abonnement Unibet Coolblue
pi_35308743
net het nummer on an island voor het eerst gehoord. ik vind het eigenlijk best goed. vooral crosby & nash in het achtergrondkoor geven het nummer wel een heel mooi harmonieus randje. en het soleerwerk van gilmour is ook top. typisch dat dit nummer meer als floyd klinkt dan momentary lapse of reason en the division bell bij elkaar. misschien omdat het niet zo'n krampachtige poging is om als pink floyd te klinken. ik ben erg benieuwd naar de rest van het album.

pi_35309060
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:48 schreef rheingold het volgende:
typisch dat dit nummer meer als floyd klinkt dan momentary lapse of reason en the division bell bij elkaar. misschien omdat het niet zo'n krampachtige poging is om als pink floyd te klinken.
Ehh... Die albums zijn gewoon van Pink Floyd. Wat je nu zegt is erg vreemd: 'Pink Floyd probeert krampachtig Pink Floyd na te doen'. Ik neem aan dat je hiermee aan probeert te geven dat de drie resterende bandleden krampachtig de sound van de tijd met Waters proberen na te doen?

Dat is evengoed een vreemde statement aangezien de band gewoon zijn eigen weg is gegaan en absoluut niet teruggrijpt op voorgaande albums (uit de periode met Waters).

Verder moet ik me nog verdiepen in het nieuwe album van Gilmour.
pi_35309493
gilmour was toch de aanjager van de nieuwe pink floyd vanaf eind jaren 80. omdat hij geen zin zou hebben de rest van muzikale carriere als sessiemuzikant te moeten slijten. gilmour heeft wel degelijk een probleem gehad bij het schrijven van de muziek voor de twee waters-loze albums getuige het groot aantal mensen die hij heeft betrokken bij de totstandkoming van de composities. ik heb het altijd een krampachtige poging gevonden om te klinken als.....pink floyd. gilmour heeft de fans duidelijk willen geven wat ze wilden hebben. dus wat ik zeg is niet vreemd. het schijnt zelfs zo te zijn dat hij mensen van 10cc benaderd heeft of ze hem wilden voorzien van een tot de verbeelding sprekend concept aangezien de mensen van 10cc daar nooit om verlegen zaten
en nu dus on an island waar zo'n beetje al de mensen op meedoen die ook op de twee waters-loze pink floyd platen spelen. behalve dan nick mason maar die was op de twee laatste floyd platen ook nauwelijks te horen; momentary lapse of reason en the division bell zijn qua drums vrijwel geheel geprogrammeerd. gelukkig is dat op on an island niet het geval en dat klinkt gelijk een stuk natuurlijker. maar ik moet de rest nog horen. de single is in ieder geval veel belovend.
pi_35315363
Enig bezwaar tegen als ik dit topic laat mergen met deze?

David Gilmour

Je post is er iig een welkome aanvulling op
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')