abonnement Unibet Coolblue
pi_35273209
Deeltje 3 alweer!

deel1
Hoe verkrijg ik 250 pk?

deel 2
Hoe verkrijg ik 250 pk deel 2


Het gaat om een Seat Ibiza Cupra
De keuze is ondertussen gemaakt en de auto is van 156 pk naar een 200-210 pk opgewaardeerd.
-aanpassen mtotrmanagement (chip)
-andere dumpvalve
-carbon lucht inlaatsysteem
-Foam luchtfilter

De remmen zij ook onderhanden genomen
-Brembo race schijven
-speciale remblokken

Verder ligt er voor en achter pirelli p zero nero onder

Deze aanpassingen hebben er voor een leuk budget ( ongeveer 2.200,00 euro)
een giftig karretje van gemaakt.
Ondanks mijn eerdere uitspraak dat ik overig budget zou bewaren voor de aanschaf van een suub sti, ga ik hier op teug komen.
Aangezien ik in 2006 een auto van de zaak ga rijden, heb ik besloten om de Seat aan te houden en er een projectje van te maken.

Ik heb een gesprek gehad met C&E turbo parts en zij kunnen een andere turbo monteren. Samen met een aantal aanpassingen is het vermogen op te schroeven naar een veilige 280 pk.
Zij zullen enkele onderdelen moeten vervangen en tevens het management moeten aanpassen.

Om dit alles goed op de weg te krijgen wil ik enkele stabilisator stangen laten monteren en de auto voorzien van een andere ophanging.
Tevens denk ik eraan om een sterkere as te gaan gebruiken.
De intercooler krijgt het zwaar, dus voor de intercooler komt er een speciaal koelsysteem. Nter cooling, waarbij zeer koude co2 op de intercooler wordt gespoten.

Als dat alemaal rond is ga ik mijn oude audio systeem inbouwen. Wat ik al eens eerder heb gedaan in mijn oude laguna, in een ander topic.


Nou.... ik heb de planning voor 2006 klaar.
Nu alles gaan uitvoeren! De liefhebbers kunnen zo af en toe eens een kijkje komen nemen in het topic en de typische fok älsikmaarcommentaarkangeven""ers mogen natuurlijk het topic komen vervuilen met moraalverhalen en negatieve feedback.
Oftewel your average new topic.

Zo de basis is gelegd op naar een wel erg pittige Seat.

De auto
















2 filmpjes, oude laguna als vergelijk
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/70-120 in 3.MPG

http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/0-110.MPG

de seat
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/60-110 in 2.MPG

[ Bericht 87% gewijzigd door ThaFreak op 22-04-2006 17:39:43 ]
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35273611
die powercontroller is dus eigenlijk gewoon een boostcontroller?
pi_35273987
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:08 schreef Nerdmans het volgende:
Mja zover ik t heb begrepen is tot stage 6 alles goed mogelijk met Stock internals.
Ik heb echter wel mn vragen bij de verschillen tussen stage 4 tm 6. Ik heb namelijk niet t idee dat er veel meer zal gebeuren dan de druk opschroeven.
Prijs stage 4 is 4600
Prijs stage 5 is 6200
Prijs stage 6 is 7300

verder komen er de kosten bij van een uilaat en montage.
Iemand enig idee of t reele prijzen zijn?
tja verschil tussen 4 en 5/6 is iig de fmic
daar moet je zo'n 1k voor rekenen

en zit er tussen de stages geen verschil in turbo's ?
  maandag 20 februari 2006 @ 02:49:43 #4
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35277810
Ik denk het (dat er verschil in turbo's zit dus) wel. Je kunt zien dat bij elke stap het maximale koppel steeds later (bij een hoger toerental dus) vrijkomt waardoor ik meteen denk aan grotere turbo's (spoelt langzamer op) en ook zie je dat het vermogen steeds iets hoger toerental vrijkomt (daar heb je die grotere turbo's dus voor omdat de kleinere apparaten nog wel 'ns buiten adem raken op een gegeven moment.

Neemt niet weg dat ik de prijsverschillen tussen de verschillende stages ronduit riant vind!

edit: ik zag het intercoolerverhaaltje even over het hoofd. Een frontmounted intercooler monteren zal inderdaad flink cashen zijn want da's gewoon veel werk (leidingen verleggen etc.). Verschil tussen 5 en 6 valt nog wel mee; als er bv. al sprake is van een andere downpipe (ivm passing) dan valt deze stap nog wel mee.

Ik ben trouwens bij het vermogen van 340 pk en vooral de 390 Nm aan koppel meer bezorgd over de betrouwbaarheid van de bak en diff. dan over de betrouwbaarheid van het blok!
Life is too short don't stress every day
pi_35280013
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:25 schreef Repeat het volgende:
die powercontroller is dus eigenlijk gewoon een boostcontroller?
inderdaad
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35280232
quote:
Op maandag 20 februari 2006 02:49 schreef Kolkie het volgende:
Ik denk het (dat er verschil in turbo's zit dus) wel. Je kunt zien dat bij elke stap het maximale koppel steeds later (bij een hoger toerental dus) vrijkomt waardoor ik meteen denk aan grotere turbo's (spoelt langzamer op) en ook zie je dat het vermogen steeds iets hoger toerental vrijkomt (daar heb je die grotere turbo's dus voor omdat de kleinere apparaten nog wel 'ns buiten adem raken op een gegeven moment.

