quote:Tool's greatest breakthrough was to introduce dark, vaguely underground metal to the preening pretentiousness of art rock. Or maybe it was introducing the self-absorbed pretension of art rock to the wearing grind of post-thrash metal — the order really doesn't matter. Though Metallica wrote their multi-sectioned, layered songs as if they were composers, they kept their musical attack ferociously at street level.
Tool didn't — they embraced the artsy, faux-bohemian preoccupations of Jane's Addiction while they simultaneously paid musical homage to the dark, relentlessly bleak visions of grindcore, death metal, and thrash. Even with their post-punk influences, they executed their music with the ponderous, anti-song aesthetic of prog rock, alternating between long, detailed instrumental interludes and tuneless, pseudo-meaningful lyrical rants in their songs.
Tool, however, had a knack for conveying the strangled, oppressive angst that the alternative nation of the early '90s claimed as their own. So, the band was able to slip into the definition of alternative rock during the post-Nirvana era, landing a slot on the third Lollapalooza tour in 1993, which helped their first full length debut album, Undertow, rocket into platinum status.
By the time the band delivered their belated follow-up, Aenima, in 1996, alternative rock had lost its grip on the mainstream of America, and their audience had shaped up as essentially metal-oriented, which meant that the group and the record didn't capture as big an audience as their first album, despite debuting at number two on the charts. When their first full-length album was released in 1993 (they released an EP a year earlier), Tool won lots of fans with their grinding, post-Jane's Addiction heavy metal.
With their dark, angry lyrics and numbing guitar drilling, they appealed both to metalheads and alternative rock fans. When they landed an opening spot on Lollapalooza, their audience grew by leaps and bounds; the increased exposure helped their debut album, Undertow, go gold. Its 1996 follow-up, Aenima, was also a success.
After a co-headlining slot with Korn on Lollapalooza '97 wrapped up, Tool remained on the road, supporting Aenima until well into the next year. During their usual extended hiatus between albums, Keenan decided to use his downtime productively by forming a side project, dubbed A Perfect Circle. The band's 2000 debut, Mer de Noms, was a surprise hit, while their ensuing tour was a sold-out success as well.
With Tool break-up rumors swirling, the band put the speculation to rest by re-entering the recording studio and issuing the stop-gap B-sides/DVD set Salival late the same year. May 2001 finally saw the release of Tool's third full-length release, Lateralus, which debuted at the number one position on the Billboard album chart and became the band's biggest hit.
Zijn meer live concerten/optredens (ook bij radio) dit. Heb een Gig staan op een supersnelle server...quote:Op maandag 6 maart 2006 21:36 schreef NiteSpeed het volgende:
Mwah, ik heb een leuk album van APC acoustic, waar ze Tool 'coveren'. Ik weet niet of er nog meer leuke albums zijn, die echt de moeite waard zijn?
quote:Op maandag 6 maart 2006 21:38 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zijn meer live concerten/optredens (ook bij radio) dit. Heb een Gig staan op een supersnelle server...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We'll keep on whispering our mantras.
Is het ook van (enigzins) goede kwaliteit?quote:
Ja, toch wel, maar vooral VEEL dus er zitten mindere tussen...quote:Op maandag 6 maart 2006 21:52 schreef BOKA het volgende:
[..]
Is het ook van (enigzins) goede kwaliteit?
Mijn mailadres staat in mijn profiel.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja, toch wel, maar vooral VEEL dus er zitten mindere tussen...
Maar hiddenquote:
En probeer nu eens het goede emailadres, want volgens mij heb ik nog niets binnenquote:Op maandag 6 maart 2006 22:14 schreef BOKA het volgende:
mail verstuurd.
Een paar dagen voor de release-datum loop ik denk ik al zenuwachtig een paar platenzaken binnen in de hoop dat ze hem toevallig al binnen hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:39 schreef guitarist.nl het volgende:
die nickname ook
ik wacht ook geduldig...
de eerste dag koop ik hem gelijk
Nee. Ik kan je wel uitleggen waarom TOOL geliefd is bij mij . Hoop ik.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:17 schreef fretclick het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom Tool zo geliefd is bij velen? Ikzelf heb het nog nooit geluisterd terwijl ik wel de cd Aenima (geloof ik) heb, maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie zo aantrekt in de band. Dus kom niet aanzetten met luister zelf maar, ik ben gewoon benieuwd
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:08 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Nee. Ik kan je wel uitleggen waarom TOOL geliefd is bij mij . Hoop ik.
Het is een beetje het totaal pakket: sowieso ken ik geen enkel bandje wat dezelfde soort muziek maakt, ik vind TOOL vrij uniek in zijn soort. Daarnaast hebben ze de meest melodieuze en strakke ritmesectie die ik ken. De drummer is van ongekende klasse en heeft ook weer een geheel eigen stijl. Dan zijn er natuurlijk de (voor mij) (meestal) compleet onbegrijpbare teksten, die gezongen worden door een zanger die er wel zoveel sfeer in weet te leggen dat je d'r akelig van wordt.
Dit afgemaakt met het artwork, de clipjes en de sfeer tijdens het concert (wat ik heb gezien op pinkpop) kom ik op een band die uniek is in zijn soort, kwalitatief goede muziek maakt, die ik ook nog eens geweldig mooi vind.
Volgens mij kun je al kaartjes kopen voor Dusseldorf op de site van de Philipshalle.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:18 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik had Lateralus trouwens enkele dagen voor de officiele release in NL in huis. Hij lag al in de schappen bij een winkeltje in Haarlem... Toen was ik vet stoer
Denk dat ik dit jaar weer naar Dusseldorf ga. Ik heb TOOL daar gezien bij hun vorige tour, en dat was echt het vetste optreden van ze dat ik ooit gezien heb. Lekker grote zaal ook, erg indrukwekkend...
Ik had ze gemaild en toen een site doorgekregen (de duitse Ticketservice of zo) en daar kon ik wel via creditcard betalen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij kun je al kaartjes kopen voor Dusseldorf op de site van de Philipshalle.
Hoe gaat dat in z'n werk, want ze accepteren volgens mij geen creditcard..
Het is Eventim.de, en ik heb net twee kaartjes gekocht voor Dusseldorfquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:52 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Ik had ze gemaild en toen een site doorgekregen (de duitse Ticketservice of zo) en daar kon ik wel via creditcard betalen.
Ik ga ze nog eens mailen hoe dat ook alweer ging.
Ja al ff.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:41 schreef fretclick het volgende:
wisten jullie dit al?:
http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=2306
Ja ongeveer Ahoy grootte... maar dat vind ik altijd moeilijk inschatten. In ieder geval was het geluid goed en krijg je lekker bier! Daarbij is Dusseldorf wel cool, dus vroeg erheen en aan de rivier daar bier drinken!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is Eventim.de, en ik heb net twee kaartjes gekocht voor Dusseldorf
Het is maar twee uur rijden van Utrecht, waar mijn huis woont, dus da's prima.
Ik ga naar TOOL!!!
Triangeljosti, hoe is die Philipshalle? Wel vrij groot geloof ik, toch?
You bet, ik heb nu al zin Opvallend wel dat het kennelijk niet zo snel uitverkoopt! Ik weet eigenlijk ook niet sinds wanneer de kaarten beschikbaar zijn, maar goed. Ik heb even gekeken, er gaat bij concerten zo'n 7.500 man in, een stuk meer dan de HMH, maar da's ook wel 'ns leuk.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:05 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Ja ongeveer Ahoy grootte... maar dat vind ik altijd moeilijk inschatten. In ieder geval was het geluid goed en krijg je lekker bier! Daarbij is Dusseldorf wel cool, dus vroeg erheen en aan de rivier daar bier drinken!
Ik ga eens kijken wie ik mee kan krijgen naar TOOL in germanie...
Echt wel!quote:Op maandag 6 maart 2006 21:51 schreef Triangeljosti het volgende:
Tof Vet Puik deze band!
Helemaal eens, ook mijn nummer 1 op de lijst, gedeeld met de Metropool te Hengelo in 1993.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:18 schreef Triangeljosti het volgende:
Denk dat ik dit jaar weer naar Dusseldorf ga. Ik heb TOOL daar gezien bij hun vorige tour, en dat was echt het vetste optreden van ze dat ik ooit gezien heb. Lekker grote zaal ook, erg indrukwekkend...
Tijd voor een apart Tool in Düsseldorf-topicquote:
ach ik heb er maar 5quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:22 schreef Triangeljosti het volgende:
Wat heb ik aangericht... straks zijn er geen kaartjes meer voor mij over...
