Daar dacht ik ook al aan ja maar die tanden zien er dus niet versleten uit ..quote:Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef mdeen het volgende:
Als dat iets van de laatste tijd is dan ligt dat niet aan het feit dat de ketting te lang is. Een ketting wordt niet zomaar langer.
Het is aannemelijker dat je tandwielen zo ver gesleten zijn dat de ketting er niet in blijft liggen.
Kost geen reet man. Pauper.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:14 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan ja maar die tanden zien er dus niet versleten uit ..
Dure grap gaat dat dus worden koop wel een stationsbarrel
ja gewoon je achterwiel wat verder naar achteren! (niet te ver, als de ketting te strak staat is ook niet goed)quote:Op maandag 30 januari 2006 17:23 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat je achterwiel te ver naar voren is geplaatst, waardoor de ketting nu te slap hangt.
Tis goed met jequote:
door achter aan 2 schroeven naar achter te draaien wel rustig aan en niet te hard en te snel want dan kunne ze nog wel eens breken evaring meequote:Op maandag 30 januari 2006 17:42 schreef BushRanger het volgende:
En versleten tandwielen kun je herkennen als de punten heel puntig en scherp zijn. Waarschijnlijk is het wiel iets naar achteren zetten alles dat je moet doen.
Ja en gelijkmatig he, dus klein beetje rechts, klein beetje links en ga zo maar door. Het helpt niet als je wiel er na afloop scheef in staat.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:44 schreef master_X het volgende:
[..]
door achter aan 2 schroeven naar achter te draaien wel rustig aan en niet te hard en te snel want dan kunne ze nog wel eens breken evaring mee
Tuurlijk wel, een ketting slijt ook, dan wordt ie als snel 1-2cm langerquote:Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef mdeen het volgende:
Een ketting wordt niet zomaar langer.
elk achterwiel is te verstellen.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:59 schreef Steve-O het volgende:
Mijn achterwiel is niet te verstellen .
Naast een lamme ketting zijn ook mijn voorste 3 kettingwielen versleten .
Breng hem wel naar de fietsenmaker kijken wat die er van zegt ..
Mwah, niet helemaal waar... Meestal zit het wiel -iig aan de kant van de derailleur- inderdaad redelijk gefixeerd... Maar dit sluit niet uit dat het wiel scheef in het frame zit...quote:Op maandag 30 januari 2006 18:07 schreef SolidasRock het volgende:
Whahaha, echt niemand heeft door dat TS een mountainbike heeft. Had iemand geklikt op de url die hij geeft dan had je dat zo kunnen zien.
Hoe dan ook, bij een meervoudige tandwiel op de achteras heb je een deraileur (of hoe je het ook schrijft) en die ding spant dus automatisch de ketting. Dus je kan idd de achterwiel niet stellen.
Het is shimano spul dus ik denk dat ik idd is ga kijken voor 3 nieuwe kettingwielen en een ketting , En Anders word het gewoon een nieuwe crankset . En het is idd een moutainbike wat ik vergeten te melden ben .quote:Op maandag 30 januari 2006 18:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mwah, niet helemaal waar... Meestal zit het wiel -iig aan de kant van de derailleur- inderdaad redelijk gefixeerd... Maar dit sluit niet uit dat het wiel scheef in het frame zit...
Daarbij; gezien de hoeveelheid technische kennis over de fiets valt naar mijn idee niet uit te sluiten dat TS niet in de gaten had dat de geposte crankstellen voor mountainbikes zijn...
@TS; als de door jou gepostte link inderdaad de tandwielen bevat zoals die op jouw fiets zitten; die passen 9vd10 keer ook gewoon op oude fietsen... Aansluiting zelf is hetzelfde, enige wat verschilt is de afstand tussen de tandwielen en de trapas en de omtrek van de tandwielen...
Áls je besluit tandwielen te vervangen, wel gelijk alle tandwielen en de ketting vervangen, anders blijf je aan het kloten...
klopt. dat kun je vrij eenvoudig terug schroeven bij je achterwielquote:Op maandag 30 januari 2006 17:23 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat je achterwiel te ver naar voren is geplaatst, waardoor de ketting nu te slap hangt.
Tsjah, mooie van die shit is dat je het zo duur kan maken als je wilt... Zelfs bij shimano... De crankset die jij net plaatst is vrij prijzig... SIS heb je al voor een eurootje of 25...quote:Op maandag 30 januari 2006 19:05 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Het is shimano spul dus ik denk dat ik idd is ga kijken voor 3 nieuwe kettingwielen en een ketting , En Anders word het gewoon een nieuwe crankset . En het is idd een moutainbike wat ik vergeten te melden ben .
Uiteraard ga ik gewoon (weer) voor shimanoquote:Op maandag 30 januari 2006 19:12 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah, mooie van die shit is dat je het zo duur kan maken als je wilt... Zelfs bij shimano... De crankset die jij net plaatst is vrij prijzig... SIS heb je al voor een eurootje of 25...
Ik heb in 8 jaar nog nooit mijn achtertandwielen vervangen < Maar als ik je post zo lees is het verstandiger om naar een fietsenboer te gaanquote:Op maandag 30 januari 2006 19:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Je voortandwielen vervangen is vrij prijzig. In de goedkopere sector zijn die namelijk alleen te vervangen door het hele crankstel te vervangen. Achtertandwielen moeten vaker vervangen worden. Als de voortandwielen versleten zijn zijn je achtertandwielen helemaal gaar. Ketting ook.
Wordt bij elkaar idd een duurder grapje, alleen al aan onderdelen. Om het crankstel eraf te halen heb je weer een ander stukje gereedschap nodig. Moet je je pedalen trouwens ook omzetten.
Kortom, het loont zich om je ketting regelmatig te vervangen. Ben je op de lange duur goedkoper uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |