abonnement Unibet Coolblue
pi_35506778
Welkom!

Het topic voor en door mensen die studeren in het buitenland, plannen hebben om naar het buitenland te gaan of in het buitenland geweest zijn!

Stel hier je vragen, drop je commentaar of vertel over je ervaringen!

Vorige topic:

Studeren & stage in het buitenland
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35507810
Jaguarized, hou ons even op de hoogte van alles daar.. Leuk om te lezen.. Post ook maar wat foto's ofzo
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_35508011
Mensen die de GMAT of GRE al eens gedaan hebben?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  zondag 26 februari 2006 @ 15:58:54 #4
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_35512973
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:20 schreef BrauN het volgende:
Bookmark gewoon man, met je lamstralige tvp's...
Wat hij zegt
pi_35516069
Even weer de vraag: Weet iemand of er extra kosten of administratief gedoe bij komen als je voor de tweede keer op uitwisseling wilt?
pi_35525237
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:31 schreef boskov het volgende:
Even weer de vraag: Weet iemand of er extra kosten of administratief gedoe bij komen als je voor de tweede keer op uitwisseling wilt?
Bij ons, Hanzehogeschool, volgens mij niet. AUT is een partneruniversiteit dus als ik hier nog een half jaar wil blijven dan kan dat gewoon kostenloos. Moet natuurlijk wel m'n visum dan verlengen en ik loop nog een half jaar uit in NL.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 26 februari 2006 @ 22:49:04 #7
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_35527642
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:59 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Bij ons, Hanzehogeschool, volgens mij niet. AUT is een partneruniversiteit dus als ik hier nog een half jaar wil blijven dan kan dat gewoon kostenloos. Moet natuurlijk wel m'n visum dan verlengen en ik loop nog een half jaar uit in NL.
Dus het halve jaar wat jij doet is extra, het zit niet bij de studie inbegrepen zeg maar? Met mijn halve jaar helsinki finish ik mijn studie toch gewoon binnen de reguliere drie jaar, ik loop niet uit. Wat raar dat je wel uitloopt eigenlijk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 26 februari 2006 @ 22:51:59 #8
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_35527771
Net een maand terug van 5 maanden stagelopen in Antwerpen. Hele gave ervaring
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_35531105
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet wel dat een master doen in de VS een beetje not done is... je gaat hier voor je PhD je master hoort bij je PhD. dus kun je hier sneller je PhD halen. Zeggen dat je een master hebt zorg alleen maar voor rare gezichten hier
Zou je misschien iets meer kunnen uitleggen waarom een masters doen in de VS "not done" is? Wat is het verschil tussen PhD en een master of hoe zit het inelkaar? Ik wil zelf graag na mijn HBO studie doorstuderen, omdat als ik klaar ben net 21 ben en verder weet ik van mijzelf dat ik meer aankan dan wat ik nu op de HBO leer. Ik wilde ook een tijdje naar het buitenland en ik dacht dat dan te combineren met elkaar. Mijn voorkeurslanden zijn de VS, Australie, Engeland, Finland, Denemarken. Een van mijn plannenn is dus een masters in de VS. Is dit dan niet verstandig?
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:35 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Welke studierichting?
Ik doe nu de opleiding Management, Economie en Recht en ik begin binnenkort aan mijn afstudeerscriptie. Ik ben niet geheel onder de indruk van de studie en het niveau en ik weet gewwon dat ik meer aankan dat dit. Het niveau is op vrij weinig momenten uitdagend. Maar ik wil de studie gewoon afmaken. Verder wil ik niet op mijn 21 al fulltime gaan werken.

Het zal dan toch een opleiding zijn in die richting, zoals Internatioal Economics of bedrijfseconomie. In iedergeval iets in die richting.
pi_35532415
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:49 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dus het halve jaar wat jij doet is extra, het zit niet bij de studie inbegrepen zeg maar? Met mijn halve jaar helsinki finish ik mijn studie toch gewoon binnen de reguliere drie jaar, ik loop niet uit. Wat raar dat je wel uitloopt eigenlijk!
Nee, volgens mij lees je niet goed. Het gaat om een tweede uitwisseling/buitenlandstudie. Als ik hier nog een half jaar zou willen blijven dan loop ik een half jaar uit omdat het half jaar wat ik hier nu doe, binnen de studie valt. Het tweede half jaar is dus extra. Ik zou wel nog een keer hierheen kunnen in het kader van mijn afstuderen bijvoorbeeld of als ik hier ga stage lopen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35536343
Hey Mensen,

Ik vond deze site, misschien wel handig. <a href=http://www.mastersineurope.com> MastersinEurope.com</a> kan je doorzoeken naar alle Europese Masters
  maandag 27 februari 2006 @ 11:10:59 #12
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_35536592
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:40 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee, volgens mij lees je niet goed. Het gaat om een tweede uitwisseling/buitenlandstudie. Als ik hier nog een half jaar zou willen blijven dan loop ik een half jaar uit omdat het half jaar wat ik hier nu doe, binnen de studie valt. Het tweede half jaar is dus extra. Ik zou wel nog een keer hierheen kunnen in het kader van mijn afstuderen bijvoorbeeld of als ik hier ga stage lopen.
Doordat je 'nog een half jaar extra' zei dacht ik dat je nu ook al een half jaar uitliep. Niet dus, heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen! Hoe bevalt NZ?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 27 februari 2006 @ 11:13:50 #13
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_35536670
ik ga als het goed is in augustus voor een half jaar naar amerika om daar te studeren. ik weet nog niet waarheen, aangezien ik word geplaatst door het uitwisselingsbureau op basis van mijn profiel en de voorkeuren die ik heb opgegeven. dus meer info volgt
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 27 februari 2006 @ 11:50:24 #14
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_35537452
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:13 schreef timmeeeh het volgende:
ik ga als het goed is in augustus voor een half jaar naar amerika om daar te studeren. ik weet nog niet waarheen, aangezien ik word geplaatst door het uitwisselingsbureau op basis van mijn profiel en de voorkeuren die ik heb opgegeven. dus meer info volgt
Supervet. Wat studeerde jij ook alweer?

Ik wil dat ook wel gaan doen, maar ik ben zo'n lamlul die nog steeds wat puntjes uit het eerste jaar niet heeft gehaald... en dat moet je volgens mij hebben om op uitwisseling te mogen.
  maandag 27 februari 2006 @ 16:11:26 #15
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_35545077
Ik zou wel naar Engeland willen over 1,5 jaar
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 27 februari 2006 @ 16:50:58 #16
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_35546440
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:50 schreef BrauN het volgende:

[..]

Supervet. Wat studeerde jij ook alweer?

Ik wil dat ook wel gaan doen, maar ik ben zo'n lamlul die nog steeds wat puntjes uit het eerste jaar niet heeft gehaald... en dat moet je volgens mij hebben om op uitwisseling te mogen.
International Business.

En je moest 90% van je eerstejaars vakken hebben om mee te mogen doen met de selectierondes, en 100% eerstejaars vakken moet je hebben op t moment dat je daadwerkelijk gaat. Ik moet nog 2 vakken van 3 ECTS, en die ga ik halen dit semester
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 27 februari 2006 @ 16:59:45 #17
67174 Dos37
Come on Twente
pi_35546717
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:11 schreef 9christensen het volgende:
Ik zou wel naar Engeland willen over 1,5 jaar
Ik ook wa
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 27 februari 2006 @ 17:02:00 #18
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_35546795
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:59 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik ook wa
studeren he
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 27 februari 2006 @ 17:03:49 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_35546868
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:59 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik ook wa
Gij wel!

In Manchester en dan d'n ganse dag bier tanken met oew Mancunian kameraadjes zeker?
  maandag 27 februari 2006 @ 17:10:54 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_35547096
Zekers zekers BrauN
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 27 februari 2006 @ 17:16:33 #21
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_35547304
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:03 schreef BrauN het volgende:

[..]
In Manchester en dan d'n ganse dag bier tanken met oew Mancunian kameraadjes zeker?
Heeft hij die?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 27 februari 2006 @ 23:26:38 #22
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_35560558
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:38 schreef Jeroenus het volgende:
Mensen die de GMAT of GRE al eens gedaan hebben?
Dit zou ik ook graag eens willen weten, ik kan namelijk met de informatie van de website nauwelijks inschatten hoe lastig deze toetsen zijn.

Ben jij van plan om in het buitenland een MBA te gaan volgen jeroenus?
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_35564577
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:10 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Doordat je 'nog een half jaar extra' zei dacht ik dat je nu ook al een half jaar uitliep. Niet dus, heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen! Hoe bevalt NZ?
Goed. Vandaag vrij, morgen weer drie uurtjes de televisiestudio in.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35574462
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:26 schreef Jikpunth het volgende:

[..]

Dit zou ik ook graag eens willen weten, ik kan namelijk met de informatie van de website nauwelijks inschatten hoe lastig deze toetsen zijn.

Ben jij van plan om in het buitenland een MBA te gaan volgen jeroenus?
Hopelijk over een aantal jaar.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:59:58 #25
142383 Que_Pasa
Mamma woar is mien pils
pi_35577725
Hej, Ik ben aan afstuderen bij Airbus France @ Toulouse tot eind augustus, meer mensen in de buurt?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:28:22 #26
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_35685354
Iemand ervaring met stage in Barcelona?
  zondag 5 maart 2006 @ 18:36:24 #27
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_35748506
FF een vraagje tussendoor. Zou het mogelijk zijn om een HBO-opleiding te doen in het buitenland? Zo ja, zouden jullie misschien een paar links kunnen posten of wat informatie en al...
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 7 maart 2006 @ 03:31:49 #28
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35798831
Campus life





Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35866835
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef Que_Pasa het volgende:
Hej, Ik ben aan afstuderen bij Airbus France @ Toulouse tot eind augustus, meer mensen in de buurt?
Parijs
pi_35879693
Leuke topic.

Ik ga zeer waarschijnlijk voor 5 maanden naar Gävle, Zweden volgend school jaar. Via mijn school ( Inholland Haarlem ) ga ik daar 5 maanden studeren. Ik maakte me alleen een beetje zorgen over de prijzen daar maar ik heb gehoord dat het wel mee valt, alleen alcohol is heel erg duur. In het 2e half jaar moet ik nog 5 maanden stage lopen en wil dat ook wel in het buitenland doen maar dan wat verder weg. Ga morgen naar Berlijn, naar de toerisme beurs daar om een stage te zoeken. Ik zit op dit moment te denken aan Mexico en Maleisië. Iemand ervaring met deze landen? Alvast bedankt.
pi_35884333
Ik ben druk bezig met een stage in Zuid-Afrika, iemand ervaringen, tips ?
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:22:21 #32
97934 ASroma
Flamboyant
pi_35884513
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:16 schreef Lenntheman het volgende:
Ik ben druk bezig met een stage in Zuid-Afrika, iemand ervaringen, tips ?
via www.unsa.nl ? of gewoon op eigen houtje?
pi_35885144
Met behulp van m'n school. Moet in een hotel/lodge-achtig iets een stageplek weten te regelen.. Het probleem is namelijk als je via UNSA min 4/5 maanden de tijd moet hebben, ik heb 'slechts' 3 maanden om stage te lopen.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:05:35 #34
143840 wiggy
www.deuce-events.com
pi_35898509
Ik ben nu bezig met een stage in New York, ik volg een bachelor opleiding marketing management..of het wordt 6 maanden New York en dan nog 2 a 3 maanden iets in het Nederlandse bedrijfsleven.

Of het wordt een volle 8 a 9 maanden in Sydney Austalie.

Dit komt omdat er in de USA alleen visa's worden verstrekt voor 6, 12, 18 maanden. En daarbij mag een maand speling zitten met reizen etc, de rest moet je echt aan het werk zijn. Ofwel ik kom niet in aanmerking voor het 12 maanden visa en kan dus niet mn stage volledig afmaken daar.

In Sidney is dat echter geheel tijdloos en mag je blijven hoe en wanneer je zelf wil (althans...voor een jaar ofzo zeker). Maar hier betalen ze weer geen stagevergoeding...erg irritant want dat zou wel fijn zijn voor 8 maanden beetje werken daar.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh ik kan niet kiezen...iemand een idee?

Wat zou je kwijt zijn voor een maand overleven in New York??

Bedankt!!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 07:56:38 #35
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35901979
quote:
Wat zou je kwijt zijn voor een maand overleven in New York??
Ik zou zeggen, leg je vraag eens neer bij de experts in New York City Deel XXVII
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35903134
Studeert er iemand in oxford ? of in omstreken. Ben er vorige week op de uni geweest, wat een eliteraire bende was dat. Lijkt me dus helemaal niks :S. Kakkers van de bovenste laag. Studentenstad zelf wel 'oke'. Ietwat middeleeuws
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_35903210
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 03:31 schreef Jaguarized het volgende:
Campus life
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er netjes uit, nog naar je zin daar?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:37:46 #38
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35903290
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:33 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit, nog naar je zin daar?
Jup. Ga wel verhuizen volgende week zaterdag.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35904210
tvp
pi_35928281
Wauw, geweldige topic, net wat ik zocht.

Ik ga namelijk met een paar mensen van mijn opleiding een semester in Engeland studeren in septermber 2006.
Ik vroeg me af wat voor dingen wij allemaal moeten regelen?Zoals verzekeringen, bankzaken en huisvesting. We gaan waarschijnlijk op de campus wonen maar vroegen ons af of het huren van een huisje goedkoper is.
En misschien wel allerbelangrijkste...wat zijn de kosten voor levensonderhoud?? Dus eten, drinken, uitgaan, persoonlijke verzorging, kleding, schoolspullen enz enz.

Zijn er hier mensen die in Engeland gestudeerd hebben of die nu studeren?
Wij zouden het fijn vinden als iemand onze vragen kon beantwoorden..

Alvast bedankt.
"The world is like a book,
those who don't travel
read only one page"
als ik eens wist van wie deze uitspraak was?!?!
pi_35962670
AIESEC stage

past hier ook wel
Life sucks
pi_35967380
Heb in Zwitserland gestudeerd.... 45 minuten van de Portes du Soleil, kan het iedereen aanraden
pi_36059803
Zit zelf nu op stage hier in Engeland dichtbij Leeds.

Bevalt allemaal goed en heb het erg naar me zin.
X
pi_36080455
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:55 schreef AJ_ het volgende:
Wauw, geweldige topic, net wat ik zocht.

Ik ga namelijk met een paar mensen van mijn opleiding een semester in Engeland studeren in septermber 2006.
Ik vroeg me af wat voor dingen wij allemaal moeten regelen?Zoals verzekeringen, bankzaken en huisvesting. We gaan waarschijnlijk op de campus wonen maar vroegen ons af of het huren van een huisje goedkoper is.
En misschien wel allerbelangrijkste...wat zijn de kosten voor levensonderhoud?? Dus eten, drinken, uitgaan, persoonlijke verzorging, kleding, schoolspullen enz enz.

Zijn er hier mensen die in Engeland gestudeerd hebben of die nu studeren?
Wij zouden het fijn vinden als iemand onze vragen kon beantwoorden..

Alvast bedankt.
Studeer nu voor een PhD in Glasgow; vorig jaar een MSc in Newcastle afgerond. Het leven is wel iets duurder dan NL; hangt er natuurlijk van af waar je in de UK zit. Voor een jaar leven in Newcastle was ik ongeveer £5000, kwijt; dit inclusief reizen, uitgaan, etc. Als je langer dan 6 mnd daar verblijft, wordt er aangeraden om daar een bankrekening te openen. Verder als student zijnde heb je daar gratis recht op de NHS (National Health Service). Studenten accomodaties zijn volgens mij altijd goedkoper dan de private sector. In de private sector moet je boven de huur vaak ook nog de gas, electricity en water bill betalen.

[ Bericht 10% gewijzigd door jschud op 16-03-2006 11:16:36 ]
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_36080873
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:55 schreef AJ_ het volgende:
Wauw, geweldige topic, net wat ik zocht.

Ik ga namelijk met een paar mensen van mijn opleiding een semester in Engeland studeren in septermber 2006.
Ik vroeg me af wat voor dingen wij allemaal moeten regelen?Zoals verzekeringen, bankzaken en huisvesting. We gaan waarschijnlijk op de campus wonen maar vroegen ons af of het huren van een huisje goedkoper is.
En misschien wel allerbelangrijkste...wat zijn de kosten voor levensonderhoud?? Dus eten, drinken, uitgaan, persoonlijke verzorging, kleding, schoolspullen enz enz.

Zijn er hier mensen die in Engeland gestudeerd hebben of die nu studeren?
Wij zouden het fijn vinden als iemand onze vragen kon beantwoorden..

Alvast bedankt.
Het is wat je zelf wilt, campus zijn best groot en allemaal studenten.. engelse als veel buitenlandse (ligt wel aan waar je gaat). De kosten verschillen dus dat weet ik niet, ligt er ook aan waar je gaat maar ik zou zeker informeren hoeveel het kost om bijv huis te huren en te delen.
Er worden over het algemeen zowiezo veel huizen en kamers verhuurd in Engeland, aan studenten maar ook bijv buitenlanders... onderverhuur dus. Ik zou gewoon zoeken op google krijg je genoeg advertenties met telefoonnumers, heb het zelf ook gedaan en kom je ook achter de gemiddelde prijs ongeveer.

De NHS (basis verzekering volgens mij) is dachtik gratis toegankelijk voor iedereen, zeker als je daar studeert. Ik ben zelf paar dagen geleden naar ziekenhuis gegaan om dokter te zien en gaat heeel makkelijk. Je loopt binnen, wat kleine details worden afgenomen en je kan gelijk dokter zien, kreeg ook tabletten mee en heb er niets voor betaalt (zal dus wel goed zitten neem ik aan).

Maar voor de zekerheid zou ik nog even uitzoeken of je je Nederlandse verzekering kan opzeggen of niet, ik zit hier maar paar maanden dus heb hem gehouden (loop stage).

Levensonderhoud varieert heel erg. Ligt er echt aan waar je in Engeland zit.
Omgeving van Londen is heel erg duur (wat ik heb gehoord). Ikzelf zit in Noorden en bijv eten kan je duur maken of goedkoop. Ikzelf doe me grote boodschappen bij grote supermarkten als Tesco, zeker de eigen producten van Tesco zijn goedkoop... net zoals in Nederland kan je Aldi gaan of Albert Heijn bijv.

Het ligt, met ook bijv kleding etc aan waar je zit maar ikzelf heb rondgekeken en sommige dingen waren zelfs goedkoper (ietsje hoor) dan in Nederland. Andere zaken zul ook wel weer duurder zijn... ik vind het hier betreft financien en uitgave echt goed te doen.

Waar ga je naartoe dan? welke plaats?
Ikzelf zit vlakbij Leeds... erg leuke grote stad, ga er zaterdag weer uit.
X
pi_36103140
Ik ga 1 april naar Aberdeen, voor 3 maanden stage Heb al een appartement geregeld (is van m'n baas, en ik woon daar dan dus samen met zijn zoon en nog een vent). Totaal 175 pond per maand, wel netjes . Zit midden in het centrum.

Stage is iig voor marketing & communications en ga bij een goed doel stagelopen .
pi_36108559
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:09 schreef jschud het volgende:

[..]

Studeer nu voor een PhD in Glasgow; vorig jaar een MSc in Newcastle afgerond.
Studeer jij toevallig aan de University of Glasgow?
Danmark: more usefull every day!
pi_36109058
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:39 schreef Keksi het volgende:

[..]

Studeer jij toevallig aan de University of Glasgow?
Nee, ik studeer aan de University of Strathclyde; staat in het midden van het centrum. Studeer jij toevallig aan de University of Glasgow?
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_36111266
Ik ben ook nog steeds bezig om naar amerika te gaan en met een sport scholarship te gaan studeren. Eergister een paar DVD's van wedstrijden, trainingen, etc naar een coach gestuurd, aan de hand daarvan krijg ik een bedrag terug(het bedrag dat hij eerst neer had gelegd(50%), was te weinig). Kans dat ik daadwerkelijk ga is vrij klein, tenzij hij nu met een flink bedrag komt. Afwachten dus..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_36219642
Ik ga misschien voor 6maanden in Zweden studeren.
Heb al een afspraak gemaakt bij de persoon die dit allemaal regelt, maar ik zou graag verhalen willen zien van fokkers die dat ook gedaan hebben...misschien dat mij dan vragen te binnen schieten die ik dan aan die persoon van m'n studie kan vragen.
Beetje uitleg over hoe het ging met de huisvesting, of het nuttig was om te doen, hoe het ging met contacten leggen met mensen in het engels etc..dus een beetje de standaard dingen.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_36286709
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:25 schreef Alulu het volgende:


Waar ga je naartoe dan? welke plaats?
Ikzelf zit vlakbij Leeds... erg leuke grote stad, ga er zaterdag weer uit.
Thnx voor je info..ik ga waarschijnlijk in Luton studeren, een half uur van Londen vandaan. Qua financien zal het tegenvallen denk ik in vergelijking met Leeds...
"The world is like a book,
those who don't travel
read only one page"
als ik eens wist van wie deze uitspraak was?!?!
pi_36301913
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:53 schreef AJ_ het volgende:

[..]

Thnx voor je info..ik ga waarschijnlijk in Luton studeren, een half uur van Londen vandaan. Qua financien zal het tegenvallen denk ik in vergelijking met Leeds...
Zal wel stukje duurder zijn, maar als je bijv part-time baantje verdiend krijg je daar gemiddeld meer betaald dan hier, omdat de levensstandaard ook hoger is.
Part-time baantje is trouwens zo gevonden, gaat heel makkelijk in Engeland zeker omdat je (neem ik aan) Nederlands paspoort heb.

Succes alvast.
X
pi_36692448
Ik ga vanaf januari een half jaar in Zuid-Afrika studeren ! Nelson Mandela Metropolitan University. Hier misschien mensen met ervaring?
pi_36720809
dit blijf ik even volgen
pi_36722170
ik heb van juli 2005 t/m eind januari 2006 bijna 7 geweldige maanden in Zuid-Afrika gehad (voornamelijk in Kaapstad, waar ik gestudeerd heb) ..en nu begint het weer te kriebelen, maar dit maal zoek ik een afstudeerplek.. en nu heb ik wat vraagjes:

-Hoe kan je aan een afstudeerplek komen? Gewoon op internet leuke bedrijven opzoeken en ze dan mailen/bellen? Of zijn er meer organisaties als bijv. UNSA voor Zuid-Afrika die je daarbij helpen?
-Tijdens mijn studie heb ik heel toffe studenten ontmoet, maar ontmoet je tijdens het afstuderen ook wel veel leeftijdsgenoten? (of het gaat net als bij UNSA dat ze allemaal bijelkaar gepropt worden in een lodge natuurlijk)

eh er komen vast nog wel meer vragen;)

Nog wat info wat ik zoek/wat ik kan:
-Ik heb nog niet echt een voorkeur voor een land om naartoe te gaan (India lijkt me wel heel tof
-ik studeer HBO Commerciele Economie
-naast Engels en Nederlands spreek ik geen andere talen - op een klein woordje Duits na
-zou graag bij een bedrijf met een interssant product stage willen lopen: bijv. interieursector, of reclame, maar dus geen auto's of techniek ofzo;)
-Ik heb 5 maanden om af te studeren.
pi_36724547
Ik heb een hele hoge athletic scholarship gekregen van mercyhurst(bijna 70%). Hierdoor kan ik het financiele stuk voor de studie(wil volle studie, 4 jaar) wel krijgen. Punt nu is of ik het echt door wil zetten. Begin toch wel erg te twijfelen, maar aan andere kant wil ik deze (once in a lifetime) kans natuurlijk ook wel erg graag pakken.

Kreeg dit mailtje uiteindelijk:
quote:
Dear proper_fucked,

I am very impressed with your abilities. You will be a key member of our
team and firm up our defense.

Included with this email is a cost sheet that includes Room, Board, Tuition,
and Fees. Eric Evans will better break down every cost.

We are going to offer you a $<bedrag> Athletic Scholarship.

I feel it is important to point out that this will be the highest
scholarship amount given to a player on the team. The next highest amount
awarded is $<5.000 dollar minder>.

I am copying this email to Eric Evans so he is aware of the offered
scholarship amount. He will be back in the country tomorrow, but he may not
be back in the office until Monday.

Let me know if this amount will work. Unfortunately, we will not be able to
increase the offered amount.

I hope to hear from you soon.

Curtis Robinette
Water Polo Coach
Mercyhurst College
814-824-3377
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_36728689
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:55 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik heb een hele hoge athletic scholarship gekregen van mercyhurst(bijna 70%). Hierdoor kan ik het financiele stuk voor de studie(wil volle studie, 4 jaar) wel krijgen. Punt nu is of ik het echt door wil zetten. Begin toch wel erg te twijfelen, maar aan andere kant wil ik deze (once in a lifetime) kans natuurlijk ook wel erg graag pakken.

Kreeg dit mailtje uiteindelijk:
[..]
met wat voor een pathetic reden zit je nou je beurs te censureren?
quote:
We are going to offer you a $<bedrag> Athletic Scholarship.
Life sucks
pi_36728713
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:55 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik heb een hele hoge athletic scholarship gekregen van mercyhurst(bijna 70%). Hierdoor kan ik het financiele stuk voor de studie(wil volle studie, 4 jaar) wel krijgen. Punt nu is of ik het echt door wil zetten. Begin toch wel erg te twijfelen, maar aan andere kant wil ik deze (once in a lifetime) kans natuurlijk ook wel erg graag pakken.

Kreeg dit mailtje uiteindelijk:
[..]
Waarom twijfel je?
Ik zou het echt wel weten hoor!!!
pi_36729751
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:06 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

met wat voor een pathetic reden zit je nou je beurs te censureren?
[..]
Maakt het uit?
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waarom twijfel je?
Ik zou het echt wel weten hoor!!!
Nja dat had ik eerst dus ook, maar nu wordt het toch wel moeilijk hoor. Alles en iedereen voor zo'n lange periode achterlaten, dat betekend dat je dat ook nooit meer terugkrijgt. En natuurlijk leer je daar nieuwe mensen kennen enzo, maar toch..

Moet ook nog de GPA SAT en TOEFL test maken, als ik daarop niet genoeg punten haal gaat het sowieso over. En voor mijn waterpolo carriere hoef ik het opzich ook niet te doen omdat ik hier in nederland hoofdklasse speel. Moet nog beetje voor-, en nadelen tegen alkaar afwegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Proper_fucked op 07-04-2006 08:58:48 ]
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  vrijdag 7 april 2006 @ 08:49:13 #60
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36729780
Die TOEFL test is simpel en haal je makkelijk. Wat is een GPA test?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36729938
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:49 schreef Jaguarized het volgende:
Die TOEFL test is simpel en haal je makkelijk. Wat is een GPA test?
Moet nog ff wakker worden.. Bedoel de SAT, GPA is andere test..

TOEFL maak ik me ook niet zo druk om, SAT is wat lastiger dus ga bij Fullbright even wat oefenmateriaal bestellen(of heeft iemand hier nog wat liggen?) om me even voor te bereiden..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_36735949
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:47 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Maakt het uit?
[..]

Nja dat had ik eerst dus ook, maar nu wordt het toch wel moeilijk hoor. Alles en iedereen voor zo'n lange periode achterlaten, dat betekend dat je dat ook nooit meer terugkrijgt. En natuurlijk leer je daar nieuwe mensen kennen enzo, maar toch..

Moet ook nog de GPA SAT en TOEFL test maken, als ik daarop niet genoeg punten haal gaat het sowieso over. En voor mijn waterpolo carriere hoef ik het opzich ook niet te doen omdat ik hier in nederland hoofdklasse speel. Moet nog beetje voor-, en nadelen tegen alkaar afwegen.
Succes ermee iig!!
pi_36759235
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Moet nog ff wakker worden.. Bedoel de SAT, GPA is andere test..

TOEFL maak ik me ook niet zo druk om, SAT is wat lastiger dus ga bij Fullbright even wat oefenmateriaal bestellen(of heeft iemand hier nog wat liggen?) om me even voor te bereiden..
GPA is geen test, het is een Grade Point Average.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_36796750
ik zal het anders formuleren
hoe zijn jullie aan je stage/afstudeerplek gekomen?
  zondag 9 april 2006 @ 17:19:18 #65
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_36797061
Ik ga in September voor 3 maanden op stage in Vancouver. heb het grotendeels door Travel active laten regelen
winst: geheim 8)
pi_36798617
Ik zit nu 'al' een week in Aberdeen, Schotland. Nog 2 maanden en 3 weken te gaan! Bevalt uitstekend, de stad, het eten, de uitgaansmogelijkheden, de flat, m'n stage..perfect . Ik ben aan m'n stage gekomen via een familie vriend, die dus de CEO is van het bedrijf waar ik stage loop. Kreeg de stageplek al voordat ik met school was begonnen .
pi_36800736
Een tvp! Ik ga eind augustus voor ongever 5 maanden naar Estland om daar te studeren. Heb er erg veel zin in!!

Heb nog wel wat vragen her en der denk ik zo
  maandag 10 april 2006 @ 23:41:52 #68
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_36842234
Ik ga eind augustus/begin september naar Newport Beach, California USA om 5 maanden stage te lopen bij een Webdesign Studio. Kan echt niet wachten tot het zover is. Moet alleen nog zoveel geregeld worden...

Met name visum etc gaat veel tijd inzitten ben ik bang...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:14:05 #69
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845824
Visum mag je wel eens mee beginnen ja. Kan zomaar 3 maanden duren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:17:02 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845827
Hoi !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:18:22 #71
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845830
Hoest in de VS?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:19:51 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845833
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:41 schreef Pat-man het volgende:
Ik ga eind augustus/begin september naar Newport Beach, California USA om 5 maanden stage te lopen bij een Webdesign Studio. Kan echt niet wachten tot het zover is. Moet alleen nog zoveel geregeld worden...

Met name visum etc gaat veel tijd inzitten ben ik bang...
Ik had het voordeel dat ik veel formulieren ingevuld en al vanuit mn stage plek kreeg. Maar de meeste bedrijven kunnen dat niet. Zorg ervoor dat als je naar de ambassade gaat in amsterdam dat je een goede volledige omschrijving van je taken hebt. Hoelang je blijft waar precies en wat je gaat doen dus. Het liefst ondertekend en wel en naar nederland gestuurd door je toekomstig begeleider. (dat wil de boel altijd iets versnellen) Voor de rest gewoon alle formuliertjes invullen en dan moet het lukken.

maarja zoals ik zei ik had het makkelijk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:20:57 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845834
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 05:18 schreef Jaguarized het volgende:
Hoest in de VS?
prima ik ben nog aan het werk bijna klaar .. hehe ik ben hier echt aan het workaholicen tijd voor een vakantie en die is er dan ook begin mei
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:22:34 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845835
Ik heb a tijden door die TOEFL heen gefeinsd ! hehe had hem moeten hebben toen ik mn master ging doen (nooit gedaan) nu had ik hem weer moeten hebben nogsteeds niet gedaan.

Hehe ik red me wel prima in het engels verder
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:23:31 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845838
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:09 schreef TuuT het volgende:
ik zal het anders formuleren
hoe zijn jullie aan je stage/afstudeerplek gekomen?
werd me aangeboden door mn toemalige begeleider
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:30:23 #76
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845852
Ik kreeg op mijn essay te lezen "your english lets you down". Ik hoop niet dat ze ooit naar NL komt en Nederlands gaat leren want als ze 1 fout maakt lach ik d'r wel zo gigantisch uit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:35:16 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845866
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 05:30 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kreeg op mijn essay te lezen "your english lets you down". Ik hoop niet dat ze ooit naar NL komt en Nederlands gaat leren want als ze 1 fout maakt lach ik d'r wel zo gigantisch uit.
wie ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:36:54 #78
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845869
De persoon die mijn essay had nagekeken, docent ws.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:38:30 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845871
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 05:36 schreef Jaguarized het volgende:
De persoon die mijn essay had nagekeken, docent ws.
ah okay achja Ik kan vrij goed wetenschappelijk engels .. ik lees en schrijf niet anders. Maar dat is heel beperkt ! (allemaal vakjargon)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:41:36 #80
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845876
Alsof mijn engels gebrekkig is. Ik praat vrijwel vloeiend engels en ze kunnen natuurlijk niet van alle internationale studenten verwachten dat ze engels praten zoals de kiwi's het doen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 05:42:58 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36845879
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 05:41 schreef Jaguarized het volgende:
Alsof mijn engels gebrekkig is. Ik praat vrijwel vloeiend engels en ze kunnen natuurlijk niet van alle internationale studenten verwachten dat ze engels praten zoals de kiwi's het doen.
haha niet zo defensief hehe ik praat wel gebrekkig engels .. maar ik red me prima mn wetenschappelijk engels is een stuk vloeiender ! hehe

maar ik ga mn kamertje maar eens opzoeken ik heb genoeg gewerkt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:47:44 #82
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845889
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:37:42 #83
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_36847498
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 05:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik had het voordeel dat ik veel formulieren ingevuld en al vanuit mn stage plek kreeg. Maar de meeste bedrijven kunnen dat niet. Zorg ervoor dat als je naar de ambassade gaat in amsterdam dat je een goede volledige omschrijving van je taken hebt. Hoelang je blijft waar precies en wat je gaat doen dus. Het liefst ondertekend en wel en naar nederland gestuurd door je toekomstig begeleider. (dat wil de boel altijd iets versnellen) Voor de rest gewoon alle formuliertjes invullen en dan moet het lukken.

maarja zoals ik zei ik had het makkelijk
Ik ook best wel hoor... Hebben een bureau internationale zaken op school, die regelen het hele visum gebeuren. Wel heel relaxed . Kost alleen 500 euri, maar ja dat ben je anders zelf ook wel zo'n beetje kwijt volgens mij.

Waar zit je ergens in de US? Heb je een kamer oid gehuurd? Nog tips waar ik op moet letten met huur ofzow?


@ Jaguarized: Weet dat ik mag gaan opschieten maar heb gister pas stage gevonden. Dus gaat beetje moeilijk eerder he. Maar heb nog de tijd om alles rond te krijgen.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_36847691
@ Jaguarized

Jij zit ook op het Hanze; hoe groot is de zekerheid dat je na 2 jaar studie in Groningen ook echt naar het land kan van je keuze?? Ik wil met de opleiding Civiele Techniek de laatste twee jaar in Zweden doen, maar dan moet je wel een zekerheid van de school hebben lijkt me..
pi_36847754
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 05:14 schreef Jaguarized het volgende:
Visum mag je wel eens mee beginnen ja. Kan zomaar 3 maanden duren.
Ai, dan heb je het niet handig aangepakt. Ik had het visum in iets meer dan een week ofzo, was niet echt lastig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36850432


[ Bericht 100% gewijzigd door franka op 11-04-2006 12:06:48 (lama, beetje domme vraag hiero) ]
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:24:59 #87
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36854883
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ai, dan heb je het niet handig aangepakt. Ik had het visum in iets meer dan een week ofzo, was niet echt lastig.
Gelukkig heb ik het ook niet aangepakt. De drie maanden is slechts het advies wat de Hanze geeft.
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:47 schreef Ixsie het volgende:
@ Jaguarized

Jij zit ook op het Hanze; hoe groot is de zekerheid dat je na 2 jaar studie in Groningen ook echt naar het land kan van je keuze?? Ik wil met de opleiding Civiele Techniek de laatste twee jaar in Zweden doen, maar dan moet je wel een zekerheid van de school hebben lijkt me..
Die kans is vrij groot als je dat tijdig aangeeft. Het ligt er ook aan hoeveel plekken er zijn. Als er per half jaar maar twee plekken zijn dan moet je er gewoon bovenop zitten. Ik had mazzel met Nieuw-Zeeland omdat ik al vrij snel had aangegeven dat ik wilde studeren in het buitenland en buiten Europa wilde. Dit omdat het enige verschil in kosten het vliegticket zou zijn. Voor NZ zijn er maar 2 plekken per half jaar beschikbaar, ik weet echter niet of dit 2 plekken per "school" is. Een ander meisje dat tegelijk met mij hier naar toe zou gaan is niet gekomen omdat ze haar TOEFL test niet had gehaald.
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:37 schreef Pat-man het volgende:

@ Jaguarized: Weet dat ik mag gaan opschieten maar heb gister pas stage gevonden. Dus gaat beetje moeilijk eerder he. Maar heb nog de tijd om alles rond te krijgen.
Oeh vet, Cali is wel erg gaaf hoor! En mooi weer natuurlijk, hier was het vandaag weer 22 graden. De drie maanden is zoals eerder gezegd een indicatieperiode die ik van de Hanze kreeg omdat ik in eerste instantie ook naar de VS wilde maar dat toch heb gewijzigd in NZ.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 15:22:01 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36856598
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:37 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ik ook best wel hoor... Hebben een bureau internationale zaken op school, die regelen het hele visum gebeuren. Wel heel relaxed . Kost alleen 500 euri, maar ja dat ben je anders zelf ook wel zo'n beetje kwijt volgens mij.

Waar zit je ergens in de US? Heb je een kamer oid gehuurd? Nog tips waar ik op moet letten met huur ofzow?


@ Jaguarized: Weet dat ik mag gaan opschieten maar heb gister pas stage gevonden. Dus gaat beetje moeilijk eerder he. Maar heb nog de tijd om alles rond te krijgen.
hehe wederom makkelijk ik heb gratis housing van het lab hier whoei

Ohja ik zit in cold spring harbor ongeveer een uur van New York City af
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36873022
Na een aantal stages naar Japan begint het reisgevoel weer te kriebelen! Maar de vorige stages werden grotendeels van school uitgeregeld dus het hoe en wat is mij in grote lijnen onbekend. Ik wil eigelijk een college year aan een uni in de VS doen, om toch m'n zeker niet gebrekkige Engels bij te spijkeren. Wie kan me verder wat vertellen wat ik voor mogelijkheden heb? Vanuit school is geen optie omdat het geen banden heeft met instituten in de VS dus ik zou een jaartje m'n studie in de ijskast moeten zetten.
  zondag 16 april 2006 @ 16:11:14 #90
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_37008122
Ik ga in februari 4,5 maand naar Madrid om te studeren. Het lijkt me echt supercool, maar ik moet nog wel ff mijn Spaans optimaliseren. Ik moet de lessen daar in het Spaans kunnen volgen en dan voldoet mijn toeristenspaans niet echt meer. Met cerveza kom je niet ver in de les . Is hier iemand die eerder in Madrid geweest is om te studeren?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_37026701
niemand die ooit een Ivy league college tot zijn of haar rekening mocht nemen?
pi_37028451
Ik ben ooit een week op Georgetown University geweest, maar toen ik naar de prijs van een bachelor-opleiding keek verschoot ik toch wel ernstig. Dat kostte geloof ik 60.000$ per jaar.
A signature always reveals a man's character - and sometimes even his name.
pi_37156233
He mensen!
Ik zou graag wat advies willen over mijn woning in NL als ik naar het buitenland ga. Weet niet of ik hier goed zit, maar jullie zijn ervaringsdeskundigen!
Hier in NL heb ik een woning, die ik alleen kan betalen omdat ik stage loop. Zonder (bij) baan kan ik 't niet betalen. Nu ga ik 25 augustus naar Estland voor een halfjaar, maar mijn stage stopt eind Juni. Dan zou ik dus anderhalve maand zonder zitten. Nu zijn er enkele mogelijkheden:
- onderverhuren (via huurbaas - legaal dus!) maar met de kans dat ik, als ik terugkom, (waarvan ik sowieso de datum nog niet weet) de huur niet kan betalen
- dit huis "wegdoen", tijdelijk in een leeg huis van m'n pa wonen, en bij terugkomst daar weer wonen (kosteloos) en een nieuwe kamer zoeken.

Jammere is dat dit huis zo leuk is, het is alleen zo duur! en ik wil het risico van geen huur kunnen betalen natuurlijk ook niet lopen... Hebben jullie tips?

Ook nog een vraag of jullie heel toevallig een site weten waar woningaanbod in Estland staat...?

Alvast bedankt!
pi_37156876
kan je hier niet beter een topic voor aanmaken?
pi_37158037
hm ja is misschien wel een idee...
pi_37502997
wat ik me nou afvroeg:
Krijg je als je in het buitenland zit uitwonende studiefinanciering?
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:40:50 #97
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37503196
Ja.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:45:53 #99
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37503284
Mits je natuurlijk studeert/stage loopt en nog gewoon recht heb op stufi.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37505276
Zijn er hier nog mensen die nu in NY city of Albany zitten op dit moment of er naartoe gaan?
Ik begin namelijk september mijn stage in Albany!
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:21:34 #101
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37505615
Bosbeetle zit in Cold Spring Harbour
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37551364
In de planning: Kiev/Moskou/Petersburg

Petersburg sowieso voor 2 mnd. Daarna 6-9 mnd ergens anders. Kiev heeft eigenlijk de beste plek zoals het er nu naar uitziet. Maar daar ga ik eerst even een kijkje nemen binnenkort. Heb niet zo'n beeld van Kiev.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:21:24 #103
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38043569
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:13 schreef timmeeeh het volgende:
ik ga als het goed is in augustus voor een half jaar naar amerika om daar te studeren. ik weet nog niet waarheen, aangezien ik word geplaatst door het uitwisselingsbureau op basis van mijn profiel en de voorkeuren die ik heb opgegeven. dus meer info volgt
Hoi

Ik heb dus afgelopen week te horen gekregen dat ik ben aangenomen aan San Diego State University! Mijn exchange loopt via ISEP en dat blijkt een vrij voordelige manier te zijn omdat huisvesting en een maaltijdplan door hun wordt geregeld, en dat is goedkoper dan als ik het via SDSU zelf zou regelen.
Ik moet nog van mijn studiebegeleider te horen krijgen wat de procedures verder precies zijn, en de vorderingen zal ik hier wel neerknallen
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 21 mei 2006 @ 15:41:11 #104
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38047332
Leuk! Je gaat er een semester doen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 21 mei 2006 @ 15:43:14 #105
135136 _Gromit_
LOLLEROMFG!!!!
pi_38047392
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:21 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Hoi

Ik heb dus afgelopen week te horen gekregen dat ik ben aangenomen aan San Diego State University! Mijn exchange loopt via ISEP en dat blijkt een vrij voordelige manier te zijn omdat huisvesting en een maaltijdplan door hun wordt geregeld, en dat is goedkoper dan als ik het via SDSU zelf zou regelen.
Ik moet nog van mijn studiebegeleider te horen krijgen wat de procedures verder precies zijn, en de vorderingen zal ik hier wel neerknallen
OMFG. Vet. Ik ben jaloers.
Yvonne is een lekker wijf, whehehehe!!
  zondag 21 mei 2006 @ 15:49:22 #106
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38047546
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:41 schreef Jaguarized het volgende:
Leuk! Je gaat er een semester doen?
Jep!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 21 mei 2006 @ 15:56:29 #107
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38047740
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:49 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Jep!
Wat heeft het gekost om dat via die organisatie te doen? Dat kon niet via je school omdat deze er geen uitwisselingsprogramma mee heeft? Weet je al wat housing gaat kosten?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 21 mei 2006 @ 16:32:43 #108
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38048752
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wat heeft het gekost om dat via die organisatie te doen? Dat kon niet via je school omdat deze er geen uitwisselingsprogramma mee heeft? Weet je al wat housing gaat kosten?
Ja ik doe het dan via ISEP, maar ook dat gaat weer via de universiteit (ik doe mee aan het zgn. ISEP Focused programma). Mijn faculteit heeft in principe geen samenwerkingsverband met SDSU, maar ISEP wel. ISEP is dus een soort bemiddelaar. Het voordeel van ISEP is dat ze veel voor je regelen, zoals housing + meal plan tegen een scherpe prijs.

Kosten:
- participation fee ISEP $315
- housing + mealplan (19 maaltijden per week) ¤600 p/m
als ik dit via SDSU zelf zou moeten regelen, zou dit me meer dan $1000 gaan kosten.
- verplichte TOEFL test $140
verder komen erbij de kosten van:
- visum + SEVIS ¤180 geloof ik
- health insurance ca. ¤70 p/m
- reis en 'vrijetijds' uitgaven
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 21 mei 2006 @ 16:34:11 #109
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38048798
140$ voor een TOEFL test? Ik heb daar 30 euro voor betaald. Wat is een SEVIS?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 21 mei 2006 @ 16:51:48 #110
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38049305
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:34 schreef Jaguarized het volgende:
140$ voor een TOEFL test? Ik heb daar 30 euro voor betaald. Wat is een SEVIS?
Dan weet ik niet wat voor TOEFL test jij gedaan hebt, want die kost altijd $140.

SEVIS is een of ander systeem waar je je bij moet aansluiten bij het verkrijgen van een studenten visum voor de US
http://en.wikipedia.org/wiki/SEVIS
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_38049370
Ik doe momenteel een stage in Ierland.. Ik kan het absoluut iedereen aanraden.
Tis hier wel een beetje duur though...
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zondag 21 mei 2006 @ 17:33:55 #112
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38050583
SEVIS kost 100 dollar!

Ben zelf ook bezig met visum alleen dan voor stage. Mijn kosten zien er als volgt uit:

- $880,- voor 5 maanden CIEE (zij regelen de visum aanvraag)
- $100,- SEVIS (inschrijvingskosten voor studenten systeem in VS ofzo)
- ¤650,- Vliegticket United AMS --> LAX
- $650,- p/m ongeveer aan huurkosten kamer + nog eens dat bedrag aan borg
- $80,- fiets...
- diverse keren auto huren zal ook wel aardig in de papieren lopen
- levensonderhoud (eten etc.)
- meubels, krijg misschien aantal dingen van m'n neef
- fun.. ook dit zal wel wat gaan kosten (moet toch surfboard zien te kopen )

Krijg gelukkig wel aardige stagevergoeding dus kan misschien redelijk rond gaan komen.
TOEFL hoef ik gelukkig ook niet te doen, krabbeltje van een of andere engelse leraar schijnt al voldoende te zijn
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  zondag 21 mei 2006 @ 19:12:55 #113
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38054402
ik loop trouwens wel te balen dat ik half augustus weg ga.. dan betaal ik dus meer dan 900 voor een ticket omdat het vakantieperiode is (althans ik ga er van uit dat dat de reden is dat het zo duur is) terwijl als ik nu zou gaan of bijv. in oktober, dan betaal ik 600 ofzo.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 21 mei 2006 @ 20:26:54 #114
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38057478
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:12 schreef timmeeeh het volgende:
ik loop trouwens wel te balen dat ik half augustus weg ga.. dan betaal ik dus meer dan 900 voor een ticket omdat het vakantieperiode is (althans ik ga er van uit dat dat de reden is dat het zo duur is) terwijl als ik nu zou gaan of bijv. in oktober, dan betaal ik 600 ofzo.
Ja, klopt. Ik vertrek de 29e en betaal dus 650. Als ik de 28e vertrek betaal ik 900, dan maar dagje later
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  zondag 21 mei 2006 @ 20:51:32 #115
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38058880
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:26 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ja, klopt. Ik vertrek de 29e en betaal dus 650. Als ik de 28e vertrek betaal ik 900, dan maar dagje later
ja ik heb al op 21 augustus mn eerste orientatie dag, dus dan wil ik er wel op tijd zijn natuurlijk. jij vliegt op LAX zeker?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 21 mei 2006 @ 22:49:39 #116
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38066257
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:51 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wat voor TOEFL test jij gedaan hebt, want die kost altijd $140.

SEVIS is een of ander systeem waar je je bij moet aansluiten bij het verkrijgen van een studenten visum voor de US
http://en.wikipedia.org/wiki/SEVIS
Ik heb een instituutstest gedaan, dus de handgeschreven versie. Die kost naar 30 euro. Een computertest in ik meende Arnhem kost 138 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 21 mei 2006 @ 23:56:06 #117
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38069901
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:51 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

ja ik heb al op 21 augustus mn eerste orientatie dag, dus dan wil ik er wel op tijd zijn natuurlijk. jij vliegt op LAX zeker?
Ja, stap wel over in Chicago, maar dan naar LAX inderdaad.
Jij naar San Diego?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  maandag 22 mei 2006 @ 05:59:32 #118
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38073646
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:49 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik heb een instituutstest gedaan, dus de handgeschreven versie. Die kost naar 30 euro. Een computertest in ik meende Arnhem kost 138 euro.
Ja, ik moest dus een officiële TOEFL test doen in Arnhem. Het kost je altijd (paper, computer of internet based test) $140 om het officiële papiertje te krijgen.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 22 mei 2006 @ 06:01:04 #119
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38073648
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:56 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ja, stap wel over in Chicago, maar dan naar LAX inderdaad.
Jij naar San Diego?
Jep gewoon naar San Diego. Zit ook 1 overstap bij, waar ligt er aan welke maatschappij ik ga vliegen (ws. United)
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:42:28 #120
69457 SoulCreeper
Administrator
pi_38427014
Op dit moment ben ik aan het overwegen om in het buitenland een studie te doen. Het liefst zou ik dan naar China willen om daar Chinees te gaan studeren.
In eerste instantie wilde ik daar iets van een kustopleiding gaan doen, maar doordat mensen uit China zelf zeiden dat daar het niveau erg laag ligt qua kunstopleidingen werd het me afgeraden. Daarom wil ik nu een Chinese taalstudie gaan doen.

Weet iemand misschien hoe ik dit alles het beste kan regelen? Ook in verband met een studiebeurs enzo. Want op dit gebied weet ik nog vrij weinig over het kostenplaatje enzo. Vandaar ook dit topic.

Ik hoop dat iemand me veel meer kan vertellen dan dat ik nu al, of niet, weet.
Je bent tevreden met iets, tot je iets beters kan krijgen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:44:59 #121
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_38427087
TVP. Ik denk na over een Master in China. Ik zeg: denk na. Dus ik ga het niet doen. Ik denk er over na. Okee?
  Moderator donderdag 1 juni 2006 @ 10:11:57 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38427963
China, het is wel enorm in opkomst.
Hoor veel mensen zeggen dat dat ook best een wereldtaal zal kunnen worden...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:37:05 #123
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38428781
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:44 schreef BrauN het volgende:
TVP. Ik denk na over een Master in China. Ik zeg: denk na. Dus ik ga het niet doen. Ik denk er over na. Okee?
ga je naar china?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:40:02 #124
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_38428892
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:37 schreef Pat-man het volgende:

[..]

ga je naar china?
Nee! Het is zomaar een gedachte van me...

Kijk, China is wel enorm in opkomst. Ik had zo eens bedacht, dat het halen van een master in China flinke perspectieven kan bieden m.b.t. je carrière. Ik denk dat je dat van grote waarde kunt zijn voor Westerse bedrijven die steeds meer handelscontacten met China hebben.

Zomaar een idee hoor.

Amerika is nog steeds m'n droom.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:50:28 #125
69457 SoulCreeper
Administrator
pi_38429238
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:40 schreef BrauN het volgende:

[..]
Amerika is nog steeds m'n droom.
... dat dat nog es n droom van iemand kan zijn om daar te gaan werken/studeren. Ik zou er voor geen goud willen gaan werken/studeren. Of het moet natuurlijk een baan op het hoofdkantoor van Apple zijn
Je bent tevreden met iets, tot je iets beters kan krijgen.
pi_38429748
en ik wil afstuderen in China (of in ieder geval in Azie), nu we toch allemaal met China bezig zijn ..iemand ideetjes voor een hbo-marketing afstudeerplek?
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:05:17 #127
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38429749
quote:
Op maandag 22 mei 2006 05:59 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Ja, ik moest dus een officiële TOEFL test doen in Arnhem. Het kost je altijd (paper, computer of internet based test) $140 om het officiële papiertje te krijgen.
Klopt, ik heb ook die van dertig euro gedaan maar die is eigenlijk alleen voor eigen gebruik. Daar doen de meeste instellingen alleen niet zo moeilijk over.
pi_38429761
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:11 schreef Renesite het volgende:
China, het is wel enorm in opkomst.
Hoor veel mensen zeggen dat dat ook best een wereldtaal zal kunnen worden...
Met 1 miljard plus mensen die nu al Mandarijn spreken durf ik vrij zeker te zeggen dat het al een wereldtaal is hoor
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:19:56 #129
69457 SoulCreeper
Administrator
pi_38430248
maar nog steeds ff tussendoor. weet niemand hoe het daar geregeld is met een studiebeurs? want vanuit de IB kun je alleen stufi krijgen als je in europa studeerd. en blijkt nou china net buiten de EU te vallen
Je bent tevreden met iets, tot je iets beters kan krijgen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:20:40 #130
67174 Dos37
Come on Twente
pi_38430269
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:11 schreef Renesite het volgende:
China, het is wel enorm in opkomst.
Hoor veel mensen zeggen dat dat ook best een wereldtaal zal kunnen worden...
idd. China gaat straks het stokje overnemen van de VS. Zij worden het land waar het om gaat draaien.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:49:31 #131
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_38433121
ik ga volgend jaar naar Engeland
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_38433163
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:50 schreef SoulCreeper het volgende:

[..]

... dat dat nog es n droom van iemand kan zijn om daar te gaan werken/studeren. Ik zou er voor geen goud willen gaan werken/studeren. Of het moet natuurlijk een baan op het hoofdkantoor van Apple zijn
Want...?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:08:28 #133
69457 SoulCreeper
Administrator
pi_38433689
Amerika trekt mij helemaal niet. met al die overdreven mensen die denken dat ze meer mogen dan de rest van de wereld. met hun 'wij zijn de leider van de wereld'-waanideeën.
Nee, ik hou het dan liever lekker simpel en minder heisa.
Je bent tevreden met iets, tot je iets beters kan krijgen.
pi_38435663
Ik heb ook weinig met Amerika, Canada is voor mij tig keer relaxter. Maar goed, ik begin binnenkort te werken voor Amerikanen, je went eraan. Misschien dat ik na een tijdje New York er anders over denk.... gok eigenlijk van niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:10:13 #135
67174 Dos37
Come on Twente
pi_38435740
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:49 schreef 9christensen het volgende:
ik ga volgend jaar naar Engeland
denk ie dat of hop ie dat
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:15:16 #136
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_38435911
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:10 schreef Dos37 het volgende:

[..]

denk ie dat of hop ie dat
studeren. met berend
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:59:04 #137
67174 Dos37
Come on Twente
pi_38437582
agh steeeeeeeeef maak oe nie zo na
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:30:53 #138
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38438876
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:42 schreef SoulCreeper het volgende:
Op dit moment ben ik aan het overwegen om in het buitenland een studie te doen. Het liefst zou ik dan naar China willen om daar Chinees te gaan studeren.
In eerste instantie wilde ik daar iets van een kustopleiding gaan doen, maar doordat mensen uit China zelf zeiden dat daar het niveau erg laag ligt qua kunstopleidingen werd het me afgeraden. Daarom wil ik nu een Chinese taalstudie gaan doen.

Weet iemand misschien hoe ik dit alles het beste kan regelen? Ook in verband met een studiebeurs enzo. Want op dit gebied weet ik nog vrij weinig over het kostenplaatje enzo. Vandaar ook dit topic.

Ik hoop dat iemand me veel meer kan vertellen dan dat ik nu al, of niet, weet.
Heeft je huidige universiteit / hogeschool connecties met een universiteit in China? Dan kan je daar namelijk Chinees doen. Je kan een uitwonende beurs aanvragen bij de IBG voor de periode dat je er zit en als je een OV hebt kan je die ook inleveren als je een buitenlandstudie gaat doen.

Wil je ook nog maximaal bijlenen, dan kan je per maand iets meer dan 800 euro vangen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:33:07 #139
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38438960
Ik heb mijn overigens aangemeld om mee te werken aan de introductie van internationale studenten op de Hanzehogeschool aankomend schooljaar. Tevens ben ik ook alumni aan AUT hier.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38445803
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:08 schreef SoulCreeper het volgende:
Amerika trekt mij helemaal niet. met al die overdreven mensen die denken dat ze meer mogen dan de rest van de wereld. met hun 'wij zijn de leider van de wereld'-waanideeën.
Nee, ik hou het dan liever lekker simpel en minder heisa.
En hoe vaak ben je in de VS geweest? Denken alle 300 miljoen mensen er zo over dan? Beetje kortzichtig generaliseren.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_38446595
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

En hoe vaak ben je in de VS geweest? Denken alle 300 miljoen mensen er zo over dan? Beetje kortzichtig generaliseren.
Natuurlijk is het generaliserend, maar het is lastig om dat niet te doen in zo'n discussie. Ik heb Amerikaanse familie en ben er vaak geweest, heb ook in Canada gestudeerd. In het algemeen ligt de Amerika me gewoon niet, het is mij allemaal iets te 'nep'.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:14:52 #142
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_38447299
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:08 schreef SoulCreeper het volgende:
Amerika trekt mij helemaal niet. met al die overdreven mensen die denken dat ze meer mogen dan de rest van de wereld. met hun 'wij zijn de leider van de wereld'-waanideeën.
Nee, ik hou het dan liever lekker simpel en minder heisa.
Pfff, kuthippie!

Stel je niet aan, vent. Je bent er nog nooit zelf geweest, is het wel? Denk je dat je medestudenten daar ook rondlopen met een gevoel van 'ik ben de leider' en denk je dat ze denken dat ze allemaal meer mogen? Heisa? Gast, WTF.
pi_38450177
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk is het generaliserend, maar het is lastig om dat niet te doen in zo'n discussie. Ik heb Amerikaanse familie en ben er vaak geweest, heb ook in Canada gestudeerd. In het algemeen ligt de Amerika me gewoon niet, het is mij allemaal iets te 'nep'.
Lastig om niet te doen in zo'n discussie?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_38452705
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:28 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Lastig om niet te doen in zo'n discussie?
Ik bedoel dat je snel generaliserend zal zijn als je het hebt over een bepaald land. Het is moeilijk om onderscheidt te maken tussen zoveel mensen, toch? Dus ga je snel alles over een kam scheren, of niet? Natuurlijk zijn niet alle Amerikanen hetzelfde, dat snapt iedereen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38453766
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn niet alle Amerikanen hetzelfde, dat snapt iedereen.
Daar zet ik mijn vraagtekens bij.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_38453910
Ik mag alweer bijna naar huis Nog 29 dagen..en ik begin het net pas ECHT naar m'n zin te hebben Zonde! Wel een geweldige ervaring . Al begint de stage ietwat te vervelen.
pi_38454019
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:42 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Ok, zinloze discussie verder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:12:35 #148
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38457837
Ik ga vanaf september voor een half jaar naar indonesie
Lijkt me zo gaaf
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:41:17 #149
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38458864
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:21 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Hoi

Ik heb dus afgelopen week te horen gekregen dat ik ben aangenomen aan San Diego State University[/url]!
Een maatje van mij is er vorig jaar voor 2X4 maanden geweest. Heeft echt hele goede herinneringen aan SD! Uitgaan in Mexico, trips door het (mid)westen, relaxte vakken zoals surfen, golf en tennis op de Uni. En natuurlijk een megacampus met alle faciliteiten. (zelfs een 10.000 all-seated stadion, waar ook grote concerten werden gegeven)

Ben voor de rest wel jaloers op jullie! Heb zelf 2x4 maanden in Finland gezeten op een business school (hadden eigenlijk 3x4 maanden moeten zijn) en heb nog een jaar in London stage gelopen.
Dat alles als onderdeel van mijn HBO double degree IBMS course. (ik hoef dus ook nooit een TOEFL te doen )
Ga misschien volgend jaar aan de EUR studeren, en het masterjaar wil ik dan ook weer minimaal 1 semester weg...(ze hebben echt 90 links ofzo)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_38459290
Echt tof hoor voor de mensen die naar het buiteland gaan.

Ik te kijken een eventuele buitenlandse stage
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:08:52 #151
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38461716
Amerikanen.

Er zitten hier vrij veel Amerikanen en ik kan het er prima mee vinden. Gezellig IN de kroeg, gezellig BUITEN de kroeg. Erg relaxed vind ik het. Maar dat vond ik na 4 keer Amerika toch al wel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 2 juni 2006 @ 02:01:48 #152
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38462737
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:54 schreef Setambre het volgende:
Echt tof hoor voor de mensen die naar het buiteland gaan.

Ik te kijken een eventuele buitenlandse stage
Zeker doen, is een "once in a lifetime" ervaring. Ik kijk er ook erg naar uit. 29 aug. voor 5 maandjes naar The US of A
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 2 juni 2006 @ 02:03:04 #153
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38462759
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:08 schreef Jaguarized het volgende:
Amerikanen.

Er zitten hier vrij veel Amerikanen en ik kan het er prima mee vinden. Gezellig IN de kroeg, gezellig BUITEN de kroeg. Erg relaxed vind ik het. Maar dat vond ik na 4 keer Amerika toch al wel.
Helemaal mee eens! dit wordt mijn 6e keer ofzo...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_38464428
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:03 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! dit wordt mijn 6e keer ofzo...
Hmm, bij mij komt dat dus maar niet. Van de zomer wordt mijn 6e keer, maar ditmaal weer een keer wat langer. Ben benieuwd hoe New York twee maanden is, ben er alleen een keer een week geweest...

