De inhoud van het autorun filetje is:
[autorun]
open=default.html -c
icon=Piet.ico
En de foutmelding is deze:
Wat doe ik fout?
Kan je alleen naar .exe verwijzen, of is het iets anders?
Vragen, maar geen oplossing dus.
Waar staat de -c tag overigens voor?
Bovenstaand commando werkt gewoon als je het dmv van Run uitvoert (wel met stationaanduiding uiteraard)
win95/98 had iets als %CD% om het CDstation aan te geven, maar of dat ook in deze inifile werkt weet ik niet.
Zou het eerst proberen zoals regel 1, of een manier vinden dat je het uit kan proberen zonder te branden,
CD-RW of eentjke met sessions aanmaken
quote:ik zei nog zo dat dat -c niet werkte
Op woensdag 28 november 2001 03:47 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Niet dus.
Volgende try dus maar zonder die -c en met run ofzo?
Doe dat maar als poging 3
* HighLander duimt mee
als ik het goed heb
en anders wil ik wel ff iets voor je maken indien je echt iets nodig bent
* Chandler heeft een progie die een browser scherm opend met de url die jij wilt (exe )
quote:en met of zondr die -c...
Op woensdag 28 november 2001 04:02 schreef Schanulleke het volgende:
Zowel met als zonder explorer ervoor krijg ik eerder geposte foutmeldingen terug.
Bedankt Highlander, ik ga nu lekker pitten, sleutel ik er morgen weer aan verder
Affijn succes, ben wel benieuwd trouwens....
(misschien heb ik nog een idee trouwens)
quote:Beide zonder die -c
Op woensdag 28 november 2001 04:04 schreef HighLander het volgende:[..]
en met of zondr die -c...
Chandler, bedankt, maar ik wil het gewoon zo werkend krijgen, moet kunnen volgens mij. En dat progje van jou dat die url opent is denk ik niet erg soepel t.o.v. verschillende drive-letters in verschillende systemen.
Dusssss...
en dan in je ini file:
open=start.bat
Zomaar een spontaan idee, met een volledig pad werkt het wel, maar zo zou je ook %CD%/default.html ofzo uit kunnen werken...
Hmm enige wat ik doe is meer manieren aandragen, als ik jou was zou ik eens kijken hoe je met 1 cd meerdere keren kan proberen. zou dus de foto'even achterwegen laten misschien en dan met sessie's klooien.
Of 1 batfile starten en daarin alle combinaties proberen en dan de juiste uiteindelijk in de ini zetten.
DUS:
open=start default.html (<--Werkt niet vanuit Run)
of
open=start.bat
en dan een bat-file aanmaken met
start default.html of
start %CD%/default.html "Ik weet ehct niet meer hoe dat %CD% werd toegepast "
[Dit bericht is gewijzigd door HighLander op 28-11-2001 04:31]
quote:* Chandler wil ff wat adden
Op woensdag 28 november 2001 04:09 schreef HighLander het volgende:
Volgende idee haal ik uit de batfile warmee ik me websever start, de eerste keer startte die een eigen html op:
maak een bat-file aan met daarin:
start default.htmlen dan in je ini file:
open=start.batZomaar een spontaan idee, met een volledig pad werkt het wel, maar zo zou je ook %CD%/default.html ofzo uit kunnen werken...
Hmm enige wat ik doe is meer manieren aandragen, als ik jou was zou ik eens kijken hoe je met 1 cd meerdere keren kan proberen. zou dus de foto'even achterwegen laten misschien en dan met sessie's klooien.
Of 1 batfile starten en daarin alle combinaties proberen en dan de juiste uiteindelijk in de ini zetten.DUS:
open=start default.html
of
open=start.bat
en dan een bat-file aanmaken met
start default.html
start %CD%/default.html "Ik weet ehct niet meer hoe dat %CD% werd toegepast"
Zo zou ik het 'vroeger' ook gedaan hebben maar ik heb nu de ultimate oplossing... jaja
ik heb nu een .exe die ik zo kan veranderen dat ie de url (die in de executable gedefineeerd staat) in een nieuw internet explorer/mozilla/whatever opend en displayd en zich zelf daarna weer netjes op de achtergrond sluit zonder irrie dos venster en stuf..
sorry HighLander
Want wil je een autorun.ini gaan gebruiken dan moet die normaal gesproken wijzen naar een autorun.exe op dezelfde cd.
Deze progjes kan je gewoon downloaden van www.download.com.
quote:how onhandig
Op woensdag 28 november 2001 04:32 schreef Chandler het volgende:[..]
ik heb nu een .exe die ik zo kan veranderen dat ie de url (die in de executable gedefineeerd staat) in een nieuw internet explorer/mozilla/whatever opend en displayd en zich zelf daarna weer netjes op de achtergrond sluit zonder irrie dos venster en stuf..
sorry HighLander
code:dat werkt net zo goed...[autorun]
OPEN=START DEFAULT.HTML
ICO=PIET.ICO
heel leuk dat je 'programmatjes' hebt, maar daar leer je natuurlijk geen ruk van he? gij kind van de point en click generatie
quote:dat heb ik ook maar dan autoexec.exe
Op woensdag 28 november 2001 11:39 schreef Schorpioen het volgende:
de methode met "start default.htm" werkt wel maar nadeel is dat je dan heel even een dosboxje ziet opflitsen. Staat zo slordig...
Hoe ik het ooit gedaan heb is dmv een klein programmatje "shellout.exe" dat niks meer doet dan de html opstarten.
Als je interesse hebt wil ik het wel mailen, slechts een paar kb groot.
Anders is het ook wel via google te vinden. Gewoon zoeken op "shellout.exe".
quote:ik wel, kijk maar eens goed
Op woensdag 28 november 2001 11:57 schreef nietzman het volgende:
dosboxje flitsen?nog nooit gezien
quote:Helaas, die werkt dus ook al niet
Op woensdag 28 november 2001 09:50 schreef nietzman het volgende:[..]
how onhandig
code:dat werkt net zo goed...[autorun]
OPEN=START DEFAULT.HTML
ICO=PIET.ICO
[/sub]
quote:doos! gebruik dan cd-rw's!
Op woensdag 28 november 2001 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
'k heb nu al zoveel cd's verneukt
kan zijn dat die \ helpt want die "START INDEX.HTML" moet gewoon werken zou je zo zeggen.. en *misschien* moet het perse INDEX.HTML zijn in plaats van DEFAULT.HTML of ja maakt een batchfile met diezelfde inhoud ("START INDEX.HTML" dus)
btw er zijn idd ook kleine hulp programmaatjes zoals startertool of WinOpen een proggie van 6kb en daar vragen ze 20 dollar voor
belachelijk!!
[hr]
update
ik heb het even met Nero geprobeerd (menu "cd-recorder" -> kies "image writer" dan cd'tje samenstellen met een index.html en autorun.infmet inhoud
[autorun]
open=start \index.html
en dan daemon-tools makkelijk freeware programma dat cd-rom simuleert, en die NRG hernoemen naar ISO en 'mounten' (inladen) in daemon-tool
en dat werkt gewoon zoals het hoort, je ziet alleen wel even een dosbox verschijnen en meteen weer verdwijnen.. ik werk hier met Windows 98, misschien ligt het aan Windows XP?
en gebruik je wel autorun.inf (met een f dus) en niet autorun.ini (met een i) want het gaat om die INF die bepaalt wat er wordt opgestart, die INI file is optioneel
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 04-12-2001 22:57]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |