abonnement Unibet Coolblue
pi_35297665
quote:
AMSTERDAM - Als je in een van de grote steden loopt, hoef je niet raar op te kijken als je Marokkaans of Turks op straat hoort. Maar niet alleen een buitenlandse taal wordt vaak gebruikt, tegenwoordig hoor je ook veel Nederlanders met een Marokkaanse tongval.

Marokkaanse tongval populair

Het Marokkaanse accent wordt gezien als grappig, zo blijkt uit een onderzoek van het Genootschap Onze Taal. Dat is waarschijnlijk de reden dat veel autochtonen de specifieke tongval gebruiken.

Ook het feit dat Marokkanen van de tweede en derde generatie het accent gebruiken, is opvallend. Zij zijn in Nederland opgegroeid, maar kiezen bewust voor het accent om te laten zien dat ze Marokkaans zijn en niet bij de autochtone Nederlanders horen.

Je kunt niet alleen Marokkanen en Nederlanders op het accent betrappen. Ook Turken en andere allochtonen spreken met een Marokkaans accent. Volgens de onderzoekers willen ze graag laten horen dat ze allochtoon zijn en maakt het daarbij niet uit wat voor allochtoon precies.

Het accent wordt niet altijd gebruikt. Bij een sollicitatie proberen de jongeren het accent te verbloemen terwijl Ali B. tijdens een optreden voor een Marokkaans publiek zijn accent juist aandikte.

Zal dit niet eerder te wijten zijn aan de mislukking van integratie, het behoorlijk Nederlands leren spreken op scholen, en leeghoofdigheid van de jeugd.

Zum Kotzen dit
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:04:58 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35297745
wat is probleem
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_35297817
Deze TS moet mijn matties niet gaan dissen, weet je, ik sweer het je, hij gaat spijt krijgen!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 20 februari 2006 @ 19:07:34 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35297852
jawat , waarom jij discrimineer
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_35297861
Kansloos
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_35297881
You've got to be kidding me!
  maandag 20 februari 2006 @ 19:09:12 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35297925
lowest common denominator kennelijk!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35297928
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:06 schreef milagro het volgende:
Deze TS moet mijn matties niet gaan dissen, weet je, ik sweer het je, hij gaat spijt krijgen!


Het klopt wel, mijn jongste zit op een keurige Montessori-school (lees: Montessooojjri) en als ie stoer wil doen gaat ie ineens ook zo raar praten.
Rammen we er nog wel uit.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_35297985
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:09 schreef shmoopy het volgende:

[..]
Rammen we er nog wel uit.
Dat is een moeder
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_35298012
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:09 schreef shmoopy het volgende:
Rammen we er nog wel uit.
Tuurlijk meid .
  maandag 20 februari 2006 @ 19:12:49 #11
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_35298062
Iedereen doet het
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_35298132
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:09 schreef shmoopy het volgende:

[..]



Het klopt wel, mijn jongste zit op een keurige Montessori-school (lees: Montessooojjri) en als ie stoer wil doen gaat ie ineens ook zo raar praten.
Rammen we er nog wel uit.
Ik mag het hopen, shmoopy

Voor iedere keer dat mijn kids bij keuze deze en die door elkaar halen een knal, praat normaal!

Deze meisje , ken jij haar, zij is die zus van die jongetje, die bij die viskraampje werkt, je weet tog.
Zij gaat mij echt irriteren, weet je, zij denkt dat ze God is ofso, joh, ik sweer het je.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 20 februari 2006 @ 19:15:04 #13
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_35298149
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:10 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Dat is een moeder
lekker rammen
  maandag 20 februari 2006 @ 19:18:29 #14
55502 CpKurk
The one and only
pi_35298266
Ik zweer het je!
Even a stopped clock gives the right time twice a day
pi_35298353
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef CpKurk het volgende:
Ik zweer het je!


het is:

'k sssweert juh!
pi_35298407
Er is overigens niks mis met een Marokkaanse tongval, alleen bij witte Hollandse boerenjochies is het geen gezicht, dat dat even duidelijk is.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_35298489
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef shmoopy het volgende:
Er is overigens niks mis met een Marokkaanse tongval, alleen bij witte Hollandse boerenjochies is het geen gezicht, dat dat even duidelijk is.
het is gewoon sneu kuddegedrag
pi_35298542
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:22 schreef shmoopy het volgende:
Er is overigens niks mis met een Marokkaanse tongval, alleen bij witte Hollandse boerenjochies is het geen gezicht, dat dat even duidelijk is.
oh nou ik vind het bij derde generatie hang-scooter knulletjes net zo suf, hoor
alleen de jongetjes hebben er last van, lijkt het wel, de meisjes praten gewoon zonder accent.

het is niet enkel het accentje namelijk, maar de totaal van de potgerukte grammatica, waardoor het lijkt alsof ze nog geen jaar in NL wonen.

Een Marokkaanse tongval is leuk als je een groot deel van je jongste jaren in Marokko hebt doorgebracht, maar dat aangeleerde mocroflava taaltje is echt te suf, wie het ook debiteert.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 20 februari 2006 @ 19:27:46 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35298599
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:24 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

het is gewoon sneu kuddegedrag
idd.

Ik hoop dat ze er over heen groeien.. denk het wel eigenlijk
Vampire Romance O+
  maandag 20 februari 2006 @ 19:27:53 #20
32015 suus21
Andre rocks!
pi_35298605
ik kan er niet bij dat je het meest afschuwelijke taaltje/accent (plus volk) wilt kopieeren..?
fijn!
pi_35298876
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:27 schreef suus21 het volgende:
ik kan er niet bij dat je het meest afschuwelijke taaltje/accent (plus volk) wilt kopieeren..?
och, kijk naar het fenomeen 'wiggers'. Het gebeurt nou eenmaal ookal slaat het nergens op.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:39:28 #22
521 ruby
Hell yeah!
pi_35299075
rezzzpect weetjuh.

Lieden die het accent kopiëren.
Als je het nou eenmaal van je zelf hebt, oke.. Maar om het nou na te gaan doen, dat is best zielig....nee heel zielig bedoel ik.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_35299127
VERSCHRIKKELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_35299150
bah
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_35299152
Net een graadje erger dan lui die constant Hans Teeuwen nadoen. Hoewel..
  maandag 20 februari 2006 @ 19:43:22 #26
141711 krullul
altijd krom...
pi_35299252
Dit valt me ook regelmatig op, met name in pauperbuurten hier in de stad. Robin van Persie is hiervan ook een goed voorbeeld trouwens.
Stijf is voor mietjes.
pi_35299274
Ergens vind ik het wel grappig. Maar dat komt dan vast wel omdat de lieden die ik het hoor gebruiken het puur voor de grap doen en het niet zien als hun dagelijkse taalgebruik om zich als 'allochtoon' te onderscheiden.
pi_35300668
Nog gezelliger wordt het als er voor ieder bijwoord en bijvoeglijk naamwoord en zelfstandig naamwoord het woordje kanker geplaatst wordt., tokkie meets mokkie

"Kanker, man, ik heb dus echt zo'n kankerplasma teevee gekocht, man, kankergroot beeld, man, ik sweer het je, jongen, ik ga echt nooit meer naar die kankerbioscoop, ik sit prima thuis, jongen, echt kanker mooi , man, oh kanker, ik moet eruit hier, kankerkoud buiten, joh, echt so erg, ik zei tog, doe normaal , man, het is kankerweer, man, ik ga echt niet lang in de stad, jongen, kankert op, man, ik sweer het je, echt zo kankerkoud, jongen, heeeeeeeeeeey chauffeur, doe open, man, kankertjes"


Die leipe haagsche mocro flava!!!!!!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 20 februari 2006 @ 20:18:53 #29
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35300981
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:12 schreef milagro het volgende:
Nog gezelliger wordt het als er voor ieder bijwoord en bijvoeglijk naamwoord en zelfstandig naamwoord het woordje kanker geplaatst wordt., tokkie meets mokkie

"Kanker, man, ik heb dus echt zo'n kankerplasma teevee gekocht, man, kankergroot beeld, man, ik sweer het je, jongen, ik ga echt nooit meer naar die kankerbioscoop, ik sit prima thuis, jongen, echt kanker mooi , man, oh kanker, ik moet eruit hier, kankerkoud buiten, joh, echt so erg, ik zei tog, doe normaal , man, het is kankerweer, man, ik ga echt niet lang in de stad, jongen, kankert op, man, ik sweer het je, echt zo kankerkoud, jongen, heeeeeeeeeeey chauffeur, doe open, man, kankertjes"


Die leipe haagsche mocro flava!!!!!!
Kanker is in de spreektaal een woord dat het opeenvolgend woord versterkt. Dit is overal zo.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_35301076
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:18 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Kanker is in de spreektaal een woord dat het opeenvolgend woord versterkt. Dit is overal zo.
is het werkelijk, joh
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35301449
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef milagro het volgende:

[..]

oh nou ik vind het bij derde generatie hang-scooter knulletjes net zo suf, hoor
alleen de jongetjes hebben er last van, lijkt het wel, de meisjes praten gewoon zonder accent.

het is niet enkel het accentje namelijk, maar de totaal van de potgerukte grammatica, waardoor het lijkt alsof ze nog geen jaar in NL wonen.

Een Marokkaanse tongval is leuk als je een groot deel van je jongste jaren in Marokko hebt doorgebracht, maar dat aangeleerde mocroflava taaltje is echt te suf, wie het ook debiteert.
NOT!! die zijn minstens zo erg!!
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_35301522
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef Cleetje het volgende:

[..]

NOT!! die zijn minstens zo erg!!
ja die NL snolletjes die om die gasten heen hangen, en idd ook wel een aantal Marokkaanse meisjes, maar het zijn vooral de jongens bij wie de grammaticale logica compleet ontbreekt, hoor. (ik doel niet eens zo op het accent dus, maar de woordkeuze, zinsbouw)
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 20 februari 2006 @ 20:30:12 #33
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_35301541
Ik vind het wel grappig klinken. Vooral als je het met Groningse woorden doet
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 20 februari 2006 @ 20:30:58 #34
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35301576
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef milagro het volgende:

[..]
alleen de jongetjes hebben er last van, lijkt het wel, de meisjes praten gewoon zonder accent.
Hier niet hoor, eerder andersom. De meisjes praten juist van 'sooo doe beter normaal hoor'.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35301607
Niet dat het fake surinaams waar Raymann zijn show mee denkt te moeten opleuken zoveel beter is trouwens .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:31:52 #36
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_35301620
En terecht, een van de grappigste tongvallen. Het komt erop neer dat alle allochtonen zo gaan praten en enkele autochtonen die erbij horen. Je vriendjes uit de buurt krijgen er dus waarschijnlijk niet last van hoor.
Zyggie.
pi_35301663
Afknippen die tong van degene die zo vies durft te praten .
X
X
X
pi_35301713
Ik hoop dat over 10 jaar deze hele kut nep urban trend over is gewaaid, echt.
pi_35301785
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:30 schreef robh het volgende:
Ik vind het wel grappig klinken. Vooral als je het met Groningse woorden doet
Daar hebben ze toch heul geen Marokkanen. Je gaat als achtergestelde allochtoon toch niet naar een achtergesteld gebied verhuizen?
  maandag 20 februari 2006 @ 20:37:26 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35301868
Het klinkt meer als: 'ik zzweeretche'
Ik zat vandaag in de trein van Den Haag naar Amsterdam, tegenover me zat een (wit) meisje van een jaar of 13 met haar moeder. Ik verbaasde me over haar manier van praten, ze klonk namelijk niet alsof ze in een doodnormaal Hollands gezin was opgegroeid, maar ergens in de Mercatorbuurt in een Marokkaanse familie. Vond het echt shocking
pi_35301875
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hier niet hoor, eerder andersom. De meisjes praten juist van 'sooo doe beter normaal hoor'.
Capelle, zie ik, daar wonen heel veel Swaatjes en dushies, tog?

Nee, maar het klopt wel, meisjes doen het ook, maar het zijn vooral de jongens bij wie het opvalt, komt ws omdat die in grotere getale op straat rondhangen

Ik vind het gekanker helemaal suf klinken, als het door een hoofddoekdragend meisje gedaan wordt, juist van hen verwacht ik dat niet.
Je hoort zo vaak, dat die hoofddoek respect afdwingt bij jongens, en ik koppel daar dan ook een wat respectvoller taalgebruik aan vast.
Gaat opeens die mond open in de tram, als ze met zijn allen de tram in stormen , schrik je je helemaal de teeeeeeeeering.
Nemen de complete tram over, tetter tetter kanker dit kanker dat, heen en weer lopen, tetter tetter kanker kanker leve het VMBO kankerkader!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 20 februari 2006 @ 20:39:13 #42
141711 krullul
altijd krom...
pi_35301969
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hier niet hoor, eerder andersom. De meisjes praten juist van 'sooo doe beter normaal hoor'.
'Hij deed echt kankerstoer, ik zeggg zo van doe niet zo kankerstoer, je weet tog, hij s echt kankergek jonge.'
Stijf is voor mietjes.
pi_35301988
Haha dit is toch niet echt zo he? Nog nooit een NL zo horen praten nl.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:41:07 #44
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_35302075
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:39 schreef Wojworshebn het volgende:
Haha dit is toch niet echt zo he? Nog nooit een NL zo horen praten nl.
Nee het valt ook mee, alleen als je eenmaal hebt meegemaakt dat een witter dan wit nederlander zo praat blijft het je nogal bij.
Zyggie.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:41:54 #45
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35302113
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:37 schreef milagro het volgende:

[..]

Capelle, zie ik, daar wonen heel veel Swaatjes en dushies, tog?
In Scolla (Schollevaar ) wel.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35302141
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:41 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Nee het valt ook mee, alleen als je eenmaal hebt meegemaakt dat een witter dan wit nederlander zo praat blijft het je nogal bij.
Ik zou keihard in lachen uitbartsen denk ik
  maandag 20 februari 2006 @ 20:42:31 #47
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35302152
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:39 schreef Wojworshebn het volgende:
Haha dit is toch niet echt zo he? Nog nooit een NL zo horen praten nl.
Je woont zeker in Friesland ofzo?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35302231
Nee niet in Friesland..maar ik woon wel leuk..heb iig nog niemand met de marokkaanse tongval horen praten. Alleen Ali B. op de TV.
pi_35302247
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:12 schreef milagro het volgende:
Nog gezelliger wordt het als er voor ieder bijwoord en bijvoeglijk naamwoord en zelfstandig naamwoord het woordje kanker geplaatst wordt., tokkie meets mokkie

"Kanker, man, ik heb dus echt zo'n kankerplasma teevee gekocht, man, kankergroot beeld, man, ik sweer het je, jongen, ik ga echt nooit meer naar die kankerbioscoop, ik sit prima thuis, jongen, echt kanker mooi , man, oh kanker, ik moet eruit hier, kankerkoud buiten, joh, echt so erg, ik zei tog, doe normaal , man, het is kankerweer, man, ik ga echt niet lang in de stad, jongen, kankert op, man, ik sweer het je, echt zo kankerkoud, jongen, heeeeeeeeeeey chauffeur, doe open, man, kankertjes"


Die leipe haagsche mocro flava!!!!!!
Ik ben Hagenaar...een echte...geboren en getogen. Ik hoor dit soort praat inderdaad vaak buiten en ik word daar niet blij van. Vroegâh hooâde je alleijnug plat Haags in de âhwe buugtûh, en inderdaad: zoals jij / u beschreef, spreken ze er nu....eh....vooropgesteld dát ze überhaupt Nederlands kúnnen praten. Ik ben abonnee op het blad dat door de poststarter genoemd werd, "Onze Taal"; ik kan me best voorstellen dat dat gemaakte dialect van die Marokkaantjes grappig overkomt als je het niet dagelijks hoort, maar "andersj ies 't nie zjo kankâhleuk".
  maandag 20 februari 2006 @ 20:44:50 #50
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35302280
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:43 schreef Wojworshebn het volgende:
Nee niet in Friesland..maar ik woon wel leuk..heb iig nog niemand met de marokkaanse tongval horen praten. Alleen Ali B. op de TV.
Ali B praat niet echt met een Marokkaanse tongval.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')