abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_36031712
Moet toch nog gezegd worden: die advertensies over 'lezen in de trein' zijn echt geniaal. Dat boek met de titel 'Het mysterie van de 4 verdwenen stations tussen Groningen en Den Haag C.S."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:33:07 #127
24341 JMT
Hrmz...
pi_36032044
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niet als er DDM1 stellen uitbranden
DD-AR bedoel je
Pomtiedomtiedom...
pi_36034669
Weet iemand als iets meer over het verbouwen van de ICM aka Koplopper stellen?
Kunnen we ongeveer dezelfde gedaante verwisseling verwachten als die andere treinstellen in de duw/trekcombinatie's? (sorry naam ontschoten)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:31:07 #129
86072 thatsme
and That's you!
pi_36036843
het schijnt wel iets anders te worden... maar wel met airco enzo!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_36038889
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik ken ze alleen met "Vanaf nu is alles anders, nieuwe dienstregeling Zwolle - Emmen vv.. "
Ahh oke, dat kon het wel zijn, zag het staan. Dacht lange tijd geledenen dat er nog reclame op de trein stond (excl sport gedoe).

Geloof dat de vernieuwde ICM, een opfrisbeurt kregen, en de doorloopkop wordt wat stoelen . Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
pi_36041648
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:16 schreef Brembo het volgende:
Geloof dat de vernieuwde ICM, een opfrisbeurt kregen, en de doorloopkop wordt wat stoelen . Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
Er is nergens gezegd dat er zitplaatsen komen op de plek van de doorloopkop, dat kan ook niet als je logisch nadenkt. Achter het niet meer gebruiken van de doorloopkop zit niet zo zeer tijdwinst, maar dat zal wel te moeilijk zijn....
pi_36042541
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:25 schreef Tfz het volgende:

[..]

Er is nergens gezegd dat er zitplaatsen komen op de plek van de doorloopkop, dat kan ook niet als je logisch nadenkt. Achter het niet meer gebruiken van de doorloopkop zit niet zo zeer tijdwinst, maar dat zal wel te moeilijk zijn....
Dacht ik en leek me vrij logisch als je 13 % meer zit plaatsen wilt creeeren.
pi_36043128
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:33 schreef JMT het volgende:

[..]

DD-AR bedoel je
mag ook
  woensdag 15 maart 2006 @ 01:44:21 #134
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36044819
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:16 schreef Brembo het volgende:
Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
Vandaag had het niet veel uit gemaakt, de trein van 17:17 bestond uit slechts twee drietjes, dus dat was voor de verandering staand naar Assen...en dat is best een eind.
Doorloopkop had geen zak uitgemaakt bij dergelijke drukte.

Terugreis net ging een stuk beter: trein reed niet wegens technisch defect, eerst volgende trein komt pas 40 minuten later, en nog ben ik eerder thuis dan de IC -die ik volgens mn oorspronkelijke plan zou hebben gehad- op het station is
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 maart 2006 @ 01:46:18 #135
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36044830
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dacht ik en leek me vrij logisch als je 13 % meer zit plaatsen wilt creeeren.
Er zit wat loze ruimte tussen de deuren en het begin van het reizigersgedeelte, waar nu nog wat klapstoeltjes zitten en fietsen gedumpt worden.
Bovendien zijn de nieuwe stoelen dunner, net als bij ICRm, waardoor er meer in passen. ICRm heeft ook een rij stoelen meer dan ICR, maar de beenruimte is weinig tot niets afgenomen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 maart 2006 @ 02:08:34 #136
24341 JMT
Hrmz...
pi_36044934
Fietsvervoer is daarna niet meer mogelijk dan? Ik denk eerder dat er bedoeld wordt 't feit dat de "keuken" eruit gaat, dat men daarmee (ook) wat meer zitplaatsen creeërt ...
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 15 maart 2006 @ 08:05:59 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36045654
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 02:08 schreef JMT het volgende:
Fietsvervoer is daarna niet meer mogelijk dan? Ik denk eerder dat er bedoeld wordt 't feit dat de "keuken" eruit gaat, dat men daarmee (ook) wat meer zitplaatsen creeërt ...
In die keuken kun je toch wel twee fietsen rechtop vervoeren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36048991
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Vandaag had het niet veel uit gemaakt, de trein van 17:17 bestond uit slechts twee drietjes, dus dat was voor de verandering staand naar Assen...en dat is best een eind.
Doorloopkop had geen zak uitgemaakt bij dergelijke drukte.
Er was gisteren een niet gering percentage niet-beschikbare infra te bespreuren met dientengevolge een flinke puinhoop her en der. Deze week zit het niet mee.
pi_36050097
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:04 schreef Tfz het volgende:

[..]

Er was gisteren een niet gering percentage niet-beschikbare infra te bespreuren met dientengevolge een flinke puinhoop her en der. Deze week zit het niet mee.
"eh ja door de kou werken de computers voor de seinen en wissels niet zo goed"

van de zomer

"eh ja door de hite werken de computers voor de seinen en wissels niet goed"
pi_36050811
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
"eh ja door de kou werken de computers voor de seinen en wissels niet zo goed"
van de zomer
"eh ja door de hite werken de computers voor de seinen en wissels niet goed"
Eh nee, computerstoringen vanwege het weer zijn nog nooit als reden opgevoerd.
pi_36050861
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef Tfz het volgende:

[..]

Eh nee, computerstoringen vanwege het weer zijn nog nooit als reden opgevoerd.
hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,

staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:07:01 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36050905
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,

staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
Defecte airco's in relaishuizen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36051183
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Defecte airco's in relaishuizen...
ah juistem!
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:15:00 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36052978
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ah juistem!
Ik zeg ook maar wat hoor! Ben niet echt thuis in relaishuizen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36054401
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,

staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
Dan gaat het over spoorspat, bermbranden, niet meer te sluiten beweegbare delen e.d. Andere weersinvloeden die ProRails infra aantasten: sneeuw, hagel e.d. in combinatie met harde wind (uitgewaaide wisselverwarmingen of wisselverwarmingen die sowieso niet werken en waar men niets aan doen), onweer (elektronica die daar niet tegen kan) bv.
pi_36055296
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:49 schreef Tfz het volgende:

[..]

Dan gaat het over spoorspat, bermbranden, niet meer te sluiten beweegbare delen e.d. Andere weersinvloeden die ProRails infra aantasten: sneeuw, hagel e.d. in combinatie met harde wind (uitgewaaide wisselverwarmingen of wisselverwarmingen die sowieso niet werken en waar men niets aan doen), onweer (elektronica die daar niet tegen kan) bv.
uitwaaiende wisselverwarming is wel iets op te doen

ketels nemen met elektronische ontstekers ipv een waakvlam :p
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:07:28 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36057265
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

uitwaaiende wisselverwarming is wel iets op te doen

ketels nemen met elektronische ontstekers ipv een waakvlam :p
Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36057285
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
dr staan anders genoeg ketelhuisjes bij wissels hoor? met gewoon een ketel er in:?
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:39:51 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36058354
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr staan anders genoeg ketelhuisjes bij wissels hoor? met gewoon een ketel er in:?
Maar die zijn het niet die uitwaaien volgens mij? Ik weet niet precies welke varianten er allemaal zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36058754
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar die zijn het niet die uitwaaien volgens mij? Ik weet niet precies welke varianten er allemaal zijn...
moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij storm

en k denk dat die keteltjes van prorail ook niet de nieuwsten zijn? (hooguit bij pas gerenoveerde / nieuwbouw sporen )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')