Heb tijdje terug van iemand een mobo Abit AT7 Max gekocht, gave plank met KT333 chipset, veel USB-aansluitingen, Firewire onboard en geen legacy poorten zoals LPT, serieel en PS/2.
Laatste paar dagen heb ik eventjes een beetje tijd gehad om ernaar te kijken. Heb dit mobo in meest basale set up aangesloten, dus mobo, reep geheugen, cpu en dvd-rw. Probeer er live distro als Slax of Knoppix mee te starten, wat aanvankelijk werkt, tot ie tijdens de linux boot vastloopt. Als ik er een harddisk bijhang en XP probeer te installeren, krijg ik een BSOD met (uit het hoofd) IRQL_LESS_OR EQUAL.
Ondertussen heb ik al meerdere dingen geprobeerd, andere geheugenreepjes, wissel processor (zowel duron 1000 als XP2600 geprobeerd), CMOS reeds gereset. BIOS zelf heb ik heel weinig verstand van dus ben ik zoveel mogelijk uit gebleven.
Nu zou het iets met de videokaart kunnen zijn? Ik gebruik er een Creative GF2 kaart in maar heb helaas geen andere AGP-kaart bij de hand om te proberen. Met een PCI-kaartje (Diamond Viper geloof ik) wil hij niet booten of geeft in ieder geval geen beeld, wel gaan alle fans draaien. Dat PCI-kaartje werkt trouwens wel, dat heb ik in een andere systeempje uitgeprobeerd.
Scratch a liberal and you will find a fascist