quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:55 schreef ivosnivo het volgende:[..]
dit is een korte training of zie ik dat verkeerd? rows is dumbell row? die oefening heb ik nooit gedaan eigenlijk omdat ik voor me gevoel teveel bezig ben met balans enzo in plaats van me rug te isoleren. ik doe wel vaak een soort van roei oefening met een losse stang. voorover gebogen staan zeg maar. die vind ik wel mega lekker, omdat je je rug vol voelt stromen met bloed. bovenaan even vasthouden, en goed uitstrekken, ik pak de stang dan met dezelfde greep beet als met de barbell curl oefening.
Nou ik was zonet toch weer bijna 1,5 uur bezig

. Vandaag deed ik dit:
Fullsquat (speed)
Bench press (speed)
Deadlift (speed)
T-bar row (losse bar)
Side bent met tricep extension (supersets)
Dumbbell row met side press (supersets)
Wat buikspieroefeningen
Die supersets deed ik eigenlijk alleen om tijd te besparen, de oefeningen hebben op zich niks met elkaar te maken. Maar desondanks toch aardig lang bezig geweest dus.
Rows doe ik zowel met bar (bent over row), de originele t-bar (dus 1 kant van de bar beladen met gewichten en dan roeien; de andere kant ligt op de grond), dumbbell rows, cable rows, pendlay rows (barbell rows maar dan rug horizontaal met de grond) etc.
Ik wissel de oefeningen vaak af om gewenning te voorkomen (ook omdat ik ze zo vaak doe)
Een schema als wat ik heb (alles meerdere keren belasten + niet in spiergroepen denken, maar in bewegingen) is over het algemeen ontzettend goed voor krachtontwikkeling en ook goed voor hypertrofie, maar een voorwaarde is dat je
niet tot failure traint. Dan moeten de spieren namelijk veel te lang herstellen en dat kan hier niet.