abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:00:03 #126
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48194184
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:00 schreef BlaatQ het volgende:

[..]

An sich leuke kiekjes, ze zijn wel een beetje flets.
En 6 is wel erg.. paars/blauw :p
Soms is het licht in Ierland zo hoor. Ik heb ook wel dergelijke foto's. Deze is vorige week gemaakt, ik was een beetje aan het rondrijden (doe ik wel vaker) en ineens zie je gewoon de lucht betrekken. Dan volgt waar er eerst zon was een blauwige gloed.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:10:07 #127
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_48194738
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:00 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Soms is het licht in Ierland zo hoor. Ik heb ook wel dergelijke foto's. Deze is vorige week gemaakt, ik was een beetje aan het rondrijden (doe ik wel vaker) en ineens zie je gewoon de lucht betrekken. Dan volgt waar er eerst zon was een blauwige gloed.

[afbeelding]
Soms? Het is hier vaak dramatisch... Als de zon begint te schijnen dan wordt het "hazy"... Ik heb getacht om het met HDR te pareren (ben nog bezig met HDR leren), maar het blijft lastig... Ik had overigens ook wat later de foto's kunnen maken in plaats van overdag. Nou ja, Bray is vlakbij, dus er zullen nog genoeg kansen komen.

Mooie foto van jou overigens. Erg sereen en mooie kleuren.
pi_48242156
Ben geen professionele hobbyist... en heb geen profi-camera... maar wat vinden jullie van deze Zuid-Afrikaanse pogingen?
olifantjes



beetje mistige warme lucht


bergje in Swaziland


mooie spiegeling


op het strand
pi_48244191
quote:
Op donderdag 12 april 2007 01:32 schreef LennyKravitz het volgende:
Ben geen professionele hobbyist... en heb geen profi-camera... maar wat vinden jullie van deze Zuid-Afrikaanse pogingen?
olifantjes
[afbeelding]
[afbeelding]

beetje mistige warme lucht
[afbeelding]

bergje in Swaziland
[afbeelding]

mooie spiegeling
[afbeelding]

op het strand
[afbeelding]
Ik vind ze helemaal niet verkeerd #2 en #4 zou ik weglaten, die zijn imho een beetje "saai" en de tweede is bijna hetzelfde als de eerste, waar ik dan de eerste mooier vind.
Dan hou je een mooie serie over je zou eventueel nog wat na kunnen bewerken, om de kleuren wat mooier te maken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:31:37 #130
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_48319712
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:32 schreef PdeHoog het volgende:
#1
[afbeelding]
Vind ik een lekker plaatje P.

Hier wat uitzichtjes in India



If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_48319883
Thnx. Die van jou mogen er ook wel zijn trouwens
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48345042
Mooi hoor PS
Alleen mochten van mij de bergen op de achtergrond ook iets scherper zijn.

In de Biesbosch:
  zondag 15 april 2007 @ 14:09:52 #133
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_48347112
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:48 schreef Kraaij het volgende:
Mooi hoor PS
Alleen mochten van mij de bergen op de achtergrond ook iets scherper zijn.
In de Biesbosch:
[afbeelding]
Kun je weinig aan doen, omdat het aan de lucht ligt, waardoor alles een wat mistige blauwe gloed krijgt.
pi_48568512






Take my breath away like every day <3
pi_48568632
Lekkere bergjes Bij #1 heb je wel een mooi blauw luchtjes Je zou bij #3 het contrast iets op kunnen overen nog. Krijgt het net allemaal wat meer pit van. Bij #2 zou ik je horizon even rechtzetten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48568775
Bedankt P. Ik laat ze hier zo staan maar ik verander het even in mijn eigen document!
Take my breath away like every day <3
  maandag 23 april 2007 @ 10:05:38 #137
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_48623927
hier enkele nogal van elkaar verschillende landschappen











Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_48637275
1 en 3
Blaat,
Roy
pi_48671625
Ik heb ook een paar landschapsfoto's.. Tips en / of commentaar altijd welkom

#1:


#2:


#3:


#4:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:31:17 #140
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_48674875
binnenkort ga ik naar afrika, kenya, wat voor lens zou ik moeten hebben voor mooie landschapfoto's daar? Het liefst wil ik een mooie groothoeklens die geen vertekening vertoont. Ik heb zelf een 350D, wat zou de maximale groothoek kunnen zijn hiervoor zonder vertekening?
pi_48687516
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:07 schreef Elefes het volgende:
Ik heb ook een paar landschapsfoto's.. Tips en / of commentaar altijd welkom

#1:
[afbeelding]

#2:
[afbeelding]

#3:
[afbeelding]

#4:
[afbeelding]
In het kader van "laten we eens gaan miereneuken": in het algemeen staat je horizon teveel in het midden.

#1: ik zou de foto met iets meer diepte willen zien. Je ziet nu bijv. niet waar de beek naar toe loopt of vandaan komt.
#2: Die is mooi Misschien de mensen nog ff wegsoepen, maar er zit een mooie diepte in zo.
#3: soep die takjes linksbovenin nog ff weg en speel een klein beetje met het contrast. Ik heb het idee dat-ie een tikkie te licht en te vlak is.
#4: beste uit de serie, maar haal hier je horizon iets naar boven. Iets minder lucht, iets meer voorgrond (en als je dan toch bezig bent....ook een tikke naar rechts. Je ziet links lucht door de boom heen komen. Ik denk dat het mooier is als je zorgt dat de boom aaneengesloten is).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48687614
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:31 schreef sgoldie het volgende:
binnenkort ga ik naar afrika, kenya, wat voor lens zou ik moeten hebben voor mooie landschapfoto's daar? Het liefst wil ik een mooie groothoeklens die geen vertekening vertoont. Ik heb zelf een 350D, wat zou de maximale groothoek kunnen zijn hiervoor zonder vertekening?
Denk dat je bij elke groothoek wel vertekening gaat krijgen Maar je kan in feite elke lens voor landschapsfotografie gebruiken. Afhankelijk van de afstand tot je onderwerp natuurlijk

Voor wat betreft groothoek: kijk eens naar een Canon 17-40mm F4 L. Denk dat dat wel een goeie is voor daar. Een 10-22mm is ook tof, maar gaat vertekening opleveren.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48688741
Eentje van mij van afgelopen weekend
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48689518
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:29 schreef PdeHoog het volgende:
Eentje van mij van afgelopen weekend
[afbeelding]
Nice ik zou nog iets minder voorgrond doen.. Er zitten wel mooie lijnen & mooi patroon in.

En tnx voor het commentaar Ik vond juist #1 het mooiste, en #2 een beetje saai.
Wel een mooie plek gevonden om foto's te maken, hoewel het vandaag helaas te veel bewolkt was ook was ik de eerste keer mijn polarisatiefilter vergeten, dus ik moet zeker nog eens terug. Alles spiegelde zo mooi in het water .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48689972
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:51 schreef Elefes het volgende:

[..]

Nice ik zou nog iets minder voorgrond doen.. Er zitten wel mooie lijnen & mooi patroon in.
Tja..heb ik naar gekeken. Werd er niet veel beter op. Ik heb ook gekeken naar deze crop:
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48694294
Het ronde van het water er af croppen is imho ook mooi. Dan wordt het lijnenspel van het water met de bomen heel sterk
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48695948
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:50 schreef Elefes het volgende:
Het ronde van het water er af croppen is imho ook mooi. Dan wordt het lijnenspel van het water met de bomen heel sterk
Ga ik vanavond ff naar kijken Is op zich ook wel een idee.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 25 april 2007 @ 23:36:51 #148
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_48724501
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Denk dat je bij elke groothoek wel vertekening gaat krijgen Maar je kan in feite elke lens voor landschapsfotografie gebruiken. Afhankelijk van de afstand tot je onderwerp natuurlijk

Voor wat betreft groothoek: kijk eens naar een Canon 17-40mm F4 L. Denk dat dat wel een goeie is voor daar. Een 10-22mm is ook tof, maar gaat vertekening opleveren.
ja ik zit al een tijdje in me hoofd met die 17-40 dat is wel gelijk een toplens...maar misschien wil ik nog wel een grotere groothoek, die van 10mm zeg maar...weet jij een site waar ik de verschillen kan zien tussen 17mm en 10mm?

en trouwens...waarom is die 16-35mm 2.8 lens zo duur? die is gelijk 2x zo duur...komt dat doordat die f2.8 is en die ander f4?

[ Bericht 7% gewijzigd door sgoldie op 25-04-2007 23:42:38 ]
  donderdag 26 april 2007 @ 00:25:49 #149
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_48725707
Hier is een foto met de verschillende mm... (ff klikken voor grote versie)



En het prijsverschil zit inderdaad in het 2.8 - 4 verschil...
Ik heb zelf de 17-40 en vond het aantal mm op de 30D niet genoeg voor landschapjes
en heb nu dan ook de 10-22
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_48727749


Zweden, vorige week...
CråzyChårlisk...
Mistakes are the portals of discovery.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')