abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:42:22 #251
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_36447114
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:01 schreef Albert_12 het volgende:
tretinoine werkt echt goed,

alleen mijn lippen zijn wel redelijk droog

Hoop dat ze nu snel verdwijnen
Je hoopt dat je lippen verdwijnen?
pi_36450620
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:53 schreef A_J_ het volgende:
Adapalene (Differin Gel 1 mg/g)

Ik kom net terug van de dermatoloog. Hij zei dat ik Roaccutane zou kunnen gaan gebruiken, maar ik twijfelde. Vooral omdat ik st Janskruid gebruik, en dit middel schijnbaar een wisselwerking met Roaccutane kan veroorzaken (zijn er overigens meer hier die hier ervaring mee hebben?). Hij vertelde dat sinds een paar maanden een nieuw middel op de Nederlandse markt is: Adapalene (Differin Gel 1 mg/g). Dit schijnt dezelfde werkzame stoffen als Roaccutane te hebben, je moet het echter niet in nemen maar op de huid aanbrengen (gedurende ongeveer een jaar). Het middel zou dan ook de talgkliertjes beinvloeden en verschrompelen (verkleinen) waardoor een permanent effect optreedt.

Heeft iemand al ervaring met dit middel? Ik ga in ieder geval maar wat pionieren en mijn ervaringen ermee hier plaatsen. I'll keep you posted!
Voor zover ik weet heeft sint janskruid een verminderende werking op de anti-conceptiepil. Dus daar zou jij geen problemen mee moeten hebben
pi_36466218
Hallo
Nu kan ik eindelijk ook meepraten, na veel gedoe met het registeren hier. Ik lees hier al een tijdje alle berichten mee. Ik ben zelf namelijk nu 17 dagen bezig met de roacutane. Sinds mijn 12e(ben nu 17) heb ik al last van acne en het is eigelijk alleen maar erger geworden.
Ik heb de laatste 3/4 jaar bezolperoxide gebruikt wat niet echt hielp het hield het alleen een beetje rustig. Daarna ben ik ongeveer 1,5 jaar geleden met inderm vloeistof erbij begonnen dat hielp wel iets maar ik vond het lang niet genoeg. dus toen ben ik in december weer naar de huisarts geweest omdat ik er nu echt een keer vanaf wou. Ik kreeg toen een antibiotica eerst 1 maand dat hielp niet genoeg dus toen nog een maand maar er was nog niet echt verbetering. Toen ben ik doorgestuurd naar de dermatoloog en die stelde eigelijk meteen roacutane voor. Het leek mij wel wat na de positieve verhalen van jullie. Ik ben de eerste week begonnen met 40 mg(1's ochtends en 1 's avonds) en daarna ben ik gelijk overgegaan op 60mg(1 's ochtends en 2 's avonds)(ik weeg ongeveer 60kg)
Ik heb best wel een hoge dosis ik heb dan ook vanaf de eerste week al deze bijwerkingen:
- droog en jeukend gezicht(eerst ook erg rood maar ik gebruik nu de dag/nachtcreme happyderm en die werkt erg goed het is niet meer zichtbaar droog/rood)
- erg droge lippen(veel geprobeerd zit nu op blistex het witte potje met rode letters, die helpt wel goed maar ik vind het onhandig smeren vanuit een potje)
- droge handen( purol handcreme werkt goed als je dat er 's avonds opsmeerd)
- meer spierpijn dan normaal na het sporten.
Het valt mij allemaal nog wel mee ik heb er niet echt veel last.
En ik heb ook nog een positieve bijwerking namelijk dat mijn haar ook droger is en ik het dus niet meer elke dag/om de dag hoef te wassen.
Volgens mij wordt mijn acne wel iets minder maar volgens mij komt dat ook omdat ik ook met de diane 35 pil ben begonne. In iedergeval nog geen uitbarsting gehad.
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
pi_36466364
updatee! heb lang niet van me laten horen.
ik zit nu 8 maanden aan de roa, en heb nog iets meer dan een halve maand te gaan. ben echt super tevreden over roa, mn leven is er wel leuker op geworden, en je hebt een zorg minder
alleen zit ik nog wel onder de rode vlekjes van de acne, vooral op mijn wangen, maar daar is wel mee te leven. kan nu dus ook niet echt oordelen of dat nou lidtekentjes o.i.d. worden. het eindresultaat kan ik pas echt zien als de zomer voorbij is, dan is mn huid aangedikt en heb ik weer een beetje een kleurtje, dan vallen de vlekjes niet meer zo op. ben wel blij dat ik over een halve maand mag stoppen, de droge en dunne huid als bijwerking begint zo langzamerhand een beetje vervelend te worden. maar voor de rest gaat alles top!
groeten
pi_36467463
Hmmm ik gebruik het nu 1 maand en 3 weken, en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels.... Terwijl ik het idee heb dat de rest van jullie helemaal geen nieuwe meer krijgen!
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:16:07 #256
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_36467520
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:30 schreef iris89 het volgende:
is en ik het dus niet meer elke dag/om de dag hoef te wassen.
Ik zou je haar altijd wassen voordat je gaat slapen, alle smerigheid die nog in je haar zit (gel,stof) gaat in je kussen zitten waar jij je gezicht de hele nacht in rolt.
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:17:52 #257
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_36467579
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm ik gebruik het nu 1 maand en 3 weken, en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels.... Terwijl ik het idee heb dat de rest van jullie helemaal geen nieuwe meer krijgen!
Ik gebruik het nu bijna 6.5 maand, en krijg nog steeds nieuwe op mijn rug, en soms hier en daar in mijn nek...
pi_36469580
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Smeer je het ook op je lippen dan?
Nee uitgeschoten, hehehe:P
[url=http://profile.xfire.com/kod0albert][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/0/kod0albert.png[/img][/url]
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:14:52 #259
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_36472547
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm ik gebruik het nu 1 maand en 3 weken, en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels.... Terwijl ik het idee heb dat de rest van jullie helemaal geen nieuwe meer krijgen!
Ik ben nu 3,5 maand bezig, het ziet er nu veel beter uit. Maar als reactie op jou, tot 2 maanden na de aanvang van mijn kuur had ik ook nog last van nieuwe pukkels. Daarna had ik nog wel eens last van een kleine pukkeltjes, maar die waren een dag daarna al weer verdwenen. Kortom, houd moed
  donderdag 30 maart 2006 @ 08:26:59 #260
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_36484071
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm ik gebruik het nu 1 maand en 3 weken, en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels.... Terwijl ik het idee heb dat de rest van jullie helemaal geen nieuwe meer krijgen!
Ik ben nu 6 weken bezig en heb nog nooit zoveel pukkels gehad als nu... en ja, ik had ook al het idee dat ik de enige was... niet dus!!
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:39:40 #261
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36486219
Wat zit iedereen op de hoge doseringen zeg, ik heb maar 20 mg per dag
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:54:34 #262
142176 GijsXL
Haywood Jablowme
pi_36493102
Hallo allemaal,

