Eten: 0,0
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42902620
hmm, ik ben ook wel es naar de Zwaluwhoeve geweest, maar ik vond het eten er wel erg lekker
pi_42902752
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:42 schreef Sylvana het volgende:
hmm, ik ben ook wel es naar de Zwaluwhoeve geweest, maar ik vond het eten er wel erg lekker
Echt waar?
Weet je, je zegt het, ik kan het niet geloven...
ZO SLECHT!
Van mijn vriend was het maar half ontdooit....
Alles wat ik had kwam uit blik...

Kan best zijn dat de normale kok niet aanwezig was en dat er een broekie stond, die het natuurlijk zo goed mogelijk probeerde te doen, daar twijfel ik niet aan, maar nee, niet te eten...

De hapjes die je aan de bar kon bestellen zagen er redelijk uit.
En die neem ik voortaan wel...

Want de Sauna vond ik eindeloos!

En ik heb vernomen dat er dichbij deze sauna een nieuwe wordt geopend die 8 keer (!!!) groter is dan deze, dus De Zwaluwhoeve gaat minder druk worden.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42902890
Nouja, zou idd kunnen dat het eenmalig was en dat jij net die pech had, want ik heb van meerdere mensen gehoord die naar Zwaluwhoeve gingen dat ze het eten erg lekker vonden, dus denk dat dit voor jou helaas gewoon een uitzondering was die jouw net trof

En het saunacomplex is idd echt daar, kun je je wel een dagje vermaken

Waar moet die nieuwe sauna komen dan? Ik heb er niks over gehoord nl? Maar 8 keer groter dan de Zwaluwhoeve lijkt me wel erg massaal, ik vind de Zwaluwhoeve al erg groot en massaal
pi_42903005
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:49 schreef Sylvana het volgende:
Nouja, zou idd kunnen dat het eenmalig was en dat jij net die pech had, want ik heb van meerdere mensen gehoord die naar Zwaluwhoeve gingen dat ze het eten erg lekker vonden, dus denk dat dit voor jou helaas gewoon een uitzondering was die jouw net trof

Ik hoop het!
Maar ik hoorde van vele mensen dat het slecht was die dag.
quote:

En het saunacomplex is idd echt daar, kun je je wel een dagje vermaken

Waar moet die nieuwe sauna komen dan? ik heb er niks over gehoord nl?
Een personeelslid vertelde het, maar ben vergeten welke plaats dat zou zijn....
Ik heb even de map van Hierden erbij gepakt..
Zou het Nunspeet kunnen zijn?
Het zou in ieder geval "huge" worden...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42903110
Trouwens de zwaluwhoeve is ook bezig met verbouwingen, en er komt een nieuwe parkeerplaats.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 22 oktober 2006 @ 23:15:52 #164
72820 3st
immer besser
pi_42903796
volgens mij is die nieuwe in bussloo ook wel aardig groot!
A dirty mind is a joy forever
pi_42904799
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:52 schreef Oblivion het volgende:
Ik hoop het!
Maar ik hoorde van vele mensen dat het slecht was die dag.
Een personeelslid vertelde het, maar ben vergeten welke plaats dat zou zijn....
Ik heb even de map van Hierden erbij gepakt..
Zou het Nunspeet kunnen zijn?
Het zou in ieder geval "huge" worden...
Interessant, je weet niet meer over dat nieuwe complex? Ben wel benieuwd, deze week ook bij de Zwaluwhoeve geweest en de sauna's waren geweldig, helaas was het eten ook bij ons erg slecht, heel jammer.
pi_42905371
Ik ben van plan om mijn vriendin mee te nemen naar een saunacomplex. Ze houdt erg van zwembaden, bubbelbaden en massage's. Ik weet eerlijk gezegd niet of ze ook van sauna's houdt, maar daar komen we dan snel genoeg achter. Voor mij is het ook de eerste keer dat ik naar zo'n groot complex ga. Ik wil ook 1 overnachting. Wat raden jullie mij aan? Ze heeft vroeger trouwens astma gehad, kan dit voor problemen zorgen in een sauna? Ze heeft er nu naar mijn weten geen last meer van...

Wensen op een rijtje:
- Mooi zwembad/bubbelbaden
- Massage mogelijk
- Overnachting mogelijk (wel in hetzelfde gebouw)
- Niet al te duur (mag wel iets kosten, maar houd rekening met deze arme student)
- Gezellige sfeer (moet een beetje romantisch zijn hè )

Dat was het wel denk ik. Alvast bedankt!
pi_42910577
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:47 schreef Openminded het volgende:

Interessant, je weet niet meer over dat nieuwe complex? Ben wel benieuwd, deze week ook bij de Zwaluwhoeve geweest en de sauna's waren geweldig, helaas was het eten ook bij ons erg slecht, heel jammer.
Nee, helaas...ik heb niet goed opgelet...
En heb al zitten googlen, maar kan niks vinden...

Eten was dus bij jullie ook slecht...hmmm....zonde hè?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42910608
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:55 schreef Oblivion het volgende:
Trouwens de zwaluwhoeve is ook bezig met verbouwingen, en er komt een nieuwe parkeerplaats.
Da's hard nodig. Om die reden kom ik er allang niet meer. Veel te druk vanwege al dat geadverteer en al die arrangementen en derhalve erg publieksonvriendelijk.
pi_42910649
Ik kom trouwens meestal in de sauna's van Houten en Soesterberg en sinds kort heb ik Weesp ontdekt - het complex daar is heel aardig maar de service/bediening in het restaurant zijn er erg onder de maat.
pi_42910657
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 09:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's hard nodig. Om die reden kom ik er allang niet meer. Veel te druk vanwege al dat geadverteer en al die arrangementen en derhalve erg publieksonvriendelijk.
Ja, dat heb ik ook in de wandelgangen gehoord....
Ze adverteren zelfs dat kinderen gratis mee mogen..
Nu heb ik niks tegen kinderen, maar kan me voorstellen dat het een hoop mensen afschrikt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42911437
Als ik iets een afknapper vind in een sauna zijn jengelende kinderen. Ik kom er voor mijn rust en ontspanning en daar horen geen kinderen bij. Ik ga zelf vaak naar een sauna in Duitsland en Duitse kinderen lijken zich toch wat beter aan de saunacultuur aan te passen.
Zu hause ist alles besser
pi_42911484
Die sauna waar ik heen ga heeft 2 momenten in de week dat kinderen meemogen en dan ga ik dus niet
pi_42911486
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:35 schreef kaputwiehund het volgende:
Als ik iets een afknapper vind in een sauna zijn jengelende kinderen. Ik kom er voor mijn rust en ontspanning en daar horen geen kinderen bij. Ik ga zelf vaak naar een sauna in Duitsland en Duitse kinderen lijken zich toch wat beter aan de saunacultuur aan te passen.
Hier waren wel kinderen aanwezig, maar niet te aanwezig.
6 Kinderen geloof ik...dus valt mee.
Geen jengelende kinderen in ieder geval.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_42911498
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 09:47 schreef SCH het volgende:

Da's hard nodig. Om die reden kom ik er allang niet meer. Veel te druk vanwege al dat geadverteer en al die arrangementen en derhalve erg publieksonvriendelijk.
Het is denk ik een schitterende sauna als je door alle advertenties een keer naar een sauna gaat. Als je al veel sauna's kent dan is de Zwaluwhoeve verschrikkelijk. Ik vond de drukte echt zo'n enorme afknapper. Dan maakt het niet meer uit hoe leuk/mooi een sauna is. Daarbij hoort een grotsauna niet te stinken naar gedragen sokken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42936783
Ik ben afgelopen vrijdag in Thermen Roosendaal geweest (http://www.thermenroosendaal.nl/).

Op zich best een aardige sauna, alleen vond het niet al te groot en vooral het personeel viel me zeer tegen.

Ik en mijn partner hadden een arrangement, maar het grietje aan de receptie begreep er weinig van en wist ook niet wat het inhield. De overige personeelsleden waren ook niet ouder dan 23.

Nu heb ik niks tegen stagiares o.i.d., maar mensen met ervaring is ook wel prettig.
Hier ga ik in ieder geval nooit meer heen.

Ben poos terug ook in Thermen Goirle geweest, dat is wel erg goed bevallen.

Volgende op mijn lijstje is Thermen Geldrop
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:21:43 #176
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42936890
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is denk ik een schitterende sauna als je door alle advertenties een keer naar een sauna gaat. Als je al veel sauna's kent dan is de Zwaluwhoeve verschrikkelijk. Ik vond de drukte echt zo'n enorme afknapper. Dan maakt het niet meer uit hoe leuk/mooi een sauna is. Daarbij hoort een grotsauna niet te stinken naar gedragen sokken.
hey dat is in Harderwijk... vlakbij waar ik woon afgelopen zaterdag reed ik er nog langs... super druk.. auto's stonden overal... Mij zul je er dus niet zo snel zien.... Sauna drome daarin tegen is een stuk rustiger (Tussen Putten en Hoevelaken) binnenkort ga ik er weer naar toe.. dan zal ik wel ff een verhaal typen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_42945509
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:21 schreef appelsientje het volgende:

[..]

hey dat is in Harderwijk... vlakbij waar ik woon afgelopen zaterdag reed ik er nog langs... super druk.. auto's stonden overal... Mij zul je er dus niet zo snel zien.... Sauna drome daarin tegen is een stuk rustiger (Tussen Putten en Hoevelaken) binnenkort ga ik er weer naar toe.. dan zal ik wel ff een verhaal typen
Saunadrome is heel lang mijn vaste sauna geweest. Qua faciliteiten is het erg okay en de ligging is prachtig met de vijver en zo. Maar de ontspanningsruimte is nogal proppen en ook een beetje muf en ouderwets.
pi_42945517
Deze is vrij nieuw en echt een aanrader: http://www.spawellness-weesp.nl/
pi_42945559
Pas in het nieuwe thermen Busloo (klein maandje open) geweest. Duur, maar zeker de moeite waard.
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:27:21 #180
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42963854
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Saunadrome is heel lang mijn vaste sauna geweest. Qua faciliteiten is het erg okay en de ligging is prachtig met de vijver en zo. Maar de ontspanningsruimte is nogal proppen en ook een beetje muf en ouderwets.
Ik ben al een tijdje niet geweest.. maar ga binnenkort met mijn vriendin... (haar eerste keer )
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:06:26 #181
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_42965399
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:09 schreef lurf_doctor het volgende:
Pas in het nieuwe thermen Busloo (klein maandje open) geweest. Duur, maar zeker de moeite waard.
Wil je er meer over vertellen? Wij willen ook eens die kant op gaan.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_42966490
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:06 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wil je er meer over vertellen? Wij willen ook eens die kant op gaan.
idd, ik ben er ook erg nieuwsgierig naar
pi_42969214
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:34 schreef Sylvana het volgende:
idd, ik ben er ook erg nieuwsgierig naar
Ik ook! vertel, vertel!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:02:27 #184
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_42969851
2 weken geleden naar Elysium in Bleiswijk geweest met het meisje.
beide een arrangement Belize genomen.

Inhoud arrangement :

Ontvangst door onze gastvrouw met koffie of thee en gebak
*
Rondleiding
*
Gebruik van badjas, handdoeken en badslippers
*
Gebruik van alle saunafaciliteiten
*
Vrij gebruik van shampoo, showergel, scrubzout en olie
*
Ayurvedische Massage (25 min)
*
Uitgebreid Lunchbuffet
tussendoor heerlijk culinair genieten
*
Rasul
op basis van modder, rozen, jasmijn of sandalwood
*
Arrangementsdrankje
*
Presentje


massage was erg lekker, gemasseerd door een knappe meid met warme olie.
Moest na de massage ongeveer 20 rust nemen en dat was ook wel nodig.

