abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:33:48 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563287


Algemene vragen:
quote:
Wat is Transport Tycoon

Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.

Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...

Waar kan ik dat downloaden?

Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.

TTDPatch

TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...

OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...

Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide

Tips voor netwerken
quote:
Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.

Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals

Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.

Terminus:

Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.



In-line:

Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.



Ro-Ro:

Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.



Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.

Simpel kruispunt

Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.




T-splitsing

Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.

Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.



Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:



Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions

Handige links
quote:
OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://www.openttd.org/nightly.php
*Server browser: http://servers.openttd.org

TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt
Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel.

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 28-02-2006 19:02:35 (Nightly Builds link werkt niet meer: Aangepast.) ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:34:33 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563301
En mijn laatste post uit het vorige topic
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:06 schreef Borkydude het volgende:
http://img514.imageshack.(...)ix29thjun19927uw.png

Vrij netjes lijkt me
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:40 schreef MaxMark het volgende:
Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes
Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd:



De monorails heb ik even neergezet om de rijrichting duidelijk aan te geven. Dit station is volgens het RoRo principe, (Roll-On, Roll-Off), ofwel de treinen gaan allen in 1 richting, en verlaten het station aan de andere kant en rijden zo weer terug naar het ander station.

Ik heb een klein tunneltje gebouwd, en daar bovenop 3x1 station gelegd, en daarnaast het vliegveld neergelegd wat je in jouw plaatje aangesloten had op het station. Eventueel kun je ook de terugkerende treinen om het vliegveld heen trekken, maar dit leek me zo een betere oplossing omdat je dus dat vliegveld hebt. Uiteraard even de stad erbij denken, maar op deze manier ben je erg efficient bezig.

Je kunt op het binnenkomende spoor en het terugkerende spoor op deze manier heel wat treinen laten rijden. Zet signaaltjes om het blokje neer, en je kunt de hele stad leegtrekken zonder dat passagiers lange wachttijden hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:54:09 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563543
Maarten heeft momenteel een dedicated server draaien: Maarten's Server, bereikbaar via de "List Servers" optie in de multiplayer setup. Op dit moment is er een normaal type kaart van 1024x256, dus een mooie lange kaart waar iedereen naar hartelust een transport emperium kan opbouwen.

OpenTTD 0.4.5 is benodigd. Hij is net gestart in Jan. 1970, en blijft de komende uren zeker draaien.

In het vorige topic zei iemand dat ie em niet kon zien.... dus voor de zekerheid heb ik em even opnieuw gestart.

Hij staat nu in deze lijst: http://www.openttd.org/servers.php

Dus als je em niet kan zien in het spel, wellicht moet je em dan even handmatig toevoegen.

Naam: [EN] Maarten's Server (Located in USA)
Map: Temperate.
Size: 1024 x 256
Players: Maximaal 8
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35563556
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 01:54 schreef maartena het volgende:
Maarten heeft momenteel een dedicated server draaien: Maarten's Server, bereikbaar via de "List Servers" optie in de multiplayer setup. Op dit moment is er een normaal type kaart van 1024x256, dus een mooie lange kaart waar iedereen naar hartelust een transport emperium kan opbouwen.

OpenTTD 0.4.5 is benodigd. Hij is net gestart in Jan. 1970, en blijft de komende uren zeker draaien.

In het vorige topic zei iemand dat ie em niet kon zien.... dus voor de zekerheid heb ik em even opnieuw gestart.

Hij staat nu in deze lijst: http://www.openttd.org/servers.php

Dus als je em niet kan zien in het spel, wellicht moet je em dan even handmatig toevoegen.
't is dat ik nu echt geen tijd heb, maar kom zeker een keertje langs!

OpenTTD
  dinsdag 28 februari 2006 @ 02:12:25 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563668
Ja OpenTTD is inderdaad geweldig!! Fantastisch hoe ze een 10 jaar oud spel zo hebben verbeterd.... zelfs na al die jaren speel ik nog steeds met plezier, en kan het me nog steeds boeien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35563846
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 02:12 schreef maartena het volgende:
Ja OpenTTD is inderdaad geweldig!! Fantastisch hoe ze een 10 jaar oud spel zo hebben verbeterd.... zelfs na al die jaren speel ik nog steeds met plezier, en kan het me nog steeds boeien.
is OTTD zoveel beter dan TTDPatch?
dag
pi_35564008
Ik heb OpenTTD maar weer eens gedownload, nu voor op m'n Mac..
Ik speel telkens een paar maanden OTT, dan een tijdje RTC2 en dan even een ander (nieuw) spel. Maar de gameplay van de eerste series Tycoons is gewoon zooo verslavend
De beste verbetering in OTT ten opzichte van het orgineel vind ik trouwens dat je kan 'doorspoelen'.. Eerder wilde ik het spel wel een een uurtje 'onbeheerd' achterlaten om daarna weer volop te kunnen bouwen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 03:51:51 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35564248
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 02:35 schreef petre86 het volgende:
is OTTD zoveel beter dan TTDPatch?
VEEL beter. O.a. goede internet multiplayer mogelijkheden, veeeeel grotere kaarten mogelijk, en hoge resoluties zoals 1280x1024
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35564286
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 03:51 schreef maartena het volgende:

[..]

VEEL beter. O.a. goede internet multiplayer mogelijkheden, veeeeel grotere kaarten mogelijk, en hoge resoluties zoals 1280x1024
en qua trams en nieuwe graphics als leuke busjes etc?
( en kun je je saved games van TTDP ook in OTTD openen ?
dag
  dinsdag 28 februari 2006 @ 09:38:20 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35565787
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 03:59 schreef petre86 het volgende:
en qua trams en nieuwe graphics als leuke busjes etc?
( en kun je je saved games van TTDP ook in OTTD openen ?
Geen trams, graphics kun je zelf toevoegen. (Kijk even rond op tt-forums.net).

Ik denk dat je TTDPatch savegames kunt vergeten. Overigens zitten vrijwel alle TTDPatch opties al in OpenTTD ingebouwd.

Mijn server is trouwens net herstart, en zal de komende 12 uur wel online blijven... mischien dat ik em over een uur of 6 herstart als er niemand speelt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35566213
OpenTTD is inderdaad goed, draait lekker soepel voor mijn gevoel. Ik speel het spel nu vaak met het doel de kleinste stad (liefst 0 inwoners) de grootste stad te maken. Is altijd wel grappig.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 10:34:42 #12
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35566734
OpenTTD draait wel veel lekkerder dan TTDPatch maar die stationsgraphics van TTDPatch vind ik gewoon zo mooi. Ik ben die standaardstations echt zat, het is veel mooier om elke stad een eigen gezicht te geven met die stations.
Qua multiplayer is OpenTTD natuurlijk the king dat draait echt gesmeerd. Verder is ook de window size van OpenTTD heel prettig. Die vult dan het hele scherm behalve de taakbalk. Dus je kan nog steeds naar winamp om nieuwe muziekjes op te zetten (de muziek van TT ben ik wel een beetje zat )
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35567173
Ja ik heb ook zitten klooien met die graphics, want die zijn bij ttdpatch wel weer erg goed. Het is alleen niet goed gelukt, en ik ben het nu helemaal kwijt wat je allemaal moet doen. Ik heb vier directories van ttd.

voor ttdpatch heb je het originele spel nodig toch? Gelukkig heb ik die in ieder geval wel.
  Lieve Belg dinsdag 28 februari 2006 @ 11:25:44 #14
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_35567908
Het spel blijft goed
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:53:00 #15
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35570023
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:55 schreef zatoichi het volgende:
Ja ik heb ook zitten klooien met die graphics, want die zijn bij ttdpatch wel weer erg goed. Het is alleen niet goed gelukt, en ik ben het nu helemaal kwijt wat je allemaal moet doen. Ik heb vier directories van ttd.

voor ttdpatch heb je het originele spel nodig toch? Gelukkig heb ik die in ieder geval wel.
Ja je hebt transport tycoon deluxe nodig idd. Maar er is zo'n handig hulpprogramma dat voor jou uitzoekt wat de meeste recente versie van TTDPatch is en deze ook download. Daar kun je ook al die nieuwe opties aan en uit vinken, instellen wat voor resolutie je wilt hebben EN de nieuwe graphics instellen. Die graphics is gewoon een kwestie van de juiste .grf files in de newgrf map pleuren geloof ik.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35570936
Ik moet eerst weer een andere versie installeren voor ik kan mp-en
pi_35576116
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 01:34 schreef maartena het volgende:
En mijn laatste post uit het vorige topic
[..]


[..]

Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd:

[afbeelding]
Ziet er goed uit, ik ga het ff proberen.
pi_35578888
Werkt maartena's server? Dan stop ik de mijne
Ik krijg trouwens plusminus elke vijf minuten een 'netwerk synchronisatie fout' en dan kan ik weer opnieuw inloggen. Erg vervelend online spelen. Op tt-forums.net lees ik daar weinig over, zijn ze nog wel bezig om het netwerkspelen te verbeteren? Dit is echt treurig.
pi_35579303
Oke, maartens server werkt, dan is dat vanaf nu de Fok!server?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:58:22 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35579536
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:38 schreef Nevermind het volgende:
Werkt maartena's server? Dan stop ik de mijne
Ik krijg trouwens plusminus elke vijf minuten een 'netwerk synchronisatie fout' en dan kan ik weer opnieuw inloggen. Erg vervelend online spelen. Op tt-forums.net lees ik daar weinig over, zijn ze nog wel bezig om het netwerkspelen te verbeteren? Dit is echt treurig.
Probeer em eens. Ik heb em een uur ofzo geleden herstart, en blijft de komende uren gewoon weer draaien Alleen als er echt niemand meer online is en het spel dood is herstart ik em weer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:59:16 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35579568
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:51 schreef Nevermind het volgende:
Oke, maartens server werkt, dan is dat vanaf nu de Fok!server?


Ik zit momenteel op mijn werk, dus geen tijd om te spelen.... maar mischien dat ik af en toe even OpenTTD start om te kijken

Mijn server staat trouwens in de USA, en dat is voor een stel Nederlanders wellicht minder intressant...alhoewel ik gisteren 3 duitsers had die urenlang bleven spelen, dus de afstand speelt blijkbaar geen hele grote factor.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35579598
Hoe lang blijven bedrijven eigenlijk bestaan als je uitgelogd bent?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:02:10 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35579653
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:00 schreef Nevermind het volgende:
Hoe lang blijven bedrijven eigenlijk bestaan als je uitgelogd bent?
Kun je instellen. Je kunt een wachtwoord op je bedrijf zetten zodat je weer terug kunt keren.... momenteel heb ik alles op default staan, dus blijft je bedrijf gewoon bestaan als je uitlogd, totdat de server herstart word.

Je kunt ook instellen dat een bedrijf bijv. na 1 jaar speeltijd word opgedoekt als er geen menselijke besturing meer is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35579826
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Kun je instellen. Je kunt een wachtwoord op je bedrijf zetten zodat je weer terug kunt keren.... momenteel heb ik alles op default staan, dus blijft je bedrijf gewoon bestaan als je uitlogd, totdat de server herstart word.

Je kunt ook instellen dat een bedrijf bijv. na 1 jaar speeltijd word opgedoekt als er geen menselijke besturing meer is.
Ah, dat is erg relaxed En als je geen wachtwoord op je bedrijf zet kunnen er anderen met jou meespelen toch? (of als ze het wachtwoord hebben natuurlijk)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:45:52 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35581069
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:07 schreef Nevermind het volgende:
Ah, dat is erg relaxed En als je geen wachtwoord op je bedrijf zet kunnen er anderen met jou meespelen toch? (of als ze het wachtwoord hebben natuurlijk)


Ik heb net even een kleine kolen-run opgezet op mijn server.... genoeg om mijn bedrijfje voor altijd winstgevend te maken zegmaar. Ik zal verder niet veel doen, heb nog aardig wat werk te doen hier namelijk.

Maar ik heb em minimized en kijk zo af en toe eens.

De rode speler is al aardig aan het bouwen zie ik
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35581161
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:45 schreef maartena het volgende:

[..]

De rode speler is al aardig aan het bouwen zie ik


Ik ga ook altijd eerst voor de kolen. Gelukkig zijn die rijkelijk aanwezig.
Nog geen synchronisatiefouten *afklopt*, voor het eerst dat ik een half uur achter elkaar op een server zit zonder er afgeschopt te worden.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:58:41 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35581520
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:48 schreef Nevermind het volgende:


Ik ga ook altijd eerst voor de kolen. Gelukkig zijn die rijkelijk aanwezig.
Nog geen synchronisatiefouten *afklopt*, voor het eerst dat ik een half uur achter elkaar op een server zit zonder er afgeschopt te worden.
*stoer doe met stabiele server*

Ik ben zelf ook wel eens van een server gekeilt trouwens, ik weet niet waaraan dat precies ligt.... mijn kabel verbinding is altijd wel stabiel verder. De server draait bij mij thuis, ik heb slechts 384 kbit/s upload maar volgens mij verbruikt OpenTTD niet zoveel verkeer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35581709
Ik kom ook ff binnenhoppen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:05:01 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35581791
Heb je "nano" gezien (de witte speler) met zijn 10 olietreintjes met 1 enkele wagon erachter?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35582098
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:03 schreef Borkydude het volgende:
Ik kom ook ff binnenhoppen
En direct word ik er uitgeschopt
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:05 schreef maartena het volgende:
Heb je "nano" gezien (de witte speler) met zijn 10 olietreintjes met 1 enkele wagon erachter?
Ff checken
pi_35582229
Oke, leuk, ik zit er in en word er uitgeschopt... continue Wat is dat toch met OpenTTD en meer dan 2 mensen op 1 server?

Borky, heb jij daar geen last van?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:16:12 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35582265


Hmm ik word er niet uitgeschopt De server staat dan ook wel slechts 10km van mij vandaan.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35582299
Hoeveel effect heeft zo'n reclame-campagne voor je stad eigenlijk? Is het rendabel, en dan zeker in het begin?
pi_35582307
Ik zit er nu dus ook in, maar kan geen zinnen typen, alleen woorden
Help
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:19:38 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35582389
Ik zie je woorden wel maxmark.... je zou gewoon "Enter" moeten kunnen drukken en vervolgens een zin typen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:20:29 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35582417
Ik zie dat Joran (Nevermind) er nu constant uitgeknikkerd word
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35582501
Nu openTTD aan 't downloaden is
Oh, and that's a bad miss!
pi_35582671
Als ik "say hallo" doe, komt het gewoon aan.
Als ik "say hallo een twee drie" doe, krijg ik dat bericht van "chat to fellow players blabla usage: "say "<msg>".
Erg vaag :s
pi_35582695
Ik verwijderde openttd.cfg, nu *lijkt* het nog goed te gaan... maar ik ben benieuwd voor hoe lang
pi_35582709
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:26 schreef MaxMark het volgende:
Als ik "say hallo" doe, komt het gewoon aan.
Als ik "say hallo een twee drie" doe, krijg ik dat bericht van "chat to fellow players blabla usage: "say "<msg>".
Erg vaag :s
Gewoon enter en typen, niet say gebruiken?
pi_35589323
In OpenTTD 0.4.5 zit toch geen PBS meer?
Zolang dat alleen nog in de oude nightly's zit, ga ik m niet update
pi_35589757
Een echter TT(D)-er kan zonder PBS
pi_35590150
leuk man op die server
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_35590192
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:15 schreef Nevermind het volgende:
Oke, leuk, ik zit er in en word er uitgeschopt... continue Wat is dat toch met OpenTTD en meer dan 2 mensen op 1 server?

Borky, heb jij daar geen last van?
Nee, geen last van.

Hoewel ik net wel plotseling disconnecte maar dat komt omdat ik tering internet heb.

Echt vers dit
pi_35590687
Erg gaaf idd, zo leer je ook nog eens wat van anderen
pi_35595679
Even een reminder voor degene die gisteren met het fokteam meededen; het wachtwoord is weer wat het eerst was

[ Bericht 32% gewijzigd door Nevermind op 01-03-2006 04:08:43 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:11:40 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35596910
Ik heb de server weer gereset deze morgen (NL tijd)..... de tijd blijft doortikken, we zaten intussen over het jaar 2000 heen, en er was al uren niemand meer online geweest.

Hij blijft wel weer online, het lijkt allemaal vrij goed te gaan qua lag enzo.

Schiet me even aan op IRC als je een vraag hebt... ik kan uiteraard ook arctic en tropical/desert hosten indien gewenst
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35598816
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef MaxMark het volgende:
Een echter TT(D)-er kan zonder PBS
Kan ik ook wel, heb jaren niet anders gedaan, maar het zal wel tegenvallen. Ook een beetje jammer voor mn save-games

Maar k ga hem toch maar installeren (zeker nu die server er is)
pi_35600316
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:11 schreef maartena het volgende:
Ik heb de server weer gereset deze morgen (NL tijd)..... de tijd blijft doortikken, we zaten intussen over het jaar 2000 heen, en er was al uren niemand meer online geweest.

Hij blijft wel weer online, het lijkt allemaal vrij goed te gaan qua lag enzo.

Schiet me even aan op IRC als je een vraag hebt... ik kan uiteraard ook arctic en tropical/desert hosten indien gewenst
als ie nu online is ga ik er weer ff-ies op spelen
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_35600678
Net lekker bezig op de server, maar vergeten een wachtwoord in te stellen. Op was mn geld
Bedankt LALALA

Als de server gereset is doe ik weer mee

[ Bericht 22% gewijzigd door Piles op 01-03-2006 11:46:50 ]
pi_35600910
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:41 schreef Piles het volgende:
Net lekker bezig op de server, maar vergeten een wachtwoord in te stellen. Op was mn geld
Bedankt LALALA
Wat kinderachtig
pi_35601008
hij's stoek
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:52:20 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35601015
T was wel lache net maar de server hing wel ff. Ben er nu maar mee gestopt. Ga vanavond ofzo nog wel even spelen heb vanmiddag daar geen tijd meer voor
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35601105
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef Kemania het volgende:
hij's stoek
Hij doet weer.
pi_35601135
TVP,

spel lang niet meer gespeeld, zal fnaaf eens kijken

Werkt dat trucje nog van TT dat als je ergens een hele lange tunnel bouwt dat je ontiegelijk veel geld krijgt?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_35601473
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Werkt dat trucje nog van TT dat als je ergens een hele lange tunnel bouwt dat je ontiegelijk veel geld krijgt?
Bij OpenTTD heb je gewoon een cheat venstertje (ctrl-c), waar je voor elke klik een miljoen krijgt
pi_35601616
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Bij OpenTTD heb je gewoon een cheat venstertje (ctrl-c), waar je voor elke klik een miljoen krijgt
niet dat ik die meteen ga gebruiken.Ooit is het mij gelukt om te bouwen zonder cheat..heerlijk is dat.

Fout bij de ouwe tt was dat als je boven je "cheat-bedrag" kwam door winst te maken, dat je dan in de min kwam te staan
Maar dat wisten jullie vast al

Ben erg benieuwd naar de laatste versies en verbeteringen
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:14:41 #59
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35603477
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

niet dat ik die meteen ga gebruiken.Ooit is het mij gelukt om te bouwen zonder cheat..heerlijk is dat.

Fout bij de ouwe tt was dat als je boven je "cheat-bedrag" kwam door winst te maken, dat je dan in de min kwam te staan
Maar dat wisten jullie vast al

Ben erg benieuwd naar de laatste versies en verbeteringen
Volgens mij had dat meer te maken met de maximale waarde die een integer kan krijgen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:21:50 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35610349
Ik zie heel veel desync errors op de server.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35611341
Ja, kheb dr ook al een paar keer last van gehad
pi_35611464
Ik kan niet wachten tot we opnieuw beginnen, kan ik ook weer meedoen
pi_35611520
Neem aan dat jullie allemaal gebruik maken van de "deluxe" versie van TT ? Of toch gewoon de 1e versie?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:48:45 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35611556
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:46 schreef Piles het volgende:
Ik kan niet wachten tot we opnieuw beginnen, kan ik ook weer meedoen
Ik herstart em straks wel We naderen alweer 2000 zie ik, en het is behoorlijk volgebouwd.... ik heb zelf niet meegespeeld op deze server. (slaap, werk enzo)

Zal ik em om 19:00 Nederlandse tijd herstarten zodat er weer vrolijk een avondje gespeeld kan worden? (En iedereen even kan eten etc)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:49:21 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35611574
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Neem aan dat jullie allemaal gebruik maken van de "deluxe" versie van TT ? Of toch gewoon de 1e versie?
OpenTTD in combinatie met de grafische files van TT DeLuxe inderdaad.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35612120
Zou je de maximale stationsomvang ook íetsie hoger willen zetten? Ik kan nu geen station met een lengte van 7 haaks op een vliegveld bouwen
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:12:59 #67
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_35612370
ik heb een spel een tijdje geleden gespeelt helemaal verslaafd aan maar ik zie allemaal andere dignen bij jullie heb je een uitbreiding er van. en waar kan ik die vinden.
en hoe kom ik aan andere treinen.

ik had gespeelt tot 2020 of zo tot ik een monorail kreeg krijg je daarna nog wat nieuws of zit dat ook bij die uitbreiding. want ik zag een magneertrein geloof ik.

ik type ook mar wat
pi_35612425
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Zal ik em om 19:00 Nederlandse tijd herstarten zodat er weer vrolijk een avondje gespeeld kan worden? (En iedereen even kan eten etc)
Ik doe mee als addict zijnde
pi_35612437
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:48 schreef maartena het volgende:
Zal ik em om 19:00 Nederlandse tijd herstarten zodat er weer vrolijk een avondje gespeeld kan worden? (En iedereen even kan eten etc)
pi_35612443
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:12 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik heb een spel een tijdje geleden gespeelt helemaal verslaafd aan maar ik zie allemaal andere dignen bij jullie heb je een uitbreiding er van. en waar kan ik die vinden.
en hoe kom ik aan andere treinen.
Wij spelen de versie die hier te downloaden is: http://www.openttd.org/downloads.php
quote:
ik had gespeelt tot 2020 of zo tot ik een monorail kreeg krijg je daarna nog wat nieuws of zit dat ook bij die uitbreiding. want ik zag een magneertrein geloof ik.
Rond ongeveer 2001 krijg je monorails...in 2020 komen de maglevs (magneettreinen)
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:20:41 #71
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_35612581
okee bedankt

krijg je later nog meer dignen er bij.
ik type ook mar wat
pi_35612660
Misschien moet het overigens wel *ietsje* moeilijker op de server? Dat er geen vehicle breakdowns zijn ben ik erg blij mee, maar geld verdienen lijkt iets te makkelijk te zijn. Misschien wat duurdere brandstof/aanschafkosten of minder tolerante steden?
pi_35612762
Geen minder tolerante steden
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:09:53 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35613964
Voor de volgende server:

- Construction costs van LOW naar MEDIUM gezet.
- Vehicle Running costs van LOW naar MEDIUM gezet.
- Maximum Loan naar 500.000 in plaats van 1 miljoen.
- De steden staan al op "Permissive" wat de makkelijkste stand is. De andere opties zijn "Tolerant" en "Hostile".

- Vehicle Breakdowns staan inderdaad uit, en ik heb de Vehicle Servicing weer aangezet, zodat het automatisch vervangen van alle locomotieven van 1 soort makkelijker word.

- Het startjaar is nu 1940. De A4 Gresley stoomlocomotief is er dan al, en we kunnen dan een paar jaartjes genieten van stoompluimpjes en kleine vliegveldjes. Wel zo leuk naar mijn mening.

- Station Spread is 12, en dat is de standaard setting. Volgens OpenTTD's FAQ word het spel te onstabiel als je het hoger zet, dus dat doe ik niet. Verder moet je gewoon maar slim bouwen. Een vliegveld en een station in 1 locatie kan trouwens.... je komt alleen met het International Airport + station van 7x7 in de war volgens mij.... Hoe dan ook, gewoon slimmer bouwen.

Prima zo?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35614070
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:09 schreef maartena het volgende:


- Het startjaar is nu 1940. De A4 Gresley stoomlocomotief is er dan al, en we kunnen dan een paar jaartjes genieten van stoompluimpjes en kleine vliegveldjes. Wel zo leuk naar mijn mening.
A4
quote:
- Station Spread is 12, en dat is de standaard setting. Volgens OpenTTD's FAQ word het spel te onstabiel als je het hoger zet, dus dat doe ik niet. Verder moet je gewoon maar slim bouwen. Een vliegveld en een station in 1 locatie kan trouwens.... je komt alleen met het International Airport + station van 7x7 in de war volgens mij.... Hoe dan ook, gewoon slimmer bouwen.
Ik heb em bij singeplayer bij mezelf nu op 60 staan...loopt nog steeds prima
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:17:46 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614196
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:13 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb em bij singeplayer bij mezelf nu op 60 staan...loopt nog steeds prima
Ja, maar bij Multiplayer zijn er toch al wat bugs zoals de desync errors etc.... ik weet niet of het bij multiplayer goed zal blijven gaan.

Bovendien: Het geeft een extra moeilijkheidsgraad, je moet nu wel wat beter opletten bij het bouwen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35614290
Blijft het temperate-klimaat eigenlijk? Ik heb persoonlijk een schurfthekel aan alle andere klimaten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo denkt

-edit-
Een friestalige language pack is in de maak
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:22:35 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614339
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:13 schreef MaxMark het volgende:
A4




Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:24:57 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614407
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:20 schreef Nevermind het volgende:
Blijft het temperate-klimaat eigenlijk? Ik heb persoonlijk een schurfthekel aan alle andere klimaten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo denkt
Ik heb geen hekel aan de andere klimaten, vind het arctic klimaat juist erg leuk met hout --> paper mill --> printing works netwerken enzo.... maar er is veel minder trein keuze, en dat vind ik wel weer jammer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:25:58 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614435
Ik ga het trouwens ook een tikkeltje meer heuvelig maken, het ziet er nu allemaal zo vreselijk plat uit...... en een paar heuveltjes hier en daar is alleen maar leuk met tunneltjes enzo.

Terrain Type: Very Flat -----> Flat.

De setting "Hilly" word voor Nederlanders te irritant natuurlijk, tenzij je een zuid-limburger bent.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:11:26 #82
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_35616036
server is vol nouja.. volgende keer beter dan maar hé
pi_35616877
Je kunt wel samendoen met anderen misschien
pi_35617080
Ik moet voetballen vanavond, misschien kom ik nog wel ff na 11en.
pi_35621795
Eh, waar is de server gebleven
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:28:50 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35621806
Hmm... volgens mij heb ik internet probleempjes, kan niet meer bij mijn bak thuis waar server op draait. Ik zit op me werk, ff uitzoeken wat er loos is.... ff geduld
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35625497
Sjiek
Nee ik ben geen 14
pi_35625738
Genieten dit.
pi_35625770
Wat doe je, lag
Nee ik ben geen 14
pi_35625788
Wat is dit, genieten is voorbij.
pi_35626332
Begint wel erg onstabiel te worden...
pi_35626338
Alweer verdomme.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:58:16 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35626439


Kweenie wat er mee is.... volgens mij doet mijn internet verbinding thuis wat vreemd, want MSN vloog ook al offline en IRC disconnecte ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35626465
Wat doe je, ik weet mn wachtwoord niet meer
Nee ik ben geen 14
pi_35626548
Help ='(
Nee ik ben geen 14
pi_35627406
Probeer peniskoker.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:53:39 #99
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35628492
Hehe dat online potje...



[ Bericht 37% gewijzigd door Zero2Nine op 01-03-2006 23:59:24 ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35630594
Volgende screenshot zal wat drukker zijn
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:05:04 #101
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35630605
Jup

Maar het was leuk

Kansloze verzameling plaatjes vind je hier:
http://tt.freebasic.nl

[ Bericht 68% gewijzigd door Zero2Nine op 02-03-2006 01:12:04 ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:53:10 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35631442
Bij de volgende server worden de volgende wijzigingen doorgebracht:

Kaart: 1024 x 512
Bedrijven ZONDER wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 12 maanden speeltijd.
Bedrijven MET wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 36 maanden speeltijd.
Stationspread: 36 ipv 12 dus grotere stations zijn nu mogelijk.

De speeltijd is van 1950 tot 2051 - en omdat bedrijven automatisch gewist worden als ze een tijd niet meer gespeeld worden, zou je ook makkelijk later in het spel mee moeten kunnen doen. Ik kan dan de server ook makkelijk veel langer laten draaien zonder dat er opeens 4 bedrijven zijn van mensen die niet meer terug komen. Na 2051 zou ie dan automagisch gereset moeten worden.


Er is gevraagd of het gebruik van vliegtuigen kan worden verboden. Dit kan volgens mij alleen gedaan worden door het maximum aantal vliegtuigen op NUL te zetten. Je kunt dan nog wel vliegvelden bouwen, maar geen vliegtuigen.

Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel.

[ Bericht 4% gewijzigd door maartena op 02-03-2006 02:00:26 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35631544
Zet het aantal vliegtuigen op 5 (of 1) ofzo, dan kun je alsnog vliegtuigen bouwen, maar niet superveel winst maken
pi_35631555
Ik vind het een goed plan, maar ik denk niet dat veel mensen het daar mee eens zullen zijn.

Maar het is jouw server
pi_35631805
vliegtuigen zijn ghey
treintjes zijn de bom
ben voor
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  donderdag 2 maart 2006 @ 07:43:13 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35632982
Ik heb de server weer gestart! Vooralsnog met vliegtuigen er ook bij....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:09:35 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35633623
Okay ik ga pitten Server blijft gewoon doordraaien. Ik heb een paar wijzigingen doorgebracht die het iets stabieler moeten maken wanneer een speler erbij komt. (Korte pauze van minder dan een seconde ofzo)

Ik hou mijn stoomtreintjes lekker draaien door de client open te houden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:37:34 #108
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35638697
om 9 uur gaan slapen dat doe je goed...

Ow wacht er is wat tijdverschjil natuurlijk.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35641340
Is dit de manier om treinen die van twee verschillende plekken komen zo efficiënt mogelijk te laten lossen?



Ik snap nog niet zoveel van presignals

Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten?

-edit-


Dit lijkt hetzelfde te werken

[ Bericht 14% gewijzigd door Nevermind op 02-03-2006 14:23:08 ]
pi_35642645
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:53 schreef maartena het volgende:
Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel.
Ik zou het treurig vinden...
pi_35642738
Hij blijft bij mij op registering staan als ik inlog...
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:42:28 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35651155
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:14 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap nog niet zoveel van presignals

Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten?
Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.

Voorbeeld ZONDER presignals:



In dit voorbeeld staan 4 treinen vrolijk te wachten op olie. Die olie komt natuurlijk nooit, want er is geen oliebron in de buurt, maar het gaat om het voorbeeld.

De 5e trein die aankomt rijden, kiest willekeurig een spoor, en kiest in dit geval spoor 3, en gaat vrolijk wachten tot trein 3 vol is. Mocht trein 4 nu vol zijn, en vertrekken, dan zal trein 5 niet naar spoor 4 gaan, omdat ie al staat te wachten op spoor 3.

Je kunt je ook voorstellen dat op het tweede aanvoerspoor wellicht een trein aankomt, en spoor 1 en 2 ook net volle treinen hebben en aan het vertrekken zijn: De trein die op spoor 3 wil houd de hele boel mooi op.

Voorbeeld MET presignals:



Hier blijft de trein wachten op het aanvoer spoor, en kiest pas een spoor zodra er eentje vrij is. In dit plaatje is trein 4 vol, en is aan het vertrekken. Nadat de trein weg is, zal trein 5 kiezen voor spoor 4.

Treinen die via het andere aanvoer spoor komen zullen ook netjes blijven wachten totdat er een spoor vrij is:

Nog een voorbeeldplaatje:



Nu even naar de signalen:

Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen.

Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station.

Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken.

Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35652116
Ik weet 100% zeker dat ik een wachtwoord op mn company had. Nu kom ik na een uurtje terug en zit een of ander gozer met mijn bedrijf te klooien. En uiteraard kan ik er nu niet meer in
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:11:54 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35652319
Ik heb net de server gereset, en die gozer gekicked

Deze keer ZONDER vliegtuigen, dus alleen bussen, treinen, en boten..... Je kunt nog wel een vliegveld bouwen, alleen je mag geen vliegtuigen kopen, dus zonde geld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:46:30 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35655601


Internet verbinding is weer aan het hokken volgens mij.... Ik heb altijd een RDP sessie naar mijn server bak en die ligt er ook uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35655606
Graag
pi_35655652
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk.
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:48:18 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35655669
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:47 schreef jpzegthallo het volgende:
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk.
Daar zit wel wat in.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:01:04 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35656191
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35667815
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:42 schreef maartena het volgende:

Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.

[knip]

Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen.

Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station.

Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken.

Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html
Maarten, allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik snap nu iig welk presignal waar moet! Bij het verlaten van het station in mijn voorbeeld zijn er dus ook geen presignals meer nodig.

Alleen waar ik even van sta te kijken na ik die link heb gelezen, is dat er zoveel verschil zit tussen eenrichtingsverkeer-stoplichten en tweerichtingsverkeers.


Ik bou altijd one-waylijnen, wat je waarschijnlijk ook wel gezien hebt online, maar ik wist niet dat treinen dit gedrag dan gingen vertonen zoals op het plaatje hieronder. Of beter gezegd, ik wist niet dat treinen dat gedrag niet vertonen bij twoway-signs.


Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway?

---

Nu ik even een testje in elkaar heb gezet met RoRo, werkt het nog niet. De signalen zijn nu wel goed toch?


Ze kiezen altijd de buitenste rand. Volgens mij is deze opzet praktisch hetzelfde als het Ro-Ro-voorbeeld uit de OP
pi_35684466
tvp
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:50:51 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_35686058
quote:
Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway?
Hier zit geen logica achter, dit is gewoon een feature van het spel, door de maker ingebracht om zo te werken. Bij een one-way kiest een trein de kortste weg, bij een two-way het lege spoor. Niets meer en niets minder....
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:20:24 #124
60994 allardh
Carpe diem
pi_35706433
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:22 schreef Nevermind het volgende:

Groot verhaal
Het meest linkse signal staat niet meteen na de wissel, maar een hokje verder. Je moet 'm dus in die bocht zetten.
pi_35777694
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps?
  maandag 6 maart 2006 @ 17:53:57 #126
60994 allardh
Carpe diem
pi_35780644
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf):

Horstman Inc., 13th Nov 1993
Horstman Inc., 29th Nov 2022
Horstman Inc., 1st Apr 2079

Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op.
Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes .
pi_35780663
Wat is dat met die miertjes?
pi_35781267
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:53 schreef allardh het volgende:
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf):

Horstman Inc., 13th Nov 1993
Horstman Inc., 29th Nov 2022
Horstman Inc., 1st Apr 2079

Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op.
Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes .
Dat is geen OpenTTD denk ik?
  maandag 6 maart 2006 @ 20:38:02 #129
60994 allardh
Carpe diem
pi_35787282
Ja hoor, hoezo?

Die miertjes zijn trouwens gewoon treintjes met twee wagons.
  maandag 6 maart 2006 @ 23:22:48 #130
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35794694
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:23 schreef Borkydude het volgende:
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps?
patch of openTTD?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35794916
OpenTTD
  dinsdag 7 maart 2006 @ 00:13:45 #132
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35796405
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:29 schreef Borkydude het volgende:
OpenTTD
voor openTTD ben ik er zelf ook naar op zoek. voor patch heb ik genoeg nieuwe graphics
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35933883


Deze game bevat twee passagiersnetwerken, zie http://www.dennissoft.com/2.png
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:21:36 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35934176
Ik heb momenteel online een heel mooi ijzererts en graan/vee netwerkje opgebouwd. Je kunt het live aanschouwen door de server nl.mine.nu toe te voegen in OpenTTD multiplayer, of Maarten's Server op te zoeken in de serverlijst
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36107116
hehe heb het nu op 3 schermen draaien
pi_36115336
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:04 schreef mg794613 het volgende:
hehe heb het nu op 3 schermen draaien
Hoe? Mij ist nog niet gelukt!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:07:02 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36120245
Ziet er vet uit

Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36122456
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:07 schreef Merovingian het volgende:
Ziet er vet uit

Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes
ey die middelste is niet pauper, die 2 ernaast euh ja idd
maargoed geld groeit niet op m'n rug en het werkt dussss
pi_36124183
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Hoe doe ik dat?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:18:29 #141
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36125403
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Ziet er erg vet uit hoor! Net of je echt in de controlroom bent van de spoorwegmaatschappij ofzo
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36134496
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:27 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat?
Moet je eerst ff de nightly build fixxen http://nightly.openttd.org/latest/OTTD-win32-nightly-r3923.zip en dan http://81.204.135.47/ottd_hires_132.zip eroverheen gooien.
Dan is de 2048 limiet eraf en kan je em over 3 schermen strechten (niet full screen mode dus).
pi_36134756
Kopieer anders eerst je openttd folder. Dan kan je met de andere versie nog online spelen.
Kzal kijken of er een patch te maken is voor de huidige
pi_36171390
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit?
pi_36171499
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:48 schreef dennisdotcom het volgende:
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit?
Probeer eens een ouwe nightly
  zondag 19 maart 2006 @ 17:22:13 #146
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36172301
ik krijg bij maartena's server steeds een error en wordt i ker na een paar sec. uitgekickt.. iemand tips? bij andere servers kan ik wel joinen en .cfg verwijderen helpt niet
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 19 maart 2006 @ 18:21:57 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36173986
Probeer eens je network_client.tmp te verwijderen uit je OpenTTD\save\autosave folder.

Wil ook nog wel eens helpen
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 02:20:18 #148
67800 davidov
Human ^ Together
pi_36221371
een zeer cheesy tvp
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:34:58 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36221791
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 02:20 schreef davidov het volgende:
een zeer cheesy tvp
Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:11:36 #150
67800 davidov
Human ^ Together
pi_36224213
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...
ow sorry koninklijke hoogheid
Ah shit, nou heb ik er al 2 gepost
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
pi_36241795
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:55:20 #152
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36241915
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:51 schreef Borkydude het volgende:
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36242180
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Het scheelt vooral bij het optrekken als ze een station verlaten. Langere treinen houden de boel dan minder lang op, waardoor de volgende trein niet hoeft te wachten. Tis eigenlijk een hele kettingreactie van stoppende treinen die je kunt voorkomen. Dat weegt natuurlijk ook mee in de inkomsten
pi_36242190
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.
pi_36242445
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:16:35 #156
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36242667
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
hehe die gast die hier verantwoordelijk voor is had op dat moment waarschijnlijk net een lijntje weggewerkt. en dan bedoel ik geen spoorlijntje Of wij zijn gewoon te dom en snappen zijn genialiteit niet. Voor dit soort constructies is een IQ > 160 vereist

edit:
Als je die vage uitlopers weghaalt dan zie je een constructie die nog wel redelijk normaal is. maar die stukjes maglev slaan als een tang op een varken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:51:53 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36243937
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:03 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...

waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36244358
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:

[..]

voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...
Bij vlakke landschappen misschien, maar als er veel heuvels inzitten maakt het natuurlijk wel uit, omdat de totale reistijd ook een factor is voor de winst.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:05:51 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246809
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
De maximum snelheid word ook hoger. Bij een volle lading en 9 of meer karretjes haalt de trein nooit topsnelheid, met een extra lok word de topsnelheid wel weer gehaald.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:08:34 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246904
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...

waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen
Maar ze halen die topsnelheid dus nooit met zoveel wagons. Meerdere loks houdt ook in dat ze de topsnelheid WEL kunnen halen.

Het magische nummer blijkt iets van 9 karretjes per locomotief te zijn. Ik had een trein met 3 loks en 27 karretjes, en de maximum snelheid was 294 km/u uit een maximaal haalbare van 305 km/u. Als test reed ik over dezelfde lijn een trein met 4 loks en 26 karretjes, en niet alleen haalde ie de 305, hij accellereerde ook nog eens sneller.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:36:12 #161
60994 allardh
Carpe diem
pi_36248050
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.
pi_36249054
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef allardh het volgende:

[..]

Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.
Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten
pi_36249228
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:00 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten
Don't fuck with the mastermind.
pi_36250223
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:04 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Don't fuck with the mastermind.
Het begrip "Mastermind" is in dit geval relatief
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:15:01 #165
60994 allardh
Carpe diem
pi_36260021
Hij wil bijvoorbeeld dat als twee blokken verder een trein rijdt, dat het voorste licht dan rood wordt en het ertussin groen blijft. Vraag mij trouwens niet waarom.
pi_36344550
De OP is gehost door Jump, nietwaar? Zou deze link er misschien inkunnen? Uitgebreide informatie over ratings, onmisbaar als je het spel echt wil begrijpen

[ Bericht 2% gewijzigd door Nevermind op 25-03-2006 00:35:37 ]
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:36:38 #167
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36350030
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal hoe die transfer optie werkt. Treinen hebben wel profit maar van dat geld zie je uiteindelijk niets op de rekening
Vanuit een transfer station liet ik kolen met boten naar de overkant van de "zee" brengen. Maar als die boten aankwamen bij de stroomcentrale kregen ze een k*t bedrag van rond de 2000 euro.
Hoe werkt die dat transferen nou precies?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 26 maart 2006 @ 20:07:33 #168
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_36386110
ik ben nu al een tijdje met 1 spel bezig maar het is een zooitje. had eerst enkel spoor lopen. later allemaal dubbel geworden. maar dat liep vast om dat iksimpele kruispunten had. dat ook weer verander op de helft van eht veld. en op de andere helf kan ik niet smeer bouwen om dat de steden te groot zijn. en daar loops soms nog enkel spoor. ik ben volgens mij te lang bezig geweest om het dubbel spoor te maken.
ik type ook mar wat
  maandag 27 maart 2006 @ 09:36:36 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36396828
Versie 0.4.7 is uit!

Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet:

http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar

Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7.

Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt:

http://www.dutchusa.com/files/2008.sav

Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 27 maart 2006 @ 14:03:22 #170
60994 allardh
Carpe diem
pi_36403555
Mooi ding!
pi_36404362
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:36 schreef maartena het volgende:
Versie 0.4.7 is uit!

Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet:

http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar

Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7.

Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt:

http://www.dutchusa.com/files/2008.sav

Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail.
Hoewel het wel heel aardig van je is denk ik niet dat het de bedoeling is dat je de graphics files erbij doet. Ik weet het ; ze zijn overal te krijgen , maar het gaat nog steeds tegen de policy in.
pi_36404507
hoe bedoel je, tegen de policy in?
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_36406313
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:33 schreef scarefreak het volgende:
hoe bedoel je, tegen de policy in?
Nou op die graphics zitten gewoon copyrights
pi_36411024
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:32 schreef mg794613 het volgende:

[..]

