abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 april 2006 @ 15:13:20 #151
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_36709253
Op schoot blijven alle drie de cavia's eigenlijk gewoon rustig. Moniekje de tamste die gaat gelijk helemaal uitgebreid liggen en genieten. Petoet &Chibi lijken eigenlijk eerder versteend en dat vind ik eigenlijk best wel zielig, maar om ze tam te maken probeer ik ze er toch uit de kooi te halen en lief voor ze te doen op de bank
And nothing can stop me now
pi_36709457
Gewoon lekker mee gaan liggen en wat kroelen, ze wennen vanzelf wel. Het is en bliijft voorlopig toch vrij nieuw en eng.
Maar waar komen de caafjes vandaan, waar woonden ze eerst dan? Wat voor verleden hebben ze dat ze zo slecht aan mensen gewend zijn?
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 6 april 2006 @ 15:29:46 #153
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_36709691
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Gewoon lekker mee gaan liggen en wat kroelen, ze wennen vanzelf wel. Het is en bliijft voorlopig toch vrij nieuw en eng.
Maar waar komen de caafjes vandaan, waar woonden ze eerst dan? Wat voor verleden hebben ze dat ze zo slecht aan mensen gewend zijn?
Uit een gezin met vervelende kinderen Ik denk dat ze daar nogal een schok van gehad hebben.
And nothing can stop me now
pi_36709733
De manier waarop je het zegt
Nouja, gelukkig maar dat ze dan nu bij jou zijn... Cavia's zijn wel geschikt voor kinderen, maar je moet er wel de juiste ouderlijke begeleiding bij hebben. Als je die caafs in een kooi op de grond zet (= foute plek, alles beweegt om hen heen, hartstikke eng), en die kinderen slaan op de kooi, springen, gillen en als ze een caaf hebben knijpen en 'slaan' (allicht lief bedoeld), worden de caafs er niet beter op nee... Maar je zult merken dat het met de tijd alsmaar beter gaat
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:37:36 #155
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_36711837
Ik heb het ook niet zo op kinderen. Ze gingen ook vaak IN de kooi liggen. Ja hallo? Gekken.
En toen de kinderen niets meer om de cavia;s gaven, vroeg de moeder wie een tehuis wilde bieden voor ze. En dat wilde ik wel Ik woon wel in een studentenhuis, maar met een grote kamer, mijn huisgenootjes vonden het ook wel gezellig dat er beestjes in huis kwamen (ze laten iedere keer wat groenten voor ze achter na het koken, echt erg lief ) Ze staan op een tafel en kunnen mijn hele kamer zien en een klein beetje uit het raam kijken.

Als ze in de kooi zitten lijken ze wel erg gelukkig. Ze zitten of gek te springen en te zoeken naar eten of rustig met zn alle een dutje te doen.
And nothing can stop me now
pi_36715936
Laat ik eens gek doen:



Iwi en ik

Euforie, als ze uit het raam kunnen kijken, check je dan wel even of er geen tocht langs de randen van het raam komt? Aansteker of lucifer bijhouden en kijken of het vlammetje wappert. Tocht is een van de schadelijkste dingen voor caafs.
Bijzondere site heb je trouwens!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 6 april 2006 @ 21:20:41 #157
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_36721205
Wat een lieve foto van jullie twee !

En raamcheck heb ik al gedaan, is allemaal in orde

En en en dankjewel
And nothing can stop me now
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:20:28 #158
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_36744082
Asterix chilled um vanmiddag weer een beetje op het terras in het zonnetje, met wat groenten en een lekkere pluk hooi om in te kruipen






En alstie zo naar 'huis' gaat, ligt daar ook nog een verassing te wachten

een schoon hok met een heleboel hooi en eeeeetttuuuuhhhhhh
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:31:22 #159
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36744426
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:20 schreef Nonneke het volgende:
Asterix chilled um vanmiddag weer een beetje op het terras in het zonnetje, met wat groenten en een lekkere pluk hooi om in te kruipen

[afbeelding]


[afbeelding]

En alstie zo naar 'huis' gaat, ligt daar ook nog een verassing te wachten
[afbeelding]
een schoon hok met een heleboel hooi en eeeeetttuuuuhhhhhh
wel erg veel eten ofnie? Hooi is toch het hoofdvoer?
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:37:25 #160
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_36744613
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:31 schreef gateway het volgende:

[..]

wel erg veel eten ofnie? Hooi is toch het hoofdvoer?
nee dat valt wel mee hoor, ze eten er met zn 2en minstens 2 dagen van Hooi en groenvoer krijgtie daar elke dag nog bij, en eens in de zoveel tijd zo'n knaagstokje En het blijft zo'n urretje !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_36749361
Wat een leuke foto zoeper van jou met iwi!!

En kijk die Asterix daar eens verwend worden!!!
Ik heb mijn heertjes vanavond verwend met een zoete maiskolf
pi_36751620
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:31 schreef gateway het volgende:

[..]

wel erg veel eten ofnie? Hooi is toch het hoofdvoer?
Dit krijgen ze bij mij met zijn 3e ongeveer per dag aan groenvoer,dan nog een bak droogvoer en een flinke lading hooi.
01-08-2008
pi_36754255
Als je de caafs niet voor de fok hebt, is het verstandig om ze onbeperkt hardvoer met voldoende toegevoegd vitamine C te geven en onbeperkt schoon hooi, minimaal. Liefst nog minimaal eenmaaldaags aangevuld met een vorm van groenvoer.
I had a signature once. It was awful.
pi_36754952
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:47 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Dit krijgen ze bij mij met zijn 3e ongeveer per dag aan groenvoer,dan nog een bak droogvoer en een flinke lading hooi.
Die twee van mij krijgen: 1 rode paprika, 1 flinke stronk witlof, andijvie of sla, wortel en een stuk fruit (hele appel/'peer, voldoende druiven, ananas, meloen, etc wat net voorhanden is)

Per dag dus... En dat is zo op.
pi_36759278
Bij mij krijgen ze per duo/trio 's ochtends standaard 1 witlof en 's avonds verdeel ik standaard 1 grote krop andijvie over de 7 caafs, en tussendoor krijgen ze vaak nog andere dingen als appel, peterselie, boerenkool (in kleine hoeveelheden), spinazie, mais... net wat er in de bonus is of wat me te binnen schiet als ik door de supermarkt loop...
I had a signature once. It was awful.
pi_36771515
ohw zijn jullie caafs ook zo mega in de rui! alles hier is 1 harenboel geworden
  maandag 10 april 2006 @ 23:42:08 #167
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36842238
minder goed nieuws: Vanmiddag hebben we Xenia in laten slapen......

Gisterochtend was ze nog helemaal fit, en hoe later het werdt hoe minder ze at.... totdat ze niks meer at.... Naar de dierenkliniek, medicijnen, hielp allemaal niks, hals over kop weer terug naar de kliniek, daargelaten en afwachten, weer medicijnen. Vanmorgen gebeld, ze hadden (zoder te overleggen, dus de kliniek heeft geen kosten in rekening gebracht) een rontgenfoto gemaakt.... De hele maag zat vol schuim, er was geen eten te bekennen, ze kreeg nauwelijks lucht, was verkouden en onderkoeld (35 graden)

Vanmiddag om 15:00 belden ze, dat ze haar hadden laten inslapen (we hadden gezegd, als er niks meer aan te doen is, dan mochten ze haar uit haar lijden verlossen)... en dat hebben ze gedaan...

Dit was ze:



Klote, want dat was nou net het liefste (klinkt raar, maargoed) van de 3, en wat het geheel nog moeilijker maakt: we hadden haar net weer bijna de oude, na de operatie van een tijdje terug, waarbij haar hele baarmoeder eruit gehaald is.... Dus het kwam na al die verzorging nog eens extra hard aan.....

toen ze belden was me vriendin gewoon aan het werk (verkoopster in een bakkerij, dus je moet vriendelik blijven en blijven lachen) en toen ik haar kwam ophalen hoorde ik het van haar....

Echt kut..... End an nog zo'n onvriendelijk figuur dat ze ook wel stagaire noemen die je dan helpt. (er waren voor ons 2 noodgevallen, een hond die was aangereden door een auto en 1 met vergiftiging) en ze was alleen op dat moment, dus stress puur....

dus op een gegeven moment maar eens gevraagd wanneer wij aan de beurt waren: "ow ik dacht dat jullie bij de 2 heren met die hond hoorden". Nee dus....

"Ow, dan komen jullie die dode cavia ophalen? Ik zal ze even halen." komt terug, zet cavia in haar mandje voor ons neer en zegt: :"sorry, maar we moeten nog wel even afrekenen"

na het betalen: "Doei" en weg was ze..... Damn wat een &^$%##wijf zeg, we lopen zo naar buiten en vriendin zegt zo tegenm mij: 'Mag ik teruggaan en haar op de bek slaan?" ikzo: "WTF?"(normaal zegt ze zoiets niet in die taal).