Ik ben 20 jaar en heb alweer een jaar of vijf zes last van puisten! Ik heb een normale vorm, ook wel "Acne Vulgaris" maar des al niet te min zeer vervelend. Na veeschillende behandelingen waaronder de Benzoylperoxide wordt het toch tijd om er nu van af te komen! Daarom ben ik na de dermateloog doorverwezen en hij heeft me verteld van Roaccutane. (Na het doorspitten van alle Roa topics heb ik een aardig beeld gekregen, bedankt!)

Ik ben Maandag 13 Maart mee begonnen en ben ruim twee weken bezig! Ik slik 120 mg per dag!
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat mensen effect zien? Ik heb zelf het gevoel dat het al aardig help namelijk! Heb wel wat meer puisten gekregen maar toch zijn al veel "ondergronde puisten" verdwenen.

Ik heb tot heden geen amper last van bijwerkingen. Ik heb 's ochtends een wat droge huid op het gezicht maar dat is te verwerken met de zalf die ik meegekregen heb. Wel heb ik drogere lippen maar ook die zijn te verhelpen met vasaline!

Wel heb ik nog 1 vraag. Roa mag niet ingenomen worden met vitamine A.
betekend dit dat ik nu geen vitamine A meer mag? Ik gebruik nl. gewoon boter en eet bonen e.d
Wel is me door de arts verteld geen wortels te eten.
Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Ik hou jullie op de hoogte.

Gijs
Amsterdam begint met een "a" en eindigt met een "e"
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:58:37 #263
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36493222
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:54 schreef GijsXL het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben 20 jaar en heb alweer een jaar of vijf zes last van puisten! Ik heb een normale vorm, ook wel "Acne Vulgaris" maar des al niet te min zeer vervelend. Na veeschillende behandelingen waaronder de Benzoylperoxide wordt het toch tijd om er nu van af te komen! Daarom ben ik na de dermateloog doorverwezen en hij heeft me verteld van Roaccutane. (Na het doorspitten van alle Roa topics heb ik een aardig beeld gekregen, bedankt!)

Ik ben Maandag 13 Maart mee begonnen en ben ruim twee weken bezig! Ik slik 120 mg per dag!
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat mensen effect zien? Ik heb zelf het gevoel dat het al aardig help namelijk! Heb wel wat meer puisten gekregen maar toch zijn al veel "ondergronde puisten" verdwenen.

Ik heb tot heden geen amper last van bijwerkingen. Ik heb 's ochtends een wat droge huid op het gezicht maar dat is te verwerken met de zalf die ik meegekregen heb. Wel heb ik drogere lippen maar ook die zijn te verhelpen met vasaline!

Wel heb ik nog 1 vraag. Roa mag niet ingenomen worden met vitamine A.
betekend dit dat ik nu geen vitamine A meer mag? Ik gebruik nl. gewoon boter en eet bonen e.d
Wel is me door de arts verteld geen wortels te eten.
Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Ik hou jullie op de hoogte.

Gijs
je begint wat te merken na 2 maanden (dat je acne minder word daarvoor merk je al dat je begint te vervellen als de tyfus) mij is nooit verteld dat ik geen vitamine A mocht.

1 tip. koop een goede zonnebril.
ik werd een beetje fotofoob (slecht tegen licht kunnen)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 30 maart 2006 @ 19:46:05 #264
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_36501911
Je moet uitkijken met vitamine A omdat roa zelf ook een vitamine A is, en dat kan leiden tot een overdosis.
pi_36502449
Hee mensen!

Gisteren weer bij de Dermatoloog geweest, maar krijg geen roa.. Heb nu 2 maanden Minocycline gehad en daardoor is het nu glad dus krijg geen roa. Ookniet na flink wat gezeur! Vreemd eigenlijk omdat ze me eerst wel Roa wou geven maar omdat ik dit zelf niet wou omdat ik er allemaal rare verhalen over had gehoord kreeg ik de minocycline en een vitamie a zuur. Nu heb ik niks gekregen alleen maar een recept voor een nieuwe vitamine a zuur.. Mooi kut want had me er al een beetje op ingesteld dat ik Roaccutane zou krijgen!

Mag nu terug komen wanneer ik weer last krijg.. Anders kon ik ook eerst naar de Huisarts. Dat doe ik niet want die doet er niets aan! Weer afwachten dus.. Hoe gaat het met iedereen? Veel last van de bijwerkingen?

Grtz
pi_36503212
Nou ik ben vandaag ook begonnen met mijn eerste (en hopelijk laatste) Roa kuur. Ik heb ook al zoveel dingen geprobeerd om van de acne af te komen, sinds mijn 12e (ben nu 23) dus ik ben het helemaal zat. Ik heb clindamycine (lotion), benzolperioxide, diane-pil, minocycline en tretinoine creme gehad. De laatste twee van een dermatoloog. Nu vond de dermatoloog ook dat het tijd was voor het zware geschut. Hij zei ook dat als een vrouw na haar 20ste nog last heeft van acne, dat dat waarschijnlijk niet overgaat tot de overgang. En ik zit er niet op te wachten om tot mijn 45ste ofzo nog puistjes te hebben.

Ik moet een maal daags 40 mg nemen (ben een (te) zware meid) en als de bijwerkingen niet zo erg de kop opsteken dan mag ik 60 mg gaan proberen. Ik heb me ook al flink ingelezen en ik zal ongetwijfeld wel kapotte lippen krijgen en een schilferhuid. In ieder geval heb ik voor mijn lippen een tubetje zalf voorgeschreven gekregen.

Zelf ben ik een beetje bang voor de mogelijke vermoeidheid en gewrichtspijnen die kunnen opspelen. Ik ben vrij snel moe (is nooit echt overgegaan na de ziekte van pfeiffer te hebben gehad een paar jaar geleden) dus ik hoop dat ik hier geen last van ga krijgen.

Vandaag is ook mijn bloed geprikt voor leverwaarden, cholesterol en zwangerschap. Ik mocht wel gelijk gaan slikken volgens de dermatoloog, maar ik heb wel even gewacht tot het bloed was geprikt om geen roa in mijn bloed te hebben.

Ik gebruik trouwens de isotretinoine van alphapharma. Bij mijn apotheek hebben ze de rekening direct doorgestuurd naar mijn verzekering, dus met een beetje geluk hoef ik niets te betalen

Ik hoop zo dat ik over een halfjaartje een mooi huidje heb
pi_36504841
Hallo mensen,

Ik lees al jaren topics op Fok over de meest uiteenlopende onderwerpen. Vond het nu weleens tijd om me te registreren. Zeker omdat ik wel even on-topic wil met mijn ervaring met dit middel. Heb zelf tenslotte ook veel gehad aan anderen die hier hun tips en ervaringen gepost hebben

Eerst even mijn geschiedenis op dit gebied:
't "feest" (ahum ) begon rond mijn twaalfde. Kreeg een zeer vette huid en lichte tot matige acne. Tijdje aangekeken en daarna met de klassieke Clearasil, huismiddeltjes begonnen. Dat was geen succes.

Rond mijn dertiende de stap gezet richting huisarts. Hij vond mijn acne in eerste instantie te licht om iets voor te schrijven, maar ik kreeg toch Inderm applicatievloeistof voorgeschreven.
Dat heb ik ongeveer anderhalf jaar gebruikt, echter niet tot mijn tevredenheid. Wederom huisarts geconsulteerd. Ik kreeg naast Inderm ook Minocycline capsules (antibiotica om het bloed te zuiveren, wat zou resulteren in een gave huid). Op zich hielpen die best goed, maar na afloop van de kuur kwam het drie keer zo erg terug

Ook dit traject heb ik ruim een jaar volgehouden (ik kreeg steeds herhalingsrecepten). Daarna weer bij de huisarts aangeklopt. Ik was inmiddels zestien en slikte al een paar maandjes 'de pil'. Hij raadde aan om te stoppen met Microgynon pil en over te gaan op de Diane pil. Tijdens het gebruik van deze pil werd het erger dan het ooit was geweest. Ik ben er dus ook weer heel snel mee gestopt. Daarnaast had ik ook heel erg last van de bijwerkingen van deze pil. Leek me ook niet zo vreemd, want ik kwam er na wat research achter dat de receptuur van de pil al meer dan vijftien jaar ongewijzigd is (lees: achterhaald medicament).

Inmiddels had ik van een vriendin gehoord dat zij Benzoylperoxide gel gebruikte en dat hielp bij haar heel goed. Afijn, mijn huisarts schreef me dus Benzac voor. In de beginfase had het best een goed resultaat. Maar zoals bij alle middeltjes lijkt je huid erop den duur immuun voor te worden *zucht*. En daarnaast geeft het bleekvlekken op kleding :S

Daarna werd het wel structureel minder, maar er zaten nog steeds ups en downs in. Zon en zee in de zomer deed mijn huid veel goed, maar emigreren naar een zonnig land voor een gave huid gaat weer een beetje ver hè

En was inmiddels achttien en vond het wel welletjes eigenlijk. Kreeg van die middeltjes van de huisarts het gevoel dat ik telkens weer met een kluitje in het riet werd gestuurd. Zodoende besloot ik om hem te vragen mij door te verwijzen naar een dermatoloog. Hoewel ik het eigenlijk niet 'erg genoeg' had voor verwijzing naar de derma drong ik toch aan omdat ik er nu gewoon eens vanaf wilde. Hij begreep dat, dus kreeg januari jl. een verwijskaart

Bij de intake bij de derma heb ik dit hele verhaal op tafel gelegd en hij kende uiteraard meer van dit soort gevallen. Hij stuurde dan ook meteen aan op een Roa behandeling van zes maanden. Kreeg een patiëntenbrochure en een instemmingsverklaring (vrouwelijke patiënten moeten een verklaring tekenen omdat je beslist niet zwanger mag zijn of worden voor, tijdens of vlak na de behandeling). Hij vertelde over zijn ervaringen met het middel (effectief bij 95%, meer dan 80% is er voorgoed vanaf). Maar plaatste eerlijkheidshalve wel een aantal kanttekeningen bij het middel in de zin van bijwerkingen, maarja dat kon me er niet van weerhouden.

Na het consult moest ik meteen bloed prikken + zwangerschapstest (tja...hoort bij de procedure). Als ik alles thuis nog eens rustig had doorgelezen en ik wilde het nog steeds (en de uitslagen van het bloedonderzoek zouden goed zijn) dan mocht ik van hem starten.

Bij 't tweede consult kwam 't goede nieuws, wat hij overigens heel ludiek bracht: "Gefeliciteerd, je bent niet zwanger!" De resultaten van 't bloedonderzoek waren ook goed, dus ik mocht starten! (Eind februari ben ik gestart). Dan nu mijn ROA-EXPERIENCES

Hoewel ik me van tevoren behoorlijk had verdiept in Roa (alle Roa topics en andere info op het web ken ik van binnen en buiten) was het toch nog anders dan ik verwachtte.

Inmiddels ben ik bezig met mijn derde maanddosis (halverwege dus) en ben over het resultaat al behoorlijk tevreden Overigens werd het in de eerste maand van de kuur wel even wat erger, maar das vrij normaal. Inmiddels is vrijwel mijn hele gezich is al gaaf à la perzikhuidje. Nu nog het gebied rond mijn kin nog, want das nog een ramp(je)

In het begin van de kuur heb ik flink getobt met een zeer droge huid. Eerst via de drogist overgeschakeld op L'oreal Happyderm crème voor de droge huid (gebruikte deze producten voor gemengde huid voordat ik startte met de kuur, maar hydrateerde inmiddels onvoldoende). Huid bleef erg schilferen en bleef zeer droog. Daarna overgestapt op Diadermine Dermo nutrition. Geen goed idee. Ik ontdekte dat al deze crèmes een basis met vettige/vaseline achtige bestanddelen hebben, ze werken de Roa dus tegen omdat deze crèmes comedogeen zijn (ze verstoppen dus je poriën! )

Op advies van de derma ben ik Cetaphil crème gaan gebruiken (vrij en op recept verkrijgbaar bij de apotheek). Tevens vrij van parfum en andere nutteloze toevoegingen. Zalig product! Echt een to-the-point crème, want hij doet wat ie moet doet doen: hydrateren, niet meer en niet minder. Bijkomend voordeel is dat het niet alleen voor het gezicht te gebruiken is, maar ook maar droge handen, schouders etc. (werden bij mij ook zeer droog door de Roa).
En deze crème is absoluut anti-comedogeen, ofwel het verstopt je poriën niet, en sluit de huid niet af (de meeste crèmes voor een droge huid leggen een 'film' op de huid wat zich uit in een vettig laagje). Cetaphil trekt dus ook nog eens supersnel in. Daarna voelt je huid zacht aan en geen branderig of trekkerig gevoel.

Ook kreeg ik zeer droge lippen door de Roa. Heb zo ongeveer alles geprobeerd en het enige probate middel (naar mijn idee) is veelvuldig en royaal smeren van Purol. Vooral 's avonds voor het slapengaan flink 'inmetselen' helpt heel goed
Enige punt wat ik nog niet heb kunnen ondervangen is dat ik tijdens 't stappen niet altijd de mogelijkheid hebt om veel te smeren, dus doe er dan meestal nog lipgloss overheen. Maar dat is ook niet optimaal. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
Een tip voor de feestgangers : Roa versterkt de werking van alcohol, dus let een beetje op tijdens 't stappen Heb ut zelf ook gemerkt, nou had ik ook wel erg veel op, maar reageerde toch heftiger erop dan normaal. En eigenlijk liever ook zo min mogelijk alcohol drinken tijdens de Roa kuur, das eigenlijk het beste.

Verders ook nog last gehad van stemmingswisselingen, beetje licht ontvlambaar en zelfs een dipje rond de tweede maand van de kuur. Maar ik me niet door een pilletje op m'n kop zitten, nog een paar maandjes en ik ben klaar!

Momenteel heb ik zeer veel last van mijn ogen. Droog, pijnlijk en branderig. Klachten verergeren vooral tijdens kijken naar tv/beeldscherm. Heb eerst homeopathische druppels van VSM geprobeerd, maar zonder resultaat. Nu krijg ik via de derma oogdruppels die het traanvocht aanvullen/vervangen. Blij toe als ik morgen 't recept heb, ik ren naar de apotheek

Verder wil ik iedereen ook met een Roa kuur bezig is aanmoedigen om vooral door te zetten. In het begin is het niet wat je verwacht en het kost de nodige moeite, maar het resultaat is het meer dan waard!

Greetz Fairy
Life is too important to be taken seriously!
pi_36509668
Wat een mo0i verhaal zeg Motiveerd me weer

ciao0
pi_36512109
Hey Octopussy,

Heb nu zelf 2 maanden Minocycline geslikt en daarvoor 3 maanden Klacid. Die Klacid hielp geen fuck maar die Minocycline wel.. Nou hoelang kreeg jij weer opnieuw puisten dan? Het is nu wel gaaf maar nog een keer die ellende trek ik echt niet!! Moet nu gewoon mijn huid blijven gebruiken met md formulations en dus die zalf van vitamine a zuur. Hoop dat dat ook voldoende gaat helpen.
pi_36512164
Sorry bedoelde niet Octopussy maar Fairy_eleven..
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:56:08 #271
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36519406
Ik heb besloten om niet meer te gaan jammeren over mijn lage dosering Ik merk nu al dat het werkt

Dacht eerst dat mijn huid zo aan het verbeteren was omdat ik nu heel gezond eet. Dit heeft er natuurlijk ook wel mee te maken, maar ja mijn lippen drogen nu ook uit. En dat heeft natuurlijk met de pilletjes te maken
pi_36529756
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm ik gebruik het nu 1 maand en 3 weken, en ik krijg nog steeds nieuwe pukkels.... Terwijl ik het idee heb dat de rest van jullie helemaal geen nieuwe meer krijgen!
Nou troost jezelf, ik kreeg er dit weekend ook weer 10 ofzo. Gisteren bij de dermatoloog geweest en die zei dat je tot twee maandne na aanvang nog uitbarstingen kunt krijgen. Ik ben nu 2,5 maand bezig, moest gewoon nog effe geduld hebbenz ei ze. De pukkels verdwijnen wel sneller, maar mn kin blijft onrustig en mn neus ook
It's all about respect!
pi_36529936
Oja, verdere Update: Ik heb toch best wat bijwerkingen gekregen sinds ik op 60mg zit, terwijl ik dus eerder zo enthousiast was omdat ik met mn 40mg amper wat merkte.

Toch adviseerde de dermatologe me gisteren om nog effe door te bikkelen, aangezien andere dingen zoals Minocycline me gewoon niet geholpen hebben.

Ik heb nu ook last van gewrichtspijnen maar dat is echt wel te overzien. Heb gewoon veel minder energie en sporten enzo, dat laat ik nu maar eventjes. Het is nog maar twee maandjes, dan kan ik weer volop gaan herstellen.

Het is sowieso veel makkelijker vol te houden als je merkt dat het werkt. Ik heb helaas weer allemaal pukketljes nu en het gaat echt af en aan. Dan is die vermoeidheid erg frustrerend ja. Maar goed, ik geloof er niet in dat dat puur en alleen door de ROA komt.

Zoenen moet ik echt mee oppassen, de tandarts wacht maar mooi nog even want mn lippen zijn gewoon echt teringdroog. maar ook dat is hoogstens irritant, niet pijnlijk of onoverkomelijk.


De naarste bijwerking lijkt wel te zijn dat ik echt amper een libido heb, iets dat echt niet bij me past. Maar ook dat kan ik niet puur aan de Roa wijten. Ben tegelijkertijd met de Yasmin begonnen en heb een hoop gestress gehad met de liefde de laatste maanden, dus dat kan het ook wel zijn. geen idee.


Ach, ik ben nu over de helft en ik zie het zelf ook maar zo: doorzetten. Het valt allemala best wel mee, het is maar net hoe je er zelf mee omgaat

Succes iedereen hier!
It's all about respect!
pi_36545191
Weet je waar ik nu zo'n schijt hekel een heb,

Dat er steeds weer nieuwe puistjes terugkomen.

Wat denken die puistjes wel niet, zomaar op mijn huid zitten. terwijl ik ze niet eens uitgenodigd heb

Hufters
[url=http://profile.xfire.com/kod0albert][img]http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/0/kod0albert.png[/img][/url]
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:16:50 #275
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_36547155
-edit: doe normaal joh

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 01-04-2006 12:28:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')