ICMs fikken net zo makkelijk uit hoor en Plan T / V tjes ook.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Best wel een eng beeld... aangezien ik vaak in deze treinen rij de laatste tijd...
Het reizen wordt er niet onveiliger door. Andere treintypen kunnen ook uitbranden, of dit nou een technische of vandalistische oorzaak heeft.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Best wel een eng beeld... aangezien ik vaak in deze treinen rij de laatste tijd...
Ze gaan niet voor niks 35 nieuwe stellen kopen..quote:Op maandag 13 maart 2006 18:00 schreef Brembo het volgende:
Ik zat eerst nog te denken aan de Plan T tussen Zwolle en Emmen, denk daar gaat de eerste al. Gaat wel heel vlug .
Maar ja het kan gebeuren, maar ik heb het gevoel dat de laatste tijd wel heel wat materiaal er uit gaat...
Bron: OVLquote:Het is inderdaad een mDDM. De windrichting op het plaatje is
van rechts naar links. Op de plek waar de brand begonnen is
op het balkon van de motorwagen (en geen locomotief zoals
het bericht zegt) bevindt zich de snelschakelaar. Tien tegen
één dat daar de brand begonnen is.
Volgens NS.nl zou ik nog vertraging krijgen, om half 5. Maar niets van gemerkt toen ik vandaag van groningen naar zwolle ging. Al deed de site van NS wel een beetje vreemd. Ook tijdens de terug weg niets van vertraging gemerktquote:Op maandag 13 maart 2006 19:32 schreef Alexxxxx het volgende:
die brandende trein heeft me vandaag vertraging opgeleverd, ging van Den Haag naar leeuwarden.
Je moet er toch niet aan denken om op een brug in een brandende trein te stranden
Lijkt wel een wegrestaurant...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De glazen piramide van Rijswijk CS
Ik ben er één keer binnen geweest, werd meteen achternagezeten door jongelui met mediteraan uiterlijk geen leuke herinneringen....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lijkt wel een wegrestaurant...
Nee hoor, DD-AR blijft DD-AR, het zijn juist de DDM-1's die naar IC-comfort worden gebracht. Maar dat is toch al een jaar bekend?quote:Op maandag 13 maart 2006 15:20 schreef Carport het volgende:
En ja, er is sprake van dat men het interieur van DDAR geschikt wil gaan maken voor IC-verbindingen
Daar zijn in theorie voldoende veiligheidsmaatregelen. Toevallig heb ik een paar maanden geleden een rapport gelezen over een brand in de schipholtunnel (vlak voor ik een gesprek had met Pieter van Vollenhoven, voorzitter nat. raad transportveiligheid), daar wordt je ook niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:15 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, of die brand nou wel niet op een brug zou zijn zou me weinig uitmaken. Daar is wel aan gedacht tijdens het ontwerpen, dat je er ook lopend vanaf kunt. Wel echt minder zou een brandende trein in de schiphol tunnel me lijken...
Ze lopen de laatste tijd zoveel verschillende dingen te roepen: integratie van de gewone rijtuigen DDM-1 in DD-AR, stuurstanden gaan dan naar de sloop, en het laatste dat ik las was dat ze toch blijven rijden... Beetje onduidelijk. Overigens zijn de rij-eigenschappen van DD-AR wel zodanig dat een upgrade van het interieur een grote kwaliteitssprong teweeg brengt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, DD-AR blijft DD-AR, het zijn juist de DDM-1's die naar IC-comfort worden gebracht. Maar dat is toch al een jaar bekend?
De brand in Schiphol is een verhaal apart. Op het moment dat de storing begon, ging er eigenlijk al van alles verkeerd, en in de nasleep ging er nog een schepje bovenop. Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Daar zijn in theorie voldoende veiligheidsmaatregelen. Toevallig heb ik een paar maanden geleden een rapport gelezen over een brand in de schipholtunnel (vlak voor ik een gesprek had met Pieter van Vollenhoven, voorzitter nat. raad transportveiligheid), daar wordt je ook niet vrolijk van.
Hoewel het niet erg waarschijnlijk is dat er doden zouden vallen daar, zijn er grote missers geweest in mn de communicatie over gestrande treinen in de tunnel zelf. In het rampenplan aldaar is opgenomen dat er op max. 20 min. afstand een dieselloc paraat moet staan om evt. gestrande electrische treinen de tunnel uit de halen.
Heb niet meer alle details paraat, maar bij interesse kan ik het rapport nog wel eens open slaan.
je kan alles nog wel zo goed op papier uit denken, maar als er 1x wat gebeurt blijkt je plan niet te kloppen, en zal je een nieuwe moeten maken. van fouten leert men toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De brand in Schiphol is een verhaal apart. Op het moment dat de storing begon, ging er eigenlijk al van alles verkeerd, en in de nasleep ging er nog een schepje bovenop. Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.
Weet ikquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.
Welke van de twee ben jij? Techneut of rampenbestrijder?quote:
Techneut en rampen-voorkomer.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Welke van de twee ben jij? Techneut of rampenbestrijder?
Ieder stuk techniek is inherent onveilig omdat 100% veiligheid niet bestaat. Dat geldt ook voor dat ding dat op Schiphol stuk is gegaan. Ik geloof niet dat er ooit een 100% technische oorzaak aan is gewezen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:16 schreef MREn het volgende:
[..]
Techneut en rampen-voorkomer.
Beter in de constructie een ramp voorkomen dan prima bestrijden.
Liefst nog inherent veilig (dus bv. veiligheid dmv natuurwetten ipv regelsystemen), zodat het gegarandeerd fail-proof is.
ik ken ze alleen met "Vanaf nu is alles anders, nieuwe dienstregeling Zwolle - Emmen vv.. "quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:20 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand waarom treinstel (plan v, 962 (geloof ik)) , de prachtige tekst "Ontdek de nieuwe dienstregeling in Zwolle? er op had staan, verbaasde me toen ik in Arnhem Presikhaaf stond. Hij rijd nu tussen Zutphen - Nijmegen.
niet als er DDM1 stellen uitbrandenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:41 schreef JMT het volgende:
Is puur promotie, de stellen 961-965 hadden die 'reclame' opgeplakt gehad echter van in ieder geval de van de 965 is ie alweer weggehaald. Dit zijn ook een van de stellen die omloopmatig in die dienst zouden moeten rijden maar daar kwam uiteindelijk niet veel meer van terecht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |