abonnement Unibet Coolblue
pi_35589902


Een nieuw Clash topic op veler verzoek.

Er kan hier gesproken worden over een der heuze popklassiekers London Calling, over hun experimentele driften, over Vs. Sex Pistols, Vs' Ramones, de charme (of juist niet) van Sandinista!, over echte punk, over Cut the Crap, je favoriete songs, het eren van Joe Strummer, Big Audio Dynamite,The Mescaleros, Sharif, activisme, Thatcher, die uitzonderelijk mooie LP-hoes en over van alles en nog wat.


(1952-2002)

Zanger Joe Strummer The Clash overleden
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:08:54 #2
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35591361
Klasse band. sinds ik ze ontdekt heb, ga je heel anders naar andere bands kijken. Bands als Live, Creed, Nickelback, al die franz ferdinand, strokes, white stripes volgers blijken op geen cent waard in het licht van de pophistorie. Zelfs normale groepen als Soundgarden en REM steken hier toch bleek tegenaf. al was het maar dat de Clash een soort vreemde energie bezatten waardoor Energieke nummers superenergiek klonken(Save European Home, White Riot), Funkie nummers funky (This is radio clash), en gevoelige nummers gemeend (the card cheat , washington bullets).

En als de band dan ook nog baanbrekende muziek maakt, warabij ze b.v. als eerste blanke band een soort rap opnemen (Magnificient Seven), alle soorten stijlen muziek zich eigen maken en aan het goede politieke spectrum zitten (zo linksactivistisch als de pest), dan heb je bijna de perfecte band.
Enfin voor de kenners vertel ik niets nieuws, maar wel rijst de vraag waarom luistert de jeugd niet maar dit soort groepen ipv de overschatte en retro Arctic Monkees?
waarschijnlijk omdat zxe te jong zijn, op een gegeven moment zal de echte liefhebber hun muziek wel ontdekken...
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:16:57 #3
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35591636
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Enfin voor de kenners vertel ik niets nieuws, maar wel rijst de vraag waarom luistert de jeugd niet maar dit soort groepen ipv de overschatte en retro Arctic Monkees?
waarschijnlijk omdat zxe te jong zijn, op een gegeven moment zal de echte liefhebber hun muziek wel ontdekken...
Waarschijnlijk omdat ze het niet kennen denk ik. Dat gaat mijn zoon niet gebeuren

Iets dat mij te binnen schiet: bij een van de recentere James Bond films zat London Calling als muziek (vrij kort) aan het begin van de film. Zitten er een paar van die dozen achter mij in de bios: "goh, wat een lekker nummer, wie zijn dat?"
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_35591647
Was hier nog geen topic over!!?!?

Zal het kort houden: zulk soort bands maken ze tegenwoordig niet meer. Al een hele tijd niet trouwens. Ze zijn in alle opzichten heel puur, echt een band zoals een band hoort te zijn. Vrij simpel, maar vol energie en altijd lekker.

Oja en Sandinista is hun beste album Kom maar op met het commentaar
pi_35591953
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Was hier nog geen topic over!!?!?
Dat is onvindbaar
quote:
Oja en Sandinista is hun beste album Kom maar op met het commentaar
pi_35592404
Hier is de verklaring, dit is Sandinista zoals hij op mijn pc staat:

Magnificent seven
Hitsville UK
Ivan meets GI Joe
Somebody got murdered
Lightning strikes
Up in heaven
The sound of sinners
Police on my back
The call up
Lose this skin
Charlie don't surf
Version City
Career opportunities

  woensdag 1 maart 2006 @ 10:08:02 #7
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35598081
vind jij de career opportunities-verise met de zingende kinderen zo goed??? je zal wel de verkeerde gedownload hebben. Die versie van Sandinista is waardeloos... en lose this skin is ook al een uitglijder van formaat qua zang dan.

Washington bullets mis ik dan evenals Lets go crazy

nog eens downloaden zou ik zeggen
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:31:28 #8
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_35598654
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Oja en Sandinista is hun beste album Kom maar op met het commentaar
En "Loose This Skin" is het beste nummer.
Non possumus non loqui
pi_35599406
Goed topic, luister momenteel The Clash weer erg veel als ik in de trein naar stage ga. Qua sound geen generieke punk (op een paar nummertjes hier en daar na dan), maar qua lyrics en idealisme punk as fuck. Mag trouwens ook wel graag luisteren naar The Mescaleros.

Wat is The Dead 60's (die mij er weer toe zette om The Clash weer flink te gaan luisteren) overigens een schaamteloze kopie van The Clash zeg, de vocals, de riffjes, zelfs de achtergrondgeluidjes doen Clashish aan. Maar, tis geen slechte muziek, maar dat is dan ook te danken aan The Clash zelf natuurlijk.
pi_35600651
The clash kende ik eigenlijk alleen van London Calling , een paar weken geleden maar een paar albums binnengetrokken en bleek toch wel dat ze veel meer in hun petto hebben

Goeie band band dus en je kunt zien dat ze toch wel een groot aantal volgers hebben zoals al was genoemd.
pi_35600873
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Oja en Sandinista is hun beste album Kom maar op met het commentaar
Ik vind Combat Rock eigenlijk ook een geweldig album

Maar On-Topic: Geweldige Band Muzikaal veel interessanter dan de "echte" punkbands. Samen met the Jam en the Police één van mijn favorieten uit die periode
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:49:23 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_35600927
Ik vind Career Opportunities vet, ik heb het album : From Here To Eternity.
Erg vet album met een paar live nummers en verder gewoon een verzameling van vele goede nummers van hun.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_35601075
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
vind jij de career opportunities-verise met de zingende kinderen zo goed??? je zal wel de verkeerde gedownload hebben. Die versie van Sandinista is waardeloos... en lose this skin is ook al een uitglijder van formaat qua zang dan.

Washington bullets mis ik dan evenals Lets go crazy

nog eens downloaden zou ik zeggen
Ik had hem eerst op twee bandjes. Gezien de vele filler heb ik daarvan een compilatie gemaakt dat op 1 bandje paste. En toen mijn casetterecorder het vorig jaar begaf heb ik die nummers gedownload.

Dit om misverstanden te voorkomen

Career opportunities sla ik altijd over, dat dan weer wel. Lose this skin heb ik geen problemen mee hoor. Washington bullets en let's go crazy kan ik me niet herinneren, zal er nog eens achteraan gaan. Die 'bandjescompilatie' dateert van 10 jaar geleden, en toen schatte ik ze kennelijk niet zo hoog in.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:57:21 #14
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35601151
doe dat, je zult niet bedrogen worden
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:25:07 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_35602064
Ik vind Career Opportunities wel vet die versie op From here to Eternity. Ik heb ook de Live versie.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Trouwste user 2022 woensdag 1 maart 2006 @ 20:26:23 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_35619207
Jeugdhelden

Briljante band. Vanaf hun punktijd tot de experimentelere periode.

London Calling wisselt met Astral Weeks van Van Morisson altijd stuivertje wat het beste album ooit is.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 maart 2006 @ 20:29:20 #17
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_35619851
Stel dat ik alleen London Calling heb, wat is dan de volgende die ik moet halen?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_35620490
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:41 schreef spacemangraig het volgende:
Stel dat ik alleen London Calling heb, wat is dan de volgende die ik moet halen?
Sandinista!

Nee geintje doe die maar niet, daar staan veel goeie nummers op maar ook veel slechte.

Doe maar Give 'em enough rope, die is van een jaar eerder dan LC.
  Trouwste user 2022 woensdag 1 maart 2006 @ 21:18:38 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_35621246
Je moet gewoon beginen met 'The Clash' uit 77. Een punkklassieker.

'Sandinista' is een meesterwerk, maar daar moet je de tijd voor nemen. Het is een driedubbel album met zoveel verschillende stijlen fascetten en rariteiten dat je in het begin overdonderd wordt.

Maar heb je het vaker gedraaid ga je echt genieten en ontdek je steeds meer verschillende hoogstandjes.

'Give 'm enough rope.' Moet je over een paar jaar pas draaaien.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:43:36 #21
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35640458
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:26 schreef tong80 het volgende:
Jeugdhelden

Briljante band. Vanaf hun punktijd tot de experimentelere periode.

London Calling wisselt met Astral Weeks van Van Morisson altijd stuivertje wat het beste album ooit is.


Bij mij doet ie dat met TEN
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_35692794
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:00 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Sandinista!

Nee geintje doe die maar niet, daar staan veel goeie nummers op maar ook veel slechte.

Doe maar Give 'em enough rope, die is van een jaar eerder dan LC.
Zoveel slechte nummers staan er niet op Sandinista! Het probleem van Sandinista! is dat vrijwel de helft gewoon geen echte nummers te noemen zijn. Het is opvulling, meer niet. Het bestaat uit dubs, songs achterstevoren, gast- zangeressen en kinderen etc. etc.

Ik beschouw die helft gewoon meer als bonus, aangezien dit album bij de release ook voor de prijs van een double LP werd verkocht. Laat heel die onzin weg en vergelijk LC met dit:

- The Magnificent Seven
- Junco Partner
- Ivan Meets G.I. Joe
- The Leader
- Something About England
- Somebody Got Murdered
- One More Time
- Lightning Strikes (Not Once But Twice)
- Up in Heaven (Not Only Here)
- Corner Soul
- Let's Go Crazy
- The Sound of Sinners
- Police on My Back
- The Call Up
- Washington Bullets
- Broadway
- Charlie Don't Surf
- The Street Parade
- Version City

Net als London Calling, 19 nummers. Slechter? Dacht het niet!
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 maart 2006 @ 22:09:53 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_35693288
Minder goed dan

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:34:11 #24
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35694114
Je vergeet Hitsville Uk, dat is zelfs nog een Single geweest:

Mijn versie van Sandinista!

The Mag 7
Hitsville U.K.
Junco Partner
Ivan meets G.I. Joe
Somebody got murdered
One more Time
Lightning Strikes
Up in Heaven
Lets go Crazy
The Sound of Sinners
Police on my Back
The Call Up
Washington Bullets
Charlie don't Surf
Kingston Advice (een nummer met twee verschillende melodielijnen , waarvan er maar 1 goed is , jammer)

de rest zijn mislukte goede songs als Something about England, Lose this skin en Silicon ein Sapphire (een nieuwe nog niet bekende muziekstijl wordt hierop geintroduceerd haha Gary Numan meets Reggae)
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_35694849
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:34 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Je vergeet Hitsville Uk, dat is zelfs nog een Single geweest:

Mijn versie van Sandinista!

The Mag 7
Hitsville U.K.
Junco Partner
Ivan meets G.I. Joe
Somebody got murdered
One more Time
Lightning Strikes
Up in Heaven
Lets go Crazy
The Sound of Sinners
Police on my Back
The Call Up
Washington Bullets
Charlie don't Surf
Kingston Advice (een nummer met twee verschillende melodielijnen , waarvan er maar 1 goed is , jammer)

de rest zijn mislukte goede songs als Something about England, Lose this skin en Silicon ein Sapphire (een nieuwe nog niet bekende muziekstijl wordt hierop geintroduceerd haha Gary Numan meets Reggae)
Jammer alleen dat in het duet van Hitsville UK de vrouwelijke stem 2x zo nadrukkelijk aanwezig is dan de stem van Mick Jones. Heel leuk dat Mick Jones zijn toenmalig vriendinnetje daar een plezier mee wou doen, mij doet ie daar geen plezier mee. Lose This Skin had ook veel beter kunnen zijn met de stem van Joe Strummer. Ik erger me daar gewoon aan.

Zijn jullie ook in het bezit van de bootleg Chaos In New York? Deze bootleg is oh zo machtig met veel materiaal van Sandinista!
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 14:56:23 #26
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_35810012
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
vind jij de career opportunities-verise met de zingende kinderen zo goed??? je zal wel de verkeerde gedownload hebben. Die versie van Sandinista is waardeloos... en lose this skin is ook al een uitglijder van formaat qua zang dan.

Washington bullets mis ik dan evenals Lets go crazy

nog eens downloaden zou ik zeggen
Het leuke van Lose this skin is dat het niet een nummer van The Clash is, maar van Timon Dogg, een violist die ook in de laatste versie van The Mescaleros zat. Hij heeft het nummer geschreven en gezongen en enkele leden van The Clash spelen mee als backingband.

Persoonlijk vind ik Sandanista! een heel fijn album, goed afwisselend. Version city en Washington bullets zijn mijn favorieten en ik vind dan weer dat Magnificent seven een beetje misplaatst is op deze 3 dubbelaar.

Ook nog een leuk weetje is dat The Clash altijd probeerden om de mensen zoveel mogelijk waar voor hun geld te geven, zo stonden er al erg veel nummers (voor die tijd) op de eerste twee platen. Toen London calling uitkwam, wilden ze graag dat dat een dubbelaar zou worden, maar dat ie niets extra's zou kosten, dat is uiteindelijk gelukt door een stuk royalties in te leveren. Sandanista! was een driedubbelaar, die voor de prijs van een dubbelalbum in de winkels lag.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 15:07:21 #27
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_35810428
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:00 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Sandinista!

Nee geintje doe die maar niet, daar staan veel goeie nummers op maar ook veel slechte.

Doe maar Give 'em enough rope, die is van een jaar eerder dan LC.
Dat vind ik (na het vreselijke Cut the crap) de slechtste Clash-plaat: vlees nog vis. Een slechte herhalingsoefening van het eerste album - terwijl de singles uit die tijd wel briljant zijn...

Sandanista! gaat verder waar London calling stopt, de singlesverzamelaar is ook een grote aanrader (veel ervan zijn nooit op een album verschenen), maar het debuut en Combat rock zijn ook de moeite waard. Give 'em enough rope en Black market Clash kun je prima later aanschaffen en Cut the crap kun je maar beter helemaal achterwege laten.
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:57 schreef Juichtoon het volgende:

[..]

Zijn jullie ook in het bezit van de bootleg Chaos In New York? Deze bootleg is oh zo machtig met veel materiaal van Sandinista!
Als dat dezelfde is als het 'officieus' officieel uitgegeven Live USA wel ja.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:53:54 #28
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35813918
Give em enough rope is gewoon een degelijk album, niets meer niet s minder. De critici sabelen het alleen maar neer omdat de productie te goed was voor een punkband. die productie werd gedaan door een producers van Blue Oyster Cult. Dus op zicht was het een uniek album omdat het een van de eerste punk/postpunk albums was die geluidtechnisch wel aan te horen was. En daarbij de songs zijn een stuk beter nog dan het debuut, dat voor mij vergelijkbaar is als Kill ém all van Metallica. Historisch gezien baanbrekend, maar ook onvolwassen.

Trouwens de single van Cut the Crap(This is England) , die schijnt toch wel weer achteraf redelijk geaccepteerd te worden. This is England was een beetje de soundtrack voor het jaar 1985, heb ik ergens gelezen.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:49:02 #29
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35815534
Best een geinig bandje, ja.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_35815554
quote:
Dat vind ik (na het vreselijke Cut the crap) de slechtste Clash-plaat: vlees nog vis. Een slechte herhalingsoefening van het eerste album - terwijl de singles uit die tijd wel briljant zijn...
Ik heb echt veel van The Clash (cds, bootlegs e.d.) maar ik weiger Cut the Crap aan te horen. Een Clash zonder Mick Dat is gewoon geen Clash.

Mijn favoriete album is The Clash (UK of US, maakt me niet uit, allebei goed
The Clash UK mist “Complete Control”, “I fought the law” “White man in Hammersmith Palais” & “Clash City Rockers” en The Clash US mist “Deny”, “Protex Blue” “Cheat” & “48 Hours”).

Ik kwam er laatst nog achter dat Complete Control door Mick is geschreven:
quote:
" 'Complete Control' was written by Mick, both lyrics and music.... I would hazard to guess that the post-bridge ranting ad-libs in 'Control' are Joe's alone. I can't imagine Mick writing, "You gotta blega onarega onarega andnoga / That means YOU!"
pi_35989140
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:07 schreef belsen het volgende:

[..]

Als dat dezelfde is als het 'officieus' officieel uitgegeven Live USA wel ja.
Nee, Live USA is uit '79, voor Sandinista! dus. Maar met Live USA is ook niks mis met een mooie Capitol Radio. Ik had het over een andere show waarvan Complete Control, Train in Vain en The Guns of Brixton op de From Here To Eternity CD staan.

Om dit topic maar even te redden. Wat is er mis met Cut the Crap (afgezien van de drummachine)? Ik vind deze beter dan Combat Rock
pi_36081043
Helden uit mijn jeugd! Ik heb veel herinneringen aan ze maar zolang ik leef zal ik de dag niet vergeten dat ik the Clash live zag tijdens het Lochem festival.

Ze zouden de laatste band zijn die dag (na o.a. Normaal, Carlene Carter en Bowwowow) en de hele dag ging al het gerucht dat het misschien niet door zou gaan omdat een bandlid 'zoek' was. (Dat bleek achteraf te kloppen - Joe Strummer kwam op het laaste nippertje aan uit Parijs).

Enfin, de backline werd neergezet, en de enorme backdrop van allelerlei vlaggen hing al, maar het duurde al meer dan een uur - en geen band. Terwijl de spanning op de voorste rijen haast ondraaglijk werd kwamen ze daar opeens het podium op denderen. Joe Strummer riep: "London Calling!" en de band barstte los met deze klassieker. Binnen twee seconden veranderden de eerste 15 rijen in een chaotische mix van lichamen die over elkaar heen duikelden en sprongen. Onvergetelijk!
"That rug really tied the room together".
  Trouwste user 2022 donderdag 16 maart 2006 @ 20:23:16 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_36096311
*Kippenvel*


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36299514

Het verhaal gaat verder: na twee nummers barst er een hoosbui uit, en , of het de regen is op de opgefokte atmosfeer weet ik niet meer, maar mensen beginnen de omheining voor het podium te beklimmen. De ordedienst mept er op los maar dan stopt Joe Strummer met spelen en maant de ordedienst te verdwijnen; er mogen mensen het podium op! Ik ben zelf één van de pakweg 50 tot 100 gelukkigen die een plekje op het podium vinden - zo'n beetje aan de voeten van Paul Simonon maak ik het concert mee. Deze foto is gemaakt tijdens dat concert; ik hoop ooit nog eens een grote afdruk te kunnen krijgen. De opnames worden uitgezonden door de VARA Radio en zijn als bootleg verkrijgbaar.
"That rug really tied the room together".
  Trouwste user 2022 donderdag 23 maart 2006 @ 20:38:13 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_36307782
Mooi man


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_36684376
quote:
Verdacht van terrorisme door meezingen
Een 24-jarige Britse man is aangehouden
op verdenking van terrorisme omdat hij
in een taxi meezong met een lied van
punkgroep The Clash.De taxichauffeur
belde de politie omdat de man zong:"Het
is nu oorlog,de strijd komt eraan."
tt 420
  Trouwste user 2022 donderdag 6 april 2006 @ 17:50:42 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_36714365


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 6 april 2006 @ 18:00:25 #38
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_36714601
Stond in de spits inderdaad

Die man had zijn vliegtuig ook nog gemist
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  zondag 9 april 2006 @ 17:52:57 #39
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36798132
Meh.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  Trouwste user 2022 zondag 9 april 2006 @ 17:56:33 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_36798229
Dat is van de Boegies.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 17 april 2006 @ 16:47:45 #41
102466 cappp
Ondertitel
pi_37035607
kickje!
Ik heb laatste london calling gekocht en combat rock. Wat een band
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_37040199
Puik topic .

Dat deze band zo anders is dan de hedendaagse ligt volgens mij aan dat de hedendaagse bands te commercieel zijn. En The Clash is gewoon bij hun ideaal gebleven en dat waardeer ik wel.

Is er toevallig een goede site waar hun songteksten opstaan? Bij voorbaat dank.
  maandag 17 april 2006 @ 20:05:56 #43
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_37040830
songmeanings.net is een goeie
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  Trouwste user 2022 maandag 17 april 2006 @ 20:34:36 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_37041955
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:47 schreef cappp het volgende:
kickje!
Ik heb laatste london calling gekocht en combat rock. Wat een band
Nu de rest nog


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 17 april 2006 @ 20:36:09 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37042011
leuke muziek ja...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Moderator maandag 17 april 2006 @ 20:37:35 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37042063
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:56 schreef tong80 het volgende:
Dat is van de Boegies.


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_37065398
Sandinista is een aanrader, er staan hier en daar wat vullers op omdat ze een driedubbelaar uitgebracht hebben met materiaal dat voor één elpee was bedoeld (om de platenmaatschappij een hak te zetten), maar het is een ontdekkingstocht voor de liefhebber. En als je uit Sandinista 1 elpee zou destilleren is die zeker nog beter dan Combat Rock, wat ook een sterke plaat is.
"That rug really tied the room together".
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:43:53 #48
102466 cappp
Ondertitel
pi_37065710
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:33 schreef Art_Core het volgende:
Sandinista is een aanrader, er staan hier en daar wat vullers op omdat ze een driedubbelaar uitgebracht hebben met materiaal dat voor één elpee was bedoeld (om de platenmaatschappij een hak te zetten), maar het is een ontdekkingstocht voor de liefhebber. En als je uit Sandinista 1 elpee zou destilleren is die zeker nog beter dan Combat Rock, wat ook een sterke plaat is.
Ik zal de lokale platenboer ff bezoeken
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 02:08:18 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44239818
*Kick*

ik heb al wekenlang Rock the Casbah in mijn hoofd dus om daar een einde aan te brengen heb ik maar eens Combat Rock aangeschaft London Calling heb ik uiteraard al Als ik binnenkort weer een zak met geld heb zal ik de andere cd's ook gelijk aanschaffen. Zit nu aan mijn limiet wat betreft aantal cd's deze week
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44240909
Ik heb nooit het geduld gehad om Sandinista helemaal af te luisteren. D'r staan inderdaad een paar hele fijne nummers op, maar als album is het gewoon teveel m.i.
pi_44241674
Sandinista is gewoon zoals alle bekende goede dubbelalbums, zoals Songs in the key of life of de White Album. De filler is zwak maar de beste nummers behoren tot het eersteklas materiaal

Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 09:09:59 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_44241775
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:45 schreef cafca het volgende:
Ik heb nooit het geduld gehad om Sandinista helemaal af te luisteren. D'r staan inderdaad een paar hele fijne nummers op, maar als album is het gewoon teveel m.i.
Ik heb hem grijs gedraaid. Misschien één keer in zijn geheel.Het is gewoon een album dat je mondjesmaat moet nuttigen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 09:10:39 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_44241787
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:


Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord
London Calling

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44241978
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

London Calling
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 10:20:07 #55
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_44243152
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...
Geweldige nummers die je noemt.

Misschien is Revolution rock en Lover's rock wat minder, maar zeker niet slecht...

Sandanista! is overigens denk ik mijn favoriet, juist door zijn grilligheid.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:23:57 #56
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44243229
The Clash

Ik lees al een hele tijd mee dus neem ik de vrijheid om wat te kijken te posten.

Joe Strummer

Jawohl Herr Kaloin!
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 13:27:17 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44248882
Jee ik heb weer een discussie aangewakkerd

Joe Strummer was best sexy trouwens
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44249059
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:27 schreef MaJo het volgende:
Jee ik heb weer een discussie aangewakkerd

Joe Strummer was best sexy trouwens
Over dat laatste liever geen discussie hoor Doe dat maar in B&H.
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 14:01:18 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_44250022
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:
Sandinista is gewoon zoals alle bekende goede dubbelalbums, zoals Songs in the key of life of de White Album. De filler is zwak maar de beste nummers behoren tot het eersteklas materiaal

Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord
mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:55:20 #60
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_44251796
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt

Ook The Fragile van Nine Inch Nails kent eigenlijk geen zwak moment, maar heeft dan weer niet de uitschieters van vorige albums. Sandinista! is zo bijzonder omdat het pretendeert nieuwe soorten crossover te maken. En dan was The Clash ook nog met the Magnificient Seven voorantwoordeijk voor de eerst blanke rapmuziek (verbetering is welkom, als er al eerder een blanke rap op plaat is vastgelegd)
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:56:47 #61
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_44251854
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...
Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehe
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 15:05:32 #62
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_44252154
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:56 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehe
Bijna, ik vind het een van de hoogtepunten.

Hilarische muziek met hilarische tekst.
With your snakeskin suit and you alligator boots, you don't need a laundrette you can take 'em to the vet.



Lifestyle of the rich and the famous deed me anders erg denken aan The Clash.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_44252687
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt
Tom Waits kan bij mij niks fout doen, maar de Pumpkins behoren toch wel tot de meer waardeloze prul-acts van de jaren '90

Wat andere dubbelaars betreft: The wall van Pink Floyd is wel van een gelijkmatig niveau, alleen niet van een heel erg hoog niveau.

Trouwens, ik ken eigenlijk weinig tot geen andere driedubbelaars zoals Sandinista.
pi_61400287
Jimmy Jazzz Jazzz ze ze zeeee.. Joe Strummer Blijft nog een van de meest epische albums ooit gemaakt dat London Calling.
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:15:56 #65
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61415458
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef emokid het volgende:
Jimmy Jazzz Jazzz ze ze zeeee.. Joe Strummer Blijft nog een van de meest epische albums ooit gemaakt dat London Calling.
En dat is zeker een flinke topickick waard
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_61415605
Zeker weten. London Calling
Aan hun andere albums heb ik eigenlijk nog niet genoeg aandacht besteed. *herinnering voor zelf*
pi_61418024
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:21 schreef Nepthys het volgende:
Aan hun andere albums heb ik eigenlijk nog niet genoeg aandacht besteed. *herinnering voor zelf*
Moet je inderdaad doen. Het debuut heeft ook lekkere nummers zoals bijvoorbeeld ''I'm So Bored With The U.S.A.'' . Ik moet nog de albums van na London Calling beluisteren.
Stay on my arm, you little charmer
pi_61421697
Zo, ik heb nog niet eens gepost in dit topic

Ik heb alleen London Calling en Sandinista! op vinyl. London Calling vind ik nog steeds erg fijn om te luisteren en ik skip eigenlijk geen track; van Sandinista! heb ik al jaren het voornemen een selectie van de songs op cd te branden. Dan zou het namelijk één van de beste albums ooit zijn!

Het debuut is aardig en Give 'Em Enough Rope gewoon best goed, maar niet te drang gehad ze aan te schaffen. Het werk na Sandinista! nooit gechecked en dat komt voornamelijk door Should I Stay Or Should I Go. Bah.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_61423581
inderdaad, London Calling

tvp
  zaterdag 6 september 2008 @ 12:56:17 #70
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  Moderator zaterdag 6 september 2008 @ 18:12:59 #71
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_61431053
Ik zag dat de documentaire 'The future is unwritten' over Joe Strummer en van Julian Temple uitwas. Ik wacht nog een paar dagen met aanschaffen, maar ben toch wel erg benieuwd.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:32:38 #72
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71888305
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:

Oja en Sandinista is hun beste album Kom maar op met het commentaar
Daar ben ik nu ook weer achter gekomen - ik had altijd London Calling hoog in de lijst staan en vond ook Combat Rock zeer OK, maar toen ik Sandinista laatst in de kroeg zat hoorde ik Sandinista gehaald. Ik herinner me van vroeger allen dat ik 'm tegen vond vallen en dacht dat ik die plaat niet zo goed kende. Maar het tegendeel bleek waar: ik kende alle nummers redelijk goed nog en wat een fantastische plaat! Geweldige band en gewelidge plaat!
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:57 schreef =HellFire= het volgende:

Wat is The Dead 60's (die mij er weer toe zette om The Clash weer flink te gaan luisteren) overigens een schaamteloze kopie van The Clash zeg, de vocals, de riffjes, zelfs de achtergrondgeluidjes doen Clashish aan. Maar, tis geen slechte muziek, maar dat is dan ook te danken aan The Clash zelf natuurlijk.
Het was idd door `The Dead 60's" dat ik dacht: ik moet The Clash weer eens draaien.

Uiteindelijk is dit toch mijn favoriete nummer van The Clash



[ Bericht 15% gewijzigd door Doc op 14-08-2009 23:02:33 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:35:38 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_71888415
Vorige week maar eens weer hun cd uit een schoenendoos geplukt voor in de auto. Blijft tof dit.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:41:36 #74
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75803987
Uit een ondertussen gesloten topic gevist:
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:14 schreef Bookie65 het volgende:
Thirty years ago this month The Clash released their third album, London Calling. In its scope, ambition and accomplishments it rescued the band from the punk cul de sac and put them on a par with The Beatles and The Rolling Stones. From the moment of release it was an instant classic. Not only that, but it changed the way that people perceived rock forever.

http://www.nme.com/blog/index.php?blog=10&title=10_things_that_wouldn_t_exist_without_th&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Eerbetoon aan het 30 jarig jubileum van het album van de in Nederland meest onderschatte band aller tijden.
pi_75804056
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 december 2009 @ 15:12:58 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_75804733
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_75804994
Wat een band is dit toch
Ben het eigenlijk pas onlangs gaan luisteren, maar wat een veelzijdig album dat London Calling!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 december 2009 @ 15:26:01 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_75805052
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef Norrage het volgende:
Wat een band is dit toch
Ben het eigenlijk pas onlangs gaan luisteren, maar wat een veelzijdig album dat London Calling!!
Beste album ooit

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_75805606
Alhoewel The Clash haram is volgens Belsen toch de NME top 10 redenen om London Calling van the The Clash enigzins nuziekbepalend te vinden. Natuurlijk blijft het de helaas in Nederland meest onderschatte band aller tijden:

http://www.nme.com/blog/
pi_75805704
Je moet niet zo zeiken, met je haram. Het was gewoon niet topic-waardig.
pi_75805936
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je moet niet zo zeiken, met je haram. Het was gewoon niet topic-waardig.
Een jubileum is altijd een topiic waard. Toevallig is het nu 30 jaar London Calling. Een van de meest invloedrijke albums aller tijden.
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 18:09:28 #82
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75809638
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:59 schreef Bookie65 het volgende:

[..]

Een jubileum is altijd een topiic waard. Toevallig is het nu 30 jaar London Calling. Een van de meest invloedrijke albums aller tijden.
Eerste deel niet mee eens, wil je met Clash-liefhebbers praten, dan kan dat beter in het centrale topic, dan dat je over ieder dingetje een nieuw topic maakt. Dan verzandt de discussie binnen drie posts met lofuitingen van één woord en daar blijft het dan bij. Ik gun dit nieuwsfeit juist meer.

Het tweede deel ben ik het wel mee eens. Een van de meest invoedrijke albums aller tijden, zeker voor de Engelse muziekscene. Ondanks dat een band als The Jam al met All mod cons was gekomen, brak hier definitief de punk. Geweldige muziek. Ik denk alleen dat ik Sandanista! nog net een tandje beter (verder) vind, hoewel ik Sandanista! altijd meer een zomer- en London Calling meer een winterplaat heb gevonden.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_75811886


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 19-12-2009 20:46:05 (daarvoor hebben we dus een feedback) ]
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 21:05:07 #84
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75815789
Ah, en de top 10 waarom het zo belangrijk zou zijn:

  • 1 Cover art that embodies the spirit of rock
  • 2 Decent use of rock samples in music
  • 3 A number one hit single about the Spanish Civil War
  • 4 The Greatest Rock N Roll Moment this millennium
  • 5 Cover artwork parody/homage that doesn’t make you want to kill for its inane dumbness
  • 6 The greatest anthem of the '90s
  • 7 Genuinely frightening prophecies of impending ecological doom
  • 8 An amazing cover of a brit rockabilly tune
  • 9 A post Jerry Lee Lewis piano riff that actually rocks
  • 10 A great lost NME covermount

    Ze zijn niet zo te begrijpen zonder de uitleg op de NME-stie, maar erg sterke argumenten vind ik het niet. Ik zie het liever als een breekpunt in de muziek, zowel muzikaal als tekstueel.
  • Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_76989744
    London Calling!

    Give 'em Enough Rope

    Wat heeft iedereen toch tegen dat laatste album.
    Punk op zijn best toch?
      Moderator maandag 18 januari 2010 @ 23:07:38 #87
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_76991470
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:36 schreef dombo123 het volgende:
    London Calling!

    Give 'em Enough Rope

    Wat heeft iedereen toch tegen dat laatste album.
    Punk op zijn best toch?
    Hebben we het hier over Cut the crap, luister het eens zou ik zeggen...
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_76991845
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:07 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Hebben we het hier over Cut the crap, luister het eens zou ik zeggen...
    Nee ik heb het niet over cut the crap.

    Maar...

    Three Card Trick
    This is England
    North and South
    Dirty Punk

    Klinken best lekker! Geef het toe. Zo slecht is Cut the Crap ook weer niet.
    Kut drummachine/productie moet het weer verpesten. Vooral de drumintro van het hele album is toch echt om te huilen. (Dictator)

    @Bookie65

    Sinds wanneer zijn The Pogues door The Clash geínspireerd?
      Moderator maandag 18 januari 2010 @ 23:21:32 #89
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_76992092
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef dombo123 het volgende:

    [..]

    Nee ik heb het niet over cut the crap.

    Maar...

    Three Card Trick
    This is England
    North and South
    Dirty Punk

    Klinken best lekker! Geef het toe. Zo slecht is Cut the Crap ook weer niet.
    Kut drummachine/productie moet het weer verpesten. Vooral de drumintro van het hele album is toch echt om te huilen. (Dictator)

    @Bookie65

    Sinds wanneer zijn The Pogues door The Clash geínspireerd?
    Ik vind het helemaal niks, misschien heeft This is England nog iets, maar niet voor The Clash. Het is allemaal zielloze rommel.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_76992641
    Volgens mij wil ik alleen This is England kennen. Een goede song, maar niet helemaal goed uitgevoerd. Al geeft die wel goed de tijdsgeest aan. Niemand wist waar popmuziek op dat moment naar toe zou gaan., The Clash nam de verkeerde gok denk ik.
      Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 17:42:18 #91
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77017727
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:36 schreef dombo123 het volgende:


    Give 'em Enough Rope



    Perfecte titel. Dat dan weer wel.

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 17:43:55 #92
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77017792
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Volgens mij wil ik alleen This is England kennen. Een goede song, maar niet helemaal goed uitgevoerd. Al geeft die wel goed de tijdsgeest aan. Niemand wist waar popmuziek op dat moment naar toe zou gaan., The Clash nam de verkeerde gok denk ik.
    Namen wel de goede gok met Sandinista.

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_77040736
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef dombo123 het volgende:


    @Bookie65

    Sinds wanneer zijn The Pogues door The Clash geínspireerd?
    Shane MacGowan begon the Nipple Erectors na het zien van The Clash. De film van dat optreden stond op google video (kan het niet meer vinden. Je zie Shane in het publiek gek doen.)
    Bij een optreden 20 jaar geleden waar ik was speelden ze als extra bonus toegift op het eind alleen Clash songs.
    pi_77062427
    Maar niet The Pogues. Nja maakt niet uit.

    The Pogues.

    Edit: Jij was bij The Pogues? Waar?
    pi_77063536
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 18:20 schreef dombo123 het volgende:
    Maar niet The Pogues. Nja maakt niet uit.

    The Pogues.

    Edit: Jij was bij The Pogues? Waar?
    Paradiso, Jaap Edenhal en Pinkpop. The Popes ook in Paradiso.

    Film net gevonden. In het begin zie je Shane in een britsevlagjasje dansen (na het nummer van the Sex Pistols.
    http://video.google.nl/videoplay?docid=4101813390428941237&ei=ukBXS9_MB5Wz-AbAit2GCw&q=sex+pistols+clash&hl=nl#
      Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2010 @ 19:35:40 #96
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77065197
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 07:39 schreef Bookie65 het volgende:

    [..]

    Shane MacGowan begon the Nipple Erectors na het zien van The Clash. De film van dat optreden stond op google video (kan het niet meer vinden. Je zie Shane in het publiek gek doen.)
    Bij een optreden 20 jaar geleden waar ik was speelden ze als extra bonus toegift op het eind alleen Clash songs.
    Je ziet dan ook de nog onbekende Siouxsie Sioux.

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      woensdag 20 januari 2010 @ 21:27:21 #97
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_77071059
    Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatie Schande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2010 @ 21:36:29 #98
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77071566
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef Arn0 het volgende:
    Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatie Schande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
    Mooi nu de rest nog

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 21:37:23 #99
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_77071619
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef Arn0 het volgende:
    Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatie Schande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
    Veel van die singles staan ook niet op de albums. Vooral ten tijde van de eerste twee albums waren de singles beter dan de albums (Clash city rockers, Whiteman in Hammersmith Palais, I fought the law).
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      woensdag 20 januari 2010 @ 21:39:11 #100
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_77071711
    Ja, maar als ik een band ontdek doe ik het het liefste via albums (en chronologisch)
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2010 @ 21:39:12 #101
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77071713
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:37 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Veel van die singles staan ook niet op de albums. Vooral ten tijde van de eerste twee albums waren de singles beter dan de albums (Clash city rockers, Whiteman in Hammersmith Palais, I fought the law).
    Ik heb een compilatie album staan ook alle rare tracks op.

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_77071913
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 19:35 schreef tong80 het volgende:

    [..]

    Je ziet dan ook de nog onbekende Siouxsie Sioux.


    Inderdaad. Je had gezien dat ik de link alsnog heb kunnen vinden?
    pi_77078104
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:27 schreef Arn0 het volgende:
    Ik wou daarstraks in de Free Record Shop een album van The Clash kopen, hadden ze enkel een singles compilatie Schande! Afijn, het is alleszins beter dan een best of dus alsnog gekocht. Klinkt niet slecht.
    Gelukkig hebben ze daar in Zwolle een goede platenzaak voor!
      Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 07:34:37 #104
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_77084232
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:39 schreef Arn0 het volgende:
    Ja, maar als ik een band ontdek doe ik het het liefste via albums (en chronologisch)
    Ik niet chronologisch, maar wel inderdaad het liefste met een album. De Clash is dan wel een positieve uitzondering, omdat de singlesverzamelaar meer is dan een paar albumtracks bij elkaar.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 07:35:18 #105
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_77084239
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 21:39 schreef tong80 het volgende:

    [..]

    Ik heb een compilatie album staan ook alle rare tracks op.

    Clash on Broadway?
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      zaterdag 6 februari 2010 @ 12:32:46 #106
    280298 Hameren_Yzer
    mept moraalridders
    pi_77698903
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 07:35 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Clash on Broadway?
    Neen, Super Black Market Clash!
      Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 15:39:49 #107
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_77704249
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 12:32 schreef Hameren_Yzer het volgende:

    [..]

    Neen, Super Black Market Clash!
    Dan heb je nog niet alle rare tracks.

    Gisteren weer stukken van London calling geluisterd.

    En met een bandje speel ik nu Should I stay or should I go, misschien iets te popi, maar verder toch wel een lekker nummer om te spelen.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Trouwste user 2022 zaterdag 6 februari 2010 @ 19:19:45 #108
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77710540
    Is ook een lekker nummer. Ooit gebruikt in een reclame. Van Levi's dacht ik.

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 22:04:55 #109
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_77715878
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 19:19 schreef tong80 het volgende:
    Is ook een lekker nummer. Ooit gebruikt in een reclame. Van Levi's dacht ik.

    Ja, klopt en als dank aan Mick Jones, omdat die zijn oud-bandleden had omgepraat, stond Big Audio Dynamite op de b-kant.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Trouwste user 2022 zondag 7 februari 2010 @ 00:56:42 #110
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77720804
    Ik vond B.A.D. maar bagger.

    Jij Belsen ?

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Moderator zondag 7 februari 2010 @ 01:15:35 #111
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_77721290
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 00:56 schreef tong80 het volgende:
    Ik vond B.A.D. maar bagger.

    Jij Belsen ?

    Ik heb zo'n box met al hun albums, maar meer dan een handvol echt goede nummers staat er niet op, eik.

    Maar altijd nog beter dan Cut the crap.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Trouwste user 2022 zondag 7 februari 2010 @ 01:20:12 #112
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77721370
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 01:15 schreef belsen het volgende:


    Maar altijd nog beter dan Cut the crap.
    Ja die titel was goed gekozen

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_77721807
    Ik baal er al bijna 29 jaar van dat ik het concert in de Jaap Edenhal gemist heb, maar nu ik er opnames van gehoord heb (leve de wondere wereld der torrents) ben ik ontroostbaar. Wat waren ze goed.
      Trouwste user 2022 zondag 7 februari 2010 @ 01:49:10 #114
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_77721864
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 01:45 schreef dvr het volgende:
    Ik baal er al bijna 29 jaar van dat ik het concert in de Jaap Edenhal gemist heb, maar nu ik er opnames van gehoord heb (leve de wondere wereld der torrents) ben ik ontroostbaar. Wat waren ze goed.
    Troost je ik was er ook niet.

    Vriend van me was bij het enige concert van de Sex Pistols ooit in Nederland.

    Hij schept er nog steeds over op

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_78554843
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 01:45 schreef dvr het volgende:
    Ik baal er al bijna 29 jaar van dat ik het concert in de Jaap Edenhal gemist heb, maar nu ik er opnames van gehoord heb (leve de wondere wereld der torrents) ben ik ontroostbaar. Wat waren ze goed.
    Ik heb die opnames ook gevonden! Klinkt erg goed! Veel Sandinista nummers ook.
    pi_78581808
    Ik zag ze in Lochem. Geweldig concert, zat op het podium :


    Regende pijpestelen, en de band riep op to "kick down the fence" , nou dat hoefden ze geen twee keer te zeggen. Eén van de allelaatste keren dat Toper Headon achter het drumstel zat. Een veel betere drummer dan de houthakker Terry Chimes.
    "That rug really tied the room together".
    pi_78582164
    Lochem? Dat gat in het oosten daar? Wat voor festival was dat? Grappig dat ze er gespeeld hebben. Mooie foto.
      maandag 1 maart 2010 @ 10:40:36 #119
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_78582421
    Toevallig gisteren Black Market Clash geluisterd. Wat me meteen opviel t.o.v. de reguliere albums is dat dit toch echt een paar treden lager was, maar dat aan het einde van de E.P. toch die Clash-klasse naar bovenkwam in de vorm van experimentele geluiden.

    Ik ben overigens al een hele tijd onder de indruk van het album Combat Rock. Toch nog een stukje beter dan het algemeen als beste album gewaardeerde London Calling.
      Moderator maandag 1 maart 2010 @ 11:04:40 #120
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_78583021
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 10:40 schreef wallofdolls het volgende:
    Toevallig gisteren Black Market Clash geluisterd. Wat me meteen opviel t.o.v. de reguliere albums is dat dit toch echt een paar treden lager was, maar dat aan het einde van de E.P. toch die Clash-klasse naar bovenkwam in de vorm van experimentele geluiden.

    Ik ben overigens al een hele tijd onder de indruk van het album Combat Rock. Toch nog een stukje beter dan het algemeen als beste album gewaardeerde London Calling.
    Het is totaal geen eenheid, maar er staan wel een paar prachtige nummers op. Mustapha's dance, de remix van Rock the casbah, vind ik geweldig, maar ook Capital radio II, een paar gave dubreggae covers, maar ook een geweldig nummer als 1977. Of wat dacht je van Groovy times?

    Ik vind dit album toch wel onmisbaar in The Clash discografie, ondanks het feit dat het 'slechts' een verzamelaar is.
    quote:
    1 1977
    2 Listen
    3 Jail Guitar Doors
    4 The City Of The Dead
    5 The Prisoner
    6 Pressure Drop
    7 1-2 Crush On You
    8 Groovy Times
    9 Gates Of The West
    10 Capital Radio Two
    11 Time Is Tight
    12 Justice Tonight/Kick It Over
    13 Robber Dub
    14 The Cool Out
    15 Stop The World
    16 The Magnificent Dance
    17 This Is Radio Clash
    18 First Night Back In London
    19 Long Time Jerk
    20 Cool Confusion
    21 Mustapha Dance
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      maandag 1 maart 2010 @ 11:08:32 #121
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_78583149
    Ik snap persoonlijk nooit echt waarom The Clash in 1 adem genoemd wordt met zeer matige en beperkte bands als Sex Pistols en The Ramones, terwijl ze wat mij betreft veel meer die Talking Heads-achtige alles-muziek hebben.

    Veel invloeden, veel experiment, veel muzikaal geweldige ideeën en toch af en toe ook nog die hitpotentie.
    pi_78583800
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 10:29 schreef emokid het volgende:
    Lochem? Dat gat in het oosten daar? Wat voor festival was dat? Grappig dat ze er gespeeld hebben. Mooie foto.
    Yep, dat gat had begin jaren '80 een leuk jaarlijks popfestival!


    The Clash op Lochem (audio)


    meer info:
    http://homepage.mac.com/blackmarketclash/
    "That rug really tied the room together".
    pi_78608708
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 11:31 schreef Art_Core het volgende:

    [..]

    Yep, dat gat had begin jaren '80 een leuk jaarlijks popfestival!


    The Clash op Lochem (audio)


    meer info:
    http://homepage.mac.com/blackmarketclash/
    Al die opnames klinken goed.
      woensdag 21 april 2010 @ 21:17:01 #124
    299593 Miereneter
    Ritsiebie ritsieba ritsieboem
    pi_80574879
    Bij het nummer 'Look Here' van Sandinista heb ik het idee dat ik meer dan een drummer hoor.

    Geweldig nummer.
    pi_85389291
    Mooi filmpje tijdens de opnames van London Calling.

    Ook mooi:

    Leidend tot (the Iran version):

    pi_85395609
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 13:00 schreef Bookie65 het volgende:
    Mooi filmpje tijdens de opnames van London Calling.

    Ook mooi:

    Leidend tot (the Iran version):

    Is dat Guy Stevens? Wat een gast! :D
    pi_85397931
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2010 15:18 schreef StevenPaul het volgende:

    [..]

    Is dat Guy Stevens? Wat een gast! :D
    Inderdaad dat is Guy Stevens.

      donderdag 19 augustus 2010 @ 10:21:16 #128
    282339 Xantalien
    Høken, kreng.
    pi_85464662

    :D

    :9
    Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
    Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
    't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
    Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
      Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 13:27:09 #130
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_90389551
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:35 schreef Bookie65 het volgende:
    De 22e was het alweer 8 jaar geleden. Thanks Joe.
    http://www.theclashblog.c(...)in-the-steet-parade/

    Ja... ;(
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_90394642
    Ook deze maand 30 jaar Sandinista!.

    Mooie column met veel herkenning voor mij alhoewel ik pas na Combat Rock dit album voor het eerst hoorde.

    http://www.examiner.com/r(...)ago-today-sandinista
      Trouwste user 2022 vrijdag 24 december 2010 @ 19:42:00 #132
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_90405995
    Kippenvel Joe _O_

    Mijn god wat heb ik van deze band genoten.

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_90481898
    Eén van mijn favo bands! Heeft iemand in dit topic ze ooit zien optreden (behalve art_core? Zag dat er wel een paar mensen de optie hebben gehad)). Of misschien projecten waar ze aan hebben meegedaan?
    Ik ben ook een fan van The Good The Bad & The Queen waarin Paul Simonon bas speelt/speelde (ze willen zeker weer eens een album opnemen, maar wanneer die er ooit komt... tja), ze stonden in 2007 op Lowlands maar ik kon er jammer genoeg niet bij zijn. :'(
    Heb Paul Simonon en Mick Jones wel een aantal keren zien optreden dit jaar bij Gorillaz concerten! Leuke mannen zijn het toch, al heb ik het idee dat ze nog steeds een beetje onwennig zijn van fans...

    [ Bericht 24% gewijzigd door Melodicloud op 27-12-2010 02:30:35 ]
      Moderator maandag 27 december 2010 @ 09:46:19 #134
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_90484797
    quote:
    1s.gif Op maandag 27 december 2010 02:18 schreef Melodicloud het volgende:
    Eén van mijn favo bands! Heeft iemand in dit topic ze ooit zien optreden (behalve art_core? Zag dat er wel een paar mensen de optie hebben gehad)). Of misschien projecten waar ze aan hebben meegedaan?
    Ik ben ook een fan van The Good The Bad & The Queen waarin Paul Simonon bas speelt/speelde (ze willen zeker weer eens een album opnemen, maar wanneer die er ooit komt... tja), ze stonden in 2007 op Lowlands maar ik kon er jammer genoeg niet bij zijn. :'(
    Heb Paul Simonon en Mick Jones wel een aantal keren zien optreden dit jaar bij Gorillaz concerten! Leuke mannen zijn het toch, al heb ik het idee dat ze nog steeds een beetje onwennig zijn van fans...
    Ik heb Joe Strummer een keer gezien met zijn bruiloften- en partijenband, maar dat maakte niet heel veel indruk. Hij speelde wel veel Clash-nummers als Rudi can't fail en White man in Hammersmith Palais. :)
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_90506931
    Een bruiloften- en partijenband, dat klinkt aardig intiem. :P Was dat het ook?

    Ik was in maart bij een Gorillaz rehearsal optreden, waren veel The Clash fans die er speciaal waren voor Mick en Paul. :D Toen ik Mick om een handtekening vroeg was er nog een vrouw die snugger uitriep dat we veel te jong waren om Mick te kennen. ...dus.
      Trouwste user 2022 maandag 27 december 2010 @ 20:08:14 #136
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_90507028
    Grappig Medicloud :)

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Moderator maandag 27 december 2010 @ 22:12:56 #137
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_90513005
    quote:
    1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:06 schreef Melodicloud het volgende:
    Een bruiloften- en partijenband, dat klinkt aardig intiem. :P Was dat het ook?
    Nee, was in de Rai Parkhal Amsterdam tijdens het Tibetian Freedom Concert in 1999. Die bruiloften- en partijenband waren de Mescaleros. Vast goede muzikanten, maar ze ontbraken iedere vorm van chemie of energie.

    Blur trad toen overigens ook op.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_90517432
    BAD live gezien en Joe samen met the Pogues. Erg vaak zijn ze ook niet in NL geweest mede door de onderwaardering.
      Trouwste user 2022 dinsdag 28 december 2010 @ 02:00:20 #139
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_90523186
    quote:
    1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:42 schreef Bookie65 het volgende:
    BAD live gezien en Joe samen met the Pogues. Erg vaak zijn ze ook niet in NL geweest mede door de onderwaardering.
    Wat bedoel je met onderwaardering ?

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_90549160
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:00 schreef tong80 het volgende:

    [..]

    Wat bedoel je met onderwaardering ?

    :P
    In die zin dat bijvoorbeeld London Calling nooit een hit is geweest. Als je in Amerika en Groot Brittannie in stadions speelt kom je wat minder snel naar Paradiso :).
    pi_90835360
    Hey mensen, geef me even wat the Clash tips. ik heb natuurlijk London Calling, maar dat is het enige dat ik van ze heb! Nu hoor ik net op de radio een paar alleraardigste nummers langskomen die niet van London Calling komen! Geen idee van welk album wel, maar daarom moeten jullie me nog wat extra tips geven :)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90843540
    Van elke muziek hou je?

    Punk

    Hiphop

    Reggae

    Hiphop

    Dance

    New wave

    Disco

    Etcetera.

    Met London Calling heb je het beste album van de jaren 70 met The Clash het punkalbum als concurrent. Met Sandinista! het beste (en meest voorspellende) album van de jaren 80.
    pi_90843597
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:44 schreef Bookie65 het volgende:
    Van elke muziek hou je?

    Punk

    Hiphop

    Reggae

    Dance

    New wave

    Disco

    Etcetera.

    Met London Calling heb je het beste album van de jaren 70 met The Clash het punkalbum als concurrent. Met Sandinista! het beste (en meest voorspellende) album van de jaren 80.
    pi_90843734
    Dubbele post krijg ik niet weg.
    pi_90843958
    Leuk lijstje met verschillende stijlen! :) Ik ben een veelzijdige luisteraar, maar als ik dan mag kiezen doe dan maar beetje hiphop/reggae ;)

    Maar ik begrijp het al, moet gewoon alles downloaden van ze :P
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_90844148
    Lijkt mij een goede samenvatting.
    pi_91590446
    Big Audio Dynamite wordt weer actief dit jaar! Ze staan ook op Coachella. :) Volgens mij gaat Jamie Hewlett, bekend van Gorillaz en Tank Girl, illustraties voor B.A.D. doen, maar ik kan ook in de war zijn.
    pi_91624002
    quote:
    1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:51 schreef Melodicloud het volgende:
    Big Audio Dynamite wordt weer actief dit jaar! Ze staan ook op Coachella. :) Volgens mij gaat Jamie Hewlett, bekend van Gorillaz en Tank Girl, illustraties voor B.A.D. doen, maar ik kan ook in de war zijn.
    Die man verdiende een topic wat mij betreft :)
    Mick Jones

    Lekker actief bezig.
    pi_91635653
    Awwyea, een Mick Jones topic! :D
    pi_91640049
    Brand New Cadillac en Jimmy Jazz zijn toffe liedjes. O+ Maar ook zo weer voorbij, net als veel van hun andere nummers. Ze zijn over voor je er erg in hebt... dat is een beetje jammer.

    Op een paar albums hadden ze eigenlijk een aantal nummers kunnen schrappen en de betere nummers langer mogen maken.
      Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 10:11:39 #151
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_91649298
    quote:
    14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:30 schreef Desunoto het volgende:
    Brand New Cadillac en Jimmy Jazz zijn toffe liedjes. O+ Maar ook zo weer voorbij, net als veel van hun andere nummers. Ze zijn over voor je er erg in hebt... dat is een beetje jammer.

    Op een paar albums hadden ze eigenlijk een aantal nummers kunnen schrappen en de betere nummers langer mogen maken.
    De kracht van en band als de Clash zijn juist de 2/3-minuten popsongs. Daarin ligt de kracht van een dergelijke 'punkband'.

    quote:
    No expense accounts, or lunch discounts, or hypeing up the charts,
    The band went in, and knocked 'em dead, in 2 minutes 59
    Brand new caddilac is overigens een cover. :P

    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_91656593
    Dat wist ik niet :o het origineel is ook tof
      Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:37:29 #153
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_91656741
    quote:
    14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:34 schreef Desunoto het volgende:
    Dat wist ik niet :o het origineel is ook tof
    Ja, ze speelden dat nummer altijd in de soundcheck om lekker warm te worden, tot de producer zei: "Weet je wat, we nemen het gewoon een keer op". Op London calling staan wel meer covers. Op Sandanista! trouwens ook. En op het eerste albums stond natuurlijk ook al Police & thieves.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Trouwste user 2022 vrijdag 21 januari 2011 @ 19:00:12 #154
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_91671110
    The Clash heeft veel covers waarvan ik eerst niet wist dat het covers waren.

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:06:18 #156
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_91739724
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_91746489
    Als ze van Sandinista een enkele LP hadden gemaakt, was het echt een meesterwerkje geworden.
      Moderator zondag 23 januari 2011 @ 16:47:05 #158
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_91755580
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:51 schreef cafca het volgende:
    Als ze van Sandinista een enkele LP hadden gemaakt, was het echt een meesterwerkje geworden.
    Een enkele in plaats van een driedubbele? Ik vind hem nu al goed. :P

    Het is altijd moeilijk om zoiets te zeggen. Als ze er een enkele van gemaakt hadden, was er ruimte geweest voor een nummer of 10 met nummers van een dergelijke lengte.

    Dan was de keuze waarschijnlijk gevallen op:
    1. The magnificent 7
    2. Hitsville UK
    3. Somebody got murdered
    4. One more time
    5. Lightning strikes (not once but twice)
    6. Up in heaven (not only here)
    7. Police on my back
    8. The call up
    9. Charlie don't surf
    10. Broadway

    Dan krijg je inderdaad een heel net getrimd album, maar dat zou wel veel scherpe randjes en bijzondere nummers ontberen als Version city en Washington bullets, die voor mij toch tot de top van het Clash-oevre behoren.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_91762919
    Sandinista lijkt het gevolg van een lawine aan muzikale ideeën, en in plaats van daar een selectie uit te maken voor een album, hebben ze alles maar opgenomen en op het album gedumpt. Waardoor de helft van de nummers als onafgemaakte afgedankte demo's klinkt. Beetje jammer.
    pi_91765668
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:42 schreef Desunoto het volgende:
    Sandinista lijkt het gevolg van een lawine aan muzikale ideeën, en in plaats van daar een selectie uit te maken voor een album, hebben ze alles maar opgenomen en op het album gedumpt. Waardoor de helft van de nummers als onafgemaakte afgedankte demo's klinkt. Beetje jammer.
    Dat was toch omdat ze contractueel nog 3 platen moesten maken voor CBS, en die toen maar in één keer uitgebracht hebben?
      Moderator zondag 23 januari 2011 @ 20:37:09 #161
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_91766316
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:28 schreef cafca het volgende:

    [..]

    Dat was toch omdat ze contractueel nog 3 platen moesten maken voor CBS, en die toen maar in één keer uitgebracht hebben?
    Nee, ze hebben er zelfs nog hard voor moeten strijden om deze driedubbelaar voor de prijs van een dubbelaar in de winkel te krijgen. Zoals London calling voor de prijs van een enkel album in de winkels lag. :Y

    Ik vind overigens niet dat er op dat album sprake is van onafgemaakte demo's, wel van een zeer typische manier van produceren, waardoor er een vreemde sound is met veel rare echo's en wel erg veel ruimte. Misschien toch niet zo'n goed idee om alles zelf te willen doen, maar goed Guy Stevens was toen even niet meer beschikbaar. O-)
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_91766641
    quote:
    7s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:47 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Dan krijg je inderdaad een heel net getrimd album, maar dat zou wel veel scherpe randjes en bijzondere nummers ontberen als Version city en Washington bullets, die voor mij toch tot de top van het Clash-oevre behoren.
    Ik zou juist Corner Soul absoluut niet schrappen.
    Nu
    pi_91775983
    quote:
    7s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:47 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Een enkele in plaats van een driedubbele? Ik vind hem nu al goed. :P

    Het is altijd moeilijk om zoiets te zeggen. Als ze er een enkele van gemaakt hadden, was er ruimte geweest voor een nummer of 10 met nummers van een dergelijke lengte.

    Dan was de keuze waarschijnlijk gevallen op:
    1. The magnificent 7
    2. Hitsville UK
    3. Somebody got murdered
    4. One more time
    5. Lightning strikes (not once but twice)
    6. Up in heaven (not only here)
    7. Police on my back
    8. The call up
    9. Charlie don't surf
    10. Broadway

    Dan krijg je inderdaad een heel net getrimd album, maar dat zou wel veel scherpe randjes en bijzondere nummers ontberen als Version city en Washington bullets, die voor mij toch tot de top van het Clash-oevre behoren.
    Die is er ook nog geweest voor promotie:

    A one-LP distillation of the album, called Sandinista Now!, was sent to press and radio. The side one track listing was "Police on My Back", "Somebody Got Murdered", "The Call Up", "Washington Bullets", "Ivan Meets G.I. Joe" and "Hitsville U.K.". The side two track listing was "Up in Heaven (Not Only Here)", "The Magnificent Seven", "The Leader", "Junco Partner", "One More Time" and "The Sound of Sinners"
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sandinista!

    Zelf vind ik Sandinista! niets te lang met weinig missers. Vrij historische plaat al was het maar vanwege de eerste Europese rap. Zelfs in Amerika destijds nog erg ondergronds.
    pi_91778105
    quote:
    8s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:35 schreef Bookie65 het volgende:

    "Police on My Back"
    Mijn ringtone :P
      Trouwste user 2022 maandag 24 januari 2011 @ 13:48:05 #165
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_91795945
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:51 schreef cafca het volgende:
    Als ze van Sandinista een enkele LP hadden gemaakt, was het echt een meesterwerkje geworden.
    Man ik ben er uren in verloren geraakt.

    Helden LP.

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Trouwste user 2022 maandag 24 januari 2011 @ 13:52:04 #166
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_91796137
    quote:
    1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:28 schreef cafca het volgende:

    [..]

    Dat was toch omdat ze contractueel nog 3 platen moesten maken voor CBS, en die toen maar in één keer uitgebracht hebben?
    Juist.

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_91796750
    quote:
    1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:48 schreef tong80 het volgende:

    [..]

    Man ik ben er uren in verloren geraakt.

    Helden LP.

    :P
    Sandanista, de FOK! van begin jaren '80.
    pi_92375538
    Sandinista is heel erg fijn ja! *O*
    Heb The Clash en Give 'Em Enough Rope geprobeerd maar vind die toch minder. :)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2011 @ 17:21:56 #169
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_92375811
    quote:
    6s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

    [..]

    Sandanista, de FOK! van begin jaren '80.
    Inderdaad uren mee doorgebracht en ik ontdekte steeds weer wat nieuws.

    Leuke vergelijking. :)

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2011 @ 17:23:12 #170
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_92375853
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:13 schreef Norrage het volgende:
    Give 'Em Enough Rope geprobeerd maar vind die toch minder. :)
    Idd maar je beoordeeld Picaso ook niet op zijn minste schilderij.

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_92375991
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:23 schreef tong80 het volgende:

    [..]

    Idd maar je beoordeeld Picaso ook niet op zijn minste schilderij.

    :P
    Tsja, ze hebben nog best veel wat ik moet uitchecken. Want Sandinista is een beetje veel :P dus ik moet ergens beginnen. En ik ben nu zeer tevree *O*
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_92376100
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:15 schreef Norrage het volgende:
    Hey mensen, geef me even wat the Clash tips. ik heb natuurlijk London Calling, maar dat is het enige dat ik van ze heb! Nu hoor ik net op de radio een paar alleraardigste nummers langskomen die niet van London Calling komen! Geen idee van welk album wel, maar daarom moeten jullie me nog wat extra tips geven :)
    Was dus Sandinista O+ Magnificent Seven, Look Here and Police On My Back *O* Weet ik ook weer waarom ik die post destijds maakte :)_
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
      Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 18:38:45 #173
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_92378484
    Het debuut is sterk en van de tijd rond Give 'em enough rope lijkt de meeste aandacht te zijn gegaan naar een paar geweldige singles en EP. De a-kanten daarvan (English civil en Tommy gun) zijn goed op dat album. Verder Safe European home en mogelijk Julie's been working in the drug squad, maar de beste nummers staan dus op de singles: White man in Hammersmith palais, Clash city rockers en de Cost of living EP met onder andere Capital radio II, Groovy times en I fought the law.

    Het was ook een rare tijd voor The Clash, de debuutplaat deed het goed en moest het in Amerika uitgebracht worden, ondertussen rolde de trein in Engeland ook gewoon door. Daar begon het verval van de traditionele punk alweer en merkte ook The Clash dat ze meer in hun mars hadden dan alleen dat.

    Uiteindelijk is het debuut in Amerika in aangepaste versie uitgebracht zonder Deny, Cheat, Protex blue (mocht niet, ging over een condoom) en 48 hours, maar mét Clash City Rockers, Complete control, White man in Hammersmith Palais, I fought the law en Jail guitar doors (waarom die?), terwijl de albumversie White riot ook nog eens vervangen werd door de singleversie. Terwijl dit alles in gang was, moest er ook nog even een nieuw album worden uitgepoept.

    Toen het tweede album toch niet het succes bleek te brengen waarop gehoopt was, kreeg de band eindelijk de tijd en rust om een waardige opvolger voor het debuut te maken en dat werd dan meteen London calling, het hoogtepunt uit hun oevre.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_93071746
    The Clash's Anger On the Left: Rolling Stone's 1979 Feature
    In 1979, 'Rolling Stone' writer Mikal Gilmore went to London to hang out with The Clash. What he learned from Joe Strummer, Mick Jones and the rest of the band

    Artikel:

    http://www.rollingstone.c(...)left-20110218?page=1
      Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 12:45:04 #175
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_93302606
    Zit ik net Over the hedge te kijken, sluit ie af met Lost in a supermarket van Ben Folds...


    Niet de beste versie.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_93303433
    Ik vind het toevoegen van blaasinstrumenten eigenlijk wel leuk. De zang vind ik een minpunt aan die versie.
    Nu
      Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 13:21:48 #177
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_93303953
    quote:
    11s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:08 schreef ChiefBigFoot het volgende:
    Ik vind het toevoegen van blaasinstrumenten eigenlijk wel leuk. De zang vind ik een minpunt aan die versie.
    Het is allemaal wel heel gelukt en smooth. Ik vond het dan ook opmerkelijk dat Ben Folds hier achter zat.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      vrijdag 25 februari 2011 @ 13:28:50 #178
    282339 Xantalien
    Høken, kreng.
    pi_93304262
    quote:
    7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:45 schreef belsen het volgende:
    Zit ik net Over the hedge te kijken, sluit ie af met Lost in a supermarket van Ben Folds...


    Niet de beste versie.
    Doe mij maar de originele. :s)
    Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
    Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
    't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
    Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
    pi_93314553
    quote:
    7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:45 schreef belsen het volgende:
    Zit ik net Over the hedge te kijken, sluit ie af met Lost in a supermarket van Ben Folds...


    Niet de beste versie.
    Ben Folds heeft toch iets te maken met Arcade Fire?

    Toch wel een van de mindere covers.
      Moderator zaterdag 26 februari 2011 @ 10:23:46 #180
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_93340586
    quote:
    6s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:25 schreef Bookie65 het volgende:

    [..]

    Ben Folds heeft toch iets te maken met Arcade Fire?
    Volgens mij niets...

    quote:

    Toch wel een van de mindere covers.
    Dat is gewoon het slopen van een nummer. Vergal dan je eigen nummer en doe niet alsof het een eerbetoon aan een andere band is... :7

    Deze versie is dan wel weer briljant:
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_94667793
    Dat er elk jaar in Manchester een tribute festival is wist ik niet.

    http://www.strummercamp.co.uk/lineup.html

    Dit jaar gaat niet lukken voor mij. Volgend jaar maar eens aan denken.
    pi_95554318
    Blijkbaar had Joe de jaren voor zijn dood een radioshow Joe Strummer's London Calling voor de BBC. Winning....

    http://www.radioclashblog(...)ling/comment-page-1/
      vrijdag 15 april 2011 @ 19:55:08 #183
    310793 Mishu
    Fok verslaafde
    pi_95554762
    Ik vind zelf de Ramones cooler maar punk is sowieso vet.
      Trouwste user 2022 vrijdag 15 april 2011 @ 20:45:30 #184
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_95557631
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:55 schreef Mishu het volgende:
    Ik vind zelf de Ramones cooler maar punk is sowieso vet.

    _O_

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_96928404
    For many people The Clash were the greatest band of all time - they took the sprit and anger of the Sex Pistols and combined it with a idealism and passionate political righteousness that's never been matched. They broke the fleeting template of punk, by finding international success, absorbing a host of different influences and in doing so, producing a collection of great albums in their decade-long career - a collection that includes at least one genuine classic in London Calling.

    At the helm of the band were the late great Joe Strummer - and this week's guest on The First Time, the mighty Mick Jones.

    Mick talks Matt Everitt through the history of his years with The Clash - the birth of their gang mentality, their love of musical experimentation and his eventual split from the group (something which clearly still smarts), while also looking back on his early life as a rock n roller (even though his first musical memory was the Coldstream Guards) and the formation of the groundbreaking (and newly reformed) Big Audio Dynamite, as well as his work as a producer with bands including The Libertines and his experiences as a key member of Damon Albarn's multi-headed multimedia simian supergroup Gorillaz.

    Tot 21 mei 2011:
    http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b0116ktx
    pi_98600004
    Er komt definitief geen jubileumuitgave (30 jaar) van de het meest invloedrijke album van the Clash Sandinista!.

    http://www.theclashblog.com/sandinista-legacy-edition-canceled/

    Nu is London Calling het meest gewaardeerd, maar zelf vind ik dat Sandinista! het meeste invloed (voorspellend) op de popmuziek heeft gehad en nog heeft. Hiphop, new wave, reggea, early dance staat op deze plaat.
      Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 17:49:03 #187
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_98615771
    quote:
    6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef Bookie65 het volgende:
    Er komt definitief geen jubileumuitgave (30 jaar) van de het meest invloedrijke album van the Clash Sandinista!.

    http://www.theclashblog.com/sandinista-legacy-edition-canceled/

    Nu is London Calling het meest gewaardeerd, maar zelf vind ik dat Sandinista! het meeste invloed (voorspellend) op de popmuziek heeft gehad en nog heeft. Hiphop, new wave, reggea, early dance staat op deze plaat.
    Doodzonde, ik denk dat deze van een betere kwaliteit had kunnen zijn dan de, toch wel obligatie, deluxe-uitgave van London calling.

    Die Vanilla sessions voegen niet echt heel veel toe, de dvd is wel boeiend.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_98618866
    quote:
    6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef Bookie65 het volgende:

    Nu is London Calling het meest gewaardeerd, maar zelf vind ik dat Sandinista! het meeste invloed (voorspellend) op de popmuziek heeft gehad en nog heeft. Hiphop, new wave, reggea, early dance staat op deze plaat.
    Op LC is daar ook al veel van terug te horen, maar de punk-, ska-, new wave- en reggae-scenes liepen toen ook door elkaar, met z'n viertjes vormden die de alternatieve scene. Alleen de skins met hun Oy-punk liepen er om ideologische redenen een beetje naast. Bij Blondie en andere bands hoorde je ook van die crossovers.

    Ik ken veel muzikanten die door de Clash beinvloed zijn (ik heb er zelf ook een paar in hun jonge jaren tot de Clash bekeerd) maar ik ken geen enkele band waarin je die invloed echt terughoort. Komt waarschijnlijk ook doordat de stemmen van Jones en Strummer zo medebepalend zijn..
      Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 20:20:27 #189
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_98621340
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:14 schreef dvr het volgende:

    [..]

    Op LC is daar ook al veel van terug te horen, maar de punk-, ska-, new wave- en reggae-scenes liepen toen ook door elkaar, met z'n viertjes vormden die de alternatieve scene. Alleen de skins met hun Oy-punk liepen er om ideologische redenen een beetje naast. Bij Blondie en andere bands hoorde je ook van die crossovers.

    Ik ken veel muzikanten die door de Clash beinvloed zijn (ik heb er zelf ook een paar in hun jonge jaren tot de Clash bekeerd) maar ik ken geen enkele band waarin je die invloed echt terughoort. Komt waarschijnlijk ook doordat de stemmen van Jones en Strummer zo medebepalend zijn..
    Ranicd, zeer duidelijk. ;)


    Maar ook dat is inderdaad geen kloon, maar gewoon een goede band op zich zelf.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_98641201
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:14 schreef dvr het volgende:

    [..]

    Op LC is daar ook al veel van terug te horen, maar de punk-, ska-, new wave- en reggae-scenes liepen toen ook door elkaar, met z'n viertjes vormden die de alternatieve scene. Alleen de skins met hun Oy-punk liepen er om ideologische redenen een beetje naast. Bij Blondie en andere bands hoorde je ook van die crossovers.

    Ik ken veel muzikanten die door de Clash beinvloed zijn (ik heb er zelf ook een paar in hun jonge jaren tot de Clash bekeerd) maar ik ken geen enkele band waarin je die invloed echt terughoort. Komt waarschijnlijk ook doordat de stemmen van Jones en Strummer zo medebepalend zijn..
    Deze bijvoorbeeld:




      Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 14:54:34 #192
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_98645961
    quote:
    6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:14 schreef Bookie65 het volgende:
    Ikzelf mocht graag hier naar luisteren


    Die twee nummer zijn wel tof, inderdaad, vooral Rush, maar over de hele lijn vind ik BAD echt te zwak en door de tijd ingehaald.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_98647827
    quote:
    7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:54 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Die twee nummer zijn wel tof, inderdaad, vooral Rush, maar over de hele lijn vind ik BAD echt te zwak en door de tijd ingehaald.
    Ik moet toegeven dat ik eerder zat te wachten op een nieuw album van Carbon/Silicon dan een reünie van BAD. Toch hadden ze op Lowlands moeten staan dit jaar.


      Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 11:59:16 #195
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_99237602
    quote:
    Stoer. :D
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:35 #197
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_101000926
    quote:
    RIP

    :{
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_101017433
    quote:
    0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:41 schreef tong80 het volgende:

    [..]

    RIP

    :{
    Wat een geweldenaar. Dit nummer pas ontdekt. Voor NL een toepasselijke titelsong.
    pi_103216245
    Oefenen voor 2012? London calling olympisch, Joe Strummer 10 jaar dood en zou 60 worden, een film en wat nog meer?

    pi_103219366
    quote:
    1s.gif Op donderdag 16 maart 2006 11:31 schreef Art_Core het volgende:
    Helden uit mijn jeugd! Ik heb veel herinneringen aan ze maar zolang ik leef zal ik de dag niet vergeten dat ik the Clash live zag tijdens het Lochem festival.

    Ze zouden de laatste band zijn die dag (na o.a. Normaal, Carlene Carter en Bowwowow) en de hele dag ging al het gerucht dat het misschien niet door zou gaan omdat een bandlid 'zoek' was. (Dat bleek achteraf te kloppen - Joe Strummer kwam op het laaste nippertje aan uit Parijs).

    Enfin, de backline werd neergezet, en de enorme backdrop van allelerlei vlaggen hing al, maar het duurde al meer dan een uur - en geen band. Terwijl de spanning op de voorste rijen haast ondraaglijk werd kwamen ze daar opeens het podium op denderen. Joe Strummer riep: "London Calling!" en de band barstte los met deze klassieker. Binnen twee seconden veranderden de eerste 15 rijen in een chaotische mix van lichamen die over elkaar heen duikelden en sprongen. Onvergetelijk!
    quote:
    1s.gif Op donderdag 23 maart 2006 15:58 schreef Art_Core het volgende:
    [ afbeelding ]
    Het verhaal gaat verder: na twee nummers barst er een hoosbui uit, en , of het de regen is op de opgefokte atmosfeer weet ik niet meer, maar mensen beginnen de omheining voor het podium te beklimmen. De ordedienst mept er op los maar dan stopt Joe Strummer met spelen en maant de ordedienst te verdwijnen; er mogen mensen het podium op! Ik ben zelf één van de pakweg 50 tot 100 gelukkigen die een plekje op het podium vinden - zo'n beetje aan de voeten van Paul Simonon maak ik het concert mee. Deze foto is gemaakt tijdens dat concert; ik hoop ooit nog eens een grote afdruk te kunnen krijgen. De opnames worden uitgezonden door de VARA Radio en zijn als bootleg verkrijgbaar.
    Toevallig vanavond gelezen over dit optreden, van de organisatoren van dat festival:

    quote:
    Of je krijgt te maken met The Clash. Het Lochem festival in 1982. Joost wil er helemaal niet meer over praten. Frank herinnert zich: "Artiesten die pretenderen anarchisten te zijn en die dan de hele zaak lopen te flessen, maar wel hun volledige gage betaald willen hebben terwijl ze weten dat ze de organisator ermee de afgrond indrijven."

    Het zou het laatste optreden worden van The Clash in originele bezetting, met drummer Topper Headon. "Om te beginnen was hun bus al veel te laat, want ze hadden onderweg allerlei lifters meegenomen. Ze zaten onder de drugs en waren niet aanspreekbaar. Het weer was dreigend, onweerwolken pakten zich samen. Ik kreeg meteen ruzie met hun manager die het volle pond uitbetaald wilde hebben. Maar het was door hun eigen schuld steeds onzeker gebleven of ze zouden komen, dus ik had lang niet alle kaartjes verkocht. Ze traden op, maar na een half uur stopte de muziek en riep zanger Joe Strummer nogal theatraal: "Where's the fucking promotor."
    Strummer riep dat zijn fans het podium op moesten komen. Even later stonden er 250 man op dat houten podium. Dat was levensgevaarlijk, want vanwege de regen waren 500 bezoekers onder het podium gaan schuilen. Ik zag het podium doorbuigen. En in de hoek van het veld stonden politieagenten klaar om in te grijpen. Om ravage te voorkomen moest ik al die mensen bij dat podium weg zien te krijgen. En dat alles met donderslagen, bliksemschichten en vlagen regen. Het was één grote nachtmerrie! En als je dat allemaal gehad hebt dan loop je de kleedkamer in van een andere band die daar optrad, Bow Wow Wow, en dan vind je midden in die kleedkamer een hele grote mensendrol. Weetje, dan kijk je daarnaar en dan denk je: dit is eigenlijk wel een mooie samenvatting van dit popfestival!"
    Het jaar erna moest er inderdaad een low-budget editie van dit festival gehouden worden, met de finale van De Grote Prijs van Nederland en 2 Nederlandse- en 1 Belgische band.
    pi_103219923
    quote:
    6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:08 schreef Bookie65 het volgende:

    Deze bijvoorbeeld:
    Ik reageer veel te laat, maar alsnog bedankt voor de suggesties, Bookie! Vooral bij de Libertines is de invloed van de Clash inderdaad goed terug te horen. Ik vind die Jamie T wel interessant, ik kende hem nog niet maar hij doet me ook denken aan Arno en Billy Bragg.
    pi_103220009
    quote:
    2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

    [..]

    [..]

    Toevallig vanavond gelezen over dit optreden, van de organisatoren van dat festival:

    [..]

    Het jaar erna moest er inderdaad een low-budget editie van dit festival gehouden worden, met de finale van De Grote Prijs van Nederland en 2 Nederlandse- en 1 Belgische band.
    Mooie verhalen en de waarheid blijft in het midden, maar de muziek van "the only band that matters" blijft totaal uniek.
    pi_103220706
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:15 schreef dvr het volgende:

    [..]

    Ik reageer veel te laat, maar alsnog bedankt voor de suggesties, Bookie! Vooral bij de Libertines is de invloed van de Clash inderdaad goed terug te horen. Ik vind die Jamie T wel interessant, ik kende hem nog niet maar hij doet me ook denken aan Arno en Billy Bragg.
    Tja Jamie T is te gekke brithop. Zijn beste (mijn mening :)):

    pi_104435035
    The last night London burned

    15 november 2002 (sorry dag te laat) documentaire over het laatste concert van het historische schrijversduo Strummer/Jones.




    Meer video's
    http://www.youtube.com/re(...)l14l14l0l98l98l1l1l0
    pi_104959140
    Vanaf volgende week te koop:

    Uncut Ultimate Music Guide: The Clash

    Special over The Clash (148 pag.)

    pi_105142418
    Deze Dylan-cover kende ik nog niet:

    pi_105246186
    Mooie video:


    Van de maker:

    The Clash - 1979-09-21, at the New York City Palladium performing the songs I'm So Bored With the U.S.A., I Fought the Law, Jail Guitar Doors, and English Civil War. It is only short clips of the songs but great nonetheless. This concert was the same night Paul Simonon smashed his favorite bass guitar thus creating one of the greatest moments in rock and roll history ever captured, seen on the album cover of London Calling, and taken by photographer Pennie Smith. More info about this special gig, including the full setlist, can be found here: http://homepage.mac.com/b(...)rdings/1979/79-09-21...
    The original source of this video was a silent Super 8 film camera. I layered the audio over it and synced it together.

    pi_105374679
    Mick Jones + Ian Brown & John Squire (Stone Roses). Elizabeth My Dear, Bankrobber & Armagideon Time

    pi_105493561
    De Justice Tonight tour van Mick & Friends is voorbij.


    De muziek tijdens deze tour bestond grotendeels uit songs van The Clash. Op het laatste concert hebben ze aangegeven in 2012 hier een vervolg aan te willen geven.

    Wat zou het mooi zijn om bij de november 2012 editie van London Calling in Paradiso een memorial te houden met een pre London Calling avond met Mick & Friends en een avond in het teken van strummerville.
    http://www.strummerville.com/

    pi_105567483
    Bijna zitten janken toen er werd gelivetweet dat Paul, Barrie Cadogan en Bobby Gillespie ook nog eens bij Mick on stage kwamen in Londen. :') Verdomme.
    pi_105913563
    22 december: RIP Joe

    Zijn favoriete Clash-song:

    pi_105916402
    Joe Strummer Day op CJAM 99.1 FM Detroit.

    6 uur tijdsverschil

    Gemist:
    5 to 6 am: Vernon Smith Presents: The Clash Live at the Lochem Festival in Holland, May 20, 1982.

    Rest van de dag:
    8 to 9 am: CAM Wells, host of Handi-Link, investigates the relationships between poverty and disability in terms of how those who are disadvantaged might not be able to access health services, and how disabilities get worse as a result of poverty factors such as malnutrition.

    9 to 10:30 am: Poverty, Human Rights, Civil disobedience — Chris Crossroads examines contemporary sociopolitical events on the world scene and brings them back to the streets of Windsor-Detroit in an exploration of the subjects revealed by Strummer in his songs. With a backdrop of sonic fury, Crossroads takes us on an in-your-face ride though humanity’s darkest places. Then he looks for solutions.

    10:30 to Noon: Crossroads joins Clara Musca, host of the Washing Machine, for the music of Joe Strummer and the Clash, along with a discussion on Strummer’s life and his work confronting poverty issues.

    Noon to 1 pm: Ankur Kumar (Voices of a Generation) airs a Joe Strummer biographical special – examining the ex-Clash frontman’s social activism roots.

    1 to 3 pm: Dave Konstantino leads a panel discussion picking apart the Clash epic, Sandinista! Other panelists will include Martin Deck, Vernon Smith, and Mike Konstantino.

    3:00 to 4 pm: Sarah Morris (Pardon My French), examines Joe Strummer’s global influences.

    4 to 4:30 pm: Urban Gardening, Detroit style, with Willy Wilson (The Motor City is Burning), who joins his neighbours for a report on how they turned an abandoned lot into a mini-food farm.

    4:30 – 5 pm: Steve Fields (Research Matters) interviews Dr. Debra Hernandez Jozefowicz of the University of Windsor’s School Social Work to discuss the alarming rate of teens ending up on the streets of Detroit after leaving foster homes.

    5 to 6 pm: Paul Chislett and Jonathon Liedtke report from the frontlines of Occupy Windsor — offering insights on how the action succeeded and where it must go from here.

    6 to 7 pm: Milk and Vodka hosts Meghan Mills and Nicole Beuglet examine specific women’s issues related to poverty, looking at the gender construction of women and how this relates to the possibilities for employment. They will discuss how women are affected by systemic policies, such as health care, maternity leave, and social security — addressing how poverty overwhelmingly affects women of colour, immigrants and, aboriginal women.

    7 to 8 pm: Theresa Leslie (We Surrender) pays tribute to Joe Strummer by treating CJAM listeners to an hour of artists that influenced The Clash, The Pogues and The Mescaleros… so much in fact… that the bands covered them. An hour of the original tracks that Joe Strummer and the guys loved so much, they had to put their own spin on them, along with a few of Theresa’s favourite Clash covers recorded by Canadian bands.

    8 to 8:30 pm: American Frank host examines the culture of corruption revolving around Detroit poverty.

    8:30 to 9 pm: All in a Day’s Work host Ian Clough looks at the plight of laid-off manufacturing workers as they become the new poor.

    9 to 10:30 pm: Greg and Kenny from The Trip look at Strummer’s more esoteric sides and outtakes.

    10:30 to Midnight: Martin Deck, host of Wake the Town, closes out Joe Strummer Day with a continued exploration of the reggae heritage of The Clash. Last year, Deck offered a highly structured history of the Clash’s attempts at reggae. This year, Deck will be looking at something much looser, with more emphasis on reggae elements in a wider variety of Clash originals. He will address the ongoing influence of the Clash on reggae and reggaefied rock by incorporating many more reggae & dub versions of Clash songs by the likes of Dr. Israel, Germany’s Dub Spencer & Trance Hill, and Canada’s own Dubmatix.

    http://cjamlog3.cjam.ca/
      Moderator donderdag 22 december 2011 @ 15:48:31 #214
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_105919421
    quote:
    6s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:14 schreef Bookie65 het volgende:
    22 december: RIP Joe

    Zijn favoriete Clash-song:

    Mogelijk ook mijn favoriete Clash-song. :Y

    Samen met bijvoorbeeld deze:

    En deze:
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator zondag 25 december 2011 @ 09:32:52 #215
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_106026163
    Kerstontbijt 2011 en hier draait Sandanista! _O_
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:09:44 #216
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_106680363
    Not amused van de versie van Maurits van Westerik van Guns of Brixton. :r


    Zanglijn, veranderd, melodielijn, weg, baslijn, weg, scherpte, weg... Op recht een verkrachting.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_106681516
    Inderdaad niet de beste cover ooit. Van danceable rock naar radioheadsaai.

    Deze versie heeft hij overigens 3 jaar geleden al gespeeld:
    Beste Guns of Brixton covers
      Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:54:04 #218
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_106681983
    quote:
    6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:42 schreef Bookie65 het volgende:
    Inderdaad niet de beste cover ooit. Van danceable rock naar radioheadsaai.

    Deze versie heeft hij overigens 3 jaar geleden al gespeeld:
    Beste Guns of Brixton covers
    Ooit was GEM toch een beetje Clashy... :'(
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_106684862
    Ik ken Gem niet, maar ik vond het mooi en ik vond het juist verrassend dat het nummer ook nog overeind stond als je de ska-beat en dubeffecten eruit haalt. In feite deed hij daarmee het omgekeerde van wat de band ooit gedaan moet hebben bij het schrijven van het nummer, hij bracht het terug tot een eenvoudige ballad. De melodie was nog steeds herkenbaar. Knap en integer gedaan. Het was idd geen 'Clash' meer maar ik vind zo'n eigen interpretatie stukken interessanter dan de vele 1:1-covers die tot nu toe te horen waren.

    [ Bericht 7% gewijzigd door dvr op 11-01-2012 16:07:37 ]
    pi_106686327
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:02 schreef dvr het volgende:
    Ik ken Gem niet, maar ik vond het mooi en ik vond het juist verrassend dat het nummer ook nog overeind stond als je de ska-beat en dubeffecten eruit haalt. In feite deed hij daarmee het omgekeerde van wat de band ooit gedaan moet hebben bij het schrijven van het nummer, hij bracht het terug tot een eenvoudige ballad. De melodie was nog steeds herkenbaar. Knap en integer gedaan. Het was idd geen 'Clash' meer maar ik vind zo'n eigen interpretatie stukken interessanter dan de vele 1:1-covers die tot nu toe te horen waren.
    Prima die artistieke vrijheid. Zijn versie is gewoon saai. Als pre-dance song hoor ik liever een weirde versie als:

    pi_106692584
    quote:
    6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:36 schreef Bookie65 het volgende:

    Zijn versie is gewoon saai.
    Precies, en daar heb ik soms behoefte aan.. ben helaas geen 16 meer :P

    quote:
    Als pre-dance song hoor ik liever een weirde versie als:
    Leuk! Het middenstuk dan. Het electronische geboem en gebliep eromheen doet me helaas niets, zoals 90% van de techno/dance vind ik het maar mechanisch en dwingend klinken.

    Wie ik in dat genre wel heel erg goed vind, is het Franse electropunk-duo Kap Bambino. Die maken nog veel ergere herrie, maar het is wel speels en muzikaal. En het is voor mij de eerste band die ik sinds de 80er jaren gehoord heb die hetzelfde soort rauwe energie en positieve agressie heeft als de punkbandjes van destijds. Voorbeeldje (kan niet ingevoegd worden) :
    1http://www.youtube.com/watch?v=iiAQPRQjQ-8
    pi_106697504
    quote:
    0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:06 schreef dvr het volgende:

    [..]

    Precies, en daar heb ik soms behoefte aan.. ben helaas geen 16 meer :P

    [..]

    Leuk! Het middenstuk dan. Het electronische geboem en gebliep eromheen doet me helaas niets, zoals 90% van de techno/dance vind ik het maar mechanisch en dwingend klinken.

    Wie ik in dat genre wel heel erg goed vind, is het Franse electropunk-duo Kap Bambino. Die maken nog veel ergere herrie, maar het is wel speels en muzikaal. En het is voor mij de eerste band die ik sinds de 80er jaren gehoord heb die hetzelfde soort rauwe energie en positieve agressie heeft als de punkbandjes van destijds. Voorbeeldje (kan niet ingevoegd worden) :
    [ code verwijderd ]

    Als ik dit hoor:

    Komt dat wel erg overeen met de band van Mick Jones:
    pi_109941255
    Op verzoek van Belsen. Joe Strummer memorial youtube event :

    Joe Strummer @ St. Ann's 10th Anniversary Celebration
    pi_109961857
    Top topic _O_
    pi_109971081
    quote:
    1s.gif Op donderdag 16 maart 2006 11:31 schreef Art_Core het volgende:
    Helden uit mijn jeugd! Ik heb veel herinneringen aan ze maar zolang ik leef zal ik de dag niet vergeten dat ik the Clash live zag tijdens het Lochem festival.

    Ze zouden de laatste band zijn die dag (na o.a. Normaal, Carlene Carter en Bowwowow) en de hele dag ging al het gerucht dat het misschien niet door zou gaan omdat een bandlid 'zoek' was. (Dat bleek achteraf te kloppen - Joe Strummer kwam op het laaste nippertje aan uit Parijs).

    Enfin, de backline werd neergezet, en de enorme backdrop van allelerlei vlaggen hing al, maar het duurde al meer dan een uur - en geen band. Terwijl de spanning op de voorste rijen haast ondraaglijk werd kwamen ze daar opeens het podium op denderen. Joe Strummer riep: "London Calling!" en de band barstte los met deze klassieker. Binnen twee seconden veranderden de eerste 15 rijen in een chaotische mix van lichamen die over elkaar heen duikelden en sprongen. Onvergetelijk!
    In de stromende regen. :)
    pi_109972580
    quote:
    6s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:08 schreef Bookie65 het volgende:
    Op verzoek van Belsen. Joe Strummer memorial youtube event :

    Joe Strummer @ St. Ann's 10th Anniversary Celebration
    Voorproefje:
    pi_110087368
    Te laat. Gisteren was het 35 jaar geleden dat The Clash hun debuut album uitbracht in het VK.



    Wat is jullie favoriete nummer?

    01. Clash City Rockers
    02. I'm So Bored with the U.S.A.
    03. Remote Control
    04. Complete Control
    05. White Riot
    06. (White Man) In Hammersmith Palais
    07. London's Burning
    08. I Fought the Law
    09. Janie Jones
    10. Career Opportunities
    11. What's My Name
    12. Hate & War
    13. Police & Thieves
    14. Jail Guitar Doors
    15. Garageland

    mijn:
      Moderator maandag 9 april 2012 @ 10:23:26 #229
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_110088158
    quote:
    6s.gif Op maandag 9 april 2012 09:19 schreef Bookie65 het volgende:
    Te laat. Gisteren was het 35 jaar geleden dat The Clash hun debuut album uitbracht in het VK.

    [ afbeelding ]

    Wat is jullie favoriete nummer?

    mijn:
    Plaats dan ook de Engelse tracklist. o|O

    1. Janie Jones
    2. Remote control
    3. I'm so bored with the USA
    4. White riot
    5. Hate & war
    6. What's my name
    7. Deny
    8. London's burning
    9. Career opportunities
    10. Cheat
    11. Protex blue
    12. Police & thieves
    13. 48 hours
    14. Garageland

    En ik denk dan deze:
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_110088382
    Kwestie van te snel knippen en plakken :)
      Moderator maandag 9 april 2012 @ 10:46:54 #231
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_110088558
    quote:
    6s.gif Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef Bookie65 het volgende:
    Kwestie van te snel knippen en plakken :)
    Daarom noem je als favoriete nummer ook een nummer dat ruim een jaar na het verschijnen van het album op single is uitgebracht? :P
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_110088765
    quote:
    7s.gif Op maandag 9 april 2012 10:46 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Daarom noem je als favoriete nummer ook een nummer dat ruim een jaar na het verschijnen van het album op single is uitgebracht? :P
    Ik kocht het album 6 jaar later.
      Moderator maandag 9 april 2012 @ 11:13:09 #234
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_110089139
    quote:
    6s.gif Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef Bookie65 het volgende:

    [..]

    Ik kocht het album 6 jaar later.
    Ik 19 jaar later en nog weer een jaar of 10 later de Japanse editie (Amerikaanse versie met speciale EP).

    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      maandag 9 april 2012 @ 11:52:45 #235
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_110090078
    The Clash is geweldig en London Calling mijn favoriet. I live by the river! nou ja 500m er vandaan

    In 2003 was er een grote memorial voor Strummer op Glastonbury.

    Ik was nog net te jong toen ze echt bezig waren en het eerste wat ik hoorde en tof vond was Should I Stay or Should I Go in de Levi's 501 reclame begin jaren 90 en heb toen de casette single gekocht.

    reset
    pi_110091611
    quote:
    7s.gif Op maandag 9 april 2012 11:13 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Ik 19 jaar later en nog weer een jaar of 10 later de Japanse editie (Amerikaanse versie met speciale EP).

    [ afbeelding ]
    Die kende ik nog niet.

    Al zoekend kom je toch weer wat grappigs tegen.

    pi_110096852
    Dagtop 5 gaat over de beste 5 punksongs voor wie geinterresseerd is
    Top 5 van de dag #3
    Steun het Kiva Fok! team!
    http://www.kiva.org/team/fok
    pi_110144418
    Concert met redelijk beeld en geluid:


    1980

    Jimmy Jazz
    London Calling
    Protex Blue
    Train in Vain
    Koka Kola
    Fought the Law
    Spanish Bombs
    Wrong 'em Boyo
    Stay Free
    Janie Jones
    Complete Control
    Garageland
    Tommy Gun

    [ Bericht 24% gewijzigd door Bookie65 op 10-04-2012 19:25:22 ]
    pi_110242556
    Strummer of Love Festival
    The Joe Strummer 10 year anniversary Festival 17/18/19 augustus 2012


    The name says it all but here’s some words to give you an idea of what to expect from this very special one off festival, put on by Strummerville, for you!

    Joe Strummer went to the great campfire in the sky ten years ago and it’s his 60th birthday this year. What he stood for was what made him stand out from your usual rock star.

    Joe loved equality, community, global awareness and more importantly people. This festival is being put together to celebrate the life of this man, the legacy he left behind and to remind us all how important it is, in this ever increasing age of commerciality and capitalism, to get on with what you believe in even if it means doing everything yourself.

    Many of the great bands playing at the festival, some global superstars, others homegrown rising legends, began in much the same way as Joe did: having a passionate need to communicate to the world through music with nothing but a message and a few chords to get things rolling all with that great DIY ethic that is at the core of this celebration.

    It is with this spirit that we are striving to provide YOU with a unique festival experience, all in the name of LOVE and Joe Strummer.

    http://www.strummeroflove.com/

    Volgende week de line-up
    pi_110471964
    Vanavond 19.00 BBC6 radio: Classic Album of the Day - London Calling; daarna 2 weken online.

    http://www.bbc.co.uk/programmes/b01g8bxy
    pi_110475572
    quote:
    6s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:19 schreef Bookie65 het volgende:
    Strummer of Love Festival
    The Joe Strummer 10 year anniversary Festival 17/18/19 augustus 2012


    The name says it all but here’s some words to give you an idea of what to expect from this very special one off festival, put on by Strummerville, for you!

    Joe Strummer went to the great campfire in the sky ten years ago and it’s his 60th birthday this year. What he stood for was what made him stand out from your usual rock star.

    Joe loved equality, community, global awareness and more importantly people. This festival is being put together to celebrate the life of this man, the legacy he left behind and to remind us all how important it is, in this ever increasing age of commerciality and capitalism, to get on with what you believe in even if it means doing everything yourself.

    Many of the great bands playing at the festival, some global superstars, others homegrown rising legends, began in much the same way as Joe did: having a passionate need to communicate to the world through music with nothing but a message and a few chords to get things rolling all with that great DIY ethic that is at the core of this celebration.

    It is with this spirit that we are striving to provide YOU with a unique festival experience, all in the name of LOVE and Joe Strummer.

    http://www.strummeroflove.com/

    Volgende week de line-up
    Strummer of Love # The Joe Strummer 10 year anniversary Festival
    pi_110853717
    2012 7-inch London Calling single (nieuwe mix)


    Andere remix.

      Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 12:41:03 #244
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_110857989
    quote:
    6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:42 schreef Bookie65 het volgende:
    2012 7-inch London Calling single (nieuwe mix)


    Andere remix.

    Ha, daar zat ik op te wachten. :Y

    edit: Tja, anders, maar niet per definitie beter... Je hoort er wel duidelijk de hand van Mick Jones in.

    edit 2: Maar wat hebben ze gedacht bij die Extended mix, op een gegeven moment zit de zang er gewoon scheef in? :? Nee, dat is geen verbetering... :N

    [ Bericht 6% gewijzigd door belsen op 27-04-2012 12:48:10 ]
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_110864832
    quote:
    14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:41 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Ha, daar zat ik op te wachten. :Y

    edit: Tja, anders, maar niet per definitie beter... Je hoort er wel duidelijk de hand van Mick Jones in.

    edit 2: Maar wat hebben ze gedacht bij die Extended mix, op een gegeven moment zit de zang er gewoon scheef in? :? Nee, dat is geen verbetering... :N
    Ik vind de eerste ook beter.

    Helemaal erg is een andere recent geplaatste "remix". Halverwege hoor je nog wat origineel. Voor de rest alleen wat samples.

      Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 20:50:22 #246
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_110876988
    quote:
    6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:49 schreef Bookie65 het volgende:

    [..]

    Ik vind de eerste ook beter.

    Helemaal erg is een andere recent geplaatste "remix". Halverwege hoor je nog wat origineel. Voor de rest alleen wat samples.

    Dat heeft dan ook weer niks met The Clash te maken, dat is hoogstens er een stukje van laten horen om zo meer hits te krijgen. ;)
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator maandag 10 september 2012 @ 09:20:13 #247
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_116592837
    Kennen jullie Rat Patrol from Fort Bragg, de originele versie van Combat rock gemixt door Mick Jones, die later op bootleg is verschenen?

    Ik luister nu naar The beautiful people are ugly too, misschien een beetje vlak toch wel erg tof.

    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator maandag 10 september 2012 @ 09:21:14 #248
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_116592855
    Oké, dit is dan weer een wat terechter ondergeschoven juweeltje. :P

    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator maandag 10 september 2012 @ 09:23:18 #249
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_116592888
    Deze is ook niet echt af...


    De rest is overigens uiteindelijk verschenen op verzamelaars en als b-kant. Verder schijnen ze wat van de originele nummers hebben laten remixen en knippen, zodat het op een enkele plaat kon.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator maandag 10 september 2012 @ 09:25:42 #250
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_116592936

    Ik had altijd een beetje mijn twijfels bij de mix van Should I stay (eigenlijk van heel Combat rock), maar in deze wonderlijke en originele mix was het in elk geval niet de hit geworden, die het nu is.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator donderdag 17 januari 2013 @ 14:04:47 #252
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_121678348
    Plein in Spanje vernoemd naar zanger The Clash

    quote:
    Een plein in de Spaanse stad Granada wordt vernoemd naar de in 2002 overleden Joe Strummer, de voormalige zanger van punkband The Clash.

    Dat meldt de BBC. Via een petitie op Facebook lieten 2000 inwoners van Granada weten een plein te willen vernoemen naar Strummer.

    "Het initiatief kwam van een buurtvereniging, gesteund door een aantal politieke partijen en werd goedgekeurd", aldus Daniel Galan van de gemeenteraand van Granada.

    De frontman van de invloedrijke Britse punkband bezocht Granada voor het eerst in de jaren '70, met zijn Spaanse vriendin Paloma Romero. Later raakte hij betrokken bij de lokale band 091, waarna hij de stad met grote regelmaat bezocht. Het plein krijgt de naam Plaza de Joe Strummer.
    bron: nu.nl

    _O_
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      donderdag 17 januari 2013 @ 14:40:39 #253
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_121679520
    Mooi gebaar ^O^
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_122849100
    Celtic-Juventus gisteren:

    pi_124047695
    Leuk succes voor een act die ik ken via Strummerville.


    http://www.strummerville.com/bastille/
    pi_124846807
    Nieuwe clip van Carbon/Silicon (Mick Jones en Tony James)

    pi_124849666
    Leuke tips, dank Bookie65! Heb Strummerville meteen ook maar even op facebook geliket om te zien wat daar verder zoal langskomt.
      dinsdag 21 mei 2013 @ 13:48:35 #258
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_126807956
    Twee nieuwe releases:
    quote:
    The Clash Sound System. Released 09/09.

    Designed and compiled by The Clash. Collected for the first time, all of The Clash’s seminal studio albums remastered, 3 CD demos, non-album singles, rarities and B-sides, DVD of all videos with unseen footage by Julien Temple and Don Letts, original and newly commissioned Clash fanzines, exclusive poster, dog tags, stickers, badges and more.
    quote:
    The Clash Hits Back. Released 09/09.

    This 2-CD album features 33 of the band’s iconic tracks, sequenced from their legendary Brixton Fairdeal show in 1982.
    ‘Hits Back’ contains the best studio recordings of the full set played on the night, plus 8 additional tracks. It also comes with the original setlist, as handwritten by Joe Strummer, which he usually tapped to the back of his Telecaster before each gig.
    Sound System ziet er wel vet uit _O_
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_126821588


    Ziet er inderdaad goed uit. Zou wel mooi zijn als een en ander ook los te verkrijgen is.

    http://www.theclash.com/n(...)-the-clash-hits-back
    pi_126821778
    quote:
    7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:04 schreef belsen het volgende:
    Plein in Spanje vernoemd naar zanger The Clash

    [..]

    bron: nu.nl

    _O_
    Plein is geopend.

    http://www.theclashblog.c(...)er-plaza-in-granada/
      Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 20:24:12 #261
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_126827589
    quote:
    6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:58 schreef Bookie65 het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ziet er inderdaad goed uit. Zou wel mooi zijn als een en ander ook los te verkrijgen is.

    http://www.theclash.com/n(...)-the-clash-hits-back
    Ik ben benieuwd, maar ik ben bang dat het voor mij een beetje hetzelfde zal zijn als de Blur-box of de laatste Kinks- en Jamreleases; erg leuk, maar ik ga niet een nieuwe cd kopen, voor die een of twee tracks die ik nog niet heb... :X
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_126846013
    quote:
    6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:58 schreef Bookie65 het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ziet er inderdaad goed uit. Zou wel mooi zijn als een en ander ook los te verkrijgen is.

    http://www.theclash.com/n(...)-the-clash-hits-back
    Hele mooie box, maar ik zou graag zien dat de demo opnames gewoon op vinyl verschijnen.
      Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 09:58:47 #263
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_128111275
    The Clash krijgt ereprijs Silver Clef Awards

    quote:
    The Clash wordt volgende week in het zonnetje gezet tijdens de Britse Silver Clef Awards. De band krijgt een ereprijs, schrijft de BBC. Eerder werd al bekend dat Bee Gee Barry Gibb een oeuveprijs krijgt.

    De punkpioniers, bekend van nummers als London Calling en Should I Stay or Should I Go, zijn blij met de prijs. "Het is echt een eer", reageerde gitarist Mick Jones. The Clash ging in 1985 uit elkaar. In 2001 doken geruchten over een reünie op, maar een jaar daarna stierf zanger/gitarist Joe Strummer aan een hartaanval.

    The Clash en Gibb zijn niet de enigen die volgende week vrijdag in de prijzen vallen. Ray Davies van The Kinks wordt uitgeroepen tot ambassadeur van rock, de New Yorkse band Vampire Weekend krijgt een prijs voor beste internationale band. Ook Coldplay, Labrinth en Alison Moyet gaan niet met lege handen naar huis.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Trouwste user 2022 zaterdag 22 juni 2013 @ 11:15:42 #264
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_128112471
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 11:32:34 #265
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_128112802
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Trouwste user 2022 zaterdag 22 juni 2013 @ 13:07:50 #266
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_128114910
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_130600606
    Laten we het weer eens over ''the only band that matters'' hebben :P

    Mick, Paul en Topper hebben besloten om samen een optreden te geven op de Britse radio.

    http://www.radiotimes.com(...)unite-for-bbc-6music
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      donderdag 29 augustus 2013 @ 18:23:54 #268
    384702 neverywhere
    zo, en niet anders!
    pi_130603627
    quote:
    6s.gif Op maandag 9 april 2012 09:19 schreef Bookie65 het volgende:
    Te laat. Gisteren was het 35 jaar geleden dat The Clash hun debuut album uitbracht in het VK.

    [ afbeelding ]

    Wat is jullie favoriete nummer?

    01. Clash City Rockers
    02. I'm So Bored with the U.S.A.
    03. Remote Control
    04. Complete Control
    05. White Riot
    06. (White Man) In Hammersmith Palais
    07. London's Burning
    08. I Fought the Law
    09. Janie Jones
    10. Career Opportunities
    11. What's My Name
    12. Hate & War
    13. Police & Thieves
    14. Jail Guitar Doors
    15. Garageland

    mijn:
    Dat is niet de engelse versie? Toch?
    Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
    https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
      donderdag 29 augustus 2013 @ 18:27:20 #269
    384702 neverywhere
    zo, en niet anders!
    pi_130603777
    Trouwens, give 'm enough rope wordt in dit topic toch een beetje tekort gedaan...neem nu deze;

    Dat is toch gewoon mooi?
    Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
    https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
    pi_130605156
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:27 schreef neverywhere het volgende:
    Trouwens, give 'm enough rope wordt in dit topic toch een beetje tekort gedaan...neem nu deze;

    Dat is toch gewoon mooi?
    Give 'em enough rope werd altijd een beetje tekort gedaan,
    Het is toch wel mijn favoriete album _O_
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
    pi_130605222

    Joe's gitaar klinkt hier zoooo goed _O_
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      donderdag 29 augustus 2013 @ 18:59:36 #272
    384702 neverywhere
    zo, en niet anders!
    pi_130605337
    Voor mij is dat toch Sandinista....al weet ik nog wel dat toen ik die drie elpee's achter elkaar had gedraaid dacht; wat moet ik hier nou weer mee...maar na een paar draaibeurten (kwam vroeger gewoon voor, er was nog niet zo een toevoer van muziek als nu) bleken er toch wel heel veel mooie liedjes op te staan....ok, de punkrock was verdwenen maar er waren wel 30 verschillende stijlen voor teruggekomen. Sandinista verveelt nooit!
    Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
    https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
    pi_130605663
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:59 schreef neverywhere het volgende:
    Voor mij is dat toch Sandinista....al weet ik nog wel dat toen ik die drie elpee's achter elkaar had gedraaid dacht; wat moet ik hier nou weer mee...maar na een paar draaibeurten (kwam vroeger gewoon voor, er was nog niet zo een toevoer van muziek als nu) bleken er toch wel heel veel mooie liedjes op te staan....ok, de punkrock was verdwenen maar er waren wel 30 verschillende stijlen voor teruggekomen. Sandinista verveelt nooit!
    Sandinista heeft idd behoorlijk wat goede nummers, maar er staat ook veel troep op.
    Ik zie hem liever zo:

    Side A
    1. The Magnificent Seven
    2. Junco Partner
    3. Ivan Meets G.I Joe
    4. Something About England
    5. Somebody Got Murdered
    6. Lightning Strikes

    Side B
    1. Police On My Back
    2. The Call Up
    3.Washington Bullets
    4. Broadway
    5.Kingston Advice

    Dan was t voor mij de favoriet geweest
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      donderdag 29 augustus 2013 @ 19:12:54 #274
    384702 neverywhere
    zo, en niet anders!
    pi_130605798
    Maar dan mist u de rebel waltz! En Charlie don't surf! Donders!
    Een youtube zonder filmpje...louter mooie muziek
    https://www.youtube.com/watch?v=bFrKd6q25ek
    pi_130605886
    quote:
    0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 19:12 schreef neverywhere het volgende:
    Maar dan mist u de rebel waltz! En Charlie don't surf! Donders!
    Ok vooruit :P die 2 erbij, dan is het goed toch?
    Ik heb niet zo veel behoefte aan die eindeloze dub's en kinderen die Career Opportunities zingen.
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
    pi_130929478
    Maandag komt hij bij mij binnen :) hopelijk met handtekeningen
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      Moderator zaterdag 7 september 2013 @ 22:40:31 #277
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130930978
    Ik wacht het nog even af. Staat er veel bonusmateriaal op?

    Er circuleren ook nog een aantal toffe bootlegs, maar dan zul je zien dat ze die, net als bij de Doe Maar box, weer niet gebruiken voor zo'n box... :/
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_130931054
    quote:
    7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:40 schreef belsen het volgende:
    Ik wacht het nog even af. Staat er veel bonusmateriaal op?

    Er circuleren ook nog een aantal toffe bootlegs, maar dan zul je zien dat ze die, net als bij de Doe Maar box, weer niet gebruiken voor zo'n box... :/
    Ja, als je de belangrijke bootlegs hebt, is dit niet heel veel extra. Ik ben zelf heel nieuwsgierig naar de re-masters en de goodie's (Handtekeningen misschien)
    Er zit ook een concert film bij en een dvd met studiobeelden
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      zondag 8 september 2013 @ 00:54:35 #279
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_130935198
    Do you carry a notebook to capture phrases or ideas?
    No. I wouldn't do that. Urrgh, no I'm not one of the Clash. I remember Joe Strummer used to sit in front of The News at Six and wait for titles and slogans that he could write down. Then he'd rush off and write a song around it: "sten guns in Knightsbridge" and "White Riot". It's all fucking ridiculous. It's too manufactured.

    Aldus John Lydon. Die The Clash beschuldigt van het feit dat ze "too manufactured" zijn. Juist ja.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      Moderator zondag 8 september 2013 @ 10:21:28 #280
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130940585
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Arn0 het volgende:
    Do you carry a notebook to capture phrases or ideas?
    No. I wouldn't do that. Urrgh, no I'm not one of the Clash. I remember Joe Strummer used to sit in front of The News at Six and wait for titles and slogans that he could write down. Then he'd rush off and write a song around it: "sten guns in Knightsbridge" and "White Riot". It's all fucking ridiculous. It's too manufactured.

    Aldus John Lydon. Die The Clash beschuldigt van het feit dat ze "too manufactured" zijn. Juist ja.
    Strummer is anders later zelf ook hard tegen die lamp aangelopen. ;)
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_130967223
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Arn0 het volgende:
    Do you carry a notebook to capture phrases or ideas?
    No. I wouldn't do that. Urrgh, no I'm not one of the Clash. I remember Joe Strummer used to sit in front of The News at Six and wait for titles and slogans that he could write down. Then he'd rush off and write a song around it: "sten guns in Knightsbridge" and "White Riot". It's all fucking ridiculous. It's too manufactured.

    Aldus John Lydon. Die The Clash beschuldigt van het feit dat ze "too manufactured" zijn. Juist ja.
    John Lydon vind zichzelf altijd belangrijker dan iemand anders..
    Hij doet alsof hij de punk heeft uitgevonden...
    In feite waren de Sex Pistols niets meer dan een marketingtruc van McLaren
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
    pi_130967867
    En nog steeds is de grootste zakkenvuller in de punk Johnny Rotten.
    Hij die met zijn band welgeteld 1 album heeft uitgebracht, waar 4 singles uit voorkwamen. (wat al anti punk is)
    Alles is bij elkaar ook al 3x gere-issued, om nog maar niet te spreken over het aantal compilatiealbums met allemaal een identieke tracklist, de Super deluxe editie van hun enige album, en het feit dat ze zo nu en dan nog een cash-grab tour houden.

    Johnny rotten maakt zichzelf er niet geloofwaardiger op.
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      Moderator zondag 8 september 2013 @ 22:13:53 #283
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130968133
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:00 schreef JessedeK het volgende:

    [..]

    In feite waren de Sex Pistols niets meer dan een marketingtruc van McLaren
    Lees er eens een goed boek over, zou ik zeggen.

    De Sex Pistols waren een verschrikkelijk invloedrijke band in Engeland in 1976. The Clash is bijvoorbeeld ook pas opgericht nadat de leden een optreden van de Sex Pistols hadden bijgewoond. De manager van The Clash, Bernie Rhodes, was een loopjongen van McLaren, die in The Clash een dikkere vinger had, dan McLaren in de Sex Pistols. Zo was het ook Rhodes, die Strummer bij The Clash vroeg.

    Bernie Rhodes was trouwens ook degene die Strummer op het politieke pad zette en, nadat hij in 1981 was teruggehaald bij de band, Strummer zover kreeg om zowel Topper Headon als Mick Jones te laten vallen en door te gaan met de desastreuze nieuwe Clash en Cut the crap.

    Dat The Clash uiteindelijk een langer lever beschoren waren dan en hun muzikale invloeden zouden verbreden, is zeer zeker waar, maar zij dankten hun bestaan wel zo'n beetje aan de Sex Pistols.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_130969196
    quote:
    7s.gif Op zondag 8 september 2013 22:13 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Lees er eens een goed boek over, zou ik zeggen.

    De Sex Pistols waren een verschrikkelijk invloedrijke band in Engeland in 1976. The Clash is bijvoorbeeld ook pas opgericht nadat de leden een optreden van de Sex Pistols hadden bijgewoond. De manager van The Clash, Bernie Rhodes, was een loopjongen van McLaren, die in The Clash een dikkere vinger had, dan McLaren in de Sex Pistols. Zo was het ook Rhodes, die Strummer bij The Clash vroeg.

    Bernie Rhodes was trouwens ook degene die Strummer op het politieke pad zette en, nadat hij in 1981 was teruggehaald bij de band, Strummer zover kreeg om zowel Topper Headon als Mick Jones te laten vallen en door te gaan met de desastreuze nieuwe Clash en Cut the crap.

    Dat The Clash uiteindelijk een langer lever beschoren waren dan en hun muzikale invloeden zouden verbreden, is zeer zeker waar, maar zij dankten hun bestaan wel zo'n beetje aan de Sex Pistols.
    Ik heb er meerdere goede boeken over gelezen, waaruit ik mijn mening heb gevormd ;)
    Ik ben het met je eens over het feit dat alles begon bij the sex pistols in het VK.
    Maar, het komt er wel op neer dat toen de sex pistols tijdens hun US-tour begin '78 uit elkaar gingen, The Clash de belangrijkste punk band werd. Ik ben daarom erg blij dat the Clash hun muzikale horizon verbreed heeft, anders hadden zij hetzelfde probleem gehad. En in hoeverre was het trouwens Bernie Rhodes' keuze om Topper en Mick te ontslaan. Topper was niet meer in staat om op hoog niveau te drummen, en Mick kwam bij de repetitie sessie's niet meer opdagen. Laten we het maar niet over cut the crap hebben, want dat is in feite een joe strummer solo album, behalve het feit dat paul meespeelt.
    En om nog even terug te komen op the sex pistols, zij kunnen misschien wel alles op gang gezet hebben maar met één album en een paar publiciteitsstunts houd je het niet lang vol als band.
    En de band diende in eerste instantie als lopende reclameborden voor zijn kledingwinkel
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      Moderator zondag 8 september 2013 @ 22:30:41 #285
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130969456
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:10 schreef JessedeK het volgende:
    En nog steeds is de grootste zakkenvuller in de punk Johnny Rotten.
    Hij die met zijn band welgeteld 1 album heeft uitgebracht, waar 4 singles uit voorkwamen. (wat al anti punk is)
    Buzzcocks brachten in 1979 al een verzamelalbum uit met singles. ;)

    En tel het aantal singles eens van Combat rock. ;)

    Alles is bij elkaar ook al 3x gere-issued, om nog maar niet te spreken over het aantal compilatiealbums met allemaal een identieke tracklist, de Super deluxe editie van hun enige album, en het feit dat ze zo nu en dan nog een cash-grab tour houden.[/quote]

    En in hoeverre scheelt dat van The Clash?\

    - The story of The Clash
    - Clash on Broadway
    - Singles
    - Nog een andere singles
    - Essential Clash
    - The Clash hits back

    Of de B-kantenverzamelaars:
    - Black market Clash
    - Super black market Clash
    - 1977 Revisited
    - En dan ook nog een singles-box

    En dan de albums. Uitgegeven op cd, daarna geremasterd. London Calling heeft dan ook nog een deluxe editie gekregen. Nu zijn er weer nieuwe remasters met een uitgebreide box met wat extra materiaal, wat echter voor een groot gedeelte al op eerdere verzamelaars is verschenen.

    Dan zijn er verder nog allerlei andere uitgaven, in kartonnetjes enzovoort. Zo heb ik deze uitgave:



    Wat niets meer is dan de Amerikaanse uitgave van het debuutalbum met de Costs of living EP in een flinterdun papiertje gewikkeld. :')

    Nee, wat dat betreft hebben ze allemaal boter op hun hoofd.
    quote:
    Johnny rotten maakt zichzelf er niet geloofwaardiger op.
    Nee, maar dat is meer zijn houding, dan iets anders. PiL, met oud-Clashlid Keith Levene is overigens ook best stoer.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      Moderator zondag 8 september 2013 @ 22:34:20 #286
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130969698
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:26 schreef JessedeK het volgende:

    [..]

    En in hoeverre was het trouwens Bernie Rhodes' keuze om Topper en Mick te ontslaan. Topper was niet meer in staat om op hoog niveau te drummen, en Mick kwam bij de repetitie sessie's niet meer opdagen.
    Zeker in het vertrek van Jones heeft hij een zeer belangrijke stem gehad. Strummer had achteraf, toen hij eindelijk wijzer werd, ook spijt al haren op zijn hoofd dat hij The Clash zo om zeep heeft geholpen.

    quote:
    Laten we het maar niet over cut the crap hebben, want dat is in feite een joe strummer solo album, behalve het feit dat paul meespeelt.
    Moet je voor de lol eens kijken wie de producer (en muzikale koerswijzer) is. ;)

    quote:
    En om nog even terug te komen op the sex pistols, zij kunnen misschien wel alles op gang gezet hebben maar met één album en een paar publiciteitsstunts houd je het niet lang vol als band.
    En de band diende in eerste instantie als lopende reclameborden voor zijn kledingwinkel
    John Lydon heeft nog nooit iets van McLaren of Westwood aangehad, maar dat is ook de reden waarom hij op een zijspoor is gezet. Hij werd te vervelend. Het uiteenvallen van de Sex Pistols en The Clash hebben wat dat betreft veel parallellen.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_130969790
    quote:
    7s.gif Op zondag 8 september 2013 22:30 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Buzzcocks brachten in 1979 al een verzamelalbum uit met singles. ;)

    En tel het aantal singles eens van Combat rock. ;)

    Alles is bij elkaar ook al 3x gere-issued, om nog maar niet te spreken over het aantal compilatiealbums met allemaal een identieke tracklist, de Super deluxe editie van hun enige album, en het feit dat ze zo nu en dan nog een cash-grab tour houden.

    En in hoeverre scheelt dat van The Clash?

    - The story of The Clash
    - Clash on Broadway
    - Singles
    - Nog een andere singles
    - Essential Clash
    - The Clash hits back

    Of de B-kantenverzamelaars:
    - Black market Clash
    - Super black market Clash
    - 1977 Revisited
    - En dan ook nog een singles-box

    En dan de albums. Uitgegeven op cd, daarna geremasterd. London Calling heeft dan ook nog een deluxe editie gekregen. Nu zijn er weer nieuwe remasters met een uitgebreide box met wat extra materiaal, wat echter voor een groot gedeelte al op eerdere verzamelaars is verschenen.

    Dan zijn er verder nog allerlei andere uitgaven, in kartonnetjes enzovoort. Zo heb ik deze uitgave:

    [ afbeelding ]

    Wat niets meer is dan de Amerikaanse uitgave van het debuutalbum met de Costs of living EP in een flinterdun papiertje gewikkeld. :')

    Nee, wat dat betreft hebben ze allemaal boter op hun hoofd.

    [..]

    Nee, maar dat is meer zijn houding, dan iets anders. PiL, met oud-Clashlid Keith Levene is overigens ook best stoer.
    Ok, ik beschouw de post-spiral scratch ep buzzcocks niet echt als pure punk.
    Tegen de tijd dat combat rock uitkwam was punk niet meer zoals t was...
    Maar, The Clash heeft 5 (6 als je cut the crap meerekent) albums uitgebracht, allemaal fantastische albums. Rotten & co leven bij wijze van spreken nu nog van dat ene album dat ze uitgebracht hebben in '77. En dat is het gene wat me stoort.

    [ Bericht 0% gewijzigd door belsen op 08-09-2013 22:38:25 (quote goed gezet) ]
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      Moderator zondag 8 september 2013 @ 22:42:14 #288
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130970192
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:35 schreef JessedeK het volgende:

    [..]

    Ok, ik beschouw de post-spiral scratch ep buzzcocks niet echt als pure punk.
    Tegen de tijd dat combat rock uitkwam was punk niet meer zoals t was...
    Maar, The Clash heeft 5 (6 als je cut the crap meerekent) albums uitgebracht, allemaal fantastische albums.
    De een beter dan de ander, maar klopt. 5 geheel eigen albums. Ben zelf niet zo'n fan van Give 'em enough rope. Dat was toch een beetje meer hetzelfde.

    quote:
    Rotten & co leven bij wijze van spreken nu nog van dat ene album dat ze uitgebracht hebben in '77. En dat is het gene wat me stoort.
    Ook de leden van de Sex Pistols hebben na het uiteengaan van de band rijke en boeiende muzikale carrières gehad (op Sid Vicious na, natuurlijk), wat wel aantoont dat het zeer getalenteerde muzikanten waren. Die reünietour sloeg natuurlijk nergens op, maar dat ene album van ze, staat wel, na 35 jaar, nog steeds als een huis en was, zoals je ook al aangaf, wel typisch het begin van de (Britse) punksound. Maar ook daar dikke duimen naar Chris Thomas, de producer, want die heeft een geweldige agressieve sound gecreëerd.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_130970203
    Cut the crap werd gemixt door jose unidos en dat is idd een schuilnaam van Rhodes..
    Tja... ik zou mijn naam ook niet op zo'n album willlen...
    Maar goed, combat rock werd uitgebracht in '82 en Jones vloog er in 83 uit.
    Toen kwam er een gat van 2 jaar, waar niemand wat over weet en ineens kwam cut the crap in '85.
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      Moderator zondag 8 september 2013 @ 22:47:22 #290
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130970491
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:42 schreef JessedeK het volgende:
    Cut the crap werd gemixt door jose unidos en dat is idd een schuilnaam van Rhodes..
    Tja... ik zou mijn naam ook niet op zo'n album willlen...
    Maar goed, combat rock werd uitgebracht in '82 en Jones vloog er in 83 uit.
    Toen kwam er een gat van 2 jaar, waar niemand wat over weet en ineens kwam cut the crap in '85.
    Toen is de nieuwe band geformeerd, die voor een gedeelte gewoon bestond uit broodmuzikanten, en is Strummer bezig geweest met nummers schrijven.

    Rhodes staat trouwens ook vernoemd als mede-componist van alle nummers. :P
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_130970589
    quote:
    7s.gif Op zondag 8 september 2013 22:42 schreef belsen het volgende:

    [..]

    De een beter dan de ander, maar klopt. 5 geheel eigen albums. Ben zelf niet zo'n fan van Give 'em enough rope. Dat was toch een beetje meer hetzelfde.

    [..]

    Ook de leden van de Sex Pistols hebben na het uiteengaan van de band rijke en boeiende muzikale carrières gehad (op Sid Vicious na, natuurlijk), wat wel aantoont dat het zeer getalenteerde muzikanten waren. Die reünietour sloeg natuurlijk nergens op, maar dat ene album van ze, staat wel, na 35 jaar, nog steeds als een huis en was, zoals je ook al aangaf, wel typisch het begin van de (Britse) punksound. Maar ook daar dikke duimen naar Chris Thomas, de producer, want die heeft een geweldige agressieve sound gecreëerd.
    Give 'em enough rope heeft een aantal nummers die eruit spatten. naar mijn mening: Safe European Home, Tommy Gun, Stay Free en All The Young Punks. ik vind de rest van het album verder wel ok.
    quote:
    7s.gif Op zondag 8 september 2013 22:47 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Toen is de nieuwe band geformeerd, die voor een gedeelte gewoon bestond uit broodmuzikanten, en is Strummer bezig geweest met nummers schrijven.

    Rhodes staat trouwens ook vernoemd als mede-componist van alle nummers. :P
    Haha, ja wat voor hem inhield dat hij er een drummachine en willekeurige Sound FX aan toevoegde
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
    pi_130970787
    Alhoewel de basis van sommige nummers van Cut The Crap helemaal niet zo slecht is...
    Denk aan: This Is England, North And South, Three Card Trick. Je kunt gewoon horen dat de nummers niet af zijn en zo ontzettend slecht geproduceerd zijn...
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
      Moderator zondag 8 september 2013 @ 22:54:05 #293
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_130970868
    quote:
    0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:49 schreef JessedeK het volgende:

    [..]

    Haha, ja wat voor hem inhield dat hij er een drummachine en willekeurige Sound FX aan toevoegde
    Aan het eind had hij de band aan een touwtje en kon hij alles doen en laten wat hij wilde. Heel triest dat The Clash zo aan zijn eind moest komen.

    Ik moet altijd nog lachen om dit nummer:

    Echt niet! :')
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_130971029
    quote:
    7s.gif Op zondag 8 september 2013 22:54 schreef belsen het volgende:

    [..]

    Aan het eind had hij de band aan een touwtje en kon hij alles doen en laten wat hij wilde. Heel triest dat The Clash zo aan zijn eind moest komen.

    Ik moet altijd nog lachen om dit nummer:

    Echt niet! :')
    Ergens moet ik erom lachen, maar ergens voel ik me rot dat The Clash zo'n einde moest hebben ;(
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
    pi_130971128
    Toen de single ''this is england'' uitkwam is Joe maar naar Granada gegaan, hij schaamde er zich waarschijnlijk kapot voor ;(
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
    pi_131022022
    Heb de re-masters beluisterd, ze klinken echt ^O^ .
    Het viel me op dat de drums veel beter klinken, met name de snare drum :P.
    Ik heb dan weer niet zoals Mick Jones zei dingen gehoord die ik nog nooit eerder gehoord heb.
    Maar in sommige nummers hebben ze het volume van de achtergrondgitaar omhoog gedaan.
    bijvoorbeeld de melodielijnen van: Tommy Gun, Safe European Home, en Straight to hell.
    De tekst in het begin van Clampdown is nu ook eindelijk verstaanbaar :P

    Ik heb nog niet de moeite genomen om alle nummers opnieuw te beluisteren maar de nummers die ik geluisterd heb klinken echt top _O_

    Om nou voor alleen die remasters de box te kopen zou ik zeggen: nee
    Daarvoor is er ook een kleinere box met alleen de albums.
    De extra's zijn wel collectable voor een clash die-hard, maar ik denk dat ik de box zo intact mogelijk ga laten
    All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
    -Joe Strummer (1952-2002)
    pi_154202497
    Hoe de film wordt is afwacht. De muziek zal prima zijn.

    ‘London Town’ Begins Shooting With Jonathan Rhys Meyers as Joe Strummer
    http://variety.com/2015/f(...)strummer-1201536452/
    pi_154938664
    Het laatste opgenomen concert van Joe Strummer deze maand te beluisteren:
    http://www.bbc.co.uk/programmes/b064819r
    pi_158449174
    Alweer 13 jaar vandaag.

      Trouwste user 2022 zaterdag 26 december 2015 @ 16:21:04 #300
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_158543226


    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      Trouwste user 2022 zaterdag 26 december 2015 @ 18:20:32 #301
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_158545720
    Dicht

    :P
    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')