abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:47:39 #1
144315 Sjaak_Polak
Sjakie Punte Pakke!
pi_36103267
Wie gaat hier komendjaar naartoe of zit er al op?
"Enter your Password" ...Penis ... "Sorry your Password is not long Enough""
pi_36107563
Er staat in je profiel dat je vwo doet. Bedoel je de Hotelschool Den Haag / Mbo. Of bedoel je de Hogere Hotelschool Scheveningen/Den Haag ?
pi_36114380
Ik zit op de hogere hotelschool Den Haag. Wat wil je weten?
pi_36120433
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:14 schreef Crizzz_ het volgende:
Ik zit op de hogere hotelschool Den Haag. Wat wil je weten?
Ik wil weten hoe het is . Is het een intensieve studie?
Wat kan je er allemaal mee bereiken? Wat wil jij er mee bereiken (beroep)?

jammer
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:40:49 #5
144315 Sjaak_Polak
Sjakie Punte Pakke!
pi_36122936
Ik wil naar de Hogere Hotelschool Scheveningen/Den Haag, die school staat zeer goed aangeschreven ..
"Enter your Password" ...Penis ... "Sorry your Password is not long Enough""
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:44:37 #6
144315 Sjaak_Polak
Sjakie Punte Pakke!
pi_36123049
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:14 schreef Crizzz_ het volgende:
Ik zit op de hogere hotelschool Den Haag. Wat wil je weten?
Maak ik de goeie keuze, of is niks wat het lijkt bij die introductiedagen, site etc.... Hoe vind je t skotel? Is het uitgaansleven in Den Haag leuk? Heb je miss wat handige tips of weetjes..
"Enter your Password" ...Penis ... "Sorry your Password is not long Enough""
pi_36127677
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:12 schreef Otto215 het volgende:

[..]

Ik wil weten hoe het is . Is het een intensieve studie?
Wat kan je er allemaal mee bereiken? Wat wil jij er mee bereiken (beroep)?

Ik heb echt een super tijd gehad op de hotelschool. Leuke medestudenten en docenten.
De intensiviteit van de opleiding ligt niet zozeer in de moeilijkheidsgraad maar in het vele werk wat je moet verrichten. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening. Ik las hierboven dat je VWO hebt gedaan. Denk niet dat je daardoor deze studie makkelijk zult doorlopen. Ik ken genoeg mensen die VWO hebben gedaan en nu een stuk achter lopen.

Bij (bijna) elk vak werk je samen in groepen van +- 4 personen. Ik kan je zeggen dat dat soms vies tegen valt.
Het is (zoals de meeste HBO opleidingen) een zelfstandige studie. Je hebt weinig colleges. Aan het einde van elk blok heb je meerdere tentamens. In je reader staat wat je voor het tentamen moet leren. Hoe en wanneer je dat doet, moet je zelf maar uitzoeken.

De hotelschool is een hele brede bedrijfskundige opleiding. Het draait allemaal om strategisch Marketing, Human Resources, Operations, Finance en Information & Communication. In andere woorden is het vergelijkbaar met HEAO alleen dan toegespits op de hospitality industrie. Onder de hospitality industrie vallen alle branches waar een klant/gast centraal staat of waar een service verleent wordt. Daarom ben je als afgestudeerde hotello interessant voor:
Hotels
Luchtvaartmaatschappijen
Banken
Verzekeraars
Consultancy bureau's
Touroperators
Groothandels
Retail (supermarkten, kledingwinkels etc.)
Evenementen bureau's
Bedrijven zoals KPN, Vodafone
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat ik zelf met de hotelschool wil bereiken weet ik niet precies. Zoals ik heb gezegd is het een brede opleiding met weinig diepgang en dat heb ik wel gemist. Ik denk erover na om op de universiteit Marketing te gaan studeren.

Als je het echt leuk lijkt om in een hotel te werken dan kan ik je deze studie en zeker deze school aanraden. Bedenk wel dat je in de eerste 2 jaar praktijk op school loopt. Dat houdt in, serveren, kamers schoonmaken, plees schrobben etc. Voor sommige is dat een reden om na een aantal maanden te kappen met de opleiding.
BEdenk ook dat de hotellerie een behoorlijk gesloten wereldje is. Als je geen hotelschool hebt gedaan is het moeilijk binnenkomen en als je wel hotelschool hebt gedaan is het moeilijk eruit te komen. Een ding is zeker, de werksfeer in een hotel is compleet anders dan in andere branches. Je werkt veel nauwer samen dan bijvoorbeeld op een bank, waardoor het snel (te) gezellig wordt. Daarentegen is het hard werken waar een (ten opzichte van andere branches) laag salaris tegen over staat. Mocht je het zover schoppen tot Directeur (waarvoor je opgeleid wordt en dus goed haalbaar is) kun je best een goede boterham verdienen, maar service verlenen moet wel in je bloed zitten. Je moet het echt leuk vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crizzz_ op 17-03-2006 23:23:39 ]
pi_36128077
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:44 schreef Sjaak_Polak het volgende:

[..]

Maak ik de goeie keuze, of is niks wat het lijkt bij die introductiedagen, site etc.... Hoe vind je t skotel? Is het uitgaansleven in Den Haag leuk? Heb je miss wat handige tips of weetjes..
Ik kan niet voor je bepalen of je de goede keuze maakt. Als datgene wat in de introductiedag vertelt is je aanspreekt, dan zal ik zeggen Ga Ervoor!!

Ik heb zelf niet in het Skotel gezeten omdat ik via de MHS ben ingestroomd. Ik ken natuurlijk wel veel mensen die het eerste jaar in het Skotel hebben gewoon. Een aantal mensen vond het niks maar het grootse deel is positief. Ik weet wel dat veel er vrienden voor het leven gemaakt hebben.

Uitgaansleven in Den Haag is leuk. In de stad heb je veel gezellige kroegjes, in scheveningen crazy piano's en in de zomer natuurlijk het strand. Erg prettig als je geen zin hebt om iets aan school te doen. Als je de eerste dag op school komt wordt je alles over Den Haag, dus ook het uitgaansleven, vertelt.

Tips/weetjes:
De hotelschool Den Haag heeft ook een vestiging in Amsterdam. Hier kun je precies hetzelfde curriculum doorlopen. Je hebt dan dezelfde docenten, literatuur en tentamens dus compleet identiek aan vesteging Den Haag.
Je kan er in Den Haag voor kiezen om de opleiding in de 'English stream' te volgen. Dan studeer je samen met internationals, die vaak gemotiveerder zijn dan de Nederlanders.
Mocht je je gaan aanmelden voor de HHS Den Haag, bereid je dan goed voor op de selectie dag.
Neem een zomerbaantje in de horeca om een te kijken of je het echt leuk vindt!!

Als je nog meer wilt weten, gewoon posten ik beantwoord het graag.

Succes
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:57:02 #9
144315 Sjaak_Polak
Sjakie Punte Pakke!
pi_36129801
Ey bedankt voor je hulp! Heel tof!
"Enter your Password" ...Penis ... "Sorry your Password is not long Enough""
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:07:15 #10
144315 Sjaak_Polak
Sjakie Punte Pakke!
pi_36130078
Het komt miss anders over dan bedoeld, maar ik heb als uiteindelijke doel veel geld verdienen.. Weet je misschien wat voor salarissen uitbetaald worden aan de managers van tophotels? Moet ik dan denken aan 1,2,3 ton .... Of is het toch echt beter om zelf iets op te bouwen na een tijdje.

** Deze geldvraag doet wellicht vermoeden dat ik een geldwolf ben ofzo.. Dat is niet mijn hoofddoel. Mijn hoofddoel is om mensen iets te kunnen bieden in de vorm van een gezellige avond natuurlijk.. Het maakt echter geen al te beste indruk om met deze vraag aan te komen bij mensen van de hotelschool, vandaar
"Enter your Password" ...Penis ... "Sorry your Password is not long Enough""
pi_36132255
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:07 schreef Sjaak_Polak het volgende:
Het komt miss anders over dan bedoeld, maar ik heb als uiteindelijke doel veel geld verdienen.. Weet je misschien wat voor salarissen uitbetaald worden aan de managers van tophotels? Moet ik dan denken aan 1,2,3 ton .... Of is het toch echt beter om zelf iets op te bouwen na een tijdje.

** Deze geldvraag doet wellicht vermoeden dat ik een geldwolf ben ofzo.. Dat is niet mijn hoofddoel. Mijn hoofddoel is om mensen iets te kunnen bieden in de vorm van een gezellige avond natuurlijk.. Het maakt echter geen al te beste indruk om met deze vraag aan te komen bij mensen van de hotelschool, vandaar
Ligt er maar net aan voor welke keten je 'General Manager' bent. In Nederland ligt het salaris voor een General Manager (=directeur van een hotel die wordt ingehuurd door een hotelketen) rond de 8500-9000 per maand. (bruto)

Als je naar het buitenland gaat en je werkt in een groot en luxe hotel kan dat salaris al een stuk hoger liggen.

