abonnement Unibet Coolblue
pi_34842902
Weet iemand hoe moeilijk/makkelijk het is om een auto met NL kenteken in te voeren in Polen? Zodat je in feite terug naar Nederland kan rijden zodra je Pools kenteken hebt, en hem in NL gewoon kunt gebruiken full-time, maar minder hoeft te betalen (geen wegenbelasting, goedkopere verzekering, makkelijkere "APK")

Ik begrijp dat je dan ook een Poolse nationaliteit moet hebben, en daar ook moet wonen, bankrekening hebben enzo, dat is dan ook verder het probleem niet Mijn vraag is of iemand weet hoe dat precies gaat, wat voor keuringen er gedaan worden, hoeveel je moet betalen (invoerrechten anyone??)

Kortom, ik zie de voordelen wel... Maar de nadelen nog niet... Zijn er addertjes onder het gras?? Wat zijn de uiteindelijke kosten exclusief auto?

Iemand die hier zelf ook ervaring mee heeft (gehad)?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:39:15 #2
54408 Parzival
Where it happens
pi_34843245
je bedoelt het addertje dat de auto ook geregistreerd moet zijn op een buitenlands adres? dat de auto slechts voor een bepaalde tijd in nederland mag staan en het feit dat je een fikse mega boete krijgt als men erachter komt dat je dit truukje uitvoert..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_34843426
De auto zal geregeld in Polen én Nederland zijn.
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:39 schreef Parzival het volgende:
je bedoelt het addertje dat de auto ook geregistreerd moet zijn op een buitenlands adres?
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:30 schreef CiQNiZ het volgende:
Ik begrijp dat je dan ook een Poolse nationaliteit moet hebben, en daar ook moet wonen, bankrekening hebben enzo, dat is dan ook verder het probleem niet
Laat ik het anders zeggen... Ik heb de keuze om in Polen of in Nederland dit te doen (dubbele nationaliteit) maar heb hier verder geen ervaring mee... Maar het lijkt mij gewoon verstandiger om de auto hier in Nederland te kopen (betere conditie, de wegen zijn hier gewoon veel beter)
pi_34843481
we hebben een f, r, a, u, d, e FRAUDE

I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_34843528
Even voor de duidelijkheid... Het gaat dus om een gebruikte auto En fulltime er hier in Nederland er mee rondrijden is misschien ongelukkig gekozen, omdat ik er ook geregeld mee in Polen zal zijn... Maar als ik Nederland ben zal ik de auto hier ook hebben... Kan meerdere maanden soms zijn...
pi_34843569
volgesn mij moet je de auto registreren in het land waar je er het meest mee ridjt, en zal oom agent bij je aanbeleln als je constant door nederland rijdt met een Pools kenteken.
pi_34843581
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:46 schreef gohan16 het volgende:
we hebben een f, r, a, u, d, e FRAUDE

Sorry hoor... Maar als je goedkoper kunt rijden doe je dat toch?
Ik zou ook een auto meteen in Polen kunnen kopen maar die zijn gevaak onbetrouwbaarder... Mijn vraag is dus gewoon, hoe gaat dat met invoeren enzo...!
pi_34843609
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
volgesn mij moet je de auto registreren in het land waar je er het meest mee ridjt, en zal oom agent bij je aanbeleln als je constant door nederland rijdt met een Pools kenteken.
Is niet te controleren. Zowel, heb ik er goede redenen voor (werk).
pi_34843633
Als de belastingdienst hier achter komt, krijg je een flinke rekening thuis het is trouwens goedkoper om gewoon daar een auto te kopen en vergeet ook niet dat je als Nederlanderse inwoner niet met een buitenlandse auto hier mag rijden.

Plus dat je echt gewoon niet in een pools kenteken auto hier in NL wilt rijden, ik heb dat een flinke poos gedaan en kan je zeggen dat ik na enkele maanden zo'n beetje elke politie agent kende en al die agenten elk hoekje van m'n auto
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:50:30 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34843643
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef CiQNiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid... Het gaat dus om een gebruikte auto En fulltime er hier in Nederland er mee rondrijden is misschien ongelukkig gekozen, omdat ik er ook geregeld mee in Polen zal zijn... Maar als ik Nederland ben zal ik de auto hier ook hebben... Kan meerdere maanden soms zijn...
Het moet te doen zijn. Mijn ouders wonen in Duitsland en hebben hun eigen auto's uitgevoerd en rijden er dagelijks mee in Nederland (werk) met Duitse platen. Voorwaarde is wel dat je er woont en dat je een shitload aan de goede papieren altijd bij je moet hebben. Specifieker weet ik het niet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:50:33 #11
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_34843644
Volgens mij mag een buitenlandse auto max. 3 maanden in Nederland blijven. Ik denk dat het vast wel is geregeld dat je niet even om de 3 maanden de grens oversteekt en weer terugkomt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_34843705
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:50 schreef gohan16 het volgende:
Volgens mij mag een buitenlandse auto max. 3 maanden in Nederland blijven. Ik denk dat het vast wel is geregeld dat je niet even om de 3 maanden de grens oversteekt en weer terugkomt.
Dat mag alleen als je vanuit het buitenland naar Nederland bent geëmigreerd, zoals TS dat wil doen moet hij kunnen aantonen dat hij woonachtig is in Polen en dus op bezoek in Nederland.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34843737
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:50 schreef PeuRac het volgende:
Plus dat je echt gewoon niet in een pools kenteken auto hier in NL wilt rijden, ik heb dat een flinke poos gedaan en kan je zeggen dat ik na enkele maanden zo'n beetje elke politie agent kende en al die agenten elk hoekje van m'n auto
Ik weet dat Nederlanders een pleurishekel aan Polen hebben... Maar leg eens uit??

En een Nederlander mag niet in een buitenlandse auto rijden?? Dus als een vertegenwoordiger uit Duitsland bijvoorbeeld in Nederland is, en ik gebruik zijn auto om bijvoorbeeld even iemand op te halen ofzo en ik word aangehouden, heb ik een probleem?!
pi_34843772
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:50 schreef gohan16 het volgende:
Volgens mij mag een buitenlandse auto max. 3 maanden in Nederland blijven. Ik denk dat het vast wel is geregeld dat je niet even om de 3 maanden de grens oversteekt en weer terugkomt.
Dat lukt wel
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:52 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat mag alleen als je vanuit het buitenland naar Nederland bent geëmigreerd, zoals TS dat wil doen moet hij kunnen aantonen dat hij woonachtig is in Polen en dus op bezoek in Nederland.
Dubbele nationaliteit... Werk enzo...
pi_34843784
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:50 schreef PeuRac het volgende:
Plus dat je echt gewoon niet in een pools kenteken auto hier in NL wilt rijden, ik heb dat een flinke poos gedaan en kan je zeggen dat ik na enkele maanden zo'n beetje elke politie agent kende en al die agenten elk hoekje van m'n auto
Dat, Plus de steeds hoger oplaaiende anti-poolse gevoelens bij chauffeurs en bouwvakkers... Verwaht gerust vaker krassen in je lak, en dat soort fratsen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:54:19 #16
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_34843785
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:52 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat mag alleen als je vanuit het buitenland naar Nederland bent geëmigreerd, zoals TS dat wil doen moet hij kunnen aantonen dat hij woonachtig is in Polen en dus op bezoek in Nederland.
Op die manier moet hij zich dan inschrijven in polen als inwoner, maar dan ook uitschrijven hier in Nederland.. en dat is waarschijnlijk zijn bedoeling
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:57:34 #17
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_34843917
Hou je er ook even rekening mee dat je die auto dan NIET kan laten besturen dooriemand met een Nederlands woonadres. Wij Nederlanders mogen alleen met een NL kenteken rijden omdat anders vadertje staat teveel centjes misloopt. Dus mocht je nog familie hier in Nederland hebben wonen die graag je auto willen gebruiken, dan kan zoiets erg duur worden (naheffing BPM, boete)
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_34843975
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:57 schreef D-FENS het volgende:
Hou je er ook even rekening mee dat je die auto dan NIET kan laten besturen dooriemand met een Nederlands woonadres. Wij Nederlanders mogen alleen met een NL kenteken rijden omdat anders vadertje staat teveel centjes misloopt. Dus mocht je nog familie hier in Nederland hebben wonen die graag je auto willen gebruiken, dan kan zoiets erg duur worden (naheffing BPM, boete)
Dit is écht zo?? Ik kan hem niet uitlenen?? Dat is op zich wel een voorwaarde
pi_34844143
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:52 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Ik weet dat Nederlanders een pleurishekel aan Polen hebben... Maar leg eens uit??

En een Nederlander mag niet in een buitenlandse auto rijden?? Dus als een vertegenwoordiger uit Duitsland bijvoorbeeld in Nederland is, en ik gebruik zijn auto om bijvoorbeeld even iemand op te halen ofzo en ik word aangehouden, heb ik een probleem?!
Ik zal proberen het heel kort uit te leggen want het is vrij ingewikkeld:
1) als jij in het buitenland woont (meestal België en Duitsland) en in Nederland werkt of op bezoek bent mag jij uiteraard in een buitenlandse auto rijden. (je mag dus niet in NL wonen)
2) als jij in nederland woont en in duitsland werkt, daar een auto van de zaak hebt mag jij met die auto van de zaak naar je huis rijden, of naar klanten die eventueel in nederland wonen rijden. Je mag dus geen boodschappen doen, ook niet als je langs de supermarkt rijdt op weg naar huis.

Dat zijn de basis regels in normale taal, hou je je niet aan deze regels dan loop je kans op (in het gunstigste geval) bijtelling of een BPM aanslag (mag je dus nog ff doodleuk bpm betalen over een auto die je in het buitenland hebt gekocht). Plus de bijkomende dingen als vermelding bij verschillende instantie's en een na-heffing van de wegenbelasting. En al het andere wat ze nog verzinnen.

En de Poolse en Nederlandse politie heeft een hekel aan polen, ik woon in een grens gebied, dus als ze maar even denken dat je net nederland binnen rijdt houden ze je aan en controleren ze alles. Dan vraag je je af of ik al het voorgaande uit ervaring weet? Ja en nee, ik heb het uitgezocht en de auto zo laten registreren dat er geen gevaar voor mij ontstond.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34844210
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:59 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Dit is écht zo?? Ik kan hem niet uitlenen?? Dat is op zich wel een voorwaarde
Kijk maar wat ik heb gepost.

Trouwens, als jij in Polen woonachtig staat en je werkt in Nederland en je hebt ook nog een huis in Nederland, moet je héél overtuigend zijn en flink wat bewijzen willen ze je uiteindelijk niet alsnog pakken voor fraude.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34844462
Super!! Dat is dus precies alle informatie die ik wou hebben Bedankt voor het uittypen
Zou ik misschien mogen weten hoe je dat precies bedoelt... Dat je je auto zo hebt geregistreerd dat er geen gevaar voor jou was?? Ben/was je woonzaam in Polen? Iets met werk, connecties ofzo?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:12:16 #22
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_34844482
Kijk anders even op de site van de belastingdienst

In de meeste gevallen moet je als inwoner van Nederland toch BPM betalen ook al staat de auto in het buitenland geregistreerd.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:14:38 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34844596
Waarom zou je hem dan nog in nederland kopen? Koop een duitse auto en exporteer die naar polen.
Vampire Romance O+
pi_34844600
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:11 schreef CiQNiZ het volgende:
Super!! Dat is dus precies alle informatie die ik wou hebben Bedankt voor het uittypen
Zou ik misschien mogen weten hoe je dat precies bedoelt... Dat je je auto zo hebt geregistreerd dat er geen gevaar voor jou was?? Ben/was je woonzaam in Polen? Iets met werk, connecties ofzo?
Had een vriendin met nogal machtige vader (politiek/diplomatiek, kerk, ed).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34844722
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:12 schreef D-FENS het volgende:
Kijk anders even op de site van de belastingdienst

In de meeste gevallen moet je als inwoner van Nederland toch BPM betalen ook al staat de auto in het buitenland geregistreerd.
Je moet een auto kopen zonder kenteken, dan betaal je geen BPM, alleen BTW. UItgaande van dat het bedrag wat je normaal de dealer betaald (bij een nieuwe auto) factor +/- 1.63 is, betaal je nu maar factor 1.19 dat scheelt dus ongeveer 27%

163 - 119 = 44
44 / 163 * 100% = 27%
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')