Lijkt me vrij betrouwbaar.quote:[03/06/06] - Album Name Confirmed
Well so much for all the conspiracy theories. A reliable source confirms that the title is "10,000 Days." There it is! (Those of you complaining that it "doesn't sound like a Tool title" might want to refer back to other mathematically-themed names such as "Forty-Six & 2", "4 Degrees", "Parabola", etc.) It is sounding more and more like the album will be out at the start of May.
http://toolshed.down.net
quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:35 schreef Zartos het volgende:
Waar is het tourschema op de site van Tool gebleven!? Als ze nog maar naar de HMH komen...
Vandaag om precies te zijnquote:Op woensdag 8 maart 2006 23:16 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja volgens mij is er vandaag of in deze dagen de line-up-presentatie-gebeuren van Pinkpop in Paradiso Amsterdam, dacht ik.
Ik ken Isis niet, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk bij Tool?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef Ascaroth het volgende:
Wel oppassen dat support de hoofdact niet wegspeeld.
ik hoop hetquote:Op maandag 6 maart 2006 22:42 schreef _Etter_ het volgende:
ik heb alle vertrouwen in deze plaat, lekkere stevige tool met een 11 minuten durige opener klinkt in ieder geval al goed!
quote:TOOL: North American Release Date For '10,000 Days' Announced - Mar. 9, 2006
According to Billboard.com, Volcano has set a May 2 North American release date for the new TOOL album, entitled "10,000 Days". The 77-minute, 11-song prog-metal odyssey, which is said to be "packed with plenty of eight minute-plus twisted riff-a-thons, odd-tempo polyrhythms and the band's trademark, eerie interludes" (according to Kerrang! magazine), is the follow-up to 2001's "Lateralus", which debuted at No. 1 on The Billboard 200 and has sold 2.3 million copies in the United States, according to Nielsen SoundScan.
quote:Here's a review
it’s the new Tool album and it’s f@!# great…
Track 1 (7min 3sec). Mesmeric start. Hypnotic beat. Jagged, angular off beats.
Familiar trancey passages punctuated by a guitar part reminiscent of an older
Tool track. Tribal drum beats f@!# with a lovely melody and climax with
Maynard’s vocals. I am going to cry.
Track 2 (7min 12sec) Melodic intro with almost balladic vocals from Maynard.
Lighter feel (almost, dare I say it, APC-tinged) but not for long. Danny gets
stronger – Baresi releases our tubthumper and the feel gets much heavier into
‘chugga chugga’ off beats. Then – here’s some unusual guitar work. Man, it’s
almost Hendix-like! Then back into a heavy tribal groove. I fight off the urge
to masturbate furiously.
Track 3/4 (This is either one 17 minute monster or two tracks – of 6min 20sec
and 10min 26sec – only the Gods Of The Stinfist know the answer). Whichever it
is – DO NOT SMOKE THE WEED WHILST LISTENING TO IT! Starting with Buddhist
temple-flavoured gong tweaking the collective nipples of Kraftwerk, a deep
sphincter-rumbling bass and om chanting might recall ‘Parabol’. After 3 minutes
of this nerve-wracking niceness, all Hell breaks loose with mega-heavy riffdom
before slipping back into spaciness after 30 seconds. Like an epileptic
convulsion in a night of deep sleep. Hawkwind does Greensleeves whilst Pink
Floys look on. The Record Company people are starting to look nervous and
uncomfortable as if they have seldom HEARD anything so strange and worrying.
What the f@!# is this? Let me outta here! I need to go snuggle the Radio One
Playlist! Suddenly it’s a crazed sea shanty for whacked-out space travelers.
‘You’re the only one who can hold your head up high. It’s my time now… my time
now… give me my… give me my…’ duets Maynard with himself. Danny fights free of
the evil clutches of Dr Baresi and goes off on one. Adam’s guitar recalls
something off Lateralus again. It’s Triad, I think, but it’s almost impossible
to identify one riff whilst another song goes on. The musical equivalent of
rubbing one’s head and tummy simultaneously in different directions. They’re
doing this on purpose to f@!# with our heads. Bastards! Returns to full-on
rhythmic Toolishness to end. No it isn’t the end. It doesn’t end like any other
song ends. Tool never ends. I’m losing it. Therap me now, please.
Track 5 (Probably. 6min 11 sec definitely). Oooooooh. This is THE one. Ya know
what, pluggers? Radio might even go for this! Maynard’s vocals at the start are
quite extraordinary. Place equal parts of Chris De Burgh, Tiny Tim and Bilal The
Muezzin in a blender and run for your life. Easily the most commercial track to
date. In fact, easily the most commercial track Tool have EVER done. That guitar
is waaay strong again. Did Adam bribe Baresi? This is still twisted. It’s hard
but commercial. The end spells a relief as climactic as a boil bursting. I go
‘Yessssss’ and the whole room of cool jouros looks round at me as if I’m a
Bateman cartoon ‘The Man Who Ordered A Pork Sandwich In Blooms’. This is a
SERIOUSLY awesome track. Just you mark my words.
Track 6 (1min). In which Maynard becomes a Native American for no good reason.
Strange, but we like a bit of strangeness.
Track 7 (Maybe. Could be two medium length tracks and a terribly short one, too.
I’m now losing the will to live with the stopwatch. It’s 14min 45sec of music,
whatever). Guitars to the fore again. One long note with almost blues-like,
overlaid note progressions. f@!# me, it’s House Of The Rising Sun cut with
Ketamine. There are unsettling whispers and talking. Is this a bad trip or a
psychiatry session? Come to think of it, is there a difference? ‘How Are You
Today?’… ‘Tell Me Everything’ then THWACK! Into such a breathtakingly slappy,
powerful riff kick that I’m actually physically winded for a nanosecond.
Demonic, growling, rap noise over rhythmic heavy heavy groove. Forget the Were
Rabbit jibe. This is a f@!# full-on, nasty, shaven headed WEREWOLF. A lightbulb
goes mental in the room. The Record Company almost lose all cool and run for it.
I damn nearly join them but now I AM crying. I am gulping back wracking sobs at
the sheer Toolishness of this monstrous, magnificent track. This is the real
deal. Again snippets from Lateralus. You ARE playing with us. You ARE! This is
Tool’s equivalent of ‘spot the Hitchcock in the Hitchcock film’! But I don’t
care. It’s like The Best Of Tool in one song. The Bomb. It ends like the violent
end of a violent life. And then it ends again. Unless that’s another track, of
course….
Track 8 (6min 44sec). Odd noises. Sea shore meets ironworks. Ever see the
cartoon meisterwerk ‘Spirited Away’? You MUST! In it there is a character called
Kamajii The Boiler Keeper who has 6 arms and an army of small black coals. This
sound is similar. Soon joined by elastic bass and drum twangling over
multi-layered Maynard whisperings and chanted vox. Shades of Pink Floyd again.
Shades of the more ‘moody’ Lateralus tracks again. Reflection. Disposition.
Tribal and hypnotic.
Track 9 (9min 04sec. I think). Melodic, slow, hypnotic. Almost balladic. Wall of
Sound build-up. Danny does some Bamboo pole-type drumming into big rif***e. Big,
big sound. Tool at their weightiest. It’s almost Chinese at the end. I can think
of worse things to be like. Perhaps the boys have their eyes on the World’s
fastest developing market?
Track 10 (OK it’s 11 but I’m f@!# if I can work out how we got here). The walk
out track (their description not mine). Oddness. The Noodles of Satan.
And that’s it. First playback and Maynard bids us farewell. ‘Hope you enjoyed
it. If you didn’t we could put on a little Green Day for you?’. Second playback
and Justin apologises for not being The Arctic Monkeys. We smoodge and chatter.
We remember that Danny is actually the World’s nicest (and tallest) man. If only
I could feel as comfy in my skin as he does. That’s it – go on, compare my
insides with his outsides. We rejoice in the fact that ¼ of Tool is, in fact,
English. We clamber onto our pushbike past legions of hoodies whilst the Tool
Carnival ups and offs to Amsterdam. f@!# knows where THAT playback will take
place but I have a shrewd idea or two…
Wat een vreselijk irritant geschreven recensie zeg. Ik kom niet verder dan track 6.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik geloof ook dat deze kerel voor het leven niet meer welkom is bij Tool promotie-dingen omdat hij het embargo heeft gebroken. Verscheen een week of twee terug op allerlei weblogs.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:58 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Wat een vreselijk irritant geschreven recensie zeg. Ik kom niet verder dan track 6.
Eensch.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:58 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Wat een vreselijk irritant geschreven recensie zeg. Ik kom niet verder dan track 6.