Nou op die graphics zitten gewoon copyrights
Heu...echt?
Waar staat dat dan
pi_36412072
TTD was een commerciëel spel, dus natuurlijk zit er copyright op. Pas bij versie 0.7.0 is OpenTTD een volledig en opzichzelf staand spel die niks meer van de originele versie nodig heeft. Maarten heeft bestanden van de originele versie ingepakt, dat mag dus niet. Maar aangezien het originele spel bijna niet te krijgen is lijkt het me niet zo'n probleem.
pi_36412113
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Heu...echt?
Waar staat dat dan
http://www.chrissawyer.com/faq2.htm
  Lieve Belg maandag 27 maart 2006 @ 18:46:33 #177
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36412141
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:44 schreef Nevermind het volgende:
TTD was een commerciëel spel, dus natuurlijk zit er copyright op. Pas bij versie 0.7.0 is OpenTTD een volledig en opzichzelf staand spel die niks meer van de originele versie nodig heeft. Maarten heeft bestanden van de originele versie ingepakt, dat mag dus niet. Maar aangezien het originele spel bijna niet te krijgen is lijkt het me niet zo'n probleem.
Er stonden in men OP, deel 5 of 6 van dit topic denk ik, ook nog linkjes naar topic 3407 op tt-forums. Maar die zijn nu ook weg
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36412866
quote:
Ik dacht dat je het over de nieuwe graphics had, zoals de nightly's
  maandag 27 maart 2006 @ 19:35:06 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36413549
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:11 schreef MaxMark het volgende:
Heu...echt?
Waar staat dat dan
Ja, in principe zijn de grafische bestanden een deel van de DOS versie van Transport Tycoon Deluxe uit 1994, dus er ligt inderdaad een copyright op. Aan de andere kant is het ook weer zo dat dit spel niet meer officieel te krijgen is in de winkel. Het spel word ook al jaren niet meer geproduceerd.

Het schijnt dat je de Windows versie nog wel eens in een budget bak kunt tegenkomen hier en daar, en wellicht kun je nog eens een tweede hands versie vinden als je geluk hebt. Een enkele online game site heeft er mischien nog een paar op voorraad hier en daar.

Met een spel dat zo oud is, en dat nat 12 jaar nog steeds zo'n grote fanbase heeft, is het een beetje grijs gebied geworden of dit nu toegestaan is of niet.

In de praktijk weet Chris Sawyer en de bedrijven die de titel officieel gelicenceerd hebben donders goed van de vele websites die deze files aanbieden, en ik denk zelf dat Chris Sawyer zelf eigenlijk lichtelijk trots is op het feit dat dit spel na zoveel tijd nog steeds gespeeld word..... Hij heeft aan dat spel waarschijnlijk zijn carriere te danken, het is was zijn grootste succes.

Affijn, de mods mogen er over beslissen. Kan me indenken dat het wellicht niet 100% legaal is, ik noem het vooralsnog maar even grijs gebied. Met Google, en de zoekterm "transport tycoon download" vind je binnen 1 minuut een download link. Ik maak het alleen makkelijker voor de luie Fok! bezoeker.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 maart 2006 @ 00:30:29 #180
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36423059
maartena... betaal anders chris sawyer/andere rechthebbende gewoon.. je hebt tenslotte 64 miljoen!!!.... en een groot .. HUGE station
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36458052
Clique, interessant stukje over load balancing bij stations.


Daar is over nagedacht

Vooral dat stukje voor het remmen is nooit bij me opgekomen, daarom heb ik vaak zo'n bottleneck bij grote stations denk ik.
pi_36461686
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:48 schreef Nevermind het volgende:
Clique, interessant stukje over load balancing bij stations.

[afbeelding]
Daar is over nagedacht

Vooral dat stukje voor het remmen is nooit bij me opgekomen, daarom heb ik vaak zo'n bottleneck bij grote stations denk ik.
Erg leuke en originele opzet van wissels
pi_36467613
Vanaf C kan ie nooit terugkomen
pi_36467734
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:19 schreef Borkydude het volgende:
Vanaf C kan ie nooit terugkomen
Vanaf A en B ook niet Het is de helft van een RoRo-station.
pi_36467829
Dus die 2 is ook gewoon een aanvoerlijn.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:09:35 #186
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36469020
ik heb nu ook dedicated server (hij blijft aan)... kunnen jullie em ff testen hij heet: compiers server.
vliegtuigen staan uit

[ Bericht 8% gewijzigd door compier op 29-03-2006 18:50:20 ]
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36469831
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:09 schreef compier het volgende:
ik heb nu ook dedicated server (hij blijft aan)... kunnen jullie em ff testen hij heet: compiers server.
vliegtuigen staan aan, maar je mag er max 10 bouwen
Zie OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic
pi_36486697


Ik snap het nog niet helemaal. Waarom is het zo dat als de trein bij het rode rondje is, dat de signalen bij het blauwe rondje op rood staan?

[ Bericht 1% gewijzigd door allardh op 30-03-2006 16:05:11 (Waar » waarom) ]
pi_36487422
Ik denk dat je "waarom" bedoelt, ipv "waar"?
In dat geval: De signals tussen jouw rode en blauwe cirkel zijn pre-signals die elkaar als het ware "verlengen". Omdat de trein in een baanvak rijdt dat dmv de pre-signals als één baanvak geldt met de baanvakken tot de blauwe cirkel, staan de signalen daar ook op rood.
Ik hoop dat dit niet een té onduidelijke uitleg is
pi_36494194
Idd. Je hebt dus een voorrangslijn gemaakt. Het is alleen niet zo handig om een depot aan de voorrangslijn te plaatsen, aangezien treinen daar met 61kmh uit komen.
pi_36495583
Dat depot laat ik daar niet staan hoor , dat is gewoon voor het testen. Ik snap het verder nu wel .
  woensdag 5 april 2006 @ 10:56:42 #192
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36666651
kleine schop

Dit is eigenlijk meer een algemene vraag, misschien moet ik er een apart topic over openen:
Welke muziek luisteren jullie tijdens het transport tycoonen? de muziek die erbij hoort ben ik wel een beetje zat dus die zet ik eigenlijk altijd uit (hoewel "Sawyer's Tune" en "Aliens ate my railway" wel vet zijn ). Zeker met openTTD is het ideaal om winamp ernaast te hebben, je kan snel overschakelen doordat het in een venster zit en net niet fullscreen is. Meestal heb ik zelf dance muziek aanstaan, soms geeft het ook wel mooi samenspel met het beeld.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36673560
Ik luister geen muziek, niets mooier dan het $-geluid en het ge-toet-toet
pi_36675586
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:30 schreef Piles het volgende:
Ik luister geen muziek, niets mooier dan het $-geluid en het ge-toet-toet
pi_36677694
Na al die jaren irriteert die jazz me nog steeds niet
pi_36677804
Ik vervang het met electronische jazz als Xploding plastix en Amon Tobin, past er perfect bij
pi_36678246
De liedjes zijn ook wat moderner gemaakt he. In de originele TT was het nog wat minder.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:52:12 #198
60994 allardh
Carpe diem
pi_36681721
Ik heb gewoon Media Player erachter, sound effects en music uit. Ik werd op een gegeven moment helemaal crazy van die loeiende koeien en spoorwegovergangen.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:20:20 #199
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36682471
Ik heb meestal een CD opstaan, of luister naar 1 van de digitale radio kanalen die ik heb.... Ik luister zelden naar de in-game muziek.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 5 april 2006 @ 18:22:00 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36682514
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef MaxMark het volgende:
De liedjes zijn ook wat moderner gemaakt he. In de originele TT was het nog wat minder.
Nee, de MID files zijn hetzelfde, je geluidskaart is alleen beter geworden en vertaald MID files beter dan de orginele SoundBlaster van creative.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36692282
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, de MID files zijn hetzelfde, je geluidskaart is alleen beter geworden en vertaald MID files beter dan de orginele SoundBlaster van creative.
Neeeehhhh..dakannie!
Ik ga ff mn originele TT opgraven dit weekend
  Lieve Belg woensdag 5 april 2006 @ 22:45:39 #202
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36692336
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Neeeehhhh..dakannie!
Ik ga ff mn originele TT opgraven dit weekend
Heb je die dan zo goed verstopt?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36692367
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:45 schreef Jump het volgende:

[..]

Heb je die dan zo goed verstopt?
Dat, en ik zit op kamers dus kan het niet eerder dan dit weekend
pi_36718750
Ik heb bij Openttd (ouwe nightly, met PBS ) een inline station. Het vervelende is alleen dat treinen niet binnen het station omdraaien als dat nodig is, maar aan de ene kant er in, en dan via het andere spoor terug. De seinen bij mijn station zijn die PBS-signalen, zodat er 2 treinen tegelijk een station in kunnen rijden
Hoe is dit op te lossen?
pi_36720858
One way signalen maken?
pi_36720958
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:11 schreef Nevermind het volgende:
One way signalen maken?
Dat kan juist niet met inline, want ze komen van allebei de kanten, en ze moeten ook allebei de kanten weer weg kunnen
pi_36721017
Sorry, ik moet echt leren lezen. In dat geval heb ik geen idee
pi_36721057
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:16 schreef Nevermind het volgende:
Sorry, ik moet echt leren lezen. In dat geval heb ik geen idee
Ik kan om mijn stations heen natuurlijk wel 2 sporen maken (one-way) als uitgangen, maar dat is niet helemaal de bedoeling
  vrijdag 7 april 2006 @ 00:33:18 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36727162
OpenTTD ondersteund nog geen PBS signalen, maar dat komt in versie 0.5 volgens mij. (Of zoals Piles werken met een "nightly" alpha/beta versie.)

Ik denk dat je moet werken met waypoints. Zet een waypoint neer op de rails waar ie heen moet, dus aan de kant van het station dat je em uit wil laten rijden. Neem vervolgens het waypoint op in de orders van de trein.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36727859
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Neeeehhhh..dakannie!
Ik ga ff mn originele TT opgraven dit weekend

Denk dat het hetzelfde gaat klinken (zelfde midi files)
pi_36732549
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 00:33 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat je moet werken met waypoints. Zet een waypoint neer op de rails waar ie heen moet, dus aan de kant van het station dat je em uit wil laten rijden. Neem vervolgens het waypoint op in de orders van de trein.
Dit is het probleem:

Ik heb de routes die de treinen willen even gekleurd. De groene trein komt nu dus de rode tegen, maar als de rode om zou draaien is er niets aan de hand.
Geel en blauw zitten elkaar op precies dezelfde manier in de weg
Waypoints helpen niet, tenminste niet als ik ze voorbij de kruising van het station zet.
Miisschien moet ik zorgen dat niet hoeven te draaien in zo'n station, maar alleen in een eindstation (met 1 ingang)

Jullie zullen je wel afvragen waarom mijn sporen geen eenrichtingsverkeer zijn, maar dat is in het echt ook niet
pi_36733009
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:12 schreef Piles het volgende:
Ik heb bij Openttd (ouwe nightly, met PBS ) een inline station. Het vervelende is alleen dat treinen niet binnen het station omdraaien als dat nodig is, maar aan de ene kant er in, en dan via het andere spoor terug. De seinen bij mijn station zijn die PBS-signalen, zodat er 2 treinen tegelijk een station in kunnen rijden
Hoe is dit op te lossen?
Ik zou gewoon je station groter maken en het verkeer splitsen.
pi_36733505
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:18 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ik zou gewoon je station groter maken en het verkeer splitsen.
Het is juist mijn bedoeling om het zo realistisch mogelijk te maken
Het is eenvoudig en snel op te lossen, maar zo is het in het echt ook niet
pi_36735285
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Het is juist mijn bedoeling om het zo realistisch mogelijk te maken
Het is eenvoudig en snel op te lossen, maar zo is het in het echt ook niet
R'dam CS heeft toch ook niet maar 4 sporen?
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_36735670
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:50 schreef scarefreak het volgende:

[..]

