bron: http://www.autoblog.nl/pivot/entry.php?id=3230quote:Audi komt eindelijk met een coupé-model, dat wisten we al en dat werd ook tijd! BMW en Mercedes hebben reeds meerdere coupe-modellen maar Audi heeft slechts de TT, kapperswagen pur sang. De nieuwe uitgave van het Duitse "Auto Motor und Sport" heeft een uitgebreid artikel met wat nieuwe foto's van de A5.
De Audi A5 coupé zal een 4.60 meter lange 2+2 luxe sportcoupé worden. Deze wordt gepositioneerd boven de TT, gericht op mensen die meer ruimte willen (of geen TT;). De eerste motoren zijn volgens AMS "uitsluitend" V6, dat wil zeggen een 3.2 FSI en een 3.6 FSI. De bekende twincharger (turbo plus compressor) zal niet gebruikt worden voor deze Audi A5.
Er wordt nog steeds rekening gehouden met een release in 2007, bovenstaande impressie is van Schulte-Nextline (via germancarblog.com).
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/17/volkswagen_concept_aquote:Volkswagen Concept A
Volkswagen staat op de autosalon van Genève met een nieuwe SUV concept. Iedereen dacht dat het om de Golf SUV zou gaan maar de Concept A is een geheel nieuw studiemodel. De VW Golf SUV heeft wel groen licht maar de Concept A laat zien waar het design van Volkswagen heen gaat... de verkeerde kant!
De concept schijnt gebruik te maken van de nieuwe 150pk Twincharger en een zestraps 4MOTION AWD. De deuren slaan in tegenovergestelde richting open, suicide style. De achterlichten doen me trouwens erg veel aan een Audi denken... (via jalopnik.com).
de Q3 is de audi steppenwolf.. een studiemodel van jaren terug..(parijs 2000 show volgens google)quote:Op zondag 19 februari 2006 12:32 schreef Googolplexian het volgende:
Zodie A7
![]()
MOOI!
Die Q3 is net een offroad TT
en de Z, 6 en los de Mquote:Op zondag 19 februari 2006 18:11 schreef Geqxon het volgende:
Je word bij Audi wel overspoeld door typenummers zo
A2, A3, A4, A5, A6, A7, A8
Q3, Q5, Q7
TT
Imho iets te veel. Doe mij maar lekker zoals BMW dat doet: 1-3-5-7 serie.
Als je die meetelt vergeet dan niet dat Audi de RS4, S4, RS6, S6, RS8 en S8 heeft. Ik volg het niet echt meer.quote:
A, B, C, E, G, M, R, S, V, Cl, Clk, Slk...toch nog goed te doen toch?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:14 schreef Pharell het volgende:
nou die type nummers zijn duidelijker dan dat van mercedes.. dat kan ik echt niet meer volgen
R en RS versies zijn gewoon snellere versies van bestaande A series. M voor BMW nu ook (met uitzondering van de M1)quote:Op zondag 19 februari 2006 18:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je die meetelt vergeet dan niet dat Audi de RS4, S4, RS6, S6, RS8 en S8 heeft. Ik volg het niet echt meer.
nvm:') in mijn eerdere post staat een typo ... S en RS bedoelde ikquote:Op zondag 19 februari 2006 19:07 schreef Geqxon het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de S, RS en R
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |