abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35996145
Hallo Fokkers

kheb even een vraagje mbt het kopen van een woning. Ik ben dus van plan om binnen nu en een paar maanden een huis te gaan kopen. Nou vroeg ik me het volgende af, stel ik neem een hypotheek van 2 ton, en ik koop een huis wat goedkoper is (bijv, 1,6 ton), kan ik het geld wat overblijft gebruiken voor het inrichten en verbouwen van mijn huis?
pi_35996317
Inrichten nee, verbouwen ja. Maar er zijn wel wat restricties. Dus je kunt het beste eens met je hypotheekadviseur gaan praten.

Want je krijgt niet zomaar een hypotheek voor 200k bij een verkoopwaarde van 160k.
  maandag 13 maart 2006 @ 17:32:38 #3
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_35996345
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:32 schreef Marsepein het volgende:
Inrichten nee, verbouwen ja. Maar er zijn wel wat restricties. Dus je kunt het beste eens met je hypotheekadviseur gaan praten.

Want je krijgt niet zomaar een hypotheek voor 200k bij een verkoopwaarde van 160k.
Sluit ik me helemaal bij aan!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_35996444
Ja zo zo'n vermoeden had ik al, maar ik bedoel van die 160k komt weer k.k bij en dan blijft er maar een klein gedeelte over voor het verbouwen, dus voor het verbouwen is het evt wel mogelijk en voor de inrichting niet.. Valt een neiuwe vloer ook onder inrichting?
pi_35996448
Idd, je zit met de executiewaarde van je eigenwoning! De bank zal je een max. lenen op deze waarde.
Daarnaast is de rente op je hypotheek alleen aftrekbaar als je deze gebruikt voor je woning/verbouwing/verbetering.
Rot signature
pi_35996515
Nieuwe vloer ligt eraan, zwevende vloeren als laminaat niet, plavuizen weer wel. Zeg maar, wat je mee kunt nemen naar een nieuwe woning niet.
pi_35996566
Hoe kan ik het dan voorelkaar krijgen om toch wat meubels gefinancierd te krijgen... Een aparte lening afsluiten?
pi_35996632
Pff, weet je zeker dat je wilt kopen? Ik zou toch met een (al is het klein) startkapitaal beginnen... dus ff een jaar flink sparen en dan kopen.
pi_35996659
Je kunt ook (Maar dat is niet helemaal legaal) 'bouwmarktbonnen spaarder' worden. Daarmee kun je je bouwdepot leeghalen en uitgeven voor dat wat jij wilt.
pi_35996689
Is dit trouwens niet meer iets voor WGR?
pi_35996691
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:43 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt ook (Maar dat is niet helemaal legaal) 'bouwmarktbonnen spaarder' worden. Daarmee kun je je bouwdepot leeghalen en uitgeven voor dat wat jij wilt.
Hahaha idd, dan moe tik denk ik wel heel veel bonnetje verzamelen
pi_35996738
Mwah, goed opletten als je zelf wat haalt, verder alle vrienden enfamilie informeren dat bouwmarktbonnen voor jou geld waard zijn. Een paar duizend euro heb je zo bij elkaar. En dat is toch een bed, een kast, een bank en een eettafel etc.
pi_36011417
Staan er op bonnen geen datums meer dan? Lijkt me dat het wel vreemd overkomt al sje bonnen voor je bouwdepot gaat inleveren en die hebben een datum van een jaar eerder ofzo.....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36013229
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 01:03 schreef Gompy58 het volgende:
Staan er op bonnen geen datums meer dan? Lijkt me dat het wel vreemd overkomt al sje bonnen voor je bouwdepot gaat inleveren en die hebben een datum van een jaar eerder ofzo.....
Dat moet je wel een beetje in de gaten houden natuurlijk
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:10:06 #15
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_36016578
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:38 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Nieuwe vloer ligt eraan, zwevende vloeren als laminaat niet, plavuizen weer wel. Zeg maar, wat je mee kunt nemen naar een nieuwe woning niet.
Mijn laminaatvloer kon ik gewoon uit het bouwdepot betalen hoor. Was helemaal geen punt. Was ter verbetering van de woning en dus gewoon mogelijk.
pi_36019103
Wij hebben er gezeik mee gehad. Uiteindelijk hebben we wat moeten ondertekenen dat de laminaatvloer zou blijven liggen bij een verhuizing. De siergrindvloer hoefden we gelukkig niet zelf te betalen..
pi_36019148
Even ontopic:

Je kunt in je hypotheek wel een klein gedeelte afsluiten. Ik had in mijn hypotheek van 210.000 euro 3500 euro ingebouwd voor meubels enzovoorts. Hiervoor hoef je geen bonnetjes in te leveren, alleen voor het bouwdepot moest dat. Maar 3500 was wel het maximum, ze kunnen dat voor je hypotheek gaat lopen, al op je rekening storten. Was echt ideaal, ik zou er naar vragen. Bij RABO kan het sowieso.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:51:14 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36037837
*zwiep*
Vanuit K&W
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:05:17 #19
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_36038448
Als de woning het waard is en je het financieel kan dragen (volgens de financier) dan kun je best 2 ton lenen voor een woning van 1,6 ton. Het "overschot" (geldlening minus koopsom + kosten) wordt dan gewoon op je rekening gestort. Wat je daar mee doet maakt niet uit.

Let wel op, als je het overschotbedrag helemaal gebruikt voor je inrichting dan mag je de hypotheekrente over dat overschotbedrag niet in aftrek brengen bij je belastingaangifte. Je mag namelijk alleen hypotheekrente aftrekken over het bedrag dat is besteed aan de aankoop van een woning, de financiering van de verwervingskosten en kosten voor eventuele woningverbetering.

Maar vanuit je hypotheek wat geld aanwenden voor je inrichting is nog altijd vele malen goedkoper dan dan je een krediet aangaat bij Becam, Postkrediet en weet ik wat er allemaal is!
klerkje
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:40:49 #20
61288 Duna
Still Going Strong
pi_36039927
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:25 schreef real-one het volgende:
Hallo Fokkers

kheb even een vraagje mbt het kopen van een woning. Ik ben dus van plan om binnen nu en een paar maanden een huis te gaan kopen. Nou vroeg ik me het volgende af, stel ik neem een hypotheek van 2 ton, en ik koop een huis wat goedkoper is (bijv, 1,6 ton), kan ik het geld wat overblijft gebruiken voor het inrichten en verbouwen van mijn huis?
Waarom zou je 40k. gaan lenen om vervolgens 30 jaar lang te mogen betalen. Na 10 jaar kots je de meubels uit en dan? Dan betaal je nog steeds.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')