Rasul was een beetje een dhz met modder, vond het niet erg speciaal.

Presentje waren 2 cd's met %$@#%$#-muziek, jazz en klassiek + we mochten de slippers houden

Erg veel verschillende soorten sauna's aanwezig en vele zwembaden, whirlpools etc.
( Russische banja was het beste )

nadeel vond ik de onoverzichtelijkheid van het hele terrein, er is zoveel dat het niet meer te overzien is.

Het eten was goed, we hadden een diner ipv een lunch en dit was in buffetvorm.
Goed eten en een nette eetzaal met zeer vriendleijk personeel.

Ik zou er niet snel vaker naar toe gaan omdat de 5 mei sauna in Leiden toch net iets gezelliger en knusser vind.
pi_43029270
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:06 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wil je er meer over vertellen? Wij willen ook eens die kant op gaan.
Euhm, op de site staat natuurlijk wel het 1 en ander http://www.thermenbussloo.nl/index.php?id=3

En verder. Het is een groot saunabedrijf met echt te veel sanua's om allemaal in 1 bezoekje te doen. Er is een warme buitensauna met een kachel (leuk vlammetjes zien branden), een buitensauna waarbij je leuk over de plas kijkt. Je kunt ook een klein afgebakeld stukje plas zwemmen (is nog wel een beetje modderig). In het zwembad kun je van binnen naar buiten zwemmen (ongekeerd mag ook ). De tuin is uiteraard vers, maar wel mooi aangelegd. De relaxtruimte is groot met zitjes, voornamelijk bruine banken. Alles doet het, maar ze waren nog wel met kleine dingetjes bezig.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_43030193
Klinkt goed en ik had ook al wel verwacht dat er teveel dingen waren om het in 1 dag te doen ja
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:06:28 #187
3185 Adelante
To let it go now
pi_43031443
Gisteren naar het verbouwde Ryokan in Zutphen geweest. Het geheel van sauna's doet erg Oosters aan, de Japanse tuin was nog niet geheel af, maar het idee van meerdere eilandjes in het meer met bruggen er tussen en de mogelijkheid in het meer te zwemmen
De bediening en service was erg goed en in het kader van de verbouwing kregen we er allemaal Japanse lekkernijen en thee etc bij
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:30:56 #188
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_43032074
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 10:18 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Euhm, op de site staat natuurlijk wel het 1 en ander http://www.thermenbussloo.nl/index.php?id=3

En verder. Het is een groot saunabedrijf met echt te veel sanua's om allemaal in 1 bezoekje te doen. Er is een warme buitensauna met een kachel (leuk vlammetjes zien branden), een buitensauna waarbij je leuk over de plas kijkt. Je kunt ook een klein afgebakeld stukje plas zwemmen (is nog wel een beetje modderig). In het zwembad kun je van binnen naar buiten zwemmen (ongekeerd mag ook ). De tuin is uiteraard vers, maar wel mooi aangelegd. De relaxtruimte is groot met zitjes, voornamelijk bruine banken. Alles doet het, maar ze waren nog wel met kleine dingetjes bezig.
Klinkt goed! Ik had de site uiteraard ook al bekeken, maar ervaringen van een bezoeker zijn natuurlijk nooit weg .

Ik ga eens kijken of ik oppas kan regelen voor zaterdag 25 november, dan wil ik met vriendlief naar Bussloo .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_43032758
jippie er is weer een optimel sauna actie
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:46:43 #190
97348 Matness
Matt about you
pi_43098318
zijn ze nu eindelijk uitverbouwd in de 5 mei sauna in leiden? ze zijn daar al heel lang bezig met de benedenverdieping (al kan de rest ook een opknapbeurt gebruiken)
wil er morgen weer heen nl.
pi_43098458
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:46 schreef pierce het volgende:
Sauna Thermea Son (Son & Breugel):

Zeer prettige sauna.
Vriendelijk personeel
schoon
diverse sauna's (70, 80 en 90 graden)
Turksstoombad
vries cabine
dompelbad
kruidenbad
2 bubbelbaden
grote tuin met ligbedden
prettige relax ruimte & stilte ruimte
UItstekende keuken
En een aardig publiek (geen jan en alleman zoals bv in thermea 2000..... of hoe je het ook wil omschrijven)

kortom een aanrader!

Heeft iemand nog wat reviews van sauna's in Groningen en omgeving?
Hey, daar ga ik binnenkort met een vriendin naartoe ! Leuk om dit te lezen, krijg ik er wel meer zin in
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_43098569
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is denk ik een schitterende sauna als je door alle advertenties een keer naar een sauna gaat. Als je al veel sauna's kent dan is de Zwaluwhoeve verschrikkelijk. Ik vond de drukte echt zo'n enorme afknapper. Dan maakt het niet meer uit hoe leuk/mooi een sauna is. Daarbij hoort een grotsauna niet te stinken naar gedragen sokken.
Ben jij al een keer in de Zwaluwhoeve geweest?

Die stinkgrot was toch in Putten?
pi_43100105
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:56 schreef octopussy het volgende:
Ben jij al een keer in de Zwaluwhoeve geweest?

Die stinkgrot was toch in Putten?
Ik bedoel ook Putten! In de Zwaluwhoeve ben ik inderdaad nog nooit geweest. Mijn excuses aan de Zwaluwhoeve!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:54:19 #194
97348 Matness
Matt about you
pi_43100146
zwaluwhoeve ben ik 1 keer geweest, dat was heerlijk!
ze waren al aan het verbouwen, dat was wat minder
ben benieuwd hoe het eruit ziet als alles af is
pi_43100428
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik bedoel ook Putten! In de Zwaluwhoeve ben ik inderdaad nog nooit geweest. Mijn excuses aan de Zwaluwhoeve!
Oh gelukkig maar, ik wl er nl graag een keertje naar toe

Met dat filmpje op hun website slaan ze trouwens wel volledig de plank mis Die eftelingmuziek
pi_43212433
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:56 schreef hannekethemaster het volgende:
jippie er is weer een optimel sauna actie


We gaan weer naar Schiedam. Daar hebben we bovendien de laatste keer de rustruimte ontdekt, echt heerlijk. Zou alleen daar al de gehele dag kunnen doorbrengen, wat een stilte en relaxde sfeer
Sweet and innocent...
pi_43232059
* kaputwiehund gaat vandaag met zijn optimel bonnetjes naar de thermen in Nijmegen.

Op dit moment liggen er nog 6 pakken Optimel op consumptie te wachten in de koelkast :-)
Zu hause ist alles besser
pi_43787887
Kan iemand die er al eens is geweest iets meer vertellen over het saunacomplex dat bij het welness centrum Ryokan in Zutphen hoort? Ziet er op de site wel goed uit, maar hoe is de sfeer en het eten en de hygiene daar enzo?
pi_43796685
ik ben afgelopen weekend naar de heuvelrug in veenendaal geweest, zeer relaxte sauna,

echter natuurlijk zijn er altijd een paar minpuntjes te vinden
- de dagschotel (zit bij optimel arrangement) bleek andijvie stamppot te zijn, op zich wel lekker maar niet zo geschikt voor in de sauna
- de zonnebank, na 12 min er onder te hebben gelegen merk ik nog geen enkel verschil
pi_43936504
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:12 schreef Sylvana het volgende:
Kan iemand die er al eens is geweest iets meer vertellen over het saunacomplex dat bij het welness centrum Ryokan in Zutphen hoort? Ziet er op de site wel goed uit, maar hoe is de sfeer en het eten en de hygiene daar enzo?
niemand?
pi_44755319
zaterdag naar de zwaluwhoeve
het is een tijd geleden dat we zijn geweest, er is wel wat veranderd begreep ik.
heb er zo'n zin in
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_44755672
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:12 schreef Sylvana het volgende:
Kan iemand die er al eens is geweest iets meer vertellen over het saunacomplex dat bij het welness centrum Ryokan in Zutphen hoort? Ziet er op de site wel goed uit, maar hoe is de sfeer en het eten en de hygiene daar enzo?
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:38:45 #203
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44755882
In Januari gaan we ook maar eens naar de sauna...
heb er zin in
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_44766022
Dit kan misschien wel een ontzettende noob-vraag zijn, maar hoe gaat het er nou precies aan toe in een sauna. Ook wat betreft naakt zijn.
Loopt iedereen daar nou zonder bedekking naakt rond. Zwem je naakt?
Ik ben nog nooit in een sauna geweest (behalve dan een bijv. in de kleedkamer bij het sporten), dus ik weet het echt niet
Maak nie regtig saak nie
pi_44766067
gewoon bloot
als je in een sauna zit of ligt, wel op je handdoek, ivm hygiene
en in rustrumtes heb je je badjas aan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_44766106
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:41 schreef kassenbouwer het volgende:
Dit kan misschien wel een ontzettende noob-vraag zijn, maar hoe gaat het er nou precies aan toe in een sauna. Ook wat betreft naakt zijn.
Loopt iedereen daar nou zonder bedekking naakt rond. Zwem je naakt?
Ik ben nog nooit in een sauna geweest (behalve dan een bijv. in de kleedkamer bij het sporten), dus ik weet het echt niet
Je gaat je omkleden, dus naakt in de badjasje, en als je gebruik maakt van de sauna, whirlpool, dompelbad etc etc gaat het badjasje uit.
Maar het is niet zo dat er overal naakte mensen lopen, nee...
Zeker niet als je wat gaat drinken of eten.
Buiten zie je het meer.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 27 december 2006 @ 19:39:25 #207
72820 3st
immer besser
pi_44772087
volgende week woensdag 3 januari naar bussloo! Ik houd jullie op de hoogte
A dirty mind is a joy forever
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:09:44 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44861358
Weet iemand misschien een goede (en als het kan betaalbare) sauna in Arnhem (en omstreken)?
pi_44864024
wat is betaalbaar? De wat grotere sauna's liggen toch allemaal met hun entreeprijs rond de 20 euro.

Ken aan de zuidkant van Arnhem alleen de Lingetuin in Elst. Niet overdreven groot, wel een goed horecagedeelte voor zover ik me kan herinnneren. Het is alweer een jaar of twee geleden dat we er geweest zijn.

Iets verder weg is Thermen Nijmegen. Geen sauna met verassende bijzonderheden. Gewoon gezellig en goed. Kom er regelmatig. Mis alleen wel een beetje de variaties in de sauna's. Veel van hetzelfde. Sommige ruimtes mogen wel eens gerenoveerd worden.

Nog iets verder weg. Sauna Oase in Nederasselt. Wat steriele sauna, wel een beperkt opgietingsprogramma. Erg druk.

Sauna's aan de noord, oost of westkant van Arnhem ken ik niet. Dat is te ver rijden voor me.
Zu hause ist alles besser
pi_44865286
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
zaterdag naar de zwaluwhoeve
het is een tijd geleden dat we zijn geweest, er is wel wat veranderd begreep ik.
heb er zo'n zin in
En? Hoe was het? Wij zijn ook al 2 keer in de Zwaluwhoeve geweest. Laatste keer is een paar maanden geleden. Wat is er nu veranderd? Wat er nieuw was toen wij er de laatste keer waren was de scrubruimte buiten.
pi_44868079
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:45 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik woon in Oldenzaal, voor ons is het 3 kwartier rijden dus ook goed te doen. Hij lijkt inderdaad erg mooi op de site. In het oosten van het land heb je verder eigenlijk alleen Saré als redelijk grote sauna. Als deze sauna net zo mooi is als op de site, is dit denk ik een goede aanvulling in onze regio!
ik vind bahia (www.bahia.de) ook best goed te doen bij ons in de buurt. Uurtje rijden. Bahia is groot met veel verschillende sauna's en relaxruimtes. Je kunt er echt lekker eten. En ze zijn vooral redelijk goed qua prijs. Voor studenten geld trouwens ook nog dat je korting krijgt bij vertoon van je OV dan is het geloof ik per 12,50 euro pp zonder OV is het ook maar iets van 15 euro. Ze hebben een aantal buitensauna's ééntje met open haard gestookt echt leuk. En wat ik erg fijn vind is de razul, dus je met modder insmeren en in een turks stoombad gaan zitten, echt lekker zacht huidje hou je er aan over. Binnen hebben ze sauna's met geurtjes, sauna's met kleurtjes, turkse stoombaden kortom van alles wat. Verder is het personeel erg vriendelijk.

Het complex zit aan een tropisch zwembad. De twee ruimtes zijn wel geheel gescheiden maar je kunt dus ook naar het zwembad. Als je aankomt ziet het er wat raar uit, dan lijkt het of je naar een tropisch zwemparadijs gaat ofzo.

Het betaalsysteem is best handig, je hebt zo'n armband om en aan het eind moet je alles afrekenen, alleen bij de zonnebank ging het mis. Daar klikte het ding ineens spontaan twee keer en moest ik betalen voor 20 minuten onder de zonnebank. Gelukkig bleek dat het een bekend probleem was en ik hoefde het niet te betalen, maar als je even niet oplet betaal je dus wel mooi teveel.

De 5e ga ik ook naar die nieuwe sauna in Bussloo, ben erg benieuwd. Maar als ik het hier zo lees ga ik me een dag prima vermaken .
pi_44869860
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:05 schreef Openminded het volgende:

[..]

En? Hoe was het? Wij zijn ook al 2 keer in de Zwaluwhoeve geweest. Laatste keer is een paar maanden geleden. Wat is er nu veranderd? Wat er nieuw was toen wij er de laatste keer waren was de scrubruimte buiten.
toen we in de onderweg waren flapte ik er ineens uit dat de zwaluwhoeve wel heel weinig binnendingen heeft, en veel buitendingen
uiteindelijk besloten (gezien het weer) naar elysium te gaan
was lekker mijn oren deden vreselijk zeer in het zoutbad, mijn linkeroor zit sindsdien potdicht
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_44882394
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
toen we in de onderweg waren flapte ik er ineens uit dat de zwaluwhoeve wel heel weinig binnendingen heeft, en veel buitendingen
uiteindelijk besloten (gezien het weer) naar elysium te gaan
was lekker mijn oren deden vreselijk zeer in het zoutbad, mijn linkeroor zit sindsdien potdicht
Haha, dat klopt inderdaad ja. Met dit weer is het lekkerder om binnen te zitten.
pi_44883257
Ik ben in juli naar de Zwaluwhoeve geweest, eerste saunabezoek ooit. Ik vond het geweldig! Het was lekker rustig, mooi weer buiten en heerlijk eten. Woensdag gaan we weer heen met een paar meiden. Deze keer hebben we er een hot-stone massage bij, dat lijkt me echt helemaal geweldig. Hoe gaat dat trouwens in z'n werk?
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_44886466
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:40 schreef coltje87 het volgende:
Ik ben in juli naar de Zwaluwhoeve geweest, eerste saunabezoek ooit. Ik vond het geweldig! Het was lekker rustig, mooi weer buiten en heerlijk eten. Woensdag gaan we weer heen met een paar meiden. Deze keer hebben we er een hot-stone massage bij, dat lijkt me echt helemaal geweldig. Hoe gaat dat trouwens in z'n werk?
Heb een keer zo'n hot stone massage in Elysium gehad. Je krijgt dan een aantal flink warme lavastenen op je rug gelegd. Is heerlijk ontspannend, geniet er van zou ik zeggen.
  zondag 31 december 2006 @ 13:03:45 #216
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_44887037
Inderdaad, je krijgt warme stenen op je rug gelegd. Ik kreeg er ook wat in mijn handpalmen. Met andere warme stenen gaan ze dan je lichaam masseren. Ik vond het heerlijk ontspannend. Maar sommige stenen waren iets te warm, ik had twee grote rode plekken op mijn rug na die tijd .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_44888893
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

niemand?
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:06 schreef Adelante het volgende:
Gisteren naar het verbouwde Ryokan in Zutphen geweest. Het geheel van sauna's doet erg Oosters aan, de Japanse tuin was nog niet geheel af, maar het idee van meerdere eilandjes in het meer met bruggen er tussen en de mogelijkheid in het meer te zwemmen
De bediening en service was erg goed en in het kader van de verbouwing kregen we er allemaal Japanse lekkernijen en thee etc bij
In ditzelfde topic
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_44888961
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:09 schreef leolinedance het volgende:
Weet iemand misschien een goede (en als het kan betaalbare) sauna in Arnhem (en omstreken)?
Als omstreken ook goed is: Wellercom in Ellecom
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_44889011
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:53 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]


[..]

In ditzelfde topic
oeps, over het hoofd gezien dan
  zondag 31 december 2006 @ 13:59:20 #220
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_44889125
Wij hebben een arrangement gereserveerd voor Thermen Bussloo! Als het allemaal door kan gaan, gaan we over twee weken. Jippie
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_44938486
Klikt goed Openminded en MaLo. Morgenavond of donderdag schrijf ik wel een review
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  dinsdag 2 januari 2007 @ 14:05:48 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_44939936
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:55 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Als omstreken ook goed is: Wellercom in Ellecom
heb je hier een adres / website van?
kpn en google vinden niets.

edit laat maar.
zoeken op ellecom sauna geeft wel wat.
zal wel komen omdat ik al de hele dag zit te wachten op een schoorsteen veger die maar niet komt.

[ Bericht 16% gewijzigd door z80 op 02-01-2007 15:26:50 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_44941678
en als je zoekt op wellecom(of sauna, ellecom)? Dan vind google nl. wel genoeg zo te zien...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44944188
Afgelopen vrijdag naar www.thermenlamer.nl geweest in almere.
Was de 2de keer daar.
Erg fijne sauna, niet al te groot maar wel genoeg verschillende dingen om te doen.

nadeel vond ik dat ik de kaart daar niet geweldig vond.
s'avonds een uiensoep op maar die was echt vies gewoon..veelste zout ook.
de salade die ik had was wel ok.. alleen vroeg zonder olijven en dat ding zat er vol mee.
nog een nadeel is dat je daar geen flesje water mee naar binnen mag nemen.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:09:55 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44951170
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:26 schreef kaputwiehund het volgende:
wat is betaalbaar? De wat grotere sauna's liggen toch allemaal met hun entreeprijs rond de 20 euro.

Ken aan de zuidkant van Arnhem alleen de Lingetuin in Elst. Niet overdreven groot, wel een goed horecagedeelte voor zover ik me kan herinnneren. Het is alweer een jaar of twee geleden dat we er geweest zijn.

Iets verder weg is Thermen Nijmegen. Geen sauna met verassende bijzonderheden. Gewoon gezellig en goed. Kom er regelmatig. Mis alleen wel een beetje de variaties in de sauna's. Veel van hetzelfde. Sommige ruimtes mogen wel eens gerenoveerd worden.

Nog iets verder weg. Sauna Oase in Nederasselt. Wat steriele sauna, wel een beperkt opgietingsprogramma. Erg druk.

Sauna's aan de noord, oost of westkant van Arnhem ken ik niet. Dat is te ver rijden voor me.
Ik moet morgen van Arnhem naar Eindhoven en zoek een sauna ergens op de route. Dus ik denk aan Nijmegen of Geldrop. Heb over de sauna in Geldrop gehoord dat het erg goed is! In Nijmegen zit Sauna Centrum de Thermen wat ook aardig goed schijnt te zijn.

Heeft iemand nog meer ideeen of voor/nadelen oven bovengenoemde sauna's?
pi_44951543
Er zit in Velp een heel erg goede sauna. http://www.saunabistrovelp.nl/

Heel erg knus, heel erg gezellig en een super lekkere keuken. Je moet er absoluut ook blijven eten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 21:24:53 #227
5428 crew  miss_sly
pi_44953780
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik moet morgen van Arnhem naar Eindhoven en zoek een sauna ergens op de route. Dus ik denk aan Nijmegen of Geldrop. Heb over de sauna in Geldrop gehoord dat het erg goed is! In Nijmegen zit Sauna Centrum de Thermen wat ook aardig goed schijnt te zijn.

Heeft iemand nog meer ideeen of voor/nadelen oven bovengenoemde sauna's?
Absoluut zonder enige twijfel Geldrop
Die is echt erg goed en heeft een goede keuken en erg fijn personeel! Echte aanrader. Het is dat ik tegenwoordig in Amsterdam woon en het dan te ver rijden is, anders ging ik er nog steeds heen.

In Nijmegen is wel aardig, maar niet meer dan dat en zeker niet te vergelijken met Geldrop!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_44972381
Ik ben een tijd geleden voor het eerst in Elysium geweest en dat vond ik echt heerlijk!

Nu heb ik voor kerst van mijn moeder een arrangement gehad in Thermen Ridderkerk, deze aanbieding:
http://www.thermenridderkerk.nl/aanbiedingen/winter2006.html

Ben erg beneiuwd of mensen bekend zijn met deze locatie? ik heb er heel veel zin in!
pi_44976143
Even een vraagje: kan het kwaad om twee keer binnen een week een uitgebreid saunabezoek te doen?
Ik heb namelijk binnenkort een afspraak staan om naar de sauna te gaan, maar in diezelfde week zijn mijn vriendin en ik een jaar samen en ik wil haar eigenlijk die avond meenemen naar een sauna als verrassing. Dus dat betekent twee keer binnen 4 dagen sauna voor mij. Kan dat kwaad?

En nog een vraagje: iemand ervaring met sauna rosmalen? En dan vooral de VIPsauna die je kunt reserveren?
pi_44981356
Weet iemand nog een fijne sauna in of in de buurt van Amsterdam?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 4 januari 2007 @ 02:02:02 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44995706
Ik ben dus net in Geldrop geweest

Het was echt héérlijk

We kwamen aan om half 5 en zijn tot bijna 12 uur gebleven. Hebben bij binnenkomst even (5 minuten ofzo) moeten wachten omdat het vol was.

Veel goede sauna's en lekkere baden. Het zoutbad vond ik erg lekker!
Ook de 65 en 95 graden sauna's waren mooi en erg fijn. Het dompelbad binnen was redelijk koud, die van buiten echt ijskoud! De binnen en buitenzwembaden waren ook zoals het hoort

Fijn vond ik dat je bij de bubbelbaden niet eruit hoefde om aan een tauw te trekken ofzo om ze weer aan te doen. Dat ging gewoon met knop op de rand. Erg handig.

De zoutruimte vond ik niet zo geweldig. In de lucht zou zout aanwezig moeten zijn wat goed is voor vanalles. Nou, ik heb er 10 minuten gezeten en merkte eigenlijk niks. Kan misschien ook aan mij gelegen hebben

Verder was alles heel schoon en vooral erg mooi! Geen halve bouwputten ed. De relaxruimtes zaten goed en het personeel was erg vriendelijk.
Had kroketjes met frietjes besteld en dit was gewoon goed Verder nog een lekker grote Trappist
Vond de bezoekers niet bijzonder. 2x een kort praatje gemaakt, maar verder niks bijzonders aan opgemerkt.

Volgende keer ga ik hier weer naartoe, aanrader!!!
pi_44996796
mooi dat het zo goed bevallen is

binnenkort ook maar weer es naar de sauna
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:55:43 #233
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_44997990
Klinkt goed Leolinedance!

Ik heb gisteren de bevestiging voor Bussloo binnen gekregen, wij gaan dus lekker 13 januari . Ik heb een arrangement met massage geboekt, ik hoop dat de massage lekker is .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_45001727
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:26 schreef PiperMaru het volgende:
Even een vraagje: kan het kwaad om twee keer binnen een week een uitgebreid saunabezoek te doen?
Ik heb namelijk binnenkort een afspraak staan om naar de sauna te gaan, maar in diezelfde week zijn mijn vriendin en ik een jaar samen en ik wil haar eigenlijk die avond meenemen naar een sauna als verrassing. Dus dat betekent twee keer binnen 4 dagen sauna voor mij. Kan dat kwaad?

En nog een vraagje: iemand ervaring met sauna rosmalen? En dan vooral de VIPsauna die je kunt reserveren?
Hoi.
2 keer per week is geen probleem.

Sauna van Rosmalen is een leuke beginnerssauna niet te druk enzo.
De VIP sauna is niks meer en niks minder dan een sauna hokje wat je kan afsluiten zodat alleen jij met jouw partner/gezelschap erin zit.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:28:37 #235
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_45006803
Ik heb vroeger een beetje een moeilijke huid gehad zeg maar....nu is dat bijna weg.
Naar de sauna gaan is natuurlijk heerlijk om te ontspannen enzo, maar is het ook goed voor je gezicht? Ik heb het idee dat mijn gezicht er vandaag een beetje slechter uitziet dan dat het gisteren was voor de sauna.

Zien jullie een verbetering in je gezicht na een saunabezoek?
pi_45007795
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:10 schreef tessie het volgende:
Weet iemand nog een fijne sauna in of in de buurt van Amsterdam?
Haarlem: http://www.saunavanegmond.nl/

Mooie sauna.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_45007898
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb vroeger een beetje een moeilijke huid gehad zeg maar....nu is dat bijna weg.
Naar de sauna gaan is natuurlijk heerlijk om te ontspannen enzo, maar is het ook goed voor je gezicht? Ik heb het idee dat mijn gezicht er vandaag een beetje slechter uitziet dan dat het gisteren was voor de sauna.

Zien jullie een verbetering in je gezicht na een saunabezoek?
mijn huid is altijd veel zachter en fijner na een sauna bezoek.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_45007920
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb vroeger een beetje een moeilijke huid gehad zeg maar....nu is dat bijna weg.
Naar de sauna gaan is natuurlijk heerlijk om te ontspannen enzo, maar is het ook goed voor je gezicht? Ik heb het idee dat mijn gezicht er vandaag een beetje slechter uitziet dan dat het gisteren was voor de sauna.

Zien jullie een verbetering in je gezicht na een saunabezoek?
Mijn huid droogt altijd gigantisch uit van de sauna, dat zal het probleem wel zijn. Cremepje en je kunt er weer tegenaan (al moet ik zeggen dat mijn huid wel een dagje nodig heeft om te herstellen van een dagje sauna)

Sare in Oldenzaal heeft 2 sauna-cabines gerenoveerd trouwens, leuk geworden Blijft een toppertje, Sare. Alleen jammer van al die vieze rokers
pi_45008228
ik scrub altijd mn hele lichaam aan het eind van een saunabezoek en daarna smeer ik mezelf in met bodylotion en dan is mn huid lekker zacht als ik wegga
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:06:29 #240
72820 3st
immer besser
pi_45010468
oke hier een een beschrijving van onze beleving van een dagje thermen Bussloo.

Via de site raden ze aan om te reserveren. Zelfs voor een saunabezoek! Ik vond het zelf in eeste instantie beetje overdreven maar zo gezegd zo gedaan. Ik gereserveerd voor woensdag 3 januari om half elf

bij aankomst was het al behoorlijk druk! Stonden een boel auto's op de parkeerplaats, wat wij eigenlijk niet verwacht hadden op zo'n dag aan het begin van het nieuwe jaar. Bij binnenkomst kregen we een bandje uitgereikt wat lijkt op een horloge. Hiermee konden wij onze kluisjes openen. Alles wat we daarnaast zouden nuttigen die dag werd op rekening gezet zodat je aan het eind van de dag kon betalen dus geen gezeik met portemonnees en muntjes enz.

Na ons te hebben uitgekleed liepen we naar binnen en het viel ons op dat het lekker overzichtelijk was en we konden ons aansluiten bij een rondleiding. Na de duidelijke rondleiding was ons nog duidelijker waar wat zat. Het middenpunt is het saunaplein. Aan het saunaplein zitten een aantal sauna's en stoombaden. Daarnaast zijn er buiten nog vier sauna's en twee bubbelbaden. Daarnaast was er nog een groot zwembad die grenst aan het saunaplein en vanwaar je zo naar buiten kan zwemmen.

Daarnaast hebben ze nog twee rustruimtes waar ik zelf eigenlijk geen gebruik van heb gemaakt dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

omdat alles relatief nieuw is lijkt het allemaal nog heel mooi maar ik heb een zeer goeie indruk gekregen. Ze hebbe echt iets bijzonders proberen neer te zetten met wat specialere sauna's. In totaal hebben ze tien sauna's inc stoombaden. Dus je kunt er gerust een dagje voor uittrekken.

Qua drukte viel het me ook wel mee. Aan hjet einde van de dag kon je op de parkeerplaats nog auto's zien staan die buiten de parkeervakken stonden dus het is echt druk geweest. Hier heb ik alleen wat van gemerkt zo aan het eind van de middag. Toen was het echt druk. Desondanks heb ik niet in de rij hoeven te staan. Ook vond ik het goed dat ze op een gegeven moment gasten weigerden die niet hadden gereserveerd en toch graag naar binnen wouden (stond op dat moment net ff bij de receptie om een tafel te reserveren voor het diner toen ik dit opving)

Ook het eetgedeelte vond ik zeer goed. Ze hadden een lounge gedeelte maakt met allemaal open haarden en heerlijk stoelen waar je kon pitten, lezen en wat drinken of eten. Daarnaast was er nog een apart restaurant. Ook daarvan was het eten behoorlijk! Er is veel tijd besteed aan het eten en serveren en de kaart is behoorlijk uitgebreid en biedt voor elk wat wils.

Wij waren die dag pas weer om kwart voor elf s'avonds thuis dus wij hebben ons die dag prima vermaakt! Opstart problemen heb ik niet gezien bij deze nieuwe sauna. Gezien de ervaringen die ik heb gelezen en heb gehoord wordt er dus wel geluisterd naar wat de klant zegt.

Als ik dan toch 1 puntje van kritiek moet geven dan is dat er te weinig rustruimtes zijn! Mijn vriendin wou graag lekker op 1 van de waterbedden liggen maar daar heeft ze nogal wat moeite voor moeten doen want die waren constant bezet! Dus mocht je even lekker willen liggen dan moet je snel zijn. In de zomer zul je dit probleem niet hebben wat want het buitengedeelte is behoorlijk groot en je kunt dan eventueel ook nog in het meer van bussloo zwemmen.
A dirty mind is a joy forever
pi_45106553
Ik ben ook voor het eerst naar Bussloo geweest, 3st beschrijft het prima. Mooi ingerichte sauna, met veel verschillende soorten sauna's. Toen wij er waren (afgelopen vrijdag) was het ook heel druk, maar daar heb ik ook weinig van gemerkt. De sauna´s zijn groot, en er was altijd voldoende ruimte (en dat terwijl het dus druk was). De lounge room was heel leuk ingericht, en ook het eten was er prima te doen.

Ik heb nog een gezichtsbehandeling gedaan, ook heel fijn, hoewel ik wel een beetje een ziekenhuis gevoel kreeg toen ik in het beautycentrum was, maar dat zal wel aan mij liggen. De behandeling zelf was prima, en ik heb nu nog steeds een heel blij kijkend huidje.

De rustruimte was inderdaad erg klein, ik geloof dat er maar tien bedden waren ofzo, dus lekker een half uurtje slapen was er niet bij.

Nou ja ik heb er in ieder geval ook een lekkere dag gehad.
pi_45219465
Sauna corsillius te Zaandam peldersveld.

Het is in een fitnesscentrum. De kamer wordt heet gemaakt met kolen. Rond de 92 graden was het. Uiteraard hout. Speciaal hout want het scheid wat af.
Privacy is er weinig, maar ongeveer 0,1% maakt gebruik van sauna. 10 euro voor 1 dagie sporte kan je gratis kluisje doen wat fitnesse en sauna in Ik ben er wel tevreden over.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:10:39 #243
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_45321678
Wij zijn zojuist terug van Thermen Bussloo. Wat een mooi complex! Erg veel verschillende sauna's en ik vond dat er relatief veel sauna's waren voor mensen die niet van heel hoge temperaturen houden (zoals ik ).

We hadden het Fresh Start arrangement, dit is een arrangement met massage of gezichtsbehandeling en een lunch. Bij binnenkomst kregen we thee met gebak. Ik koos chocoladetaart, heeeeeeeerlijk was die! Een goed begin van de dag .

Wij hadden 3 kwartier na aankomst al onze massage. Voor die tijd hebben we dus thee gedronken, hebben we onszelf rondgeleid en zijn we onder de douche geweest. Daarna de massage. Deze was prima, de masseurs wisten wel wat ze deden.

HIerna zijn we maar meteen gaan lunchen, onze magen knorden! Het lunchbuffet was vrij basic, maar de producten smaakten prima.

Toen begon dus eindelijk het echte saunawerk . We hebben o.a. gebruik gemaakt van de kleurensauna, de himalayagrot, de infraroodsauna, het caldarium, het tepidarium, het zwembad en het osmaans badhuis. Alle faciliteiten waren prima naar wens. Alles was goed schoon en in keurige staat (wat wil je met zo'n nieuw complex). Ook de tuin was mooi en ruim van opzet. Tussendoor hebben we gerust in de lounge, maar helaas was het daar heel vaak heel vol.

Ik heb helaas geen gebruik kunnen maken van de waterbedden in de rustruimte, deze waren telkens vol. Soms stonden er zelfs mensen in de rij te wachten voordat er een plekje vrij kwam . Dat is mijn eer te na .
Aan het eind van de middag was het op een gegeven moment echt heel (te) druk, op het saunaplein was geen plek meer over waar je je handdoek of badjas neer kon hangen.

Maar ondanks de drukte hebben we een heerlijke dag gehad. Thermen Bussloo is één van de beste complexen waar ik ooit ben geweest!

Kort samengevat:
Minpunten:
- te weinig waterbedden / te kleine rustruimte
- op een gegeven moment te druk
Positief:
- alle overige zaken
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:36:05 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_45322637
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:10 schreef MaLo het volgende:
Wij zijn zojuist terug van Thermen Bussloo. Wat een mooi complex! Erg veel verschillende sauna's en ik vond dat er relatief veel sauna's waren voor mensen die niet van heel hoge temperaturen houden (zoals ik ).

We hadden het Fresh Start arrangement, dit is een arrangement met massage of gezichtsbehandeling en een lunch. Bij binnenkomst kregen we thee met gebak. Ik koos chocoladetaart, heeeeeeeerlijk was die! Een goed begin van de dag .

Wij hadden 3 kwartier na aankomst al onze massage. Voor die tijd hebben we dus thee gedronken, hebben we onszelf rondgeleid en zijn we onder de douche geweest. Daarna de massage. Deze was prima, de masseurs wisten wel wat ze deden.

HIerna zijn we maar meteen gaan lunchen, onze magen knorden! Het lunchbuffet was vrij basic, maar de producten smaakten prima.

Toen begon dus eindelijk het echte saunawerk . We hebben o.a. gebruik gemaakt van de kleurensauna, de himalayagrot, de infraroodsauna, het caldarium, het tepidarium, het zwembad en het osmaans badhuis. Alle faciliteiten waren prima naar wens. Alles was goed schoon en in keurige staat (wat wil je met zo'n nieuw complex). Ook de tuin was mooi en ruim van opzet. Tussendoor hebben we gerust in de lounge, maar helaas was het daar heel vaak heel vol.

