abonnement Unibet Coolblue
pi_34771034
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:34 schreef Duderinnetje het volgende:


Is wel een pittoresque boerderijtje ergens in Frankrijk voor gesneuveld, maar dan heb je ook wat
-knip-


Ik snap wat je bedoeld!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 5 februari 2006 @ 21:05:11 #102
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_34773647
De belofte de sloopfoto's te plaatsen kom ik bij dezen even na:

De vloer bleek behoorlijk makkelijk te verwijderen. Op strategische plaatsen was deze vastgeschroefd aan de ondervloer, maar verder geen drama's met verlijmde stukken ofzo.

Het eerste begin:


De voorkamer, nog met isolatiemateriaal:


En behalve het middenstukje is alles eruit:


Het blijkt dat de kasten waar de schuifdeuren in verdwijnen bovenop de vloer zijn gebouwd. Dat betekent dus dat we de planken heel precies bij de plinten moeten afzagen, wil de boel niet instorten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 05-02-2006 21:09:36 (bug-slashes weggehaald) ]
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:38:13 #103
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34774975
Voor in het kampvuur:


Zoals Arty zei ligt het laminaat onder de suite-pui door. Aangezien we die niet willen afbreken (duh! ) moet het netjes langs de plinten weggezaagd worden voordat de nieuwe vloer erin komt. Zie hier een eerste poging met de flex:
Toegegeven, het ís met een metaalcirkelzaagje, dus dat wilde niet helemaal Morgen kijken of we voor de flex (zie hieronder) een houtzaag kunnen kopen. Iemand enig idee of dat een slimme manier is om dat laatste restje vloer eruit te krijgen? Dit is de flex:
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:42:19 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34775115
Arty is verder bezig geweest met het schuren en bijwerken van de trap. Een leuk klusje is de leuning. Het laatste gedeelte is er door een onverlaat ooit afgezaagd. Arty heeft de twee delen zo goed mogelijk bijgeschuurd en gevijld. Morgen vult hij de naad op met overschilderbare acrylaatkit (want dat is flexibel en een trapleuning zal in gebruik fracties bewegen).
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:46:49 #105
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34775276
Ik heb vandaag de plafonds beneden gewit. Dat lijkt een rare volgorde: eerst witten en dan nog eens het houtwerk schuren. We verwachtten echter dat de plafonds zouden bladderen. De beste manier om dat te testen leek mij witten en zien wat er aan stuclaag meekwam. Het viel mee. Twee kleine plekjes bleken los te zitten en die heb ik afgestoken en in de fixeer gezet.

Een leuk restauratieklusje is de lambrizering in de hal en langs de trap. Het is originele lambrizering, dus we willen hem graag behouden:

Langs de opgang zijn er stukken kapot:

Deze heb ik vandaag gevuld met muurvuller. Als dat is uitgehard doe ik er een laag lakvuller overheen waar ik de wolkige structuur in probeer aan te brengen. Tot slot lakken we alles weer bling-bling-hoogglans en hopelijk lijkt het dan weer één geheel.

[ Bericht 23% gewijzigd door Duderinnetje op 05-02-2006 21:52:00 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 21:48:33 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34775342
Op volle snelheid bezig, leuk zeg

Ok zondag, foei
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 5 februari 2006 @ 21:55:47 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34775622
Uit nieuwsgierigheid zijn we vandaag ook maar eens de ladder opgeklommen om te zien hoeveel ruimte er precies is boven de schuifpui. Daar zitten deze luiken:

Daarachter blijkt dus behoorlijk wat bergruimte te zitten
Daar kunnen mooi die dozen staan met spullen die je nooit uitpakt, maar wél wilt bewaren.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 21:56:36 #108
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34775654
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Uit nieuwsgierigheid zijn we vandaag ook maar eens de ladder opgeklommen om te zien hoeveel ruimte er precies is boven de schuifpui. Daar zitten deze luiken:
[afbeelding]
Daarachter blijkt dus behoorlijk wat bergruimte te zitten [afbeelding]
Daar kunnen mooi die dozen staan met spullen die je nooit uitpakt, maar wél wilt bewaren.
Ja!
Oude foto's enzo opzich
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 5 februari 2006 @ 21:59:43 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34775749
Tot slot een algeheel rommelplaatje



Komende dagen weer meer!

Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 februari 2006 @ 22:05:59 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34775975
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja!
Oude foto\'s enzo opzich
Speelgoed van vroeger in ons geval. Je hoeft het niet bij de hand te hebben, maar het gaat je aan het hart het weg te gooien.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34776334
Naar mijn idee moet je je nog even goed laten voolichten over de acrylaatkit welke je wil gaan gebruiken om de wtee traphelften weer aan elkaar te helen. Deze is vaak maar voor een beweging van 15% geschikt(van de totale dikte van de kit that is.....). Je zou evt. een overschildbare siliconenkit kunnen gebruiken. Tis nl meer werk om opnieuw netjes te kitten dan ff een stukje kit bij te werken met de schilderskwast

Verder thumbs up voor het rappe werk!

Foto's maken de klus an sich ook duidelijker natuurlijk, succes met verbouwen/klussen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 22:19:06 #112
18653 crew  D.
pi_34776502
*topic in de AT ziet staan

gefeliciteerd
  zondag 5 februari 2006 @ 22:20:33 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34776544
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:14 schreef Cybersijp het volgende:
Naar mijn idee moet je je nog even goed laten voolichten over de acrylaatkit welke je wil gaan gebruiken om de wtee traphelften weer aan elkaar te helen. Deze is vaak maar voor een beweging van 15% geschikt(van de totale dikte van de kit that is.....). Je zou evt. een overschildbare siliconenkit kunnen gebruiken. Tis nl meer werk om opnieuw netjes te kitten dan ff een stukje kit bij te werken met de schilderskwast

Verder thumbs up voor het rappe werk!

Foto\'s maken de klus an sich ook duidelijker natuurlijk, succes met verbouwen/klussen
Je hebt gelijk, maar de twee stukken leuning zitten behoorlijk stevig vastgeschroeft in de muur. Het is niet zo dat ze duidelijk bewegen ten op zichte van elkaar. De naad die je nu nog ziet moet vooral optisch gevuld. Omdat er echter altijd wat druk op zat staan bij vasthouden, voldoet gewone lakvuller niet. Acrylaat is denk ik voldoende flexibel. Maar we zullen morgen ook even de siliconenkit bekijken (ik was in de veronderstelling dat dat nooit overschilderbaar is, maar kennelijk loop ik achter op de ontwikkelingen).

Trouwens, dit weet jij misschien: ik wil in de hoeken van twee muren ook enkele haarfijne barstjes kitten. Ook flexibel. Is acrylaat nou ook met latex overschilderbaar of niet?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 februari 2006 @ 22:22:18 #114
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34776621
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef D.Rose het volgende:
*topic in de AT ziet staan

gefeliciteerd
Roosje!! Wat leuk
Dank je wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34777730
Goedemorgen zeg, wát een lekkerdingindiespiegel mooi huis
Heul veul klussssplezier alvast!!!


als in TVP

En ik zag een prunus in de tuin!
  zondag 5 februari 2006 @ 22:57:00 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34778081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef Bluezz het volgende:
Goedemorgen zeg, wát een lekkerdingindiespiegel mooi huis
Heul veul klussssplezier alvast!!!


als in TVP

En ik zag een prunus in de tuin!
Ja wat een hunkydunkystaatdaarhè? fijn huisje hè?

O vertel eens, waar staat die prunus dan en wat is er zo bijzonder aan en hoe verzorgen we hem?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34778346


Daar staat ie, niet te missen
Snoeien ná de bloei tot aan haar knotje

Ik ben benieuwd wat voor kleur bloemen ze geeft!


Al die details in dat huis, echt prachtig!
  zondag 5 februari 2006 @ 23:07:29 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34778521
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Bluezz het volgende:
[afbeelding]

Daar staat ie, niet te missen
Snoeien ná de bloei tot aan haar knotje

Ik ben benieuwd wat voor kleur bloemen ze geeft!


Al die details in dat huis, echt prachtig!
O dat boompje!
Dat komen de vorige eigenaren komend voorjaar ophalen, want het staat op de moederkoek van hun oudste.
Ik wil er zo graag een fruitboompje voor in de plaats die niet zo kort en breed groeit als de prunus, maar juist wat slanker en hoger.

Of toch weer een prunus kopen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34778686
Op de wát

Fruitboompje is ook leuk
En een boom midden in je tuin zou ik niet doen.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:14:40 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34778811
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Op de wát

Fruitboompje is ook leuk
En een boom midden in je tuin zou ik niet doen.
Ja echt waar
Hun tweede kind is drie weken geleden ook in ons huis geboren. Waar díe moederkoek is gebleven proberen we ons niet af te vragen

Aangezien het gat van de prunus midden in de tuin is, zetten we daar ook maar weer een boompje neer denk ik. En dat kan zijn voordelen hebben aangezien het een tuin pal op het zuiden is: wellicht dat dat boompje nog wat schaduw geeft op het terras ook.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34778841
Dat is dan wel weer een goed idee, ipv een parasol
Enneh... hier zijn enorme kenners, als je nog es wat te vragen hebt

Het grote bloemen en planten in eigen tuin *deel 5*
  zondag 5 februari 2006 @ 23:16:25 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34778873
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:15 schreef Bluezz het volgende:
Dat is dan wel weer een goed idee, ipv een parasol
Enneh... hier zijn enorme kenners, als je nog es wat te vragen hebt

Het grote bloemen en planten in eigen tuin *deel 5*
Ja dat zal ik tzt. eens checken ja
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34779012
Toen ik die foto van de lambrizering zag, werd ik trouwens ineens zo'n 42 jaar teruggeworpen in de tijd
Echt waar, ik moest denken aan het huis waar ik geboren ben in Bilthoven
Precies hetzelfde... en dat was in de jaren 60

Práchtig, gelukkig houden jullie het zo origineel mogelijk
  zondag 5 februari 2006 @ 23:23:00 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34779128
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Bluezz het volgende:
Toen ik die foto van de lambrizering zag, werd ik trouwens ineens zo'n 42 jaar teruggeworpen in de tijd
Echt waar, ik moest denken aan het huis waar ik geboren ben in Bilthoven
Precies hetzelfde... en dat was in de jaren 60
Hoewel ik het niet ken uit mijn jeugd, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het heeft iets onmiskenbaars 'vroegah's' ja.

Het loopt in ons huis door de hele gang en via de trapopgang naar de gang boven. Ik zou het nóóit zelf zo laten maken, maar het hoort echt bij het huis. Ik zou niet durven het aan te tasten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 februari 2006 @ 23:34:03 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34779507
Die moederkoekplant!
Ik had me wel laten vertellen dat het wel eens gebeurd... maar nog nooit in het echt tegengekomen!

Leuke foto's.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')