wat denk je zelf. Drempels zijn slecht voor het milieu en moeten daarom waar kan (aanvoerroutes voor winkels bijvoorbeeld) weggehaald worden.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:01 schreef indahnesia.com het volgende:
en je punt van discussie is?
Dat we Nederland (buiten Limburg & Groesbeek) weer echt vlak moeten maken.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:01 schreef indahnesia.com het volgende:
en je punt van discussie is?
Dit lijkt me mooi te ondervangen door een kleine pakkans met een veel hogere boete. Kost weinig, veel effectquote:Op maandag 13 februari 2006 21:29 schreef Flurry het volgende:
Tja... echt vlak is geen oplossing, denk ik... je hebt dan wel minder doden door aandoeningen van de luchtwegen, maar meer doden door asociaal rijden in woonwijken.
En niet te verwaarlozen rugschade bij mensen die veel over die dingen moeten rijden.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Nog een leuke: de brandweer is ook erg ongelukkig met drempels. Om het over ambulances met zwaargewonden maar niet te hebben...
Leuk zo'n onderzoek, het toont maar weer eens aan dat dit soort van verkeersremmende maatregelen veel nevenschade berokkenen. En laat er dan ook maar eens een onderzoek komen naar de effectiviteit van drempels en slalompoorten in bepaalde wijken, en het nut van degraderen van een heel dorp tot 30km/u zone.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:48 schreef more het volgende:
'Verkeersdrempel verhoogt uitstoot'
ROTTERDAM - Uit onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel blijkt dat verkeersdrempels de uitstoot van fijnstof met 75 procent doen stijgen. Als het aan de VVD in Rotterdam ligt verdwijnen verkeersdrempels daarom uit het straatbeeld.
Volgens het Belgische onderzoek is de toename van fijnstof het gevolg van remmende en weer optrekkende auto's en vrachtwagens bij de verkeersbarrières.
Maatgevend onderzoek
Ook in Rotterdam zijn in ruime mate verkeersdrempels aangelegd. „De bevindingen van het Brussels onderzoek zullen evenzeer maatgevend zijn voor Rotterdam”, aldus maandag de VVD in de Maasstad.
De partij heeft het Rotterdamse stadsbestuur gevraagd het Belgische onderzoek te gebruiken voor een 'nader oordeel over verkeersdrempels'. Ook suggereert de VVD om te kijken naar andere snelheidsbeperkende maatregelen, zoals een intensievere controle met snelheidscamera's.
Bron: Vrije Universiteit Brussel
Dat ze slecht zouden zijn voor het milieu maakt me eik niet zo heel veel uit; dat ze slecht zijn voor mijn intercooler vind ik veel ergerquote:Op maandag 13 februari 2006 21:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat denk je zelf. Drempels zijn slecht voor het milieu
Het ergste is nog wel dat er soms bewust in nieuwbouwwijken te weinig parkeerplekken worden gemaakt. Om te voorkomen dat iedereen maar een auto koopt. Walgelijk om dat dan uit de mond van een of ander beslissend wijf te horen die zelf vast een parkeerplek of garage voor 2 auto's voor haar mooie woning heeftquote:Op maandag 13 februari 2006 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Hadden ze daar echt een onderzoek voor nodig? Voeg hier aan toe de kosten van de drempels, de energie (en vervuiling!) benodigd voor het aanleggen van drempels, de schade (lees: vaker vervangen, meer energie nodig voor de productie, dus meer vervuiling, etc.) aan schokdempers/vering, de schade aan bumpers/onderkant van de te hoge drempels, etc.!
Nog een leuke: het gebrek aan parkeerplaatsen! Als je kijkt dat "lokaal verkeer" in de laatste straat (zeg de laatste 200 meter tot het woonhuis) nog een paar rondjes (zeg 600 meter) moet rijden voor het vinden van een plekje, heb je 3 keer zo veel uitstoot als nodig in het hart van de woonwijk!
En nog een leuke: verkeerslichten! Hoe vaak zijn die niet zodanig slecht afgesteld, dat iedereen veel te lang staat te wachten (als in: er staan 30 auto's, er kunnen er 3 rijden bij groen).... Ook zinloze vervuiling, en irritatie!
Ach, geweldig toch? Bepaald "links" dat je ruim een ton aan de gemeente mag betalen voor die honderd vierkante meter waar je huis op staat, en bepalen ze ook nog even wat je allemaal niet mag...... Wat is er mis met gewoon 2 parkeerplaatsen per huis? Staat vanzelf de helft leeg, dat geeft een heerlijk ruim gevoel in dit volle land!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:13 schreef Youssef het volgende:
Het ergste is nog wel dat er soms bewust in nieuwbouwwijken te weinig parkeerplekken worden gemaakt. Om te voorkomen dat iedereen maar een auto koopt. Walgelijk om dat dan uit de mond van een of ander beslissend wijf te horen die zelf vast een parkeerplek of garage voor 2 auto's voor haar mooie woning heeft
Zware vrachtwagens doen het ook leuk: mensen zitten te trillen in hun huis, vanwege de drempels...quote:Die drempels zijn verder wel leuk voor omwonenden: haastige mensen die volgas op de drempel afrijden, keihard remmen en weer volgas wegknallen
quote:In het Nederlandse Tilburg hebben ze al een test achter de rug. Vorig jaar werden daar twintig auto's en één autobus met een sneheidsbegrenzer ter beschikking gesteld. 120 chauffeurs kregen gedurende 8 weken de tijd om de wagens te testen. Omwille van de beperktheid van het onderzoek is analyse naar ongevallen en slachtoffers weinig zinvol. Maar de resultaten van het proefproject zijn wel zeer positief bevonden. Zo blijkt dat de gemiddelde snelheid daalt, de chauffeurs rijden rustiger en ze halen ook minder wagens in. De Nederlanders concludeerden dat daardoor de algemene veiligheid op de weg gevoelig was gestegen.
Is dat een probleem? Dan confisqueer je die auto! Zal het zeker veiliger van worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:02 schreef Basp1 het volgende:
Leuk plan wel om direct boetes te regelen, ik denk dan alleen dat veel automobilisten binnen 3 maanden failliet zijn.
Het is ook belachelijk dat auto's meer vermogen hebben dan nodig. Zoals de TV-reclame met "clean diesel", en 176 pk..... Totale onzin, want een veel kleinere motor zou veel minder vervuilen!quote:Dan kun je ook regelen dat autos niet te snel mogen optrekken om teveel uitstoot te genereren
Voor ee n stukje van 1000 m de auto pakken.... Als mensen dat nou eens wat minder zouden doen compenseert dat de extra vervuiling door die drempels misschien weer een beetje.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:38 schreef CMONYALL het volgende:
...
Tot voor kort woonde ik in Oss, en als ik van mijn huis naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum reed, kwam ik in die kleine 1000m al 11(!) drempels tegen :-s
Zo hee! Jij kan goed rekenen!!! Zullen we jouw huis dan maar afbreken en daar parkeerruimte van maken?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Nog een leuke: het gebrek aan parkeerplaatsen! Als je kijkt dat "lokaal verkeer" in de laatste straat (zeg de laatste 200 meter tot het woonhuis) nog een paar rondjes (zeg 600 meter) moet rijden voor het vinden van een plekje, heb je 3 keer zo veel uitstoot als nodig in het hart van de woonwijk!
Ja leuk he Salonsocialisten zijn het. Maar nog erger zijn de achterlijke mongolen die op die partijen stemmen. Als je dan hoort dat GL/PVdA/SP op een meerderheid staat, dan krijg je toch acuut last van brandend maagzuur? Walgelijk!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:13 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het ergste is nog wel dat er soms bewust in nieuwbouwwijken te weinig parkeerplekken worden gemaakt. Om te voorkomen dat iedereen maar een auto koopt. Walgelijk om dat dan uit de mond van een of ander beslissend wijf te horen die zelf vast een parkeerplek of garage voor 2 auto's voor haar mooie woning heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |