abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_34976223
[Centraal] Randverschijnselen
[Centraal] Randverschijnselen #2
[Centraal] Randverschijnselen #3

Recente gebeurtenis:
quote:
DEN HAAG - Nog geen 36 uur voor de beladen confrontatie van de voetbalelftallen van Ajax en ADO Den Haag hebben zeker zeventig Ajax-supporters vrijdagnacht huisgehouden in en rond het supportershome van Ado Den Haag in het Zuiderpark. De Ajax-fans gingen de Ado-supporters met knuppels te lijf. Daarbij raakten vijf Hagenaars gewond.
De vijf zijn behandeld door de GGD. Eén van hen heeft een steekwond opgelopen. Hoe ernstig hun verwondingen zijn wist de politie vannacht nog niet.
De groep van honderd vertrok na de confrontatie. Sommige omstanders zeggen naar de binnenstad van Den Haag, anderen stellen dat zij met auto’s de stad zijn uitgevlucht.
De politie grendelde het Zuiderpark af en was in de rest van de stad extra paraat in verband met het vroegtijdige bezoek van de Ajax-aanhangers.
Zo’n tien tot twaalf ADO-fans waren in het honk aanwezig toen op de late vrijdagavond plots zo’n zeventig Ajax-hooligans de ruiten van het supportershonk ingooide. Daarna werd een rookbom in het honk gegooid. Ook zouden er brandende fakkels naar binnen zijn gegooid. Dat kon de politie vrijdagnacht echter niet bevestigen.
Het honk bevindt zich in het stadion. Hoe de Amsterdamse relschoppers zich de toegang tot de voetbaltempel hebben weten te verschaffen is vooralsnog een raadsel.
De politie noteerde na het vertrek van de ’Ajacieden’ kentekens van auto’s uit onder meer Zaandam. In de buurt van Zoeterwoude
werd rond de klok van middernacht een auto aangehouden met daarin vijf supporters. De mannen zijn naar Den Haag afgevoerd met een arrestantenwagen.
Agenten sloten de omgeving van het stadion af in verband met onderzoek. In de omgeving verzamelden zich steeds meer ADO-supporters die uit waren op revanche. Rond half een waren er zeker honderdtwintig woedende aanhangers van de groengelen in het Zuiderpark. Die lichtten elkaar via mobiele telefoons in.
pi_34976488
Banaantje teringlijer
pi_34976596
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:47 schreef TerroRobbie het volgende:
Banaantje teringlijer
Wat een kut TVP!

deze dus ook
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:24:17 #4
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_34977899
* Cart_man benieuwd is wat er de komende tijd gaat gebeuren.
A.M.A.B
pi_34981473
Voor de geïnteresseerden. De Graafschap boerligans gaan dadelijk knokken met de Eagles in Doetinchem. Ik weet niet zeker of het waar is, maar een vriend van me heeft geruchten gehoord. Morgen zal wel blijken of het zo is of niet
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34981581
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:02 schreef cultheld het volgende:
Voor de geïnteresseerden. De Graafschap boerligans gaan dadelijk knokken met de Eagles in Doetinchem. Ik weet niet zeker of het waar is, maar een vriend van me heeft geruchten gehoord. Morgen zal wel blijken of het zo is of niet
morge combi en vorige x wat probleempjes. Maar waarom het vooraf op inet zetten?
pi_34981596
Aad de Mos: "het zal wel te maken hebben met dat het slecht gaat met Ajax en ADO den Haag in Na Competitie positie...

right...
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:06:33 #8
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_34981605
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:02 schreef cultheld het volgende:
Voor de geïnteresseerden. De Graafschap boerligans gaan dadelijk knokken met de Eagles in Doetinchem. Ik weet niet zeker of het waar is, maar een vriend van me heeft geruchten gehoord. Morgen zal wel blijken of het zo is of niet
Gebeurd niks dus.
A.M.A.B
pi_34981899
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:05 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

morge combi en vorige x wat probleempjes. Maar waarom het vooraf op inet zetten?
Niemand heeft 't op internet gezet. Maar er schijnt "nu" iets te gebeuren in het centrum van Doetinchem. Aangezien ik sowieso weinig met De Graafschap heb en in een dorpje bij Doetinchem woon, kan ik dat niet direct checken. Er zal wel weinig gebeuren denk ik, al is zaterdag wel de ideale dag om te komen, want dan is het rustig in het centrum. Komen ze op vrijdag, dan gaan ook jongens die niks met voetbal hebben zich er mee bemoeien, omdat die gewoon willen vechten.
Zeker is in ieder geval dat diverse Eagles supporters vanavond al naar Doetinchem afreizen/er al zijn. De vraag is alleen of het tot een confrontatie komt, maar dat zou goed kunnen omdat De Graafschap uit bij Eagles dit jaar ook vooraf langs is geweest.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34982026
Neanderthalers.

Nogmaals : geef ze allemaal een stel knotsen en berenvellen, en stuur ze een wei in (...). Zorg tot slot nog voor een verbod op ambulances, zodat je zeker weet dat ze allemaal kapotbloeden.
pi_34984392
Feyenoord met ongeveer 40-50 man verzameld. NAC heeft laten weten geen groep te kunnen regelen nu. Jammer, had leuk kennen wezen!
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_34984477
Gaat lekker dit weekend.
pi_34984485
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:20 schreef LuukBes het volgende:
Neanderthalers.

Nogmaals : geef ze allemaal een stel knotsen en berenvellen, en stuur ze een wei in (...). Zorg tot slot nog voor een verbod op ambulances, zodat je zeker weet dat ze allemaal kapotbloeden.
Briljant! Je moet de politiek in gaan joh!
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_34984818
quote:
Ajax-supporters zonder auto naar huis

AMSTERDAM - De ruim honderd Ajax-aanhangers die zich zaterdagavond hebben verzameld bij het supportershome in Amsterdam, moeten van de politie hun auto daar achterlaten. ,,Na een dialoog tussen de supporters en de ME zijn we overeengekomen dat de aanhangers het terrein verlaten. Voor ze weggaan moeten ze zich eerst legitimeren en iedereen die met de auto is gekomen, moet die hier laten'', zei een woordvoerder van de politie.
De auto's zijn volgens de politie op grond van de sinds zaterdagavond geldende noodverordening tot ,,nader order'' ingevorderd. Er zal geen vervangend vervoer worden geregeld.
Nadat vrijdagavond ongeveer zeventig Ajax-aanhangers enkele ADO-supporters in hun clubhuis in Den Haag hadden mishandeld, stelden de burgemeesters van Den Haag en Amsterdam een noodverordening in. Bovendien werd besloten de wedstrijd tussen de twee clubs, zondag in het Zuiderpark, zonder de Amsterdamse aanhang te spelen. De noodverordeningen moeten voorkomen dat Ajax-fans Den Haag binnenkomen en aanhangers van ADO naar Amsterdam trekken.
De politiekorpsen van de twee steden werken nauw samen om een treffen tussen de voetbalfans te voorkomen. Er wordt extra gecontroleerd op onder meer NS-stations en wegen tussen Amsterdam en Den Haag.
(ANP)
pi_34984886
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:27 schreef CategoryC het volgende:
Feyenoord met ongeveer 40-50 man verzameld. NAC heeft laten weten geen groep te kunnen regelen nu. Jammer, had leuk kennen wezen!
Wie wat waar?
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  zondag 12 februari 2006 @ 00:22:02 #16
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_34985915
Ajax zal eens goed moeten optreden tegen iedereen die veroordeeld wordt als crimineel. En dat zijn ze, zij die georganiseerd stennis gaan maken bij een andere club. En dan zeker die mongolen die ook nog wapens gebruiken.

Het wordt tijd dat Ajax een verhuiswagen gaat regelen en bij iedereen langs gaat die veroordeeld is. Laat ze alles in beslag nemen wat bij de betreffende persoon thuis ligt. Tattoos afbranden als het nodig is. Gebeurt bij de Hell's Angels ook. Laat ze maar merken dat ze vanaf dat moment voorgoed verstoten zijn van de club die ze ooit op handen droegen.
Ik poep op AZ Alkmaar.
pi_34986170
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:43 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Wie wat waar?
Parkeerplek, ergens in nederland, zaterdag avond 11-2-2006.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_34986341
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:22 schreef Nood-kloon het volgende:
Ajax zal eens goed moeten optreden tegen iedereen die veroordeeld wordt als crimineel. En dat zijn ze, zij die georganiseerd stennis gaan maken bij een andere club.
Dat is al geprobeerd na Beverwijk. Toen heeft Justitie al geprobeert om aan te tonen dat 'De harde kern' van deze clubs een criminele organisatie was/is. Zonder succes.

