abonnement Unibet Coolblue
pi_34647239
Tijd voor een Gilmour topic! De man die ooit faam verwierf als Pink Floyd-gitarist is tenslotte weer helemaal 'back'.



Nieuw album
6 Maart a.s. komt zijn nieuwe plaat "On an Island" uit, zijn eerste soloplaat sinds 1984.

Concert in Nederland
19 en 20 Maart staat Dave in de Heineken Music Hall. Onlangs maakte hij bekend wie hij meeneemt op tour. En wat blijkt? Richard Wright speelt gewoon in de band!!
Half Pink Floyd op een podium dus
quote:
The musicians in David Gilmour’s band are:
Phil Manzanera - Roxy Music guitarist and co-producer of ‘On An Island’
Richard Wright - Pink Floyd’s keyboard player
Guy Pratt - bass player with Pink Floyd and Roxy Music
Jon Carin - keyboards and longtime player with Pink Floyd
Steve DiStanislao - drums, recently played with Crosby & Nash
bron: David Gilmour's website
Iedereen z'n kaarten al binnen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:46:24 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34647699
Het was al uitverkocht toen ik een kaartje wilde halen.

Mjah, ik weet ook niet of z'n solowerk nou echt zo boeiend is, maar evengoed toch jammer.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_34647979
Ik ben David Gilmour een beetje uit het oog verloren na zijn Pink Floyd periode.
Het enige solo album wat ik van hem heb is "About Face", uit de Floyd tijd dus.
Ik vond het latere Pink Floyd werk daar altijd wel een beetje op lijken....
pi_34648069
Heb hier de dvd van het Meltdown concert, geweldig concert
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 17:06:33 #5
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34651994
Speelt ie nog Floyd stukken of zijn eigen (bijzonder slaapverwekkend) solo werk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:25:28 #6
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_34652565
Ik vind die vorige twee solo-cd's van hem ook best wel goed te pruimen eigenlijk.

Jammer dat ik ook geen kaartjes heb, maar ik heb z'n vorige solo-concert in Nederland dan weer gezien (Vredenburg '84).
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_34675733
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Speelt ie nog Floyd stukken of zijn eigen (bijzonder slaapverwekkend) solo werk.
Tuurlijk speelt 'ie Floyd. Durf ik m'n klauw wel voor in 't vuur te steken.
Dat heeft 'ie altijd al gedaan.
Daarbij: hij sleept Richard Wright ook niet voor z'n lol mee
pi_34675965
Ik heb een kaartje voor de 4e rij! Ook al ken ik z'n solo werk niet bijzonder goed en ga ik voornamelijk voor de floyd nummers, ben ik toch wel benieuwd naar zijn nieuwe album. Wat ik ervan hoorde op een BBC programma klonk aangenaam in de oren.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_34701791
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Speelt ie nog Floyd stukken of zijn eigen (bijzonder slaapverwekkend) solo werk.
Volgens mij ben je nu in de war met het slaapverwekkende solowerk van Roger Waters.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_34724339
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:21 schreef Relayer het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu in de war met het slaapverwekkende solowerk van Roger Waters.
Persoonlijk vind ik Waters' solowerk vele malen interessanter dan dat van Gilmour.
Op 'Ca Ira' na overigens
pi_36066387
gilmour en band spelen echoes tijdens de komende tour. ik zag ook een nummer van obscured by clouds op de lijst staan. kicke.
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:13:16 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_36080550
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:02 schreef rheingold het volgende:
gilmour en band spelen echoes tijdens de komende tour. ik zag ook een nummer van obscured by clouds op de lijst staan. kicke.
Ben niet zo'n fan van OBC, Echoes daarentegen bevat alle grote nummers van PinkFloyd verzameld op 1 cd. Dus dat zit wel goed. Hoop dat ze Keep Talking ook doen, die is zoooooow mooi
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:08:45 #13
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_36087146
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:13 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ben niet zo'n fan van OBC, Echoes daarentegen bevat alle grote nummers van PinkFloyd verzameld op 1 cd. Dus dat zit wel goed. Hoop dat ze Keep Talking ook doen, die is zoooooow mooi
Hij speelt het nummer Echoes live. Niet de verzamelcd van Pink Floyd (overigens een dubbelaar).
Van Obscured By Clouds speelt ie Wot's . . . Uh The Deal.

Maandag heen. Erg veel zin in.

Echoes live! Wow! Zo'n mooi nummer...
pi_36087443
Vandaag interview in de oor!
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:36:00 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_36087891
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:08 schreef Mr.Shankly het volgende:

[..]

Hij speelt het nummer Echoes live. Niet de verzamelcd van Pink Floyd (overigens een dubbelaar).
Van Obscured By Clouds speelt ie Wot's . . . Uh The Deal.

Maandag heen. Erg veel zin in.

Echoes live! Wow! Zo'n mooi nummer...
Ohw ik dacht idd van de CD, die inderdaad een dubbel cd is.
Maar Echoes nummer is ook mooi
pi_36091414
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:13 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ben niet zo'n fan van OBC, Echoes daarentegen bevat alle grote nummers van PinkFloyd verzameld op 1 cd. Dus dat zit wel goed. Hoop dat ze Keep Talking ook doen, die is zoooooow mooi
geen fan van obscured by clouds?? joh, dat vind ik de meest ondergewaardeerde pf plaat. die plaat is een blauwdruk voor darkside of the moon en wish you were here. essentieel wat mij betreft.
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:37:56 #17
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36091541
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:33 schreef rheingold het volgende:

[..]

geen fan van obscured by clouds?? joh, dat vind ik de meest ondergewaardeerde pf plaat. die plaat is een blauwdruk voor darkside of the moon en wish you were here. essentieel wat mij betreft.
kan ik alleen maar mee instemmen!
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_36118988
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:33 schreef rheingold het volgende:

[..]

geen fan van obscured by clouds?? joh, dat vind ik de meest ondergewaardeerde pf plaat.
dacht dat dat The final cut was...

vond de cd van Gilmour gewoon slecht, heb hem ook niet gekocht. Klonk erg als een truckje die die aan het uitvoeren was ipv emotie
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:40:00 #19
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36119319
Ik vond het ook een vreselijk saaie cd, eerlijk gezegd. Achteraf misschien toch maar beter dat ik geen kaarten heb, anders had ik door het hele deel voor de pauze gewoon heen kunnen slapen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:14:41 #20
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_36120499
Ik had de eerste paar luisterbeurten ook wat moeite met de nieuwe cd. Inmiddels is de plaat toch gaan groeien bij me. Een beetje een zondagochtend plaatje naar mijn idee (net als The Division Bell), erg ontspannen.

Voor zover ik al heb kunnen beoordelen aan de bootlegjes die reeds de ronde doen, klinkt het live wel ietsje spannender. En de tweede set is gewoon een heel erg fijne greatest hits show.
pi_36121289
Ik heb net die nieuwste CD (On An Island) geluisterd en ik vind het eigenlijk iets te soft en dromerig.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:09:58 #22
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36122122
heb zojuist de bootleg gedowned van zn optreden tijdens zijn verjaardagsfeestje.
Goeie kwaliteit...heb het idee dat iemand van de techniek een DAT recorder heeft gebruikt.
Jammergenoeg hebben ze niet de hele bootleg online gezet...maar wie weet komt dat nog wel
Ik weet nog steeds niet wat ik van On a Island moet vinden.
Opzich zit het wel goed in elkaar maar toch vind ik hem te zzzoft.
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_36122164
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:09 schreef ummagumma het volgende:

Ik weet nog steeds niet wat ik van On a Island moet vinden.
Opzich zit het wel goed in elkaar maar toch vind ik hem te zzzoft.
Inderdaad, ik heb precies het zelfde. Het is allemaal wel mooi en goed gecomponeerd en dergelijke, maar wat ik juist het mooiste aan PF vind zijn die overgangen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:24:27 #24
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36122498
toen bekend werd dat Gilmoure bezig was om nieuwe nummers te schrijven bleef hij geheimzinnog doen of het nu voor zn solowerk bedoeld is of toch voor Pink Floyd. Dit was een jaar of wat geleden en lang voordat Floyd de rollators uit het vet gehaald had om in London te spelen.

Eigenlijk ging toen weer voor de zoveelste keer de geruchtencarousel draaien of er een comback kwam van Pink Floyd. Gilmour zei dat hij die optie mogelijk zou zijn maar hij had er toch wel een beetje gehad met het touren enzo... En jawel hij zag ook een optie om samen met Roger Waters op het podium te gaan staan.
Ik meen dit gelezen te hebben in Mojo of Aloha
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:55:37 #25
122115 Oellie
aaaaargggghhhhhhh
pi_36133073
Ik heb ook kaarten voor a.s. maandag. Ben benieuwd wat het nou uiteindelijk precies gaat worden want zoals hierboven ook wel vermeld...On an Island is inderdaad wel een tikkie te soft.

Maarja hij wordt ook een dagje ouder he.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')