R'dam CS heeft toch ook niet maar 4 sporen?
Rotterdam heeft in het echt toch ook geen 3500 inwoners
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:44:06 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36742863
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Dit is het probleem:
[afbeelding]
Ik heb de routes die de treinen willen even gekleurd. De groene trein komt nu dus de rode tegen, maar als de rode om zou draaien is er niets aan de hand.
Waarom zit het spoorbochtje erin zodat rood KAN doorrijden en terug via het tweede spoor? Dat bochtje heeft verder geen enkel nut namelijk.
quote:
Jullie zullen je wel afvragen waarom mijn sporen geen eenrichtingsverkeer zijn, maar dat is in het echt ook niet
Alleen als het om 1 spoor gaat. Als er 2 sporen liggen, dan komt de trein 999 van de 1000 keer uit dezelfde richting. Uitzonderingen zijn er mischien zoals werkverkeer in het midden van de nacht ofzo....

Bij het station is er idd twee richtingsverkeer mogelijk, maar daar moet je in OpenTTD soms mee oppassen. Ik zou beginnen de rails zo te configureren dat een terug-draai-loopje niet altijd mogelijk is maar dat treinen nog wel normaal een perron binnen kunnen rijden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:57:52 #217
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36753747
er zit ergens in de opties "reverse at end of line only", zet die eens uit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36755476
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Rotterdam heeft in het echt toch ook geen 3500 inwoners
Wel als je alleen de Nederlanders telt
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:05:22 #219
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36763406
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:12 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Wel als je alleen de Nederlanders telt
dan haal je misschien de 350 net
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 10 april 2006 @ 17:03:51 #220
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_36827484
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Rotterdam heeft in het echt toch ook geen 3500 inwoners
welk dorp van 3500 inwoners heeft nou een treinstation dan
  maandag 10 april 2006 @ 18:27:10 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36830021
Wat helemaal leuk is, soms heb je een stad van 4000 inwoners ofzo, en heb je 4 busstations en bij elk busstation staan 1000 mensen te wachten....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36831198
Een nieuwe Integrated Nightly komt eraan van OpenTTD, met onderandere dit:
  • PBS - old code updated to r4341. Many thanks to Thief^ and Splatman.
  • TerraGenesis Perlin - total rewrite of landscape generation. Includes latest 09/04 coastline mod.
  • Speed Signs - sort your mainlines by the speed of the trains
  • 6 New Airports - multi-helipads, multi-runways, 2 long thin airports in both directions (N/S, W/E).
  • PNGload v11
  • Dither Desert/Rocks (in scenario generator)
  • More diesel smoke
  • Improved Acceleration
  • More Responsive Economy
  • Planeset v1.2 (r4303)

    Meer info hier, waarschijnlijk morgennacht te downloaden.
  •   maandag 10 april 2006 @ 19:27:23 #223
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_36831949
    Die New Terrain op dat plaatjje, ik zie niets? Wat houdt het in?
      maandag 10 april 2006 @ 20:00:21 #224
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_36833233
    De Nightly builds zijn altijd wel leuk, maar ze veranderen erg vaak. Mijn server blijft draaien op de officiele versies van het spel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_36845549
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 19:27 schreef allardh het volgende:
    Die New Terrain op dat plaatjje, ik zie niets? Wat houdt het in?
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 20:00 schreef maartena het volgende:
    De Nightly builds zijn altijd wel leuk, maar ze veranderen erg vaak. Mijn server blijft draaien op de officiele versies van het spel.
    Dit is niet een gewone nightly he Allerlei geweldige nieuwe functies in één pakket. Hoop dingen waar ik al lang op zit te wachten (pbs en 6 new airports vooral)
      dinsdag 11 april 2006 @ 03:29:06 #226
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_36845663
    Mischien moest ik maar eens twee servers gaan draaien
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_36862130
    Wow vet dat dit spel nog steeds bestaat. Heb het jaren terug ook uren gespeeld, ik zal eens kijken of ik dat openttd aan de praat krijg.

    Ik ben benieuwd!
    pi_36862639
    Shit, dit gaat weer vele uren spelen worden.
      woensdag 12 april 2006 @ 18:45:01 #229
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_36895218
    ja erg he het is mij ook overkomen. verschikkelijk spel
    ik type ook mar wat
    pi_36941819
    Die Integrated Nightly is geweldig!


    sorry voor de jpg

    PBS! En nu ook het signal type menuutje dat je op de screenshot ziet, inclusief autocompletion



    Nieuwe brugbouw-tool, waarmee je duidelijk kunt zien waar de brug komt en of het mogelijk is om daar te bouwen



    Waypoints stats, zodat je kunt zien wat de drukste lijnen zijn en je netwerk beter maken met die info

    Overigens vind ik die electric rails maar een functie van niks. Het ziet er gewoon niet uit (zie 1e screenshot). Verder is het alleen maar meer moeite, maar goed. Je moet wat voor realisme over hebben blijkbaar.
    pi_36946852
    Kun je nu ook al bruggen bouwen over seinen heen? Over schuine stukken rails nog niet neem ik aan?
    pi_36951015
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 10:50 schreef Piles het volgende:
    Kun je nu ook al bruggen bouwen over seinen heen? Over schuine stukken rails nog niet neem ik aan?
    Nee, beide niet. Daarvoor moeten we wachten op de 'new map engine', of iets dergelijks. Dat lees ik erg vaak op tt-forums. Zou een geweldige toevoeging zijn, tunnels bouwen neemt gewoon teveel ruimte in
      vrijdag 14 april 2006 @ 13:22:19 #233
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_36951798
    Ook jammer dat je geen signals in tunnels kan bouwen.
      vrijdag 14 april 2006 @ 17:38:47 #234
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_36959652
    Werken die PBS signalen nu ook als pre-signal? Ik bedoel, als ik een zootje van die PBSjes neerzet voor 4 perrons, waarop 4 treinen staan.... wacht de 5e trein dan netjes voor een pre-signal totdat er een perron vrij is?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_36959685
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 17:38 schreef maartena het volgende:
    Werken die PBS signalen nu ook als pre-signal? Ik bedoel, als ik een zootje van die PBSjes neerzet voor 4 perrons, waarop 4 treinen staan.... wacht de 5e trein dan netjes voor een pre-signal totdat er een perron vrij is?
    Dat werkte altijd al toch?
      vrijdag 14 april 2006 @ 17:44:50 #236
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_36959811
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 17:40 schreef Piles het volgende:
    Dat werkte altijd al toch?
    Ja, maar daarvoor moest je pre-signals neerzetten. Als je alleen gewone signalen gebruikt zal een 5e trein een perron kiezen, en vlak achter een andere trein blijven wachten, en daarmee word de kans op een opstopping groot. Met pre-signals kun je dat voorkomen, en blijft de trein netjes wachten voor een signaal voor de wissels voor het station.

    Ik heb nog nooit met PBS gewerkt, en ik snap het idee volledig, maar vraag me alleen af wat er dus gebeurd bij PBS als alle perronnen vol zijn en er komt een trein aan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_36960342
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 17:44 schreef maartena het volgende:
    Ik heb nog nooit met PBS gewerkt, en ik snap het idee volledig, maar vraag me alleen af wat er dus gebeurd bij PBS als alle perronnen vol zijn en er komt een trein aan.
    Zo ver ik weet wacht ie dan
    In mijn nightly iig (r3464)
    pi_36960369
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 17:44 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik heb nog nooit met PBS gewerkt, en ik snap het idee volledig, maar vraag me alleen af wat er dus gebeurd bij PBS als alle perronnen vol zijn en er komt een trein aan.
    Ze wachten op de goede plek
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:18:37 #239
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_36960695
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 18:05 schreef Nevermind het volgende:
    Ze wachten op de goede plek
    [afbeelding]
    Stoompluimpjes bij de stilstaande treinen!

    Maar niet bij de trein die voor het signaal staat?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:20:29 #240
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_36960747
    Mijn server is *net* herstart naar 1950 trouwens.... 2051 was bereikt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 15 april 2006 @ 18:10:12 #241
    386 Harrie
    Geile Neuk Furby
    pi_36985684
    HELP

    Ik denk doe eens gek Harrie en ga ook eens aan de OpenTTD

    Mooi, lachen leuk enzo maaaaaaaaaaaar.................

    Nu ben ik al 2 dagen bezig om die seinen enzo te begrijpen en ik kom er niet uit.

    Het gaat me nu even niet over efficient ofzo alleen over die signalering.

    Stel ff dat ik een station heb met 4 sporen dan zet ik pre-signaling dingen neer en dan gaat trein 1 naar spoor 1 en 2 naar 2 enz.

    dan doe ik exit signal aan het einde van dat perron en als trein 1 vertrekt gaan bij alle sporen die lampen mooi op rood gaat goed alleen die blijven dus op rood lijkt het en dat is niet goed

    Dan zet ik nog een sein neer een eindje NA het station, gaat de trein daar langs springen alle sporen weer op groen, MOOI dat werkt alleen als de 2de trein vertrekt dan blijft die andere op rood staan, die trein wacht en wacht en wacht.

    Ik heb al meer dan 50 pagina's in het engels zitten lezen over die dingen en ik kom er NIET meer uit.

    Kan iemand mij ff in normaal Nederlands voor een TTD leek uitleggen hoe die basis princiepes werken

    Ik wil dus 1 richting treinen spoor aan en spoor afvoer en dat alles gewoon doorloopt bedoel ik dus.

    Ik heb even een plaatje gemaakt om het misschien een beetje duidelijk te maken.

