abonnement Unibet Coolblue
pi_38172331
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:40 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik wist eerst ook niet dat boxspring ook een type matras is, maar dat schijnt wel zo te zijn.
Afgelopen maandag kon ik bij de Ikea kiezen tussen een polyester, een binnenvering of een boxspring-matras, en er lagen drie verschillende matrassen (waarvan de polyester het lekkerst lag).

Ik heb niet doorgevraagd naar het precieze verschil, maar het bestaat dus wel.
De polyester is dus de slechtste kwaliteit matras, ligt in het begin vaak erg lekker maar is na een jaar of 2 alweer versleten, omdat dit echter langzaam gebeurt, merk je dit niet echt.
Kies in ieder geval een lekker dikke matras, hoe dikker hoe beter.
pi_38172384
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:58 schreef Aventura het volgende:
Ik hebb de IKEA sultan Forsbacka en ik moet zeggen hij slaapt heerlijk. Vriendin van me heeft een Auping geval van 1000 euro en ook die slaapt heerlijk. Toch vraag ik me af, wie is er nou slim...:P
Hoogstwaarschijnlijk die vrienden van je
Kijk maar na een jaartje of 2
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:55:45 #53
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_38172573
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Kijk als je nu slim bent, dan laat je je vriend een maand lang slapen op dat matras en daarna pik je hem een nachtje in.
Kun je kijken of ie wel bevalt.
Als ie je dan wel bevalt, dan neem je die matras en laat je je vriend weer op een nieuw matras liggen.
Je moet wel begrijpen dat de enige indruk die je in de winkel krijgt is hoe een matras na een aantal weken in gebruik te zijn geweest ligt en niet in nieuwstaat.
Moet je maar eens een dagje bij ikea gaan zitten, het zal je verbazen hoeveel mensen er dagelijks op gaan liggen.
En na een paar maanden verkoop ikea die matrassen in de koopjeshoek en leg dan weer nieuwe matrassen op de bedden.
Dit om te voorkomen dat mensen er achteraf toch niet zo tevreden over zijn.
Een nieuwe matras ligt in het begin vaak te hard.
Na verloop van tijd ligt deze steeds beter.
Maar welke matrassen blijven ook na een jaar of 2 nog steeds goed liggen?
De puntenbeoordeling van de consumentenbond moet je ook met een erg grote korrel zout nemen.
Kijk goed naar het verschil waaruit een matras opgebouwd is en bepaal daar je keuze op.
Ik heb laatst toevallig weer een nacht doorgebracht op de matras van mijn vriend en ik vond hem nog steeds te hard. Ik ben een stuk lichter dan mijn vriend dus hij veert bij mij nog minder in.
Ik vind wel een andere fijne matras .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_38172796
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik heb laatst toevallig weer een nacht doorgebracht op de matras van mijn vriend en ik vond hem nog steeds te hard. Ik ben een stuk lichter dan mijn vriend dus hij veert bij mij nog minder in.
Ik vind wel een andere fijne matras .
Ik heb dit jaar al twee matrassen gekocht voor mijn kinderen.
Omdat ik voor kwaliteit kiest, heb ik ze de eerste 2 maanden ingelegen, zodat ze vanzelf soepeler worden.
Gewicht speelt een grote rol.
Eerst vonden ze ze te hard en nadat ik ze ingelegen had slapen ze er fantastisch op.
pi_38174223
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:50 schreef klipper het volgende:

[..]

De polyester is dus de slechtste kwaliteit matras, ligt in het begin vaak erg lekker maar is na een jaar of 2 alweer versleten, omdat dit echter langzaam gebeurt, merk je dit niet echt.
Komt ie nu mee
Ach, 2 jaar lekker slapen voor 99 euro teken ik voor
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:46:17 #56
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_38174639
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:40 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik wist eerst ook niet dat boxspring ook een type matras is, maar dat schijnt wel zo te zijn.
Afgelopen maandag kon ik bij de Ikea kiezen tussen een polyester, een binnenvering of een boxspring-matras, en er lagen drie verschillende matrassen (waarvan de polyester het lekkerst lag).

Ik heb niet doorgevraagd naar het precieze verschil, maar het bestaat dus wel.
Met alle respect voor de experts bij ikea...

Maar een boxspring is een bodem en géén matras. Over het algemeen liggen er pocketveer matrassen op een boxspringbodem dus misschien is dat wat ze bedoelen. Je hebt waarschijnlijk ook niet op een polyester, maar een polyether matras gelegen.

Ik werk zelf al jaren voor een van de beste beddenspeciaalzaken van NL en ik durf rustig te zeggen dat er maar weinig andere zaken onze kennis in huis hebben. Wij bedienen over het algemeen het segment dat nog boven Hästens zit dus misschien niet qua prijs interessant. Maar itt de mensen bij Ikea weet ík wel verdomd goed waar ik het over heb

Voor wat basis informatie over matrassen en boxsprings zou je eens op www.pullman.nl kunnen kijken. Dat is een site van een v/d middenklasse merken, zeg maar tussen Ikea en Hästens in.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:49:58 #57
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_38174771
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Kijk als je nu slim bent, dan laat je je vriend een maand lang slapen op dat matras en daarna pik je hem een nachtje in.
Kun je kijken of ie wel bevalt.
Als ie je dan wel bevalt, dan neem je die matras en laat je je vriend weer op een nieuw matras liggen.
Je moet wel begrijpen dat de enige indruk die je in de winkel krijgt is hoe een matras na een aantal weken in gebruik te zijn geweest ligt en niet in nieuwstaat.
Moet je maar eens een dagje bij ikea gaan zitten, het zal je verbazen hoeveel mensen er dagelijks op gaan liggen.
En na een paar maanden verkoop ikea die matrassen in de koopjeshoek en leg dan weer nieuwe matrassen op de bedden.
Dit om te voorkomen dat mensen er achteraf toch niet zo tevreden over zijn.
Een nieuwe matras ligt in het begin vaak te hard.
Na verloop van tijd ligt deze steeds beter.

Maar welke matrassen blijven ook na een jaar of 2 nog steeds goed liggen?
De puntenbeoordeling van de consumentenbond moet je ook met een erg grote korrel zout nemen.
Kijk goed naar het verschil waaruit een matras opgebouwd is en bepaal daar je keuze op.
Als je snel merkt dat een matras zachter wordt is dat een productiefout en niet omdat het zo hoort.

Alleen in de echt dure matrassen heb je dikke wollagen, lagen paardenhaar, kasjmier en zijde die zich naar je lichaam gaan vormen. Niet in de goedkopere variaten waar de toplagen vaak van latex/polyether e.d. zijn.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_38175436
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:46 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Met alle respect voor de experts bij ikea...

Maar een boxspring is een bodem en géén matras. Over het algemeen liggen er pocketveer matrassen op een boxspringbodem dus misschien is dat wat ze bedoelen. Je hebt waarschijnlijk ook niet op een polyester, maar een polyether matras gelegen.
Maar je bent het met klipper eens dat het bagger is?
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:08:08 #59
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_38175626
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Maar je bent het met klipper eens dat het bagger is?
Hehe ja, polyether is bagger. Het ademt niet, geeft geen goede ondersteuning, comfort op de langere termijn is er ook niet. Het enige voordeel is dat het goedkoop is.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_38176148
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:08 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Hehe ja, polyether is bagger. Het ademt niet, geeft geen goede ondersteuning, comfort op de langere termijn is er ook niet. Het enige voordeel is dat het goedkoop is.

Ach, het moest passen en het moest goedkoop zijn en het scoort ruim voldoende op beide criteria.

Mij hoor je dus niet klagen.
pi_38179538
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Maar je bent het met klipper eens dat het bagger is?
Soms kan ik weleens stoken, maar hierin verkoop ik geen onzin.
Enja de meeste mensen kiezen inderdaad voor goedkoop, jammer alleen dat de effecten pas op de lange termijn zichtbaar zijn ipv op korte termijn.
Anders zouden veel meer mensen kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit.
  donderdag 25 mei 2006 @ 10:22:24 #62
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38190855
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:45 schreef klipper het volgende:

[..]

Soms kan ik weleens stoken, maar hierin verkoop ik geen onzin.
Enja de meeste mensen kiezen inderdaad voor goedkoop, jammer alleen dat de effecten pas op de lange termijn zichtbaar zijn ipv op korte termijn.
Anders zouden veel meer mensen kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit.
Daar zit wat in.. ik moet zeggen dat ik nu ook erg zit te twijfelen, maar waarschijnlijk toch de goedkope variant van Ikea ga nemen... ik lees zelfs jullie nu praten dat ie over 2 jaar echt aan vervanging toe is... dan nog is het bedrag wat ik afschrijf met betrekking tot een hastings of een auping over 2 jaar gezien ongeveer even hoog...

En ik heb 2 jaar langer om daar voor te sparen.
Of redeneer ik verkeerd.. wat ik nu gewoon stel is dat die ikea matrassen ook goed zijn, alleen lang zo lang niet mee gaan..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_38191158
Ik heb nu denk ik een jaar een ikeamatras en vind hem super slapen.
Het fijnst aan de Ikea is de 90 dagen niet goed geld terug garantie. We hadden eerst een andere. Die was wat hard en we kregen na een week oid steeds hoofdpijn 's ochtends. Maand geprobeerd of het beter zou worden, was niet zo, teruggebracht, andere gehaald. Die is dus wel prima.

Ze doen niet moeilijk over waarom je iets terugbrengt, al stond het label je niet aan. Als je niet tevreden bent, krijg je gewoon je geld terug
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 26 mei 2006 @ 09:22:38 #64
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38223368
iK ben toch wat verder nog gaan kijken... en toevallig kwam ik bij BeterBed uit...
Daar ga ik hem nu uiteindelijk halen, als ik er tenminste uit kan komen welk matras ik wil hebben..

ik twijfel tussen een latex matras en een traagschuim matras.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:46:46 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_38226085
Ik heb 2x Ikea Sultan Forsbacka gekocht Een heerlijk stevig matras! Heb er ook de ergonomische kussens (1x hard, 1x zacht) bij gekocht voor 17,50/stuk. Echt een aanrader! En zo'n dekding er overheen, zodat je de naad wegwerkt als het ware. Er waren goedkopere, maar deze was toch wel het fijnst.

Wij waren kwijt:

2x matras 400 euro
1x dekmatras 100 euro
2 x kussens 35 euro
2x lattenbodems 100 euro (niet bij Ikea, die vertrouwde ik niet zo)
1x Satijnen lakens + opvulling ed. 100 euro (Bijenkorf)

Het bed er omheen wordt door iemand gemaakt tegen materiaalkosten, hoeveel dat wordt weten we nog niet. Naar schatting zo'n 150 euro.

Totaal kleine 900 euro,- , en dan slapen wij heerlijk
pi_42111982
Heeft iemand ervaring met de matrassen van Beter Bed?
Ik zie dat je in samenkoop met een lattenbodem er de 2e gratis bij krijgt.
De matrassen kosten toch nog rond de 500 euro....

Effe nog een aparte vraag (misschien raar), als je twee losse matrassen hebt en er over heen een dekmatras, wat voor soort hoeslakens gebruik je dan? Of lig je gewoon op het dekmatras?

[ Bericht 34% gewijzigd door Koningin op 25-09-2006 14:13:16 ]
pi_42113509
Echt geweldig liggen doen die matrassen van Ikea niet, althans dat vind ik. Heb nu een boxspring en deze is toe aan vervanging. En ik zit te twijfelen of ik er alleen een nieuw matras op zal kopen of zal gaan voor een compleet nieuw bed (electrisch verstelbaar bv) Bij Ikea zie ik van die binnenveringsmatrassen, dit is toch alweer achterhaald of niet? Hebben we nu niet de pocketvering ipv binnenvering? En waarom kijkt niemand bij zo'n matrassendumpzaak, ik ben daar leuke matrasjes tegengekomen, welliswaar duurder dan de Ikea maar ze lagen ook veel beter. En zo schrikbaar duur als Auping waren ze ook weer niet
pi_42116332
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:05 schreef Koningin het volgende:
Heeft iemand ervaring met de matrassen van Beter Bed?
Ik zie dat je in samenkoop met een lattenbodem er de 2e gratis bij krijgt.
De matrassen kosten toch nog rond de 500 euro....

Effe nog een aparte vraag (misschien raar), als je twee losse matrassen hebt en er over heen een dekmatras, wat voor soort hoeslakens gebruik je dan? Of lig je gewoon op het dekmatras?
Je doet er gewoon een hoeslaken omheen. Alleen wel even kijken welke matrashoogte (inclusief dekmatras) je moet hebben. Ik heb er zelf die 30 cm hoog zijn. Komen bij de IKEA vandaan. Geschikt voor boxsprings.
pi_42117045
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Je doet er gewoon een hoeslaken omheen. Alleen wel even kijken welke matrashoogte (inclusief dekmatras) je moet hebben. Ik heb er zelf die 30 cm hoog zijn. Komen bij de IKEA vandaan. Geschikt voor boxsprings.
Ah, dat dacht ik al.
pi_42118225
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Je doet er gewoon een hoeslaken omheen. Alleen wel even kijken welke matrashoogte (inclusief dekmatras) je moet hebben. Ik heb er zelf die 30 cm hoog zijn. Komen bij de IKEA vandaan. Geschikt voor boxsprings.
Waarom zou je een hoeslaken om je boxspring doen? Die dingen horen om je matras.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_42119320
stevig matras met comfortzone's
pi_42127255
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:46 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Met alle respect voor de experts bij ikea...

Maar een boxspring is een bodem en géén matras. Over het algemeen liggen er pocketveer matrassen op een boxspringbodem dus misschien is dat wat ze bedoelen. Je hebt waarschijnlijk ook niet op een polyester, maar een polyether matras gelegen.

Ik werk zelf al jaren voor een van de beste beddenspeciaalzaken van NL en ik durf rustig te zeggen dat er maar weinig andere zaken onze kennis in huis hebben. Wij bedienen over het algemeen het segment dat nog boven Hästens zit dus misschien niet qua prijs interessant. Maar itt de mensen bij Ikea weet ík wel verdomd goed waar ik het over heb

Voor wat basis informatie over matrassen en boxsprings zou je eens op www.pullman.nl kunnen kijken. Dat is een site van een v/d middenklasse merken, zeg maar tussen Ikea en Hästens in.
laat me raden jij werkt bij pullman?
pi_42127804
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:10 schreef afraidtech het volgende:

[..]

laat me raden jij werkt bij pullman?
Lezen is moeilijk zo te zien.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_42129166
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:23 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk zo te zien.
laat maar mijn excuses tis laat. en van hele dagen matrassen zien word je van zelf moe
pi_42129573
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:59 schreef afraidtech het volgende:

[..]

laat maar mijn excuses tis laat. en van hele dagen matrassen zien word je van zelf moe
Geen probleem? Waar ben je geweest en wat heb je gezien/gevoeld wat je bevallen is?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')