Neemt niet weg dat ik de prijsverschillen tussen de verschillende stages ronduit riant vind!

edit: ik zag het intercoolerverhaaltje even over het hoofd. Een frontmounted intercooler monteren zal inderdaad flink cashen zijn want da's gewoon veel werk (leidingen verleggen etc.). Verschil tussen 5 en 6 valt nog wel mee; als er bv. al sprake is van een andere downpipe (ivm passing) dan valt deze stap nog wel mee.

Ik ben trouwens bij het vermogen van 340 pk en vooral de 390 Nm aan koppel meer bezorgd over de betrouwbaarheid van de bak en diff. dan over de betrouwbaarheid van het blok!
Volgens mij blijft de turbo hetzelfde ...
Ik moet alles ook nog even uitdiepen hoor, deze offerte was op basis van een initieel gesprek wat we hebben gehad.
Ik denk er zelf aan om om stage 4 in te stappen, maar wel meteen de front mounted intercooler te nemen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 20 februari 2006 @ 11:51:41 #7
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35282853
Laat ik het dan zo zeggen: als alle hardware hetzelfde blijft vind ik het wel weer veel geld.
Life is too short don't stress every day
pi_35283815
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:51 schreef Kolkie het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen: als alle hardware hetzelfde blijft vind ik het wel weer veel geld.
ik bedoel dat stage 456 met dezelfde turbo zijn.
Stage 4 start met montage andere turbo
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35284066
teuveupeu
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 16:32:15 #10
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35292245
quote:
ik bedoel dat stage 456 met dezelfde turbo zijn.
Stage 4 start met montage andere turbo


Precies, daarom vind ik het verschil tussen stage 4 en 6 zo groot (2700 euro voor een FMIC is best veel geld). Maargoed, je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Life is too short don't stress every day
pi_35292393
tvp
pi_35298270
ach reken voor aanpassen van chip ed ook zo'n 1000 a 2000 euro
turbo + omleggingen ed om te monteren ook zoiets

is wel redelijk bedrag volgens mij

misschien dat ik binnenkort ook eens ga info of er nog stage3 ofzo voor mij mogelijk is
uitlaat en fmic heb ik al, nu zit ik op turbomax (270pk/430Nm)
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:18:59 #13
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_36969471
fuck, t schiet niet op met sparen zeg!
Ik heb een nieuw bed en een nieuwe bank gekocht wheheh komt niet ten goede van de seat.

heb pas 3k

. . . .en met dat zonnetje zit ik ook alweer op marktplaats te zoeken naar een leuke cabrio.
Pfff waarom ben ik niet gewoon erg rijk ofzo.

Ach ja ik heb met succes mn foon een aantal vhs tapes en een memorycard verkocht, s toch weer 140 euro xtra

Ik ga een sponsortopic openen ofzo.

Ik was vanavond zo onbeleefd om een Toyota supra uit te dagen.
Ik werd dan ook keurig zoekgereden....
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_36969645
En terecht Nerdmans

[ Bericht 5% gewijzigd door jochem8 op 14-04-2006 23:24:53 (typo) ]
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:31:10 #15
46960 StefanP
polemicist
pi_36969827
Ik vind de prijzen flink hoog!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36970615
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:18 schreef ddx het volgende:
ach reken voor aanpassen van chip ed ook zo'n 1000 a 2000 euro
turbo + omleggingen ed om te monteren ook zoiets

is wel redelijk bedrag volgens mij

misschien dat ik binnenkort ook eens ga info of er nog stage3 ofzo voor mij mogelijk is
uitlaat en fmic heb ik al, nu zit ik op turbomax (270pk/430Nm)
Aanpassen van de chip 2000 euro? Ik heb een AEM volledig programmeerbare ecu voor minder.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_36976966
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:18 schreef Nerdmans het volgende:

Ik was vanavond zo onbeleefd om een Toyota supra uit te dagen.
Ik werd dan ook keurig zoekgereden....
Welke kleur en waar was dat?
ik ben dan wel blond, ik rij wel in een supra...
pi_36978082
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:54 schreef suprachick het volgende:

[..]

Welke kleur en waar was dat?
Een zwarte in Veldhoven.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_36979309
Ik denk dat ik die weleens in Eindhoven rond heb zien rijden.
  zondag 16 april 2006 @ 04:31:57 #20
46960 StefanP
polemicist
pi_36997979
Een mk4? Op enorme 20" velgen? Die is nog stock, die moet je wel kunnen hebben met wat mods
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 16 april 2006 @ 05:41:15 #21
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36998169
jouw oude?
  zondag 16 april 2006 @ 06:09:10 #22
46960 StefanP
polemicist
pi_36998251
Nee, de eerste supra waar ik ben gaan kijken in Limburg destijds. Niet gekocht omdat het een vage auto was
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36999073
Nerdmans, check je mail
  zondag 16 april 2006 @ 22:05:08 #24
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_37017777
quote:
Op zondag 16 april 2006 04:31 schreef StefanP het volgende:
Een mk4? Op enorme 20" velgen? Die is nog stock, die moet je wel kunnen hebben met wat mods
Ik denk ook zeker dat ik hem kan hebben als ik mn tuningpakketje heb.
Nu is t tot de 50 kmh gelijk en dan kan ik t vergeten hoor.
En idd grote velgen en in t oranje staat er supra.

Hij hoestte ook behoorlijk wat zwarte rook uit, bij t in de toeren jagen van t blok
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 16 april 2006 @ 22:41:57 #25
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_37018875
Gaat het hier om 250 PK aan de wielen of de krukas?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')