abonnement Unibet Coolblue
pi_35289928
TVP

Bestaat er geen 'KRegExpEditor' voor windows?
  maandag 20 februari 2006 @ 19:20:42 #4
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_35298342
Hallo allemaal, ik heb een probleempje, namelijk ik heb zo'n VBulletin forum, maar ik kan deze niet installeren op mijn server. Ik heb de mogelijkheid tot PHP en MySQL, maar ik krijg de melding bij stap 3 dat er iets is foutgegaan. Het gaat om http://www.wapata.nl/forum/install/install.php?step=3
Bij http://www.wapata.nl/forum/install/install.php?step=2 kun je ervoor kiezen om de database te legen en het nog een keer te proberen, maar dat lukt me niet.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt,
Erik
Signature.
pi_35299721
Stel dat ik op mijn thuisserver eenofandere grote site ga rippen en in de database stop, zodat ik op een gegeven moment >1 gig aan data in MySQL heb. Probeert MySQL dat dan permanent in het geheugen te laden, zodat ik een gigantische (langzame) swapfile krijg? Of wordt het bij een query pas van de schijf gelezen en is het alsnog langzaam, maar zit het niet permanent in het geheugen?
pi_35300705
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef Nevermind het volgende:
Stel dat ik op mijn thuisserver eenofandere grote site ga rippen en in de database stop, zodat ik op een gegeven moment >1 gig aan data in MySQL heb. Probeert MySQL dat dan permanent in het geheugen te laden, zodat ik een gigantische (langzame) swapfile krijg? Of wordt het bij een query pas van de schijf gelezen en is het alsnog langzaam, maar zit het niet permanent in het geheugen?
Waarom zou hij het in een swapfile zetten als het ook gewoon op je schijf staat?Het lijkt me handiger als MySql de index in zijn geheugen zet en de rest van schijf leest ofzo...
Ik kan me iig niet voorstellen dat er gebeurd wat jij zegt vraagt.

[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_ook op 20-02-2006 20:32:19 ]
pi_35301139
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:12 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Waarom zou hij het in een swapfile zetten als het ook gewoon op je schijf staat?Het lijkt me handiger als MySql de index in zijn geheugen zet en de rest van schijf leest ofzo...
Ik kan me iig niet voorstellen dat er gebeurd wat jij zegt.
Ik zeg het ook niet, ik vraag het
pi_35303809
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:20 schreef eer-ik het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een probleempje, namelijk ik heb zo'n VBulletin forum, maar ik kan deze niet installeren op mijn server. Ik heb de mogelijkheid tot PHP en MySQL, maar ik krijg de melding bij stap 3 dat er iets is foutgegaan. Het gaat om http://www.wapata.nl/forum/install/install.php?step=3
Bij http://www.wapata.nl/forum/install/install.php?step=2 kun je ervoor kiezen om de database te legen en het nog een keer te proberen, maar dat lukt me niet.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt,
Erik
kijk eerder eens op de vBulletin forum. Volgens mij is er wel vrij duidelijke handleiding. Met je vraag kunnen we niets. Misschien specifiekere vraag over wat je moet invullen maar niet zeker weet?
  maandag 20 februari 2006 @ 21:22:59 #9
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_35304230
Nou, kijk, ik heb de config file gewoon ingevuld, en dat heb ik een paar keer nagekeken, maar daar staat niks mis in...
Ik krijg de volgende melding:
quote:
Database error in vBulletin :

Invalid SQL:

CREATE TABLE deletionlog (
primaryid INT UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0',
type ENUM('post', 'thread') DEFAULT 'post',
userid INT UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0',
username VARCHAR(100) NOT NULL DEFAULT '',
reason VARCHAR(125) NOT NULL DEFAULT '',
PRIMARY KEY (primaryid, type)
);

MySQL Error : All parts of a PRIMARY KEY must be NOT NULL; If you need NULL in a key, use UNIQUE instead
Error Number : 1171
Date : Monday, February 20th 2006 @ 09:19:05 PM
Script : http://www.wapata.nl/Vbulletin/install/install.php?step=3&emptydb=true&confirm=true
Referrer : http://www.wapata.nl/Vbulletin/install/install.php?step=3&emptydb=true&confirm=true
IP Address : 80.127.69.223
Username :
Classname : vb_database
Maar het probleem is, dat ik daar geen kont van snap
Ik heb wel al op de site van Vbulletin gekeken, maar daar word ik ook niet echt veel wijzer van ...

Dit script maakt alle tabellen zelf, maar deze tabel kan hij niet maken denk ik?
Signature.
pi_35304788
Maakt hij de database zelf ook? Kun je zien of er tabellen zijn aangemaakt via phpmyadmin oid (ik neem aan dat je het niet op een eigen webserver installeert, maar op een webhoster?
pi_35305015
De primary keys moeten allen NOT NULL zijn. primaryid is dat wel, maar type niet.

Ik zou niet weten waarom type OOK een primaryid moet zijn, dus kun je dat 'type' er niet uit halen? Ofwel, kun je de SQL wijzigen?

edit: En uhhh, uberhaupt op het forum daarzo gezocht? http://www.vbulletin.com/forum/search.php?searchid=256068
pi_35305162
-

[ Bericht 100% gewijzigd door the_disheaver op 20-02-2006 21:40:22 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 21:58:35 #13
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_35306139
eeeuh, nee, de database maakt hij niet zelf, die heet wapata.
Er zijn wel tabellen aangemaakt inderdaad, maar hij komt niet verder dan datastore...
http://i1.tinypic.com/o7k5jq.jpg
Daar het plaatje, kan je het evt zien...
En, nee, niet op het forum gekeken eigenlijk
Signature.
pi_35306273
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:58 schreef eer-ik het volgende:

En, nee, niet op het forum gekeken eigenlijk
Doe dat dan toch maar wel... Het probleem is vaker voorgekomen, en oplossing staat er ook wel bij.
  maandag 20 februari 2006 @ 22:08:43 #15
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_35306667
magnificent, het werkt allemaal
iig bedankt!
Signature.
pi_35307197
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef Nevermind het volgende:
Stel dat ik op mijn thuisserver eenofandere grote site ga rippen en in de database stop, zodat ik op een gegeven moment >1 gig aan data in MySQL heb. Probeert MySQL dat dan permanent in het geheugen te laden, zodat ik een gigantische (langzame) swapfile krijg?
MySQL heeft strakke restricties op het geheugengebruik, waarschijnlijk zal een groot deel van de indices en bepaalde delen van de data wel gecached worden door MySQL zelf. Voor de rest kun je prima vertrouwen op de block cache van het besturingssysteem waar het op draait.
quote:
Of wordt het bij een query pas van de schijf gelezen en is het alsnog langzaam, maar zit het niet permanent in het geheugen?
Een query hoeft niet langzaam te zijn, zolang je maar de juiste indices gebruikt.
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_35310055
ik heb een script dat stats in mijn database pompt maar ik wil er een error check in dat wanneer de pagina niet geladen kan worden dat hij bijvoorbeeld refreshed en nog eens probeert en dat er een mailtje wordt gestuurd bijvoorbeeld
de code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$lines
= file('http://URL');
while(
$i &lt; 300)
{
preg_match_all($regex,$lines[$i],$needle);
  
$needle = split(' ',$needle[0][0]);
  if(
$needle[0] != '' && is_numeric($needle[0]))
  {
    
$query = RunQuery("INSERT INTO");
    
CloseConDB($con);
    exit;
  }
$i++;
}
?>


de niet echt nuttige info er eff uitgewerkt

i wordt nu gebruikt om een x aantal rijen af te gaan (deze rij is variable en daaarom moet ik een loop gebruiken!)
nou heb ik dus de vraag: hoe kan ik zo slim mogelijk een error check erin zetten zodat bij een "pagina kan niet worden gevonden" error hij refreshed en/of iets anders doet?


yips only dus e.v.t. functies die ik zou moeten gebruiken, wil zelf ontdekken hoe de vork in de steel zit, geven jullie me maar de vork en de steel

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 20-02-2006 23:23:17 ]
pi_35318190
$view = "0";

if ($view){ echo "check"; }

ziet hij $view als een boolean ofzo? want hij echoed geen check?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_35318226
Welkom tot de wereld van PHP's Loose Typing

Het houdt in dat het type van variabelen los kan worden omgezet. De string '0' is gelijk aan de boolean false, en omdat je daar een if-constructie hebt die op een boolean slaat wordt de string $view ook zo behandeld.

Als je een goede boolean check wilt doen, doe je dit:

$view = '0';

if ($view === true) { echo 'check'; }

Drie is-tekens dus om ook het type te controleren. Wil je weten of er iets in de string zit, dan kan dat op verschillende manieren:

if ($view != '') {}
if (strlen($view) > 0) {}

Etc
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_35318672
aaaah

tenks!

en isset($view)?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_35331789
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:48 schreef Desdinova het volgende:
en isset($view)?
Die bepaalt of een variabele bestaat. Wat houd je tegen om het uit te proberen?
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_35347846
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
$query
= "SELECT * FROM MRprocesses WHERE MasterID = '0' ORDER BY Name ASC";
$result = mysql_query($query);

while (
$row = mysql_fetch_object($result)){

    
$query2 = "SELECT * FROM MRprocesses WHERE MasterID = '".$row-&gt;ID."' ORDER BY Name ASC";
    
$result2 = mysql_query($query2);
    
    while (
$row2 = mysql_fetch_object($result2)){
    
        
$query3 = "SELECT * FROM MRprocesses WHERE MasterID = '".$row2-&gt;ID."' ORDER BY Name ASC";
        
$result3 = mysql_query($query3);
        
        while (
$row3 = mysql_fetch_object($result3)){
            
            
$query4 = "SELECT * FROM MRprocesses WHERE MasterID = '".$row3-&gt;ID."' ORDER BY Name ASC";
            
$result4 = mysql_query($query4);
        
            while (
$row4 = mysql_fetch_object($result4)){
            
            }
        }
    }
}
?>


kan dit automatisch tot in het oneindige? dus tot er geen resultaat meer is zeg maar?
pi_35348003
@InsaneM666

Ja, maar dat kun je beter met een recursieve functie doen. Overigens is zo'n operatie wel érg databaseintensief, in de vorige topics zijn een paar treestructuren besproken waarvan je er wellicht een paar van kunt gebruiken
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_35367923
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:15 schreef mschol het volgende:
ik heb een script dat stats in mijn database pompt maar ik wil er een error check in dat wanneer de pagina niet geladen kan worden dat hij bijvoorbeeld refreshed en nog eens probeert en dat er een mailtje wordt gestuurd bijvoorbeeld
de code:
[ code verwijderd ]

de niet echt nuttige info er eff uitgewerkt

i wordt nu gebruikt om een x aantal rijen af te gaan (deze rij is variable en daaarom moet ik een loop gebruiken!)
nou heb ik dus de vraag: hoe kan ik zo slim mogelijk een error check erin zetten zodat bij een "pagina kan niet worden gevonden" error hij refreshed en/of iets anders doet?


yips only dus e.v.t. functies die ik zou moeten gebruiken, wil zelf ontdekken hoe de vork in de steel zit, geven jullie me maar de vork en de steel
niemand ?
pi_35368336
lijkt mij dat als je page niet wordt geladen, je hele script niet aangeroepen wordt?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')