abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_78972070
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:47 schreef lindapril het volgende:
hallo lotteh

de implanon is bij vrouwen met extreem overgewicht (20 kilo of meer) na twee jaar niet meer veilig.voor de rest denk ik niet dat er bijna zo iets veiligs is als de implanon.ik heb hem woensdag laten verwijderen omdat ik extreem er door vloeide soms wel 6 weken na elkaar,hoofdpijn en acne en dat was niet meer op te brengen.het verweideren is echt super gegaan ze hadden hem zo te pakken.dus ik denk dat hij bij jouw wel gewoon werkt en anders zou je altijd nog even de huisarts kunnen vragen mocht je twijfelen.
Ok bedankt! Maar dat was het juist, mijn huisarts zei dat hij 2 jaar werkt, en in de bijsluiter staat 3 jaar. Dus ik vroeg het aan hem, wist hij het niet zeker meer. Dus ik vroeg of ik onder te zwaar viel, en dat was niet zo. Dan moet hij gewoon 3 jaar werken dus.
pi_78972091
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:02 schreef i10TD het volgende:
blij dat ik een mannetje ben en die meuk niet nodig heb
Nuttige post.
pi_79550183
Morgen gaat mijn Implanon eruit en gelijk een nieuwe erin. Niets dan tevreden erover. Ben benieuwd hoe makkelijkhij eruit komt.
pi_85132459
Hoi,

Ik heb al 6 jaar implanon en ik ben er heel tevreden over. Het innemen van de pil ging bij mij niet soepeltjes ik vergat dat ding heel vaak vandaar dat ik voor implanon gekozen heb.

De menstruatie is onregelmatig maar bij mij niet veel en ik heb tijden gehad dat ik een half jaar niet ongesteld was. Maar ook tijden om de 2 weken 2 dagen ofzo. Ik heb daar geen problemen mee.

Ik heb hem gister voor de tweede keer laten vervangen dit keer door de huisarts de eerste keer in het ziekenhuis. Ik zou toch aanraden om het in het ziekenhuis te laten doen ik vond dat de huisarts maar aan het klungelen was. En ze was ook nog nooit op het idee gekomen dat als je de oude eruit haalt je de nieuwe gewoon in hetzelfde gat terug kunt stoppen. Mijn ervaring als je het door een ervaren arts laat doen werkt het ding prima.

Hij moet net onder de huid zitten en ik kan hem altijd voelen en hij zit ook al 6 jaar op exact dezelfde plek. Alles wat ik erover gelezen heb raken mensen zwanger als het ding er helemaal niet in zit of waren ze al zwanger als ze het buisje lieten plaatsen.

Ohwjah ik ken trouwens ook meiden die beweren dat ze dik zijn geworden door de pil de reactie op ieder conceptie middel is voor iedereen anders en daar kom je alleen maar achter als je het gebruikt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:12:10 #205
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_89327417
Ik heb nu een jaar Implanon en ik heb er vanaf het begin al last van, het is in een jaar tijd van kwaad tot erger geworden..

Het hele verhaal wil ik jullie besparen, maar ik las net een lijst met mogelijke bijwerkingen waar er 49 op staan, daar heb ik er 38 van.

Waarom ik hem er dan niet eerder uit heb laten halen?
Omdat hij kwijt is. Ook na een echo, waar hij wel op gevonden is, was er bij het opensnijden van mijn arm na anderhalf uur nog niets gevonden.
Na langdurige overleggen met de huisarts, fabrikant en het ziekenhuis is dan uiteindelijk bedacht wat er gaat gebeuren.
Ik moet binnenkort in het ziekenhuis met echo-apparaat ter plekke het ding er uit laten snijden en ik weet zeker dat ik het iedereen die het wil horen enorm af zal raden.