Waar maakie je druk over joh, jongeren en mannen die af en toe voor de lol met elkaar vechten..
Kijk eens op een vrijdag of zaterdag avond hoeveel geweld er wordt gebruikt in het uitgaansleven..
10x meer als in een weekendje voetbal. Laat ze zich lekker bezig houden met zeden delicten enzo!
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_34986500
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:36 schreef CategoryC het volgende:

[..]

Dat is al geprobeerd na Beverwijk. Toen heeft Justitie al geprobeert om aan te tonen dat 'De harde kern' van deze clubs een criminele organisatie was/is. Zonder succes.

Waar maakie je druk over joh, jongeren en mannen die af en toe voor de lol met elkaar vechten..
Kijk eens op een vrijdag of zaterdag avond hoeveel geweld er wordt gebruikt in het uitgaansleven..
10x meer als in een weekendje voetbal. Laat ze zich lekker bezig houden met zeden delicten enzo!
Daar zit het verschil. Die groepen gebruiken voetbalclubs als imago en zijn dus verbonden met voetbal, de club en alle andere supporters. Door je zo op te stellen dat het lijkt alsof ADO - Ajax werkelijk tegenover elkaar staan, heeft de supporter die niets met de rellen te maken wil hebben, er ook last van. Zij kunnen nu niet meer naar het voetballen en je ontneemt dus hun het plezier.

Mij zal het aan mij reet roesten dat bepaalde groepen elkaar helemaal kapot slaan, maar zorg er dan ervoor dat je verder niemand tot last bent. Ook je club niet, voor zover dat geldt natuurlijk.
pi_34986683
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:30 schreef CategoryC het volgende:

[..]

Briljant! Je moet de politiek in gaan joh!
Stem op Lijst Luuk, PTDN. Partij tegen de Neanderthalers.

De snelste oplossing voor al uw radicale hoolie-problemen.

Verkiezingskreet : Niet lang kloten, hak ze allemaal in moten, en deporteer ze op boten.

31 zetels.
pi_34986746
Het gaat al ongeveer 30 jaar zo in Nederland, en pas sinds een aantal jaar hebben ze de oorlog verklaart aan het hooliganisme, en het is ze nog steeds niet gelukt, gaat toch nooit weg...
Ik zie ook eigenlijk niet in waarom je andere supporters tot last bent, als je een dag of 2 dagen van te voren elkaar de kanker slaat, waar geen 'normale' supporters bij aanwezig zijn...
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_34986761
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:30 schreef CategoryC het volgende:

[..]

Parkeerplek, ergens in nederland, zaterdag avond 11-2-2006.
Had het ff gezegd joh.. had niks te doen... jammer man... hadden we gezellig thee kunnen drinken..
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_34986787
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:50 schreef CategoryC het volgende:
Het gaat al ongeveer 30 jaar zo in Nederland, en pas sinds een aantal jaar hebben ze de oorlog verklaart aan het hooliganisme, en het is ze nog steeds niet gelukt, gaat toch nooit weg...
Ik zie ook eigenlijk niet in waarom je andere supporters tot last bent, als je een dag of 2 dagen van te voren elkaar de kanker slaat, waar geen 'normale' supporters bij aanwezig zijn...
Oh shit jij bent echt gevaarlijk aan je taal te merken... ik zeg al niks meer.. vergeef je me?
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_34986835
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:50 schreef CategoryC het volgende:
Het gaat al ongeveer 30 jaar zo in Nederland, en pas sinds een aantal jaar hebben ze de oorlog verklaart aan het hooliganisme, en het is ze nog steeds niet gelukt, gaat toch nooit weg...
Ik zie ook eigenlijk niet in waarom je andere supporters tot last bent, als je een dag of 2 dagen van te voren elkaar de kanker slaat, waar geen 'normale' supporters bij aanwezig zijn...
Omdat die andere 500 morgen bijvoorbeeld niet naar Den Haag mogen? Omdat bij rellen vorige week zondag er ook 5 jaar geen supporters bij Feyenoord - Ajax waren geweest.
  zondag 12 februari 2006 @ 00:55:19 #25
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_34986855
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:50 schreef CategoryC het volgende:
Ik zie ook eigenlijk niet in waarom je andere supporters tot last bent, als je een dag of 2 dagen van te voren elkaar de kanker slaat, waar geen 'normale' supporters bij aanwezig zijn...
Neem bijvoorbeeld de Ajacieden die nu niet naar Den Haag kunnen zondag dankzij een kleine groep.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')