abonnement Unibet Coolblue
pi_34746387
Zomaar een vraag, ik heb een tijd voor verschillende tijdschriften geschreven waarbij er vanuit werd gegaan dat er 600 woorden op een pagina passen. Nu vroeg ik me af of er ook zo'n gemiddelde is voor boeken. Ik schat dat het zo'n 300 woorden per pagina zijn, maar misschien dat er hier iemand is die hier iets meer zicht op heeft?

Alvast bedankt!
pi_34748961
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:57 schreef G-Mart het volgende:
Zomaar een vraag, ik heb een tijd voor verschillende tijdschriften geschreven waarbij er vanuit werd gegaan dat er 600 woorden op een pagina passen. Nu vroeg ik me af of er ook zo\\\'n gemiddelde is voor boeken. Ik schat dat het zo\\\'n 300 woorden per pagina zijn, maar misschien dat er hier iemand is die hier iets meer zicht op heeft?

Alvast bedankt!
Volgens mij kun je ervan uitgaan - is mij ooit verteld - dat een computerpagina ca. 500 woorden bevat, en die ene computerpagina levert anderhalve boekpagina op.

\'t Zijn gemiddelden... maar zo ongeveer moet je tellen
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_34859264
Volgens mij gaan er wel meer dan 500 op een pagina...bij mij (in Times New Roman 12) tel ik gemiddeld zo'n 750-800 per A4.
pi_34875512
Als ik een A4 helemaal van boven tot onder vol zet met gemiddelde zinnen in Times New Roman 12, zijn dat 840 woorden. Voor een boek is dit niet te zeggen, elk boek heeft immers een andere paginagrootte!
pi_34878347
12 is dan ook best wel groot imho. Maar voor de vijf tijdschriften waar ik voor heb geschreven was het altijd circa 600 woorden per 'goedgevulde' pagina. En het ging hier om standaard formaat tijdschriften, dus pagina's die niet ver van het A4 formaat af liggen. Voor een gemiddeld boek denk ik dat ik maar even op de 300 woorden per pagina blijf zitten .

Thx iig .
pi_34881759
Ja een tijdschrift zal inderdaad minder woorden per pagina tellen, omdat daar wel spaties op staan enzo. Dat heb ik nu allemaal niet gedaan. Je zou het kunnen tellen...

Ik heb even een paar boeken genomen. Allemaal ongeveer dezelfde hoogte, een typische boekenhoogte dus.

Boek 1: ongeveer 375 woorden (redelijk klein corps en vrijwel geen witregels (geen dialoog ook))
Boek 2: komt wel aan 400 woorden, hierin wel dialoog en een nog iets kleinere letter
Boek 3: ongeveer 325 woorden, hier ook dialoog en dus witte stukken en ook een grotere letter
Boek 4: 398 woorden, deze heb ik precies geteld omdat hij op mij overkwam als de meest 'normale'.

Conclusie: 400 woorden komt in de buurt.
pi_34883071
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:11 schreef p-etr-a het volgende:
Ja een tijdschrift zal inderdaad minder woorden per pagina tellen, omdat daar wel spaties op staan enzo. Dat heb ik nu allemaal niet gedaan. Je zou het kunnen tellen...

Ik heb even een paar boeken genomen. Allemaal ongeveer dezelfde hoogte, een typische boekenhoogte dus.

Boek 1: ongeveer 375 woorden (redelijk klein corps en vrijwel geen witregels (geen dialoog ook))
Boek 2: komt wel aan 400 woorden, hierin wel dialoog en een nog iets kleinere letter
Boek 3: ongeveer 325 woorden, hier ook dialoog en dus witte stukken en ook een grotere letter
Boek 4: 398 woorden, deze heb ik precies geteld omdat hij op mij overkwam als de meest 'normale'.

Conclusie: 400 woorden komt in de buurt.
Ah, je bent een schat! Hartstikke bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')