abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36042967
Mensen,

Op het moment heb ik jullie advies even nodig! ik ben net 3 dagen bezig met mambo en het went al heel goed en is een mooi cms systeem, maar ik lees ook enorm veel overJoomla. Nu heb ik het advies nodig over voor welke van de 2 ik moet gaan sinds het een vork van elkaar is.

Ikzelf heb idee dat Joomla een gortere communitie heeft etc, maar wat zijn jullie ervaringen
I'm a fucking miracle worker !!
pi_36043878
De gemeenschap is vooral overgegaan naar Joomla. Dit komt doordat Joomla door dezelfde developers gemaakt is als voorheen Mambo. Alleen de marketinglui en zakenlui zijn bij Mambo gebleven, en je ziet ook dat er veel minder versies worden uitgebracht dan voorheen.

Ik zou voor Joomla gaan, mijn site loopt ook op Joomla.
pi_36045009
Van Mambo worden geen nieuwe versies van gemaakt als ik het goed heb. Van Joomla wel. Dus gewoon Joomla pakken! Ben er zelf erg tevreden over.
  Redactie Games woensdag 15 maart 2006 @ 02:38:38 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_36045051
Ik zou ook voor Joomla gaan, meer updates...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:17:27 #5
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_36046489
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 02:27 schreef Leijooo het volgende:
Van Mambo worden geen nieuwe versies van gemaakt als ik het goed heb. Van Joomla wel. Dus gewoon Joomla pakken! Ben er zelf erg tevreden over.
Mambo wordt nog wel doorontwikkeld, maar dat gaat met de nieuwe developpers daar toch een heel stuk trager. Eerlijk gezegd zal ik er niet van opkijken waneer mambo nog een keertje helemaal stopt.
pi_36047894
ik gebruik zelf ook Joomla
laatst nog gehoord dat er wat veiligheidsissues waren met mambo
pi_36051433
Ok, allemaal bedankt voor de reacts! lijkt me duidelijk waar ik me verder ga in verdiepen
Als ik zo naar joomla kijk, werkt het nu precies hetzelfde als mambo, of heb ik dat verkeerd?
I'm a fucking miracle worker !!
pi_36079306
Jah vooral leuk dat eergister mijn hosting provider doelwit was van een joomla worm
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:33:18 #9
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_36082703
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:30 schreef Woutey het volgende:
Jah vooral leuk dat eergister mijn hosting provider doelwit was van een joomla worm
Dan is het te hopen dat je instal up-to-date was .
pi_36083290
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:24 schreef Lexiun het volgende:
Als ik zo naar joomla kijk, werkt het nu precies hetzelfde als mambo, of heb ik dat verkeerd?
het is een 'fork' van de Mambo code net voordat de licentie gewijzigd werd ...
voorheen was het een non-copyleft, maar open licentie (een Berkely style licentie)

Uit commerciele overwegingen besloot de maker dat te veranderen waardoor hijzelf alleen eigenaar van de code zou zijn..., dat was natuurlijk tegen het zere deel van veel van de ontwikkelaars ervan, die dan hun werk opeens zaten te doen voor het geldelijke gewin van één persoon ...

Daarom hebben zij de source code zoals die was toen hij nog wel geheel vrij was (en waarover geen eigendom geldt, maar welke dus wel onderdeel van 'publiek domein' was en blijft) gewoon onder een andere naam verder ontwikkeld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36097320
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:33 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

nope
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:28:24 #12
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36098367
heb nou niet goed gekeken of dit al ergens besproken word maar ik zoek nogsteeds een goeie, het liefst nederlandstalige site waar duidelijk uitgelegd wordt om zelf een mambo/joomla template te bouwen.

iemand een idee?
het liefst wil ik een voorbeeld verbouwen in Photoshop en dat ook zo houden zonder een progje te gebriken als dreamweaver of dergelijke.
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:23:02 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36100279
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:33 schreef tsjsieb het volgende:
Hmm. Snel 1.08 installen, ik zat nog op 1.07 uit Januari....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36101727
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:28 schreef ummagumma het volgende:
heb nou niet goed gekeken of dit al ergens besproken word maar ik zoek nogsteeds een goeie, het liefst nederlandstalige site waar duidelijk uitgelegd wordt om zelf een mambo/joomla template te bouwen.

iemand een idee?
het liefst wil ik een voorbeeld verbouwen in Photoshop en dat ook zo houden zonder een progje te gebriken als dreamweaver of dergelijke.
dutchjoomlers.com?
pi_36103521
Ik zit met ongeveer hetzelfde dilemma;
Joomla of Drupal..

Iemand ervaringen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Siegfried op 17-03-2006 03:24:16 ]
pi_36103952
weet iemand eigenlijk nog een component voor joomla waarmee je video's vanaf je site kunt afspelen? (streamen dus)
pi_36104727
Streaming video heeft met je serverconfiguratie te maken en als zodanig niets met Joomla. Het is dus de vraag of je server het ondersteunt.
pi_36105716
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:46 schreef Ami80 het volgende:
Streaming video heeft met je serverconfiguratie te maken en als zodanig niets met Joomla. Het is dus de vraag of je server het ondersteunt.
ik meende wel zoiets te hebben gezien, maar kan het niet meer vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')