abonnement Unibet Coolblue
pi_44579724
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:14 schreef bleiblei het volgende:
Daarnaast moet je uitkijken dat je geen duurdere/mooiere pakken dan je baas aan hebt. We werken tenslotte in Nederland .
Kan ik niet wakker van liggen. Heeft hij dan nl. toch niet door (als hij wel smaak had zou hij er vast beter bijlopen).
pi_44580457
Zelf pas een pak van Suit Supply gekocht. Anctraciet met een licht krijtstreepje en mooi strak uitgesneden. Helemaal gek op mijn pak, handig voor de stage volgend jaar. Zeker als je waarschijnlijk in de consultancy richting gaat, dan moet je er toch altijd wel strak uit zien. Naja, ik kan zo natuurlijk niet altijd rondlopen op school want dat is toch een beetje teveel van het goede. Maar wat zijn eigenlijk de mogelijkheden als ik iets wil hebben wat ik gewoon in het dagelijks leven kan dragen, maar toch erg stijlvolle kleding is? Kleding voor fijnproevers is namelijk toch iets wat me wel ligt.

Hebben jullie een idee? Uiteraard is mijn budget niet overdreven groot, maarja, ben nog maar een student.
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
pi_44589530
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:29 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Kan ik niet wakker van liggen. Heeft hij dan nl. toch niet door (als hij wel smaak had zou hij er vast beter bijlopen).


Ook mijn grote redding!
  woensdag 20 december 2006 @ 09:51:21 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44590772
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:29 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Kan ik niet wakker van liggen. Heeft hij dan nl. toch niet door (als hij wel smaak had zou hij er vast beter bijlopen).
Ik ook niet... Ik heb momenteel simpelweg helaas geen geld (over) voor erg mooie pakken. Al kan ik het wel waarderen bij een ander.
Het idee van dat een mooi duur pak goed is voor je carriere is alleen niet zo.
Als je met een BMW 740 aan komt rijden als startertje is dat vaak ook niet tof voor je carriere.

Maar dat is dus omdat we in NL wonen/werken .
pi_44592367
Een mooi (wat soms ook duur betekend) pak wil niet zeggen dat je geld hebt (wat een BMW 740 wel laat zien) maar dat je smaak hebt (wat een BMW zeer zeker niet laat zien) Daarnaast zorgt een goed pak ervoor dat je er goed uit ziet en daardoor sta je zelfverzekerder in je schoenen en straal je dus wat meer uit. Dat is dus alleen maar goed. (en niet alleen in het begin van je carrière)
  woensdag 20 december 2006 @ 11:36:48 #231
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44593354
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:58 schreef Japin het volgende:
Een mooi (wat soms ook duur betekend) pak wil niet zeggen dat je geld hebt (wat een BMW 740 wel laat zien) maar dat je smaak hebt (wat een BMW zeer zeker niet laat zien) Daarnaast zorgt een goed pak ervoor dat je er goed uit ziet en daardoor sta je zelfverzekerder in je schoenen en straal je dus wat meer uit. Dat is dus alleen maar goed. (en niet alleen in het begin van je carrière)
Een Borelli of Corneliani is echt wel over het randje hoor als groen startertje.
Een Hugo Boss pak (wat hier in dit topic al als matig wordt gezien , maar dat heeft weer te maken met prijs/kwaliteit) is zelfs al tegen het randje. Gewoon een mooi/prima Suit Supply pak is perfect.

Overigens is iemand die 800/900 euro+ voor een werkpak overheeft of een liefhebber die voor de rest geen uitgaven heeft of een rijk persoon (indien je een groen startertje bent ).
Maar ik heb het dus wel ff over de duurdere pakken. Mijn ervaring in dit topic (is helemaal niets mis mee hoor) dat de users hier toch wel vaak in die kant neigen met adviezen. Idem met Bommels of Van Liers. Dat is voor veel starters toch wel ff net over het normale budget heen.

Ik loop momenteel in Bommels (okee ), Suit Supply en Zara Man spullen rond. Dat vind ik persoonlijk (op de schoenen na) nog betaalbaar en perfect voor een starter.
  woensdag 20 december 2006 @ 11:37:33 #232
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44593376
Wat ik trouwens niet snap (en wat ik hier veel op kantoor zie) zijn mensen met pak en dan schoenen met van die enorm dikke rubberen zolen eronder . Of is dat tegenwoordig weer geaccepteerd?
pi_44595127
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Een Borelli of Corneliani is echt wel over het randje hoor als groen startertje.
Een Hugo Boss pak (wat hier in dit topic al als matig wordt gezien , maar dat heeft weer te maken met prijs/kwaliteit) is zelfs al tegen het randje. Gewoon een mooi/prima Suit Supply pak is perfect.

Overigens is iemand die 800/900 euro+ voor een werkpak overheeft of een liefhebber die voor de rest geen uitgaven heeft of een rijk persoon (indien je een groen startertje bent ).
Maar ik heb het dus wel ff over de duurdere pakken. Mijn ervaring in dit topic (is helemaal niets mis mee hoor) dat de users hier toch wel vaak in die kant neigen met adviezen. Idem met Bommels of Van Liers. Dat is voor veel starters toch wel ff net over het normale budget heen.

Ik loop momenteel in Bommels (okee ), Suit Supply en Zara Man spullen rond. Dat vind ik persoonlijk (op de schoenen na) nog betaalbaar en perfect voor een starter.
Ik ben het met je eens dat je als starter niet in een pak van 1000 euro moet gaan lopen maar welke starter heeft daar nou geld voor? Maar er zit nog een middenmoot tussen de Zara en de pakken van 1000 euro.

En Bommels en van Liers zijn toch wel het minimum? Daar lopen alle "gewone" studenten ook al op. Goede schoenen zijn echt een must, helemaal als je toevallig een baan hebt waarbij je veel moet lopen of staan. (Maar ook hier geldt dat er natuurlijk nog een heel middensegment is dat tussen de Bommels en de Santoni's in zit)

Blijft staan dat je natuurlijk gewoon een beetje een modefreak kan (en mag) zijn en daar graag geld aan uit geeft. Zolang je er maar niet mee te koop loopt is daar toch niks mis mee? In mijn ogen kan je het geld beter uitgeven aan een mooi pak en een paar mooie (handgemaakte) schoenen dan aan een benzineslurpende milieu vervuilende patserbak.
  woensdag 20 december 2006 @ 13:57:47 #234
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_44597443
Sowieso moet je niet in een 7-serie gaan rijden zonder chauffeur, maar dat terzijde.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:51:44 #235
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_44600621
geloof me, de meeste mensen hebben werkelijk geen idee wat nu kwaliteit is of niet. Je zult er dus ook niet zo snel op worden afgerekend....Ik ben overigens zelf ook nog niet verder qua pakken dan de standaard suit supply collectie, maar zelfs dat is al een flink stuk beter dan wat je doorgaans ziet.

En die dikke zolen, nee dat is nog steeds oerlelijk maar ja....
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_44604692
Dimaggio overhemden (bij de betere winkel) vind ik zelf ook erg prettig. Enigzins getailleerd, niet al te suffe stoffen maar niet heel erg goedkoop (85 euro). Ze hebben ook een redelijke keuze in mouwlengte 7.
Never try to outstubborn a cat.
pi_44605959
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:12 schreef grif het volgende:
Dimaggio overhemden (bij de betere winkel) vind ik zelf ook erg prettig. Enigzins getailleerd, niet al te suffe stoffen maar niet heel erg goedkoop (85 euro). Ze hebben ook een redelijke keuze in mouwlengte 7.
Bij Setpoint verkopen ze Dimaggio vaak in de Sales: 50% korting of zo. Iets om in de gaten te houden misschien
pi_44606016
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:37 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik trouwens niet snap (en wat ik hier veel op kantoor zie) zijn mensen met pak en dan schoenen met van die enorm dikke rubberen zolen eronder . Of is dat tegenwoordig weer geaccepteerd?
Nee

Althans niet in andere landen, helaas in NL blijkbaar wel (maar niet door mij )
pi_44606105
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:36 schreef bleiblei het volgende:
Een Borelli of Corneliani is echt wel over het randje hoor als groen startertje.
Een Hugo Boss pak (wat hier in dit topic al als matig wordt gezien , maar dat heeft weer te maken met prijs/kwaliteit) is zelfs al tegen het randje. Gewoon een mooi/prima Suit Supply pak is perfect.
Corneliani en Borrelli zijn nogal verschillend kwa prijs hoor

Je kan als starter heel goed voor Suit Supply MTM gaan (o.a. in Zeist). Stukken goedkoper dan Boss en zit stukken beter. Bovendien van betere kwaliteit.

Houd je nog geld over voor een paar echt mooie schoenen
pi_44606710
Herenkleding voor ware fijnproevers? Dames kunnen ook Barba dragen hoor



So hee, charmante foto
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_44607266
Oei, vrouwen in een strakgesneden overhemd zijn prachtig

Alhoewel ik dit geen enorm mooi hemd vind maar toch
pi_44608409
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:02 schreef Agrafes het volgende:
Oei, vrouwen in een strakgesneden overhemd zijn prachtig
Ben ik het geheel mee eens.

Ontopic:
Starters kunnen het zich vaak nog niet permitteren om een extreem duur maatpak aan te schaffen. Schoenen zijn inderdaad een belangrijk iets, ik ga namelijk voordat ik aan mijn stage begin volgend schooljaar ook maar eens een goed paar schoenen aanschaffen. Ik zal namelijk best wat rond moeten gaan lopen ben ik bang. Overigens denk ik dat ik aan mijn Suit Supply pak op het moment genoeg heb. Misschien nog ooit er één bij maar qua kwaliteit denk ik dat het voor mij op het moment genoeg is.

Kleding zal straks wel een heel stuk belangrijker worden als ik de consultancy-richting in ga, maar studenten als ik hebben er simpelweg het budget nog niet voor.
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
  woensdag 20 december 2006 @ 20:48:09 #243
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44608720
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:40 schreef AxeldeM. het volgende:

[..]

Ben ik het geheel mee eens.

Ontopic:
Starters kunnen het zich vaak nog niet permitteren om een extreem duur maatpak aan te schaffen. Schoenen zijn inderdaad een belangrijk iets, ik ga namelijk voordat ik aan mijn stage begin volgend schooljaar ook maar eens een goed paar schoenen aanschaffen. Ik zal namelijk best wat rond moeten gaan lopen ben ik bang. Overigens denk ik dat ik aan mijn Suit Supply pak op het moment genoeg heb. Misschien nog ooit er één bij maar qua kwaliteit denk ik dat het voor mij op het moment genoeg is.

Kleding zal straks wel een heel stuk belangrijker worden als ik de consultancy-richting in ga, maar studenten als ik hebben er simpelweg het budget nog niet voor.
Valt wel mee hoor. Ik weet niet in welke richting van de consultancy je in wil gaan, maar mijn ervaring (werk in de IT "Consultancy") is dat er in ieder geval in de IT redelijk soepel omgegaan wordt. Als in, nette broek en overhemd wordt geaccepteerd. Ikzelf loop wel in pak, maar stropdas eigenlijk alleen als ik naar een klant ga of bij een klant zit. Het komt regelmatig voor dat ik behoorlijk overdressed bij de klant zit en mijn collega's, werknemers van Cap Gemini, Logica CMG en IBM allemaal in de nette broek met overhemd rondlopen. In de hogere functies zoals managers enzo kom je inderdaad alleen maar pakken tegen. Maar daaronder heb je echt geen contact met mensen waarbij je een pak aan moet . Dan ben je gewoon loopjongen die PPT'jes bouwt, rapportjes typt etc. Ow shit, daar gaat het stoere imago van de "consultants" . Tis heel makkelijk, als starter heb je weinig te consulten met nul werkervaring .
pi_44610446
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Herenkleding voor ware fijnproevers? Dames kunnen ook Barba dragen hoor

[afbeelding]

So hee, charmante foto
Vrouwen in Barba
Ik steek je moeder in de fik!
pi_44610551
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Ik weet niet in welke richting van de consultancy je in wil gaan, maar mijn ervaring (werk in de IT "Consultancy") is dat er in ieder geval in de IT redelijk soepel omgegaan wordt. Als in, nette broek en overhemd wordt geaccepteerd. Ikzelf loop wel in pak, maar stropdas eigenlijk alleen als ik naar een klant ga of bij een klant zit. Het komt regelmatig voor dat ik behoorlijk overdressed bij de klant zit en mijn collega's, werknemers van Cap Gemini, Logica CMG en IBM allemaal in de nette broek met overhemd rondlopen. In de hogere functies zoals managers enzo kom je inderdaad alleen maar pakken tegen. Maar daaronder heb je echt geen contact met mensen waarbij je een pak aan moet . Dan ben je gewoon loopjongen die PPT'jes bouwt, rapportjes typt etc. Ow shit, daar gaat het stoere imago van de "consultants" . Tis heel makkelijk, als starter heb je weinig te consulten met nul werkervaring .
Het is dan ook meer een beeld wat ze voor ons schetsen, de mensen uit het bedrijfsleven die bij ons langs zijn gekomen om hun verhaaltje te houden lopen allemaal strak in het pak rond. Hoewel ik er wel van houd om in zulke kleren rond te lopen, niet naar school op het moment uiteraard. Daar had ik een paar posts geleden wel een vraagje over gesteld overigens. Maarja, zo komt het wel over op studenten zoal ik
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
  woensdag 20 december 2006 @ 21:54:13 #246
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44611034
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:40 schreef AxeldeM. het volgende:

[..]

Het is dan ook meer een beeld wat ze voor ons schetsen, de mensen uit het bedrijfsleven die bij ons langs zijn gekomen om hun verhaaltje te houden lopen allemaal strak in het pak rond. Hoewel ik er wel van houd om in zulke kleren rond te lopen, niet naar school op het moment uiteraard. Daar had ik een paar posts geleden wel een vraagje over gesteld overigens. Maarja, zo komt het wel over op studenten zoal ik
Ik wil dat beeld best intact laten hoor? .
Dan gaat mijn consultant-bralmodus aan .
pi_44616869
ghegheghe, ik weet er in ieder geval nu wat meer vanaf
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
pi_44617112
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:40 schreef AxeldeM. het volgende:
niet naar school op het moment uiteraard.
Waarom uiteraard? Als jij een pak aan wilt trekken naar school doe je dat toch lekker? Misschien zullen ze in 't begin raar opkijken maar whatever, jij zegt toch ook niets van hun baggy broek en skaterschoenen??
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_44617322
denk persoonlijk dat het op school een beetje over the top is. op het moment gewoon een nette spijkerbroek met riem, schoenen die ik normaal onder een pak aandoe, een wit overhemd en daarover een net dun gestreepte trui. Er zijn er meerderen in de klas die er gewoon netjes uit zien, maar bij mijn opleiding heb ik eigenlijk nog nooit iemand in pak zien lopen, behalve bij afstudeerpresentaties. Daarom vind ik het denk ik een beetje over the top. Ik heb een paar posts van mij geleden in dit topic of mensen wat tips hadden om op school stijlvol voor de dag te komen maar toch niet volledig in pak te zijn ofzo. Ik weet niet of iemand daar nog wat ideeën over heeft?
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste
DVD-Profiler
FOTOBOEK!
pi_44620283
Als je bang bent dat mensen het gek vinden kun je bijv. beginnen met een jasje aan te trekken. Als mensen daar een beetje aan gewend zijn voorzie je het jasje van een pochet of doe eens de broek van een pak aan ipv een spijkerbroek. De stap naar een pak is dan al niet zo gek meer. Het is maar wat mensen van je gewend zijn!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')