En terecht. Was het niet om dat embargo, dan wel om zijn sesamstraat stijlquote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik geloof ook dat deze kerel voor het leven niet meer welkom is bij Tool promotie-dingen omdat hij het embargo heeft gebroken. Verscheen een week of twee terug op allerlei weblogs.
quote:TOOL: New Album Track Listing Revealed - Mar. 10, 2006
TOOL have announced the final track listing of their new album, "10,000 Days", due on May 2 via Volcano. The 77-minute, 11-song prog-metal odyssey, which is said to be "packed with plenty of eight minute-plus twisted riff-a-thons, odd-tempo polyrhythms and the band's trademark, eerie interludes" (according to Kerrang! magazine), is the follow-up to 2001's "Lateralus", which debuted at No. 1 on The Billboard 200 and has sold 2.3 million copies in the United States, according to Nielsen SoundScan.
"10,000 Days" track listing:
01. Vicarious
02. Jambi
03. Wings For Marie (Pt 1)
04. 10,000 Days (Wings Pt 2)
05. The Pot
06. Lipan Conjuring
07. Lost Keys (Blame Hofmann)
08. Rosetta Stoned
09. Intension
10. Right In Two
11. Viginti Tres
Zonder het geneuzel had je ook nog maar een minuut of 70 over hè...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:30 schreef SilverGun het volgende:
Hopelijk wat meer substantiele songs op dit nieuwe album ipv het vervelende pretentieuze geneuzel van Lateralus.
neequote:Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef ErikT het volgende:
Terugvindpost enzo. Week weggeweest, HMH nog steeds niet in de verkoop? (lui)
Ik denk dat het nog wel doorgaat, is het niet eind juni, dan wel later dit jaar. Misschien hebben ze inderdaad gedonder met Pinkpop gekregen omdat dat te dichtbij is qua datum. Ik denk nl dat er best veel mensen naar PP gaan alleen voor Tool, mijzelf incluis.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:48 schreef mqhout het volgende:
Toen het concert in de HMH van de toolband.com site verdween, gebeurde dat met nog 3 concerten uit die lijst. Die andere 3 zijn nu echter weer terug op de lijst, wat bewijst dat de HMH theoretisch ook nog terug kan komen.
Echter, ik las op een ander forum een recent bericht van iemand die inside information had uit de HMH dat het echt niet doorgaat. Voor mijn eigen gemoedsrust geloof ik dat maar even niet.
Ik heb overigens al kaarten voor Dusseldorf en Pinkpop skip ik even, maar de HMH kan er nog wel bij wat mij betreft.
Wat gek dat ze in Duitsland niet snel uitverkopen.
thnxquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:43 schreef mqhout het volgende:
Probeer eens www.kartenhaus.de, daar heb ik besteld. Overigens wel met credit card, maar misschien dat er ook andere betaalmethodes zijn.
Je kunt ook bij de Philipshalle bestellen, dan houden ze ze een week vast, en moet je geld overmaken naar hun rekening.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:23 schreef ruud.nl het volgende:
iemand een idee hoe ik aan kaartjes voor dusseldorf kom zonder creditcard?
kijk, daar kan ik wat mee!quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt ook bij de Philipshalle bestellen, dan houden ze ze een week vast, en moet je geld overmaken naar hun rekening.
thnx, maar heb al gereserveerd via de Philipshallequote:Op woensdag 15 maart 2006 18:06 schreef Dandelion het volgende:
[..]
of bij eventim bestellen kan ook. www.eventim.de
quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:43 schreef TAV74 het volgende:
Precies, is beter voor ons allemaal
Of toch maar naar Werchterquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:50 schreef Vliegvrager het volgende:
lastig. Rock am Ring of Pinkpop én HMH, maar dat is niet lastig
En als je dat risico niet aandurft adviseer ik Werchter.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:50 schreef maniack28 het volgende:
.... wacht tot kaarten voor HMH in voorverkoop gaan......
kan niet naar werchter... heb toetsweek met belangrijke toetsen daarnaquote:Op donderdag 16 maart 2006 14:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
En als je dat risico niet aandurft adviseer ik Werchter.
dat ook. Ik wil Tool als headliner zien, maar ook naar de festivals (vanwege Tool, maar ook Deftones en nog een paar)quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:50 schreef maniack28 het volgende:
.... wacht tot kaarten voor HMH in voorverkoop gaan......
Die tweedequote:Op donderdag 16 maart 2006 20:31 schreef Triangeljosti het volgende:
Even de nieuwste promo-foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarvoor?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef super-muffin het volgende:
wanneer begint de VV?
Haha, ik had ook kaartjes voor Metallica, maar die heb ik maar verpatst toen ik had besloten toch maar naar Düsseldorf te gaanquote:Op maandag 20 maart 2006 15:54 schreef TAV74 het volgende:
Ik ook, de audiorecentie op de Toolshed site beloofd in ieder geval dat het album aggressiever is dan Lateralus en dat het openingsnummer een ware killer is. Ik brand echt van verlangen zo ongeveer.
Oh ja, en de kaarten voor Dusseldorf op 8 juni zijn nu ook fysiek binnen, ik ben bang dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen deze ooit nog van de hand te doen, dus als ze in de HMH komen heb ik een nieuwe dillemma (heb ook kaarten voor Metallica op 8 juni omdat we daar met een stel vrienden naar toe gaan, deze wou ik verkopen als HMH niet doorgaat omdat ik dan vanzelfsprekend voor Tool kies)
Alsjeblieft niet, ik zie ze zelf liever in een zaal met sfeer en fatsoenlijk geluid.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:22 schreef Dont_Panic het volgende:
Ben zo fucking benieuwd naar het nieuwe album, hoop btw dat ze serieus wel in de HMH komen
Ja, HMH is niet super.. maar eigenlijk bedoelde ik te zeggen dat alles beter is dan PinkPop.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, ik zie ze zelf liever in een zaal met sfeer en fatsoenlijk geluid.
Kleine zaal van 013.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, ik zie ze zelf liever in een zaal met sfeer en fatsoenlijk geluid.
Oh, dat ben ik met je eens, Tool is een zaalband, geen festivalband.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:53 schreef Dont_Panic het volgende:
[..]
Ja, HMH is niet super.. maar eigenlijk bedoelde ik te zeggen dat alles beter is dan PinkPop.
De "festivalsound" doet hun muziek geen eer aan...
dit kan best een oude zijn hoor.. ik vond hem erg leuk. Die sting tributes lijken mij te apocalipticaquote:Op maandag 20 maart 2006 20:17 schreef TAV74 het volgende:
alweer een tribute... er zijn inmiddels meer string tributes en aanverwanten dan bootlegs geloof ik..
Ik vind ze allemaal niks trouwens als ik eerlijk ben, raakt me totaal niet.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 03:27 schreef Ascaroth het volgende:
Als dit het artwork is, eet ik mijn derde oog op..
Vind deze neppert er beter uitzien dan die op de toolsite staat.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:28 schreef Svyatagor het volgende:
Het staat zo wel op Toolband.com. Maar goed, er gaat ook heel veel nep rond:
[afbeelding]
Zie ook hier
Het logo van die plaatjes rechtsonderin lijkt wel op het nieuwe 'officiële' logo
Nee hoor, dit plaatje is volgens BMB wel degelijk deel van de verpakking.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:06 schreef sir_Tachyon het volgende:
Hij staat nu ook met album-mini-art en FOOL-logo op amazon.com maar dit is iig niet de cover-art maar gewoon wat art voor websites enzooooo.
quote:With that said, the image that we posted on the Tool websites is how this piece of artwork will actually look with the packaging. However, we also wanted to give you a look at the new logo, so we placed it above the album mini.
quote:ALBUM MINI NOW ON AMAZON AND OTHERS
Some of you may have seen the album mini for Tool’s 10,000 Days on Amazon and on other sites that was posted ONE DAY after we showed it to you on this site (which is what we expected, and why we posted it when we did). Now that it’s out there for all to see, hopefully some of you who have been asking what exactly an album mini is might have a better idea. For those who still don’t know, it’s what a business (such as Amazon) uses to advertise a new product (such as the new Tool CD). Okay? Now, I can hear some of you saying to yourself: “But why does the image on Amazon and the other sites have the logo and album title superimposed over the artwork… when the image on the Tool websites doesn’t?” The answer is quite simple. Because Amazon and others need to include the band’s name and album title along with the artwork so that potential customers will know whose CD it is (don’t ask me why). With that said, the image that we posted on the Tool websites is how this piece of artwork will actually look with the packaging. However, we also wanted to give you a look at the new logo, so we placed it above the album mini. Okay? Just one last thing for now: I’ve been reading many of the comments on the TA message board (as well as those flooding my in-box) about this particular piece of cover art, and I just wanted to tell you how much I appreciate some of your personal thoughts and perceptive insight into the symbology and deeper levels of the striking imagery. It seems that a few of you (those who have commented on the artwork) are also anticipating ‘the bigger picture’ – that which you’ve become accustomed to over the years when it comes to Tool’s art direction. Well, to you, I will only say that you will not be disappointed… and that the key is right there before your very eyes.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 03:19 schreef Ascaroth het volgende:
Ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |