abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:57:51 #1
76339 woeshie
Let your mind go
pi_35939140
Wat moet je doen als je ingegroeide haartjes hebt na het scheren ?
Bij mij is het al zover dat dat bultjes geworden zijn ..
Niet mooi .. niet leuk .. en jeukt verschrikkelijk

Ik heb wel al gelezen hoe je het kan voorkomen, door bvb je huid vaak te scrubben, achteraf goed inwrijven met één of andere creme, enz enz

Maar als je al zo'n bultje hebt, wat dan?
Ik heb een ongelooofelijke lage pijngrens Dus ik durf dat bultje echt niet uitduwen of doorprikken of wat dan ook ..
Andere tips ?
pi_35939381
ik geloof dat je ze het beste gewoon vanzelf dr uit kan laten komen, anders maak je alleen maar je huid kapot enzo.. maar ik weet het niet helemaal zeker

En over het voorkomen, welke creme zou dr dan voor moeten zorgen dat het niet gebeurd, want ik heb dr ook regelmatig last van
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:17:13 #3
76339 woeshie
Let your mind go
pi_35939629
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:07 schreef Bob. het volgende:
ik geloof dat je ze het beste gewoon vanzelf dr uit kan laten komen, anders maak je alleen maar je huid kapot enzo.. maar ik weet het niet helemaal zeker
Komt dat er eigenlijk ooit wel vanzelf uit? .Want sommige bultjes heb ik al meer dan een jaar En buh, ik vind dat echt niet mooi .. zeker niet als je zo'n bultje hebt id intieme zone if you know what i mean
pi_35940235
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:17 schreef woeshie het volgende:

zeker niet als je zo'n bultje hebt id intieme zone if you know what i mean
Nog niet gehad gelukkig, niet tegen de haren ingaan hè
pi_35940803
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:57 schreef woeshie het volgende:
Ik heb wel al gelezen hoe je het kan voorkomen, door bvb je huid vaak te scrubben, achteraf goed inwrijven met één of andere creme, enz enz
Scrubben is inde meeste gevallen al gewoon voldoende... door creme's krijg je meestal alleen een vette huid en krijg je als nog (acne)bultjes
pi_35965924
Als je het niet uitduwt kan het volgens mij nog wel jaaaaaaren blijven zitten.
pi_35966762
en gaan ontsteken!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 13 maart 2006 @ 16:38:15 #8
76339 woeshie
Let your mind go
pi_35994684

hoe moet ik die er dan 'uitduwen' ?
Met pincet? Met naald?

Pff .. vrouw zijn is niet fijn ..
pi_36021423
quote:
Op maandag 13 maart 2006 16:38 schreef woeshie het volgende:

hoe moet ik die er dan 'uitduwen' ?
Met pincet? Met naald?

Pff .. vrouw zijn is niet fijn ..
Ik heb het ook gehad, ik heb ze opengemaakt met een pincet. Sommige zaten diep, die moest ik er echt uitpulken
Niet echt geslaagd, het zag er ook niet uit, gelukkig schrub ik nu als geen ander.
pi_36021576
gewoon uitduwen als een puistje en daarna ontsmetten. om te voorkomen: inderdaad veel scrubben (maar maximaal 2 x per week, anders haal je te veel huidcellen weg) en de eerste paar uur na het scheren geen crème opsmeren.
pi_36128359
Ik heb er ook ontzettende last van. Ik epileer mijn benen en bikinilijn, mijn benen zijn perfect glad voor wéken, mijn bikinilijn is een slagveld.

Wat ik doe is goed kijken waar de ingroei begint: je ziet het een klein beetje rood worden waar het haartje onder de huis gaat groeien. Op dat moment is de huid nog dun en kun je scrubben (kan ook met een droge ruwe handdoek, niet té hard natuurlijk) en het eruit wippen met naald en pincet.

Het blijft een enorm gedoe en ik scrub pas sinds kort, dus ik zit nog met grote bultjes en littekens van toen ik nog epileerde. Ik stop daar nu ook mee, laat het eerst maar eens een paar weken tot rust komen en dan ga ik wel weer gewoon scheren (want met scheren heb ik nergens last van).

Als ik heb zitten pulken ontsmet ik meteen met alcohol en jodium, en als ik last heb van dikke bultjes gebruik ik trekzalf (afdekken met pleister), daardoor neemt de zwelling wat af en gaat het proces sneller.

Ik heb nu tegen littekens (hoewel ze wel schijnen weg te trekken, maar duurt lang) Calendulan (homeopatisch spul) gekocht en bij de Vitaminstore Skin Doctors Ingrow nog-iets besteld. Hopelijk krijg ik zo mijn mooie bikinilijn weer terug....
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_36142145
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:01 schreef sadisticembrace het volgende:
Ik heb er ook ontzettende last van. Ik epileer mijn benen en bikinilijn, mijn benen zijn perfect glad voor wéken, mijn bikinilijn is een slagveld.
ik heb hetzelfde, zo vervelend alleen kan ik ook niet tegen scheren, dan krijg ik nog meer rode bultjes dus dat is ook geen oplossing. Het maakt ook niet uit of ik wel of niet scrub, ingroeien doen ze toch wel.
Het is nu toch winter dus ik laat het maar even met rust zodat alles kan helen maar ik ben ook bang dat ik daarna allemaal littekentjes ga hebben
Ben benieuwd of dat spul van skin doctors werk, zou je je ervaring ermee misschien hier kunnen posten?
pi_36145784
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:29 schreef Bob. het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde, zo vervelend alleen kan ik ook niet tegen scheren, dan krijg ik nog meer rode bultjes dus dat is ook geen oplossing. Het maakt ook niet uit of ik wel of niet scrub, ingroeien doen ze toch wel.
Het is nu toch winter dus ik laat het maar even met rust zodat alles kan helen maar ik ben ook bang dat ik daarna allemaal littekentjes ga hebben
Ben benieuwd of dat spul van skin doctors werk, zou je je ervaring ermee misschien hier kunnen posten?
Oh ja, balen.. Maar ik merk toch wel dat scrubben helpt hoor, want dat voorkomt van die hele dikke bulten en dus daarna (bij mij) paarse littekens.. En ik merk dat als ik er niet regelmatig naar kijk ik steeds meer bultjes krijg, dus ik probeer het maar bij te houden. Ik zie nu (gelukkig) ook steeds meer haartjes gewoon groeien, zonder irritaties, dus daar hou ik me maar aan vast.

