abonnement Unibet Coolblue
pi_38561761
Op internet circuleert al een DVD van het optreden in Lissabon van Waters. Er schijnt een kleine discussie op gang te komen omtrent het gebruik van vooraf opgenomen zang. Het wordt door veel mensen platweg playbacken genoemd.

Ik ben de opname maar binnen aan het halen om alvast een voorproefje te nemen voor 10 juni. Kan ik tevens zelf beoordelen of het écht niet door de beugel kan; dat "playbacken" .
pi_38583197
vooraf opgenomen zang? is dat een discussie waard. weet je hoeveel bands dat doen? meespelen met een harddisk gebeurt al jaren. pink floyd is er een grootverbruiker van. maar ook act als witin temptation, epica en after forever maken er gebruik van. gisteren zag ik keane op pinkpop, alleen een drummer en een toetsenist, maar ik hoor wel een hele band. ook een vorm van playback dus. flaming lips is ook half playback. ach ik maak me er niet zo druk om. het is de ervaring die telt.
  Moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 16:27:22 #253
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38595229
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:37 schreef rheingold het volgende:
vooraf opgenomen zang? is dat een discussie waard. weet je hoeveel bands dat doen? meespelen met een harddisk gebeurt al jaren. pink floyd is er een grootverbruiker van. maar ook act als witin temptation, epica en after forever maken er gebruik van. gisteren zag ik keane op pinkpop, alleen een drummer en een toetsenist, maar ik hoor wel een hele band. ook een vorm van playback dus. flaming lips is ook half playback. ach ik maak me er niet zo druk om. het is de ervaring die telt.
Echt een punt is het ook niet, kan me voorstellen dat iemand van zijn leeftijd met toch al niet al te beste stembanden een steuntje in de rug kan gebruiken bij sommige passages. Echter: wel vind ik dat er een verschil zit tussen een band mee laten lopen om bijvoorbeeld extra instrumenten te laten horen, en playbacken. In het laatste geval suggereer je namelijk dat iets live is terwijl je een band hoort, en dat is eigenlijk publieksverlakkerij.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juni 2006 @ 16:38:35 #254
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38595543
als ik jullie was zou ik van The Deep-Psychedelic Moods(1966)
eens downloaden en dan naar de track Color Dreams luisteren
en daarna naar Pink Floyds Take Up Thy Stethoscope And Walk luisteren

  Moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 16:53:02 #255
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38595926
Zo, de torrent van Lissabon is binnen. Maar eens kijken hoe erg het is allemaal, met dat playbacken.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juni 2006 @ 17:12:44 #256
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38596447
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:38 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
als ik jullie was zou ik van The Deep-Psychedelic Moods(1966)
eens downloaden en dan naar de track Color Dreams luisteren
en daarna naar Pink Floyds Take Up Thy Stethoscope And Walk luisteren

hier is de track http://www.sendspace.com/file/tx6qjc
  Moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 18:02:14 #257
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38597657
Wat Waters in Lissabond deed, noem ik dus geen playbacken: het was overduidelijk dat hij met zijn eigen stem meezong, en hij deed geen moeite om te doen alsof het allemaal live was of zo.

Geweldige uitvoering van Set The Controls trouwens, en ook erg leuk om Sheep live te zien. (al mis je David Gilmour bij zo'n nummer toch wel een beetje)

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_38601925
Zo, ik ben m nu ook aan het bekijken, maar als dit het gaat worden dan geloof ik dat t een prima avondje gaat worden!!! En Sheep is inderdaad leuk! Ook een goede uitvoering! Jammer dat de gitaarsolo's in Shine on zitten zijn ingekort. Die vond ik juist zo tof! En jammer dat de gitarist bij Wish you Were Here niet echt vibrato gebruikt tijdens de intro. Of ben ik nu een mierenneuker? En dan heb ik DSOTM nog niet gezien, maar het ziet er iig veelbelovend uit!
  Moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 21:46:04 #259
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38606985
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:55 schreef five2one het volgende:
Zo, ik ben m nu ook aan het bekijken, maar als dit het gaat worden dan geloof ik dat t een prima avondje gaat worden!!! En Sheep is inderdaad leuk! Ook een goede uitvoering! Jammer dat de gitaarsolo's in Shine on zitten zijn ingekort. Die vond ik juist zo tof! En jammer dat de gitarist bij Wish you Were Here niet echt vibrato gebruikt tijdens de intro. Of ben ik nu een mierenneuker?
Ach, zo zijn er wel meer kleine puntjes: de drummer vind ik een nogal ééndimensionale houthakker soms. Maar goed, het is dan ook geen Pink Floyd, maar Roger Waters met band. Nog altijd héél erg goed.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juni 2006 @ 22:06:18 #260
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38607973
hoe groot is de kans dat er een dvd komt met alle promo video's?
een officiele
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:53:47 #261
136265 Raphaelo29
loopwonder
pi_38610434
ik zie het zaterdag allemaal wel, geen dvd filmpje oid haalt het bij LIVE
pi_38656979
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:38 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
als ik jullie was zou ik van The Deep-Psychedelic Moods(1966)
eens downloaden en dan naar de track Color Dreams luisteren
en daarna naar Pink Floyds Take Up Thy Stethoscope And Walk luisteren

leuk bandje, lekkere garage-psychedelica, net zoals het eerste album van floyd. er zijn echt waanzinnig veel van zulke platen gemaakt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 juni 2006 @ 15:34:22 #263
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38658916
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:41 schreef rheingold het volgende:

[..]

leuk bandje, lekkere garage-psychedelica, net zoals het eerste album van floyd. er zijn echt waanzinnig veel van zulke platen gemaakt.
Pink Floyd zou ik geen garage psychedelica willen noemen.
dan denk ik meer aan 13th floor elevators,golden dawn en dat soort bands
pi_38660383
Met de Pros and Cons of Hitchhiking tour playbackte hij wel samen met Eric Clapton
pi_38713694
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:34 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

Pink Floyd zou ik geen garage psychedelica willen noemen.
dan denk ik meer aan 13th floor elevators,golden dawn en dat soort bands
niet alles op de eerste floyd valt onder die noemer maar er zitten wel degelijk overeenkomsten. vind ik dan.
pi_38713974
Heb laatst de In the flesh dvd nog eens bekeken. Daar had ik ook het idee dat niet alles live was, maar dat kan natuurlijk voor de dvd zijn veranderd. Wel was het een magistraal optreden met vooral een sterke zangeres. Ik zie vele malen liever Waters met deze band, dan Waters met Gilmour eigenlijk. Maar dat komt denk ik een beetje omdat ik vind dat Pink Floy ná het vertrek van Waters zwaar minder is geworden.
  zondag 11 juni 2006 @ 04:35:17 #267
125386 ummagumma
Back in Black
pi_38741835
Drummer Nick Mason is ervan overtuigd dat Pink Floyd weer bij elkaar komt. Hij heeft laten weten alles in het werk te stellen om de andere bandleden hun vetes bij te laten leggen.

Nick heeft goede hoop op een hereniging van zijn band. "Ik heb kort geleden nog met gitarist David Gilmour gespeeld en ik moet zeggen: het moet wel heel gek lopen, wil ik David, Henry Kissinger en Roger Waters niet meer op een lijn krijgen. Het enige dat jammer is, is dat de hereniging van mij af moet hangen. Want zelf doen ze het niet!"

bron: telegraaf.nl

maar who the fuck is die henry kissinger? ik denk dat de tiepmiep van de telegraaf richard wright bedoeld?
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_38743450
Roger was briljant gisteren!!
Superconcert.
Ik stond vrij vooraan, echt fantastisch. Foto's volgen

Setlist was subliem (zelfs beter dan die van de "In The Flesh" tour), en Roger was verdomd goed bij stem. Sfeer was geweldig, geluid was top en de performance was z.g.a. vlekkeloos.
  Licht Ontvlambaar zondag 11 juni 2006 @ 10:47:53 #269
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38743587
quote:
Op zondag 11 juni 2006 04:35 schreef ummagumma het volgende:
Drummer Nick Mason is ervan overtuigd dat Pink Floyd weer bij elkaar komt. Hij heeft laten weten alles in het werk te stellen om de andere bandleden hun vetes bij te laten leggen.

Nick heeft goede hoop op een hereniging van zijn band. "Ik heb kort geleden nog met gitarist David Gilmour gespeeld en ik moet zeggen: het moet wel heel gek lopen, wil ik David, Henry Kissinger en Roger Waters niet meer op een lijn krijgen. Het enige dat jammer is, is dat de hereniging van mij af moet hangen. Want zelf doen ze het niet!"

bron: telegraaf.nl

maar who the fuck is die henry kissinger? ik denk dat de tiepmiep van de telegraaf richard wright bedoeld?
Henry Alfred Kissinger was the 56th Secretary of State of the United States from 1973 to 1977, continuing to hold the position of Assistant to the President for National Security Affairs which he first assumed in 1969 until 1975. After leaving government service, he founded Kissinger Associates, an international consulting firm, of which he is chairman.

pi_38743935
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:39 schreef webfreak het volgende:
Roger was briljant gisteren!!
Superconcert.
Ik stond vrij vooraan, echt fantastisch. Foto's volgen

Setlist was subliem (zelfs beter dan die van de "In The Flesh" tour), en Roger was verdomd goed bij stem. Sfeer was geweldig, geluid was top en de performance was z.g.a. vlekkeloos.
ik vond het geluid bij vlagen ok, ik stond niet vooraan maar in de buurt van de mixtoren en daar ontbrak het toch wel aan laag. ik vond het langzaam op gang komen eigenlijk, al lag dat niet aan de setlijst want die was goed. snowy white mogen ze wel naar huis sturen. die nieuwe gitarist is bij verre de beste gilmour imitator die ik tot nu toe gezien heb. wat kan die man spelen. elke noot speelde hij. darkside was goed. al moet ik zeggen dat ik alleen in on the run alles perfect vond, alles kwam daar samen, geluid, licht, video en quad effecten. tijdens de toegift zijn we naar achteren gegaan om snel onze munten op te maken en bij de uitgang hebben het laatste stuk gezien. en toen zijn we snel voor de drukte uit weggegaan. anders haddden we bij doetinchem in de file gestaan op de n18 bij die stoplichten.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:18:33 #271
125386 ummagumma
Back in Black
pi_38744214
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:47 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

Henry Alfred Kissinger was the 56th Secretary of State of the United States from 1973 to 1977, continuing to hold the position of Assistant to the President for National Security Affairs which he first assumed in 1969 until 1975. After leaving government service, he founded Kissinger Associates, an international consulting firm, of which he is chairman.

joh

ik baal er van dat ik niet kon gaan gisteren...maar goed Waters zal heus wel weer een keer terug komen....is het niet als Pink Floyd dan solo. Er komt weer een nieuw album uit van hem. Heeft ie trouwens ddar al iets van gespeeld of misschien een stuk van Ca Ira?
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_38744610
hij deed een nummer dat leaving beirut heet. dat is ook op single uitgebracht. ik vind het niet erg sterk, al is de tekst wel erg goed. maar muzikaal vind ik vlees noch vis.
pi_38746136
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:05 schreef rheingold het volgende:

[..]

ik vond het geluid bij vlagen ok, ik stond niet vooraan maar in de buurt van de mixtoren en daar ontbrak het toch wel aan laag. ik vond het langzaam op gang komen eigenlijk, al lag dat niet aan de setlijst want die was goed. snowy white mogen ze wel naar huis sturen. die nieuwe gitarist is bij verre de beste gilmour imitator die ik tot nu toe gezien heb. wat kan die man spelen. elke noot speelde hij. darkside was goed. al moet ik zeggen dat ik alleen in on the run alles perfect vond, alles kwam daar samen, geluid, licht, video en quad effecten. tijdens de toegift zijn we naar achteren gegaan om snel onze munten op te maken en bij de uitgang hebben het laatste stuk gezien. en toen zijn we snel voor de drukte uit weggegaan. anders haddden we bij doetinchem in de file gestaan op de n18 bij die stoplichten.
Ik stond vooraan. Geluid was daar perfect.
Heb de complete show (inclusief toegift) af kunnen kijken, bonnen snel opgemaakt, en binnen 30 minuten zaten we op de weg. Ideaal
pi_38746327
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:13 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik stond vooraan. Geluid was daar perfect.
Heb de complete show (inclusief toegift) af kunnen kijken, bonnen snel opgemaakt, en binnen 30 minuten zaten we op de weg. Ideaal
Wij hebben dik twee uur zonder bewegiing op de parkeerplaats gestaan, was dan ook pas na vijven thuis in Sittard.....

Maar het was het allemaal meer dan waard
pi_38747275
Damn, dan hebben we echt mazzel gehad
Wij waren om 02.45 in Roermond.
Stonden wel vooraan, op de achterste parkeerplaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')