Ik heb helaas geen gebruik kunnen maken van de waterbedden in de rustruimte, deze waren telkens vol. Soms stonden er zelfs mensen in de rij te wachten voordat er een plekje vrij kwam . Dat is mijn eer te na .
Aan het eind van de middag was het op een gegeven moment echt heel (te) druk, op het saunaplein was geen plek meer over waar je je handdoek of badjas neer kon hangen.

Maar ondanks de drukte hebben we een heerlijke dag gehad. Thermen Bussloo is één van de beste complexen waar ik ooit ben geweest!

Kort samengevat:
Minpunten:
- te weinig waterbedden / te kleine rustruimte
- op een gegeven moment te druk
Positief:
- alle overige zaken
Klinkt goed! Wat kost dat nou, zo'n soort van all-in arrangement?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:40:01 #245
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_45322748
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klinkt goed! Wat kost dat nou, zo'n soort van all-in arrangement?
Dat arrangement was 69 euro pp. We hebben ieder nog 3 drankjes gehad dus toen kwamen we op 76 euro pp.
We hadden dit arrangement
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_45367605
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:47 schreef Joene het volgende:
De VIP sauna is niks meer en niks minder dan een sauna hokje wat je kan afsluiten zodat alleen jij met jouw partner/gezelschap erin zit.
Zijn er meer van dit soort privé sauna's?
pi_45609176
Gisteren ben ik samen met mijn moeder naar http://www.thermenridderkerk.nl geweest.
Ik had voor kerst het http://www.thermenridderkerk.nl/aanbiedingen/winter2006.html winter arrangement gekregen!

Dit arrangement hield in:

- Ontvangst met koffie of thee en patisserie
- Een rondleiding door onze thermen- en beautyfaciliteiten
- Hele dag onbeperkt gebruik van alle thermenfaciliteiten
- Vrij gebruik van scrubzout, douchegel en shampoo
- Massage (30 minuten), keuze uit:
Rug-, schouder- en nekmassage
of:
Hot Stone massage; een ontspannen de massage met verwarmde en gekoelde basalt stenen
- Uitgebreide 3-gangen lunch geserveerd met verse jus d’orange
- Gezichtsbehandeling (30 minuten), keuze uit:
Aroma Vital; een aromatische behandeling, inclusief; reiniging, scrub, serum, plastificerend rozenmasker, massage van schouders, nek en decolleté, oogcrème en dagverzorging
of:
Choco Visage; verrassend lekkere behandeling voor het gezicht inclusief reiniging, scrub, verzorging en een gezichtsmasker op basis van pure cacao (verstevigend en ontgiftend)
- Gebruik van zonnebank
- Thermen Tea Delight, een uitgebreide thee met allerlei lekkernijen

Voor de gezichts behandeling koos ik voor de choco visage. De massage werd de hot stone massage

Het was even zoeken voor we het hadden gevonden ondanks ons navigatie systeem. We waren er al een stuk of 4 keer voorbij gereden denk ik Maar het is vanaf de straat zo moeilijk te zien, en zeker als je iets heel anders verwacht. Het is midden in het centrum en dat haddenwe dus niet verwacht. Maar uiteindelijk toch gevonden, auto geparkeerd en hup naar binnen!

Binnen aangekomen werden we heel vriendelijk ontvangen en werd uitgelegd wat we konden verwachten. Ook kregen we een kaart in een soort hoesje waar alles op stond wat bij ons arrangement hoorde. Dit werd afgetekend als je er geweest was en hier werden ok de consumpties die je later af moest rekenen op gezet. De gastvrouw van die dag stelde zich voor en liet ons de kleedkamer zien. Daar ons zelf uitgekleed en onze spullen opgeborgen. Er is een heel handig kluisjes systeem met een computer in de hoek die alles regelt. Het is even kijken hoe het werkt maar als je gewoon doet wat er op het scherm staat is het goed te doen. Erg handig dat je geen lastig armbandje om je pols mee hoeft te slepen.

De gastvrouw gaf ons een rondleiding door het complex. We stonden er ontzettend van te kijken hoe groot het eigenlijk was. In vergelijking met Elysium wat onze eerste ervaring was met een sauna complex is het helemaal niet groot maar als je het gebouw bij de entree ziet lijkt het echt super klein. Ook omdat het midden in het centrum is. Het heeft allemaal verschillende verdiepingen en opstapjes enzo. Na de rondleiding zijn we eerst koffie gaan drinken, als in een welkoms drankje! daarna de sauna in die goed was voor je organen en luchtwegen. Het was een sauna met allemaal verschillende kleuren lampen. sorry dat ik geen naam weet. Daarna zijn we in bubbelbad en het zwembad geweest.

Toen was het al tijd voor onze gezichtsbehandeling. Ik had gekozen voor de choco visage behandeling. We zijn in de wachtruime gaan zitten en werden al snel opgehaald. Een heel aardig meisje vroeg of ik mee ging en legde me uit wat de bedoeling was. Ik zou eerst een gezichtspeeling krijgen daarna ging ze de choco op mijn gezicht smeren en tijdens het intrekken mijn voeten masseren. Klinkt heerlijk zei ik dus kom maar op Eerst dus een peeling en toen werd mijn gezicht helemaal in de chocolade gezet! Het was pure chocolade maar niet lekker om te eten zei het meisje. Dat hadden ze zelf al eens geprobeerd Het was echt een heerlijke ervaring, alleen de geur maakte me al helemaal happy, iets wat niet raar is omdat de geur van chocolade endorfine in je hersenen losmaakt en daar wordt je happy van!

Na de gezichtsbehandeling moest ik minimaal een kwartier rust houden en dus niet in de sauna! Dat kwam goed uit want de lunch stond al op ons te wachten. Hup naar het restaurant waar binnen no time een kop soep voor onze neus stond! Kerriesoep met stukjes appel, was heerlijk! We hadden tijdens het welkomsdrankje trouwens door moeten geven watvoor lunch we wilden en kozen alle 2 voor de maaltijdsalade! Dus na de soep stond snel bij ons alle 2 de salade op tafel was allemaal heel erg goed geregeld! Ook de verse jus werd snel gebracht en stokbrood met kruidenboter kon natuurlijk niet uitblijven De maaltijd salade was heerlijk zat gerookte kip in, noten, verschillende soorten sla en dressing. Na de salade kregen we een nagerecht. Dit was een kwark met wat slagroom ook lekker!

Na de lunch zijn we verder gaan genieten van de verschillende sauna's. De infrarood sauna vonden wij niet zo goed, je zat er echt achter een glazen wand heel erg te kijk. Het zwembad was wel ok maar niet al te groot. Via het binnenzwembad kon je ook naar buiten waar ook een bubbel gedeelte was. Het buiten gedeelte was meer een soort dakterras waar ook nog een sauna was. Om half 4 hadden we de hot stone massage die was echt GEWELDIG! Ik had hier geen ervaring mee maar het was echt heelijk! Ik kreeg een duidelijke uitleg van wat de bedoeling was en toen begon ze met de stenen op mijn rug te leggen. De massage was heel apart maar een hele geweldige ervaring!

Na de massage nog wat genoten van turks stoombad, kruidensauna en nog wat gezwommen. Ook zijn we helemaal tot rust gekomen in de rustruimte die helemaal bovenin het gebouw is. Heerlijke relax stoelen en ligbedden met dekbedjes. En toen was het alweer tijd vor de high tea! We begaven ons weer naar het restaurant en ontvingen daar een kop thee met allerlei lekkernijen erbij. Chocolade, bonbons, hartige dingen enz. Het was niet een heel erg uitgebreide high tea die je wel eens in restaurants enzo ziet maar we mochten nog een keer thee gratis halen en de lekkere dingen die erbij stonden waren ook erg goed te doen. Na de high tea nog wat in sauna's gezeten tot we zoiets hadden van nu is het genoeg. We hadden alles een aantal keer gedaan en waren helemaal uitgerust (hoewel, we waren eigenlijk kapot, maar das altijd na zo'n dag vind ik) We zijn aan gaan kleden en toen hebben we nog wat gedronken in de bar. Afgerekend en hup weer op huis aan!

Al met al een erg geslaagde dag!.

hier even de minpuntjes:
- het was een stuk kleiner als we hadden verwacht
- geen eigen parkeergelegenheid (parkeerkaart voor de hele dag voor een nabijgelegen terrien kost 4 euro)
- het gebouw ziet er op sommige plekken oud en verwaarloosd uit (vooral dak van het zwembad)
- het buitengebied is heel erg klein, meer dakterras en niet echt sfeervol.

pluspunten:
- erg vriendelijk personeel
- alles was heel schoon
- arrangementen zijn heel erg goed geregeld en alles is tip top in orde.
- leuk publiek erg gezellige mensen
- hele goede massages en behandelingen
- gezellig restaurant
- leuke sfeer, aankleding is heel leuk
- heerlijke cappuchino!

Het spijt me als mijn verslag een beetje simpel is, het is pas de tweede keer dat ik naar de sauna ben geweest dus heb nog niet echt verstand van verschillende soorten sauna's enz. Hopelijk is het wel leuk om te lezen en hebben jullie er wat aan
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:56:28 #248
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_45610614
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:23 schreef Suuz_ het volgende:
-- verslag Thermen Ridderkerk --
Een simpel verslag?! Nee joh, juist lekker uitgebreid, goeie recensie hoor . Jullie hebben een leuke dag gehad zo te lezen. Die chocoladebehandeling klinkt !
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_45671211
Ik ben vandaag naar sauna Ridderrode ( http://www.saunaridderrode.nl ) geweest. Echt een super mooie sauna! Heel erg sfeervol met verschillende "thema's".
Vanaf het station is het ongeveer een kwartiertje lopen, er rijden geen bussen, maar het is goed te doen.
Wel jammer dat er geen buiten zwembad was, maar die schijnt er nog wel te komen. Er was buiten wel een bubbelbad, wat natuurlijk altijd lekker is. Buiten was er ook nog een panorama sauna, en binnen ook diverse sauna's. Het turks stoombad was wel erg donker, maar dat was eigenlijk ook wel gezellig. Het kruidenbad was ook heerlijk, alleen stond op de beschrijving voor de deur dat er een cyclys van 15 minuten was, met de eerste 5 minuten een stromende douche van 80 graden, in de 5 minuten daarna zou de douche uitgaan en zou er muziek zijn, en dan 5 minuten gewoon stilte. Maar die douche was gewoon de hele tijd aan, dat was wel jammer, maar alsnog wel een fijn kruidenbad.
Overal hingen bij de deur briefjes met een beschrijving wat het precies was, en hoe het werkte, of je een handdoek mee moest nemen enzo. Wel praktisch. Er was ook een errug fijne kruiden sauna, die was niet zo warm, en je had een soort eigen hokje waar je in moest zitten, maar wel gewoon in 1 ruimte. Er werden steeds andere kruiden bevochtigd (4 soorten) waardoor je dus elke keer wat anders rook.
De rustruimtes waren ook errug mooi. Er is een indonesische rustruimte, met bedjes, waarbij het net lijkt alsof je in een hutje ligt, met ook nog een fontijntje die liep, werkte wel ontspannend. De thaise rustruimte zijn we niet ingeweest, maar wel even om het hoekje gekeken en zag er ook erg comfy uit, met wat meer licht dan die andere ruimte, zodat je ook lekker kon lezen. Ik zag ook koptelefoons daar naast die bedjes hangen, dus ws. ook ontspannende muziek. Op de boven verdieping had je nog een bibliotheek rustruimte, echt ingericht als een ouderwetse bibliotheek dus, met openhaard en al. Super leuk, alleen jammer dat toen wij daar zaten te lezen twee oudere dames net zaten te roddelen, en ook niet zo zachtjes. Er was boven ook nog een bioscoop, met relaxte banken ipv bioscoopstoelen, en op de muren afbeeldingen van oude filmsterren.
Er was 1 restaurant, we hebben smiddags een broodje gegeten daar, wat ook erg lekker was, en er ook nog eens mooi uitzag.
Het personeel was ook vriendelijk.
Al met al was het een hele goeie ervaring dus, en ik vind het zeker de mooiste sauna van waar ik ben geweest en ga er zeer zeker nog een keer heen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_45671905
Tessie dat klinkt erg leuk! Ik heb even op de website gekeken en de boel ziet er ook erg mooi uit en er wordt veel informatie gegeven. Deze sauna gaat op mijn verlanglijstje
  Redactie Frontpage zondag 28 januari 2007 @ 23:19:48 #251
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45776327
Vandaag naar Kastelenplein in Eindhoven geweest.

Eerst de slechte kanten
Klein, 2 sauna's slechts en een stoombad
Hier en daar slecht onderhouden
Dakterras nog slechter onderhouden
Geen enkel toezicht, ergens in t zwembad werd duidelijk geneukt, terwijl er kinderen zwommen
KINDEREN vanaf 3 jaar ofzo, springend in t zwembad, krijsend
Als je wat later komt zijn alle slippers weg

Goede punten
Groot zwembad
Gratis vers fruit, pinda's, drop
Gratis badjas en handdoeken en slippers
Een erg goede keuken
Niet al te duur
Geen toezicht, en je mag wat kleffer zijn als stel, wat velen ook deden, knuffelen, zoenen of wat kloten kan, zeker na achten als t rustig is
  zondag 28 januari 2007 @ 23:44:44 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_45777106
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Vandaag naar Kastelenplein in Eindhoven geweest.

Eerst de slechte kanten
Klein, 2 sauna's slechts en een stoombad
Hier en daar slecht onderhouden
Dakterras nog slechter onderhouden
Geen enkel toezicht, ergens in t zwembad werd duidelijk geneukt, terwijl er kinderen zwommen
KINDEREN vanaf 3 jaar ofzo, springend in t zwembad, krijsend
Als je wat later komt zijn alle slippers weg

Goede punten
Groot zwembad
Gratis vers fruit, pinda's, drop
Gratis badjas en handdoeken en slippers
Een erg goede keuken
Niet al te duur
Geen toezicht, en je mag wat kleffer zijn als stel, wat velen ook deden, knuffelen, zoenen of wat kloten kan, zeker na achten als t rustig is
Klinkt als iets voor mij Laat ik daar eens naartoe gaan dan. Niet te duur, en een beetje kloten op zijn tijd vind ik wel leuk. Voor het échte saunawerk ga ik dan wel naar Geldrop toe
pi_45778110
Als er veel geklefd (tot echte seks aan toe! ) wordt is het voor mij een afrader. Maar zo te zien zijn er mensen die dat juist wel leuk vinden. Voor iedereen wat wils
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 29 januari 2007 @ 01:27:09 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_45779314
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:22 schreef Isabeau het volgende:
Als er veel geklefd (tot echte seks aan toe! ) wordt is het voor mij een afrader. Maar zo te zien zijn er mensen die dat juist wel leuk vinden. Voor iedereen wat wils
Nou, ik vind het niet altijd leuk hoor. Maar voor een keer vind ik het wel leuk

Ik voel me in een 'normale' sauna nooit zo op mijn gemak als ik mijn vriendin vastpak of een kus geef ofzo, dus vandaar
pi_45781915
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:19 schreef SunChaser het volgende:
Vandaag naar Kastelenplein in Eindhoven geweest.


Geen toezicht, en je mag wat kleffer zijn als stel, wat velen ook deden, knuffelen, zoenen of wat kloten kan, zeker na achten als t rustig is
Hoezo noem je dit een goed punt , men niks zo erg als van die gare kleffende stelletjes.... doe dat lekker in de paar(d)enclub

Overigens ik ben er ook wel is geweest en vind het 1 van de slechste ooit...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_45781962
Is dat niet die sauna waar de bewoners van de omringende flats uitzicht hebben op het complex?
Zu hause ist alles besser
  Redactie Frontpage maandag 29 januari 2007 @ 09:42:39 #257
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45782243
Ja die, klopt!


Ik bedoel meer dat er niet zo op je vingers wordt gekeken als je elkar eens vasthoudt of even een kus geeft.
pi_45782517
Maar als mensen duidelijk sex hebben in het zwembad, dan vind ik dat toch wel wat verder gaan dan elkaar even vasthouden of een kus geven. Dat is voor mij ook een reden om niet te gaan!
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Redactie Frontpage maandag 29 januari 2007 @ 10:17:00 #259
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45782854
Het was duidelijk dat ze staand stonden te neuken, het zwembad is ook erg groot en diep, maar dan nog herken je t wel, vond t vooral apart dat niemand van de gasten zich er druk over maakte. Verder had ik er gen last van ofzo. Maar mn favo sauna blijft wel Elicyum in Bleiswijk
pi_45783045
Het zou voor mij toch echt reden zijn om iemand van het personeel daar op aan te spreken. Een normale zoen vind ik best kunnen in de sauna, dat doe ik per slot van rekening op straat ook. Maar ik ga haar ook niet staan palen op een straathoek, dus dat vind ik niet echt normaal in een sauna.

Gisteren trouwens naar Oase in Nederasselt (bij Nijmegen geweest). Lekker dagje en vooral later werd het heerlijk rustig. Ik had nog wat van die Optimel bonnen, dus we waren voor 60 euro een dagje onder de pannen, inclusief zonnebank en maaltijd.
Zu hause ist alles besser
  Redactie Frontpage maandag 29 januari 2007 @ 10:30:24 #261
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45783120
Maar in Geldrop zat ook een goede?
  Moderator maandag 29 januari 2007 @ 10:37:51 #262
5428 crew  miss_sly
pi_45783261
Geldrop is top
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage maandag 29 januari 2007 @ 11:42:29 #263
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45784826
we zaten in hotel geldrop
pi_45793708
ik heb nog wel wat toe te voegen over thermen kastelenplein.
allereerst maar de minpunten
-ontzettend klein. ik had écht veel meer verwacht, dat was dus best wel bummer toen ik er was. 2 sauna's, 1 stoombad, en wat waterdingesen. ohja, 2 infraroodcabines
-in de zomer ligt iedereen in z'n blote jopie te kijk, vanwege die gigantische flat die prachtig uitzicht heeft over het complete dakterras
-hygiene, in 1 woord: bah
ik heb niemand zien dweilen of schoonmaken! de wc's waren echt goor, poep in de plee, overal wc papier op de grond, waar iedereen lekker met de slippers doorheen klost. dat er nergens gedweild werd vond ik ronduit ranzig. schaaltjes bodylotion. leuk, maar aan het eind van de dag heeft wél iedereen met z'n vieze tengels erin gezeten. het zag er vies uit, en er lagen haren in enzo.
-totaal geen toezicht. het bleek kinderdag te zijn gezellig, minstens 10 kinderen om je heen die met duikbrillen het zwermbad bestieren, springen, gillen, elkaar rondgooien, met ballen spelen, enz. en er zat dus een stelletjes totally obvious te neuken in het zwembad, ruim een half uur lang.
-de omkleedfaciliteiten waren ook but, en volgende keer neem ik mooi m'n eigen slippers mee eerst kreeg ik 2 linker slippers, vervolgens 2 rechter slippers, toen had ik het al helemaal gehad want voelde me niet zo.. ) vervolgens heb ik dat setje gecombineerd en bleek het toch te klein en te krap te zijn, dus toen heb ik maar het enige andere paar gepakt, slippers maatje 46 (die zaten goed btw)
-slecht onderhouden. dingetjes waren stuk, afgebroken, vies, enz.
-de zithoed in de bar, bij het vuur zag er bijzonder oud en ranzig uit.

+ ambiance. zag er leuk uit. overal kaarsjes, dingetjes, zag er echt gezellig uit.

sja..
toch heb ik het best leuk gehad, zeker toen die kinderen opgerot weg waren. dat was een verademing zeg.
maar ik ben er niet weg van..

+ het gratis fruit enzo, lekker fris
+ de keuken, het eten was heerlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46262196
Ik ben laatst naar Fontana in Nieuweschans geweest en ik vond het daar geweldig!!!

Vooral de gemoedelijke sfeer die daar heerst sprak mij heel erg aan.
Van tevoren had ik nog mijn bedenkingen bij het naaktgebeuren, en dacht ik aan 'vieze
mannetjes', maar dat is mij 200% meegevallen. Ik vergat gewoon dat ik naakt was en keek een
meisje met een bikini aan nogal vreemd aan geloof ik. Je merkte gewoon dat iedereen daar voor
zichzelf was, en niemand lette op elkaar. Gelukkig ook geen kleffe toestanden gezien.

Pluspunten
- het thermaalbad met de massagestraat is heerlijk
- vriendelijke en goede bediening
- gemoedelijke sfeer
- ruim opgezet (voldoende kleedruimte, opbergmogelijkheden)
- alles netjes/schoon/goed onderhouden
- lekker eten
- ruime sauna’s
- geen wachtrijen (op zaterdag in ieder geval)

Minpuntjes (als ik toch wat moet noemen)
- 's avonds werd de bediening in het restaurant wat minder, lang moeten wachten tot we konden
bestellen
- maar 1 douche bij het scrubzout
- te koud in de relaxruimte naast het saunaplein en ook het restaurant had wat mij betreft een
tikje warmer gemogen

Verder niks dan lof over dit geweldige kuurcentrum!!!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:46:43 #266
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46269754
M'n vriendin en ik zijn vrijdag naar Putten geweest (Sauna Drome)
Erg lekker (was voor haar de eerste keer) Maar dat was echt relaxen! Wat me opviel... wat een boel mensen zeg.. goed dat we hadden gereseveerd! Maar we gaan het zeker vaker doen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_46270006
Dat vond ik nou net het nadeel van Putten, appelsientje: het is er zo verschrikkelijk druk...ik ga liever naar andere sauna's.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 14 februari 2007 @ 09:56:13 #268
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46288615
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:51 schreef Isabeau het volgende:
Dat vond ik nou net het nadeel van Putten, appelsientje: het is er zo verschrikkelijk druk...ik ga liever naar andere sauna's.
Nu het dus meer dan 100% mee viel voor mijn vriendin (ze had als reden... iedereen is naakt ) maar juist omdat iedereen naakt is... is er niks aan de hand.
Maar we gaan inderdaad andere proberen (zwaluwhoeve is voor ons ook dichtbij maar zal ook wel druk zijn)
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_46292141
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:56 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Nu het dus meer dan 100% mee viel voor mijn vriendin (ze had als reden... iedereen is naakt ) maar juist omdat iedereen naakt is... is er niks aan de hand.
Maar we gaan inderdaad andere proberen (zwaluwhoeve is voor ons ook dichtbij maar zal ook wel druk zijn)
Zwaluwhoeve is nog drukker dan Sauna Dome, alleen daar is het allemaal wat groter en ruimer, dus heb je iets minder last van dat je met tig man door krappe gangetjes moet enzo
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:47:32 #270
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46293008
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zwaluwhoeve is nog drukker dan Sauna Dome, alleen daar is het allemaal wat groter en ruimer, dus heb je iets minder last van dat je met tig man door krappe gangetjes moet enzo
Ik denk dat we gewoon een keer 's avonds doordeweeks gaan.. lekker eten erbij en dan moet het allemaal wel goed komen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 14 februari 2007 @ 19:17:27 #271
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_46304126
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:16 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zwaluwhoeve is nog drukker dan Sauna Dome, alleen daar is het allemaal wat groter en ruimer, dus heb je iets minder last van dat je met tig man door krappe gangetjes moet enzo
Ik vond het bij de Zwaluwhoeve ook allemaal vrij krap, vooral boven. Als het lekker weer is en je in de tuin kunt, verspreiden de mensen zich wel, maar als je er bent als de regen met bakken uit de hemel valt, is het toch wel erg opgepropt vind ik.

Ik moet er wel bij opmerken dat ik er sinds de uitbreiding / verbouwing niet meer ben geweest.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_46305176
toen ik er was ( 1,5 jaar terug) was het mooi weer dus waren er ook veel mensen buiten, dat zal idd wel schelen dan
pi_46315399
Zwaluwhoeve is fijn als het goed weer is idd, anders is er vrij weinig plek voor iedereen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 14 februari 2007 @ 23:19:57 #274
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46316360
Zwaluwhoeve is wel verbeterd sinds de verbouwing vind ik. Minder gedrang en meer ruimte om te zitten. Alleen de horeca vind ik nu wel tegenvallen, avondeten is prima, maar aan kleine hapjes of broodjes is er heel weinig.
pi_46442706
Vandaag bij Sauna Keizer in Oldenzaal geweest.
Naar wat ik begrijp is het minder luxe dan Saré die ook in Oldenzaal zit, maar verder was het perfect. Het is lekker kleinschalig, geweldige service en vandaag heel rustig (mede vanwege carnaval, maar sowieso schijnt het daar op zondag aardig rustig te zijn.
Bij binnenkomst een kop koffie gratis omdat we voor het eerst kwamen, nette rondleiding door het complex gehad, vervolgens lekker de verschillende cabines, zwembad en bubbelbad van dichtbij en van binnen bekeken. Aan het begin van de avond een bord eten besteld. Voor 10.50 kregen we veel en erg goed eten. Het is er lekker kleinschalig, 4 saunacabines en 1 stoombad, binnen en buitenzwembad en een aantal rustruimtes. Maar groot genoeg om je een middagje te vermaken.
Aan het eind kregen we nog een drankje aangeboden van de baas en toen ik vroeg hoelang het ongeveer lopen was naar het station werd ons spontaan aangeboden dat de baas ons even met de auto zou brengen.
Het schijnt dus niet zo luxe te zijn als die grote complexen, maar alles zag er supernetjes en schoon uit. Gewoon geweldig eigenlijk en zeker voor herhaling vatbaar
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:38:28 #276
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_46844119

heeft iemand enig idee of er in noord holland een sauna complex is dat is te vergelijken met bijvoorbeeld elysium?
dus; lekker groot, veel keus in sauna's en natte toestanden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46870940
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:38 schreef MissyMirjaM het volgende:

heeft iemand enig idee of er in noord holland een sauna complex is dat is te vergelijken met bijvoorbeeld elysium?
dus; lekker groot, veel keus in sauna's en natte toestanden
Ja is er niet !

Noord-holland heeft 2 redelijk goede sauna's : De sauna van egmond in haarlem , en thermen suomi in Hoorn.

Zelf wijk ik altijd uit naar joure : www.dewoudfennen.nl
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_46915700
Nog even de Optimel-bonnetjes opmaken en we willen nu wel 's ergens anders heen. Daarom even twee vragen:

Is het af te raden op een zaterdag naar de Zwaluwhoeve te gaan qua drukte?

En voor de mensen die bij beide geweest zijn: is Bussloo over het algemeen rustiger?
Sweet and innocent...
  zondag 4 maart 2007 @ 22:20:52 #279
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_46922556
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:44 schreef Innocence het volgende:
Nog even de Optimel-bonnetjes opmaken en we willen nu wel 's ergens anders heen. Daarom even twee vragen:

Is het af te raden op een zaterdag naar de Zwaluwhoeve te gaan qua drukte?

En voor de mensen die bij beide geweest zijn: is Bussloo over het algemeen rustiger?
als het slecht weer is wel
zwaluwhoeve moet het qua ruimte namelijk voornamelijk hebben van het buitengebeuren.
in dezomer héérlijk, in de winter minder. zeker als iedereen binnen wil zijn.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47664918
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:44 schreef Innocence het volgende:
Nog even de Optimel-bonnetjes opmaken en we willen nu wel 's ergens anders heen. Daarom even twee vragen:

Is het af te raden op een zaterdag naar de Zwaluwhoeve te gaan qua drukte?

En voor de mensen die bij beide geweest zijn: is Bussloo over het algemeen rustiger?
Afgelopen woensdag in Bussloo geweest en toen was het redelijk rustig. Niet dat het uitgestorven was, maar nergers een sauna of bad waarvan je denkt hier kan ik niet bij in. Vrijdag schijnt erg druk te zijn in Bussloo.

De 2 keer dat in de Zwaluwhoeve was (is al wel een tijdje terug) viel het ook nog wel mee met de drukte
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_47691008
termen in tilburg

iedereen is er blijkbaar hilarisch over maar ik vond het geen speciale sauna...

pluspunten: bubbelbaden, caladarium, relaxruimte, klantvriendelijkheid (we mochten binnen als optimel arrangement en dat terwijl ik per ongeluk onze bonnetjes thuis had laten liggen)

minpunten: turks stoombad, klein zwembad, weinig keus aan saua 's, lelijke omgeving (midden op een industrieterrein met uitzicht op een kantine van een bedrijf :S)
pi_47700938
Mooi weer , vrij , dus straks naar de sauna hopelijk nog een beetje op de ligbedden liggen in de tuin.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_47746354
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 13:38 schreef MissyMirjaM het volgende:

heeft iemand enig idee of er in noord holland een sauna complex is dat is te vergelijken met bijvoorbeeld elysium?
dus; lekker groot, veel keus in sauna's en natte toestanden
Ik ga altijd naar Sauna Ridderode te Santpoort (http://www.saunaridderrode.nl/index2.html).
Heerlijke thermen met 4 sauna's, 3 whirpools, kruidenbad etc. Niet al te groot maar wel zeer sfeervol.
Ook prima eten! Een aanradertje dus!
pi_47891399
Gisteren zijn we met wat dames van de dieetclub naar Thermen Ridderkerk geweest (mijn idee, we kenden deze nog niet). Toen we daar aankwamen waren we enigzins verbaasd over hoe klein het er van buiten uitzag. De voorkant is gewoon een winkelpand zeg maar.

Bij binnenkomst werden we wel netjes ontvangen en kregen we een rondleiding. Op zich wel verrassend hoe veel er toch nog achter dat winkelpand zat qua ruimte. Helaas was het erg krap in de gangetjes waardoor je soms ongewenst lichamelijk contact moest hebben met de andere gasten. Het aanbod van sauna's was op zich wel in orde, maar niet erg bijzonder. Erg jammer dat we de Loyly gemist hebben!

Wat ik erg jammer vind is dat de inrichting zo'n zooitje is. Ik heb denk ik zeker 20 verschillende tegeltjes en stijlen gezien. Een mislukte Romeinse stijl naast gaudi achtige keramiek en scandinavisch hout zijn geen goede combi. Liever dat ze de inrichting in 1 stijl doen en wat soberder. Het bubbelbad ligt in een soort van nis met verlaagd plafond waardoor het ding verschrikkelijk veel herrie maakt. Dat in combinatie met de krappe indeling maakt het op veel plekken al snel rommelig en druk. In de rustruimte was geen plaats meer, dus zijn we op het dakterras gaan liggen. Daar had je dan wel weer een fris windje, maar de ligstoelen waren op zich prima.

Een van de grote pluspunten was de keuken. We hebben heel lekker gelunched voor vrij weinig geld. De 'boterham' (een dikke plak oerbrood die bijna het hele bord in beslag nam) met rauwe ham en geitenkaas was erg lekker. De andere dames waren ook tevreden met hun keuze geloof ik.
Flesjes water meenemen is daar wel streng verboden, maar niet zo'n punt omdat je onbeperkt water gratis kan halen bij de bar of in het restaurant. Zo hebben we dan ook de hele kraan leeggedronken daar

Moraal van het verhaal: een aardige sauna als je geen problemen met de krappe ruimtes en rommelige inrichting hebt. Wij gaan toch liever naar een sauna met grote tuin en mooie inrichting (zoals de infrarood sauna in Putten, waar je uitkijkt op het bos met eekhoorntjes en een meertje, of de gaudi sauna -weetnietmeerwaar- of de marrakech sauna in elysium.) Het oog wil ook wat
Het personeel vond ik wel vriendelijk (ook al werden we op een gegeven moment 'lossies' genoemd omdat we geen arrangement hadden ) en het eten was goed.
  zondag 1 april 2007 @ 19:05:52 #285
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47899984
zijn hier ook dames die alleen naar de sauna gaan?
zo ja, hebben jullie ook wel eens problemen met alleengaande mannen?
ik ga vrij regelmatig alleen, en heb áltijd wel wat, altijd is er wel een man die het nodig vindt me te versieren, aan me te zitten, of gewoon ongegeneerd aan z'n pik te trekken terwijl ik er bij lig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 1 april 2007 @ 20:03:28 #286
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_47901875
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
zijn hier ook dames die alleen naar de sauna gaan?
zo ja, hebben jullie ook wel eens problemen met alleengaande mannen?
ik ga vrij regelmatig alleen, en heb áltijd wel wat, altijd is er wel een man die het nodig vindt me te versieren, aan me te zitten, of gewoon ongegeneerd aan z'n pik te trekken terwijl ik er bij lig
Ik ben nog nooit alleen geweest. Ik ga wel vaak samen met een vriendin en dan worden we ook wel eens gevolgd (lijkt het tenminste) door alleengaande mannen . Behalve dat de man in kwestie je lang aanstaart, zo lang dat je je er ongemakkelijk door gaat voelen, heb ik nog geen vervelende situaties meegemaakt. Wat jij meemaakt lijkt me echt a-relaxed. Wat doe jij in zo'n situatie?

Ik ben in juli jarig en ik weet nu al wat ik aan mijn vriend vraag: een dagarrangement bij Thermen Bussloo
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_47903332
Sauna Review Thermen Ridderkerk

Gisteren met drie andere fokdames naar de sauna in Ridderkerk geweest. De sauna blijkt in het centrum te liggen en ziet er inderdaad aan de buitenkant niet echt groot uit. Ik die nogal van buiten, bos en natuur houd betwijfel direct al of ik daar iets van ga aantreffen in dit stadse complex. Parkeren is moeilijk vlak bij de sauna, het is er niet alleen vol, maar het is ook betaald parkeren. Achter het gebouw is een autogarage gevestigd en daar mag je alleen als klant je eigen auto parkeren. Iets verderop lukt het om de auto in een woonwijk te zetten.

De entree van de sauna is fris en schoon. Mooie pasteltinten en een mooie balie waar de reserveringsbriefjes allemaal al klaar liggen. Bijzonder vriendelijk personeel in steriel witte kleding staat ons te woord en biedt een rondleiding aan. We kunnen ons eerst omkleden en dan worden we opgehaald.

De kleedruimte is 2 etages lager en we merken al snel dat er meer ruimte is in het gebouw dan je buiten vermoedde. De kleedruimte is krap, maar echt veel last heb je daar niet van. Het is er schoon en dat is al belangrijk. De kastjes werken met een cijfercode, erg handig. De mevrouw die ons zou ophalen was al begonnen met haar praatje tegen 2 andere vrouwen en was ons misschien vergeten. We kunnen gewoon aansluiten. Bij de ingang naar het saunadeel is al duidelijk dat meegebrachte waterflesjes en bidons echt niet zijn toegestaan. De sauna schijnt daar nare ervaringen mee te hebben gehad in het verleden en ik vraag me af in hoeverre je nare ervaringen kan hebben met een flesje water. Maar goed, je kan bij de bar en in het restaurant onbeperkt glazen water vragen en die zijn dan ook gratis. Toch vermoed ik dat je daardoor veel minder water drinkt dan je zou hebben gedaan met eigen waterflesje. De rondleiding is compleet en duidelijk, alleen vertelt ze dat je na de infraroodsauna langzaam koud moet afspoelen. Dit is toch heel anders dan ik heb geleerd, namelijk niet koud afspoelen na infrarood, maar warm douchen. Alleen koud afspoelen na sauna en stoombad.

Het restaurant heeft een knus aangezicht met veel hout. Het is er al redelijk druk wanneer we voor de lunch aanschuiven. De kaart is simpel en er staan veel standaard gerechten op. We bestellen alle 4 iets anders. Ik had een enorm stuk boerenbruinbrood met zalmfilet en roomkaas. Mijn eten is heerlijk en de andere 3 hebben ook lekker gegeten.

De douches zijn goed warm en elke douche is van de ander gescheiden met een ijzeren plaat. In het midden staan twee grote schalen met scrubzout (vanille en lavendel).

We besluiten buiten te beginnen in de 80 graden Finse sauna. De sauna is niet heel erg groot en dit is ook de sauna waar de opgieting/Löyly om 15:30 (die we zouden vergeten) zal plaatsvinden. Sauna is aangenaam warm en de standaard saunazandlopertjes zijn uiteraard aanwezig. De sauna is met een brede houten trap te bereiken en na het saunabezoek kan je op het balkon op bankjes zitten uitstomen. Je kijkt dan uit over een zeer klein binnenplaatsje waar douches zijn, 2 zithoekjes van plastic tuinstoelen, een houten ton met koud water en een deel van het zwembad. De douches zijn prima. Het houten dompelbad is te bereiken met een trapje, beetje eng en je kan het bad ook niet héél snel weer verlaten. Iets wat nog wel eens van pas kan komen bij een koud dompelbad. Wel lekker koud.

Het zwembad is warm, maar niet echt lekker warm. Er drijven verder diverse insektenkadavers in. De ene helft is een ligbank waar je lekker kan bubbelen, de andere helft gewoon zwembad met een ingang naar het zwembad binnen. Buiten schat ik het zwembad incl. bubbelgedeelte op 4x4 meter. Binnen ligt het zwembad in een nis van het pand. Je kan er binnen alleen via een erg smal gangetje komen. Passeren van mensen is hier niet aan te raden, tenzij je graag de blote lijven van anderen aanraakt.

De stoomcabine is goed gevuld met stoom, het ruikt er fris en de stenen bankjes zitten als stenen bankjes. Er ligt een raamwisser om je bankje mee droog te maken.

Het tepidarium is een warme, vochtige ruimte. Achteraf bleek het een stilteruimte te zijn, maar niemand heeft geklaagd. De zit/ligplaatsen zijn een beetje vreemd opgedeeld door stenen muurtjes tussen elke zitplek. Zo weet je zeker dat je niemand aan kan raken. Ik vond het niet echt praktisch danwel mooi. Bij het gedeelte waar de stoom vandaan kwam hingen lavendeltakken en het zou er binnen ook naar lavendel moeten ruiken. Het rook wel lekker, maar lavendelgeur herinner ik me anders. Het is hier aangenaam, maar niet bijzonder.

De infrarood cabine heeft stenen bankjes om op te zitten en voor en achter je staat een infraroodlamp die je niet zelf hoeft te bedienen. De lampen reageren op je aanwezigheid. De lampen staan precies goed opgesteld en al vond ik het kil toen ik de ruimte betrad, na even met het infrarode licht te zijn beschenen word je heerlijk warm. Er staan ook nep griekse pilaren van plastic. Niet bijzonder mooi en octopussy heeft hierboven al iets gezegd over de overkill aan verschillende stijlen.

De 100 graden sauna is rond de 90 graden en het is er lekker rustig. Ook dit is weer de standaard houten sauna zonder bijzonderheden. Nadat we er 5 minuten zaten kwam een medewerkster een lekker geurtje op de kachel doen. Het bleek eucalyptus/menthol en het bleek vooral veel te zijn. Direct doen mijn ogen zeer, is mijn neus wijdopen en pijnlijk en zelfs voel ik een onaangenaam gevoel in de rest van mijn luchtwegen. Snel duik ik met mijn hoofd omlaag om het meeste van de mentholstoom te ontwijken. Ik ben niet de enige, iedereen reageert zo. Daarna daalt de damp van boven naar beneden op ons neer. Ik krijg het verdorie koud! Daar zat ik dan in de heetste sauna van het complex en mijn huid voelde voor mijn hersens koud aan. Daardoor bleven we met gemak langer dan een kwartier binnen. Een heel vreemde, maar toch wel prettige ervaring.

Na deze sauna hebben we de koude douches binnen gebruikt. Hierna ben ik het koude dompelbad ingestapt. Dit was een groot bad van ongeveer 2x4 meter en 1.10 diep! Ik heb er de rest van de dag niemand ingezien behalve ik en 1 van mijn medefokkers. Ik denk dat dat voornamelijk lag aan het feit dat je echt een stijl trapje op moest klimmen voor je erin kon. Ook dit zorgt er niet voor dat je er makkelijk en snel weer uit kan.

Het bubbelbad binnen was groter dan je meestal ziet. Ruimte voor zeker 8 personen. Het water was niet zo heet als ik normaal in whirlpools aantref. De ruimte had een laag plafond waardoor al het geluid van het bubbelbad werd weerkaatst en het een enorme herrie was als je de bubbels aanzette. Plafond was zwart met de altijd aanwezige sterretjeshemel.

De rustruimte was op een bovenverdieping en niet heel erg groot. Alle stoelen waren vol en we gingen nog een verdieping hoger naar het dakterras. Niet heel erg bijzonder, maar nog niet veel mensen wilden in het zachte lentezonnetje liggen waardoor daar nog voldoende plek was. Houten afscherming hielden wind redelijk tegen. De stoelen lagen prima.

We zijn niet in het caldarium/lichtsauna geweest.

Conclusie: prima sauna als je in Ridderkerk woont. Ik hou toch meer van sauna's met een ruimere opzet, in de natuur en met verrassende elementen. Deze sauna had weinig verrassends, veel standaard en iets te krap. Ook was de overdaad aan stijlen erg rommelig. Het niet mogen meebrengen van je eigen waterflesje vond ik toch echt een minpuntje. Wel mooi schoon, lekker eten en zeer vriendelijk personeel. De sauna krijgt een voldoende van mij, een 6.

Isa's reviews:
Sauna en Thermen De Brug - Oosterhesselen (Drenthe)
Sauna De Linderbrink - Zuidwolde (Drenthe)
Sauna Elysium - Bleiswijk (Zuid-Holland)
Sauna Drôme - Putten (Gelderland)

Sauna's waar ik ben geweest + website + globaal cijfer:
* Sauna Bistro Velp te Velp (Gelderland) (8,5)
* Sauna en Thermen De Brug te Oosterhesselen (Drenthe) (8)
* Elysium te Bleiswijk (Zuid-Holland) (7,5)
* Sauna de Linderbrink te Zuidwolde (Drenthe) (7,5)
* Thermen Holiday te Schiedam (Zuid-Holland) (7)
* Sauna Soesterberg te Soesterberg (Utrecht) (7)
* Sauna Drome te Putten (Gelderland) (6,5)
* Thermen Ridderkerk te Ridderkerk (Zuid-Holland) (6)
* Sauna Palazio te Hoogeveen (Drenthe) (5,5)
* Scandic Sanadome te Nijmegen (Gelderland) (5)
* Sauna De Smelt te Assen (Drenthe) (4)

Op mijn verlanglijstje staan:
* Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland)
* Beautysauna te Peize (Drenthe)
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland)
* Sauna en Beauty De Thermen te Nijmegen (Gelderland)

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 01-04-2007 21:07:45 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 1 april 2007 @ 21:02:36 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47904004
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:03 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit alleen geweest. Ik ga wel vaak samen met een vriendin en dan worden we ook wel eens gevolgd (lijkt het tenminste) door alleengaande mannen . Behalve dat de man in kwestie je lang aanstaart, zo lang dat je je er ongemakkelijk door gaat voelen, heb ik nog geen vervelende situaties meegemaakt. Wat jij meemaakt lijkt me echt a-relaxed. Wat doe jij in zo'n situatie?
negeren, weglopen, of het melden.
meestal loop ik weg, omdat ik helemaal geen zin heb in geouwehoer
ik heb me voorgenomen volgende keer mijn mond open te trekken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47907250
Ik heb overigens nog nooit last gehad van fysieke aandacht van mannen in de sauna
  zondag 1 april 2007 @ 22:24:52 #290
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47907519
ik vraag me soms af wat ik dan verkeerd doe
naar mijn weten niks..
misschien ligt het gewoon aan de mannen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47908034
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vraag me soms af wat ik dan verkeerd doe
naar mijn weten niks..
misschien ligt het gewoon aan de mannen
Je hebt gewoon een lekker bloot lijf en je bent alleen.
Octo is volgens mij continue omringd met andere vrouwen en ze zou het niet eens zien als een man zat te staren (daarvoor kletsen we te veel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 1 april 2007 @ 23:00:33 #292
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47909107
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een lekker bloot lijf en je bent alleen.
bwhahaha
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47909146
Ik denk niet dat jij iets verkeerd doet hoor, MM Het zijn gewoon die mannen die niet goed snik zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 1 april 2007 @ 23:02:05 #294
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47909174
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk niet dat jij iets verkeerd doet hoor, MM Het zijn gewoon die mannen die niet goed snik zijn.
dacht ik ook, maar dan nog, wtf, ga naar een parenclub dan?
verpest niet mijn saunadag
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:05:57 #295
18653 crew  D.
pi_47909369
Thermaalbad Arcen
pi_47909430
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
dacht ik ook, maar dan nog, wtf, ga naar een parenclub dan?
verpest niet mijn saunadag
Misschien kan je dat de volgende keer luid in iemands gezicht zeggen. Voor schut zetten, het bad verlaten en je beklag doen. Ga het vooral niet op jezelf betrekken dat jij iets fout zou doen, want dat doe je niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 1 april 2007 @ 23:11:19 #297
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47909621
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien kan je dat de volgende keer luid in iemands gezicht zeggen. Voor schut zetten, het bad verlaten en je beklag doen. Ga het vooral niet op jezelf betrekken dat jij iets fout zou doen, want dat doe je niet.
je hebt helemaal gelijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:12:15 #298
18653 crew  D.
pi_47909664
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:07 schreef Isabeau het volgende:

Ga het vooral niet op jezelf betrekken dat jij iets fout zou doen, want dat doe je niet.
En dat weet jij omdat...?

Ik kan me er iig niets bij voorstellen, ik zie nooit 'ongeregeldheden'
pi_47909761
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:12 schreef D.Rose het volgende:
En dat weet jij omdat...?
Vrouwen die lonken of zich erotisch gedragen gaan dan vervolgens niet klagen op een internetforum dat het effect oplevert
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:20:04 #300
18653 crew  D.
pi_47909958
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vrouwen die lonken of zich erotisch gedragen gaan dan vervolgens niet klagen op een internetforum dat het effect oplevert
Misschien doet ze zich hier anders voor dan ze in werkelijkheid is
Er schijnen mensen te zijn die dat doen op internetfora
  zondag 1 april 2007 @ 23:25:54 #301
3185 Adelante
To let it go now
pi_47910170
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:20 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Misschien doet ze zich hier anders voor dan ze in werkelijkheid is
Er schijnen mensen te zijn die dat doen op internetfora
Misschien is ze zelf wel zo'n man
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')