abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 april 2006 @ 01:01:27 #51
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36995706
Ik bedoelde Sankhu, heb het hele topic nu doorgelezen. Had wel een idee dat het de Himalaya zou zijn hoor
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_36998179
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:01 schreef jojomen4 het volgende:
Ik bedoelde Sankhu, heb het hele topic nu doorgelezen. Had wel een idee dat het de Himalaya zou zijn hoor
Sankhu is het dorpje waar ik nu in zit. Die trektocht in de bergen was boven Pokhara, bij de Annapurna bergen. Zelf deed ik de A.B.C. trek, de Annapurna Base Camp.

En @ die ander: Toeristen zullen nooit het doelwit worden zolang ze zich niet mengen in nationale zaken. Als je als toerist mee gaat lopen in demonstraties, dan is het imo je eigen schuld als je neergeknuppeld wordt. Maar iedereen hier in Nepal; de bevolking, de politieke partijen, de koning en ook de maoisten, weten dat toeristen de enige echte goede bron van inkomen zou kunnen zijn voor Nepal En de toeristen (en vrijwilligers) die hier zijn, worden op handen gedragen door de bevolking (ook al word je nog steeds overal verneukt als je wat koopt )
Maar ookal vindt de bevolking het tof dat je hier bent, dat betekent nog niet dat je kan doen wat je wilt. Ookal wordt er van de toeristen wel veel meer getolereerd dan van de bevolking zelf.

Overigens hoorde ik gister dat er iemand doodgeschoten is door de politie, op een plek waar ik praktisch elke dag langskom als ik in het trainingcenter in Kathmandu verblijf. bizar
Extremistisch gematigd.
pi_36998193
ow en voor een plek om te overnachten betaal je omgerekend, tussen de 1 euro per nacht, en 3 euro per nacht voor een single room. Double is ongeveer x 1,5 en Triples zijn ongeveer x1,75. 1 euro is trouwens in het begin, 3 euro betaal je als je ver de bergen in gaat
Extremistisch gematigd.
  zondag 16 april 2006 @ 10:44:19 #54
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36999731
quote:
Op zondag 16 april 2006 05:48 schreef P8 het volgende:
ow en voor een plek om te overnachten betaal je omgerekend, tussen de 1 euro per nacht, en 3 euro per nacht voor een single room. Double is ongeveer x 1,5 en Triples zijn ongeveer x1,75. 1 euro is trouwens in het begin, 3 euro betaal je als je ver de bergen in gaat
Eindelijk hoor ik eens concrete bedragen! Thnx!

Was eigenlijk al bang dat het veel duurder zou zijn.. zo rond de 8 euro per persoon per nacht. Dit zijn bedragen waar ik iets mee kan!

Nog wat vraagjes..

- Wat denk je dat een goedkope backpacker kwijt is per dag?
- En wat kost 1 lekkere maaltijd?
- Wat kost die ABC trip? (heb gister gelijk gegoogled en al info gevonden maar geen prijs).

Die foto's van die berg
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 17 april 2006 @ 12:42:49 #55
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_37029061
Hoe gaat het nu? Op het nieuws zag ik iets over voorraden die op zijn?
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_37040664
Ik sprak gisteren (of eergisteren) met iemand uit Nepal (Kathmandu) en hij vertelde dat er nog wel voorraad is maar dat alles heel duur is geworden. Hopelijk stabiliseert het weer voor de mensen daar.
  maandag 17 april 2006 @ 20:03:26 #57
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37040752
Het nieuws is ook van 2 dagen later. Kan me wel voorstellen dat het in 2 dagen op raakt.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37041340
De Tamuwan Autonomous Region, is dat verder richting ABC ? Bij Ghorepani begon de Magarat Autonomous Region die ook weer geld kostte, die maoisten worden zo slapend rijk met om de tien meter een nieuwe "grens" met nieuwe belasting.
  donderdag 20 april 2006 @ 13:27:28 #59
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37125245
Paul, hoe gaat het met jullie?

Ik hoor dat vandaag de hel echt is losgebarsten in KTM (en zelfs in Bhaktapur). Gyanendra heeft opdracht gegeven om demonstranten "on sight" neer te schieten of anders dusdanig hard te slaan dat ze niet meer kúnnen demonstreren. 3 Demonstranten zijn vandaag vermoord, het ziekenhuis stroomt vol met ernstig gewonden (meestal hoofdwonden). Er wordt gefluisterd dat de bevolking het paleis wil gaan bestormen en dat Gyanendra een stuk land in Dubai heeft gekocht en de hufter Parras daar enkele weken geleden al is gezien. Ik hoor ook dat er traangas word gespoten en dat de bevolking de effecten daarvan probeert tegen te gaan door water vanaf de daken in de straten te gooien.

Hopelijk zitten jullie op een veilige plek!

Anyway, heel veel sterkte! Het lijkt er toch op, dat je de grote revolutie werkelijk mee gaat maken...
  vrijdag 21 april 2006 @ 21:04:11 #60
40566 Ericr
Livewrong
pi_37170850
http://www.nepalnews.com/archive/2006/apr/apr21/news14.php

King hands over power to people; calls on 7 parties to name next PM
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:16:42 #61
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37172639
Ericr, dat klinkt allemaal veel mooier dan de werkelijkheid is. De SPA (Seven Party Alliance) heeft de uitnodiging van de koning dan ook geweigerd, en noemde het een truc van de Koning (en ze hebben gelijk daarin).

Wat zei de Koning nu eigenlijk? Hij zei dit: "(blablabla...) ...we, through this Proclamation, affirm that the Executive Power of the Kingdom of Nepal, which was in our safekeeping, shall, from this day, be returned to the people and be exercised in accordance with Article 35 of the Constitution of the Kingdom of Nepal - 1990"

Om te weten wat hij nu werkelijk zegt, moet je weten wat dat artikel 35 inhoudt. En die heb ik hieronder dan maar even neergezet:

Article 35 of the Constitution. Executive Power:

(1) The executive power of the Kingdom of Nepal shall, pursuant to this Constitution and other laws, be vested in His Majesty and the Council of Ministers.

(2) Except as otherwise expressly provided as to be exercised exclusively by His Majesty or at His discretion or on the recommendation of any institution or official, the powers of His Majesty under this Constitution shall be exercised upon the recommendation and advice and with the consent of the Council of Ministers. Such recommendation, advice and consent shall be submitted through the Prime Minister.

(3) The responsibility of issuing general directives, controlling and regulating the administration of the Kingdom of Nepal shall, subject to this Constitution and other laws, lie in the Council of Ministers.

(4) Except in so far as any action is to be taken in the name of His Majesty pursuant to this Constitution and other laws, all other executive actions shall be expressed to be taken in the name of His Majesty’s Government.

(5) Any decision, order or implementation warrant to be issued in the name of His Majesty pursuant to this Constitution and other laws shall be authenticated in such manner as may be set forth in rules made by His Majesty at His discretion. All other decisions, orders and implementation warrants to be issued in the name of the Council of Ministers pursuant to clause (4) above shall be authenticated in such manner as may be set forth in rules approved by His Majesty.

(6) No question shall be raised in any court as to whether or not any recommendation or advice has been given to His Majesty pursuant to this Constitution by the Council of Ministers or any other institution or official, nor shall any question be raised in any court about what recommendation or advice has been given.

De koning heeft meteen na zijn toespraak ook nog maar weer even een nieuwe curfew opgelegd, de SPA heeft een 17e strikedag uitgeroepen... en dat illustreert het plaatje meteen

Het enige wat de koning nu aanbiedt, is om de situatie terug te brengen naar zoals hij was voordat hij de macht overnam in 2005. Maar dat is beslist niet wat het volk wil, en waarvoor ze protesteren.

Ik vraag me sowieso af, hoe het nu verder moet gaan allemaal. De koning weg is 1 ding (en een goed ding als dat gaat lukken), maar dan nóg heb je te maken met een verdeeld volk (het is beslist geen eenheid na 10 jaar burgeroorlog). Om maar te zwijgen over de oude kopstukken, want die waren en zijn allemaal zo corrupt als de pest. Pfew, het zijn heftige tijden voor de Nepali!

(Ps: Ik heb net via jouw profiel in je link gekeken, wat een onwijs mooie foto's! Arrgh ik wil weer terug!!!! Zodra het wat rustiger is dan, want ik wil de volgende keer samen met mijn dochter(tje) gaan. )

[ Bericht 3% gewijzigd door Tissik op 21-04-2006 23:30:08 ]
pi_37183705
quote:
Paul, 22 Apr 2006 13:20 uur
Sankhu, Nepal

Nepali Newyear

Tijd om maar weer eens een berichtje te plaatsen op mijn site dacht ik zo.
Vandaag was de laatste dag van het 7 of 8 dagen durend festival voor het Nepalese nieuwe jaar. De eerste dag werden 2 beelden van goden vanaf de tempel naar sankhu getild (de tempel ligt op ongeveer een uur uphill lopen vanaf sankhu)
nou wegen die beelden zelf niet eens zo zwaar, maar de stellages waar ze op stonden komen echt uit de steentijd volgens mij
Maar die eerste dag lag ik verpauperd in bed bij te komen van die buikpijn (het was overigens enkel en alleen buikkrampen)

Deze beelden werden in een "tempel" in sankhu neergezet, en daar stonden ze dus de hele week. Een paar dagen terug moesten de beelden een rondje maken door Sankhu, en dat gebeurde op dezelfde stellages.
Je moet het een beetje zien als zo'n prehistorische troon die gedragen moet worden door 30 slaven. Het enige verschil is dan dat er een beeld op zat, en geen koning.
Ow en het werd natuurlijk niet getild door 30 slaven, maar 30 dronken nepalezen. Daarvoor zat een touw waar nog zo'n 10-15 anderen aan zaten te trekken.
En Anil, een paar vrienden van hem, en ik, hadden natuurlijk ook al aardig wat gedronken. Dus Anil en zijn vrienden besloten om ook maar te gaan tillen, en ze drongen erop aan dat ik aan het touw ging trekken. Dus dat deed ik dan ook maar.
Nou was dat ding zo zwaar dat het om de 10 meter weer neerkletterde op de grond, onder luid gejuich van alle tillers en trekkers. En dan ging de bevolking die toekeek rijst, een soort deegfrisbees, fruit en water erover heen gooien. En, het mooiste was nog, dat er ook rijstbier werd uitgedeeld.
Voorop liepen overigens een paar mensen met trommels en ander slagwerk die compleet chaotisch erop aan het rammen waren, maar ook dat maakte niet uit, want iedereen kon er prima op dansen (al was dat waarschijnlijk de schuld van het rijstbier )
Dus naarmate we verder kwamen met het sjouwen van dat ding, steeg het gemiddelde alcoholpromilage, waardoor het sjouwen steeds langzamer ging. Uiteindelijk deden we ongeveer een uur over de laatste 20 meter ofzo

Tijdens het typen van dit bericht is er 1 dag voorbij gegaan, omdat de stroom uitviel, dus alles waar tot nu vandaag stond enzo, moet je even 1 dag bij optellen:P

Gister werden de beelden dus teruggetild naar de tempel, en dat dus ging op een soortgelijke manier. Hier deed ik niet aan mee, maar alleen het kijken is al geweldig. Echt ongelooflijk om te zien hoe chaotisch en onnodig moeilijk ze die dingen verplaatsen. Geweldig

Nou heb ik 3 dagen terug mijn eerste echte "voedselvergiftiging" gehad. Ik bespaar jullie de details. Ik kan jullie wel vertellen dat onder andere de hond van mijn gastgezin een schoonmaakbeurt nodig had na mijn actie Het gaat nu weer helemaal dikke prima overigens.