Bah.... onvriendelijke mensen......

(sorry als het meer op een klaagbaakpost lijkt.....)
pi_36847143
Wat erg Gateway... Aan je omschrijving van de symptonen kan ik er ook niks van maken... Je zou heel misschien Desiree van Knoevel eens kunnen mailen, die weet zo ontzettend veel over caafjes, misschien dat zij een idee heeft wat het geweest had kunnen zijn... Of vraag het op het Knoevelforum...

Hoe dan ook, als je zegt dat haar baarmoeder verwijderd is, een damescastratie is een ontzettend zware, ongebruikelijke ongreep, die alleen bij kanker en ontstekingen uitgevoerd wordt, als er geen andere optie is... Er zijn dus veel DA's die hier onervaren mee zijn.

Het is niet vreemd hoor, dat je zegt dat het de liefste was... Ik zal heel eerlijk iedere caaf hier ontzettend missen, maar ieder op zijn of haar eigen manier, als hij/zij zou overlijden. Ibi hier is gewoon de liefste caaf, ze kroelt zo lekker, ze is zo rustig, vindt alles best, daar vind je niet snel een tweede van... maar dat houdt niet in dat ik een ander minder zal missen...

En dat van de DA is gewoon k*t... Toen ik Oliver verloren ben na een castratie, werd er over afrekenen niet gepraat, pas twee weken later toen we er weer moesten zijn begonnen we er over... En toen hebben ze de kosten voor hun rekening genomen. Dat was echt heel erg netjes, vond ik. Niks is zo kil als na afloop ook nog eens de DA-kosten moeten betalen, dara staat je kop echt niet naar...

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van dit mooie caafje... Heb je haar begraven of laten cremeren, of iets anders?
En misschien staat je kop er niet naar op dit moment, maar komt er nog een nieuwe cavia bij? Of hou je het voorlopig lekker zo? Gaat het goed met de andere cavia's? Ook al heb ej er weinig zin in, let goed op ze, dat ze goed blijven eten.. Caafjes kunnen ook verdriet hebben om elkaar, waar ze echt ziek van kunnen worden...
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:37:11 #169
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36848677
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:19 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat erg Gateway... Aan je omschrijving van de symptonen kan ik er ook niks van maken... Je zou heel misschien Desiree van Knoevel eens kunnen mailen, die weet zo ontzettend veel over caafjes, misschien dat zij een idee heeft wat het geweest had kunnen zijn... Of vraag het op het Knoevelforum...

Hoe dan ook, als je zegt dat haar baarmoeder verwijderd is, een damescastratie is een ontzettend zware, ongebruikelijke ongreep, die alleen bij kanker en ontstekingen uitgevoerd wordt, als er geen andere optie is... Er zijn dus veel DA's die hier onervaren mee zijn.

Het is niet vreemd hoor, dat je zegt dat het de liefste was... Ik zal heel eerlijk iedere caaf hier ontzettend missen, maar ieder op zijn of haar eigen manier, als hij/zij zou overlijden. Ibi hier is gewoon de liefste caaf, ze kroelt zo lekker, ze is zo rustig, vindt alles best, daar vind je niet snel een tweede van... maar dat houdt niet in dat ik een ander minder zal missen...

En dat van de DA is gewoon k*t... Toen ik Oliver verloren ben na een castratie, werd er over afrekenen niet gepraat, pas twee weken later toen we er weer moesten zijn begonnen we er over... En toen hebben ze de kosten voor hun rekening genomen. Dat was echt heel erg netjes, vond ik. Niks is zo kil als na afloop ook nog eens de DA-kosten moeten betalen, dara staat je kop echt niet naar...

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van dit mooie caafje... Heb je haar begraven of laten cremeren, of iets anders?
En misschien staat je kop er niet naar op dit moment, maar komt er nog een nieuwe cavia bij? Of hou je het voorlopig lekker zo? Gaat het goed met de andere cavia's? Ook al heb ej er weinig zin in, let goed op ze, dat ze goed blijven eten.. Caafjes kunnen ook verdriet hebben om elkaar, waar ze echt ziek van kunnen worden...
Vriendin wil vanmiddag er nog even heenbellen, om te zeggen dat die actie van die DA niet echt bepald gepast was, en om te vragen wat er nou precies mee was (ikzelf denk dat ze nog niet helemaal de oude was van de castratie, en daarbij een verkoudheid en zooi)

De cavia begraven we vanmiddag in de tuin van haar oma, waar door de tuin verdeeld al meer dieren liggen van de familie.

Voorlopig komt er geen 3de wer terug.... Er is nu een (gecastreerd) mannetje en een vrouwtje, en voorlopig blijft eht daarbij. waarscghijnlijk samen 1 2 kooien die met een trapje aan elkaar komen. (maar gister had ik ze bij het schoonmaken samen in 1 kooi, en dat gaf ruzie, dus maar even afwachten of dat goedgaat....)

En vriendinzei gister in de auto toen we naa rhuis reden: "En zo heb ik nog 2 cavia's.... " Wat ze ermee bedoelde te zegggen: ditzelfde komt nog 2 keer.... al hoop ik dat dat nog lang duurt, Gizmo weet ik niet hoe oud hij is, en Lexie is net als Xenia was 3 jaar oud....

Baal er wel van dat ik van Xenia niet echt afscheid heb kunnen nemen... toen ik bij vriendin kwam was ze al in de kliniek, en daar heb ik haar nie tmeer levend gezien.... (vriendin ook niet, want het leek er gistermiddag om 13:00 op dat het beter ging, en toen belden ze om 15:00 dat het gebeurt was, ze had stuiptrekkingen, lag op haar zij etc.)

Dat vindt ik vervelend, maargoed, het is beter zo. ze heeft niet te lang geleden en pijn gehad, en dat is ook heel wat waard.

-edit- http://www.bergische-tierklinik.com/index.html dat is de kliniek waar we haar heen hebben gebracht (in het weekend heeft de normale dierenarts hier vlakbij geen dienst, en deze is ook niet zo ver weg) -edit-

[ Bericht 4% gewijzigd door gateway op 11-04-2006 10:47:27 ]
pi_36849369
Waarom gaan de twee caafjes nu niet samen? Wat versta je onder ruzie? Caafs moet je pas uit elkaar halen als ze echt gaan bijten... het is heel normaal dat twee caafs die nieuw bij elkaar zitten flink tekeer gaan, zeker als er 1 of meer beren bij zitten, de geur van een zeugje brengt het hoofd op hol

Bedoelde je vriendin dat ze na deze caafs geen caafs meer wil met die opmerking?

Cavia's worden gemiddels 5 jaar oud. het ligt eraan waar ze vandaan komen. Dierenwinkelcaafs zijn vaak onzorgvuldig gefokt, hebben een slechte start gehad en meer erfelijke afwijkingen. Een caaf van een goede fokker is zorgvuldiger gefokt, heeft vaak een betere start gehad en een hogere levensverwachting (al hoeft dat natuurlijk nooit per definitie zo te zijn). Afijn, hopelijk gaan de caafs nog een tijdje mee...

Wens je vriendin maar veel sterkte namens mij, het is altijd naar om een huisdier te moeten missen, zeker als het zo plots is gegaan
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:29:00 #171
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36849997
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Waarom gaan de twee caafjes nu niet samen? Wat versta je onder ruzie? Caafs moet je pas uit elkaar halen als ze echt gaan bijten... het is heel normaal dat twee caafs die nieuw bij elkaar zitten flink tekeer gaan, zeker als er 1 of meer beren bij zitten, de geur van een zeugje brengt het hoofd op hol

Bedoelde je vriendin dat ze na deze caafs geen caafs meer wil met die opmerking?

Cavia's worden gemiddels 5 jaar oud. het ligt eraan waar ze vandaan komen. Dierenwinkelcaafs zijn vaak onzorgvuldig gefokt, hebben een slechte start gehad en meer erfelijke afwijkingen. Een caaf van een goede fokker is zorgvuldiger gefokt, heeft vaak een betere start gehad en een hogere levensverwachting (al hoeft dat natuurlijk nooit per definitie zo te zijn). Afijn, hopelijk gaan de caafs nog een tijdje mee...

Wens je vriendin maar veel sterkte namens mij, het is altijd naar om een huisdier te moeten missen, zeker als het zo plots is gegaan
Zal ik doen.

Deze cavia's komen van euhm... Volgens mij een gezin dat mijn vriendin kende, en baby cavia's kregen. En mijn vriendin heeft er toen 2 overgenomen.

Ik dacht gister ook ff: Het beste is geen huisdieren, geen familie en vrienden, mjah life goes on....

En cavia's vinnik wel leuke beestjes

(net zaten ze allebei, stil in hun kooitje... ik denk wat hebben die? Stom van mij, wel sla gegeven maar geen hooi Nu zijn ze druk aan het eten

Denk dat ik ze straks maar weer een bij elkaar doe, dit keer het vrouwtje bij het mannetje in
pi_36850659
Ah, gaat het daar fout... je moet de caafs altijd kennis laten maken op neutraal terrein, anders hebben ze territoriumdrift... Als het zeugje in de berenkooi komt is dat al het domein van De Man, en voelt ze zich direct bedreigd... Beter kun je ze beij elkaar zetten in een ren, of bv in een (lege, droge) badkuip... in ieder geval een ruimte di evoor beiden nieuw is. Als je ze samen wilt houden, Sop je vervolgens 1 kooi goed uit met bv dettol, zodat alle luchtjes eruit zijn, en zet je ze er dan samen in, zodat de kooi ook voor beiden een 'nieuw' territorium is geworden
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:25:27 #173
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36851612
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Ah, gaat het daar fout... je moet de caafs altijd kennis laten maken op neutraal terrein, anders hebben ze territoriumdrift... Als het zeugje in de berenkooi komt is dat al het domein van De Man, en voelt ze zich direct bedreigd... Beter kun je ze beij elkaar zetten in een ren, of bv in een (lege, droge) badkuip... in ieder geval een ruimte di evoor beiden nieuw is. Als je ze samen wilt houden, Sop je vervolgens 1 kooi goed uit met bv dettol, zodat alle luchtjes eruit zijn, en zet je ze er dan samen in, zodat de kooi ook voor beiden een 'nieuw' territorium is geworden
K tnx voor de tip

Ze waren al samen op een deken op de bank geweest, maar toen waren ze nog met zun 3en....

Heb nu Lexie (het kooigenootje van Xenia) op de bank bij me, mar ze verstopt zich steeds tussen de dekens.... dat deed ze gisteren ook al, ook toen het mannetje erbij was

Vindt het wel raar.... Vinden ze dat leuk, verstoppen??? In haar kooi zit ze ook heletijd in het huisje (dat deed ze trouwens al )
pi_36851769
Het kan nu uiteraard goed zijn dat Lexie zich heel erg eenzaam en ongelukig voelt door het verlies van Xenia. Misschien een vreemde vraag, maar heb je het lichaampje vn Xenia nog? Misschien kun je Lexie hieraan laten suffelen, zodat ze weet wat er gebeurd is met haar, een soort caaf afscheid nemen...
Verder zijn caafs van nature prooidieren. Ze hebben weinig om mee te vechten, ze kunnen enkel bijten, met hun pootjes kunnen ze niet echt grotere dieren verwonden, vandaar dat het natuurinstinct hen ingeeft dat ze moeten verstoppen als ze gevaar ruiken/horen/zien (dus als ze schrikken, komt dat feitelijk op neer). Als ze willen slapen voelen ze zich verstopt ook het veiligst. Daarom is het altijd aan te raden om iets van een nachthok in de kooi te zetten, zodat de caaf zelf kan kiezen of hij/zij eruit wil komen of veilig daar wil blijven. UIteindelijk gaan cavia's er toch zo nu en dan wel op uit en als ze goed tam zijn doen ze dat meer dan dat ze erin zitten.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:38:28 #175
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_36851999
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Het kan nu uiteraard goed zijn dat Lexie zich heel erg eenzaam en ongelukig voelt door het verlies van Xenia. Misschien een vreemde vraag, maar heb je het lichaampje vn Xenia nog? Misschien kun je Lexie hieraan laten suffelen, zodat ze weet wat er gebeurd is met haar, een soort caaf afscheid nemen...
Verder zijn caafs van nature prooidieren. Ze hebben weinig om mee te vechten, ze kunnen enkel bijten, met hun pootjes kunnen ze niet echt grotere dieren verwonden, vandaar dat het natuurinstinct hen ingeeft dat ze moeten verstoppen als ze gevaar ruiken/horen/zien (dus als ze schrikken, komt dat feitelijk op neer). Als ze willen slapen voelen ze zich verstopt ook het veiligst. Daarom is het altijd aan te raden om iets van een nachthok in de kooi te zetten, zodat de caaf zelf kan kiezen of hij/zij eruit wil komen of veilig daar wil blijven. UIteindelijk gaan cavia's er toch zo nu en dan wel op uit en als ze goed tam zijn doen ze dat meer dan dat ze erin zitten.
heb het lichaampje nog wel.... maar wij hebben het hier nie tin huis gehad, juist zodat ze het niet ruiken....

Voor beide is vindt ik wel wat te zeggen, maar denk niet dat me vriendin het lichampje nog een een X hierheen haalt....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')