abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 november 2001 @ 21:00:14 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2331898
Nu is alleen nogmaar de vraag wat jullie ervan vinden.
(Jaja Lord_Dreamer en Phoenixx, daar is het topic dan eindelijk)

Een aantal dagen geleden kreeg ik ineens een goed idee wat betreft het Fok!eiland. Na aanleiding van de discussies aldaar (het voorstel om de CUB aan het eiland toe te voegen waar iedereen op tegen was en de topics die daarmee samen hingen), waren er mensen die meenden dat het eiland een beetje erg rustig en stil was. In mijn ogen leeft dit echter gewoon nogsteeds en hoe ik erbij ben gekomen, weet ik niet, maar het bracht me wel op een idee.

We hebben een tijd lang wat losse informatie sites gehad met betrekking tot het eiland (denk aan de landkaarten, het bevolkings, handers en kraak register). De meesten zijn inmiddels gedateerd en worden nauwelijks meer bezocht op geupdate en dat is jammer, daar kan namelijk zoveel mee gedaan worden. Na enig gebrainstorm met enkele eilanders (Num, Breuls, Dagobert en enkele anderen die hier hetzij via mij hetzij via Num al wat van opgevangen hebben) die het idee wel zagen zitten ben ik op het volgende plan ongeveer uitgekomen (het kan wat wazig overkomen, maar ik hoop dat het toch een beetje een beeld schept, van wat ik in gedachte had), namelijk een interactieve kaart van het eiland!

Op deze kaart zouden jullie dat als bewoners na een inschrijving in het bevolkinsregister een huisje kunnen plaatsen op de kaart, in de vorm van een drag-en-drop techniek, waarbij de bewoners een icoontje op de kaart kunnen slepen en op de plek los kunnen laten waar hij huisje moet komen te staan. Daarachter kan dan weer een profiel gehangen worden met informatie over dit gebouw (fotootje, stukje text en een link naar een actueel topic hierover).

Naast jullie eigen huisje zijn nog enkele andere bouwwerken te plaatsen, algemene dingen met mogelijk weer extra informaties (bijv dat handel of het kraak register die dan te vinden zijn in het 'dorpshuis', lijst van 'wanted criminals' bij het politiebureau en noem t maar op) en evt. te verplaatsen. De bewoners zouden zichzelf ook nog kunnen markeren op de kaart ,bijv. op hun favoriete stekje o.i.d en daar kan dan ook weer een Eilandbewonerprofiel achter worden gehangen met informatie over de bewoner (geen IRL informatie, maar eiland informatie).

En zo zijn er nog talloze ideeen en mogelijkheden te bedenken om hierin te verwerken.

Heeft het toegevoegde waarde? Ja ik denk van wel. Een mooi visueel en handig overzich van al wat er zich op het eiland bevindt/afspeelt is handig als zijnde achtergrond informatie wat betreft het eiland en de bewoners. Daarnaast is het allemaal interactief, up te daten en bij te werken voor de geregistreerde bewoners zelf. De functie van dit alles is allicht het beste te vergelijken met het fotoboek. Bedoeld als leuk extraatje maar dan voor het Fok!eiland.

Er zijn enkel wel wat gevolgen. De kaart bijvoorbeeld moet aangepast worden, deze wordt groter en er komt ook meer ruimte vrij om nieuwe gebouwen te bouwen. Mocht het allemaal gerealiseerd worden is het best mogelijk dat er de eerste paar dagen een aantal nieuwe nieuwsgierige mensen zich naar hartelust gaan uitleven en mogelijk ook blijven hangen op het eiland. Er zijn ook echter plekken die groter behoren te zijn. Num heeft al toegezegd dat hij zich bezig gaat houden met het vergroten van de kaart en wil graag meewerken met het plan. Dit kan eventueel ook gevolgen hebben voor enkele verhaallijnen, maar dat valt denk ik wel mee.

Een onderdeel als dit zal echter ook gemodereerd moeten worden door een paar vaste eilanders. Het is namelijk niet de bedoeling dat bepaalde mensen ergens hun gebouw neer gaan zetten op een plek waarmee het in de war schoppen van enkele avonturen en verhalen het gevolg zou kunnen zijn. er moeten dus ook mensen komen die eventueel wat aanpassingen kunnen verrichten (in het belang van het eiland).

Dit is het zo'n beetje het idee in lijnen. De technische haalbaarheid hiervan wordt nog uitgezocht (dat het kan is vrijwel zeker, alleen zal zoais als dit ook nog gemaakt moeten worden, en dat kost het een en ander aan tijd). Mochten jullie vragen, opmerkingen, ideeen of wat dan ook hebben, reageer naar hartelust, daar is dit topic namelijk voor. Ook elke vorm van hulp wat betreft het uitdenken, realiseren of wat er welniet allemaal bij komt kijken is van harte welkom.

(Als het goed is volgt er zo nog een klein voorbeeltje van deze 'drag-n-drop' techniek.. Toch Num? )

pi_2331974
* Lord Dreamer vind het eigenlijk wel een heel goed idee en heeft een interactief voorproefje mogen zien van de kaart.

Jep vooral als achter de huisjes een profiel kan staan dan kan je direct zien wie waar woont en wat iemand doet. allen het bijhouden en modereren zal een flinke klus worden.

daarnaast moet er nog gekeken worden wanneer een huisje geplaatst wordt, is dat al na een dag dat iemand voor het eerst op het eiland komt, of moet je eerst laten zien dat je geen eendags vlieg bent maar een blijver op het eiland of permanente bezoeker.

dat lijkt me dat uitgezocht moet worden, verder zou het wel mooi zijn als het ook een onderdeel van Fok! zou worden dus niets losstaand dat op een domein van een user geplaats moet worden maar eerder iets voor op de Fok! server

Hopelijk zien meer mensen dit als een leuk en positief gebeuren dat een nieuwe dimensie aan het eialnd toevoegd

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 29 november 2001 @ 21:11:14 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2332023
Dat van die fokserver hangt er inderdaad vanaf of dit plan echt doorgezet wordt of niet. dat is voor veeel later pas een zorg.

In weze zou iedereen er wat neer kunnen zetten, maar je kan ook bepaalde mensen die al tijdens niets meer doen met hun bouwsel en eik er nietmeer naar omkijken kunnen wegvagen van de kaart (hetzij gemodereerd hetzij automatisch na een bepaalde tijd). Om ruimte te houden en fokeiland niet tot een spookdorp te laten doen verduisteren. (desnoods zou je er nog een periode van kraak tussen kunnen proppen waarbij desnoods de rechtmatige eilandbewoner indien deze nog plannen met het bouwsel heft z'n eigen woning kan kraken). Legio mogelijkheden dus.

pi_2332055
ik heb al het een en ander opgevangen op irc en ik vind het een heel goed idee!
zo leer je sneller iedereen op het eiland kennen en je kan heel gemakkelijk de snelste route naar mijn galerie vinden (en natuurlijk ook naar andere gebouwen/huisjes/kastelen/bedrijven etc.)
alerta, alerta, alerta antifascista
  donderdag 29 november 2001 @ 21:17:40 #5
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2332084
Zoals al besproken op IRC: hartstikke mooi plan!

Als ik je ergens bij kan helpen... ach, dan weet je me wel te vinden. 'k heb geen tijd in overvloed, maar voor een goed doel is altijd nog wel wat tijd vrij te maken!

Succes - Phoenixx

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_2332310
Jaa, hardstikke leuk plan
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_2332312
Ik heb nog geen idee wat hierboven is gepost, maar iig hier mijn bijdrage.

De kaart wordt nieuw. Anders, beter, mooier, groter en vooral interactief.
Interactief?
Ja interactief. Dat betekend dat de user straks kan bepalen waar hij/zij zijn/haar gebouwtje neer gaat zetten.
Gaat ongeveer zo: http://www.foknum.f2s.com/interactievekaart/kaart.html
Dit is een html voorbeeld. Probeer het gebouw met het rode cijfer te verplaatsen. Dit is nog een html voorbeeld. Inmiddels is er al een php voorbeeld met werkende login. Maar daar wordt nog aan gewerkt. Verwachting is dat het binnen een half jaar af zal zijn

Heb nu niet veel tijd om lang te posten maar ik zal proberen om hier even kort de plannen weer te geven.
Straks kan je dus na het inloggen zelf je gebouw plaatsen. Betekend dat ik het rustiger zal krijgen, is de illusie. Want om te voorkomen dat er kastelen midden in de zee worden geplaatst of wolkenkrabbers in 't bos zal er wat moderatie nodig zijn. Bovendien zullen er de eerstkomende tijd aardig wat bugjes in zitten.
De gegevens worden uit de database gehaald. Dat zijn bijvoorbeeld: de eigenaar van het gebouw, het plaatje wat er bij hoort, lokatie, formaat en nog wat zaakjes.
Plaatje dat er bij hoort?
Ja idd plaatje dat er bij hoort. Het plan is om een galerij te maken met te gebruiken afbeeldingen. Ik zal iig de afbeeldingen van de huidige kaart meenemen maar eigen inzendingen zijn ook welkom en kunnen worden toegevoegd aan de galerij.
En alles wordt groter?
Nee niet alles, de gebouwen houden deze schaal. De kaart waar ze op staan wordt echter 2 keer zo groot. Vooral de 'magische' wereld ten oosten van equilan, ten noorden van het kloosten en ten noorden van highlanders kasteel (ook wel bos van herne genoemd) wordt vergroot.
Waarom?
Omdat ik tijd over heb. Nee dus, ik komt tijd tekort. Maar als dit wordt ingevoerd zal er denk ik meer ruimte nodig zijn, omdat users zelf bepalen waar het gebouw staat. En zelfs na moderatie zal dat af en toe gekke dingen opleveren en om problemen met de buren te voorkomen zal het eiland dusgroter moeten worden.

Eeeeh volgens mij was ik er zo ongeveer wel. Ik ga dit nu posten, het topic doorlezen en dan op bed. Weltrusten.

pi_2332338
ik wil best een stukje webspace met database ter beschikking stellen , heb 50 mb sql server ruimte dus kan best een paar tabellen voor eiland ter beschikking stellen , op een 100 m-bit lijntje en wil best wat proggen voor de profielen
pi_2332344
plaatjes kan ik helaas niet hosten , omdat ik betaald voor de web-traffic (niet voor database traffic )
  donderdag 29 november 2001 @ 21:47:11 #10
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_2332348
Whoehahahahaha, ik zit ook even dat voorbeeld te bekijken en probeer wat
te slepen...wat denk je?!! Roept, mijn computer ineens SUKKEL tegen me
(ik schijn geen gebouwen op elkaar te mogen plaatsen)
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 29 november 2001 @ 21:49:20 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2332376
Zou Herr Morpheus zich NU op #fokeiland willen begeven!
danku
pi_2332390
Ik als nieuwkomer vind het een erg leuk idee!!
Als alles daadwerkelijk ook gaat werken zoals het hoort te gaan werken heb je iets unieks.

Ik hoor het wel als ik ergens mee kan helpen

donderdag 29 november 2001 @ 21:50:55 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2332396
quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:50 schreef miss_bleu het volgende:
Ik als nieuwkomer vind het een erg leuk idee!!
Als alles daadwerkelijk ook gaat werken zoals het hoort te gaan werken heb je iets unieks.

Ik hoor het wel als ik ergens mee kan helpen

Jij was toch ook een soortemet van webdesignert?
pi_2332421
quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:08 schreef Lord Dreamer het volgende:
* Lord Dreamer vind het eigenlijk wel een heel goed idee en heeft een interactief voorproefje mogen zien van de kaart.
daarnaast moet er nog gekeken worden wanneer een huisje geplaatst wordt, is dat al na een dag dat iemand voor het eerst op het eiland komt, of moet je eerst laten zien dat je geen eendags vlieg bent maar een blijver op het eiland of permanente bezoeker.

dat lijkt me dat uitgezocht moet worden, verder zou het wel mooi zijn als het ook een onderdeel van Fok! zou worden dus niets losstaand dat op een domein van een user geplaats moet worden maar eerder iets voor op de Fok! server

Door middel van moderatie is dat op te lossen. Bovendien was ik van plan om mensen eerst toestemming te geven voordat ze iets mogen plaatsen. Of zo.
pi_2332459
quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:47 schreef Faat het volgende:
Whoehahahahaha, ik zit ook even dat voorbeeld te bekijken en probeer wat
te slepen...wat denk je?!! Roept, mijn computer ineens SUKKEL tegen me
(ik schijn geen gebouwen op elkaar te mogen plaatsen)
Mijn excuus voor het taalgebruik
pi_2332463
quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:50 schreef Vork het volgende:

[..]

Jij was toch ook een soortemet van webdesignert?

in opleiding nog niet fanatiek bezig met php enzo sorry
  donderdag 29 november 2001 @ 21:58:43 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2332481
quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:57 schreef miss_bleu het volgende:
in opleiding nog niet fanatiek bezig met php enzo sorry
Ik vroeg ook om design geen development
maargoed. dat maakt niet uit verders..phpkennis is altijd welkom.. ik heb er zelf helaas de ballen verstand van.. gleukkig zijn er anderen met meer ervaring opt gebied van php
pi_2332493
html dreamweaver en beginnenling (zwaar klungeling) flash, paintshop pro photoshop..

wou u nog meer??

pi_2332533
quote:
Op donderdag 29 november 2001 21:58 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik vroeg ook om design geen development
maargoed. dat maakt niet uit verders..phpkennis is altijd welkom.. ik heb er zelf helaas de ballen verstand van.. gleukkig zijn er anderen met meer ervaring opt gebied van php

is waar en gelukkig wel zeg kan niet wijs worden uit php
  donderdag 29 november 2001 @ 22:06:07 #20
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_2332557
Persoonlijk vind ik het een zeer goed idee.

Lijkt me leuk om te zien hoe het eiland er "ECHT" uit zal zien.

Maar mijn hulp bied ik niet aan, ik kan geen PHP/Javascript hooguit een beetje HTML en dat is al slecht

Maar misschien nog een idee: Eerst een vaste groep mensen opbouwen die mee willen helpen en verschillende dingen kunnen, en dan pas echt gaan bouwen. Anders zou het denk ik niet lukken. Maar hier was je denk ik al achter

pi_2332568
Okee, ik vind het een geweldig initiatief geef hierbij meteen even aan dat ik ook wel wil helpen met het maken van graphics voor op 't eiland enz.

Ik ben geen PHP/ASP held, dus daar kan ik niet mee helpen.

TA! RA! NIS!
  donderdag 29 november 2001 @ 22:11:23 #22
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_2332607
quote:
Op donderdag 29 november 2001 22:06 schreef Anthraxx het volgende:
Maar misschien nog een idee: Eerst een vaste groep mensen opbouwen die mee willen helpen en verschillende dingen kunnen, en dan pas echt gaan bouwen. Anders zou het denk ik niet lukken. Maar hier was je denk ik al achter
Waar hebben we dat eerder gehoord....
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_2332614
Mensen, php en zo wordt geregeld. Ideeen. Feedback, plaatjes, een visie dat is belangrijk.
  donderdag 29 november 2001 @ 22:17:40 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2332692
* Dr_Crouton meldt me aan voor evt. grafisch werk.
The Internets, I needs it..
pi_2332707
quote:
Op donderdag 29 november 2001 22:11 schreef Num het volgende:
Mensen, php en zo wordt geregeld. Ideeen. Feedback, plaatjes, een visie dat is belangrijk.
oe plaatjes en wat voor plaatjes zou je willen???
(palmbomen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')