    Wat moet ik nu bij elke letter en cijfer voor een sein neerzetten en welke moeten er nog meer bij ???

    pi_36985896
    A= het eerste sein (geel bordje)
    1,2,3,4 = tweede sein (wit bordje)
    5,6,7,8 = normaal sein

    Maar dit kun je toch gewoon namaken uit de OP
      zaterdag 15 april 2006 @ 18:25:56 #243
    386 Harrie
    Geile Neuk Furby
    pi_36986013
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 18:20 schreef Piles het volgende:
    A= het eerste sein (geel bordje)
    1,2,3,4 = tweede sein (wit bordje)
    5,6,7,8 = normaal sein

    Maar dit kun je toch gewoon namaken uit de OP
    Nee want dan stoppen die klote treinen op een bepaald moment allemaal
      zaterdag 15 april 2006 @ 18:29:23 #244
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_36986082
    sein 1 2 3 en 4 moeten two-way seinen zijn
    dit stond ook al in de OP:
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 15 april 2006 @ 18:35:29 #245
    386 Harrie
    Geile Neuk Furby
    pi_36986196
    maar dat two way, wil dat zeggen dat die trein daar 2 richtingen op mag dan ???
    pi_36987111
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef Harrie het volgende:
    maar dat two way, wil dat zeggen dat die trein daar 2 richtingen op mag dan ???
    In principe wel, maar omdat er van de andere kant geen treinen aankomen (de rest is wel allemaal one-way), heb je dat probleem niet
    pi_36987519
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef Harrie het volgende:
    maar dat two way, wil dat zeggen dat die trein daar 2 richtingen op mag dan ???
    Ik heb met hetzelfde ook nog een tijdje problemen gehad, dat kun je een paar pagina's terug nog wel lezen. Maar de samenvatting: Bij two-way signalen kiest de trein voor het beschikbare signaal, bij one-way signalen kiest de trein voor de kortste route. Waarom is me nog steeds een raadsel, maar op plekken waar je treinen wilt laten KIEZEN bou je dus two-way signalen.

    Voor de ingang van je station een entrysignal (één keer controlclick), one-way, bij elk perron een exitsignal (twee keer controlclick), two-way.
      zaterdag 15 april 2006 @ 22:18:07 #248
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_36991699
    het waarom is dat dit de makkelijkste manier was voor de programmeurs om deze feature te implementeren
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 17 april 2006 @ 02:36:40 #249
    386 Harrie
    Geile Neuk Furby
    pi_37023852
    Oke oke het begint langzaam, ik bedoel heeeeeeeeeeeel langzaam aan te werken.

    maar ik kom er nog niet helemaal uit wat die verschillende seinen nu allemaal precies doen.

    Ik krijg het rollend en zonder botsingen enzo maar ik heb hem nog niet door, kan iemand dat ff verhelderen ???
    pi_37024621
    Omdat ik in een behulpzame bui ben. Even een volledig overzicht voor de duidelijkheid:



    Dit zijn dus de typen signalen. Er is ook nog een pbs-signaal, maar die is niet in huidige versies van OpenTTD.

    Het standaardsignaal zet je overal op je lijn neer, zodat treinen dicht achter elkaar aan kunnen rijden. Mocht je het nog niet weten, je kunt signalen makkelijk plaatsen door een signaal neer te zetten, en met de sign-tool vanaf die sign over de rails te slepen. Je kunt de afstand tussen je signs instellen bij Kies patches -> Constructie. Ik vind 2 altijd prettig werken.

    Entrysignals en exitsignals horen bij elkaar. Je plaatst de entrysignal op de plek waar de treinen een keuze moeten maken. Deze is meestal one-way. De exitsignals zet je neer op elke keuzemogelijkheid. Bij stations dus voor elk perron, bij kruizingen na elke afslag. De exitsignals moeten two-way zijn, dat is drie posts hierboven uitgelegd. De trein kiest nu voor de eerst beschikbare exitsignal. Als alle exitsignals op rood staan, blijft de trein voor de entrysignal wachten tot er een plek vrij is.

    Het combosignal wordt hieronder uitgelegd.



    Station 1 heeft capaciteit voor twee treinen. De trein kiest het vrije perron.
    Station 2 heeft capaciteit voor meer treinen. De trein kiest het vrije perron indien mogelijk, als alles bezet is wacht het voor de entrysignal.
    Station 3 heeft capaciteit voor nog meer treinen, en er kunnen meerdere treinen vlak achter elkaar het station binnen. Als er een rechter perron beschikbaar is en als er geen trein op spoor A rijdt, staat combo 2 op groen. Als er een linker perron beschikbaar is en als er geen trein op spoor B rijdt, staat combo 1 op groen. Als één van de twee combosignalen op groen staat, staat de entrysignal ook op groen. Een trein remt af een paar tiles voor het einde van het station. Bij dit stations storen treinen die afremmen voor een perron het andere spoor niet.

    Nog een ander punt, handig om te weten, is welke bochten het best zijn:


    90 graden bochten zijn, behalve onrealistisch, ook bijzonder onpraktisch. De trein remt af tot 61 km/h, en pas als de trein de bocht door is accelereert die weer. Vermijd deze dus altijd, tenzij het niet anders kan of de bocht aan een onbelangrijk spoor zit. 88km/h bochtjes zijn meestal niet te vermijden, maar probeer als het kan de laatste bocht zoveel mogelijk gebruiken. Als de trein korter is dan de lengte van de bocht, blijft die op topsnelheid rijden. Makkelijk om te onthouden is dat een trein nooit meer dan één knik mag hebben om op topsnelheid te blijven.




    In de verre toekomst komt de waarschijnlijk wel de mogelijkheid om signs op bruggen en in tunnels te bouwen (er is nu al een patch voor), maar bij de huidige versie kan dat niet. Om een druk netwerk toch snel te houden kun je voor tunnels/bruggen die langer zijn dan de trein zelf presignals gebruiken, zodat treinen niet hoeven te wachten door het gebrek aan signals.

    Als je het spel snel en goed wil leren moet je het eens online proberen
    We zitten met een groepje FOK!kers vaak op maarten(a)'s server. Zie daarover meer in dit topic. We zijn meestal niet te beroerd om wat hulp te bieden, dus als je vragen hebt kom eens langs, dan kunnen we direct je vragen te beantwoorden door het je te laten zien.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Nevermind op 17-04-2006 05:01:06 ]
    pi_37030196
    Mooie post
    Is het niet wat voor in de OP?
    pi_37038088
    Die is al vrij lang he Misschien kunnen we een stukje in de FOK!Wiki reserveren voor TT-uitleg. Of een linkje in de OP naar die post ofzo.
    pi_37042767
    Idd goede post! Zeker Wiki/OP-waardig
    pi_37044079
    een TTD wiki.. leuk idee
    dag
    pi_37045799
    Zoiets als http://wiki.openttd.org/
    Maar hier kan ie wel tussen: http://wiki.fok.nl/index.php/Categorie:Games
      dinsdag 18 april 2006 @ 12:14:25 #256
    386 Harrie
    Geile Neuk Furby
    pi_37057850
    Mooie uitleg, vanavond eens uitgebreid wat gaan proberen en ik zal me wel eens online komen melden

    TNX
    pi_37075283
    Ik ben bezig met een uitgebreide Wiki op de FOK!Wiki. Duurt alleen erg lang omdat ik nog nooit met wiki's gewerkt heb. Kan iemand "tractive effort, friction, air drag," voor me vertalen? Dat zijn de factoren waar de realistische acceleratie in OpenTTD en TTDPatch de acceleratie mee berekend
    pi_37075436
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 21:07 schreef Nevermind het volgende:
    "tractive effort, friction, air drag,"
    (Op)trekkracht, wrijving, luchtweerstand...
    Die 1e weet ik niet zeker
    pi_37075528
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 21:11 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    (Op)trekkracht, wrijving, luchtweerstand...
    Die 1e weet ik niet zeker
    Dank u
    Leuke aan een Wiki is dat iemand het wel wijzigt als het niet klopt
      dinsdag 18 april 2006 @ 21:20:05 #260
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_37075806
    Ik wil best meewerken aan die Wiki! Staat ie al ergens online?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_37075917
    Argh! Heb ik een extreme lap tekst aan Wikistukje, crasht Firefox Gelukkig had ik een groot stuk in kladblok staan, daar ga ik het nu wel in afmaken. Over een kwartiertje heb ik het hoofdstukje wel klaar maarten. Lijkt me verstandig om alle bouwtips op andere pagina's te zetten
      Lieve Belg dinsdag 18 april 2006 @ 21:24:40 #262
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_37075971
    Als je wilt mag je ook de OP eens een grote opkuisbeurt geven
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 18 april 2006 @ 21:28:07 #263
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_37076086
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 21:24 schreef Jump het volgende:
    Als je wilt mag je ook de OP eens een grote opkuisbeurt geven
    Had ik maar een EDIT knopje op de OP.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_37076455
    Oke, de eerste opzet staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoon
    Het is iets kleiner geworden dan ik wou, want ik ben een hoop tekst kwijtgeraakt. Maar met wat extra links op die pagina lijkt het me wel voldoende uitleg, toch? Ik bedenk me net dat er ook links moeten komen naar de topics hier.

    Het is dus de bedoeling dat we onder "Handleidingen" stukken gaan maken over efficiënte netwerken bouwen, hoe de tools werken, en eigenlijk alles wat handig is om te weten, zowel voor een beginner als voor een gevorderde. Ben benieuwd wat er van terecht komt
    pi_37076516
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 21:20 schreef maartena het volgende:
    Ik wil best meewerken aan die Wiki! Staat ie al ergens online?
    http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoon

    Ik had m nog niet gezien, dus http://wiki.fok.nl/index.php/TransportTycoon al gemaakt, maar die verwijst nu door
      Lieve Belg dinsdag 18 april 2006 @ 21:40:47 #266
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_37076597
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 21:28 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Had ik maar een EDIT knopje op de OP.....
    Je kan het altijd mailen in txt ofzo, of wachten tot het volgende topic er is. Zal neit al te lang meer duren denk ik
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 18 april 2006 @ 21:42:52 #267
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_37076692
    Ik heb de introductie lichtelijk aangepast. Laat me weten of dat zo goed is
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_37077027
    Maarten, Jump, kunnen jullie me dit misschien uitleggen?
      dinsdag 18 april 2006 @ 22:03:20 #269
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37077672
    Hmm, het werkt bij mij prima .
    pi_37077815
    Dan mag je even dit toevoegen:
    1-weg ivm layout-


    Boven het "Links"-stukje

    [ Bericht 65% gewijzigd door Nevermind op 18-04-2006 22:17:45 ]
    pi_37078330
    Layout-verneuker

    Ik zal binnenkort ook eens even een stukje gaan toevoegen
      dinsdag 18 april 2006 @ 22:15:52 #272
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37078379
    Ik had dat al gedaan, maar dan alleen met de laatste link. Zo is het inderdaad beter. Ik heb trouwens ook de inleiding nog iets veranderd, ik ben een klein beetje een taalpurist .

    Edit: Ik zal eens iets met steden verwijderen proberen.
      dinsdag 18 april 2006 @ 22:15:56 #273
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_37078382
    En ik heb deel 9 maar weer weggehaald, want die is hetzelfde als het openttd server topic
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_37078646
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 22:15 schreef maartena het volgende:
    En ik heb deel 9 maar weer weggehaald, want die is hetzelfde als het openttd server topic
    d'oh!

