abonnement Unibet Coolblue
pi_34617852
De laatste tijd stuitert mijn fietsketting over mijn kettingwielen wat niet erg fijn is als je voor een stoplicht staat ...
Volgens mij is dat ding gewoon te lang en nu wil ik hem inkorten , Maar hoe doe ik dat zelf ?(Ketting aanspannen is ook een idee maar heb ook geen idee hoe dat moet

Wil het eerst zelf proberen voordat ik een naar de fietsenboer stap
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34617996
Als dat iets van de laatste tijd is dan ligt dat niet aan het feit dat de ketting te lang is. Een ketting wordt niet zomaar langer.
Het is aannemelijker dat je tandwielen zo ver gesleten zijn dat de ketting er niet in blijft liggen.
pi_34618010
dan moet je je achterwiel wat naar achteren zetten.

Bouten losdraaien, dan zit aan weerskanten een moertje in een houder. Als je deze wat naar links draait dan kun je je achterwiel naar achteren zetten. Bouten vast, en klaar.
pi_34618103
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef mdeen het volgende:
Als dat iets van de laatste tijd is dan ligt dat niet aan het feit dat de ketting te lang is. Een ketting wordt niet zomaar langer.
Het is aannemelijker dat je tandwielen zo ver gesleten zijn dat de ketting er niet in blijft liggen.
Daar dacht ik ook al aan ja maar die tanden zien er dus niet versleten uit ..
Dure grap gaat dat dus worden koop wel een stationsbarrel
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34618353
Ik denk dat je achterwiel te ver naar voren is geplaatst, waardoor de ketting nu te slap hangt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34618570
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:14 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook al aan ja maar die tanden zien er dus niet versleten uit ..
Dure grap gaat dat dus worden koop wel een stationsbarrel
Kost geen reet man. Pauper.
  maandag 30 januari 2006 @ 17:35:04 #7
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_34618661
gewoon stukje tussen de ketting uit ponsen
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
  maandag 30 januari 2006 @ 17:35:04 #8
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_34618662
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:23 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat je achterwiel te ver naar voren is geplaatst, waardoor de ketting nu te slap hangt.
ja gewoon je achterwiel wat verder naar achteren! (niet te ver, als de ketting te strak staat is ook niet goed)
pi_34618706
koop een kettingspanner bij de hema... draai 2 slagpinnen eruit en haal een schakel of 2 weg... en je kutn weer fietsen... kijk ook even wat er over is van je tandwielen (voor en achter) als deze versleten zijn even nieuwe kopen of een nieuwe fiets kopen....
Free people own guns! Slaves do not!
pi_34618766
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:32 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Kost geen reet man. Pauper.
Tis goed met je
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12850 die dingen kan je vast niet loskopen voor die 8 jaar oude fiets van mij .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34618892
En versleten tandwielen kun je herkennen als de punten heel puntig en scherp zijn. Waarschijnlijk is het wiel iets naar achteren zetten alles dat je moet doen.
pi_34618937
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:42 schreef BushRanger het volgende:
En versleten tandwielen kun je herkennen als de punten heel puntig en scherp zijn. Waarschijnlijk is het wiel iets naar achteren zetten alles dat je moet doen.
door achter aan 2 schroeven naar achter te draaien wel rustig aan en niet te hard en te snel want dan kunne ze nog wel eens breken evaring mee
pi_34618956
Ok ik ga is ff kijken voordat het donker wordt.
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 30 januari 2006 @ 17:45:05 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_34618960
inderdaad, dit had ik laatst ook
als ik jou was zou ik een nieuwe ketting kopen, kost maar 4 a 6 euro (mijne 5, verschil moet er zijn)
dan is het een kwestie van meten hoe lang hij moet worden (zorg wel dat je kettingspanners zo ver mogenlijk naar binnen staan!) en kort hem dan in, bevestig hem en draai de kettingspanners aan, tadaa! 20 minutjes werk en je fiets doet het weer
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_34619156
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:44 schreef master_X het volgende:

[..]

door achter aan 2 schroeven naar achter te draaien wel rustig aan en niet te hard en te snel want dan kunne ze nog wel eens breken evaring mee
Ja en gelijkmatig he, dus klein beetje rechts, klein beetje links en ga zo maar door. Het helpt niet als je wiel er na afloop scheef in staat.
pi_34619341
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef mdeen het volgende:
Een ketting wordt niet zomaar langer.
Tuurlijk wel, een ketting slijt ook, dan wordt ie als snel 1-2cm langer
en als je ketting eenmaal verslten is, beginnen je tandwielen daardoor ook te slijten. Gewoon elke paar duizend km nieiwe ketting erop leggn
pi_34619370
Mijn achterwiel is niet te verstellen .
Naast een lamme ketting zijn ook mijn voorste 3 kettingwielen versleten .
Breng hem wel naar de fietsenmaker kijken wat die er van zegt ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34619465
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:59 schreef Steve-O het volgende:
Mijn achterwiel is niet te verstellen .
Naast een lamme ketting zijn ook mijn voorste 3 kettingwielen versleten .
Breng hem wel naar de fietsenmaker kijken wat die er van zegt ..
elk achterwiel is te verstellen.
volgens mij kun je beter voor 5 e een fiets op straat kopen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_34619566
Whahaha, echt niemand heeft door dat TS een mountainbike heeft. Had iemand geklikt op de url die hij geeft dan had je dat zo kunnen zien.

Hoe dan ook, bij een meervoudige tandwiel op de achteras heb je een deraileur (of hoe je het ook schrijft) en die ding spant dus automatisch de ketting. Dus je kan idd de achterwiel niet stellen.
  maandag 30 januari 2006 @ 18:24:11 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_34620073
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:07 schreef SolidasRock het volgende:
Whahaha, echt niemand heeft door dat TS een mountainbike heeft. Had iemand geklikt op de url die hij geeft dan had je dat zo kunnen zien.

Hoe dan ook, bij een meervoudige tandwiel op de achteras heb je een deraileur (of hoe je het ook schrijft) en die ding spant dus automatisch de ketting. Dus je kan idd de achterwiel niet stellen.
Mwah, niet helemaal waar... Meestal zit het wiel -iig aan de kant van de derailleur- inderdaad redelijk gefixeerd... Maar dit sluit niet uit dat het wiel scheef in het frame zit...
Daarbij; gezien de hoeveelheid technische kennis over de fiets valt naar mijn idee niet uit te sluiten dat TS niet in de gaten had dat de geposte crankstellen voor mountainbikes zijn...

@TS; als de door jou gepostte link inderdaad de tandwielen bevat zoals die op jouw fiets zitten; die passen 9vd10 keer ook gewoon op oude fietsen... Aansluiting zelf is hetzelfde, enige wat verschilt is de afstand tussen de tandwielen en de trapas en de omtrek van de tandwielen...

Áls je besluit tandwielen te vervangen, wel gelijk alle tandwielen en de ketting vervangen, anders blijf je aan het kloten...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_34621500
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:24 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mwah, niet helemaal waar... Meestal zit het wiel -iig aan de kant van de derailleur- inderdaad redelijk gefixeerd... Maar dit sluit niet uit dat het wiel scheef in het frame zit...
Daarbij; gezien de hoeveelheid technische kennis over de fiets valt naar mijn idee niet uit te sluiten dat TS niet in de gaten had dat de geposte crankstellen voor mountainbikes zijn...

@TS; als de door jou gepostte link inderdaad de tandwielen bevat zoals die op jouw fiets zitten; die passen 9vd10 keer ook gewoon op oude fietsen... Aansluiting zelf is hetzelfde, enige wat verschilt is de afstand tussen de tandwielen en de trapas en de omtrek van de tandwielen...

Áls je besluit tandwielen te vervangen, wel gelijk alle tandwielen en de ketting vervangen, anders blijf je aan het kloten...
Het is shimano spul dus ik denk dat ik idd is ga kijken voor 3 nieuwe kettingwielen en een ketting , En Anders word het gewoon een nieuwe crankset . En het is idd een moutainbike wat ik vergeten te melden ben .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_34621619
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:23 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat je achterwiel te ver naar voren is geplaatst, waardoor de ketting nu te slap hangt.
klopt. dat kun je vrij eenvoudig terug schroeven bij je achterwiel
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  maandag 30 januari 2006 @ 19:12:12 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_34621813
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:05 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Het is shimano spul dus ik denk dat ik idd is ga kijken voor 3 nieuwe kettingwielen en een ketting , En Anders word het gewoon een nieuwe crankset . En het is idd een moutainbike wat ik vergeten te melden ben .
Tsjah, mooie van die shit is dat je het zo duur kan maken als je wilt... Zelfs bij shimano... De crankset die jij net plaatst is vrij prijzig... SIS heb je al voor een eurootje of 25...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  FOK!fotograaf maandag 30 januari 2006 @ 19:19:31 #24
73911 ultra_ivo
pi_34622100
Je voortandwielen vervangen is vrij prijzig. In de goedkopere sector zijn die namelijk alleen te vervangen door het hele crankstel te vervangen. Achtertandwielen moeten vaker vervangen worden. Als de voortandwielen versleten zijn zijn je achtertandwielen helemaal gaar. Ketting ook.
Wordt bij elkaar idd een duurder grapje, alleen al aan onderdelen. Om het crankstel eraf te halen heb je weer een ander stukje gereedschap nodig. Moet je je pedalen trouwens ook omzetten.
Kortom, het loont zich om je ketting regelmatig te vervangen. Ben je op de lange duur goedkoper uit.
pi_34623305
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:12 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Tsjah, mooie van die shit is dat je het zo duur kan maken als je wilt... Zelfs bij shimano... De crankset die jij net plaatst is vrij prijzig... SIS heb je al voor een eurootje of 25...
Uiteraard ga ik gewoon (weer) voor shimano
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Je voortandwielen vervangen is vrij prijzig. In de goedkopere sector zijn die namelijk alleen te vervangen door het hele crankstel te vervangen. Achtertandwielen moeten vaker vervangen worden. Als de voortandwielen versleten zijn zijn je achtertandwielen helemaal gaar. Ketting ook.
Wordt bij elkaar idd een duurder grapje, alleen al aan onderdelen. Om het crankstel eraf te halen heb je weer een ander stukje gereedschap nodig. Moet je je pedalen trouwens ook omzetten.
Kortom, het loont zich om je ketting regelmatig te vervangen. Ben je op de lange duur goedkoper uit.
Ik heb in 8 jaar nog nooit mijn achtertandwielen vervangen < Maar als ik je post zo lees is het verstandiger om naar een fietsenboer te gaan
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')