De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.
hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien dit een goed idee voor drukke diesel-lijntjes:
[afbeelding]
Diesel loc met dubbeldeks rijtuigen erachter
Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.
Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.
Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:27 schreef Tfz het volgende:
[..]
Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.
Twee dan toch, anders heb je geen verwarmingquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?
die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.
wheuh wat? zit er nog verwarming in die wagons ook? merk er vaak weinig van,quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Twee dan toch, anders heb je geen verwarming
In Polen rijden zelfs nog stoomlocs met dubbeldeksrijtuigen.
Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:17 schreef MREn het volgende:
[..]
die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.
Dank jullie voor die informatie. Dat wist ik niet. Het blijft echter wel een vreemd gezicht om zo'n lamp halverwege de trein te zien hangen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.
knap als die op eigen kracht daar weg komtquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Containerterminal
Datum: 23-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
hmm nou je t zegt, ach als je t goed bekijkt ligt de wissel wel al goedquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 2e loc is een diesel, dus die komt wel van zn plaats. Alleen zal het wel wat rangeren worden voor de trein kan vertrekken, omdat bij mijn weten het goederenspoor niet direct aangesloten is op het spoor naar Zwolle
kweenie, nja dan maar lekker rancherenquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige is dat je alle wissels zo ongeveer al voorbij bent. In ieder geval wel al voor de richting Zwolle. Daarom zal er wel gerangeerd moeten worden voor de trein kan vertrekken richting Zwolle.
Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingertquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Dichterbijer het volgende:
vandaag ook flink door elkaar geschud. Onderweg van Hilversum naar Amersfoort en de trein had al 20 min vertraging. Dus er werd even afgesneden via het rangeerplaform bij Amersfoort. Heerlijk al die wissels... maartja...we stonden toen wel zo naast peroon 7...maar prettig was het nie...
Nog leuker is het als er 2 naast elkaar over de wisselstraat gaan. Dit gebeurt wel als de intercity naar Utrecht en Amsterdam tegelijk vertrekken in Amersfoort.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingert
Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
hier in Fryslân heet hij in de volksmond de Vos-trein. Ik heb de foto in Frylân genomen, dus het is de Vos-trein.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:30 schreef Tfz het volgende:
[..]
Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.
Aldus de site van Vos logisticsquote:Zo hebben wij eigen treinen en beschikken we over een trimodale terminal. Onze treinen hebben een dagelijkse verbinding tussen Veendam / Leeuwarden en Rotterdam / Amsterdam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |