abonnement Unibet Coolblue
pi_34646087
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Oh, zei hij hernia?
Yes, en de vraag of hij er aan was behandeld en dat er nog een keer naar gekeken moest worden.
pi_34646228
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:55 schreef CarDani het volgende:

[..]

Yes, en de vraag of hij er aan was behandeld en dat er nog een keer naar gekeken moest worden.
Waarom wil Robbert niet aan een onderzoek van bijvoorbeeld Nanninga meedoen? Hij is toch 100% overtuigd van zijn geestfoto's? Verklaar dat eens!
pi_34646250
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:55 schreef CarDani het volgende:

[..]

Yes, en de vraag of hij er aan was behandeld en dat er nog een keer naar gekeken moest worden.
BN'ers hebben geen priveleven dus er is altijd een mogelijkheid dat hij die info ergens heeft opgevangen. Robbert heeft van tevoren duidelijk gestudeerd op de persoon jensen, want uit het gesprek blijkt dat hij de aflevering met Char ook heeft gezien. Daarnaast is het prima te verklaren vanuit cold reading technieken.
pi_34646369
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:59 schreef Stenny het volgende:

[..]

Waarom wil Robbert niet aan een onderzoek van bijvoorbeeld Nanninga meedoen? Hij is toch 100% overtuigd van zijn geestfoto's? Verklaar dat eens!
Hij weet welke instelling skepsis heeft. Robbert is nou niet bepaald een persoon die zichzelf goed kan verdedigen. Als Robbert zich onzeker voelt of iets als bedreigend ervaart, is het goed mogelijk dat er niets te zien is op die foto's. Hij moet zich goed kunnen concentreren om af te stemmen.
( Ik kan goed autorijden, maar als er iemand constant tegen me zit te kletsen, dan rij ik nogal eens een afslag voorbij)
pi_34646408
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:00 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

BN'ers hebben geen priveleven dus er is altijd een mogelijkheid dat hij die info ergens heeft opgevangen. Robbert heeft van tevoren duidelijk gestudeerd op de persoon jensen, want uit het gesprek blijkt dat hij de aflevering met Char ook heeft gezien. Daarnaast is het prima te verklaren vanuit cold reading technieken.
Ja doei
Denk je dan echt dat hij dezelfde dingen aanhaalt die Char ook vertelt? Kom nou.
pi_34646525
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:05 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja doei
Denk je dan echt dat hij dezelfde dingen aanhaalt die Char ook vertelt? Kom nou.
Yep.

Als je de uitzending van char en robbert bij jensen naast elkaar legt, zie je dat ze bijna hetzelfde vertellen. Je zou natuurlijjk kunnen zeggen dat dit bewijst dat het allebei echte mediums zijn, maar gezien Robberts leugenachtige en afkijkerige aard lijkt me dat onwaarschijnlijk.

En Robbert heeft zelf altijd aangegeven dat ze hem helemaal mogen bestuderen hoor. Een artikel in een van de kranten luidde nog "Ze mogen alles onderzoeken". Ik zie er vooralsnog weinig van terug
pi_34646707
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:05 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja doei
Denk je dan echt dat hij dezelfde dingen aanhaalt die Char ook vertelt? Kom nou.
Dat deed hij toch? Hoeft niet eens over nagedacht te worden.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_34646793
quote:
Hij weet welke instelling skepsis heeft. Robbert is nou niet bepaald een persoon die zichzelf goed kan verdedigen.
Waarom kan hij zichzelf niet verdedigen? Als hij wat kan laten zien waar niemand omheen kan, dan heeft Robbert zijn gaven bewezen.

Skepsis is sceptisch. Dat betekent dat hun instelling is: 'eerst zien, dan geloven'. Om hen te overtuigen moet Robbert zijn gaven tonen in omstandigheden waarin het uitgesloten is dat hij truucjes gebruikt. Is dat onredelijk?
pi_34646799
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:13 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dat deed hij toch? Hoeft niet eens over nagedacht te worden.
Ja, het zijn ook allebei mediums.
pi_34646822
Weet iemand al waarom Robbert weg is bij HOT?
pi_34646829
By the way Cardani, wat is er gebeurd met je houding in deze post in deel 33:
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:14 schreef CarDani het volgende:

Oké, OKEEJJJJJJJJ..... ik leg me erbij neer.................

Ik ben mijn geloof in Robbert behoorlijk kwijtgeraakt.
Ga je nou echt beweren dat je alleen door een artikel in een roddelblad weer overstag bent gegaan?
pi_34646944
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Genverbrander het volgende:
By the way Cardani, wat is er gebeurd met je houding in deze post in deel 33:
[..]

Ga je nou echt beweren dat je alleen door een artikel in een roddelblad weer overstag bent gegaan?
YES
En door te luisteren naar mijn eigen gevoel
pi_34646984
En iedereen weet dat je altijd op roddelbladen en je gevoel moet afgaan, dan heb je het nooit verkeerd.
pi_34646986
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:21 schreef CarDani het volgende:

[..]

YES
En door te luisteren naar mijn eigen gevoel
Je gevoel of je wishful thinking?
pi_34647174
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:22 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Je gevoel of je wishful thinking?
Niet door wishful thinking, want bijvoorbeeld reïncarnatie hoeft echt niet voor mij brrr.
pi_34647292
Ik vind het helemaal niet zo'n prettige gedachte als er constant geesten om je heen zitten die je de hele dag in de gaten zitten te houden. Zou je paranoia van worden.

Maar mijn gevoel zegt dat Robbert eerlijk is. Net zoals mijn gevoel zegt dat ik van mijn man en kindjes hou.
pi_34647494
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:33 schreef CarDani het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo'n prettige gedachte als er constant geesten om je heen zitten die je de hele dag in de gaten zitten te houden. Zou je paranoia van worden.

Maar mijn gevoel zegt dat Robbert eerlijk is. Net zoals mijn gevoel zegt dat ik van mijn man en kindjes hou.
Je zei dat hij niet naar Scep wil wegens de sceptische druk. Hoe zit het met de druk van tv? Daar kon hij toch ook tegen (of niet de Non van Singraven)? Je argument houdt niet stand. Robbert is er wel tegen bestand anders zou hij ook niet onder de neus van een cameraploeg geestfoto's maken. Nu jij weer.
pi_34647513
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:39 schreef Stenny het volgende:

[..]

Je zei dat hij niet naar Scep wil wegens de sceptische druk. Hoe zit het met de druk van tv? Daar kon hij toch ook tegen (of niet de Non van Singraven)? Je argument houdt niet stand. Robbert is er wel tegen bestand anders zou hij ook niet onder de neus van een cameraploeg geestfoto's maken. Nu jij weer.
pi_34648461
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:39 schreef Stenny het volgende:

[..]

Je zei dat hij niet naar Scep wil wegens de sceptische druk. Hoe zit het met de druk van tv? Daar kon hij toch ook tegen (of niet de Non van Singraven)? Je argument houdt niet stand. Robbert is er wel tegen bestand anders zou hij ook niet onder de neus van een cameraploeg geestfoto's maken. Nu jij weer.
Voor de TV met meerdere mensen om je heen voel je je veiliger. Bij een 1 op 1 confrontatie is de bedreiging vele malen groter.
pi_34648605
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:12 schreef CarDani het volgende:

[..]

Voor de TV met meerdere mensen om je heen voel je je veiliger. Bij een 1 op 1 confrontatie is de bedreiging vele malen groter.
Hoeft niet 1 op 1 hoor. De wetenschappers vinden vast wel een setting die vergelijkbaar is met tv, als dát hem kan helpen.
pi_34648747
Dan moeten ze met een goed voorstel komen.
Jullie gaan ervan uit dat er een voorstel geweest is. Mijns inziens is dit niet zo.

Heb jij trouwens geen "vliegende" beelden van jezelf?
pi_34648838
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:21 schreef CarDani het volgende:
Dan moeten ze met een goed voorstel komen.
Jullie gaan ervan uit dat er een voorstel geweest is. Mijns inziens is dit niet zo.

Heb jij trouwens geen "vliegende" beelden van jezelf?
Graag serieus, want ik ben het ook. Robbert kan geestfoto's maken, zegt hij, en hij zegt op alles wat hem lief is, dat hij geen bedrog pleegt. Hij heeft onder de ogen van heel Nederland geestfoto's gemaakt op historische locaties. Rob Nanninga heeft Robbert al benaderd, Scepsis.nl dus heeft hem benaderd, er kwam geen reactie. Zij willen hem toch een eerlijke kans geven. Ik wil graag van jou, en van de rest die aanneemt dat Robbert is en doet wat hij zegt dat hij is en doet, graag weten waarom Robbert geen contact wil met de meer wetenschappelijk ingestelde mensen.
pi_34649099
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:21 schreef CarDani het volgende:
Dan moeten ze met een goed voorstel komen.
Jullie gaan ervan uit dat er een voorstel geweest is. Mijns inziens is dit niet zo.

Heb jij trouwens geen "vliegende" beelden van jezelf?
Ach, kom nou zeg. Als Robbert vandaag dingen wil gaan bewijzen kan er morgen een setting klaar staan hoor. Natuurlijk doet hij dit niet want het is nu toch al wel duidelijk dat het onzin is.

Ik ben altijd vrij gematigd in oordelen maar als je Robbert nu nog zo gaat lopen verdedigen heb je wel hele grote oogkleppen op hoor. Wakker worden!
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34649235
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:24 schreef Stenny het volgende:

[..]

Graag serieus, want ik ben het ook. Robbert kan geestfoto's maken, zegt hij, en hij zegt op alles wat hem lief is, dat hij geen bedrog pleegt. Hij heeft onder de ogen van heel Nederland geestfoto's gemaakt op historische locaties. Rob Nanninga heeft Robbert al benaderd, Scepsis.nl dus heeft hem benaderd, er kwam geen reactie. Zij willen hem toch een eerlijke kans geven. Ik wil graag van jou, en van de rest die aanneemt dat Robbert is en doet wat hij zegt dat hij is en doet, graag weten waarom Robbert geen contact wil met de meer wetenschappelijk ingestelde mensen.
Op welke manier is Robbert dan benaderd? Dat kan ik namelijk nergens terugvinden.
pi_34649281
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:36 schreef CarDani het volgende:

[..]

Op welke manier is Robbert dan benaderd? Dat kan ik namelijk nergens terugvinden.
Die vraag over dat "vliegen" was heel serieus. Graag een serieus antwoord terug hierop.
pi_34649355
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:36 schreef CarDani het volgende:

[..]

Op welke manier is Robbert dan benaderd? Dat kan ik namelijk nergens terugvinden.
Hij is benaderd, dit weet ik nog van Rob Nanninga. Als je dit niet gelooft, zal ik Rob en Jan Willem Nienhuys weer mailen. Ook Grenswetenschap heeft hem benaderd. Hij is dus benaderd, en dit is een feit, geen aanname. Dus nu wil ik van jou en de andere Robbert 'believers' weten waarom elk contact met wetenschappers imo angstvallig afgehouden wordt.
pi_34649390
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:38 schreef CarDani het volgende:

[..]

Die vraag over dat "vliegen" was heel serieus. Graag een serieus antwoord terug hierop.
Ik heb nooit gezegd dat ik mijn uittredingen kan bewijzen en zeker niet met geestfoto's. Dus je hebt geen punt. Robbert zegt dat hij geestfoto's maakt en kan maken, dan moet hij ook bereid zijn dit waar te maken, hij zegt het immers zelf.
pi_34649517
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:40 schreef Stenny het volgende:

[..]

Hij is benaderd, dit weet ik nog van Rob Nanninga. Als je dit niet gelooft, zal ik Rob en Jan Willem Nienhuys weer mailen. Ook Grenswetenschap heeft hem benaderd. Hij is dus benaderd, en dit is een feit, geen aanname. Dus nu wil ik van jou en de andere Robbert 'believers' weten waarom elk contact met wetenschappers imo angstvallig afgehouden wordt.
Je weet niet op welke "toon" die uitnodiging is geweest. Intonatie is in dit opzicht crusiaal.
Zoals je vast wel weet is Robbert door een hele medische molen geweest. Ik kan me voorstellen dat hij en het gezin hier niet nog eens doorheen willen.
pi_34649649
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:45 schreef CarDani het volgende:

[..]

Je weet niet op welke "toon" die uitnodiging is geweest. Intonatie is in dit opzicht crusiaal.
Zoals je vast wel weet is Robbert door een hele medische molen geweest. Ik kan me voorstellen dat hij en het gezin hier niet nog eens doorheen willen.
Oh ja, de intonatie. Ze moeten het lief vragen. Is er voor jou nog een mogelijkheid dat Robbert het niet wil omdat het gewoon oplichterij is?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34649695
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:45 schreef CarDani het volgende:

[..]

Je weet niet op welke "toon" die uitnodiging is geweest. Intonatie is in dit opzicht crusiaal.
Zoals je vast wel weet is Robbert door een hele medische molen geweest. Ik kan me voorstellen dat hij en het gezin hier niet nog eens doorheen willen.
Weekend & Paravisie wel, Grenswetenschap niet? Wat zijn dan de selectiecriteria? Robbert zegt uit te zijn op een betere wereld, een spirituelere wereld. De manier om dat te bereiken, is met de wetenschap samen te werken, daarmee krijg je meer aanzien voor het 'paranormale'. Hij snijdt zichzelf m.i. in de vingers door alleen met de media samen te werken die door de wetenschap vaak terecht niet helemaal serieus genomen kunnen worden. Waarom doet hij dat dan?
pi_34649696
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:50 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Oh ja, de intonatie. Ze moeten het lief vragen. Is er voor jou nog een mogelijkheid dat Robbert het niet wil omdat het gewoon oplichterij is?
Beste Robbert, niet dat we je niet geloven hoor, maar....
Helpt waar hij kan!
pi_34649710
Robbert is toch niet de enige die geestenfoto's kan maken?
Wat is nu het punt? Dat geestenfoto's bv al fake zijn? Of dat Robbert Fake zou zijn? Of , of ,of?
Er gebeuren meer onverklaarbare dingen die niet te bewijzen zijn en toch worden ze waargenomen door mensen!
Of op film cq foto gezet
pi_34649736
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:41 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik mijn uittredingen kan bewijzen en zeker niet met geestfoto's. Dus je hebt geen punt. Robbert zegt dat hij geestfoto's maakt en kan maken, dan moet hij ook bereid zijn dit waar te maken, hij zegt het immers zelf.
Bij de aankondiging van 'Er is zoveel meer' op de website werd toen ook vermeld dat hij de discussie met sceptici aan zou gaan. Daar zit ik nog steeds op te wachten
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34649749
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:52 schreef Indirah het volgende:
Robbert is toch niet de enige die geestenfoto's kan maken?
Wat is nu het punt? Dat geestenfoto's bv al fake zijn? Of dat Robbert Fake zou zijn? Of , of ,of?
Er gebeuren meer onverklaarbare dingen die niet te bewijzen zijn en toch worden ze waargenomen door mensen!
Of op film cq foto gezet
Graag je reactie hierop:
quote:
Weekend & Paravisie wel, Grenswetenschap niet? Wat zijn dan de selectiecriteria? Robbert zegt uit te zijn op een betere wereld, een spirituelere wereld. De manier om dat te bereiken, is met de wetenschap samen te werken, daarmee krijg je meer aanzien voor het 'paranormale'. Hij snijdt zichzelf m.i. in de vingers door alleen met de media samen te werken die door de wetenschap vaak terecht niet helemaal serieus genomen kunnen worden. Waarom doet hij dat dan?
pi_34649786
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:52 schreef Stenny het volgende:

[..]

Weekend & Paravisie wel, Grenswetenschap niet?
Dat is ook maar een obscure hobbysite hoor. Dat zou voor mij net zoveel zeggen als Weekend nu.
Helpt waar hij kan!
pi_34649857
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:54 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Dat is ook maar een obscure hobbysite hoor. Dat zou voor mij net zoveel zeggen als Weekend nu.
Dat valt wel mee. Een foto expert en een fysicus... De TU Delft dan?
pi_34649921
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:21 schreef CarDani het volgende:

[..]

YES
En door te luisteren naar mijn eigen gevoel
James Randi is een profeet!

My experience would indicate that Robbert still has a long career as a wonder-worker ahead of him. Consider our Sylvia Browne: she has floundered around, been conclusively shown to fail dramatically – repeatedly, her methods have been published and exposed, but she’s certainly survived very well simply because there are a lot of vulnerable, not-so-smart people out there who need her to be the real thing, and she is supported by the media. Rationalizations will be developed, evil forces will be invoked, and I predict that Robbert van den Broeke will survive this scandal. I wish it were otherwise….
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_34650109
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:53 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Bij de aankondiging van 'Er is zoveel meer' op de website werd toen ook vermeld dat hij de discussie met sceptici aan zou gaan. Daar zit ik nog steeds op te wachten
Is dat zo? Dat zou betekenen dat het MISSCHIEN nog wel spannend kan worden. Laten we het hopen
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34650216
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:53 schreef Stenny het volgende:

[..]

Graag je reactie hierop:
[..]
Omdat het denk ik het eerste blad is dat kontakt met hem opnam voor een interview
Er zulen vast meer gaan volgen!
Persoonlijk was ik al nooit zo weg van de site van Skepsis, ik vind skepsis hetzelfde als bv stichting Brein, maar dan inzake het paranormale- als je begrijpt wat ik bedoel.
Ze doen veel dingen af als onzinnig terwijl er toch veel bewijzen zijn geweest inzake bepaalde fenomenen. Ik vind dit ergens jammer, het is dan alsof men zegt pen je deur en wij slaan hem wel weer dicht. Sta dan ook echt open voor dit soort zaken en kraak niet alles af, oftewel scheer niet alles over een kam.
Natuurlijk kan Robbert faken, wie kan dit nu niet? Als je wilt kun je de hele wereld belazeren en dit gebeurd ook wel op grote schaal ( regering etc) , ik vind het juist belangrijker om met meer bewijzen te komen inzake het fotograferen van orbsen en geesten etc, dat vind ik interessant.
Afkraken prima, maar ook graag meer informatie over het algemene aspect.
Dus mijn vraag is, is het mogelijk om geesten op de foto te zetten!
Ufo's, welke zijn fake welke niet. Wat is een reden dat men wil faken? Gaat dit dan om geld, om eigenbelang oftewel het ego?
Ik begrijp nml niet dat als je spiritueel bent ingesteld dat je het lef hebt om dan te faken met dit soort dingen, want dan zou je inmiddels beter moeten weten, dat elk gedrag tegen de spirituele levenscodes in zich altijd tegen je zal keren op welke wijze dan ook.
En dat is geen bangmakerij oid, maar ik wil niet graag in iemands schoenen staan die bewust willens en weten het spirituele danwel paranormale misbruikt voor egocentrische doeleinden.
Ik laat het wat Robbert betreft gewoonweg open! Ik wil niet oordelen over wie hij is en wat hij doet.
Ik vind het wel best allemaal! Kijk faked hij, en men valt hem aan zie je nooit weer iets van hem, faked hij en men valt hem niet aan kunnen we hem altijd nog eens bewonderen danwel beoordelen via een ander tv programma.
Ik ga toch liever voor het laatste
pi_34650238
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:06 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat zou betekenen dat het MISSCHIEN nog wel spannend kan worden. Laten we het hopen
Nou, dat zou in die uitzendingen gebeuren zoals ik het begreep. Was blijkbaar ook al een loze belofte. En nu zie ik het er al helemaal niet meer van komen. Lijkt me ook wel verstandig in het geval van Robbert .
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34650322
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:57 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Een foto expert en een fysicus... De TU Delft dan?
Ik werk toevallig mee aan een project van TU Delft, ik ben het boegbeeld/fotomodel van cashmere truien. Het is leuk en het verdient ook wel lekker. 50 piek per uur
Alleen is het nu een beetje op een laag pitje gezet, ivm met mijn zwangerschap.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34650348
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:10 schreef Indirah het volgende:

[..]

Omdat het denk ik het eerste blad is dat kontakt met hem opnam voor een interview
Nee joh, dat is echt niet zo. Jurgen van Grenswetenschap probeerde Robbert al veel eerder te spreken en met hem velen anderen! Verklaar dat eens waarom 'Weekend' wel bij hem naar binnen mocht en Jurgen niet, waarvan ik wéét hij dat het 'paranormale' een fair chance geeft, zowel wetenschappelijk als spiritueel geïnteresseerd. Verklaar dat eens zoals jij denkt dat het gaat.
pi_34650434
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:13 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik werk toevallig mee aan een project van TU Delft, ik ben het boegbeeld/fotomodel van cashmere truien. Het is leuk en het verdient ook wel lekker. 50 piek per uur
Alleen is het nu een beetje op een laag pitje gezet, ivm met mijn zwangerschap.
Ken jij daar iemand die wel geïntereseerd is in een project met Robbert? Zou tof zijn!
pi_34650465
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:17 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ken jij daar iemand die wel geïntereseerd is in een project met Robbert? Zou tof zijn!
Sten, heb jij al mail gehad van Verken uw geest? Ik had dezelfde uitkomst als jij had, en heb een uitnodiging gekregen voor onderzoek.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34650502
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:18 schreef Gorian het volgende:

[..]

Sten, heb jij al mail gehad van Verken uw geest? Ik had dezelfde uitkomst als jij had, en heb een uitnodiging gekregen voor onderzoek.
Nee, ik denk dat mijn reputatie mij vooruit gesneld is.
pi_34650578
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:19 schreef Stenny het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat mijn reputatie mij vooruit gesneld is.
Ik had hem al eerder gedaan, en het duurde even voor ik de uitnodiging kreeg. Volgens mij kan je hem nog verwachten dan. Ik ga er overigens niet heen.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34650602
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:21 schreef Gorian het volgende:

[..]

Ik had hem al eerder gedaan, en het duurde even voor ik de uitnodiging kreeg. Volgens mij kan je hem nog verwachten dan. Ik ga er overigens niet heen.
Ik heb begrepen dat zij ook bloed prikken. Dat vind ik erg vreemd. Ik ben dan ook niet van plan deel te nemen.
pi_34650661
Zelfs een hersenscan.

Divisie Hersenen

B01.206 UMC Utrecht

Heidelberglaan 100

3584CX Utrecht


Geachte heer,

Kort geleden heeft u op de website www.verkenuwgeest.nl <http://www.verkenuwgeest.nl/> een vragenlijst ingevuld over uw paranormale vermogens. Hierbij stond vermeld dat u mogelijk benaderd zou worden om mee te werken aan wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van uw antwoorden en de gegevens die u verder heeft verstrekt, is gebleken dat u binnen de doelgroep valt. Wij willen u dan ook uitnodigen aan ons onderzoek deel te nemen.

Voor dit onderzoek wordt u uitgenodigd op het UMC Utrecht waar u uitgebreid informatie krijgt over ons onderzoek en in de gelegenheid wordt gesteld vragen te stellen. Vervolgens worden in een interview van ongeveer anderhalf uur uw eventueel aanwezige extranormale eigenschappen, speciale gaven of talenten besproken. Ook wordt nagegaan of u psychische klachten heeft. Er wordt dan tevens wat bloed bij u afgenomen, voor onderzoek naar erfelijke aanleg..

Een deel van de mensen die op het UMC Utrecht zijn uitgenodigd wordt na afloop gevraagd om mee te doen aan een tweede onderzoek waarbij met MRI een zeer uitgebreide scan van het hoofd gemaakt wordt. Zowel de vorm, functie als de verbindingen van de hersenen worden zeer gedetailleerd onderzocht. Deze scan zal in totaal 60 minuten duren. MRI is een veilige techniek, waarvan geen nadelige gevolgen bekend zijn en er wordt ook geen gebruik gemaakt van röntgenstraling.

Wanneer u besluit deel te nemen, kan dit uw zelfkennis verdiepen en uw interesse vergroten in de werking van de hersenen. Tevens levert u een bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek.

Deelname aan de studie is volledig vrijwillig en u kunt zich dan ook op ieder moment uit dit onderzoek terugtrekken. Voor vragen of eventuele klachten rondom het onderzoek kunnen deelnemers altijd bij een onafhankelijke arts terecht.

Deelnemers ontvangen een vergoeding van ¤20.00 voor het interview en de bloedafname en nogmaals ¤20.00 indien er ook aan de MRI scan deelgenomen wordt. Uiteraard worden eventuele reiskosten vergoed.

Als u interesse heeft in deelname, wilt u dan uw telefoonnummer vermelden zodat wij contact met u kunnen opnemen om een afspraak te maken?

Wij hopen u voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben. Voor meer vragen kunt u contact opnemen middels dit e-mail adres.

Met vriendelijke groet,

Het Verken Uw Geest team,

Dr. Iris Sommer

Drs. Thomas Rietkerk

Ba. Kelly Diederen
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34650925
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:24 schreef Gorian het volgende:
Zelfs een hersenscan.

Divisie Hersenen

B01.206 UMC Utrecht

Heidelberglaan 100

3584CX Utrecht


Geachte heer,

Kort geleden heeft u op de website www.verkenuwgeest.nl <http://www.verkenuwgeest.nl/> een vragenlijst ingevuld over uw paranormale vermogens. Hierbij stond vermeld dat u mogelijk benaderd zou worden om mee te werken aan wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van uw antwoorden en de gegevens die u verder heeft verstrekt, is gebleken dat u binnen de doelgroep valt. Wij willen u dan ook uitnodigen aan ons onderzoek deel te nemen.

Voor dit onderzoek wordt u uitgenodigd op het UMC Utrecht waar u uitgebreid informatie krijgt over ons onderzoek en in de gelegenheid wordt gesteld vragen te stellen. Vervolgens worden in een interview van ongeveer anderhalf uur uw eventueel aanwezige extranormale eigenschappen, speciale gaven of talenten besproken. Ook wordt nagegaan of u psychische klachten heeft. Er wordt dan tevens wat bloed bij u afgenomen, voor onderzoek naar erfelijke aanleg..

Een deel van de mensen die op het UMC Utrecht zijn uitgenodigd wordt na afloop gevraagd om mee te doen aan een tweede onderzoek waarbij met MRI een zeer uitgebreide scan van het hoofd gemaakt wordt. Zowel de vorm, functie als de verbindingen van de hersenen worden zeer gedetailleerd onderzocht. Deze scan zal in totaal 60 minuten duren. MRI is een veilige techniek, waarvan geen nadelige gevolgen bekend zijn en er wordt ook geen gebruik gemaakt van röntgenstraling.

Wanneer u besluit deel te nemen, kan dit uw zelfkennis verdiepen en uw interesse vergroten in de werking van de hersenen. Tevens levert u een bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek.

Deelname aan de studie is volledig vrijwillig en u kunt zich dan ook op ieder moment uit dit onderzoek terugtrekken. Voor vragen of eventuele klachten rondom het onderzoek kunnen deelnemers altijd bij een onafhankelijke arts terecht.

Deelnemers ontvangen een vergoeding van ¤20.00 voor het interview en de bloedafname en nogmaals ¤20.00 indien er ook aan de MRI scan deelgenomen wordt. Uiteraard worden eventuele reiskosten vergoed.

Als u interesse heeft in deelname, wilt u dan uw telefoonnummer vermelden zodat wij contact met u kunnen opnemen om een afspraak te maken?

Wij hopen u voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben. Voor meer vragen kunt u contact opnemen middels dit e-mail adres.

Met vriendelijke groet,

Het Verken Uw Geest team,

Dr. Iris Sommer

Drs. Thomas Rietkerk

Ba. Kelly Diederen
Okay, maar dan wil ik eerst weten naar welke erfelijkheden zij onderzoek doen in dat bloedonderzoek. Ook wil ik precies weten wat zij in de hersenen onderzoeken en of de gebruikte methode een wetenschappelijk erkende methode is.
pi_34651308
quote:
Okay, maar dan wil ik eerst weten naar welke erfelijkheden zij onderzoek doen in dat bloedonderzoek. Ook wil ik precies weten wat zij in de hersenen onderzoeken en of de gebruikte methode een wetenschappelijk erkende methode is.
Het UMC is een academisch ziekenhuis (Universitair Medisch Centrum) en dus per defenitie wetenschappelijk erkend, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')