En ik hou je op de hoogte.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_36265743
Het spul werkt. (Skindoctors Ingrow Go)

Ik weet niet hoe, maar je dept 't erop en binnen 24 uur duwt 't de ingegroeide haartjes eruit! En de prijs valt ook wel mee (rond de vijftien euro). Het zegt ook preventief te helpen dus ik ben benieuwd. Ook hoe de littekens er uit komen te zien. Maar vooralsnog ben ik erg positief!
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_36265793
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:18 schreef sadisticembrace het volgende:
Het spul werkt. (Skindoctors Ingrow Go)

Ik weet niet hoe, maar je dept 't erop en binnen 24 uur duwt 't de ingegroeide haartjes eruit! En de prijs valt ook wel mee (rond de vijftien euro). Het zegt ook preventief te helpen dus ik ben benieuwd. Ook hoe de littekens er uit komen te zien. Maar vooralsnog ben ik erg positief!
hm dat klinkt goed Ga het ook maar eens bestellen!
pi_36296792
Wat bij mij erg goed werkt is na het scheren of epileren je huid insmeren met Tea Tree Oil (gewoon die van de Kruidvat) en een paar dagen daarna ook nog. De olie ontsmet en verzacht de huid, waardoor de haartjes niet ingroeien en ook niet gaan kriebelen. Het is inderdaad een vervelend 'kwaaltje' om het zo maar eens te noemen!
pi_36302164
Ik haalde de ingegroeide haartjes bij mijn ex altijd weg met een pincet, sommige waren echt al 5 cm ingegroeit dus ik zou ze een keer weg (laten) halen hoor. Negers met kroeshaar hebben hier heel vaak last van. Wat bij mijn ex heel goed hielp was 'Bump Patrol', een soort smerig alcoholisch goedje als aftershave te gebruiken. Had na een maand echt duidelijk effect. En je koopt het bij de surinaamse toko's waar je ook nephaar kunt krijgen. Wit flesje met bauw en rode letters.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whoopsydaisy op 23-03-2006 17:34:15 ]
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:27:54 #18
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_36302584
als k ergens een ingegroeide haar heb (laatst nog in mn hals) dan duw ik gewoon de haar er met een naald uit, en als je dit voorzichtig doet,en daarna het 'wondje' nog ontsmet, is er geen probleem..
niets
pi_36339207
Ik vind het zo rottig! Ik kan niet tegen bultjes, dan ga ik gelijk krabben en pulken. M'n benen zijn echt een slagveld. Ze zitten vol met littekens. Zijn er nog goede littencremes trouwens? Wil van de zomer wel weer op bikini, vind dit echt niet om aan te zien..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_36339288


De oplossing.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 00:39:59 #21
76339 woeshie
Let your mind go
pi_36345395
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:33 schreef Kriebeltje het volgende:
Wat bij mij erg goed werkt is na het scheren of epileren je huid insmeren met Tea Tree Oil (gewoon die van de Kruidvat) en een paar dagen daarna ook nog. De olie ontsmet en verzacht de huid, waardoor de haartjes niet ingroeien en ook niet gaan kriebelen. Het is inderdaad een vervelend 'kwaaltje' om het zo maar eens te noemen!
Tea Tree Oil heb ik thuis ! Dat ga ik dan zeker eens proberen
Volgens mijn apotheker verkopen ze in Belgie spijtig genoeg niet die zalf van Skindoctors Ingrow Go

En jah, die ingegroeide haartjes .. i'm such a ..
Misschien eens aan mijn vriend vragen of hy ze er wil uithalen met pincet of naald
(eerst een goeie whisky drinken als verdoving hehe)
pi_36371835
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:44 schreef Dementor het volgende:
[afbeelding]

De oplossing.
Net als dit:

The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_36371838
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 00:39 schreef woeshie het volgende:

[..]

Volgens mijn apotheker verkopen ze in Belgie spijtig genoeg niet die zalf van Skindoctors Ingrow Go
Gewoon online bestellen dus; betaal je ms. iets meer verzendkosten.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37560087
Kun je die ook vinden in de winkel? Kruidvat of zo?
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_37568267
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:17 schreef woeshie het volgende:

[..]

Komt dat er eigenlijk ooit wel vanzelf uit? .Want sommige bultjes heb ik al meer dan een jaar En buh, ik vind dat echt niet mooi .. zeker niet als je zo'n bultje hebt id intieme zone if you know what i mean
Daar zal inmiddels een haar van enkele centimeters onder gegroeit zijn.. Echt wel wat aan doen hoor, het gaat echt niet zomaar over. Probeer anders Bump Patrol, hielp bij mijn ex heel goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')