abonnement Unibet Coolblue
pi_34672916
Toen ik een paar dagen geleden weer eens naar de film Kill Bill: Volume 2 keek zat ik voor de zoveelste keer de muzikale uitspatting van David Carridine (uit de hitserie: Kung Fu) te bewonderen. Hij speelt er op een bamboe fluit die een ontzettend warme klank geeft. Nu heb ik proberen er wat research naar te doen maar dit heeft mijn vraag niet opgehelderd. Heel Azie gebruikt namelijk bamboe fluiten en ik kwam fluiten tegen uit Taiwan, China, Japan en India.

In de film speelt David Carridine op de fluit vlak voordat 'The Bride' Uma Thurman naar Pai Mei gaat. Een chinese grootmeester van de Lotus Style. Dit is een chinese Wushu stijl en aangezien David Carridine ook al op dezelfde fluit speelde toen hij in de serie Kung Fu acteerde leek het mij logisch dat het een Chinese fluit moest zijn. Maar toch kon ik dit er niet uit op maken. Op internet kwamen de fluiten uit India het meest overeen met de fluit uit de film.

Wie kan mij helpen: Wat voor een fluit is dit? Zijn ze moeilijk te bespelen? en waar kan ik ze eventueel kopen (Behalve Ebay)?

Alvast bedankt!
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_34673057
David Carradine heet hij overigens.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34673158
Volgens Quentin Tarantino heeft David de fluit zelf gemaakt.

http://bighominid.blogspot.com/2004_09_12_bighominid_archive.html
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34673195
Deze dus:

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34682194
Wrong Spelling my bet! De fluit was wat kleiner, heb een plaatje kunnen vinden.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')