Het is wel fijn om hier te lezen dat er ook mensen zijn die er wel goed op reageren trouwens!
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_89328181
Jemig Suikertaartje. Wat een pech allemaal. :{
Hopelijk dat ze de implanon bij je volgende ziekenhuisbezoek wel kunnen verwijderen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 00:54:54 #207
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_89328746
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 00:35 schreef appelsap het volgende:
Jemig Suikertaartje. Wat een pech allemaal. :{
Hopelijk dat ze de implanon bij je volgende ziekenhuisbezoek wel kunnen verwijderen.
Ja, het is echt niet grappig meer, ik ben nu ongeveer non-stop ongesteld en heb heel erg last van..nou ja, laat ik het maar nare gedachten noemen. Zo erg dat ik soms schrik van mezelf..
Als het goed is weet ik deze week nog wanneer hij er uit mag en dan ga ik weer fijn aan de pil (na een paar maandjes even helemaal niets om bij te komen :) )

Maar ik vind het wel erg goed om te lezen dat hij dus ook wel goed kan werken :Y
Bij jou ook?
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_89351863
ik heb dat ding ook gewild, totdat ik op internet las dat je ipv nooit meer ongesteld ook altijd ongesteld kunt worden van dat ding. Dus totdat hij er uit gehaald wordt. Mijn dokter zei dat er idd kans is dat dit gebeurt en dit is niet een kans van 1 op 10000 ofzo. ik heb het dus om die reden niet gedaan.
Be strong now, because things will get better. It might be stormy now but it can't rain forever.
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:40:07 #209
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_89352222
Paar jaar geleden ook gehad , na 1 jaar snel laten verwijderen , vage klachten (depri gevoel geen geen zin in niets) voor mij geen hormonen meer , nu koper spriraaltje wat goed bevalt
pi_89362742
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:31 schreef lizzey het volgende:
ik heb dat ding ook gewild, totdat ik op internet las dat je ipv nooit meer ongesteld ook altijd ongesteld kunt worden van dat ding. Dus totdat hij er uit gehaald wordt. Mijn dokter zei dat er idd kans is dat dit gebeurt en dit is niet een kans van 1 op 10000 ofzo. ik heb het dus om die reden niet gedaan.
Ik heb zelf nu de implanon bijna een jaar, en ben niet altijd ongesteld maar wel meer dan normaal(moet het eigenlijk eens bij gaan houden :@ ). Echt heel erg ongesteld is het niet, ik verlies gewoon wat bloed. Niet veel. Verder geen last van buikpijn of wat dan ook.

Ook geen last van migraine(wat ik met de pil wel had) en minder stemmingswisselingen. Ik voel me gewoon stukken beter. :)
pi_117780916
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2006 11:18 schreef LvA het volgende:
Heej,

Ik zit erover te denken om aan implanon te beginnen. Dit is zeg maar een vervanger van de pil. Aangezien ik de laatste tijd veel op en neer reis overal heen, wil het nog wel eens zo zijn dat ik de pil vergeet.
Implanon is een capsule die in je bovenarm wordt ingebracht en die dan hormonen afscheid, waardoor je dus geen pil meer hoeft te slikken. Ik weet niet hoelang het precies blijft werken, maar iig voor een half jaar of zo. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik zal doen. Heeft iemand hier ervaring met implanon en/of tips?

Alvast bedankt :)
Als je aan het reizen ben hoef je toch niet te neuken?
I'm so happy I could scream!
pi_117784637
Nuttig, 6 jaar later reageren op een post en een 2 jaar oud topic kicken.
pi_117794665
Hoe was de reis?
I'm so happy I could scream!
  woensdag 25 september 2013 @ 19:34:13 #214
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_131562135
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:06 schreef Lotteh het volgende:
Nuttig, 6 jaar later reageren op een post en een 2 jaar oud topic kicken.
Ik zie het topic nu voor het eerst: Implanon is echt super. Vooral ook omdat ik niet meer ongesteld word sinds dat hij geplaatst is 1,5 jr terug B-)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 25 september 2013 @ 20:57:40 #215
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_131565716
Weet iemand toevallig hoe het zit met Implanon en het GVS?
Hoe weet ik of mijn verzekeraar het vergoedt (ja, bellen, maar ik heb toch al betalald, maar nu wordt het niet vergoed, terwijl mijn aanvullende verzekering juist 100% van anticonceptie zou moeten vergoeden)
  donderdag 26 september 2013 @ 00:43:22 #216
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_131576192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:57 schreef GimmeGore het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het zit met Implanon en het GVS?
Hoe weet ik of mijn verzekeraar het vergoedt (ja, bellen, maar ik heb toch al betalald, maar nu wordt het niet vergoed, terwijl mijn aanvullende verzekering juist 100% van anticonceptie zou moeten vergoeden)
Heb 3 jaar bij 2 verschillende zorgverzekeraars gewerkt: tot de maand waarin je 21 wordt, valt dit onder je Eigen Risico (mits ouder dan 18).

Na je 21e verjaardag valt het onder een evt aanvullende verzekering. Of de Implanon gedekt wordt of niet, het wordt na 21 iig NIET met je eigen risico verrekend. Implanon wordt na 21 NIET meer gedekt door je basisverzekering.

Elke basisverzekering is hetzelfde (wettelijk verplicht) , maar verzekeraars mogen zelf de aanvullende verzekeringen regelen. Dus moet je toch even bellen.

Indien jouw aanvullende pakket 100% van anticonceptie betaalt, valt Implanon daar ook gewoon onder. Vraag wel na hoe het zit ivm inbrengen in een ziekenhuis ipv bij huisarts.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:15:04 #217
259233 GimmeGore
pi_131611683
Nou ja, ik heb dus een aanvullende verzekering met 100% dekking voor anticonceptie (juist een van de redenen dat ik toch voor de aanvullende verzekering heb gekozen). Ik ben de 21 al 7 jaar voorbij, maar ik kreeg een mail dat het staafje dus niet binnen de vergoeding valt.
Ik heb daarop nog wel een mailtje gestuurd en nu gaan ze de declaratie opnieuw bekijken. Maar er staat iets van 100% GVS. Maar ik weet niet precies hoe dat GVS gebeuren werkt. Ik weet dat je dan moet bijbetalen boven de vergoedingslimiet, maar wat is die limiet, waar vind ik dat?

(dus stiekem hoopte ik op iemand met ervaring)
pi_133411662
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:15 schreef GimmeGore het volgende:
Nou ja, ik heb dus een aanvullende verzekering met 100% dekking voor anticonceptie (juist een van de redenen dat ik toch voor de aanvullende verzekering heb gekozen). Ik ben de 21 al 7 jaar voorbij, maar ik kreeg een mail dat het staafje dus niet binnen de vergoeding valt.
Ik heb daarop nog wel een mailtje gestuurd en nu gaan ze de declaratie opnieuw bekijken. Maar er staat iets van 100% GVS. Maar ik weet niet precies hoe dat GVS gebeuren werkt. Ik weet dat je dan moet bijbetalen boven de vergoedingslimiet, maar wat is die limiet, waar vind ik dat?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:15 schreef GimmeGore het volgende:

Beetje laat maar toch; toen ik mijn implanon afgelopen februari liet zetten werd hij helemaal vergoed. Bij mijn aanvullende verzekering werd anticonceptie tot 200 euro vergoed en dat ding kostte iets van 197 euro...

Wel nog even een vraagje aan andere implanongebruikers:
Hadden jullie ook zo'n last van prikken/steken in je arm toen hij net gezet was? Ik heb ongeveer een maand rondgelopen met af en toe pijn alsof er een naald in je arm werd gestoken. Alsof de zijkanten van die implanon in mijn huid steekten? Echt een naar gevoel... Gewoon bij simpele bewegingen of wanneer ik strakke mouwen aanhad ofzo.
hoi
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:43:11 #219
259233 GimmeGore
pi_133415101
Het was bij mij een foutje van de verzekering :) Uiteindelijk heb ik het gewoon vergoed gekregen.
En heb ik de implanon nu een paar weken in mijn arm zitten, maar ik heb daar geen last van gehad.
Alleen van die blauwe plek eigenlijk, daarna was het alsof hij er altijd al zat.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:22:40 #220
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_133425736
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:50 schreef vigonoah het volgende:

[..]

[..]

Beetje laat maar toch; toen ik mijn implanon afgelopen februari liet zetten werd hij helemaal vergoed. Bij mijn aanvullende verzekering werd anticonceptie tot 200 euro vergoed en dat ding kostte iets van 197 euro...

Wel nog even een vraagje aan andere implanongebruikers:
Hadden jullie ook zo'n last van prikken/steken in je arm toen hij net gezet was? Ik heb ongeveer een maand rondgelopen met af en toe pijn alsof er een naald in je arm werd gestoken. Alsof de zijkanten van die implanon in mijn huid steekten? Echt een naar gevoel... Gewoon bij simpele bewegingen of wanneer ik strakke mouwen aanhad ofzo.
Ik ben na mijn derde implanon overgestapt op gewone pil want misschien plannen om zwanger te worden. Wat je beschrijft herken ik wel. Het staafje zit natuurlijk in je huid waar veel zenuwen zitten, dit irriteert soms een beetje. Het wordt vanzelf minder wanneer je lichaam een soort van kapseltje vormt rond het implantaat (natuurlijke reactie van je lichaam tegen lichaamsombekende voorwerpen. Tenminste, zo was het bij mij.

Verwijderen van de 3e ging mij mij niet vlekkeloos, ik ben wat forser dus ze moesten goed zoeken. Voor mijn gevoel echt roeren. Ze voelde hem wel, maar kregen hem niet te pakken. Uiteindelijk na 20 min toch raak ;) Daartegenover staat dat ik goed verdoofd was (in ziekenhuis) en dat ik niets gevoeld heb. Opnieuw drukverbandje maar niet eens blauw of gezwollen.

Mijn eindconclusie na 9 jaar implanon: zodra het weer kan, ga ik weer aan de implanon, geplaatst in het ziekenhuis :) zeker een aanrader.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:24:50 #221
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_133425859
Edit: dubbel

[ Bericht 57% gewijzigd door Poeke op 19-11-2013 21:30:34 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 4 maart 2014 @ 23:29:28 #222
358773 Lokasenna
Antropomorf
pi_137401417
Het is inmiddels bijna de eerste verjaardag van mijn implanon, en het bevalt nog steeds prima.
In het begin kreeg ik er een beetje een onregelmatige ongesteldheid van, maar op dit moment is het eigenlijk al een maand of vier zo goed als gestopt, een erg prettig bijeffect.
If someone invented a thermometer that measured weirdness, it would probably melt under my tongue.
pi_155306221
Ik kick dit topic even omhoog.

Afgelopen juli zat mijn tweede implanon aan zijn 3 jaar. Dus ik vol goede moed naar de huisarts om hem te laten verwijderen. Bij mijn eerste implanon was dit binnen 5 minuten gebeurd. Echter is het deze keer dus niet gelukt.
De implanon lijkt erg diep te zitten en dus kon de huisarts hem niet vinden. Wel vanaf de buitenkant maar dus niet aan de binnenkant. En hij lijkt ook verkleefd te zijn. Gevolg; een blauwe arm, een gat van 1 bij 1 (litteken ;() en nog steeds met implanon.
Begin september moet ik voor een echo van mijn arm zodat ze kunnen bepalen hoe diep hij precies zit en dan wordt hij afgetekend op m'n arm. Dan poging twee om te verwijderen. ;( Ik was zo tevreden maar dit valt toch wel een beetje tegen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:52:46 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_155307843
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:14 schreef appelsap het volgende:
Ik kick dit topic even omhoog.

Afgelopen juli zat mijn tweede implanon aan zijn 3 jaar. Dus ik vol goede moed naar de huisarts om hem te laten verwijderen. Bij mijn eerste implanon was dit binnen 5 minuten gebeurd. Echter is het deze keer dus niet gelukt.
De implanon lijkt erg diep te zitten en dus kon de huisarts hem niet vinden. Wel vanaf de buitenkant maar dus niet aan de binnenkant. En hij lijkt ook verkleefd te zijn. Gevolg; een blauwe arm, een gat van 1 bij 1 (litteken ;() en nog steeds met implanon.
Begin september moet ik voor een echo van mijn arm zodat ze kunnen bepalen hoe diep hij precies zit en dan wordt hij afgetekend op m'n arm. Dan poging twee om te verwijderen. ;( Ik was zo tevreden maar dit valt toch wel een beetje tegen.
Wat naar!
Hoe halen ze de implanon er eigenlijk uit?
*O* Trotse mama van Eli (29 augustus 2007) en Aviva (7 januari 2010) *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_155308010
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:52 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wat naar!
Hoe halen ze de implanon er eigenlijk uit?
Kleine verdoving in de arm op de plek waar de implanon zit. Dan een sneetje met een scalpel van minder dan een centimeter. Vervolgens met een pincet de implanon vastpakken en eruit trekken. Dus normaal gesproken is het heel simpel.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')