Ik weet niet of jullie het nieuws gister hebben gezien, maar de koning van Nepal stond het volk te woord na alle rellen. Hij heeft gezegd dat hij de macht teruggeeft aan het volk, en heeft aan de Seven Party Alliance voorgesteld een MP te kiezen. Nou klinkt het allemaal heel goed voor Nepal, en CNN en BBC World zeiden gister na de toespraak van de koning dat het goed was en dat de SPA dit aanbod moesten aannemen etc etc.
Maar als ik Anup (de leraar uit mijn gastgezin) moet geloven, heeft de koning het zo weten te zeggen, dat het grootste deel van de macht nog altijd in handen blijft van de koning. Ik heb nog geen nieuws gehoord vanuit Kathmandu vandaag, behalve dat er toch weer een curfew is. Daaruit trek ik de conclusie dat er nog steeds rellen zijn. En dat is op de lange termijn het beste voor Nepal denk ik. De koning moet weg, of het moet een beetje de Nepalese lamlulversie van onze eigen koningin worden --> lintjes doorknippen en dat soort acties.
Dankzij deze hele toestand hebben Chris en ik nog steeds geen les gegeven en het ziet er ook niet naar uit dat dat binnen een week wel gebeurd.

Morgen gaan Chris, Anil en ik waarschijnlijk naar Nagarkot. Een mooi, aardig toeristisch plaatsje ergens boven op een heuvel/berg met mooi uitzicht enzo. Een belangrijke reden, misschien, hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste reden voor Chris en ik om daar heen te gaan is omdat we een grote behoefte hebben aan toeristisch voedsel

Dat was het weer voor vandaag mensen, ajuus
en tissik, tof dat je die article 35 hebt geplaatst, ik was er al naar aan het zoeken.
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:00:20 #63
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37196795
hee Paul, goed om te horen dat jullie voornamelijk aan het festivalvieren zijn geweest! Ik ken dat, het nieuws heeft in Nepal een paar dagen nodig om zich te verspreiden (in vele uiteenlopende versies), helemaal nu het mobiele netwerk was platgelegd en de kranten in halve grootte verschijnen. Het zal je allemaal nog wel gaan bereiken in de komende dagen.

Nagarkot is gaaf! Mits het weer een beetje meezit Het is prachtig om daar bij zonsopkomst de Himalaya te zien oplichten. (Daarom zie je daar in de omgeving ook voornamelijk de witte gebedsvlaggen op de daken hangen, die zijn om de wolken gunstig te stemmen )

Heel veel plezier, geniet ervan!
pi_37427495
Ik zit ook te denken om te gaan naar Nepal, maar het is nu toch een politieke chaos?

Rellen en dat soort toestandigheden
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zondag 30 april 2006 @ 23:03:20 #65
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37440571
Nou, Setambre... het is nu vrediger dan het in lange tijd (zeker in de afgelopen 10 jaren) is geweest! De Maos hebben voor de komende 3 maanden een "staakt het vuren" afgekondigd, Nepal is op dit moment druk in de weer om hun felbegeerde democratie vorm te geven, en verdomd.... het ziet er nog gunstig uit ook! Wie had dat nou kunnen denken na alle escalaties in de afgelopen maand!

NEPAL laat ineens weer haar ware gezicht zien: Never Ending Peace And Love.

Dus, áls je wilt gaan... gewoon doen! Het is werkelijk een prachtig land, en als ik op dit moment over de middelen zou beschikken, had ik meteen een ticket gekocht! Of deed ik nu een verzoek om met je mee te reizen
pi_37444196
Een wereldreis staat op de planing en een bezoek aan Nepal mag uiteraard niet ontbreken.

Ik heb nog even de tijd. Wil ongeveer over 1,5 jaar weg gaan. Mooi dat ik Nepal kan bezoeken
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_37467060
Leuk reisverslag.
Heb je ook video's?
Amstelveen de beste
pi_37507980
quote:
Paul, 3 May 2006 16:27 uur
Sankhu, Nepal

Waar slaat die titel op?

