abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36186428
Wanneer ik mijn koptelefoon in de uitgang voor de boxen stop (ik heb geen mogelijkheid voor een koptelefoon) is het volume (uiteraard) relatief zacht. Nu vroeg ik me af of er geen programma'tje bestaat waarmee het uitgaand volume wat 'geboost' kan worden? Een soort softwarematig vresterkertje.. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.
pi_36186908
Kun je niet een paar goedkope boxjes kopen met een koptelefoon uitgang erop? Je kunt vast wel op een of andere manier het geluid softwarematig iets harder maken, maar dan krijg je ook een stuk meer vervorming.
pi_36187142
Het is maar voor af en toe, en daarnaast heb ik al een setje boxen, maar zonder koptelefoon uit. Vind het een beetje zonde om een nieuw paar te kopen als er misschien ook een simpel proggie voor is.
pi_36187729
nee,. volgens mij kan dat niet omdat op het moment dat je de "volumeknop" al open hebt staan je geluidskaart al vol vermogen levert,. dat kun je verder niet nog meer maken met software,. je moet er dus echt een versterker tussenhangen.
pi_36187819
Gaat niet met software, omdat de geluidskaart gewoon het verkeerde signaal geeft voor een koptelefoon op die pluggen. Alternatief is een voorvesterker er tussen pluggen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_36189350
Met een willekeurig geluidsbewerkings programma kun je ook "het volume" van je sample aanpassen. Natuurlijk zal dat maar een paar decibel schelen en als je niet op let, dan hou je alleen nog maar blokgolven over ipv geluid.
pi_36209792
Hm, oke. Dan zit er niets anders op. Alsnog bedankt.
pi_36262488
Met de equalizer van winamp kan je je geluid boosten (balkje aan de linkerkant, bovenaan staat +12dB, onderaan -12dB)
Krijg je wel vervorming uiteraard maar misschien is 't wat voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')