abonnement Unibet Coolblue
pi_35716874
Hallo allen,

Is het mogelijk om de ondervloer die onder vloerbedekking heeft gelegen te gebruiken onder een nog te leggen laminaatvloer?

Ik had vandaag een klein ongelukje met een beetje (lees anderhalve liter) verf bij het witten van mijn plafond. Dit belandde op vloerbedekking die er toch nog uit moest, dus ik besloot dit stuk er uit te snijden. Daaronder kwam ik dus een ondervloer tegen, die er werkelijk nog prach-tig bij ligt, maar is dit wel geschikt voor onder een laminaatvloer?

Details ondervloer:

Er staat de volgende tekst op:
- Parade Tapijt & Deze kant boven

Er was een klein stukje beschadigd van de bruine geweefde vezelstructuur-achtige bovenkant en daar zag je zacht groenig spul doorheen. (wereldse uitleg heh...)

Details laminaatvloer:

7 mm dik
V-groef
slechts 9,99 / m2 (in de bonus bij de Gamma)

Mocht het mogelijk zijn dit te behouden dat gaat daar mijn voorkeur naar uit, dit omdat ik de andere ondervloer dan weer terug kan brengen en dit ook een stuk tijd scheelt.

Mocht iemand foto's ervan willen zien, kan ik ze mailen, het in deze post plakken ervan wil me niet helemaal lukken.

Heren, dames,

Dank voor de info.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:58:58 #2
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_35717409
is het ondervloer tapijt op zijn het ondervloer platen?

de ondervloerplaten kun je er gewoon onder laten zitten, mits dit een beetje vlak is, nadat je de vloerbedekking eruit hebt gehaald.

uit je uitleg maak ik op dat het waarschijnlijk ondervloertapijt is en de vloerbedekking dus of los lag of was gespannen. Deze ondertapijten zijn meestal te dik en te zacht voor lamininaat en als je erop loopt dan kan de groef het begeven of er kunnen bobbels in het laminaat komen. De standaard isolatie van laminaat is rond de 2 mm en ongeveer te koop voor 20 euro voor 15 m2.

let trouwens nog wel even op met eventuele (plak) plinten, wacht met het bevestigen ongeveer 2 weken mee, ivm met het uitzetten van het laminaat.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_35717655
Ok, bovenstaande makes sence, en denk dat dat idd ook van toepassing is, het leek mij 1 geheel, en het voelde idd lekker zacht aan Ook zijn het de kosten niet echt, zoals je al aangeeft, maar ik ben ongeveer de gemakzucht zelve, op dat vlak zou het wel iets uit hebben gemaakt. Echter als je aangeeft dat me groeven het zouden kunnen gaan begeven, dan denk dat ik de zooi toch maar vervang dan, als het niet goed gaat ben ik in figuurlijke zin een stuk verder van huis.

Die laatste tip pik ik ook nog ff mee, tnx!!!
pi_35717762
ammenaat ik haat het leggen ervan

Zeker die goedkope rotzooi, enige behoorlijke is van quickstep.
'The Less you know, The more you believe'
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:22:05 #5
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_35717918
ik zou het nog even voor de zekerheid na vragen bij een plaatselijke laminaat/parket winkel met een stukje van die ondervloer om te laten zien en te laten beoordelen. Er zijn wel genoeg mensen die laminaat over de vloerbedekking of iets anders zachts heen leggen, maar ik zou het niet aanraden.

succes er mee
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_35780524
Nog even nagevraagd bij een plaatselijke expert, eerste wat hij vroeg: 'Is het zacht? Ja? Niet doen dan'. Dus je had gelijk en ik haal het er uit
  maandag 6 maart 2006 @ 19:24:18 #7
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_35784111
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:58 schreef No-P het volgende:
is het ondervloer tapijt op zijn het ondervloer platen?

de ondervloerplaten kun je er gewoon onder laten zitten, mits dit een beetje vlak is, nadat je de vloerbedekking eruit hebt gehaald.

uit je uitleg maak ik op dat het waarschijnlijk ondervloertapijt is en de vloerbedekking dus of los lag of was gespannen. Deze ondertapijten zijn meestal te dik en te zacht voor lamininaat en als je erop loopt dan kan de groef het begeven of er kunnen bobbels in het laminaat komen. De standaard isolatie van laminaat is rond de 2 mm en ongeveer te koop voor 20 euro voor 15 m2.

let trouwens nog wel even op met eventuele (plak) plinten, wacht met het bevestigen ongeveer 2 weken mee, ivm met het uitzetten van het laminaat.
jij bedoelt zeker van dat foam wat op een rol zit? ik zou lekker voor ondervloerplaten gaan.. eventuele kabels die onder het laminaat door moeten kun je zo mooi erin snijden ook.. en dat verhaaltje met die plinten, niet nodig hoor.. zo heel veel krimpt die vloer toch niet.. gelijk na het leggen die plinten erop plakken.. kan geen kwaad.. wel is het aan te raden voor het leggen van de vloer, deze een 3 a 4 dagen te laten acclematiseren in de woonkamer..
pi_35785618
uhhh die plintjes gaan echt onder spanning staan hoor als je ze gelijk erop plakt.

Kan ik je uit ervaring vertellen.
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 6 maart 2006 @ 19:58:49 #9
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_35785670
vreemd.. ik heb toch ook al meerdere malen een vloer gelegd, en de plinten zitten er nog steeds op..
pi_35786142
of ze blijven wel zitten maar er staat veel spanning op, op een plek ging hij zelfs bolstaan. vandaar dat ik erachter kwam.

als je even wacht dan heb je daar geen last meer van
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 6 maart 2006 @ 20:20:45 #11
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_35786583
ok, ik zal het voortaan ff in de gaten houden..
pi_36194770
Nou, m'n vloer is gelegd, andere ondervloer er onder gelegd inderdaad en het ging als een speer. Binnen vier uur lag hij erin. Nou nog even plintjes scoren en dan kan ik het helemaal afronden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')