Het wordt hier echt steeds warmer. Dat maakt je echt sloom. Daarom heb ik ook nooit echt veel zin om weer een bericht te schrijven.
Daarnaast valt de stroom een paar keer per dag uit. Voor een kwartiertje maar meestal, maar het is zwaar irritant als je bezig bent met typen.

We waren dus die dag na het laatste bericht naar Nagarkot gegaan. Voor het eerst in bijna 3 weken had ik een "normale" maaltijd. Dat smaakte dan ook geweldig goed. Plus ik heb ook voor het eerst in bijna 3 weken daar kunnen douchen. Een warme douche wel te verstaan
De dag erna stonden we om half 6 op om de zonsopgang te zien. Met mazzel zouden we de himalaya vanaf nagarkot kunnen zien, vertelde Anil.
We hadden mazzel.
Dus mooie foto's gemaakt enzo, en daarna ontbeten met pizza. Op de terugweg kregen we halverwege een lift van een "traktor". Dat zijn zelf in elkaar geknutselde voertuigen, die eigenlijk het meeste lijken op een motor met een bak erachter en een stel wielen eronder. Zet daar een fietsstuur op en je hebt een prima traktor. Geld voor schokbrekers hadden ze niet, of het was te moeilijk om die zelf in elkaar te knutselen. Dat maakte de rit een van de ergste ritten die ik ooit heb gehad

De dag erna zijn we naar Kathmandu geweest, omdat de strike eindelijk afgelopen was. Daar kwamen de Holm, de Duitser, tegen. Ik weet niet of ik het al had gezegd, maar hij wou zijn gastgezin uit (en dat had ie ook gedaan op de enige dag dat er geen curfew was), omdat 1 van de vrouwen uit zijn gastgezin een blauw oog had, omdat ze geen tijd had om thee te zetten ofzo. Eerlijk gezegd kan ik hem begrijpen, maar ik vind niet dat hij daarom maar weg moet daar. Maargoed, zijn keus.
Anyway, daar in Kathmandu kwamen we hem tegen. Hij had samen met de housekeeper uit het trainingcenter, Sanjeev, elke dag meegelopen met de demonstraties. En hij is ook beschoten met traangas, en hij moest ook rennen voor de politie
Later gingen we met zn vieren (Holm, Anil Chris en ik) naar Thamel. Weer goed eten gehad. En, wat zeker niet ongezegd mag blijven, ook een White Russian. Alleen viel hij enorm tegen. Veel te weinig vodka, nog minder kahlua, en flink wat poedermelk en water. Bummer
Toen we teruggingen naar Sankhu, moesten we boven op de bus zitten, omdat de bus vol zat. En daar zaten ook een paar Nepalezen die de hele tijd een beetje anti-koning en --politie en -leger leuzen zaten te schreeuwen. En die sukkels stopten niet toen we bij een checkpoint aankwamen. Dus die militairen waren echt zwaar pissig, en iedereen moest de bus uit en lopen. Normaal hoeven alleen de Nepalese (jonge) mannen de bus uit en lopen. Nu moesten ook Chris en ik dus. Onze rugzak werd zelfs gecheckt!

De volgende dag begonnen we eindelijk met lesgeven. De eerste dag alleen een beetje introductie. De dag erna hadden we alleen klas 8. Het was Mothersday, en iedereen, behalve klas 8 9 en 10 was vrij.
Ik heb trouwens klas 2, 4 en 6. Chris heeft 3, 5 en 7. Klas 8 doen we samen.
En nu geven Chris en ik 6 dagen per week les. Maargoed, het zijn maar 4 lesuren van 35 minuten. Dus echt druk hebben we het niet. Naast het lesgeven snookeren we praktisch elke dag minimaal een uur.
Eergister, tijdens het snookeren, begon het opeens flink hard te regenen. En toen er ijs naar binnen stuiterde kwamen we erachter dat he took hagelde. Toen er ijs op de snookertafel viel, leek het ons beter om maar te stoppen. En dat was een goed idee. Want 10 seconden nadat Chris zei: "die waterdichtheid van het dag valt me nog mee", begon het dag te lekken. En 10 minuten later regende het binnen bijna netzo hard als buiten. En aangezien het zeil voor de snookertafel uit twee delen bestond, moesten we de tafel echt redden
Maar die hagel was echt ongeloofelijk. De grootste steen die ik heb gezien was zo'n 2 cm groot. En Ba (opa) zei dat het niet ongebruikelijk is voor de nepalese zomer. Tof! Maar het is echt bizar als er zulke hagel uit de lucht komt vallen, terwijl het zo warm is.
Noujah, dat was het weer voor vandaag. Ajuus mensen.

Trouwens, het is echt onmogelijk om hier foto's te uploaden, ik zal kijken of ik aankomende zaterdag de kans heb in Kathmandu.
En anisubs, ik heb geen video's. Wel foto's, maar zoals het bericht al zegt, het is onmogelijk om te uploaden hier
Extremistisch gematigd.
pi_37524089
Oh..oke, ik bedoelde als je weer terug bent in NL.
Amstelveen de beste
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:27:23 #70
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37524142
Dacht dat dat nog enkele maanden gaat duren..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37601682
mijn ticket staat op 12 augustus, maar ik overweeg om het te wijzigen naar 31 juli. Dan ben ik terug in NL op 1 augustus. Iets meer tijd om rustig aan te doen voor dat mijn studie begint. En nog een beetje acclimatiseren enzo.

Maar godverdomme, dit is de 4de dag dat ik echt aan waterdunne diarree ben. Gelukkig voel ik me er verder niet ziek bij. Maar irritant is het wel. Mijn hostguy raadde me aan om gekookt water te gaan nemen ipv mineraalwater. Dus dat probeer ik eerst maar de komende paar dagen. Als er over 3 dagen nog steeds geen verbetering in zit, moet ik toch maar es langs het ziekenhuis hier :S
Extremistisch gematigd.
pi_37627555
tof, die feedback
hinthint
Extremistisch gematigd.
pi_37652139
Ik lees deze topic nog steeds met veel belangstelling. Helaas zou ik niet weten hoe je van de diarree af kunt komen (als je er nog last van hebt). Ik heb wel een boeke van Lonely Planet Healthy Travel Asia & India. Wellicht dat daar iets instaat, als je wilt kan ik weleens kijken.

Succes ermee!
  maandag 8 mei 2006 @ 22:16:05 #74
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37673447
Heej Paul, toch maar ff snel naar de dokter gaan voor een antibioticum kuurtje! Waarschijnlijk heb je nu je eigen breeding centre te pakken En tsja, de locals zullen vast weten wat het best is om te drinken, maar ik vertrouw meer op bottled water dan op gekookt water uit de daktank. Mgoed...

Heel stom, ik heb in Nepal de gewoonte om dagelijks aan de massala papads te gaan. Met een halve liter Mount Everest bier ernaast om het mee weg te spoelen Ik heb nooit een infectie opgelopen (in tegenstelling tot heel veel anderen). En ik weet helemaal niet of het waar is, maar ik heb altijd het idee gehad dat die hete rommel alles aan ongedierte meteen uitroeit!

Btw, als je je tanden poetst, kun je ook beter spoelen met bottled water! Vooral nu het warmer wordt.

Sterkte joh! Hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Voordat je naar huis gaat, vergeet je niet om ook nog een bezoekje aan Chitwan (Sauraha) te brengen? Het is zo mooi daar, dat moet je toch echt nog ff meenemen.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 01:49:39 #75
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_37679972
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:44 schreef Shakermaker het volgende:

[..]



De Himalaya
De Himalaya heb ik zelf ook gezien... maandje geleden. Vanuit het vliegtuig Was in India op vakantie. Ook heel geweldig daar
Zo niet, dan toch...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')