Nieuwe flessen moeten Coca Cola uit dip helpen
Op 1 februari stapt Coca Cola in Nederland over op een nieuwe petfles, die al na één keer wordt gerecycled. Nu bottelt het bedrijf nog in hervulbare petflessen. Met de sexy nieuwe fles - die veel frisser en strakker oogt dan de aftandse hervulflessen - hoopt het bedrijf de trend van dalende omzetten in de categorie frisdranken te keren.
Prijzenoorlog
De afgelopen jaren kampt Coca Cola met sterk dalende verkoopcijfers, grotendeels veroorzaakt door de prijzenoorlog. De introductie van de nieuwe fles vergde een voorbereiding van drie jaar en een investering van ¤ 60 miljoen.
Cola-noviteiten
Dankzij nieuwe, flexibele productieprocessen kan het bedrijf nu ook kleinere series flessen voor aparte doelgroepen én merken maken. Er komen bijvoorbeeld afwijkende flesvormen voor Coca-Cola, Fanta en Sprite. Nieuw is ook de éénliterfles voor kleine huishoudens, zoals alleenstaanden.
Noviteit
Een andere noviteit is de introductie van het 'fourpack'. Volgens Coca Cola zijn deze pakketten ideaal voor winkeliers om acties mee te doen. Eerder was dat niet mogelijk, omdat het bedrijf door het systeem van de oude, hervulbare petflessen vastzat aan kratten van tien flessen. Met ingang van 1 januari geldt in Nederland vrijheid van verpakking en hoeft de industrie deze petflessen niet langer te gebruiken. Coca Cola is, samen met Spadel (Spa) de enige frisdrankproducent die de vrijheid van verpakking ook daadwerkelijk aangrijpt voor vernieuwing.
Mediaoffensief
Coca Cola zal de lancering van de flessen gepaard laten gaan met het grootste mediaoffensief in Nederland in jaren. Over het budget wil het bedrijf niets kwijt. Alleen dat het in het eerste kwartaal onmogelijk is om de campagne te missen, schrijft Marketingtribune. Bron: Zibb.nl
Lekker belangrijk hoe die fles er uit ziet, ik heb liever een lelijke fles, en gewoon een normale prijs.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