Mijn broertje zit momenteel voor een project in Mexico, ergens in the middle of nowhere. Deze week heeft hij met wat vrienden daar een busje gekocht en vanaf volgende week is hun project over. Dan waarschijnlijk met het busje richting Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras, Costa Rica, totdat het busje de geest geeft, geloof ik. Ook geen verkeerd project in het buitenland...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:34:50 #155
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38464459
Wat ga je 2 maanden in New York doen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38464505
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 08:34 schreef Jaguarized het volgende:
Wat ga je 2 maanden in New York doen?
Beginnen met mijn baan, de training vind plaats in New York, Manhattan. Daarna terug naar Londen en echt aan de slag....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:46:31 #157
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38464599
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:41 schreef Public_NME het volgende:
Een maatje van mij is er vorig jaar voor 2X4 maanden geweest. Heeft echt hele goede herinneringen aan SD! Uitgaan in Mexico, trips door het (mid)westen, relaxte vakken zoals surfen, golf en tennis op de Uni. En natuurlijk een megacampus met alle faciliteiten. (zelfs een 10.000 all-seated stadion, waar ook grote concerten werden gegeven)
hell yeah
daar ben ik inmiddels ook allemaal achtergekomen ja. surfen voor studiepunten, wtf
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:47:38 #158
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38464610
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 08:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Beginnen met mijn baan, de training vind plaats in New York, Manhattan. Daarna terug naar Londen en echt aan de slag....
Ah ik dacht vakantie vieren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38464661
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 08:47 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ah ik dacht vakantie vieren.
Nee, helaas. Hoewel het op zich wel meevalt, training overdag en de rest van de tijd beetje New York verkennen. Vind het juist wel leuk om het een keer niet als toerist te doen, maar juist vanaf het financiele district de stad te leren kennen. Daarbij is het een stuk goedkoper op deze manier

Maar goed, ik heb nog een paar weken om echt vakantie te vieren, maar dat gaat niet in de VS gebeuren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:49:16 #160
69457 SoulCreeper
Administrator
pi_38490596
weet er iemand trouwens ook nog wat ik hier in nederland precies moet regelen om mijn documenten in orde te krijgen voor een studie in China aan de BLCU university?

eventueel ook hoe je daar een scholarship kan regelen.
Je bent tevreden met iets, tot je iets beters kan krijgen.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:38:14 #161
115666 Nouk82
Nananananananana, Batman!
pi_38591482
Ik zit momenteel voor afstuderen op Curacao en ik heb er enorm spijt van! Ik heb de pech dat mijn scriptie eigenlijk af is, er eigenlijk niets te doen is, mijn baas een eorme *** is, die bovendien ook nog eens mijn afzetterige huisbaas is en de eigenaar van het stagebureau via wie ik hier zit. (Ik kan dus ook nergens klagen, anders wordt ik de deur uit gegooid, zoals al met andere gebeurt is). Dit is best een leuk eiland om stage te lopen, als je een beetje van zon zee zand houdt, maar als je daar niet van bent, kun je beter ergens anders heen gaan.
** Hey, I don't make the rules. I just twist them to my purposes. **
**Run, my delicious little chunks of XP, Run! **
pi_38596364
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:38 schreef Nouk82 het volgende:
Ik zit momenteel voor afstuderen op Curacao en ik heb er enorm spijt van! Ik heb de pech dat mijn scriptie eigenlijk af is, er eigenlijk niets te doen is, mijn baas een eorme *** is, die bovendien ook nog eens mijn afzetterige huisbaas is en de eigenaar van het stagebureau via wie ik hier zit. (Ik kan dus ook nergens klagen, anders wordt ik de deur uit gegooid, zoals al met andere gebeurt is). Dit is best een leuk eiland om stage te lopen, als je een beetje van zon zee zand houdt, maar als je daar niet van bent, kun je beter ergens anders heen gaan.
Maar het lijkt mij dat de kans op een redelijk slechte stage op curacao groter is dan in bijv de US... Waarom heb je specifiek voor curacao gekozen als ik vragen mag?
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:04:48 #163
115666 Nouk82
Nananananananana, Batman!
pi_38626277
Heb ik niet. Ik wilde naar Engeland, maar net toen k alles op orde had ging de opdracht niet door. Argh! Toen belden ze van een stagebureau waar ik me ooit had ingeschreven, dat ze een stage voor me hadden. Ik heb dat toen kunnen aanpassen naar een afstudeeropdracht en was al lang blij dat ik iets had. Van telefoontje tot moment dat ik in Curacao zat waren 3 weken.
Heb er echt spijt van, maar goed, als het buiten koud en guur is en je verder geen mogelijkheden hebt, dan klinkt een opdracht op een warm tropisch eiland enorm interessant.

Of de kans hier specifiek groter is op en slechte stage.... ik denk het niet. Ik he gewoon pech dat ik net verkeerd tercht gekomen ben, want er zijn hier genog mensen met hele leuke stages en/of hele leuke huisbazen.
** Hey, I don't make the rules. I just twist them to my purposes. **
**Run, my delicious little chunks of XP, Run! **
pi_38633139
Kom bijna terug uit Parijs, nog anderhalve week. Gelukkig ga ik twee dagen erna weg . Summerschool in China
  Moderator donderdag 8 juni 2006 @ 00:06:48 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_38642282
Nog 2 maandjes en het stressen is begonnen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 8 juni 2006 @ 00:09:09 #166
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38642363
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog 2 maandjes en het stressen is begonnen
waarvoor. Stage in het buitenland is toch super. Kan zijn dat je het eerder gezegd hebt, maar waar ga je heen.
Ik ga straks naar indonesie, heb er super veel zin in.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 8 juni 2006 @ 03:38:11 #167
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38645069
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:38 schreef Nouk82 het volgende:
Ik zit momenteel voor afstuderen op Curacao en ik heb er enorm spijt van! Ik heb de pech dat mijn scriptie eigenlijk af is, er eigenlijk niets te doen is, mijn baas een eorme *** is, die bovendien ook nog eens mijn afzetterige huisbaas is en de eigenaar van het stagebureau via wie ik hier zit. (Ik kan dus ook nergens klagen, anders wordt ik de deur uit gegooid, zoals al met andere gebeurt is). Dit is best een leuk eiland om stage te lopen, als je een beetje van zon zee zand houdt, maar als je daar niet van bent, kun je beter ergens anders heen gaan.
En je houdt niet van zon, zee en zand?

Btw, de Hanzehogeschool heeft het aanbod uitgebreid met oa de universiteit in Richmond nabij Sydney in Australie!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator donderdag 8 juni 2006 @ 07:00:28 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_38645242
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:09 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

waarvoor. Stage in het buitenland is toch super. Kan zijn dat je het eerder gezegd hebt, maar waar ga je heen.
Ik ga straks naar indonesie, heb er super veel zin in.
nee over 2 maandjes moet ik terug ik ben mn stage aan het afmaken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_38656809
nog steeds niemand met geweldige tips zodat je gegarandeerd aan een geweldige hbo-commerciele economie afstudeerplek in Azie komt?
  donderdag 8 juni 2006 @ 14:38:13 #170
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38656856
Een stagebureau bellen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38743605
zoals welke? Ik heb me ingeschrven bij JoHo, maar bij de meeste stagebureaus moet je echt flink betalen. Dat vind ik persoonlijk onzin (ik heb bijvoorbeeld bureaus gezien waar een half jaar stage in Australie 7.000 euro kost:|).
  zondag 11 juni 2006 @ 10:57:43 #172
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38743786
Wellicht doen stagemotor.nl en stageplaza.nl buitenlandstudies. Anders even googlen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 12 juni 2006 @ 13:48:22 #173
115666 Nouk82
Nananananananana, Batman!
pi_38777871
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 03:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En je houdt niet van zon, zee en zand?
Nee... ik ben eigenlijk meer van de bergen en bossen...

Maar zoals ik al zei: als het koud en nat is in Nederland en je geen stage hebt, dan klinkt een aanbod op een tropisch eiland spontaan heel verleidijk...
** Hey, I don't make the rules. I just twist them to my purposes. **
**Run, my delicious little chunks of XP, Run! **
  maandag 12 juni 2006 @ 20:47:35 #174
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_38790207
Ik vertrek over 3 weken voor een half jaar naar the university of south new wales in Sydney.
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_38790555
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:47 schreef krijgde het volgende:
Ik vertrek over 3 weken voor een half jaar naar the university of south new wales in Sydney.
Cool, wat ga je er doen?
  maandag 12 juni 2006 @ 21:07:40 #176
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_38791090
Op het strand liggen

en daarnaast natuurlijk af en toe wat studeren !
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_38791173
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:07 schreef krijgde het volgende:
Op het strand liggen

en daarnaast natuurlijk af en toe wat studeren !
OHh het is niet voor stage ofzo
  maandag 12 juni 2006 @ 21:11:09 #178
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_38791246
nee, geen stage alleen cursussen volgen. Mn stage begint zogauw ik hier weer terugkom.
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_38793172
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:11 schreef krijgde het volgende:
nee, geen stage alleen cursussen volgen. Mn stage begint zogauw ik hier weer terugkom.
T zal iig een stuk warmer zijn dan bij mij Maja ik kan dan wel weer snowboarden daaro
pi_38845266
Ik ga volgend jaar februari 5 maanden stage lopen in het psychiatrisch centrum in Suriname! toevallig meerdere mensen die deze periode daar ook zijn?
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:40:21 #181
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38848838
Waarom in Suriname als ik vragen mag?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_38849737
Cultuurschok is niet zo groot daar, zo kan ik gewoon nederlands blijven praten. En het is er ook niet zo duur om er 5 maanden te overleven. En daarnaast heb ik er bekenden zitten, en dat is wel fijn, omdat ik alleen ga.
pi_38850074
Nog maar 17 dagen te gaan! Ineens gaat het heel snel, maar weer naar huis is ook wel weer lekker . Was een goede ervaring, in Schotland stage lopen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:18:48 #184
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38850324
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:04 schreef valeggua het volgende:
Cultuurschok is niet zo groot daar, zo kan ik gewoon nederlands blijven praten. En het is er ook niet zo duur om er 5 maanden te overleven. En daarnaast heb ik er bekenden zitten, en dat is wel fijn, omdat ik alleen ga.
Ik denk dat de taal maar een heel klein onderdeeltje is van een cultuurschok....
pi_38857566
Niet als je daar je roots hebt liggen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:00:33 #186
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38862192
Maar heeft het verder nog een speciale toegevoegde waarde, buiten dat het zowiezo al interessant is om in het buitenland werkervaring op te doen? Wil je er later naartoe verhuizen oid?
Ik heb dat namelijk wel met de VS, heb er ook wel familie wonen maar is zelfs een grote kans dat ik die geen eens zie als ik daar stage loop. Amerika loopt op dit moment redelijk voor in de wereld met vormgeving en web technieken en ik wil er later ook gaan wonen, dus is dit voor mij de perfecte kans om het wonen en werken te ervaren.
Suriname lijkt me wel een leuk/mooi land om stage te lopen, maar weet niet hoe het er economisch voor staat.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_38923827
Jaaah in januarie is het als het goed is zo ver en vertrek ik voor een halfjaar naar Zweden. Helaas niet naar Göteborg, maar ben wel geplaatst in Kalmar...
Niet echt een idee van het plaatsje toevallig mensen hierrr die mij er wat meer over kunnen vertellen?
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:05:07 #188
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_38924394
In welk studiejaar zijn jullie eigk naar het buitenland gegaan?
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:31:28 #189
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38925010
3
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38925545
Ik heb vandaag mijn eerste ISEP gesprek gehad. Ik ga me waarschijnlijk aanmelden voor September 2007. Semester of een jaar in de VS studeren. 80 universiteiten waar ik uit kan kiezen
pi_38925596
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:05 schreef JimmyJames het volgende:
In welk studiejaar zijn jullie eigk naar het buitenland gegaan?
2
pi_38925614
Ik ga in het derde
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_38925630
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:01 schreef GotC het volgende:

[..]

2
G!
pi_38925663
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:04 schreef boskov het volgende:

[..]

G!
Vent

Hoe vond je je stage?
pi_38925689
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:06 schreef GotC het volgende:

[..]

Vent

Hoe vond je je stage?
Studie

Was wel tof, vannacht teruggekomen, helemaal kapot. Maar een geweldige ervaring, studieniveau was betreurenswaardig . Jij bent je daagjes ook al aan het aftellen he? Zin in om terug te keren? ergens in juli wat gaan drinken?
pi_38925777
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:09 schreef boskov het volgende:

[..]

Studie

Was wel tof, vannacht teruggekomen, helemaal kapot. Maar een geweldige ervaring, studieniveau was betreurenswaardig . Jij bent je daagjes ook al aan het aftellen he? Zin in om terug te keren? ergens in juli wat gaan drinken?
Studie, ja Ik denk altijd dat iedereen die in het buitenland is voor school stage doet . Yep..nog 10 werkdagen, echt heerlijk! Zou het zo nog een keer doen Maar god ik heb wel weer zin in het oude vertrouwde vol met stereotypes en breezahs Nederland

Doen we Al veels te lang geleden! Zolang je maar geen Frans gaat praten
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:56:22 #197
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38928312
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:59 schreef boskov het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste ISEP gesprek gehad. Ik ga me waarschijnlijk aanmelden voor September 2007. Semester of een jaar in de VS studeren. 80 universiteiten waar ik uit kan kiezen
Staat die lijst online?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:51:52 #198
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_38929846
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:03 schreef requiem4adream het volgende:
Ik ga in het derde
ich auch, maar wij zitten ook bij elkaar in de klas
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_38930015
ghehe ajoh
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
pi_38952606
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 08:47 schreef Proper_fucked het volgende:
Nja dat had ik eerst dus ook, maar nu wordt het toch wel moeilijk hoor. Alles en iedereen voor zo'n lange periode achterlaten, dat betekend dat je dat ook nooit meer terugkrijgt. En natuurlijk leer je daar nieuwe mensen kennen enzo, maar toch..
Hoezo? Vrienden blijven toch je vrienden en contact met Nederland houdt je toch wel. Ik denk niet dat je vijf maanden helemaal afgesloten bent van Nederland.

Ik zit er hevig aan te denken om naar Spanje te gaan. Ik heb hier nog niet veel ervaringen van gelezen in de topics, iemand naar Spanje geweest. Het gaat om stage, en ik studeer Commerciele Economie. Het duurt nog twee jaar, maar kan niet vroeg genoeg beginnen met voorbereiden.

Ik zou graag dan wat informatie willen. Hoe zit het met de vergoedingen/studiefinanciering? Wat is een goed bemiddelingsbureau eventueel? En zit je meestal met meerdere Nederlanders of alleen? Wat zijn goede sites om informatie in te winnen over stage in Spanje, stageplekken ed?

Waar in Spanje maakt me niet uit. Grote steden als Barcelona en Madrid lijken me erg vet, maar Benidorm ligt me ook wel. Maar de stad doe ik niet heel moeilijk over.
  zondag 18 juni 2006 @ 01:05:07 #201
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38961663
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:29 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Hoezo? Vrienden blijven toch je vrienden en contact met Nederland houdt je toch wel. Ik denk niet dat je vijf maanden helemaal afgesloten bent van Nederland.
Dat contact met vrienden verwatert enorm. Ik ben nu voor de tweede keer in het buitenland voor een langere periode en merk gewoon dat het contact vanuit Nederland niet zo snel gezocht wordt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38961729
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:05 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat contact met vrienden verwatert enorm. Ik ben nu voor de tweede keer in het buitenland voor een langere periode en merk gewoon dat het contact vanuit Nederland niet zo snel gezocht wordt.
Ik denk dat dit ook erg persoonsgebonden is. Sommige mensen zullen het contact gewoon sneller verliezen dan andere. Ik ben vaker lange periodes naar het buitenland geweest, maar had altijd veel contact. Veel mensen die langskwamen op vakantie, etc... Niet dat ik het erg op zocht, maar het liep gewoon altijd zo...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 18 juni 2006 @ 01:10:04 #203
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38961771
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook erg persoonsgebonden is. Sommige mensen zullen het contact gewoon sneller verliezen dan andere. Ik ben vaker lange periodes naar het buitenland geweest, maar had altijd veel contact. Veel mensen die langskwamen op vakantie, etc... Niet dat ik het erg op zocht, maar het liep gewoon altijd zo...
Van mij persoonlijk hoeft het niet als iemand hier langs komt. Ik zit hier immers maar een half jaar. Ik doel meer op contact per email of msn whatever. Af en toe even een emailtje of msn aanslingeren met de vraag van je vrienden hoe het hier gaat lijkt me toch geen overbodige luxe. 1 berichtje bv in april en dan de volgende 1juni vind ik gewoon zielig.

Maar het is idd persoonsgebonden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38962066
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:10 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Van mij persoonlijk hoeft het niet als iemand hier langs komt. Ik zit hier immers maar een half jaar. Ik doel meer op contact per email of msn whatever. Af en toe even een emailtje of msn aanslingeren met de vraag van je vrienden hoe het hier gaat lijkt me toch geen overbodige luxe. 1 berichtje bv in april en dan de volgende 1juni vind ik gewoon zielig.

Maar het is idd persoonsgebonden.
Ik krijg meestal wel veel mail, terwijl ik zelf altijd weinig terugschrijf. Maar goed, ik ken blijkbaar teveel aanhankelijke mensen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 18 juni 2006 @ 01:29:39 #205
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38962142
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik krijg meestal wel veel mail, terwijl ik zelf altijd weinig terugschrijf. Maar goed, ik ken blijkbaar teveel aanhankelijke mensen
Een vriend van mij vroeg wanneer ik nou precies terug kwam. Dat heb ik ook echt al niet tig keer gezegd. Zo zie je maar weer hoe diep je zit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38962278
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een vriend van mij vroeg wanneer ik nou precies terug kwam. Dat heb ik ook echt al niet tig keer gezegd. Zo zie je maar weer hoe diep je zit.
Zo zie ik dat helemaal niet. Ik heb echt een paar extreem goede vrienden, maar die mailen me ook niet elke dag als ik weg ben. Ze komen wel langs, weekendjes drinken enzo. Maar tussendoor heb ik niet extreem veel contact, ze weten meestal niet eens wanneer ik inderdaad weer terugkom. Persoonlijk heeft dat voor mij niks met vriendschap te maken, iedereen doet zijn eigen dingen en ik ben blij als ik ze weer zie. Tussendoor hoeven ze echt niet de hele tijd hun interesse te tonen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_38963533
Ik vind ook dat je tijdens je stage ook echt weg bent, het is dan ook niet goed om elke dag msn aan te slingeren. Verder ligt het denk ik vooral aan jezelf of aan je vrienden hoe het contact gaat als je weg bent.

Maar iemand wat meer info over stage in Spanje? Het liefst Barcelona. Ervaringen, hoe je aan stageplekken komt, vergoeding (ook vanuit school of IB) etc...
  zondag 18 juni 2006 @ 11:23:25 #208
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_38965561
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een vriend van mij vroeg wanneer ik nou precies terug kwam. Dat heb ik ook echt al niet tig keer gezegd. Zo zie je maar weer hoe diep je zit.
Ik heb het zelf ook vaak gehad, maarja het heeft er echt niet zoveel mee te maken denk ik hoor.. Data zijn nou eenmaal makkelijk te vergeten, en ondanks dat ik redelijk veel contact hield met mijn vrienden wisten ze ook nooit precies wanneer ik terug kwam. (ik ging dan ook 2 jaar van hot naar her)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_38969584
Maakt het eigenlijk nog uit wat voor opleiding je doet, of mag je bij elke opleiding stage lopen in het buitenland? Ik doe CE in Rotterdam.
  zondag 18 juni 2006 @ 13:53:03 #210
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38969664
Iedere opleiding heeft wel stagemogelijkheden in het buitenland.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38970025
Mooi zo

Ik ben nu een brochure aan het doorspitten. Ik krijg echt steeds meer zin om het ook echt door te zetten.
pi_38970912
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:05 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat contact met vrienden verwatert enorm. Ik ben nu voor de tweede keer in het buitenland voor een langere periode en merk gewoon dat het contact vanuit Nederland niet zo snel gezocht wordt.
Hier is het juist veel sterker geworden, lijkt het.. Ineens weten m'n vrienden, en ik zelf ook, hoeveel we voor elkaar betekenen. Ineens constant smsjes over hoeveel ze me missen enzo . Ik heb eigenlijk elke dag wel contact met minstens 1 persoon van m'n vriendengroep, via msn, sms, email, m'n online reisdagboek.. . Kan ook eigenlijk niet zonder ze
  maandag 19 juni 2006 @ 00:14:56 #213
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38989303
quote:
Op zondag 18 juni 2006 14:45 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier is het juist veel sterker geworden, lijkt het.. Ineens weten m'n vrienden, en ik zelf ook, hoeveel we voor elkaar betekenen. Ineens constant smsjes over hoeveel ze me missen enzo . Ik heb eigenlijk elke dag wel contact met minstens 1 persoon van m'n vriendengroep, via msn, sms, email, m'n online reisdagboek.. . Kan ook eigenlijk niet zonder ze
Het is heel appart vind ikzelf. Ben 3 maanden aan het rondreizen geweest en heb zo echt m'n vrienden leren kennen. Van mensen waarvan ik het wel verwacht had waar ik veel mee omging e.d. hoorde ik amper tot niks van. Maar mensen met wie ik zo af en toe contact had kreeg ik allemaal leuke berichten e.d. Zelfs zo goed contact gekregen met een ex-collega dat ze nu al bijna 2 jaar m'n vriendin is
Ben benieuwd hoe het straks 5 maanden lang gaat.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  maandag 19 juni 2006 @ 08:31:15 #214
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_38993031
Heey! Ik ga in september naar Brussel en in februari 2007 naar Boedapest. Nog meer mensen die rondom die periode daar zitten? Nog leuke info over deze twee steden?
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  maandag 19 juni 2006 @ 08:44:02 #215
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38993117
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:31 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Heey! Ik ga in september naar Brussel en in februari 2007 naar Boedapest. Nog meer mensen die rondom die periode daar zitten? Nog leuke info over deze twee steden?
Brussel en Budapest en Hongarije deel II
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 19 juni 2006 @ 08:55:14 #216
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993244
* MouseOver meldt

Ik hoop over een jaartje in Italië te zitten.. voorjaar 2007 wil ik er afstuderen voor hbo technische bedrijfskunde. Ergens is het misschien dom om als afstuderen ipv stage te doen, maar aangezien er geen stages meer komen heb ik weinig keus. Dan maar het risico op een zesje

M'n italiaans is nu nog vrij bagger. Over een maand ga ik een paar weken daar in een gastgezin wonen en italiaanse lessen volgen.. dat is het eerste aanzetje, vervolgens maar m'n best doen het een beetje op peil te houden. Het zal niet perse noodzakelijk zijn om italiaans te spreken maar het is toch wel fijn als je verstaat als ze over je roddelen nietwaar?
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 08:56:34 #217
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38993258
Ik ga proberen hier terug te keren in 2007, september voor een afstudeerstage.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 19 juni 2006 @ 08:58:45 #218
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_38993287
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:55 schreef MouseOver het volgende:
* MouseOver meldt

Ik hoop over een jaartje in Italië te zitten.. voorjaar 2007 wil ik er afstuderen voor hbo technische bedrijfskunde. Ergens is het misschien dom om als afstuderen ipv stage te doen, maar aangezien er geen stages meer komen heb ik weinig keus. Dan maar het risico op een zesje

M'n italiaans is nu nog vrij bagger. Over een maand ga ik een paar weken daar in een gastgezin wonen en italiaanse lessen volgen.. dat is het eerste aanzetje, vervolgens maar m'n best doen het een beetje op peil te houden. Het zal niet perse noodzakelijk zijn om italiaans te spreken maar het is toch wel fijn als je verstaat als ze over je roddelen nietwaar?
Heb zelf in Milaan gezeten! Je leert het pas echt als je daar zelf zit...Italianen kunnen over het algemeen belabberd Engels spreken, dus dat is een extra stimulance om de taal goed te beheersen!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  maandag 19 juni 2006 @ 09:03:03 #219
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993369
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:58 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Heb zelf in Milaan gezeten! Je leert het pas echt als je daar zelf zit...Italianen kunnen over het algemeen belabberd Engels spreken, dus dat is een extra stimulance om de taal goed te beheersen!
Zal vast goed komen, en vooral de ouderen spreken ook nog wel eens een woordje duits. M'n indruk tot nu toe is dat italiaans vrij aardig te leren valt. Klopt het trouwens dat ze in italië werkdagen van 10-12 uur hebben? Heb je verder nog wat wetenswaardigheden?
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 09:07:56 #220
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_38993428
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:03 schreef MouseOver het volgende:
Zal vast goed komen, en vooral de ouderen spreken ook nog wel eens een woordje duits. M'n indruk tot nu toe is dat italiaans vrij aardig te leren valt. Klopt het trouwens dat ze in italië werkdagen van 10-12 uur hebben? Heb je verder nog wat wetenswaardigheden?
Waar ga je precies naartoe? Hangt een beetje er vanaf...In Noord-Italië hebben ze ongeveer dezelfde tijden als bij ons, maar in Zuid-Italië gaat het er veel relaxter aan toe: 'siësta' tussen 1 en 4, 's avonds nog beetje doorwerken tot 7.
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  maandag 19 juni 2006 @ 09:15:41 #221
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38993550
Pik je dat Italiaans op van wat mensen spreken of volg je dan een cursus oid?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 19 juni 2006 @ 09:16:31 #222
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993565
Ik heb nog geen plaats geprikt. Het wordt gezien de hoeveelheid industrie waarschijnlijk ergens in de driehoek Milaan-Turijn-Bologna, ofwel in een fabriek (productieoptimalisatie) ofwel een logistieke opdracht bij een transportfirma italie-nederland/duitsland vv.

Wat was jouw opdracht?
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 09:17:12 #223
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_38993581
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:15 schreef Jaguarized het volgende:
Pik je dat Italiaans op van wat mensen spreken of volg je dan een cursus oid?
Cursus is een goede basis, maar het echte werk leer je van huisgenoten, in de winkel, op straat etc.
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  maandag 19 juni 2006 @ 09:17:41 #224
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_38993590
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:16 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb nog geen plaats geprikt. Het wordt gezien de hoeveelheid industrie waarschijnlijk ergens in de driehoek Milaan-Turijn-Bologna, ofwel in een fabriek (productieoptimalisatie) ofwel een logistieke opdracht bij een transportfirma italie-nederland/duitsland vv.

Wat was jouw opdracht?
Ik heb economie gestudeerd daar.
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_39002563
Wat raden jullie aan? Het op eigen houtje te regelen of via een bemiddelingsbureau? Ik zag dat Curacao een bemiddelingsbureau al 600 euro kost.
Wat lijkt jullie meer aan te raden? Spanje of Curacao? Spanje lijkt me wel gaaf omdat het echt een heel ander land en cultuur is, Curacao is echter aantrekkelijk vanwege het zon, weer en je kan gewoon Nederlands praten.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:47:19 #226
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39002635
Ligt er aan waar je in Spanje zit. Curacao moet je een auto hebben. Iets wat je in Spanje misschien niet nodig bent. Of je moet op Curacao op loopafstand zitten aangezien het OV bagger is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39002680
In Spanje zat ik vooral te denken aan Barcelona of Benidorm. Barcelona vanwege de stad, Benidorm is bij het strand en familie in de buurt. In Spanje zal je dus hopelijk geen auto nodig hebben. Maar Curacao trekt me ook wel. Het zal wel een groot voordeel zijn dat het Nederlands is denk ik, ookal zit ik op Spaanse les.

En degenen die al geweest zijn, waren jullie alleen of met meerderen? En in het land zelf? In een studentenhuis oid, of ook echt op jezelf. Ik weet niet wat mij aantrekkelijker lijkt en wat normaal is eigenlijk.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:51:59 #228
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39002797
Benidorm zou ik persoonlijk niet naar toe gaan, das volgens mij echt massatoerisme. Barcelona ook maar dat lijkt me wat groter en wat meer te doen/zien. Wereldstage.nl doet stages voor Curacao aangezien daar de verhalen ook nog wel eens over wisselen qua ervaringen. Denk er aan dat als je dus op Curacao geen auto je hebt, je nauwelijks ergens komt als je van het "OV" afhankelijk bent.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39003707
Wereldstage heb ik net even snel bekeken, alleen nog geen verhalen. Hoeveel zou je ongeveer kwijt zijn aan auto en gebruik daarvan voor een half jaar?

Heb je zelf stage gelopen in het buitenland?
  maandag 19 juni 2006 @ 15:28:26 #230
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39003964
Nee, ik studeer momenteel in Nieuw Zeeland. Naja ben net klaar er mee. Ik heb wel drie jaar op Curacao gewoond dus ik weet wel wat van het eiland. Ik hoop in september 2007 hier terug te komen voor een afstudeerstage.

Wel ruk dat ik dan geen stufi meer krijg. Wordt sparen dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39004112
Ah, vertel eens wat over jou periode daar .
Wat zijn de positieve punten en negatieve? Denk je dat het daar beter uit te houden en te vermaken is dan in Spanje?
  maandag 19 juni 2006 @ 15:35:46 #232
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39004194
Ik heb geen idee of ik het hier beter uit te houden is dan bv Barcelona omdat ik niet weet hoe het is om in Barcelona stage te lopen.

Omdat ik dus gestudeerd heb hier is het verhaal wellicht wat anders dan een stage. Wil je wat weten of inhoudelijk studeren in NZ of het studentenklimaat hier?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39004544
Mwah, NZ trekt me niet zo. Met daar bedoelde ik meer de periode die je in Curacao hebt gehad.

Ik denk trouwens dat het in Barcelona wat meer massaal is en je niet snel iets met anderen zal doen, terwijl je in Curacao sneller met andere studenten zal optrekken. Maar dat komt door het idee dat Barcelona een drukke grote stad is, en ik weet niet of je daar ook studentenhuizen ed. hebt voor stagaires, als bij Curacao.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:50:42 #234
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39004754
Oh dat was zwaar relaxed. Elk weekend naar het strand, af en toe doordeweeks. Veel rondtouren maar vooral niet de tourist uithangen. Goedkoop naar de andere eilanden (Aruba, Bonaire) en na schooltijd een duik in je eigen zwembad. Altijd warm, je loopt nooit in een spijkerbroek en van sneeuw hebben de Antillianen die nog nooit in NL zijn geweest niet gehoord.

Nadelen is dat je een auto nodig bent, het warme weer kan vervelen, goederen moeten worden geimporteerd en waardoor dus Nederlandse producten duur zijn. Antillianen hebben nogal een "chill-alles-komt-goed" mentaliteit, houden van loketten en bij sommige hotels moet je betalen om van hun zwembad gebruik te mogen maken.

Vette is wel weer dat films eerder in de bioscoop komen dan in NL en je na werktijd zo het happy hour in kan duiken.

Zoiets?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39004879
Ja .

Je woonde daar, maar waarom? En alleen of niet?
Omdat ik ws. alleen op stage ga zou het ook wel makkelijk/lekker zijn als je contact krijgt met andere studenten. In Curacao lijkt me dit minder een probleem. Want alleen gaat het denk ik ook snel vervelen.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:58:41 #236
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39005027
Ik woonde er met mijn ouders voor mijn vaders werk. We konden ons verblijf nog met 2 jaar verlengen of aansluitend 3 of 5 jaar op St Maarten wonen maar dat wilde mijn moeder niet want die mistte het tuineren en de seizoenen.

Als je stage gaat lopen op Curacao moet je gewoon zorgen dat je daar in een studentenhuis terecht komt met meerdere studenten. Er is altijd wel iemand die een auto koopt die je mag lenen/gebruiken als hij/zij een beetje coulant is. Ken je er al iemand, dan is zo iemand ook handig voor een airport pickup.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39005165
Maar is er op het eiland een beetje genoeg te doen? Niet zo dat je het na een paar weken gezien hebt? Ik zat me eerst eigenlijk volledig op Spanje te richten, maar na wat nadenken lijkt Curacao toch ook wel erg relext.
pi_39005602
Check.

Na mijn vorige stage in Amerika, 2 jaar geleden (damn wat gaat dat snel), nu vanaf september 6 maanden Singapore.
  maandag 19 juni 2006 @ 16:55:49 #239
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39006621
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:03 schreef JeroenV het volgende:
Maar is er op het eiland een beetje genoeg te doen? Niet zo dat je het na een paar weken gezien hebt? Ik zat me eerst eigenlijk volledig op Spanje te richten, maar na wat nadenken lijkt Curacao toch ook wel erg relext.
Nou na een paar weken ben je wel uitgekeken hoor. Het is een eiland, dus relatief geisoleerd.

Dizzee, hoe heb je alles geregeld?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 19 juni 2006 @ 20:50:41 #240
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39013626
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:18 schreef Dizzee het volgende:
Check.

Na mijn vorige stage in Amerika, 2 jaar geleden (damn wat gaat dat snel), nu vanaf september 6 maanden Singapore.
Waar heppie gezeten in de VS?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39048287
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:18 schreef Dizzee het volgende:
Na mijn vorige stage in Amerika, 2 jaar geleden (damn wat gaat dat snel), nu vanaf september 6 maanden Singapore.
Cool! Hoe heb je dat geregeld, een stage in Signapore? ...

mijn telefoonrekening zal btw wel hoog worden door al die telefoontjes naar het buitenland om een afstudeeropdracht te krijgen..
pi_39050938
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:50 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Waar heppie gezeten in de VS?
Miami (south beach) Florida.

Hoe geregeld?

Amerika: school had tijdens een informatieavond een stage bemiddelings bureau 'ingehuurd' voor een presentatie. Bij dat bureau aangemeld en zodoende is alles geregeld.

Singapore: via een kennis van mn vader contact gekregen met de directeur van het bedrijf waar ik ga stage lopen. Allemaal heel snel gegaan en binnen 2 dagen een mailtje gekregen met zijn aanbod. Uiteraard direct op ingegaan. Accomondatie is ook geregeld, dus nu een kwestie van geld los krijgen voor vliegtickets, eerste maand onderhoud ect. ect.

Ik moet zeggen dat zo'n bureau handig is, maar wel vrij prijzig. Je geeft (tenminste in mijn geval met Amerika) echt alles uit handen. Van de verzekering tot de vliegtickets. Uiteraard wel in overleg, maar zodra je het allemaal zelf regelt scheelt het je toch aanzienlijk veel geld. Ik zou dat dan ook niet meer zo heel snel doen. Mede omdat die kerel zo'n gladjanus was en als het aan hem lag was elke cent wel te 'verwaarlozen'. (verzekeringtje: 500 euro, maar das te verwaarlozen )

Ook zijn de Amerikanen heel strickt met Visa's en andere documenten. Je moet een joboffer van een Amerikaanse bedrijf hebben anders houdt het gewoon op. Voor Singapore geldt in princiepe hetzelfde, maar het loopt voor mijn gevoel toch wat relaxer allemaal.

In iedergeval, probeer eerst zelf een bedrijf zover te krijgen om jou te nemen. Lukt dat niet (op tijd) kan je altijd overwegen zo'n bemiddelingsbureau in te schakelen.
pi_39051125
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?

Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:45:04 #244
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39051902
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?

Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
Ik ga ook voor het eerst een half jaar van huis weg, ik ga echter met een goede vriend dus echt eenzaam zal ik me niet snel voelen hoop ik. Maar ik denk wel dat ik het leven hier in nld ga missen.
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_39052228
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:45 schreef krijgde het volgende:

[..]

Ik ga ook voor het eerst een half jaar van huis weg, ik ga echter met een goede vriend dus echt eenzaam zal ik me niet snel voelen hoop ik. Maar ik denk wel dat ik het leven hier in nld ga missen.
De eerste keer dat ik een half jaar wegging was ik ook met een goede vriend. Stukje houvast maar geloof me, soms kan je hem wel schieten. Wat ik gemist heb aan Ned. in Amerika was een legaal biertje (ik was toen 19) en stiekem wel een jointje op z'n tijd. Al is dat overal wel te krijgen, maar het bedrijf had daar controles op, dus maar niet gedaan.

Waar ga je precies heen?
pi_39053043
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?

Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
Hier heb ik echt nooit last van gehad. Ik ben drie keer een periode van ongeveer een half jaar/ drie maanden in het buitenland geweest en elke keer alleen. Samen met een vriend is op zich leuk, maar kan enorm beperkend zijn. Ik heb er in ieder geval bewust niet voor gekozen. Maar goed, vrienden maken doe je overal. Ik ben een vrij 'aanwezig' (beetje grote mond, moet ik altijd op passen) persoon, dat komt in dit soort gevallen vaak wel goed uit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:15:45 #247
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39053323
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:52 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Waar ga je precies heen?
K vertrek 4 juli richting Sydney, Australië.
I want to know if it looks like I give a shit.
  woensdag 21 juni 2006 @ 03:24:06 #248
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39062023
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:15 schreef krijgde het volgende:

[..]

K vertrek 4 juli richting Sydney, Australië.
Studeren? Of stage?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39062809
hey ik zit ook in Australië voor 5 maanden voor mijn stage (4 maanden stage, 1 maand reizen).
Ik vind het enorm tof, maar merk ook wel dat ik veel mis doordat ik stageloop en niet zo veel reis als bijna iedereen hier wel doet. Maar ik ga proberen in 1 maand wat in te halen..

En wat betreft contact met het thuisfront: Ik spreek gelukkig nog wel mijn vriendin elke dag over msn of mail en verder is er een select groepje mensen waarmee ik af en toe mail. Maar ik moet ook zeggen dat ik het verder allemaal niet zo mis hoor. Ze lezen mijn verhalen wel op mijn weblog...

dus
soo unk!
pi_39067765
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?

Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
Ik was voor 3 maanden alleen weg, niet bepaald heel lang dus, maar zo voelde het wel.. Tijd ging zo langzaam! En nu heb ik het sinds de laatste maand onwijs naar m'n zin, moet ik naar huis over 10 dagen ..

Ik vond het wel best eenzaam ja, en saai.. vooral in het begin. M'n collega's namen we wel mee uit enzo, onwijs gezellig, maar het zijn niet m'n vrienden. Ik ben qua muziek rock-achtig, en de collega's die me altijd mee uitnamen waren echt puur R 'n B enzo. En het is gewoon moeilijk om je in een vriendengroep te storten als vreemde, vind ik . Maar de laatste maand kan ik het heel goed vinden met 1 van mn collega's, die blijkt precies t zelfde te zijn qua muziek enzo, en met haar vrienden kan ik het onwijs goed vinden . Mrja, moet toch over 10 dagen alweer weg!

Dus..ja, wat eenzaam enzo, ben niet helemaal mezelf geweest misschien (normaal best druk+vrolijk+sarcastisch, hier wat stil+afwachtend+klein beetje sarcastisch), maar het is een goede ervaring geweest
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:35:12 #251
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39068501
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?
Ja, ik ben 2x 4 maanden naar Helsinki geweest voor een uitwisseling en heb een jaar stage gelopen in London. Had totaal geen contacten of vrienden in London en Helsinki, maar heb die daar toch gemaakt.
Vind het wel leuk om in je eentje te gaan, omdat je dan lekker de vrijheid hebt
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39068769
Zit nu bijna 2 jaar in de UK (voor studie), en moet waarschijnlijk nog 2,5-3 jaar; Hoewel ik hier ook mijn vrienden heb, ben ik wel blij dat ik zo om de 2 maanden (relatief snel en goedkoop) op en neer naar NL kan pendelen om mijn famile en vrienden weer even te zien.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:44:13 #253
150075 Jorie
Waar is de ZON!?
pi_39068807
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:42 schreef jschud het volgende:
Zit nu bijna 2 jaar in de UK (voor studie), en moet waarschijnlijk nog 2,5-3 jaar; Hoewel ik hier ook mijn vrienden heb, ben ik wel blij dat ik zo om de 2 maanden (relatief snel en goedkoop) op en neer naar NL kan pendelen om mijn famile en vrienden weer even te zien.
Wat voor een studie doe je dan??
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:00 #254
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39068954
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:44 schreef Jorie het volgende:

[..]

Wat voor een studie doe je dan??
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.

En inderdaad, dit is een vrij matige TVP.
pi_39069136
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:48 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.

En inderdaad, dit is een vrij matige TVP.
Wat is TVP?

Afgelopen jaar een MSc in Marine Electrical Power Technology gedaan aan de University of Newcastle upon Tyne. Nu 9 maanden in mijn PhD in Electrical Engineering aan de University of Strathclyde; Glasgow
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_39069310
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:54 schreef jschud het volgende:

[..]

Wat is TVP?
TVP is terug vind post. Komt ie in je active topics zonder iets zinnigs toe te voegen
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:15 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik vond het wel best eenzaam ja, en saai.. vooral in het begin. M'n collega's namen we wel mee uit enzo, onwijs gezellig, maar het zijn niet m'n vrienden. Ik ben qua muziek rock-achtig, en de collega's die me altijd mee uitnamen waren echt puur R 'n B enzo. En het is gewoon moeilijk om je in een vriendengroep te storten als vreemde, vind ik .
Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?
Maar hoe ging jij om met die eenzaamheid?
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Dizzee het volgende:
Ik moet zeggen dat zo'n bureau handig is, maar wel vrij prijzig. Je geeft (tenminste in mijn geval met Amerika) echt alles uit handen. Van de verzekering tot de vliegtickets. Uiteraard wel in overleg, maar zodra je het allemaal zelf regelt scheelt het je toch aanzienlijk veel geld. Ik zou dat dan ook niet meer zo heel snel doen. Mede omdat die kerel zo'n gladjanus was en als het aan hem lag was elke cent wel te 'verwaarlozen'. (verzekeringtje: 500 euro, maar das te verwaarlozen )
Bureaus lijken mij wel handig, maar inderdaad duur. Als je stage makkelijk te regelen is kun je dus beter alles zelf regelen? Hoeveel was je kwijt voor dat bureau?

Overigens zat ik dus te twijfelen tussen Curacao en Spanje (Barcelona). Na wat informeren kwam ik er achter dat er in Curacao voor mijn studie redelijk moeilijk aan een stageplaats te komen is, en in Barcelona makkelijker. Nog even verder kijken, maar ziet er naar uit dat Barcelona het leukste lijkt.
pi_39069571
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:59 schreef JeroenV het volgende:

Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?
Maar hoe ging jij om met die eenzaamheid?
Woon en studeer midden in het centrum van Glasgow; veel internationale studenten dus over het algemeen best gezellig. Ben volgens mij de enige Nederlander hier; meestal geen probleem maar af en toe is het ook best wel leuk om gewoon in je eigen taaltje met iemand te ouwehoeren. Vergelijk dat maar eens met het aantal Chinezen, Duitsers, Fransen en Sapnjaarden hier; die kom je echt in grote hoveelheden overal tegen
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:13:19 #258
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39069773
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Dizzee het volgende:

[..]


Ook zijn de Amerikanen heel strickt met Visa's en andere documenten. Je moet een joboffer van een Amerikaanse bedrijf hebben anders houdt het gewoon op. Voor Singapore geldt in princiepe hetzelfde, maar het loopt voor mijn gevoel toch wat relaxer allemaal.
Ja, Visa regelen is echt een hel. Heb gelukkig nu alles rond maar heb 't min of meer zelf allemaal geregeld. Ze zijn gewoon zo moeilijk daarzo, maar ja als je eenmaal binnen bent is er toch nix meer aan het handje.
Hoe is het bevallen in Amerika?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39069930
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:59 schreef JeroenV het volgende:

[..]


[..]

Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?
Maar hoe ging jij om met die eenzaamheid?
[..]
Ik zit met een vriend van de familie op kamers, harstikke gezellig, maar hij is echt t tegenovergestelde van mij Maar alsnmog, goeie vent, door hem ken ik ook weer een heleboel mensen Zeker aan te raden om met iemand samen te wonen oid!!

Het is wel lekker om idd die vrijheid te hebebnn als je alleen gaaat..kan gaan en staat waar je maar wil
pi_39070420
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:16 schreef GotC het volgende:
Zeker aan te raden om met iemand samen te wonen oid!!

Het is wel lekker om idd die vrijheid te hebebnn als je alleen gaaat..kan gaan en staat waar je maar wil
Als er geen klasgenoot gaat wil ik alleen. Ik ga niet met iemand die ik nog niet echt ken. Maar voor samenwonen moet je dus op zoek naar kamers waar veel studenten zitten of een studentenhuis ed lijkt me... Als je alleen een kamer in de stad huurt waar verder weinig studenten zitten raak je nogal snel geisoleerd is mijn idee.
pi_39073947
Ah, genoeg mensen hier die alleen weg gaan en zich prima kunnen redden dus. GotC waarschijnlijk hangt het ook van de omgeving af, en de plaats waar je zit. Ik kan me voorstellen dat wanneer je ergens zit met totaal andere intresses dat het dan lastig word. Over het algemeen kan ik me overal wel in vinden, dus dat zal hopelijk geen probleem zijn.

JeroenV, voor het bureau was ik voor de bemiddelingskosten iets van 400 euro kwijt. Alleen zij regelden ook verzekering en vliegtickets voor me, en ik heb het idee dat wanneer ik dat zelf gedaan zou hebben veel goedkoper uit geweest zou zijn. Probeer dus idd zoveel mogelijk zelf te regelen.

Patman I feel you, zorg er voor dat je die formulieren dubbel checkt, anders kan je weer opnieuw beginnen. Consulaat in Amsterdam is ook maar 2 dagen in de week open voor het visum dat ik moest hebben, dus je bent al zo weer een week verder. Ze sturen je ook zonder pardon weer weg als het niet klopt. Verder is Amerika goed bevallen. Veel mensen leren kennen, en veel gezien ook. Grote voordeel voor mij was dat ik in het hotel waar ik werkte goedkoop kon overnachten en met het eten was ook altijd wel wat te regelen met mn collega's. Die uit alle hoeken van de wereld kwamen. Heel divers dus.

Ohja, iemand ervaring met het vertalen van je (nederlandse) diploma's? Kan volgens mij via de IB-groep, maar is vrij prijzig en gaat aardig wat tijd overheen. Iemand meer info?
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:59:05 #262
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39074029
Je hogeschool vragen. Heb ik ook gedaan voor m'n cijferlijst.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39074095
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:59 schreef Jaguarized het volgende:
Je hogeschool vragen. Heb ik ook gedaan voor m'n cijferlijst.
Het gaat om diploma's van mn vorige school. Kunnen zij em zo weer opnieuw uitdraaien in het engels oid?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:02:11 #264
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39074138
Als het goed is moet dat wel kunnen. Anders zou je je vorige school eens kunnen vragen of die mogelijkheid bestaat.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39074284
Ga er morgen wel effe langs. Iets zegt me dat dat zo makkelijk niet is.
pi_39075271
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Dizzee het volgende:

Ohja, iemand ervaring met het vertalen van je (nederlandse) diploma's? Kan volgens mij via de IB-groep, maar is vrij prijzig en gaat aardig wat tijd overheen. Iemand meer info?
Ik heb het Nuffic (http://www.nuffic.nl/) mijn Nederlandse diploma laten vertalen. Volgens mij is dat de officiele instantie. Was alleen wel een beetje duur; zo'n 75 euro.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:30:43 #267
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075339
Nuffic heeft ook een website: www.wilweg.nl volgens mij?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39075433
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:30 schreef Jaguarized het volgende:
Nuffic heeft ook een website: www.wilweg.nl volgens mij?
www.nuffic.nl
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:34:55 #269
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075515
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:33 schreef jschud het volgende:

[..]

www.nuffic.nl
Ja dat snap ik maar www.wilweg.nl is een site van het nuffic speciaal voor mensen die in het buitenland stage willen lopen of studeren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:36:20 #270
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075562
Ik heb overigens vandaag twee "marks" (cijfers) terug gekregen. Allebei voor New Zealand Journalism & Practice. Bij een had ik 11 van de 15 punten en de ander 10 van de 15 = 21 van de 30. Ik ben er blij mee.

Voor 1 paper geslaagd, 3 to go.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39075614
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:36 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb overigens vandaag twee "marks" (cijfers) terug gekregen. Allebei voor New Zealand Journalism & Practice. Bij een had ik 11 van de 15 punten en de ander 10 van de 15 = 21 van de 30. Ik ben er blij mee.

Voor 1 paper geslaagd, 3 to go.
Gefeliciteerd
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_39075616
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Dizzee het volgende:
Ah, genoeg mensen hier die alleen weg gaan en zich prima kunnen redden dus. GotC waarschijnlijk hangt het ook van de omgeving af, en de plaats waar je zit. Ik kan me voorstellen dat wanneer je ergens zit met totaal andere intresses dat het dan lastig word. Over het algemeen kan ik me overal wel in vinden, dus dat zal hopelijk geen probleem zijn.
Het is zeker te doen om alleen weg te gaan, ik vermaak me net zo goed in mn eentje als met een grote groep mensen . Heb ook zeker brede interesses, en bots (voor zover ik weet ) met niemand echt, ook niet hier. Maar ik kan het zeker ook goed vinden met m'n huisgenoot, we hebben wel een aantal 'obsessies' die we momenteel delen (Big Brother (ZUCHT!) en poker).

De omgeving waar ik nu in woon (Aberdeen dus) is echt geweldig. Heel veel uitgaansmogelijkheden, vriendelijke mensen.. . Maar als ik ergens alleen heenga, ben ik altijd een beetje een loner . Je hebt toch ergens in je achterhoofd zitten dat je over een paar weken/maanden weer weg gaat, I guess?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:42:50 #273
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075815
Een vriendin van me heeft ook in Aberdeen gestudeerd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39075895
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:28 schreef jschud het volgende:

[..]

Ik heb het Nuffic (http://www.nuffic.nl/) mijn Nederlandse diploma laten vertalen. Volgens mij is dat de officiele instantie. Was alleen wel een beetje duur; zo'n 75 euro.
Dankje!

Maarehh, 75euro om zo'n papiertje te vertalen? Dat vind ik wel heel veel. Zal een mailen of dat echt per se nodig is.

Hoelang duurde het trouwens voordat je de vertaling kreeg?
pi_39075950
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Het is zeker te doen om alleen weg te gaan, ik vermaak me net zo goed in mn eentje als met een grote groep mensen . Heb ook zeker brede interesses, en bots (voor zover ik weet ) met niemand echt, ook niet hier. Maar ik kan het zeker ook goed vinden met m'n huisgenoot, we hebben wel een aantal 'obsessies' die we momenteel delen (Big Brother (ZUCHT!) en poker).

De omgeving waar ik nu in woon (Aberdeen dus) is echt geweldig. Heel veel uitgaansmogelijkheden, vriendelijke mensen.. . Maar als ik ergens alleen heenga, ben ik altijd een beetje een loner . Je hebt toch ergens in je achterhoofd zitten dat je over een paar weken/maanden weer weg gaat, I guess?
Tegenwoordig pokert iedereen.

Voor de rest lijk je wel een beetje op mij;)
pi_39076264
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:45 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Dankje!

Maarehh, 75euro om zo'n papiertje te vertalen? Dat vind ik wel heel veel. Zal een mailen of dat echt per se nodig is.

Hoelang duurde het trouwens voordat je de vertaling kreeg?
Tis al een tijdje geleden maar volgens mij iets van 4 weken; moet je anders maar even checken op de nuffic website.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:55:27 #277
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39076303
Duur geintje, 75 euro..
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39076448
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:46 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Tegenwoordig pokert iedereen.

Voor de rest lijk je wel een beetje op mij;)
Jij pokert ook? (ik ga vanmiddag een koffer met chips halen om mee te nemen naar Nederland )
En op welke manieren dan?

God, nog 10 dagen..! Begin nu al zenuwachtig te worden voor het vliegen (en nog meer voor het wegen van mn koffer )

Nog zoiets.. er komen mensen mij ophalen van Schiphol. M'n ouders en 4 van mnvrienden. Bij wie ga ik nou in de auto?

Hoe vonden jullie het om weer terug naar huis te gaan? Wat doe je de laatste paar dagen etc? (Mijn collega's zijn van plan me dronken op t vliegtuig te zetten, vlieg om 7:15 's ochtends en ze willen een tattoo laten zetten bij me )
pi_39076471
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:55 schreef Jaguarized het volgende:
Duur geintje, 75 euro..
Je moet er toch wat voor over hebben om te studeren in het buiten land? Tis inderdaad wel veel geld, en ik vraag me af of ik zonder dat ding ook wel gewoon op de uni was aangenomen.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:00:52 #280
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39076502
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:59 schreef jschud het volgende:

[..]

Je moet er toch wat voor over hebben om te studeren in het buiten land? Tis inderdaad wel veel geld, en ik vraag me af of ik zonder dat ding ook wel gewoon op de uni was aangenomen.
Mijn universiteit hier wilde het graag hebben dus ik zei tegen de school in Nederland dat ze dat dan maar moesten regelen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39076556
Maar het meest irritante was dat ik zo'n IELTS taal test moest afleggen; helemaal zonde van het geld en de tijd. Als je een beetje Havo of VWO hebt gedaan, is de IELTS test volgens mij een beetje overbodig. Maar helaas ik ontkwam er niet aan; GEEN IELTS resultaat; GEEN uni.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:04:59 #282
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39076650
Die moest ik ook doen, ik heb de goedkope versie gedaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39076828
Wat is de goedkope versie?
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_39077524
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:59 schreef GotC het volgende:

[..]

Jij pokert ook? (ik ga vanmiddag een koffer met chips halen om mee te nemen naar Nederland )
En op welke manieren dan?

God, nog 10 dagen..! Begin nu al zenuwachtig te worden voor het vliegen (en nog meer voor het wegen van mn koffer )

Nog zoiets.. er komen mensen mij ophalen van Schiphol. M'n ouders en 4 van mnvrienden. Bij wie ga ik nou in de auto?

Hoe vonden jullie het om weer terug naar huis te gaan? Wat doe je de laatste paar dagen etc? (Mijn collega's zijn van plan me dronken op t vliegtuig te zetten, vlieg om 7:15 's ochtends en ze willen een tattoo laten zetten bij me )
Gewoon een vlucht eerder nemen en dan opeens bij je ouders op stoep staan.
pi_39077596
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:27 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Gewoon een vlucht eerder nemen en dan opeens bij je ouders op stoep staan.
Nog eerder? Inchecken is 5:15 's ochtends Het vliegveld gaat om 5 uur open (Aberdeen he, 2 baans vliegveld )
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:31:43 #286
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39077702
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:04 schreef Jaguarized het volgende:
Die moest ik ook doen, ik heb de goedkope versie gedaan.
Moest voor het CIEE (die regelen je stage/studenten visum en dat loopt dan eerst weer via het Nuffic) ook een bewijs hebben dat m'n engels goed genoeg was. Valt zo makkelijk te cheaten. Gewoon het mens van Internationale zaken bij mij op school laten tekenen, die zei dat ze dat wel vaker deden en dat het gewoon werkt. Scheelt weer TOEFL en de hele bende

www.wilweg.nl is een onderdeel van nuffic en inderdaad speciaal opgestart voor studenten die in het buitenland willen studeren/stagelopen. Zeer nuttige site met veel info!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39078412
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Nog eerder? Inchecken is 5:15 's ochtends Het vliegveld gaat om 5 uur open (Aberdeen he, 2 baans vliegveld )
Zelfde gedaan in Flagstaff Az. Nachtje doorhalen en naar het vliegveld. De mevrouw die de deur van het slot haalde, checkte ons in, deed de bagage, zorgde voor koffie en broodjes en tot slot checkte ze onze handbaggage. Beste service ooit.
pi_39078932
Hoe lang van te voren zijn jullie eigenlijk begonnen met voorbereiden en informeren? Bij mij zou het volgend jaar september moeten gaan gebeuren, maar zit nu das al een beetje rond te kijken en te informeren wat ik wil enzo. Hoe zijn jullie aan een kamer gekomen?
pi_39079123
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:03 schreef JeroenV het volgende:
Hoe lang van te voren zijn jullie eigenlijk begonnen met voorbereiden en informeren? Bij mij zou het volgend jaar september moeten gaan gebeuren, maar zit nu das al een beetje rond te kijken en te informeren wat ik wil enzo. Hoe zijn jullie aan een kamer gekomen?
Dat is vroeg! (imho )

Ik begon ehm..nja, ik kreeg een jaar voordat ik met mn opleiding begon mn stageplek aangeboden hier in Schotland ..
Officiele brief geschreven 4 maanden voordat ik hierheen kwam, en de zoon van de baas zocht een kamer voor me. (Ik woon nu bij hem in de flat )

pi_39079223
Het is vroeg, maar ik wil graag .

Het is overigens alleen nog maar rondkijken en informeren hoe alles in zijn werk gaat, wat de ervaringen zijn ed. Er wordt ook overal aangeraden om een jaar van te voren te starten met alles, dus het is niet eens zo gek. Ook omdat je in de zomer niks doet, en ik dus dan in september als het nieuwe schooljaar begint ik op school echt moet gaan informeren.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:54:05 #291
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39080918
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:03 schreef JeroenV het volgende:
Hoe lang van te voren zijn jullie eigenlijk begonnen met voorbereiden en informeren? Bij mij zou het volgend jaar september moeten gaan gebeuren, maar zit nu das al een beetje rond te kijken en te informeren wat ik wil enzo. Hoe zijn jullie aan een kamer gekomen?
De universiteit waar ik heen ga heeft een hele rits kamers/studentenhuizen beschikbaar on- en offcampus. Daarvoor heb ik me ingeschreven, dat leek me wel makkelijk . Ook kom je op deze manier met een aantal studenten samen te wonen waardoor je volgens mij toch wat makkelijker mensen leert kennen in het begin.
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_39081594
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:03 schreef JeroenV het volgende:
Hoe lang van te voren zijn jullie eigenlijk begonnen met voorbereiden en informeren? Bij mij zou het volgend jaar september moeten gaan gebeuren, maar zit nu das al een beetje rond te kijken en te informeren wat ik wil enzo. Hoe zijn jullie aan een kamer gekomen?
3 weken geleden. bijna alles is al geregeld, alleen het wachten op het visum.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:24:12 #293
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39082220
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 03:24 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Studeren? Of stage?
Studeren. [/late reactie]
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_39082551
Wat zijn nou jullie motivaties / beweegredenen om een buitenlandse stage/studie te doen?
pi_39084020
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:35 schreef Dizzee het volgende:
Wat zijn nou jullie motivaties / beweegredenen om een buitenlandse stage/studie te doen?
Levenservaring opdoen, goede stage, veel van de omgeving zien, mn engels perfectioneren, andere mensen leren kennen... Gewoon het geheel eigenlijk Ik vind het wel een avontuur.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:17:09 #296
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39086158
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:02 schreef jschud het volgende:
Maar het meest irritante was dat ik zo'n IELTS taal test moest afleggen; helemaal zonde van het geld en de tijd. Als je een beetje Havo of VWO hebt gedaan, is de IELTS test volgens mij een beetje overbodig. Maar helaas ik ontkwam er niet aan; GEEN IELTS resultaat; GEEN uni.
Ik hoefde gelukkig geen IELTS te doen, maarja dat krijg je als je gehele opleiding in het Engels is
Voor mijn Msc moet je eigenlijk ook een IELTS of TOEFL doen, maar gelukkig hoeft dat niet aangezien ik dus een Ba diploma in het Engels heb...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39086905
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:17 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik hoefde gelukkig geen IELTS te doen, maarja dat krijg je als je gehele opleiding in het Engels is
Voor mijn Msc moet je eigenlijk ook een IELTS of TOEFL doen, maar gelukkig hoeft dat niet aangezien ik dus een Ba diploma in het Engels heb...
Misschien heb je het al eens eerder genoemd maar wat voor studie doe je en waar doe je het?
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:15:41 #298
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39088782
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:21 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Levenservaring opdoen, goede stage, veel van de omgeving zien, mn engels perfectioneren, andere mensen leren kennen... Gewoon het geheel eigenlijk Ik vind het wel een avontuur.
Helemaal mee eens!

Het is gewoon een gigantische levenservaring, het staat goed op je CV en je krijgt een stuk van een andere cultuur mee. Bovendien leer je een taal uitermate goed beheersen.
Voor mij geldt ook nog eens dat ik er in de toekomst misschien wil gaan wonen.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39089312
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:54 schreef krijgde het volgende:
De universiteit waar ik heen ga heeft een hele rits kamers/studentenhuizen beschikbaar on- en offcampus. Daarvoor heb ik me ingeschreven, dat leek me wel makkelijk . Ook kom je op deze manier met een aantal studenten samen te wonen waardoor je volgens mij toch wat makkelijker mensen leert kennen in het begin.
Waar ga je heen en wanneer? Dat is makkelijk als je voor studie gaat, met die campus. Ik ga voor stage, ligt toch net wat anders.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:15 schreef Pat-man het volgende:
Helemaal mee eens!

Het is gewoon een gigantische levenservaring, het staat goed op je CV en je krijgt een stuk van een andere cultuur mee. Bovendien leer je een taal uitermate goed beheersen.
Voor mij geldt ook nog eens dat ik er in de toekomst misschien wil gaan wonen.
Ben het er ook wel mee eens. Als ik ga, ga Ik om te ervaren hoe het is om zo lang van huis te zijn, wat te leren van een andere cultuur en de levenservaring, die ik nu nog niet veel heb.
pi_39090239
Voor mij was het de eerste keer eigenlijk puur omdat ik gewoon naar de VS wou.

Dat het leuk is voor je op cv is wel mooi meegenomen. Ik kan daar uren over lullen bij sollicitatiegesprekken.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:10:14 #301
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39095207
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:35 schreef Dizzee het volgende:
Wat zijn nou jullie motivaties / beweegredenen om een buitenlandse stage/studie te doen?
Keer wat anders, extra vakantie, nieuwe culturen leren, vrienden maken, ervaring opdoen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')