abonnement Unibet Coolblue
pi_37079656
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:23 schreef allardh het volgende:
Trouwens, moet ik termen in het Nederlands of in het Engelss erneer zetten?
Termen als PBS, presignals, etc. moeten in het engels lijkt me. Maar dingen als 'Terreinvorming' / 'Terraforming' of 'Bribe the local authority' / 'Koop de gemeenteraad om' zou ik dan wel in het nederlands laten. Ik denk dat mensen die nederlands als taal gebruiken in het spel dat doen omdat ze niet goed engels kunnen, of omdat ze dat prettiger vinden. De mensen die engels gebruiken spreken beide talen, dus zullen niet zoveel moeite hebben met vertalen.

maar dat is mijn mening
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:48:47 #277
60994 allardh
Carpe diem
pi_37079976
Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig . Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.

[ Bericht 9% gewijzigd door allardh op 18-04-2006 22:57:15 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:50:47 #278
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37080071
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:42 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Termen als PBS, presignals, etc. moeten in het engels lijkt me. Maar dingen als 'Terreinvorming' / 'Terraforming' of 'Bribe the local authority' / 'Koop de gemeenteraad om' zou ik dan wel in het nederlands laten. Ik denk dat mensen die nederlands als taal gebruiken in het spel dat doen omdat ze niet goed engels kunnen, of omdat ze dat prettiger vinden. De mensen die engels gebruiken spreken beide talen, dus zullen niet zoveel moeite hebben met vertalen.
Ik voel me aangesproken!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37080194
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef allardh het volgende:
Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig . Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.
Mijn nederige excuses
maar het is wel compleet he ik bedenk me net dat steden ook erg blij worden van goede passagierslijnen

In het vervolg moeten we maar even aankondigen waar we mee bezig gaan

Bij categorie staat alleen de Games en GAM-categorie. Lijkt me niet dat ze daar allemaal bij moeten, of wel?

Ik ga nu met de signalenFAQ-bezig
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:57:50 #280
60994 allardh
Carpe diem
pi_37080406
Ik heb nog een stuk toegevoegd, ik zal ook wel even toevoegen dat steden happy worden van passagierslijnen en goodslijnen.
pi_37080522
Misschien een onderrubriek TTD maken, met daarin alle artikelen?
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:01:55 #282
60994 allardh
Carpe diem
pi_37080584
Toegevoegd over die passagierslijnen.
  Lieve Belg dinsdag 18 april 2006 @ 23:11:30 #283
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_37080982
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/TransportTycoon

Heb de OP ook op de wiki geplaatst
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_37081221
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef allardh het volgende:
Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig . Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.
Misschien handig dat iedereen even het artikel ververst, vlak voordat je gaat wijzigen. Dan is de kans erg klein dat het toch nog misgaat, en hoef je niet telkens af te spreken wie wat doet
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:20:20 #285
60994 allardh
Carpe diem
pi_37081378
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:16 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Misschien handig dat iedereen even het artikel ververst, vlak voordat je gaat wijzigen. Dan is de kans erg klein dat het toch nog misgaat, en hoef je niet telkens af te spreken wie wat doet
Had ik wel gedaan, ik typt gewoon sloom .
pi_37081731
ik blijf die error reading registry melding krijgen
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:34:02 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37081965
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
ik blijf die error reading registry melding krijgen
Het orgineel van Transport Tycoon Windows werkt ook niet onder Windows XP.

Je dient TTDPatch of OpenTTD erbij te installeren. Ik raad OpenTTD aan vanwege de multiplayer optie
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:48:36 #289
60994 allardh
Carpe diem
pi_37082527
Nu staat alles inderdaad onder games. Lijkt me niet goed .

[ Bericht 61% gewijzigd door allardh op 19-04-2006 18:40:11 ]
pi_37083030
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:00 schreef Piles het volgende:
Misschien een onderrubriek TTD maken, met daarin alle artikelen?
Wel een goed plan, maar nu lijken die TTD's voor de titels een beetje dom Is het mogelijk om pagina's te hernoemen?
-edit- al gevonden
pi_37089858
Nu staat alles weer in GAM, dat is toch niet de bedoeling?
pi_37090773
zijn er verder nog ergens how-to's te vinden, bijvoorbeeld wat de meest rendabele lijn is (olie over een lange afstand ofzo?) of hoe je kan voorkomen dat op het station van je concurrend bij hetzelfde bos meer hout terecht komt dan op je eigen station, ofwel hoe kan je het best je station plaatsen?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_37091066
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:44 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
zijn er verder nog ergens how-to's te vinden, bijvoorbeeld wat de meest rendabele lijn is (olie over een lange afstand ofzo?) of hoe je kan voorkomen dat op het station van je concurrend bij hetzelfde bos meer hout terecht komt dan op je eigen station, ofwel hoe kan je het best je station plaatsen?
Ik weet zo even geen adresjes.. Maar voor je eerste vraag zit een hele grafiek in TTD gebouwd, kijk maar bij grafieken -> ladingprijzen. Daaruit blijkt dus dat kolen het meest rendabel is over lange afstand. En het antwoord op je tweede vraag heeft alles met je rating te maken. Als die hoger is dan die van je concurrent krijg je (meer) lading. Je rating wordt bepaald door hoe vaak de lading van het station gehaald wordt.
pi_37091804
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:54 schreef Nevermind het volgende:
En het antwoord op je tweede vraag heeft alles met je rating te maken. Als die hoger is dan die van je concurrent krijg je (meer) lading. Je rating wordt bepaald door hoe vaak de lading van het station gehaald wordt.
Ok, thnx, kan je die rating ook ergens zien? Dan zal de waardering van een stadje ook te maken hebben met hoeveel pasagiers je krijgt enzo. Goods vanaf een fabriek is volgens mij ook een beetje bullshit. Dan moet je een stationnetje bouwen ergens waar het goods accepteerd en als dat niet meer zo is, heb je pech.
I got soul, but I'm not a soldier
  woensdag 19 april 2006 @ 13:14:07 #295
60994 allardh
Carpe diem
pi_37093067
Klik op het station en dan onderaan op Ratings.
Goods vanaf een fabriek leveren veel geld op! Je moet in het begin even kijken of het Goods blijf accepteren, maar de stad zal er door groeien en dan werkt het prima.
De waardering van de stad heft volgens mij niets te maken met hoeveel passagiers er komen. Het ligt net zoals bij alle andere dingen aan de rating van je station.
  maandag 24 april 2006 @ 14:59:16 #296
386 Harrie
Geile Neuk Furby
pi_37245239
Begint nu langzaam aan zeker een duidelijke vorm te krijgen tussendoor veel zitten klooien maar toch weer een paar vraagjes

Hoe krijg ik het klaar om 2 sporen naast elkaar te gooien en dat ze niet allemaal hetzelfde spoor kiezen ? als er dan een trein kapot is dan heb je het probleem dat ze allemaal achter elkaar staan te wachten en dat kan NOOIT de bedoeling zijn

dan wil ik graag weten hoeveel van die Depot dingen ik moet plaatsen en waar ik ze het beste neer kan zetten.

en is het voor de Euri's interessanter om bijv kolen heel de map over te laten rijden of ze bij een dichter in de buurt gelegen energie centrale neer planten ???
  maandag 24 april 2006 @ 18:17:27 #297
60994 allardh
Carpe diem
pi_37251396
Hoe verder weg hoe beter bij kolen. Andere twee vragen wacht ik ook even af, want daar zit ik ook vaak mee te stuntelen.
  maandag 24 april 2006 @ 18:44:40 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37252142
Over depots:

Ik bouw mijn depots altijd zo:



Op deze wijze kunnen treinen van en naar het depot gaan, zonder dat ze de overige treinen op de hoofdlijn dwarszitten. Met de "realistic acceleration" patch aangezet rijden alle treinen een stuk realistischer (o.a. veel sneller een heuvel op), maar ze gaan slechts met 61 km/u in en uit depots.

Als je nu een stel T.I.M. treinen hebt die met 230 km/u over je spoor razen, dan wil je niet dat ze moeten gaan zitten wachten op een trein die met 61 km/u op z'n dooie gemak een depot binnenrijdt. Op bovenstaande manier zal een trein op maximumsnelheid het zijspoor kiezen, en het doorgaande verkeer op je lijn ondervind geen last. Ook zal de trein op een veel hogere snelheid weer invoegen op de hoofdlijn.


Wat betrefd dubbele lijnen: Volgens mij is dat alleen echt goed mogelijk met Path Based Signaling (komt in de volgende versie van OpenTTD) en wissels op je lijnen. Ik zet zelf altijd breakdowns helemaal uit, dus ik heb er geen last van
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 24 april 2006 @ 22:06:18 #299
60994 allardh
Carpe diem
pi_37260421
Breakdowns zijn vreselijk, om de zoveel seconden gaat er wel wat kapot. Meteen uitgezet.
pi_37261505
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:59 schreef Harrie het volgende:

Hoe krijg ik het klaar om 2 sporen naast elkaar te gooien en dat ze niet allemaal hetzelfde spoor kiezen ? als er dan een trein kapot is dan heb je het probleem dat ze allemaal achter elkaar staan te wachten en dat kan NOOIT de bedoeling zijn
Zoals maarten al zegt, je kan het alleen 'perfect' krijgen met pbs. Wat je wel kunt doen is met waypoints werken (dit knopje: ). Je kunt daarmee een heel efficiėnt netwerk bouwen met dubbele sporen, maar het kost een hoop moeite.

De #openttdcoop heeft wat documenten met handige tips. Het kan zijn dat dat iets boven je pet gaat, aangezien je net bent begonnen met TTD, maar misschien heb je er wat aan

-edit-
Deze site biedt ook een hoop tips, aanrader!

[ Bericht 6% gewijzigd door Nevermind op 24-04-2006 22:40:20 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')