abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:49:42 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_34909327
quote:
TILBURG - Interpolis gaat zijn klanten waarschuwen voor de gevolgen van verzekeringsfraude. De verzekeraar uit Tilburg verstuurt volgende maand 1,2 miljoen brieven omdat veel klanten niet zouden weten welke risico's zij nemen als ze fraude plegen.

Dat heeft Interpolis donderdag aangekondigd. Het verzekeringsbedrijf zal klanten erop wijzen dat er altijd een onderzoek wordt ingesteld bij een vermoeden van fraude.

Een klant die inderdaad heeft geprobeerd Interpolis op te lichten, wordt buiten de deur gezet. Daarnaast komt de klant op een zwarte lijst, zodat ook andere verzekeraars op de hoogte zijn van de poging tot fraude. Hierdoor wordt het vaak moeilijk om een nieuwe polis af te sluiten. Ook wordt er altijd aangifte gedaan bij de politie.

Interpolis noemt fraudebestrijding een belangrijk thema. De verzekeraar zegt klanten alleen vertrouwen te kunnen schenken door misbruik hiervan aan te pakken. De brief is geen reactie op een toenemend aantal fraudegevallen, aldus een woordvoerster van Interpolis.

Uit cijfers die het Verbond van Verzekeraars recentelijk heeft gepubliceerd blijkt dat verzekeringsbedrijven vorig jaar fors meer fraudes hebben gemeld. Het aantal meldingen steeg met bijna drie vijfde tot 3377. Onderzoek van de koepelorganisatie leerde afgelopen herfst dat Nederlandse verzekeraars in 2004 voor bijna 1 miljard euro werden opgelicht. Dat is bijna twee maal zoveel als verzekeringsbedrijven zelf vermoedden.

Interpolis schaart onder fraude elke vorm van het opzettelijk benadelen van de verzekeraar om er zelf beter van te worden. Daarbij kan worden gedacht aan het vervalsen van nota's en het in scène zetten van een inbraak.

bron
Is zo'n mailing nou terecht of onterecht? Zal het uberhaubt iets helpen? De meest notoire oplichters schrikt zoiets toch niet af zou je denken....

Verder ben ik wel heel erg benieuwd hoeveel mensen na ontvangst van de brief met Interpolis gaan bellen om hun (frauduleuze) claim in te trekken...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:55:29 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_34909533
Is zo'n mailing nou terecht of onterecht? Zal het uberhaubt iets helpen? De meest notoire oplichters schrikt zoiets toch niet af zou je denken....

Ik werk bij de grooste verzekeraar van Nederland en het schrikt wel af. Denk ik. Je staat meteen overal genoteerd tot bij banken aan toe.

Als je gewoon eens denkt een voordeeltje te halen dan zou je het wel laten. Als ze je pakken zijn de gevolgen best irritant
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:58:10 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_34909625
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Is zo'n mailing nou terecht of onterecht? Zal het uberhaubt iets helpen? De meest notoire oplichters schrikt zoiets toch niet af zou je denken....

Ik werk bij de grooste verzekeraar van Nederland en het schrikt wel af. Denk ik. Je staat meteen overal genoteerd tot bij banken aan toe.

Als je gewoon eens denkt een voordeeltje te halen dan zou je het wel laten. Als ze je pakken zijn de gevolgen best irritant
De gelegenheidsfraudeur zal zich idd wel drie keer achter de oren krabben bij een dergelijke brief. Maar denk je echt dat iemand die al diverse malen succesvol gefraudeerd heeft hiervan schrikt?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_34909728
Ik denk ook dat een echte fraudeur wel weet wat voor gevolgen zijn daden hebben. Dit is vooral bedoeld voor de mensen die er aan denken om op deze manier fraude te plegen. Daarnaast wordt het zo weer onder de aandacht gebracht waardoor iedereen weer weet wat ook alweer de gevolgen zijn.
pi_34909791
Ik werk in een ziekenhuis, en hoe vaak wij niet het verzoek krijgen van iemand om de rekening op de naam van een ander te zetten en dan nog boos worden als wij dit weigeren ook.
Of mensen die met de verzekeringspas van een ander binnenkomen (al wordt dit nu redelijk ondervangen met de legitimatieplicht).

Dat zijn wel niet de voorbeelden van interpolis, maar dit is wel fraude.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_34910146
Ik denk dat ze proberen te voorkomen dat mensen denken dat de verzekering oplichten een normale manier is om bv vakantiekosten te drukken.

Goed idee dus, zo'n brief. Niet om de harde fraudeurs af te scrikken, maar het is het eerste signaal in jaren dat dit niet normaal is.
pi_34910280
ik ben een keer bestolen tijdens de vakantie en de verzekeraar is een middag bij mij langsgeweest om bij mij thuis te kijken, alles te bespreken, bonnetjes te bekijken e.d.

Ik was daar zeer te spreken over, ik heb geen zin om voor dit soort eikels te betalen. Als je het een keer nodig hebt ben je blij dat het er is, maar ik pleit ervoor om mensen die hiermee frauderen keihard al die rechten af te nemen.
pi_34910658
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:49 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Is zo'n mailing nou terecht of onterecht? Zal het uberhaubt iets helpen? De meest notoire oplichters schrikt zoiets toch niet af zou je denken....

Verder ben ik wel heel erg benieuwd hoeveel mensen na ontvangst van de brief met Interpolis gaan bellen om hun (frauduleuze) claim in te trekken...
Snap uberhaubt niet waarom mensen verzekeringen oplichten , toen mijn camera apparatuur gejat was bij een inbraak heb ik van meerdere mensen aangeboden gekregen dit via hun verzekering te regelen want die zijn toch rijk genoeg

Niet gedaan uiteraard ......
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34911672
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:49 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Is zo'n mailing nou terecht of onterecht? Zal het uberhaubt iets helpen? De meest notoire oplichters schrikt zoiets toch niet af zou je denken....

Verder ben ik wel heel erg benieuwd hoeveel mensen na ontvangst van de brief met Interpolis gaan bellen om hun (frauduleuze) claim in te trekken...
Het wordt pas echt spannend wanneer verzekeraars zelf eens gecontroleerd worden op fraude. Hoe vaak was bij breekijzer wel niet te zien dat een verzekeraar weigerde uit te betalen terwijl daartoe geen enkele redenen waren.

Een verzekering is zelf 1 en al fraude! De maffia is er niks bij!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')