abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 30 januari 2006 @ 23:04:51 #1
42184 crew  DaMart
pi_34632416
Het grote verhalentopic is vol, dus hier weer verder.

Even het laatste verhaal, met aanpassingen, waarvoor dank aan p-etr-a, die me er op wees dat mijn Nederlands er door veel op Fok te lezen niet op vooruit gaat
quote:
Een date met Murphy

Nerveus belde ik aan. Het duurde even voordat ze de deur opende. Ik was verbluft. Via MSN had ze me wel eens een foto van zichzelf gestuurd, maar in werkelijkheid zag ze er nog prachtiger uit. Ze ademde een schoonheid die ik met geen woorden kan omschrijven. ‘Zijn die voor mij?’ Ze keek naar de bos bloemen in mijn handen. ‘Uh, ja… voor uhm… jou… ja,’ stamelde ik. ‘Hee, zulke bloemen staan volgens mij ook bij de buren in de tuin,’ merkte ze op. Ik zweeg. Ik kon haar moeilijk vertellen dat die bloemen juist niet meer bij de buren in de tuin stonden. De bos die ik gekocht had, was immers vernield door de deuren van de trein.

Ze trok haar jas aan en vergezelde me in de voortuin. De wind speelde met haar goudblonde lokken. Nu pas rook ik de heerlijke geuren van haar parfum. Ik vervloekte mezelf dat ik mijn aftershave op de grond had laten vallen. Nu vond ze vast dat ik stonk. Zij aan zij liepen we over straat. Ik had moeite om niet opzij te kijken, want haar aanblik werkte als een soort magneet. Een magneet die me hoofdpijn bezorgde, want voor ik het wist knalde ik met mijn kop tegen een lantaarnpaal. Maar het deerde me niet. Ik liep naast haar, het mooiste meisje dat ik ooit gezien had.

Ze nam me mee naar een Chinees restaurant. Ik twijfelde even of ik mijn jas wel uit moest trekken. Als ik dat deed, dan zag ze dat ik een ordinaire sweater droeg, en niet een overhemd, zoals ik wel van plan was geweest. Maar een strijkbout op een overhemd laten staan als je gebeld wordt, is niet slim. En als je koffie morst over je andere overhemd, dan ben je zo door je garderobe heen. Gelukkig zei ze niets toen ze mijn kleding zag. Ze ging me voor naar een tafeltje bij het raam. Als voorgerecht werden loempia’s geserveerd. Daarnaast stond een potje met gele en een potje met rode sambal. Ik heb altijd gedacht dat gele sambal milder is, dus nam ik die. Alleen toen ik een hap van de loempia met gele sambal nam, sloegen de vlammen zowat uit mijn oren. Ik sprong op, waarbij ik tegen de stoel van de man achter me stootte, waardoor hij met zijn neus in de Chinese kippensoep viel.

Ik schaamde me voor mijn eigen onhandigheid. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik alles zo uit mijn vingers liet glippen. Men zegt dat de eerste indruk de belangrijkste is. Ik kon dan ook niet anders concluderen dan dat ik het goed verpest had.

Na het eten bracht ik haar naar huis. Tegen mijn verwachting in, nodigde ze me uit om binnen nog een kop thee te drinken. ‘Was je nerveus vanavond?’ vroeg ze. Ik voelde dat ik kleurde. ‘Ik hoop dat ik je niet al te zeer in verlegenheid heb gebracht.’ Ze glimlachte en kuste me op mijn wang. ‘Helemaal niet. Ik vond het juist wel schattig.’ Ze opende de deur en ging me voor naar binnen. En net toen ik dacht dat ik het ongeluk achter me had gelaten die avond, struikelde ik over de drempel en lag ik languit in de gang.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_34632563
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:58 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik moest ook echt lachen om sommige verhalen, bv het verhaal 'uit liefde gegeven' stond heel lang in de top vijf. Ik vind het verhaal echt ontzettend slecht, ook niet goed of prettig gescheven. Als dat de maatstaf is.. (nu maar hopen dat niet één van jullie dit verhaal schreef )
Ik vind het niet heel slecht, dit is iemand met een aardig idee die moeite heeft met het uitwerken ervan denk ik.

DaMart: het zij je vergeven hoor, als je het zelf had overgelezen zou je die dingen er waarschijnlijk ook uit gehaald hebben. Zo was het toch gisteren andersom ook, daar heb je dit forum voor.
pi_34632743
Ik ga even wat verzinnen voor de Write Now wedstrijd denk ik. 550 woorden vind ik toch vrij kut en ik kan niks nieuws meer verzinnen wat niet lijkt op m'n 2 andere verhaaltjes
Tap tap tap
pi_34632776
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:08 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Ik vind het niet heel slecht, dit is iemand met een aardig idee die moeite heeft met het uitwerken ervan denk ik.

DaMart: het zij je vergeven hoor, als je het zelf had overgelezen zou je die dingen er waarschijnlijk ook uit gehaald hebben. Zo was het toch gisteren andersom ook, daar heb je dit forum voor.
Tsja, alleen een idee hebben is niet genoeg. Ik vond er ook ontzettend veel overbodige informatie instaan. Wie op welke school ging waarderen (edit)studeren enzo. Maar goed, dat dacht ik bij een heleboel verhalen. Ik vind Urs! nog steeds heel schattig.
pi_34632889
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:12 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga even wat verzinnen voor de Write Now wedstrijd denk ik. 550 woorden vind ik toch vrij kut en ik kan niks nieuws meer verzinnen wat niet lijkt op m'n 2 andere verhaaltjes
Ik kwam er vandaag achter dat de voorronde van mijn regio wordt georganiseerd door mijn stageplek. Ik was helemaal overtuigd dat ik mee zou doen, dan kan ik tenminste gedichten inzenden. En het kan nog wel onder een pseudoniem, alleen ben ik dan de lul als ik win. Dan heeft een wedstrijd ook niet echt zin.
pi_34632897
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:13 schreef Pauline het volgende:

[..]

Tsja, alleen een idee hebben is niet genoeg. Ik vond er ook ontzettend veel overbodige informatie instaan. Wie op welke school ging waarderen enzo. Maar goed, dat dacht ik bij een heleboel verhalen. Ik vind Urs! nog steeds heel schattig.
Ja dat is ook gewoon zonde van het idee, . Ik zal Urs! eens lezen, heb die nog niet gehad.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:12 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga even wat verzinnen voor de Write Now wedstrijd denk ik. 550 woorden vind ik toch vrij kut en ik kan niks nieuws meer verzinnen wat niet lijkt op m'n 2 andere verhaaltjes
Ik vind het lastig met de Write Now! wedstrijd dat echt alles mag. Liever heb ik een beetje houvast qua onderwerp, maar ik denk dat ik nog wel voor de deadline iets heb. Die is toch nog bepaald niet in zicht.
pi_34633048
Urs! vind ik echt hartstikke leuk!
pi_34633126
Wat betreft taalfouten. Ik heb eens een gecorrigeerde Bordewijk voor een uitgeverij bewerkt en dat stond stijf van de stijl- en schrijffouten. En Bordewijk is een niet onbekende auteur. Het is altijd goed om je verhaal aan anderen te laten lezen, want zelf kijk je wel eens over je eigen foutjes heen.
pi_34633364
Ja, zeker is Urs! een apart verhaal ... maar er staan zoveel leuke verhalen op. Ik heb ze alleen nog lang niet allemaal gelezen, laat staan op gestemd....
pi_34633396
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:20 schreef karin1000 het volgende:
Wat betreft taalfouten. Ik heb eens een gecorrigeerde Bordewijk voor een uitgeverij bewerkt en dat stond stijf van de stijl- en schrijffouten. En Bordewijk is een niet onbekende auteur. Het is altijd goed om je verhaal aan anderen te laten lezen, want zelf kijk je wel eens over je eigen foutjes heen.
Hmm.. toch is het wel heel erg als het stijf staat van de taalfouten, zeker als het je vak is!
  Moderator maandag 30 januari 2006 @ 23:30:09 #11
42184 crew  DaMart
pi_34633637
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:08 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

DaMart: het zij je vergeven hoor, als je het zelf had overgelezen zou je die dingen er waarschijnlijk ook uit gehaald hebben. Zo was het toch gisteren andersom ook, daar heb je dit forum voor.
Dat is waar. Het is ook altijd wel goed als je anderen iets laat herlezen. Zo heb ik ooit een wat langer verhaal geschreven, waarbij het een vriend van me opviel dat iemand niet consequent woonde. Eerst was het een rijtjeshuis, een paar alinea's verderop lag er een lap grond om het huis in, en er stond een oude eik in de tuin, die dan eens links, dan eens rechts en dan weer aan de andere kant van het huis stond...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 30 januari 2006 @ 23:34:43 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34633830
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:20 schreef karin1000 het volgende:
Wat betreft taalfouten. Ik heb eens een gecorrigeerde Bordewijk voor een uitgeverij bewerkt en dat stond stijf van de stijl- en schrijffouten. En Bordewijk is een niet onbekende auteur. Het is altijd goed om je verhaal aan anderen te laten lezen, want zelf kijk je wel eens over je eigen foutjes heen.
Daarom zeg ik ook, zeker als je weet dat spelling niet je sterkste kant is, dan moet je weten dat je het beter kunt na laten kijken.
pi_34633974
En hoe langer het verhaal is, hoe moeilijker het wordt ook om je eigen verhaal enigszins te corrigeren en te beoordelen. Ik heb een manuscript van 73 hoofdstukken; gemiddeld 5 A-viertjes per hoofdstuk. Een hele lap om aan andere te laten lezen, ik doe het stukje voor stukje ... en ben er al een hele tijd mee bezig. Uiteindelijk, als ik helemaal tevreden ben, ga ik het OF naar een uitgever sturen of ik breng het via POD uit. De eerste is moeilijk, omdat het fantasygenre is en in Nederland daar weinig uitgevers voor zijn, de tweede ook, omdat daar toch wat geld voor nodig is. Maar goed, zolang ik lol blijf houden in het schrijven, blijf ik doorgaan. Want daar doe ik het voor ....
  Moderator maandag 30 januari 2006 @ 23:40:13 #14
42184 crew  DaMart
pi_34634080
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:37 schreef karin1000 het volgende:
En hoe langer het verhaal is, hoe moeilijker het wordt ook om je eigen verhaal enigszins te corrigeren en te beoordelen. Ik heb een manuscript van 73 hoofdstukken; gemiddeld 5 A-viertjes per hoofdstuk. Een hele lap om aan andere te laten lezen, ik doe het stukje voor stukje ... en ben er al een hele tijd mee bezig. Uiteindelijk, als ik helemaal tevreden ben, ga ik het OF naar een uitgever sturen of ik breng het via POD uit. De eerste is moeilijk, omdat het fantasygenre is en in Nederland daar weinig uitgevers voor zijn, de tweede ook, omdat daar toch wat geld voor nodig is. Maar goed, zolang ik lol blijf houden in het schrijven, blijf ik doorgaan. Want daar doe ik het voor ....
Ik had gelukkig een hele trouwe lezer van een verhaal van 14 hoofdstukken, dat meerdere uitgevers overigens niet wilden. Ik vind het trouwens wel zonde als mijn verhalen niet gelezen worden, dus publiceer ik de meeste tegenwoordig online. Maar ik hoop ooit nog wel eens een uitgever zo gek te krijgen dat hij een verhaal van me publiceert
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_34634374
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:37 schreef karin1000 het volgende:
En hoe langer het verhaal is, hoe moeilijker het wordt ook om je eigen verhaal enigszins te corrigeren en te beoordelen. Ik heb een manuscript van 73 hoofdstukken; gemiddeld 5 A-viertjes per hoofdstuk. Een hele lap om aan andere te laten lezen, ik doe het stukje voor stukje ... en ben er al een hele tijd mee bezig. Uiteindelijk, als ik helemaal tevreden ben, ga ik het OF naar een uitgever sturen of ik breng het via POD uit. De eerste is moeilijk, omdat het fantasygenre is en in Nederland daar weinig uitgevers voor zijn, de tweede ook, omdat daar toch wat geld voor nodig is. Maar goed, zolang ik lol blijf houden in het schrijven, blijf ik doorgaan. Want daar doe ik het voor ....
Ik ben heel benieuwd! Wat voor stijl is het binnen de fantasy?
pi_34634452
Ja, DaMart. Dat is ook zonde. Ook ik heb verhalen online gepubliceerd, op mijn eigen site. De reacties zijn zeker bemoedigend. En tja, een uitgever is niet gemakkelijk. Ze krijgen dagelijks veel manuscripten en ze spelen liever op zeker. Maar blijven doorgaan, zou ik zeggen. En anders kun je het altijd nog via POD proberen.
Ow... ik moet ook eens achter beleven.org aan. Die zouden drie van mijn verhalen op hun site plaatsen, maar ik zie nog steeds niets verschijnen.
pi_34634700
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:46 schreef Pauline het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd! Wat voor stijl is het binnen de fantasy?
Ja, wat voor stijl .... het speelt zich af op een andere planeet, maar het is geen sf... er komen in elk geval geen technische dingen in voor. Wel veel mystiek, maar die wijkt af van het geijkte, het bekende. Ik heb geen idee hoe je zo'n stijl noemt. Geen stijl?
Overigens schrijf ik graag fantasy-sciencefiction of science-fiction met wel technische elementen, maar die moeten dan niet een hoofdrol gaan spelen.
De eerste keer dat ik met de Paul Harland prijsvraag mee deed (twee jaar geleden-fantasywedstrijd met beroepsauteurs als jury), had ik een verhaal over o.a. draken. Er kwam ook een koning in voor. Dat vond men - terecht - afgezaagd.
Nu probeer ik dus wat origineler te zijn als ik fantasy schrijf.
pi_34634780
Heb je een goed dik boek dan DaMart? Waar gaat het over? Uitgeverijen zijn echt heel lastig (heb ik van lezen en horen zeggen).
pi_34634905
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:54 schreef karin1000 het volgende:

[..]

Ja, wat voor stijl .... het speelt zich af op een andere planeet, maar het is geen sf... er komen in elk geval geen technische dingen in voor. Wel veel mystiek, maar die wijkt af van het geijkte, het bekende. Ik heb geen idee hoe je zo'n stijl noemt. Geen stijl?
Overigens schrijf ik graag fantasy-sciencefiction of science-fiction met wel technische elementen, maar die moeten dan niet een hoofdrol gaan spelen.
De eerste keer dat ik met de Paul Harland prijsvraag mee deed (twee jaar geleden-fantasywedstrijd met beroepsauteurs als jury), had ik een verhaal over o.a. draken. Er kwam ook een koning in voor. Dat vond men - terecht - afgezaagd.
Nu probeer ik dus wat origineler te zijn als ik fantasy schrijf.
Fantasy vind ik echt mooi om te lezen op z'n tijd, maar het schrijven lijkt me erg lastig. Oké, je hoeft geen research te doen enzo, maar de inleving en het volhouden van wat je verzint lijken me tien keer zo moeilijk.
pi_34634952
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:54 schreef karin1000 het volgende:

[..]

Ja, wat voor stijl .... het speelt zich af op een andere planeet, maar het is geen sf... er komen in elk geval geen technische dingen in voor. Wel veel mystiek, maar die wijkt af van het geijkte, het bekende. Ik heb geen idee hoe je zo'n stijl noemt. Geen stijl?
Overigens schrijf ik graag fantasy-sciencefiction of science-fiction met wel technische elementen, maar die moeten dan niet een hoofdrol gaan spelen.
De eerste keer dat ik met de Paul Harland prijsvraag mee deed (twee jaar geleden-fantasywedstrijd met beroepsauteurs als jury), had ik een verhaal over o.a. draken. Er kwam ook een koning in voor. Dat vond men - terecht - afgezaagd.
Nu probeer ik dus wat origineler te zijn als ik fantasy schrijf.
Ik moet bekennen dat ik helemaal niet zo thuis ben in het genre, maar boeken als The Hitchhikers Guide en boeken van Terry Pratchett vind ik echt heeerlijk! Maar dat komt ook door de humor die me aanstaat.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:04:02 #21
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34635068
Ik kwam laatst bij een ex-vriendin van me die nog steeds achter me aanzit. Nou zeg ik dus tegen haar dat ik vieze dingen met 'r wil doen. Ik zeg: doe je ogen dicht. 10 minuten later doet ze haar ogen open en vraagt ze: We zouden toch iets vies doen, ik zeg jahaa, ik heb net je handtas volgescheten...

waar gebeurd
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_34635106
Oh, dat heb ik nu met realistische verhalen. Als ze te persoonlijk zijn, dan ga ik alles verwerken en zit ik weken, zo niet maanden, niet lekker in mijn vel. Zijn ze toegespitst op anderen, dan vind ik het snel saai worden. In fantasy (en ook kinderverhalen/sprookjes) gebruik ik zeker elementen en inspiraties uit de werkelijkheid, zoals de mantel. Noem mijn manier van schrijven maar gerust een vlucht uit de werkelijkheid.
pi_34635389
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:05 schreef karin1000 het volgende:
Oh, dat heb ik nu met realistische verhalen. Als ze te persoonlijk zijn, dan ga ik alles verwerken en zit ik weken, zo niet maanden, niet lekker in mijn vel. Zijn ze toegespitst op anderen, dan vind ik het snel saai worden. In fantasy (en ook kinderverhalen/sprookjes) gebruik ik zeker elementen en inspiraties uit de werkelijkheid, zoals de mantel. Noem mijn manier van schrijven maar gerust een vlucht uit de werkelijkheid.
Dat is toch ook heerlijk. Ik heb exact hetzelfde, maar kan voldoende uit de werkelijkheid vluchten met verhalen over 'gewone' zaken die niet van mij zijn. Dat houdt het ook wel leuk natuurlijk, iedereen schrijft anders en iedereen leest anders.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 02:43:38 #24
75832 blackbird1986
Artificial Intelligence
pi_34637943
Ook maar iets gemaakt. Het is overigens wel laat aan het worden ondertussen .
quote:
Vergankelijkheid

Daar stond ze. Het mooiste meisje dat hij ooit had gezien. Betoverd keek hij naar haar. Haar donkerblonde haar dat tot net over haar schouders hing, lichte ogen die overal en nergens op leken te letten, ze leek regelrecht uit zijn dromen de wereld binnen te zijn gestapt. Zonder te ademen hield hij zijn blik op haar gericht, hopend dat ze terug zou kijken. De afstand tussen hen kon niet meer dan vijf meter bedragen en hij vermoedde dat ze hem zou horen als hij haar riep. Toch hield hij zijn mond, kon alleen maar kijken. Haar hele gestalte straalde in schril contrast met het grauwe weer iets uit, wat hij alleen kon betitelen als ‘dat gevoel dat je soms hebt als je vrij van zorgen op een lentemiddag door de bossen loopt’. Inwendig lachte hij even. Hij wist dat maar weinig mensen dit gevoel kenden en had eigenlijk altijd gehoopt dat die mensen tot een kleine groep behoorden. Dat maakte het gevoel specialer, gaf het iets dat alleen van hem was.

Ze draaide haar hoofd zijn richting op. Hij kreeg de neiging om weg te kijken, maar iets weerhield hem, een sprankje hoop op meer dan alleen kijken. Ze keek hem aan, lachte even. Had hij ook gelachen? Hij wist het niet, twijfelde zelfs of ze wel naar hem lachte. Graag zou hij haar beter leren kennen, zo snel als mogelijk was. Als in trance zwaaide hij naar haar, een trage beweging van zijn rechterhand, links, rechts. Slechts eenmaal ging zijn hand heen en weer. Zij beantwoordde zijn gebaar met haar eigen beweging, rechts, links, ook eenmaal. In zijn hele lichaam voelde hij de zomer, hemelsblauwe gedachten en een warme gloed die regelrecht uit zijn hart leek te komen. Hij moest naar haar toe, nu meteen. Hij maakte aanstalten om op te staan.

Ze keek naar hem. Hij had vlasblond haar, zag ze, en lichte ogen, die haar hemelsblauw toeschenen. Ze vroeg zich af waarom ze nu pas had gemerkt dat hij ook naar haar keek. Onmiskenbaar knap, dacht ze, zonder te weten waarom. Zijn enigszins verlegen blik veroorzaakte een onverwachte verandering op haar gezicht. Zonder dat ze zich kon bedwingen schonk ze hem de volle vreugde van een brede glimlach. Hij stak zijn hand op in een trage beweging. Ze meende dat hij zwaaide en langzaam zwaaide ze terug, slechts eenmaal, zoals hij had gedaan. Toen ze dacht aan hoe dat er uit moest hebben gezien lachte ze even. Hij stond op en een steek ging door haar hart. “Komt hij hierheen?”, hoopte ze. Het besef van haar vriend drong plotseling tot haar door. De gedachte aan zijn vertrouwde omhelzing probeerde de vlinders te vangen, doden, maar faalde jammerlijk. Al haar twijfels werden weggewuifd door het gefladder in haar buik en plotsklaps was haar gemoed zo helder als een stille winterdag, als de sneeuw een sprookjeswereld vormde die ze bang was te doorbreken.

Zodra hij op was gestaan ging hij weer zitten. Het geluid van de sluitende tramdeuren had hem onmiddellijk in zijn stoel teruggeworpen. Zonder weer naar haar te kijken liet hij zich meevoeren door de trambeweging, de voor zijn gevoel eindeloze reis naar huis voortzettend. De hele weg dacht hij aan haar en kwam tot een besluit. “Later”, dacht hij, “wil ik zo’n vriendin”.
Every action leads to a consequence, every consequence to an action
It is in light of this that we define faith
The problem is we often forget
The power of choice
  Moderator dinsdag 31 januari 2006 @ 07:27:50 #25
42184 crew  DaMart
pi_34638917
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:56 schreef p-etr-a het volgende:
Heb je een goed dik boek dan DaMart? Waar gaat het over? Uitgeverijen zijn echt heel lastig (heb ik van lezen en horen zeggen).
80 pagina's A4. Zelf vond ik het verhaal niet slecht, maar als ik er nu over nadenk dan was het misschien te persoonlijk. Ik schreef het om wat dingen te verwerken, en dat komt het verhaal niet echt ten goede denk ik, ook al gaf iedereen die het heeft gelezen aan het erg goed te vinden.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_34642756
Ach, J.K. Rowling heeft haar manuscripten ook naar veel uitgeverijen moeten sturen, omdat het steeds afgewezen werd.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:41:56 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34642797
Wat ik heel vaak in de verhalen terug zie komen is dit: 'mooi, heel mooi'. 'Dat was liefde. Echte liefde'. Niet doen, ik vind dat echt 'overwriting'.
pi_34643167
Mensen proberen denk ik op die manier een liefdessnaar te raken, ik ben er zelf ook niet gek van.
pi_34653518
Ik heb inspiratie, maar ff geen tijd, dus even een tvp'je.
pi_34654969
http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=rwnntCsHtGDQVqBkL

Leuk, verhaal van de dag geworden!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34655194
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:46 schreef methodmich het volgende:
http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=rwnntCsHtGDQVqBkL

Leuk, verhaal van de dag geworden!
Geweldig!
En ik vind het echt een heel erg leuk verhaal!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34676004
Naar aanleiding van Verliefd op psycholoog heb ik me tot het volgende verhaal laten inspireren.
quote:
Eén uur per week

Over een paar minuten zou ze hem weer zien. Hij was natuurlijk overrompeld door wat ze hem vorige week had verteld, maar ze twijfelde er niet aan dat hij haar straks zou zeggen wat ze wilde horen. Hij is immers de enige die haar echt begrijpt.

Hun relatie was in het begin nog wel wat onwennig voor haar, ze had immers nog nooit zoiets meegemaakt. Ze was wat terughoudend, maar na een tijdje had hij haar vertrouwen gewonnen en durfde ze zichzelf steeds meer bloot te geven aan hem.
Geduldig luisterde hij altijd naar wat ze te vertellen had terwijl hij haar met zijn rustige bruine ogen diep aankeek.
Al haar problemen kon ze bij hem kwijt en hij bood niet alleen een zakdoek als ze verdrietig was, maar hij probeerde ook oplossingen te verzinnen samen met haar.
Hij gaf haar het gevoel dat er hoop was voor de toekomst en ze ging steeds meer uitzien naar hun afspraakjes.
Ze zagen elkaar niet zo vaak, slechts één keer in de week en dan ook niet zo lang, meestal maar een uurtje. Het kon echter niet anders, dus ze accepteerde het.

Vorige week had ze het hem verteld. Ze kon het niet langer voor zich houden.
‘Ik hou van je,’ had ze gezegd en het was de eerste keer van haar leven dat ze deze vier woorden ook echt had gemeend.
‘Denk er nog maar eens over na waar deze gevoelens vandaan komen,’ had hij geantwoord.
Dat had ze in de afgelopen week gedaan en ze besefte dat hij natuurlijk was geschrokken van wat zij gezegd had. Hij had uiteraard zelf nog tijd nodig gehad om te ontdekken dat hij ook van haar hield, daarom had hij dat vreemde antwoord gegeven.

Nu ze hier weer op hem zat te wachten voelde ze zich als een klein meisje dat vol spanning op haar verjaardagcadeautjes zat te wachten. Daar kwam hij aangelopen en haar hart maakte een klein sprongetje.
‘Ik heb nog eens nagedacht over wat je me vorige week vertelde,’ zei hij en ze begon te stralen. Zie je wel, hij kon zijn gevoelens voor haar niet langer ontkennen!
‘Ja?’ vroeg ze terwijl ze opstond.

Wezenloos pakte ze even later de hand die hij haar toestak en pas toen hij de gang uitliep drongen zijn woorden echt tot haar door.
‘Het is beter voor je als wij elkaar niet meer zien,’ had hij gezegd. ‘Mijn collega komt je straks halen. Succes verder met de therapie.’
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34681615
Ik ga dit insturen als verhaal: Verliefde Canadees vindt zijn Sabine Wel heel mooi toch?
pi_34681896
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:21 schreef Eveli het volgende:
Ik ga dit insturen als verhaal: Verliefde Canadees vindt zijn Sabine Wel heel mooi toch?
Oh geweldig! Ja, uit dit soort berichten kun je ook veel inspiratie halen!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34696613
Tja, ik heb een probleem, mijn verhaal is veels te langdradig geworden, en ik moet echt dingen gaan schrappen, dat of ik lever het helemaal niet in...
Een van de dingen die weg moeten is het begin... ik vond het zelf niet briljant, maar toch zeker niet slecht, wat vinden jullie?

Zij was enkel gekleed in een rood slipje welke ze in haar linker hand hielt. Je droomt dit, maalde voor de zevende keer door Ben’s hoofd, terweil hij wanhopig zocht naar enig teken van emotie in haar Hgezicht. Het was alsof een zijden doek haar gelaat bedekte, de contouren zichtbaar maar de uirstraling verborgen. Ben nam een stap naar voren maar zakte plotseling door de vloer, het laatste beeld wat hij zag voordat alles zwart werd was haar triomfantelijke lach.
De tel was hij al maanden kwijt, bijna iedere week dezelfde droom met dezelfde vrouw, maar zij was geen droombeeld, hij zag Inge bijna iedere zondagavond tijdens.....


k ben trouwens 25, ik had ergens gehoord dat je dan niet meer mee kan doen, klopt dat?
at your service
pi_34696831
Ik vind het absoluut geen slecht begin, wel wat afgezaagd om het een droom te laten zijn wellicht. Je moet wel als je het instuurt even controleren op tikfouten! Dit lijkt snel ingetypt en het houdt de lezer op waardoor hij sneller af zal haken.

Als je 25 bent kan je gewoon meedoen, er is alleen een extra prijs voor een deelnemer tot 24 jaar waar je dan geen kans op maakt.
pi_34697708
Dat verhaal "uit liefde gegeven", daar wordt dus blijkbaar op gestemd door bezoekers van de mikebollo.nl. Hij gelooft, zo staat op die site, dat bezoekersstemmen bepalend zijn.
pi_34697904
dat droom gedoe is erg afgezaagd van me, daarom wil ik het eruit halen...
at your service
pi_34697967
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:41 schreef the_butler het volgende:
dat droom gedoe is erg afgezaagd van me, daarom wil ik het eruit halen...
Als je denkt dat het geen probleem is om het te missen, heb je sowieso weinig keus want het mag maximaal 550 woorden zijn. Zou je niet het hele verhaal kunnen posten? Maakt het wat makkelijker om het te beoordelen.
pi_34698281
ok, geef me een tot twee uur om alle spelfouten en eruit te halen on om het tot 550 woorden in te korten...
at your service
pi_34698604
Oké is goed, dan zal ik het morgen lezen.
pi_34701534
Het spijt me, je zult iets langer geduld moeten hebben, ik heb hem niet af kunnen krijgen
at your service
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:08:08 #43
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34707787
Hm,ik herinner me net dat ik ergens een begin voor een liefdesverhaal geschreven had. Moet ik binnenkort maar eens even opzoeken, want het was toch weer een hele andere insteek dan de verhalen tot nu toe.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34708605
Ik blijf ze ook maar uit mijn mouw schudden.
Het wordt nog een obsessie!
quote:
Nu, nu, nu!

Hij springt op als hij ziet dat het al bijna kwart over tien is. Als hij maar niet te laat is!
Snel loopt hij naar de gang om zijn schoenen en jas aan te trekken. Zijn hond komt naar hem toelopen, die weet ook al hoe laat het is.
Hij klikt de riem vast aan de halsband van zijn viervoeter, steekt zijn sleutels in zijn zak en voordat hij naar buiten loopt kijkt hij zichzelf nog even aan in de spiegel.
Op het tuinpad blijft hij een moment staan om gespannen naar het begin van de straat te kijken.
“We zijn nog op tijd,” mompelt hij opgelucht tegen zijn hond als hij oversteekt naar het grasveldje aan de overkant. “Vandaag ga ik het doen.”

Op z’n gemak is zijn hond wat aan het rondsnuffelen, maar hij voelt hoe de spanning zijn lichaam overneemt, want daar komt ze aangefietst.
Ze stapt af en zijn hart bonst als ze haar fiets tegen het hek van het hoekhuis zet. Vandaag heeft ze haar blonde haren in een staartje gebonden en zoals altijd ze heeft haar bruinrode outfit aan. Hij vindt de kleren die ze draagt niet echt mooi, maar toch vindt hij dat ze er lief uitziet.
Ze doet haar fietstas open en haalt er een dik pak brieven uit. Hij ziet hoe ze het elastiek eraf haalt terwijl ze de voortuin van het hoekhuis inloopt.

Nu moet hij nog even wachten, want hij wil haar op precies de goede plek tegenkomen.
In zijn hoofd heeft hij al honderd keer geoefend wat hij tegen haar gaat zeggen. Eerst zal hij zich voorstellen en erbij vertellen dat hij in dat huis woont. Dan zal hij haar uitnodigen voor een kopje koffie of thee. Ze zal natuurlijk zeggen dat ze niet kan, omdat ze aan het werk is, dus hij zal haar vragen een andere keer te komen. In het weekend bijvoorbeeld, omdat hij haar dan nooit ziet. Ze zal vast lachen en op zijn aanbod ingaan.
‘Het kan gewoon niet fout gaan,’ verzekert hij zichzelf.

Terwijl hij het hele scenario nog een keer in zijn hoofd afspeelt ziet hij hoe ze langzaam maar zeker dichter bij zijn huis komt.
Hij trekt snel zijn hond mee de weg over, want precies als zij de post in zijn brievenbus doet moet hij het paadje van zijn tuin oplopen.
Als ze richting zijn brievenbus loopt blijft hij even stilstaan en hij haalt een keer diep adem, waarna hij langzaam uitblaast. ‘Nu ga ik het doen!’ denkt hij beslist.

Hij loopt haar tegemoet. Haar blauwe ogen kijken hem aan. “Hallo!” zegt ze vrolijk.
Zijn adem stokt. ‘Nu,’ schiet het door zijn hoofd. ‘Nu, nu, nu! Zeg iets!’
“Hoi,” weet hij uit te brengen. Ze glimlacht.
Hij grijnst en voelt zijn wangen warm worden. Net als hij zijn mond open wil doen om nog iets te zeggen loopt ze hem voorbij.
Een vleugje van haar geur hangt om hem heen en nog even kijkt hij hoe ze met lichte tred naar de buren loopt.
Dan zucht hij diep en hij pakt zijn sleutel als hij naar de voordeur loopt. Binnen gooit hij de deur hard achter zich dicht. Zijn hond kijkt hem met een schuine kop aan.
“Morgen,” belooft hij. “Morgen ga ik het doen. Echt.”
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 18:59:18 #45
42184 crew  DaMart
pi_34721399
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef Biancavia het volgende:
Ik blijf ze ook maar uit mijn mouw schudden.
Het wordt nog een obsessie!
[..]
Leuk verhaal!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator donderdag 2 februari 2006 @ 19:00:23 #46
42184 crew  DaMart
pi_34721436
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:37 schreef p-etr-a het volgende:
Dat verhaal "uit liefde gegeven", daar wordt dus blijkbaar op gestemd door bezoekers van de mikebollo.nl. Hij gelooft, zo staat op die site, dat bezoekersstemmen bepalend zijn.
Echt denderend is dat verhaal niet... misschien als tegenreactie even massaal dat verhaal de top 5 uit stemmen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_34723427
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 19:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

Echt denderend is dat verhaal niet... misschien als tegenreactie even massaal dat verhaal de top 5 uit stemmen?
Kan best hoor, de hele tijd je cookies verwijderen en opnieuw stemmen (tip van iemand in een reactie op zijn site ). Wel een hoop werk om niks. Laat hem maar in de een of andere gekke waan.
pi_34724172
quote:
Nymphalidae

Ik tastte in het duister naar je hand, vond eindelijk je klamme, koude vingers, en mijn hart kwam weer tot rust. Ik speelde even met je lange pianovingers. Ik kietelde je even in je handpalm. Maar het was donker, en ik kon je niet zien. Even dacht ik dat je heel dichtbij me was, dat je me kuste op mijn neus.
‘Word wakker,’ zei je. Je stem klonk van ver. Met moeite opende ik mijn ogen, verblind door het zonlicht. Je stond bij de achterdeur, gekleed in een witte zomerjurk. ‘Ben je wakker?’ vroeg je voorzichtig. Mijn ogen traanden bij het zien van je lichaam afgetekend tegen het diamanten zonlicht. Je stak één hand uit naar de hordeur, waar felgekleurde vlinders tegen het gaas zaten, nerveus trillend met hun vleugels. Distelvlinders en vuurvlinders en oranjetipjes en boomblauwtjes. Het was een zenuwachtige, bonte verzameling en je aarzelde. Ik dacht eerst dat je ze niet wilde storen, deze kwetsbare beestjes. Maar toen ik door de hordeur keek, de weidse achtertuin in, zag ik dat onder de treurwilg aan het water duizenden vlinders fladderden, in cirkels om de boom heen.
Je wenkte me.
‘Nee, ik kan niet,’ zei ik. Je liep op me af, hielp me van de bank af en je was stralender dan ooit tevoren. Je legde je wijsvinger tegen mijn lip, recht in het gootje tussen m’n bovenlip en m’n neus. ‘Zeg niets meer,’ zei je. Je zag er zo beeldschoon uit in die witte jurk, feeëriek zelfs. Het tegenovergestelde van die vage schaduw die je was in de laatste dagen van je ziekte. Je lange, goudblonde haar hing los over je schouders en reikte tot aan je ellebogen. Je klampte je vast aan mijn arm, onzeker als je was, zoals je liep voordat je aan bed gekluisterd was. Je gebaarde dat ik de hordeur moest openen.
We baadden in het licht, en je lachte. Je tred werd langzaamaan zekerder, en nu trok je mij mee, door de wolken van vlinders, naar de treurwilg aan het water.
‘Dit ben jij,’ zei je, met je handen op de bast, strelend. Je kuste de boom. ‘En dit...’ Je spreidde je armen, duidend op de duizenden vlinders om ons heen, nestelend in onze haren, een wervelwind aan kleur en fladderende vleugels, ‘dit ben ik.’
Ik keek je onwerkelijk, onbegrijpend aan. ‘Je ontglipt me niet nog een keer,’ zei ik resoluut.
‘Word wakker,’ zei je. ‘Ik hou van je. Kus me.’
Ik liep op je af en kuste je.
‘Ik ben er altijd,’ fluisterde je in mijn oor, een gefluister zo zacht als het gefladder van de vlinders. Ik wilde je naam nog één keer zeggen, maar je kuste mijn oogleden, sloot mijn ogen. ‘Ik ben er altijd,’ herhaalde je, maar je stem was zo ver weg. Je handen in mijn hals waren koud en klam, je haren streelden mijn wangen. Ik opende mijn ogen, gevangen in de duisternis. Mijn slaapkamer was verduisterd. Het enige wat ik hoorde was het gefladder van vlinders. Ik had geleerd van de droom te houden, en probeerde het uit te rekken zodat ze iets langer bij me bleef, dat ik iets langer de smaak van haar lippen in mijn mond proefde. Maar altijd eindigde de droom tussen de vlinders, en hoorde ik alleen hun vleugels. Altijd zonder haar.
Nu ben ik wel leeg denk ik
Tap tap tap
pi_34724642
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 21:50 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Kan best hoor, de hele tijd je cookies verwijderen en opnieuw stemmen (tip van iemand in een reactie op zijn site ). Wel een hoop werk om niks. Laat hem maar in de een of andere gekke waan.
Voor hem is het ook maar een spel. Hij had dat verhaal zomaar even snel geschreven en is zich er zelf wel van bewust dat het een matig verhaal is.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:21:22 #50
14604 Zed
----------------------
pi_34735186
Zouden jullie mijn verhaal wat feedback willen geven. Er wordt wel op gestemd, maar dat zegt ook niets. Ik heb nog van niemand een reactie erop gekregen. Ik zou het zeer waarderen! (Zowel positief als negatief)
http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=gkrntCsHtGDQVqBqN
Ik ben geen analfabeet...
pi_34735881
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:21 schreef Zed het volgende:
Zouden jullie mijn verhaal wat feedback willen geven. Er wordt wel op gestemd, maar dat zegt ook niets. Ik heb nog van niemand een reactie erop gekregen. Ik zou het zeer waarderen! (Zowel positief als negatief)
http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=gkrntCsHtGDQVqBqN
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje verwarrend, maar zo is het misschien ook wel bedoeld.

De onzekerheid die de personen voelen komt wel goed naar voren, alleen ik begrijp de clou niet helemaal. Maar dat kan ook gewoon aan mij liggen.

De rol van de \'ik\' persoon wordt me ook niet helemaal duidelijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34735936
De site lag er bij mij een heel tijdje uit ....
Ach ja ... iemand omlaag stemmen, laat ze! Ik heb het patroon een beetje gezien. Sommigen die nieuw zijn krijgen niksnaksnada stemmen (en daar zitten goede verhalen tussen), anders staan in de top 5 met 4 punten en die zakken net als andere verhalen op gegeven moment naar 3 punten.
Uiteindelijk is het de jury die zal beslissen en er staan pareltjes tussen, dus die komen er wel uit .... Uiteraard hoopt iedere schrijver dat ZIJN/HAAR verhaal het winnende is, maar tja ... al meer dan 250 verhalen, waarvan ik al zeker 50 goede, leuke en spannende heb gelezen. Die kans is niet erg groot. Desondanks wens ik iedereen succes en het zou zeker leuk zijn als 1 van jullie wint. Jullie zijn allemaal zo enthousiast bezig.
pi_34736599
Toch nog prijs?

Beste Mikebollolezers en verhalenschrijverts, zoals jullie gemerkt hebben, was het liefdesverhaal van Mikebollo beneden alle peil. Het schrijven van het verhaal heeft in zijn totaliteit een kleine 5 minuten gekost. Vervolgens heeft Mikebollo op zijn weblog wat lezers aangespoord tot stemmen (hartelijk dank daarvoor, want het verhaal staat er nog steeds heel goed voor) en dat terwijl de stemmen van het publiek totaal niet ter zake doen. Toch schijnen er mensen te zijn die het onterecht vinden dat Mikebollo zolang in de top 5 staat. En Mikebollo gaat iets doen voor deze kritische lezers, om het leed te verzachten, en voor de stemmers op Mikebollo's verhaal als dank. Onder alle stemmers en critici, die Mikebollo's weblog hebben genoemd in hun commentaar, zowel op het Fok Forum als op de liefdesverhalensite, gaat Mikebollo een gedichtenbundel verloten. Mikebollo is namelijk heel erg geïnteresseerd in literatuur en was alleen heel nieuwsgierig hoe jullie reacties zouden zijn op het liefdesverhaal. Dus als je denkt dat je recht hebt om mee te doen met de verloting laat dan even je nickname en eventueel je kritische reactie achter in de reacties op dit bericht op Mikebollo.nl. (klik hier voor het bericht) Je kunt t/m 13 februari meedoen. Mikebollo noemt dan op 14 februari de winnaar van de verloting op z'n website. Oh ja, de prijs die je kan winnen is een boekje van alle werken van Sapfo van Lesbos, dichteres van liefde en verlangen (wel toepasselijk voor Valentijn), vertaald door Mieke de Vos (hard cover, 78 pagina's)...

Met vriendelijke groet,

Mikebollo.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door mikebollo.nl op 04-02-2006 19:19:23 ]
pi_34742269
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 11:48 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Voor hem is het ook maar een spel. Hij had dat verhaal zomaar even snel geschreven en is zich er zelf wel van bewust dat het een matig verhaal is.
Dat is het nu geworden? Ach het maakt ook niet uit.
pi_34759491
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:58 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Dat is het nu geworden? Ach het maakt ook niet uit.
Ik volg je even niet geloof ik. oO<
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34759834
Het meisje dat een boek las.

Je zou het toch zo insturen als verhaal!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34762685
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:24 schreef Biancavia het volgende:
Het meisje dat een boek las.

Je zou het toch zo insturen als verhaal!
Afgezaagd verhaal dan wel.

En over die Mikebollo, ik bedoel dat het pas een geintje is nu blijkt dat het niet werkt zoals hij dacht et cetera. Maarja, laat maar hangen.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:35:12 #58
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_34787412
En er is een eerste genomineerde..!

http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=httmtCsHtGDQVqBY

Van een van de Fokkers?
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_34790799
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:35 schreef Here2Stay het volgende:
En er is een eerste genomineerde..!

http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=httmtCsHtGDQVqBY

Van een van de Fokkers?
Ik dacht van niet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34800783
Nou nou, wat is dat genomineerde verhaal weer naar beneden gestemd, zeg ... staat nu pagina, eerst bij de eerste 15, nu op pagina 2.....
pi_34802775
Zo gaat het vaak karin. Vond het wel een leuk verzonnen iets, een man die letters plast in de sneeuw. Is wel makkelijker dan als je vriendin Ans heet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34802987
Nou schijnt het niet eens helemaal verzonnen te zijn, maar een idee van haar man dat ze verder had uitgewerkt. Dat vond ik ook wel grappig, dat plassen. Verder vond ik de inleiding hiernaar toe niet helemaal top, ik heb betere gelezen hier, maar om nu met een 1 zoiets weg te stemmen, riekt wel erg naar jaloezie van sommige schrijvers. Uiteindelijk vond de jury dit wel een nominatie waard en die letten weer op andere dingen dan de doorsnee lezer.
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Zou nu elke dag eentje worden genomineerd?
pi_34803365
Er zijn nu 2 verhalen genomineerd.

De andere drie worden in een later stadium bekend gemaakt.

SCH zit in de (pre-)jury en heeft nu al weer erg veel verhalen gelezen. Hele leuke, hele flauwe, hele onbegrijpelijke en vooral heel veel erg kleffe verhalen.
pi_34806276
Welke zijn dat allemaal SCH?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34806566
Ik zie er ook maar eentje genomineerd....
pi_34806706
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:37 schreef karin1000 het volgende:
Ik zie er ook maar eentje genomineerd....
Elke dag wordt er toch eentje genomineerd?
Maar degene van wie het is zal het natuurlijk wel eerder weten, aangezien ze ook dat interview in de Spits doen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34813615
Ze was ook al dichteres vertelt ze.
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:04 schreef SCH het volgende:
Er zijn nu 2 verhalen genomineerd.

De andere drie worden in een later stadium bekend gemaakt.

SCH zit in de (pre-)jury en heeft nu al weer erg veel verhalen gelezen. Hele leuke, hele flauwe, hele onbegrijpelijke en vooral heel veel erg kleffe verhalen.
Waar let jij dan op?
pi_34813824
Getsie wat leest die man/jongen het vervelend voor zeg!
pi_34814465
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:12 schreef p-etr-a het volgende:
Ze was ook al dichteres vertelt ze.
[..]

Waar let jij dan op?
Ik zit in dezelfde pre-jury en let op taalgebruik, inhoud, opbouw, originaliteit, aansprekende schrijfstijl, hoe het geheel loopt, en als laatste op spelfouten. Hoewel het echt heel vervelend kan zijn om erg slecht gespelde verhalen te lezen, of een verhaal dat volzit met taalfouten.

Bij verhalen als dit wil ik de liefde kunnen voelen. Verhalen die hartverwarmend zijn, waar je zelf de kriebels van in je buik krijgt, of die zo realistisch geschreven zijn, dat het lijkt alsof je ze zelf ervaart.
pi_34820884
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:17 schreef p-etr-a het volgende:
Getsie wat leest die man/jongen het vervelend voor zeg!
Ja, met zo'n candlelightstem.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34824605
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:05 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, met zo'n candlelightstem.
Morgen allemaal luisteren!
En de Spits lezen.

Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:32:20 #72
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_34824786
Gefeliciteerd.... je mag vast wel zeggen met welke van je ingestuurde verhalen???
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_34825476
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:32 schreef Here2Stay het volgende:
Gefeliciteerd.... je mag vast wel zeggen met welke van je ingestuurde verhalen???
Met 'Nu, nu, nu!'
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:04:04 #74
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_34825727
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:55 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Met 'Nu, nu, nu!'
Ahhhh, is ook heel leuk verhaal!
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_34826334
Gefeliciteerd Biancavia: je zat in mijn voorselectie en het verhaal sprong er meteen uit.

Ik let wel op spelfouten, dat is een soort automatisme maar vooral heel erg op stijl en ritme. In een kort verhaal moet de tijdsduiding en plaatsduiding vrij snel helder zijn. Voor de rest let ik er vooral op of de schrijver erin is geslaagd een idee om te zetten in een kort en helder verhaal waarbij ik gevoelig ben voor originaliiteit of voor cliches die op een originele manier zijn ingezet.
pi_34833984
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:55 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Met 'Nu, nu, nu!'
Gefeliciteerd!!!!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 17:52:15 #77
92409 Twinky
Little star.
  Moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 18:29:44 #78
42184 crew  DaMart
pi_34835959
Gefeliciteerd Biancavia

Zijn er nog meer Fok!kers genomineerd toevallig, SCH?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_34837933
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:29 schreef DaMart het volgende:
Gefeliciteerd Biancavia

Zijn er nog meer Fok!kers genomineerd toevallig, SCH?
Geen flauw idee. Ik weet niet wie er achter die namen schuil gaan, heb er eigenlijk ook niet opgelet. Er zijn nu 4 genomineerden.
  Moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 19:38:56 #80
42184 crew  DaMart
pi_34838269
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Ik weet niet wie er achter die namen schuil gaan, heb er eigenlijk ook niet opgelet. Er zijn nu 4 genomineerden.
Hoeveel genomineerden komen er in totaal dan? Ik was in de veronderstelling dat dit er 5 zouden zijn, maar als er nu al 4 zijn, dan zijn er voor de 9e (dan sluit de inzendtermijn toch?) al 5 zijn, terwijl men nog kan inzenden...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_34838413
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:38 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hoeveel genomineerden komen er in totaal dan? Ik was in de veronderstelling dat dit er 5 zouden zijn, maar als er nu al 4 zijn, dan zijn er voor de 9e (dan sluit de inzendtermijn toch?) al 5 zijn, terwijl men nog kan inzenden...
Het worden er 5 - de genomineerden zijn goed verdeeld over de periode.
  Moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 19:46:42 #82
42184 crew  DaMart
pi_34838598
Ik zag net dat er ook al een heel topic over is...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 8 februari 2006 @ 01:12:24 #83
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34851030
Hm, vroeger... Vroeger schudde ik de verhalen uit m'n mouw. Maar dan hebben we het wel over 10 jaar geleden. Ach, doe eens gek, zei de gek. Vooruit, een eerste opzet, net even snel getypt, ik zag namelijk dat de deadline wel heel snel is

Het is dus een eerste opzet he, mar commentaar welkom, misschien ga ik nog wel insturen ook
quote:
Op het schoolplein was het een grote chaos geweest. Leraren die schreeuwden, kinderen die joelden en zij, ze had zich nog nooit zo opgelaten gevoeld. Voorzichtig had ze geprobeerd zich een beetje op te richten, wat een forse pijnscheut in haar hoofd tot gevolg had gehad. Met een wazige blik had ze de groep omstanders rondgekeken en gezien dat Ruben er niet bij was. Waar was hij? Kon hij niet zien dat ze hem nu harder dan ooit nodig had? Waarom was hij haar niet te hulp geschoten? Hij, held van iedereen, behalve die van haar.

Er rolde een traan over haar wangen. Als in slowmotion ontwaarde ze de leraar Biologie, die naast haar knielde. Met een bezorgde blik vroeg hij of het weer ging. Nee natuurlijk niet lul, dacht ze in stilte, ik ben flauwgevallen! Afgegaan onder het oog van een grote groep keiharde, meedogenloze medeleerlingen. En erger, juist op het moment dat Ruben eraan was komen lopen. Verschrikt had ze iets onsamenhangends tegen hem gemompeld en hij had gelachen. Maar ze was er van overtuigd dat het uitlachen was geweest. En toen was het opeens zwart voor haar ogen geworden en had ze nog net gevoeld hoe haar knieën knikten en zelfs de weinige kilo's die ze nog woog niet meer konden dragen.

Even later zat ze in de lerarenkamer en probeerde zonder al te veel te trillen het glas water naar haar mond te brengen. Het lukte. Vanuit haar ooghoek zag ze de deur opengaan en daar stond de leraar biologie weer. Ditmaal samen met de directeur en concierge. Ze hoorde de directeur zeggen dat de schoolleiding vond dat ze misschien eens met iemand moest praten, dat de school graag wilde helpen en dat ze hulp kon zoeken. En of ze haar moeder wilde vragen contact op te nemen met school. Gelaten, met haar blik strak op haar schoenen gericht, had ze zachtjes geknikt. Alsof een psycholoog achter de waarheid zou komen. De waarheid, niemand zou de waarheid ooit uit haar mond horen. De waarheid, dat was gewoon Ruben. Rooie Ruben uit 2C, Ruben, Ruben, Ruben... Ruben die haar niet zag staan. Ruben die nooit zou weten wat ze voor hem voelde. Ruben met wie ze in haar dromen... Ze sprong op, rende de lerarenkamer uit en pakte haar fiets. Ruben de onbereikbare.

Thuisgekomen kwakte ze haar tas in de hoek, zei haar moeder snel gedag en liep de trap op naar haar kamertje. Zachtjes, zodat niemand het zou horen, draaide ze de sleutel om in het slot. Niemand hoefde te weten wat ze ging doen. Alweer. Wat kon ze anders? Ze knipte het lampje op haar nachtkastje aan en opende het onderste laadje. Met haar hand rommelde ze er even in, vond wat ze zocht en ging op bed liggen. Ze rolde haar mouw op en zuchte diep, terwijl ze voorzichtig de eerste kras zette. De eerste was altijd de vervelendste...
Niet echt een stormlooptopic geloof ik

[ Bericht 5% gewijzigd door flipsen op 08-02-2006 13:12:06 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:22:26 #84
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34861897
Roept u maar, insturen of ritueel verbranden... Ik heb nog 1 dag
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_34862031
Ik hou niet zo van verminken... Maar ik zou zeggen niet geschoten is altijd mis.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:36:59 #86
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34862346
Het gaat er niet om of het onderwerp je aanspreekt (mij persoonlijk niet ) maar of het verhaal insturenswaardig geschreven is.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_34864702
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:36 schreef flipsen het volgende:
Het gaat er niet om of het onderwerp je aanspreekt (mij persoonlijk niet ) maar of het verhaal insturenswaardig geschreven is.
Ja, dat wel. Netjes geschreven.

Maar waarom schrijf je een verhaal met een onderwerp wat jou zelf niet aanspreekt? En daarbij let de jury ook op het onderwerp geloof ik, dus dat verhoudt zich wel met de insturenswaardigheid.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:23:05 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34865885
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:53 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Netjes geschreven.

Maar waarom schrijf je een verhaal met een onderwerp wat jou zelf niet aanspreekt? En daarbij let de jury ook op het onderwerp geloof ik, dus dat verhoudt zich wel met de insturenswaardigheid.
Geen idee, ik zocht een onderwerp dat niet een standaard 'liefdes'onderwerp was, dacht aan een vriendin die ik vroeger kende en had opeens de laatste zin (inmiddels één-na-laatste zin) in m'n hoofd. Die vriendin heeft dit trouwens nooit meegemaakt, maar ik heb een wilde fantasie als het moet
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 8 februari 2006 @ 22:22:14 #89
42184 crew  DaMart
pi_34882317
Mijn laatste inzending:
quote:

Wakker worden


Als een straaltje zonlicht door de kier tussen de gordijnen op mijn gezicht schijnt, word ik langzaam uit mijn slaap gehaald. Ik houd mijn ogen gesloten. Ik weet dat als ik mijn ogen open doe, de nacht definitief verleden tijd zal zijn. En ik wil niet wakker zijn. Niet nu. Ik geniet te zeer van het moment tussen slapen en ontwaken.

Dat gevoel staat in schril contrast met vannacht. Toen wilde ik juist mijn ogen niet dichtdoen. We hadden gevreeën en ik genoot na. Ik voelde de vlinders in mij onderbuik en vroeg me af waarom elke nacht niet zo zou kunnen zijn. Ik keek in de duisternis naar mijn grote liefde, die naast me lag. Hij keek ook naar mij. We praatten over van alles en nog wat. Koetjes en kalfjes. Maar geen schapen. Vooral geen schapen, want die zijn slaapverwekkend. En slapen was een verboden bezigheid vannacht. Al duurde het niet lang voordat ik het monotone geluid uit zijn keel hoorde. Toen viel ik ook in slaap.

Ik zucht bij de gedachte dat vannacht nu toch echt voorbij is. Ik denk aan hoe hij naast me ligt. Zoals altijd op zijn zij. Zijn gezicht naar mij toe gekeerd. Hij is al wakker en met een glimlach om zijn lippen kijkt hij me aan. Met zijn hand speelt hij met de haren die voor mijn gezicht hangen. ‘Je bent mooi,’ fluistert hij me zachtjes toe. Ik voel hoe hij zijn lippen op mijn voorhoofd drukt. Ik wil antwoorden, maar besluit dat niet te doen. Dat zou het moment verpesten.

Ik voel zijn hand onder de deken over mijn arm glijden. Hij pakt mijn hand vast. Ik voel zijn lippen nu op de mijne drukken. Nog steeds wil ik mijn ogen niet openen. Hij fluistert nog meer lieve woordjes. Het wordt moeilijker om de drang om te reageren tegen te houden. ‘Ik weet dat je wakker bent lieverd,’ fluistert hij nu. ‘Echt niet,’ antwoord ik. Ik hoor hem lachen. ‘Echt wel.’ Hij wrijft met zijn handen door mijn haren. ‘Zullen we vandaag de hele dag in bed blijven liggen?’ ‘Graag,’ is zijn antwoord. Ik glimlach. ‘Goed, dan doen we dat.’

Ik haal diep adem. Ik hoor zijn stem lieve woordjes praten. Zijn stem verandert met de seconde. Van zijn zware mannenstem is ineens niets meer over dan een hoog gepiep. Ik schiet overeind. De wekker krijgt een harde tik met mijn vuist. Ik kijk naast me in bed. Zoals gewoonlijk is de plek naast me leeg. Geen man die lieve woordjes in mijn oor fluistert. Geen prins op het witte paard die me glimlachend aankijkt. Vloekend sta ik op en schuif de gordijnen open. Stiekem hoop ik dat ik vandaag eindelijk de man van vannacht zal ontmoeten.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:50:15 #90
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34883906
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Morgen allemaal luisteren!
En de Spits lezen.

Luisteren wordt een beetje lasti, ik geloof niet dat ik het hier (Buenos Aires) kan ontvangen

Wel net je interview in de Spits gezien

Dat wil ik ook!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_34884062
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:50 schreef flipsen het volgende:

[..]

Luisteren wordt een beetje lasti, ik geloof niet dat ik het hier (Buenos Aires) kan ontvangen

Wel net je interview in de Spits gezien

Dat wil ik ook!
Het voorgelezen verhaal kun je ook op www.hetliefdesverhaal.nl luisteren. Op de homepage naar beneden scrollen.

Ik vind trouwens dat de meneer van de radio het erg goed voorgelezen heeft!
Heel erg grappig om m'n verhaal zo terug te horen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:44:18 #92
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34886121
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:53 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Het voorgelezen verhaal kun je ook op www.hetliefdesverhaal.nl luisteren. Op de homepage naar beneden scrollen.

Ik vind trouwens dat de meneer van de radio het erg goed voorgelezen heeft!
Heel erg grappig om m'n verhaal zo terug te horen.
Grappig, had ik niet gezien. Moet er trouwens niet aan denken om mijn 'interview' op de radio te horen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_34892281
Als je nog een verhaal in wil sturen, doe dat dan vandaag uiterlijk vóór 14:00, anders kan hij niet meer geplaatst worden.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:48:43 #94
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34896456
Had hem gisteren al verstuurd, staat erbij http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=cqwotCsHtGDQVqBacB. Het verhaal van de dag is trouwens echt goed
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_34944297
Ik heb ook wat ingestuurd Gistermiddag, 1 minuut voor 2
-
pi_34952275
We hebben overigens ook nog een aantal verhalen op een rij gezet die net niet zijn genomineerd. Die krijgen een heuse eervolle vermelding:
http://www.ncrv.nl/ncrv/home?nav=rfrltCsHtGDQVgG
pi_34952355
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:23 schreef JasperK het volgende:
We hebben overigens ook nog een aantal verhalen op een rij gezet die net niet zijn genomineerd. Die krijgen een heuse eervolle vermelding:
http://www.ncrv.nl/ncrv/home?nav=rfrltCsHtGDQVgG
Ja, ik zit het net te lezen, ik pis weer net naast de pot zie ik
Tap tap tap
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:59:50 #98
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_34953788
Belachelijk, wat een aanfluiting! Niet genomineerd en niet eens een eervolle vermelding, wat een amateurisme

Geintje hoor...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_34962015
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, ik zit het net te lezen, ik pis weer net naast de pot zie ik
Da's zeker jammer, maar toch een eervolle vermelding!
Welk verhaal is van jou?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34963930
Iedereen die hier is genomineerd of eervolle vermelding heeft gehad van harte gefeliciteerd...
pi_34965289
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:11 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's zeker jammer, maar toch een eervolle vermelding!
Welk verhaal is van jou?
Verborgen schat
Ik vraag me ook af wat ze van Sterker dan dit vonden eigenlijk. Feedback is wel leuk, maar ze kunnen onmogelijk alle 400+ verhalen van feedback voorzien, dan moet ik maar een cursusje volgen
Tap tap tap
  zondag 12 februari 2006 @ 00:31:25 #102
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_34986189
Cherrylips, ik ben geen kenner, maar ik vond Sterker dan dit echt onwijs mooi!
*lurkt stiekem mee bij gebrek aan talent*
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')