abonnement Unibet Coolblue
pi_36241795
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:55:20 #152
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36241915
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:51 schreef Borkydude het volgende:
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36242180
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Het scheelt vooral bij het optrekken als ze een station verlaten. Langere treinen houden de boel dan minder lang op, waardoor de volgende trein niet hoeft te wachten. Tis eigenlijk een hele kettingreactie van stoppende treinen die je kunt voorkomen. Dat weegt natuurlijk ook mee in de inkomsten
pi_36242190
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.
pi_36242445
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:16:35 #156
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36242667
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
hehe die gast die hier verantwoordelijk voor is had op dat moment waarschijnlijk net een lijntje weggewerkt. en dan bedoel ik geen spoorlijntje Of wij zijn gewoon te dom en snappen zijn genialiteit niet. Voor dit soort constructies is een IQ > 160 vereist

edit:
Als je die vage uitlopers weghaalt dan zie je een constructie die nog wel redelijk normaal is. maar die stukjes maglev slaan als een tang op een varken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:51:53 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36243937
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:03 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...

waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36244358
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:

[..]

voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...
Bij vlakke landschappen misschien, maar als er veel heuvels inzitten maakt het natuurlijk wel uit, omdat de totale reistijd ook een factor is voor de winst.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:05:51 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246809
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
De maximum snelheid word ook hoger. Bij een volle lading en 9 of meer karretjes haalt de trein nooit topsnelheid, met een extra lok word de topsnelheid wel weer gehaald.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:08:34 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246904
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...

waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen
Maar ze halen die topsnelheid dus nooit met zoveel wagons. Meerdere loks houdt ook in dat ze de topsnelheid WEL kunnen halen.

Het magische nummer blijkt iets van 9 karretjes per locomotief te zijn. Ik had een trein met 3 loks en 27 karretjes, en de maximum snelheid was 294 km/u uit een maximaal haalbare van 305 km/u. Als test reed ik over dezelfde lijn een trein met 4 loks en 26 karretjes, en niet alleen haalde ie de 305, hij accellereerde ook nog eens sneller.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:36:12 #161
60994 allardh
Carpe diem
pi_36248050
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.
pi_36249054
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef allardh het volgende:

[..]

Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.
Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten
pi_36249228
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:00 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten
Don't fuck with the mastermind.
pi_36250223
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:04 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Don't fuck with the mastermind.
Het begrip "Mastermind" is in dit geval relatief
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:15:01 #165
60994 allardh
Carpe diem
pi_36260021
Hij wil bijvoorbeeld dat als twee blokken verder een trein rijdt, dat het voorste licht dan rood wordt en het ertussin groen blijft. Vraag mij trouwens niet waarom.
pi_36344550
De OP is gehost door Jump, nietwaar? Zou deze link er misschien inkunnen? Uitgebreide informatie over ratings, onmisbaar als je het spel echt wil begrijpen

[ Bericht 2% gewijzigd door Nevermind op 25-03-2006 00:35:37 ]
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:36:38 #167
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36350030
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal hoe die transfer optie werkt. Treinen hebben wel profit maar van dat geld zie je uiteindelijk niets op de rekening
Vanuit een transfer station liet ik kolen met boten naar de overkant van de "zee" brengen. Maar als die boten aankwamen bij de stroomcentrale kregen ze een k*t bedrag van rond de 2000 euro.
Hoe werkt die dat transferen nou precies?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 26 maart 2006 @ 20:07:33 #168
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_36386110
ik ben nu al een tijdje met 1 spel bezig maar het is een zooitje. had eerst enkel spoor lopen. later allemaal dubbel geworden. maar dat liep vast om dat iksimpele kruispunten had. dat ook weer verander op de helft van eht veld. en op de andere helf kan ik niet smeer bouwen om dat de steden te groot zijn. en daar loops soms nog enkel spoor. ik ben volgens mij te lang bezig geweest om het dubbel spoor te maken.
ik type ook mar wat
  maandag 27 maart 2006 @ 09:36:36 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36396828
Versie 0.4.7 is uit!

Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet:

http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar

Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7.

Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt:

http://www.dutchusa.com/files/2008.sav

Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 27 maart 2006 @ 14:03:22 #170
60994 allardh
Carpe diem
pi_36403555
Mooi ding!
pi_36404362
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:36 schreef maartena het volgende:
Versie 0.4.7 is uit!

Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet:

http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar

Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7.

Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt:

http://www.dutchusa.com/files/2008.sav

Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail.
Hoewel het wel heel aardig van je is denk ik niet dat het de bedoeling is dat je de graphics files erbij doet. Ik weet het ; ze zijn overal te krijgen , maar het gaat nog steeds tegen de policy in.
pi_36404507
hoe bedoel je, tegen de policy in?
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_36406313
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:33 schreef scarefreak het volgende:
hoe bedoel je, tegen de policy in?
Nou op die graphics zitten gewoon copyrights
pi_36411024
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:32 schreef mg794613 het volgende:

[..]

Nou op die graphics zitten gewoon copyrights
Heu...echt?
Waar staat dat dan
pi_36412072
TTD was een commerciëel spel, dus natuurlijk zit er copyright op. Pas bij versie 0.7.0 is OpenTTD een volledig en opzichzelf staand spel die niks meer van de originele versie nodig heeft. Maarten heeft bestanden van de originele versie ingepakt, dat mag dus niet. Maar aangezien het originele spel bijna niet te krijgen is lijkt het me niet zo'n probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')