abonnement Unibet Coolblue
pi_36558428
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:53 schreef anisubs het volgende:
Kutland!
Die toeristen kennen 't echte Thailand niet.
De meeste zitten in Pattaya enzo dat is nog allemaal goed mooi en lief allemaal.
Als je richting Bankkok gaat naar één van de randsteden daar is het wat minder.

Curruptie van ministers/politie
Groot drugsnetwerk
Stomme mensen die je de heledag vragen stellen omdat je een 'falang' (buitenlander) bent.
Mensen die je proberen op te lichten en dingen te stelen.
Heeeel veel diefen op staat.
Viezigheid.
enz..... enz....
Je vergeet het analfabetisme
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:14:04 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36559403
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:34 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Je vergeet het analfabetisme
he he

Al kan ik me wel vinden in het regeltje dat als je niet uitkijkt je flink geflest wordt, zelfs mensen uit het zelfde dorp als mijn familie gingen de bezoekende Nederlanders voor de trouwerij opeens 800 THB laten betalen voor een minivan rit van en naar Rayong (afstand 8 km enkele reis). (In het kader voor niets gaat de zon op).

Kijk, bij mij flikken ze dat dus echt niet (waar dan ook), ergo, mochten ze dat doen onderweg, ik betaal NOOIT iets extra's.. (of stap gewoon uit) (ook niet in Indonesië waar ik heilig van overtuigd was dat 2500 RPH genoeg was, omdat dat in de LP stond van 2 jaar terug , echt, dat had mijn dood kunnen zijn, als ik erop terugkijk )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:16:49 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36559468
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

he he

Al kan ik me wel vinden in het regeltje dat als je niet uitkijkt je flink geflest wordt
Dat is wel zo denk ik. In veel landen denk ik trouwens. Elk land waar de gemiddelde toerist veel meer te besteden heeft dan de locale bevolking..
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:35:19 #154
6941 APK
Factual, I think.
pi_36561415
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:53 schreef anisubs het volgende:
Kutland!
Die toeristen kennen 't echte Thailand niet.
De meeste zitten in Pattaya enzo dat is nog allemaal goed mooi en lief allemaal.
Als je richting Bankkok gaat naar één van de randsteden daar is het wat minder.

Curruptie van ministers/politie
Groot drugsnetwerk
Stomme mensen die je de heledag vragen stellen omdat je een 'falang' (buitenlander) bent.
Mensen die je proberen op te lichten en dingen te stelen.
Heeeel veel diefen op staat.
Viezigheid.
enz..... enz....
Veel plezier met je caravan in Duitsland deze zomer.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 2 april 2006 @ 03:53:26 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_36569281
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:34 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Je vergeet het analfabetisme


Vandaag verkiezingen. Ik ben benieuwd of het rustig blijft de komende dagen....
pi_36570472
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is wel zo denk ik. In veel landen denk ik trouwens. Elk land waar de gemiddelde toerist veel meer te besteden heeft dan de locale bevolking..
ach, moet je als toerist eens een taxi in Amsterdam pakken. Dat is nog eens niet voorbehouden aan landen waar de gemiddelde toerist veel meer te besteden heeft dan de locale bevolking. Ik moet wel zeggen dat de corruptie in Thailand hoger is. We spraken laatste keer veel met expats, en degene die een eigen pick up hadden werden zeer regelmatig voor iets onbenulligs aangehouden, waarna door de agent om 'teamoney' werd verzocht. Het is maar 100 bath elke keer, maar toch, we zijn het niet gewend als westerlingen. Maar als ze het met een glimlach doen, kun je het dan niet als alternatieve inkomstenbelasting beschouwen (die kennen ze namelijk dan weer niet in Thailand)?
pi_36570869
Corruptie in Thailand is diepgeworteld in alle lagen van de overheid....de prime minister geeft nou ook niet bepaald het goede voorbeeld....er staan bijna dagelijks verhalen in de Bangkok Post waar je de broek van af zakt.

Zo las ik een aantal maanden geleden een verhaal over de plaatsvervangend burgemeester van Bangkok die in de korte tijd dat hij die baan had ( 11 dagen geloof ik ) het voor elkaar had gekregen 114 brandweer auto's te kopen voor een prijs die 3 keer te hoog was....

Of toen er een militaire coup was in Myanmar in 2004 de Thaise regering de coup niet in harde bewoordingen afkeurde...de VN was hierover teleurgesteld...wat bleek nou...Thaksin (Thaise premier en tevens rijkste man van Thailand) had Myanmar vele miljoenen uit de Thaise staatskas geleend om een mobiel netwerk te bouwen in Myanmar...op voorwaarde dat het netwerk zou worden aangelegd door een bedrijf van Thaksin...tsja dan wil je wel vriendjes blijven natuurlijk.

Over Ko Samet kan ik je ook leuke verhalen vertellen...elke bar in het national park betaald de politie en national park officials...(luide muziek, openingstijden, gebruik van strand, illegale bouwsels etc)....zo ken ik een rijke horeca ondernemer die elke maand 50.000 THB betaald.

Politie en national park officials hoeven bovendien in geen enkele bar op Samet voor hun drankjes te betalen...ze zijn 's avonds dan ook vaak (in burger) in de kroeg te vinden.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 2 april 2006 @ 10:38:23 #158
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_36570993
Kortom het is er een georganiseerde chaos

waarvan het leeuwendeel onder de ogen, maar aan de neus van de gemiddelde toerist voorbij gaat


ach, zo erg kan het allemaal toch niet zijn als een van de populairste aziatische bestemmingen?
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 11:06:24 #159
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36571327
quote:
Op zondag 2 april 2006 10:23 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
zo ken ik een rijke horeca ondernemer die elke maand 50.000 THB betaald.
Zoho, dat is veel. Dat is vast niet iemand met een klein strandtentje dan. Ploy Bar of zo?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 2 april 2006 @ 11:12:45 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36571428
quote:
Op zondag 2 april 2006 08:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ach, moet je als toerist eens een taxi in Amsterdam pakken.
In Amsterdam hoef je geen toerist te zijn om afgezet te worden bij de taxi. Aan de andere kant word ik in Amsterdam vaak voor toerist aangezien, terwijl ik gewoon uit Rotterdam kom. Misschien door taxi-chauffeurs ook wel.
quote:
Dat is nog eens niet voorbehouden aan landen waar de gemiddelde toerist veel meer te besteden heeft dan de locale bevolking. Ik moet wel zeggen dat de corruptie in Thailand hoger is. We spraken laatste keer veel met expats, en degene die een eigen pick up hadden werden zeer regelmatig voor iets onbenulligs aangehouden, waarna door de agent om 'teamoney' werd verzocht. Het is maar 100 bath elke keer, maar toch, we zijn het niet gewend als westerlingen. Maar als ze het met een glimlach doen, kun je het dan niet als alternatieve inkomstenbelasting beschouwen (die kennen ze namelijk dan weer niet in Thailand)?
Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Hoewel ze het wel echt bij 100 baht houden. Iemand die er is geweest heeft mij ook verteld dat hij werd aangehouden. Hij had geen 100 baht bij zich, dus betaalde met 500 baht. De agent kon niet wisselen, dus hij had zoiets van laat dan maar zitten.. De agent gebaarde echter dat hij moest wachten, hield nog 4 toeristen aan, en kon toen wisselen.
pi_36571508
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:06 schreef Gert het volgende:

[..]

Zoho, dat is veel. Dat is vast niet iemand met een klein strandtentje dan. Ploy Bar of zo?
Je kent Samet wel aardig
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 2 april 2006 @ 12:27:23 #162
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36573186
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:12 schreef Alicey het volgende:


Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Hoewel ze het wel echt bij 100 baht houden. Iemand die er is geweest heeft mij ook verteld dat hij werd aangehouden. Hij had geen 100 baht bij zich, dus betaalde met 500 baht. De agent kon niet wisselen, dus hij had zoiets van laat dan maar zitten.. De agent gebaarde echter dat hij moest wachten, hield nog 4 toeristen aan, en kon toen wisselen.
Dat hebben ze slechts 1 maal geprobeerd in Rayong en omgeving om mij aan te houden (op de brommer, okee is geen auto, maar toch hetzelfde idee), ik kon gelijk betalen bij de agent. Poot stijf gehouden, schrijft maar bon uit op kenteken en ik laat mijn thaise familie het regelen... agent bellen, shit die 'farang' heeft hier echt familie.... en toen kon ik gaan

Alleen in Ban Phe heb ik eenmaal echt een boete gehad voor zonder helm rijden , maar goed, eerlijk is eerlijk, ze hielden iedereen aan, en schreven gewoon boete op kenteken uit... die je dus binnen 14 dagen moest betalen, anders komen ze je brommer halen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 13:26:40 #163
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36574944
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:12 schreef Alicey het volgende:
De agent kon niet wisselen, dus hij had zoiets van laat dan maar zitten.. De agent gebaarde echter dat hij moest wachten, hield nog 4 toeristen aan, en kon toen wisselen.


In een ander ver land ben ik weleens aangehouden door een agent die onomwonden om "money for beer" vroeg. Dat is toch wat eerlijker dan "tea-money".
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_36669822
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:26 schreef Gert het volgende:

[..]



In een ander ver land ben ik weleens aangehouden door een agent die onomwonden om "money for beer" vroeg. Dat is toch wat eerlijker dan "tea-money".
ook sympathieker als je het mij vraagt

Eigenlijk wel logisch. We meten op reis de 'cost of living' van een land uit aan de hand van de beer-index. Blijkt nog redelijk aardig te kloppen, meestal

*zet nog eens Labanoon op
pi_36676768
Dan vind ik de politie in Cambodja toch aardiger...

Krijg je tenminste nog een leuk souvenir mee voor 5 dollar...

The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 5 april 2006 @ 16:11:52 #166
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_36677811
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Dan vind ik de politie in Cambodja toch aardiger...

Krijg je tenminste nog een leuk souvenir mee voor 5 dollar...

[afbeelding]
Die zag ik laatst liggen bij de Bart Smit.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  donderdag 6 april 2006 @ 14:45:28 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_36708448
Zo, ik heb de Lonely Planet besteld bij bol.com, kost € 25,44 incl. verzenden, verzending kost tussen 5 en 7 werkdagen

Heb nog gekeken naar 2dehands boeken, maar de paupers van marktplaats vragen er gewoon ook 20 a 25 euro excl. verzenden voor. Dan is de keus snel gemaakt

vanaf volgende week lekker dingen uitpluizen
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:21:17 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_36738255
Wat is trouwens het beste aan te raden, vanaf Bangkok meteen naar Chiang Mai en van daaruit het Noorden doen. zo mis je plaatsen als Ayutthaya, die zul je dus op de terugweg moeten doen. Terwijl het dan makkelijker is om dan richting Oosten te gaan en niet richting Ayutthaya

Of gewoon zelf naar Ayuthaya reizen, daar tempels bekijken en daar omgeving, en dan zelf verder door naar Chiang Mai, dan kun je vervolgens makkelijker ook naar het Oosten reizen.

Afwegingen zijn vooral wat sneller is, als het kan zouden we nog Cambodja erbij willen doen voor een gedeelte, vooral Angkor Wat en the Killing Fields dan natuurlijk

Maarja, we hebben 4 weken de tijd
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:43:52 #169
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_36744845
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:21 schreef Blik het volgende:
Wat is trouwens het beste aan te raden, vanaf Bangkok meteen naar Chiang Mai en van daaruit het Noorden doen. zo mis je plaatsen als Ayutthaya, die zul je dus op de terugweg moeten doen. Terwijl het dan makkelijker is om dan richting Oosten te gaan en niet richting Ayutthaya

Of gewoon zelf naar Ayuthaya reizen, daar tempels bekijken en daar omgeving, en dan zelf verder door naar Chiang Mai, dan kun je vervolgens makkelijker ook naar het Oosten reizen.
Heb min of meer dezelfde vraag..
We willen van Bangkok naar Chiang Mai en daartussen graag Ayuthaya, Kanchanaburi, Sukothai bijkijken. Dus aan te raden om van Chiang Mai naar beneden af te zakken of van Bangkok stapsgewijs naar boven?

(Uiteindelijk willen we eindigen bij Koh Tao/Phanang)
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:40:23 #170
6941 APK
Factual, I think.
pi_36771903
Suvarnabhumi airport (de nieuwe internationale luchthaven van Bangkok) gaat waarschijnlijk niet zoals geplanned in juli open.

Ik vind het helemaal niets trouwens, dat nieuwe vliegveld. Volgens mij ligt het een stuk verder van Bangkok dan Don Muang, toch
Nog effe lekker een paar uurtjes shoppen voor de terugvlucht gaat denk ik niet meer lukken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_36774358
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:40 schreef APK het volgende:

Ik vind het helemaal niets trouwens, dat nieuwe vliegveld. Volgens mij ligt het een stuk verder van Bangkok dan Don Muang, toch
Maar een stuk dichter bij Ko Samet
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:18:28 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36774615
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:40 schreef APK het volgende:
Suvarnabhumi airport (de nieuwe internationale luchthaven van Bangkok) gaat waarschijnlijk niet zoals geplanned in juli open.

Ik vind het helemaal niets trouwens, dat nieuwe vliegveld. Volgens mij ligt het een stuk verder van Bangkok dan Don Muang, toch
Nog effe lekker een paar uurtjes shoppen voor de terugvlucht gaat denk ik niet meer lukken.
Als ik met de bus vanaf Rayong kom, is het zeg maar 15 minuten verwijderd tot het knooppunt Bang Na.... (welke overigens flink verbeterd is met de 'fly over' )

Dus je kan prima shoppen, en kost je iets van 45 minuten met de taxi vanaf 'Tesco On Nut'.

Voor mij is dit wel beter, daar ik meestal eerst naar Rayong (En tegenwoordig ook Chon Buri ) ga! Dus minder reistijd!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:22:06 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_36778154
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:08 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Maar een stuk dichter bij Ko Samet
Ja, ook dichter bij Koh Chang, maar Bangkok Air vliegt van Don Muang en dat zal ook wel zo blijven.

En ozzietukker, Bang Na zegt mij niets. Ik vind het gewoon leuk om voor vertrek nog even in Bangkok te eten en shoppen op bekende plaatsen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 9 april 2006 @ 10:30:04 #174
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36785918
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:22 schreef APK het volgende:

[..]

Ja, ook dichter bij Koh Chang, maar Bangkok Air vliegt van Don Muang en dat zal ook wel zo blijven.

En ozzietukker, Bang Na zegt mij niets. Ik vind het gewoon leuk om voor vertrek nog even in Bangkok te eten en shoppen op bekende plaatsen.
Bang na is 'de kruising' waar je vanaf de snelweg (vanaf Pattaya/Rayong/Ko Samet) de stad inrijdt op de 'Sukhumvit Road'. Vanaf Bang na, is het afhankelijk van de drukte 25 minuten naar Ekkemai Bus Station.

Dus je kunt ook nu nog prima shoppen, je zult alleen 30 minuten eerder naar de airport moeten

Overigens, voor de budgetiers, dat de opening uitgesteld wordt is niet zo'n probleem, het treinstation bij de airport gaat pas ergens media 2007 open meende ik gelezen te hebben
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_36791796
Kan iemand mij vertellen waar je precies je visum mot regelen?
Gebeurt dat op het vliegveld?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')