    Ik wil beginnen met wat handleidingen schrijven, maar is het zoals ik het op deze manier gelinkt heb goed? Dat elk artikel met TTD begint? Als we veel artikelen krijgen moet het eens onderverdeeld worden in categorieën, maar nu we nog niks hebben kan het wel in lijstformaat lijkt me

    En hoe link je uit een 'onderliggende' pagina terug naar het hoofdartikel? Door
    1[[categorie:Transport Tycoon]]

    toe te voegen misschien?
      dinsdag 18 april 2006 @ 22:23:00 #275
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37078708
    Trouwens, moet ik termen in het Nederlands of in het Engelss erneer zetten?
    pi_37079656
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 22:23 schreef allardh het volgende:
    Trouwens, moet ik termen in het Nederlands of in het Engelss erneer zetten?
    Termen als PBS, presignals, etc. moeten in het engels lijkt me. Maar dingen als 'Terreinvorming' / 'Terraforming' of 'Bribe the local authority' / 'Koop de gemeenteraad om' zou ik dan wel in het nederlands laten. Ik denk dat mensen die nederlands als taal gebruiken in het spel dat doen omdat ze niet goed engels kunnen, of omdat ze dat prettiger vinden. De mensen die engels gebruiken spreken beide talen, dus zullen niet zoveel moeite hebben met vertalen.

    maar dat is mijn mening
      dinsdag 18 april 2006 @ 22:48:47 #277
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37079976
    Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig . Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.

    [ Bericht 9% gewijzigd door allardh op 18-04-2006 22:57:15 ]
      dinsdag 18 april 2006 @ 22:50:47 #278
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_37080071
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 22:42 schreef Nevermind het volgende:

    [..]

    Termen als PBS, presignals, etc. moeten in het engels lijkt me. Maar dingen als 'Terreinvorming' / 'Terraforming' of 'Bribe the local authority' / 'Koop de gemeenteraad om' zou ik dan wel in het nederlands laten. Ik denk dat mensen die nederlands als taal gebruiken in het spel dat doen omdat ze niet goed engels kunnen, of omdat ze dat prettiger vinden. De mensen die engels gebruiken spreken beide talen, dus zullen niet zoveel moeite hebben met vertalen.
    Ik voel me aangesproken!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_37080194
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef allardh het volgende:
    Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig . Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.
    Mijn nederige excuses
    maar het is wel compleet he ik bedenk me net dat steden ook erg blij worden van goede passagierslijnen

    In het vervolg moeten we maar even aankondigen waar we mee bezig gaan

    Bij categorie staat alleen de Games en GAM-categorie. Lijkt me niet dat ze daar allemaal bij moeten, of wel?

    Ik ga nu met de signalenFAQ-bezig
      dinsdag 18 april 2006 @ 22:57:50 #280
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37080406
    Ik heb nog een stuk toegevoegd, ik zal ook wel even toevoegen dat steden happy worden van passagierslijnen en goodslijnen.
    pi_37080522
    Misschien een onderrubriek TTD maken, met daarin alle artikelen?
      dinsdag 18 april 2006 @ 23:01:55 #282
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37080584
    Toegevoegd over die passagierslijnen.
      Lieve Belg dinsdag 18 april 2006 @ 23:11:30 #283
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_37080982
    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/TransportTycoon

    Heb de OP ook op de wiki geplaatst
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_37081221
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef allardh het volgende:
    Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig . Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.
    Misschien handig dat iedereen even het artikel ververst, vlak voordat je gaat wijzigen. Dan is de kans erg klein dat het toch nog misgaat, en hoef je niet telkens af te spreken wie wat doet
      dinsdag 18 april 2006 @ 23:20:20 #285
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37081378
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 23:16 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Misschien handig dat iedereen even het artikel ververst, vlak voordat je gaat wijzigen. Dan is de kans erg klein dat het toch nog misgaat, en hoef je niet telkens af te spreken wie wat doet
    Had ik wel gedaan, ik typt gewoon sloom .
    pi_37081731
    ik blijf die error reading registry melding krijgen
    I got soul, but I'm not a soldier
      dinsdag 18 april 2006 @ 23:34:02 #287
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_37081965
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
    ik blijf die error reading registry melding krijgen
    Het orgineel van Transport Tycoon Windows werkt ook niet onder Windows XP.

    Je dient TTDPatch of OpenTTD erbij te installeren. Ik raad OpenTTD aan vanwege de multiplayer optie
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 18 april 2006 @ 23:48:36 #289
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37082527
    Nu staat alles inderdaad onder games. Lijkt me niet goed .

    [ Bericht 61% gewijzigd door allardh op 19-04-2006 18:40:11 ]
    pi_37083030
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 23:00 schreef Piles het volgende:
    Misschien een onderrubriek TTD maken, met daarin alle artikelen?
    Wel een goed plan, maar nu lijken die TTD's voor de titels een beetje dom Is het mogelijk om pagina's te hernoemen?
    -edit- al gevonden
    pi_37089858
    Nu staat alles weer in GAM, dat is toch niet de bedoeling?
    pi_37090773
    zijn er verder nog ergens how-to's te vinden, bijvoorbeeld wat de meest rendabele lijn is (olie over een lange afstand ofzo?) of hoe je kan voorkomen dat op het station van je concurrend bij hetzelfde bos meer hout terecht komt dan op je eigen station, ofwel hoe kan je het best je station plaatsen?
    I got soul, but I'm not a soldier
    pi_37091066
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 11:44 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
    zijn er verder nog ergens how-to's te vinden, bijvoorbeeld wat de meest rendabele lijn is (olie over een lange afstand ofzo?) of hoe je kan voorkomen dat op het station van je concurrend bij hetzelfde bos meer hout terecht komt dan op je eigen station, ofwel hoe kan je het best je station plaatsen?
    Ik weet zo even geen adresjes.. Maar voor je eerste vraag zit een hele grafiek in TTD gebouwd, kijk maar bij grafieken -> ladingprijzen. Daaruit blijkt dus dat kolen het meest rendabel is over lange afstand. En het antwoord op je tweede vraag heeft alles met je rating te maken. Als die hoger is dan die van je concurrent krijg je (meer) lading. Je rating wordt bepaald door hoe vaak de lading van het station gehaald wordt.
    pi_37091804
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 11:54 schreef Nevermind het volgende:
    En het antwoord op je tweede vraag heeft alles met je rating te maken. Als die hoger is dan die van je concurrent krijg je (meer) lading. Je rating wordt bepaald door hoe vaak de lading van het station gehaald wordt.
    Ok, thnx, kan je die rating ook ergens zien? Dan zal de waardering van een stadje ook te maken hebben met hoeveel pasagiers je krijgt enzo. Goods vanaf een fabriek is volgens mij ook een beetje bullshit. Dan moet je een stationnetje bouwen ergens waar het goods accepteerd en als dat niet meer zo is, heb je pech.
    I got soul, but I'm not a soldier
      woensdag 19 april 2006 @ 13:14:07 #295
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37093067
    Klik op het station en dan onderaan op Ratings.
    Goods vanaf een fabriek leveren veel geld op! Je moet in het begin even kijken of het Goods blijf accepteren, maar de stad zal er door groeien en dan werkt het prima.
    De waardering van de stad heft volgens mij niets te maken met hoeveel passagiers er komen. Het ligt net zoals bij alle andere dingen aan de rating van je station.
      maandag 24 april 2006 @ 14:59:16 #296
    386 Harrie
    Geile Neuk Furby
    pi_37245239
    Begint nu langzaam aan zeker een duidelijke vorm te krijgen tussendoor veel zitten klooien maar toch weer een paar vraagjes

    Hoe krijg ik het klaar om 2 sporen naast elkaar te gooien en dat ze niet allemaal hetzelfde spoor kiezen ? als er dan een trein kapot is dan heb je het probleem dat ze allemaal achter elkaar staan te wachten en dat kan NOOIT de bedoeling zijn

    dan wil ik graag weten hoeveel van die Depot dingen ik moet plaatsen en waar ik ze het beste neer kan zetten.

    en is het voor de Euri's interessanter om bijv kolen heel de map over te laten rijden of ze bij een dichter in de buurt gelegen energie centrale neer planten ???
      maandag 24 april 2006 @ 18:17:27 #297
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37251396
    Hoe verder weg hoe beter bij kolen. Andere twee vragen wacht ik ook even af, want daar zit ik ook vaak mee te stuntelen.
      maandag 24 april 2006 @ 18:44:40 #298
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_37252142
    Over depots:

    Ik bouw mijn depots altijd zo:



    Op deze wijze kunnen treinen van en naar het depot gaan, zonder dat ze de overige treinen op de hoofdlijn dwarszitten. Met de "realistic acceleration" patch aangezet rijden alle treinen een stuk realistischer (o.a. veel sneller een heuvel op), maar ze gaan slechts met 61 km/u in en uit depots.

    Als je nu een stel T.I.M. treinen hebt die met 230 km/u over je spoor razen, dan wil je niet dat ze moeten gaan zitten wachten op een trein die met 61 km/u op z'n dooie gemak een depot binnenrijdt. Op bovenstaande manier zal een trein op maximumsnelheid het zijspoor kiezen, en het doorgaande verkeer op je lijn ondervind geen last. Ook zal de trein op een veel hogere snelheid weer invoegen op de hoofdlijn.


    Wat betrefd dubbele lijnen: Volgens mij is dat alleen echt goed mogelijk met Path Based Signaling (komt in de volgende versie van OpenTTD) en wissels op je lijnen. Ik zet zelf altijd breakdowns helemaal uit, dus ik heb er geen last van
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 24 april 2006 @ 22:06:18 #299
    60994 allardh
    Carpe diem
    pi_37260421
    Breakdowns zijn vreselijk, om de zoveel seconden gaat er wel wat kapot. Meteen uitgezet.
    pi_37261505
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 14:59 schreef Harrie het volgende:

    Hoe krijg ik het klaar om 2 sporen naast elkaar te gooien en dat ze niet allemaal hetzelfde spoor kiezen ? als er dan een trein kapot is dan heb je het probleem dat ze allemaal achter elkaar staan te wachten en dat kan NOOIT de bedoeling zijn
    Zoals maarten al zegt, je kan het alleen 'perfect' krijgen met pbs. Wat je wel kunt doen is met waypoints werken (dit knopje: ). Je kunt daarmee een heel efficiënt netwerk bouwen met dubbele sporen, maar het kost een hoop moeite.

    De #openttdcoop heeft wat documenten met handige tips. Het kan zijn dat dat iets boven je pet gaat, aangezien je net bent begonnen met TTD, maar misschien heb je er wat aan

    -edit-
    Deze site biedt ook een hoop tips, aanrader!

    [ Bericht 6% gewijzigd door Nevermind op 24-04-2006 22:40:20 ]
      dinsdag 25 april 2006 @ 01:25:12 #301
    386 Harrie
    Geile Neuk Furby
    pi_37267957
    komt goed komt goed maar ik las een verhaal over shared orders alleen ik kan nergens vinden wat ze daarmee bedoelen en ik krijg het al helemaal niet nagebootst
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')