Ik heb op een school eens een presentatie van Hyatt bijgewoond. Deze middelgrote hotelketen (nog geen hotel in Nederland) heeft een aantal van de beste hotels die er zijn. In de presentatie gaven ze aan dat het salaris van hun 'General Managers' op kan lopen tot 300000 USdollar. Dat zijn toch mooie bedragen.

Je kan er ook voor kiezen om zelf je hotel(keten) te starten. Kan je veel geld mee verdienen, maar ook verliezen.

Als ik jou was, zou ik idd niet met deze vraag aankomen bij de hotelschool. Trouwens als je snel geld wil verdienen, dan moet je drugsbaron worden
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:01:16 #12
144315 Sjaak_Polak
Sjakie Punte Pakke!
pi_36133200
Wat doe je nu eigelijk Crizz? Ben je manager?
"Enter your Password" ...Penis ... "Sorry your Password is not long Enough""
  maandag 20 maart 2006 @ 22:55:32 #13
30495 masterr112
Wat kan je wel??
pi_36217098
ik ga waarschijnlijk naar die in maastricht
pi_36223513
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:01 schreef Sjaak_Polak het volgende:
Wat doe je nu eigelijk Crizz? Ben je manager?
Nee nog niet. Ben momenteel stage aan het lopen. Wil daarna misschien verder studeren.
pi_36236842
lekkere wijven daar?
pi_36810943
5 jaar geleden was Den Haag het meest internationaal geörienteerde opleiding van de grote drie. Is dat nog steeds zo?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_43156307
En nu Crizzz_???
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_43157188
alsof je na de hotelschool gelijk kan beginnen als manager van een dik hotel

iedereen moet onderaan beginnen, welke studie dan ook, welk beroep dan ook.
pi_43157654
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:51 schreef tim2308 het volgende:
En nu Crizzz_???
Weet ik niet precies.
Op deze site valt te lezen dat Hotelschool Den Haag, samen met de bekende hotelschool Lausanne (Zwitserland) en Cornell University (Hotelschool in USA) gezien worden als de 3 beste hotelscholen die er zijn.

Ondanks de overdreven verhalen die rond gaan over het kakgehalte van deze school (zou het jaloezie zijn?) heb ik er echt een super tijd gehad. By the way, het collegegeld van de hotelschool is hoger dan normaal. Zij mogen experimenteren met een hoger collegegeld omdat deze school een meerwaarde aan de student bied ten opzichte van de directe concurrentie. Ik geloof dat het collegegeld nu 2000 euro is.
pi_43158679
Ha, zo kan je mijn post ook lezen. Ik vroeg me eigenlijk af wat je nu deed als antword op je bericht van 21 maart....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_43158805
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:06 schreef tim2308 het volgende:
Ha, zo kan je mijn post ook lezen. Ik vroeg me eigenlijk af wat je nu deed als antword op je bericht van 21 maart....
Ja, tis al laat en was er al vroeg uit.... enzo

Hotel wereld achter mij gelaten en studeer nu aan een uni.
Wat doe jij dan? Ook HHS?
pi_43159125
Jammer, weer hotello minder...

Ik werk als kelner in een groot pretpark vlakbij Parijs...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_43181826
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:26 schreef tim2308 het volgende:
Jammer, weer hotello minder...

Ik werk als kelner in een groot pretpark vlakbij Parijs...
Het aantal HHS'ers dat daadwerkelijk in de hotellerie gaat werken zal je behoorlijk tegenvallen. En andere branches bieden vaak interessanter werk en een groot aantal (zoals ik) is op zoek naar meer verdieping.

Is het een beetje toen doen in Frankrijk? Hoor van veel ex medestudenten die in een franstalig hebben stage gelopen dat het onwijs hierarchisch is.
Zag dat je voedingsmiddelen technologie studeert. Ga je daarmee door of ga je het hotelwezen in?
pi_43191893
Ben allang afgestudeerd, een tijdje in het vak gezeten, maar toen toch weer de horeca ingegaan. Rotvirus !

Frankrijk is hierarchisch ja, maar dat pretpark valt wel mee geloof ik. Ik zal het eens aan stagiaires vragen van jouw school (2e jaars) hoe zij het beleven
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_43196420
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:44 schreef tim2308 het volgende:
Ben allang afgestudeerd, een tijdje in het vak gezeten, maar toen toch weer de horeca ingegaan. Rotvirus !

Frankrijk is hierarchisch ja, maar dat pretpark valt wel mee geloof ik. Ik zal het eens aan stagiaires vragen van jouw school (2e jaars) hoe zij het beleven
Er is een remedie. Jouw salarisstrookje vergelijken met die van een andere HBO'er. Werkt heel goed. Bijwerking is wel dat degene die in de Hotellerie werkt er hartklachten aan over kan houden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')