abonnement Unibet Coolblue
pi_35112615
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

ADD / ADHD - deel 2
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:16 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

ik heb een van mijn pasjes door de midden geknipt ik heb nu een huishoudrekening en daar krijg ik elke week 35 euro op en daar moet ik het mee doen
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:19 schreef Conflict het volgende:

[..]

De huls van concerta lost helemaal niet op, die poep je gewoon weer uit.
PS4 online: micro_nl
pi_35113243
Het is nooit te laat om niet aan te komen...ofzo.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_35118111
ADD the best.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_35124653
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:16 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

ik heb een van mijn pasjes door de midden geknipt ik heb nu een huishoudrekening en daar krijg ik elke week 35 euro op en daar moet ik het mee doen
Knap van je,. echt wel, ik ga het nog 1 keer proberen om het goed te doen en als ik weer de mist inga, gaat die van mij ook in 2en
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:07:07 #5
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35125739
Ik snapte de werking van concerta maar vroeg me af of je daar maar een vaste dosering in had. Bedoel met de ritalin kan ik een beetje aan klooien, op dagen dat ik t nodig heb een schepje meer. Heb ik t niet nodig, een schepje minder.
Maar met concerta heb je dus een aantal verschillende dosissen en thats it. Of kun je daar dan ook nog wat mee varieren? Dus maandag bijv 50mg en dinsdag 30 omdat ik dan bijv niet hoef te werken.

Want ik word nu echt compleet gestoord van mezelf, voor zover ik dat nog niet was. Ik vergeet dus stomweg mn pillen te nemen. En dan zit ik me af te vragen waarom ik me zo 'anders' voel en dan valt t me een poos later pas in
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:12:24 #6
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35125963
oja, idee om de OP aan te passen: wat links naar wat handige sites (hersenstorm en janssen-cilag ivm de terugkerende vragen over de vergoeding van concerta en weet ik welke sites nog meer)?
Wat tips voor de vergeetmutsjes onder ons (mezelf als hoofd vergeetmuts inbegrepen).
En misschien heeft iemand anders nog ideetjes
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_35125997
Roeij: Wat ingewikkeld allemaal met die medicatie erbij, alsof het zo niet moeilijk genoeg is
Als ik dat allemaal lees, word ik weer para
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:25:58 #8
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35132983
tja ingewikkeld. Het valt over het algemeen wel mee, als ik in mn agenda kijk en helder genoeg ben om aan mn medicatie te denken. 's Morgens mik ik de tabletten voor die dag in een medicijndoosje en dan hoef ik maar te slikken wat erin ligt op het moment dat mn agenda begint te jengelen dat ik mn 'shot' weer nodig heb.

Ach ja, ik zal er nog wel aan wennen, hoop ik. Zo niet dan ga ik over op de concerta, als het te betalen is.

Het is af en toe wel enorm vermoeiend allemaal. ik heb deze week echt een k*t week. Bah zit echt niet lekker in mn vel. Maandag echt een enorme baal/jank/emo dag gehad. Waarom geen idee, maar alles was me teveel. Ik denk dat t grotendeels ligt aan het feit dat ik op de uitslag van mn wao-keuring zit te wachten. En dat ik al maanden problemen heb met het uwv. Ze zouden me maandag terugbellen, dus niet. Dinsdag ook niet. Vandaag ook niet, dus ik wilde me al voorbereiden om morgen te gaan bellen. Kom ik thuis, ligt er een brief van het uwv. Dat ik dinsdag weer erheen moet, nu weer naar een of andere arbeidsdeskundige. en dat hij me dan gaat beoordelen welk werk ik wel of niet nog kan doen. en dan zou ik (volgens de brief) enkele weken later de uitslag horen. Nog langer wachten. En ik ken die 'enkele weken' van het uwv. Je mag blij zijn als het dan binnen een maand is.
Ik word daar dus echt goed gek van,zo frustrerend hoe die instantie met mensen omgaat.

Maar goed, dinsdag is het daar feest. Heb sowieso nog een appeltje te schillen met de keuringsarts. die kon zo, dwars door mn vel en spieren en de rest van de rommel wat er in je lijf zit, zien dat mn bekken scheef stond en dat dáár al mn 'fybromyalgie-achtige' klachten vandaan kwamen. Jaja, zo lust ik er nog wel een paar. Moest godzijdank een week later in t ziekenhuis bij de reumatoloog zijn. Verhaal uitgelegd, foto laten maken. En de uitslag: perfect bekken, absoluut geen scheefstand. En 2 reumatologen hebben de diagnose fm nogmaals bevestigd.
Heerlijk, zoals het uwv werkt. Tja er moeten meer mensen aan het werk. Dan verzinnen we toch even zelf een diagnose
Oja en de rest van mn klachten/problemen lagen allemaal aan mn zelfvertrouwen. Als ik daar iets aan deed kon ik alles volgens die kerel. Ik had bijna gezegd; schrijf me dan maar in voor de pilotenopleiding (mijn grootste droom ). Maar heb maar mn fatsoen gehouden. Dwaas dat t was.

Pffft, sorry dat t weer zo'n ellendig stuk tekst is geworden. Moest t even kwijt. Vooral aangezien mn pc net een paar uur terug in staking is gegaan. Kan ik dat ook nog doen deze paar klote dagen dat ik vrij heb.

Oke nu stop ik ermee, word een grote klaagzang.

trusten
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:10:01 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35135260
tvp
Vampire Romance O+
pi_35135861
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:25 schreef Roeji het volgende:
een hele lap tekst en
trusten
trusten
ik heb zelf minder erge ervaringen met het uwv, ik kwam er langs met mijn persoonlijk begeleider (woonde toen nog op een leefgroep) vertelde ff dat ik adhd heb en mocht weer gaan...

ik was wel vergeten te zeggen dat ik ook een stage vergoeding had waardoor ik naar een jaar 1100 piek moest terug dokken, maarja was ook mijn eigen fout
PS4 online: micro_nl
pi_35141284
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:07 schreef Roeji het volgende:
Ik snapte de werking van concerta maar vroeg me af of je daar maar een vaste dosering in had. Bedoel met de ritalin kan ik een beetje aan klooien, op dagen dat ik t nodig heb een schepje meer. Heb ik t niet nodig, een schepje minder.
Maar met concerta heb je dus een aantal verschillende dosissen en thats it. Of kun je daar dan ook nog wat mee varieren? Dus maandag bijv 50mg en dinsdag 30 omdat ik dan bijv niet hoef te werken.

Want ik word nu echt compleet gestoord van mezelf, voor zover ik dat nog niet was. Ik vergeet dus stomweg mn pillen te nemen. En dan zit ik me af te vragen waarom ik me zo 'anders' voel en dan valt t me een poos later pas in
Je hebt ze van 18, 36 en 54 MG, hiermee kan je dus varieren.
pi_35142881
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 02:39 schreef Conflict het volgende:

[..]

Je hebt ze van 18, 36 en 54 MG, hiermee kan je dus varieren.
76 ook nog, toch?

met dat slikken heb ik trouwens bijna geen moeite meer.
als het is uitgewerkt voel ik het meteen, dan kijk ik op de klok
en zie dat ik over 15 min weer mag.

zijn er trouwens meer mannen hier die impotent van ritalin worden.
mijn sexdrive is echt 0,0 met dat spul, een erectie is ook bijna geen optie.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_35143198
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

76 ook nog, toch?

met dat slikken heb ik trouwens bijna geen moeite meer.
als het is uitgewerkt voel ik het meteen, dan kijk ik op de klok
en zie dat ik over 15 min weer mag.

zijn er trouwens meer mannen hier die impotent van ritalin worden.
mijn sexdrive is echt 0,0 met dat spul, een erectie is ook bijna geen optie.
Ze zijn in die drie sterktes te krijgen. Ik heb een tijdje twee van 36 geslikt, dat is 72

Als je ritalin is uitgewerkt voordat je de volgende dosis mag nemen dan moet je dat overleggen met je arts, dan moet de dosis worden aangepast.

Ik heb zeer zeker geen last van impotentie trouwens
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2006 @ 09:41:10 #14
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_35143642
Ik kom ook maar es ff in dit topic kijken. Na jaren ADHD te hebben gehad, ben ik nu sinds ik een vaste relatie heb een stuk rustiger. Ik kan de 'H' in ADHD nu wel schrappen denk ik, dus nu heb ik ADD. Nouja, alles klinkt beter dan MBD, zoals het vroeger werd genoemd en bij mij werd geconstateerd door het RIAGG.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_35149903
de H schrappen is leuk bedacht, maar volgens mij kan dat helemaal niet.

@Conflict, volgens mij heeft de dosis niet te maken met duur van de werking. dat blijft ongeveer even lang.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_35150328
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:24 schreef mighty_myte het volgende:
de H schrappen is leuk bedacht, maar volgens mij kan dat helemaal niet.

@Conflict, volgens mij heeft de dosis niet te maken met duur van de werking. dat blijft ongeveer even lang.
nee maar wel de tijden ervan, dat bedoelde ik eigenlijk.
pi_35151397
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:36 schreef Conflict het volgende:

[..]

nee maar wel de tijden ervan, dat bedoelde ik eigenlijk.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Redactie Frontpage donderdag 16 februari 2006 @ 14:41:30 #18
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_35152311
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:24 schreef mighty_myte het volgende:
de H schrappen is leuk bedacht, maar volgens mij kan dat helemaal niet.
Dus als je ADHD hebt, kun je niet ineens ADD krijgen ? Ik ben niet meer zo druk gelukkig, al is mijn hoofd nog wel een grote chaos. Ik vergeet van alles, en kreeg vandaag geweldig op mijn flikker van mijn nieuwe baas. Mijn ouwe baas tolereerde mijn AD(H)D nog, mijn nieuwe helaas niet.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_35152492
volgens mij kan het niet overgaan van de één in de ander.
add'ers zijn over het algemeen slimmer dan adhd'ers, dus ik denk dat het vastgesteld is.
ik was vroeger ook veel drukker dan nu, maar volgens mij uit je het op den duur anders.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_35152700
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:41 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dus als je ADHD hebt, kun je niet ineens ADD krijgen ? Ik ben niet meer zo druk gelukkig, al is mijn hoofd nog wel een grote chaos. Ik vergeet van alles, en kreeg vandaag geweldig op mijn flikker van mijn nieuwe baas. Mijn ouwe baas tolereerde mijn AD(H)D nog, mijn nieuwe helaas niet.
adhd en add liggen erg dicht bij elkaar, ik heb van beide last... de ene keer lui de andere keer te hyper waardoor ik ook weer lui word... maar de h blijft af en toe gewoon parten spelen, ik weet niet hoe het met de rest van de volwassenen is maar voor mij geldt het iig wel...
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:10:29 #21
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35161905
Ik ga vanaf morgen Concerta gebruiken..ben benieuwd of t werkt.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:15:31 #22
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35180286
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:36 schreef Conflict het volgende:

[..]

nee maar wel de tijden ervan, dat bedoelde ik eigenlijk.
Dat is dus waarom ik om de 3 uur slik ipv om de 4 uur. Ik jojo-de continu heen en weer tussen bijwerkingen en geen bijwerkingen. Oftewel een hele hoop pieken en dalen

Nu heb ik dat niet meer.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:21:40 #23
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_35180432
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:46 schreef mighty_myte het volgende:
volgens mij kan het niet overgaan van de één in de ander.
add'ers zijn over het algemeen slimmer dan adhd'ers, dus ik denk dat het vastgesteld is.
ik was vroeger ook veel drukker dan nu, maar volgens mij uit je het op den duur anders.
Ik twijfel of het nu echt aparte 'aandoeningen' zijn. Het is hetzelfde, alleen de manier waarop het geuit word (adhd-er stuitert door de kamer, terwijl een add-er in zn kop stuitert).

Toch merk ikzelf ook dat ik vroeger het uitte door druk te doen en naarmate ik wat ouder werd, speelde het zich steeds meer in mn kop af. Nu heb ik ook nog wel periodes van druk doen. Heb echt van die stuiter momenten. Maar het meeste speelt zich in mn kop af.

Wat die intelligentie betreft, daar ben ik het niet mee eens. Ligt er volgens mij meer aan, hoe je je kunt uiten. Een adhd-er kan zich miscchien minder makkelijk uiten dan een add-er. Wat ik bedoel: het komt er misschien moeilijker uit. Ik kan het eigenlijk niet verwoorden (zie je daar zit mijn probleem, ik weet precies wat ik wil zeggen maar krijg het niet van mn kop naar mn keyboard).
Ik weet ook niet hoe het zit bij andere adhd-ers/add-ers. Maar ik zou dan de uitzondering op de regel zijn, als adhd-ers een lagere intelligentie zouden hebben
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  Redactie Frontpage vrijdag 17 februari 2006 @ 12:26:06 #24
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_35184140
Ook ik heb soms drukke momenten. Helaas komt dit vooral voor op mijn werk. Ik stuiter dan door het magazijn, schreeuw door de werkplaats naar andere collega's en grijp alles wat voor handen is om dit als gitaar te gebruiken. Ook hard meezingen met de radio wil nog wel eens helpen. Met een beetje mazzel weet ik het te onderdrukken, en dan op weg naar huis barst de bom. Ik scheur dan als een gek over de snelweg en draai harde metal.
Of het nu ADHD of ADHD is wat ik heb, feit blijft wel dat ik een stuk rustiger ben geworden in de loop der jaren. Daarbij is mijn officieel gemeten IQ 129, en dat is niet erg laag.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_35236932
Weegt het gebruik van medicijnen en de ellende eromheen nu echt op tegen leven zonder chemische zooi in je lichaam? Ik heb eens een tijdje ritalin geprobeerd maar werd daar echt niet goed van. Laat mij dan maar een zooitje maken van mijn leven zonder die troep.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')