abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 januari 2006 @ 16:19:51 #1
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_34583642
Ik zocht een plekje om m'n Simple Plan foto's van vorige week te posten, en blijkbaar is het vorige Concert-fotografie topicje vol. Dus hier verder!

Vorige deel: Concert-fotografie.









  zondag 29 januari 2006 @ 17:59:03 #2
15985 huiz
Man in Black
pi_34587382
Mooie plaatjes
Scope Pure Colombia BV
  zondag 29 januari 2006 @ 18:20:08 #3
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_34588015
Nice pics... geven een goede sfeer impressie...

ad 1) Lekkere expressie, goed gevangen. Persoonlijk had ik die uit z'n hoofd groeiende statief weggesoept

ad 2) Hmm... ik weet niet zo goed wat ik van deze foto vind... Aan de ene kant zijn de handen van het publiek een leuk element in de foto. Aan de andere kant... mwoah.. gewoon redelijke lekkere foto.

ad 3) Oe, ik hou wel van dit soort close-ups

ad 4) Doet het niet voor mij... iedereen flikkert van het podium... ik vind 'm tè schuin.

ad 5) Kijk, deze kanteling vind ik prima geslaagd, alleen jammer dat net de spots aan de achterkant vol schijnen. Hierdoor valt de aandacht een beetje weg van de mensen op het podium. Helaas hebben we het regie van de lichten nooit in de hand... buiten dat, zeer lekker om naar te kijken.

Welke ISO's heb je gebruikt?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  zondag 29 januari 2006 @ 18:38:02 #4
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_34588512
Nummer 4 is inderdaad te schuin, ik heb helaas geen betere waar de mensen op het podium goed tot hun recht komen.. Ik heb nog wat proberen te draaien, maar daar wordt het niet veel beter van, ik moet door de hoek veel wegsnijden en dan blijft er helemaal niks over..

Alles is op 1600 ISO geschoten, achteraf hadden sommige dingen wel op 800 gekund maar dan had ik zoveel moeten proberen en omschakelen dat het fotograferen zelf niet meer leuk was geweest.. Ik laat deze 5 afdrukken voor de platenmaatschappij, eerst even Noise Ninja een klein beetje aan het werk zetten..

Het enige dat ik eigenlijk nog wel even wil laten checken is of het contrast en de helderheid wel okee zijn, ik heb alles bewerkt op m'n laptop schermpje en da's eigenlijk heel slecht natuurlijk..
  zondag 29 januari 2006 @ 19:03:12 #5
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_34589191
Helderheid is overal wel ok, alleen foto 4 ziet er op m'n crt'tje vrij 'hard' uit. Waarschijnlijk moet je daar nog ff aan het contrast pielen. Bij nr 2 is eveneens je contrast iets tè, kijk maar naar de arm van de zanger.

Wel gaaf zo'n opdracht... wil ik ook

NoiseNija...hmm, heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Ik ken alleen iemand en die heeft de ervaring dat het er enorm 'gemaakt' uit gaat zien. Heb jij die ervaring ook? En met welke camera schiet je?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  zondag 29 januari 2006 @ 23:04:04 #6
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_34598114
Hmm die tweede was eigenlijk een tikkeltje overbelicht dus ik heb daar het contrast al iets teruggeschroefd geloof ik, zal ik nog eens naar gaan kijken deze week. Net als naar die andere.

Ik heb Noise Ninja pas net, heb er wel wat mee geprobeerd en het resultaat is een beetje afhankelijk van het type foto, maar zoals met alle filters is te veel nooit goed. Je kunt Noise Ninja gewoon downloaden en installeren, zonder serienummer werkt het wel maar krijg je een mooi grid over je foto. Kun je wel goed zien hoe het werkt!

Ik schiet met een 350D trouwens, en een Canon 70-200 2.8L USM. En dit was geen opdracht, gewoon liefhebberij omdat ik zo dol ben op Simple Plan
  maandag 30 januari 2006 @ 09:28:31 #7
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_34605364
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:04 schreef TripleM het volgende:
*knip

Ik schiet met een 350D trouwens, en een Canon 70-200 2.8L USM. En dit was geen opdracht, gewoon liefhebberij omdat ik zo dol ben op Simple Plan
70-200 2.8L USM Zelf heb ik het kleinere broertje, de 70-200 4.0L USM, is ook leuk...

Maar als het geen opdracht is, waarom stuur je dan de foto's naar de platenmaatschappij? In de hoop dat ze ze zullen afnemen of gewoon uit beleefdheid?
En btw... hoe krijg je je camera Paradiso in?? En ben je niet bang dat als je tussen het publiek staat dat je flitser van het schoentje afbreekt oid?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_34606031
Ik stuur de foto's als bedankje voor de fotopas, mijn contactpersoon bij de platenmaatschappij wist dat ik Simple Plan ontzettend leuk vond, we zouden eerst via m'n werk wat promotie doen voor Simple Plan, dat ging niet door maar ik kreeg wel een fotopas. Soort van mazzeltje dus. Uiteraard mogen m'n foto's gebruikt worden met naamsvermelding

Flitser gebruik ik nooit (mag niet eens als je bands fotografeert op een fatsoenlijk concert), dus daar ben ik niet zo bang voor. Ik had wel m'n 70-200 even op m'n tas gelegd (die om m'n nek hing) en dat vergat ik even, daardoor viel ie op de grond maar alleen de zonnekap is stuk
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:12:46 #9
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_36741908
Morgenavond ga ik naar het optreden van LiVe in Paradiso. Tja, vrôeghâh vond ik het aardig goede muziek, tegenwoordig is het mij iets te 'lief'. Maar als iemand kaartjes heeft gewonnen en mij vraagt om mee te gaan, dan zeg ik zeker geen nee.

Nu de vraag, heeft iemand nog suggesties om voor elkaar te krijgen dat ik m'n 1D mee kan nemen om wat plaatjes te schieten?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:07:15 #10
122804 muserulezz
a natural disaster
pi_36747030
zozo ik heb ook wat plaatjes geschoten van campsite in vera groningen...
hieronder het resultaat (twas geloof ik de bedoeling hier je live fotos te plaatsen he? )












(kijk backstage )

pi_36750481
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:19 schreef TripleM het volgende:
Ik zocht een plekje om m'n Simple Plan foto's van vorige week te posten, en blijkbaar is het vorige Concert-fotografie topicje vol. Dus hier verder!

Vorige deel: Concert-fotografie.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Érg mooie foto's! (Simple Plan )

Vraagje.. hoe krijg je je camera binnen? ik wil over een tijdje ook naar een concert gaan en dan mijn camera meenemen, maar heb gehoord dat je die niet mee zomaar mee naar binnen krijgt?
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_37161509
Ennnn schop!

Gisteravond voor oor.nl aan de slag geweest bij Hooverphonic in de Effenaar. Ik ben echt nog een beginner in de concertfotografie, dit was mijn derde of vierde concert waarbij ik foto's maakte.


Deze is gepubliceerd.









.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 april 2006 @ 15:24:04 #13
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_37162255
Een paar weken gelden mocht ik de Golden Earing fotograferen tijdens hun concert in Go Planet te Enschede. Hier een aantal foto's.











De rest van foto's alsmede foto's van Blof staan op mijn website http://www.b-seen-fotografie.nl/ onder portfolio en dan evenementen.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_37360949
een aantal plaatjes dan:

1. mn allereerste festival waar ik fotografeerde: Heideroosjes, Nirwana Tuinfeest, aug 2005


2. Relax, Sjwaampop, aug 2005
[afbeelding]

3. Wealthy Beggar, Sjwaampop, aug 2005
[afbeelding]

4. Candy In Helsinki, Nu Of Nooit, jan 2006
[afbeelding]

5. Green Dream, Nu Of Nooit, jan 2006
[afbeelding]

6. Club Guarana, Nu Of Nooit, jan 2006
[afbeelding]

7. Mindfold, 013, jan 2006 (ja, hij was net iets beter als ie er helemaal op stond.. helaasch)


8 Kaiser Chiefs, maart 2006


9. Kaiser Chiefs, maart 2006


[ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 05-05-2006 22:27:33 ]
www.erikluyten.nl fotografie
pi_37372699
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:58 schreef BloodyLotte het volgende:
Ennnn schop!

Gisteravond voor oor.nl aan de slag geweest bij Hooverphonic in de Effenaar. Ik ben echt nog een beginner in de concertfotografie, dit was mijn derde of vierde concert waarbij ik foto's maakte.

[afbeelding]
Deze is gepubliceerd.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

.
De emotie heb je goed te pakken gekregen op de foto
Ik vind ze mooi en voor de 4e keer neem ik mijn petje voor je af hor, want concertfotografie is niet makkelijk.
pi_37373350
Dank je wel.
pi_37374160
heel mooi ja! wat voor lens gebruik je?
www.erikluyten.nl fotografie
pi_37375061
Bij deze foto's een 75-300mm.
pi_37425236
Een vriendin van me heeft gevraagd of ik bij een concert waarbij zo'n 200 muzikanten zullen optreden foto's wil maken. Het gaat om een klassiek concert (dus de muzikanten staan redelijk op hun plaats) en ik krijg dan een plaatsje in de zaal. Het is de bedoeling dat ik niet ga flitsen.
Nu heb ik helemaal geen idee of ik dit wel aandurf enzo, maar daarom wil ik eerst vragen of jullie denken dat zoiets haalbaar kan zijn voor iemand zonder veel ervaring. Ik heb wel een statief en verder een NikonD50 met 18-55 en 55-200 lenzen.
Is het handig om gewoon ergens in het publiek te zitten? En kan ik beter hoog, of laag zitten dan? En waar moet ik nog meer aan denken? Enz. enz.

Als jullie nu zeggen dat het onhaalbaar is dan wil ik dat ook best geloven, maar aan de andere kant lijkt het me wel leuk om te doen, maar niet als het onhaalbaar is dus.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 1 mei 2006 @ 15:13:30 #20
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_37455563
Het is niet onhaalbaar, zeker niet met statief lijkt mij. Niet flitsen is wel lastig, ik zou proberen dan niet verder dan 80-100 mm te schieten oid, omdat je sluitertijd dan wel erg lang gaat worden. Tenzij je een F1,8 lens hebt natuurlijk (maar als je beginner bent denk i kdat je budget dat niet toelaat ) wel zorgen dat je beetje lekker vooraan zit/'staat dan natuurlijk. Zijkant van het podium zou natuurlijk nog mooier zijn, anders krijg je misschien wel erg veel kinnen op de foto.

Maar als je zegt dat je beginner bent en je doet het voor nop kun je volgens mij iig hartstikke veel leren en veel lol hebben!

Succes!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_37457234
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:50 schreef Quinazoline het volgende:

Is het handig om gewoon ergens in het publiek te zitten?
Dat lijkt me niet. Ik neem aan dat het in een 'normale' concertzaal of schouwburg is. Als je in het publiek zit, heb je altijd de mensen voor je in beeld, als je gaat staan ben je de mensen achter je tot last. En bovendien, waar laat je je statief?

Probeer een plekje op of naast het podium te krijgen, dat is ideaal. Anders het middengangpad in de zaal. Eerste rij is niet handig, dan kijk je erg omhoog, eerste rij van het balkon kan wel goed zijn, afhankelijk van het theater.

Het mooiste is natuurlijk als je je een beetje door de zaal kan bewegen, dat geeft wat afwisseling in de foto's. Lukt dat niet, probeer dan iig in de pauze van plek te wisselen.

Haalbaar is het zeker hoor, ISO op 400, en je zal het statiefje ws niet de hele tijd nodig hebben (aannemende dat er theaterlicht is). Veel plezier en succes.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_37457255
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:50 schreef Quinazoline het volgende:

Een vriendin van me heeft gevraagd of ik bij een concert waarbij zo'n 200 muzikanten zullen optreden foto's wil maken. Het gaat om een klassiek concert (dus de muzikanten staan redelijk op hun plaats) en ik krijg dan een plaatsje in de zaal. Het is de bedoeling dat ik niet ga flitsen.
Nu heb ik helemaal geen idee of ik dit wel aandurf enzo, maar daarom wil ik eerst vragen of jullie denken dat zoiets haalbaar kan zijn voor iemand zonder veel ervaring. Ik heb wel een statief en verder een NikonD50 met 18-55 en 55-200 lenzen.
Is het handig om gewoon ergens in het publiek te zitten? En kan ik beter hoog, of laag zitten dan? En waar moet ik nog meer aan denken? Enz. enz.

Als jullie nu zeggen dat het onhaalbaar is dan wil ik dat ook best geloven, maar aan de andere kant lijkt het me wel leuk om te doen, maar niet als het onhaalbaar is dus.
Zorg ervoor dat je van te voren de verwachting van je vriendin goed hebt neergezet. Maak duidelijk dat je een beginner bent en dat je er niet zeker van gaat zijn dat alle foto's even goed zijn (managing expectations zeg maar dan kan het later alleen maar meevallen ).

Verder is het gebruik van een statief misschien niet mogelijk. Bekijk dat van te voren. Zorg dat je een plek vooraan hebt, het liefst idd ietwat aan de zijkant van het podium. Probeer alvast wat scenario's te bedenken wat je zou kunnen fotograferen. Probeer daar rekening mee te houden met je positieselectie als je de mogelijkheid hebt om van plek te veranderen (bijv. tijdens de pauze of zo). Kijk ook eens naar een draadontspanner zodat je je camera nog minder hoeft aan te raken.

Bekijk van te voren ook tot welke iso je kunt gaan zonder dat er erge ruisvorming optreedt. Probeer die waarde te gebruiken icm acceptabele sluitertijden (1/80 - 1/100e denk ik zo).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_37461361
Ik denk dat ik het gewoon ga doen, maar wel met de opmerking dat het ook helemaal niks kan worden. Ik ga eens met die vriendin van me overleggen op welke plaatsen ik kan zitten/staan en of ik ook naar de generale kan komen.
Een hogere ISO waarde geeft een grotere lichtgevoeligheid toch? Dus dan zou ik kortere sluitertijden kunnen gebruiken.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2006 @ 19:42:35 #24
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_37463541
Belangrijk is inderdaad om goed af te spreken wat de vriendin wil, en ook belangrijk is om te weten wat je mag. Mijn ervaring tot nu toe met pop concerten is dat je de eerste 3 nummers voorin de securitybak mag en dan moet wegwezen. Bij een klassiek concert zal het anders wezen. Verder is het allemaal erg afhankelijk van het geboden licht. Ik zelf hou wel van een grove korrel dus ik heb er niet zo'n moeite mee om een hoge isowaarde te nemen, hiermee verkort je de sluitertijd inderdaad, maar dat is erg persoonlijk. Verder is van belang dat je een groot diafragma gebruikt (kleinst mogelijke getal), want dan ook meer sluitertijd. Maar alles blijft afhankelijk van het geboden licht.

Ik vind het zelf niet zo prettig om met statief te werken en die gebruik ik dan ook zelden. Het voordeel is dan ook dat je flexibeler bent en makelijker foto's maakt van leuke momenten. En pin je vooral niet vast op een plek probeer het concert van zoveel mogelijk kanten te vast te leggen. Dus ook vanuit het publiek, hoog, laag, etc. Alles natuurlijk weer afhankelijk van wat je mag.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2006 @ 20:17:49 #25
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_37464761
Omdat de vorige post het niet meer doet en niet meer aangepast kan worden maar paar nieuwen in een nieuwe post:


The Skidmarks tijdens Dollypop 2004


Ilonka Rooze ook tijdens Dollypop 2004


The Polar Exploration Ship, 1 april 2006 in Enschede


Barry Hay, Golden Earing, 1 april 2006 in Enschede



[afbeelding]
Singer/Songwriter Jeffrey Foucault tijdens een optreden in muziekwinkel Pop-Eye in Hengelo

Meer is te zien op mijn website: http://www.b-seen-fotografie.nl/

[ Bericht 4% gewijzigd door RonaldV op 05-05-2006 22:28:22 ]
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_37528025

Apocalyptica - Pinkpop 2005


Mad Sin - Fenix, Sittard

[afbeelding]
Stevie Ann - Toonzaal, Den Bosch

[ Bericht 6% gewijzigd door RonaldV op 05-05-2006 22:28:53 ]
pi_37530011
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:03 schreef Tunerd het volgende:
[afbeelding]
Apocalyptica - Pinkpop 2005

[afbeelding]
Mad Sin - Fenix, Sittard

[afbeelding]
Stevie Ann - Toonzaal, Den Bosch
Leuk artikeltje in de krant.
pi_37543554
Heeft iemand een alternatief voor photobucket if imageshack? beide geven op dit moment problemen.
"That rug really tied the room together".
pi_37544729
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:44 schreef Art_Core het volgende:
Heeft iemand een alternatief voor photobucket if imageshack? beide geven op dit moment problemen.
xs.to ?
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_37546699
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:03 schreef Tunerd het volgende:
[afbeelding]
Apocalyptica - Pinkpop 2005

[afbeelding]
Mad Sin - Fenix, Sittard

[afbeelding]
Stevie Ann - Toonzaal, Den Bosch
echt mooi, vooral die van Apo
idd ook leuk stuk in de krant

zijn dit een aantal van de foto's voor de expositie?
www.erikluyten.nl fotografie
pi_37560106
Morgenavond zal ik met een vriend naar een optreden gaan voor een review en foto's. Ik ben een beginner met fotograferen, maar het lijkt me erg leuk om te doen. Vandaar dat ik nu als een gek aan het lezen ben naar tips en dergelijke qua concertfotografie. Ik ben in het bezit van een Canon Powershot S2 IS.

Een vraag betreft de iso van m'n camera. Die gaat tot 400 iso. Kan ik daarmee redelijke foto's maken? En moet ik op bepaalde instellingen letten voor goede foto's. Ik heb begrepen dat het gebruik van een flitser geen mooie foto's oplevert en niet vaak wordt gewaardeerd bij optredens. Heeft de mate van inzoomen ook nog te maken met de kwaliteit van de foto's. Ik neem aan dat het redelijk donker is, maar er staan natuurlijk een hoop spotlights op het podium gericht.

Hopelijk zijn er wat tips voor een beginner als ik, dank!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 03:38:23 #32
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_37566132
Het is mogelijk om met ISO 400 foto's te maken bij een concert. Dit is echter wel afhankelijk van de zaal en de lichtman.
Verder gebruik ik bij optredens nooit de automatische witbalans, ik heb nog nooit een camera gehad die daar bij live-optredens mee overweg kon (ben trouwens pas met mijn derde camera bezig)
Flitsen is inderdaad foto's verpesten en irritaties op je hals halen
Inzoomen: hoe verder je inzoomt, hoe meer bewegingsonscherpte. tenzij je je camera op een hogere iso-waarde in zou kunnen stellen en de sluitertijd kan verkorten, maar dat is bij jou niet het geval. Dus gewoon zo dicht mogelijk bij gaan staan, en als het dan nodig is inzoomen.
Voor wat betreft dat dichtbij staan: vooral niet bang zijn om je helemaal naar voren te dringen, levert alleen maar leukere foto's op!
pi_37575319

The Infadels in vera, Groningen op 21 april 2006
"That rug really tied the room together".
pi_37589372
Vandaag gemaakt:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Bericht 24% gewijzigd door RonaldV op 05-05-2006 22:29:32 ]
  vrijdag 5 mei 2006 @ 22:30:26 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37589538
Nog maar wer eens voor iedereen; houd je aan de maximale afbeeldingsgrootte zoals gepost in > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006]
Te grote foto's worden ge-edit!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_37589605
ow shit! sorry man ROnald, moet natuurlijk 550 zijn, ben gewend alles naar 640 te sizen! Ik edit em eff
pi_37589651
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft.





  vrijdag 5 mei 2006 @ 22:34:35 #38
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37589675
Dank je wel!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_37709259

Eliza Gilkyson - R&B nacht Groningen 6 mei
"That rug really tied the room together".
pi_37709312

Hyacinth House - R&B nacht, Groningen 6 mei
"That rug really tied the room together".
pi_37709488

Elliott Brood - R&B nacht Groningen 6 mei
"That rug really tied the room together".
pi_37822507
Wie is er toevallig 11 mei, in de Boerderij (Zoetermeer), bij het concert geweest van Altaria/Doro/Sonata Arctica? Hier wil ik nog heel graag foto's van
I'm not a complete idiot, some parts are missing
pi_37967091
Bonjour!


Mindfold.


Let's Quit.


El Guapo Stuntteam.


The Sheer. .


Pete Philly.


Pete Philly.


Senor Torpedo.


Senor Torpedo.

Allemaal gemaakt op het Mama's Pride Festival in Geleen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:19:00 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_37971999
de sheer niet goed?

de derde en laatste springen er wel uit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_37972121
Ik vind The Sheer echt een enorm irritante blije kutband. The keyword is EXITEMENT! En het hoofd van die zanger.
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:39:13 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_37972911
jah excitement past wel bij de naam ja , die kop trouwens niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:41:36 #47
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_37972998
mooie foto's
:')
pi_37973027
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
mooie foto's
dank je wel!
pi_37992628
nice foto's! actiefoto van Remco is bekend
ik kon helaas niet meer komen, had t te druk
www.erikluyten.nl fotografie
  zondag 21 mei 2006 @ 14:21:42 #50
138089 stratovana
http://www.stratovana.nl
pi_38045107
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:13 schreef Johrizz het volgende:
Wie is er toevallig 11 mei, in de Boerderij (Zoetermeer), bij het concert geweest van Altaria/Doro/Sonata Arctica? Hier wil ik nog heel graag foto's van
Ik was er die dag.

  FOK!fotograaf zondag 21 mei 2006 @ 16:49:37 #51
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_38049244
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:33 schreef 4Vita het volgende:
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
wie is dit???
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_38389356
niets vergeleken bij jullie foto's maar toch:

N*E*R*D (Pinkpop 2004):


Muse (Pinkpop 2004):



eigenlijk tvp

[ Bericht 4% gewijzigd door Ruud op 31-05-2006 09:29:39 (resized - excuzes moi) ]
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:52:02 #53
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_38398772
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:11 schreef ruud_fr het volgende:
niets vergeleken bij jullie foto's maar toch:

N*E*R*D (Pinkpop 2004):
[afbeelding]

Muse (Pinkpop 2004):
[afbeelding]


eigenlijk tvp
:edit: aangepast na gemopper van de Mod's
> Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] LEZEN!!!
Als je de grootte nu naar 550 pixels breed vernaderd, dan zouden we dat fijner vinden..

[ Bericht 17% gewijzigd door HMaster-II op 31-05-2006 12:32:47 ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:09:42 #54
150414 galadwen
Fairy of the forest
pi_38435722
Mooie foto's allemaal. Ik dacht, laat ik hier maar eens een bezoekje brengen want as Zondag ga ik voor het eerst een concert (klein festival) fotograferen in 'De Effenaar' in Eindhoven. Ik heb al veel tips gelezen dus ben al een beetje op de hoogte van wat wel en niet. Ik mag dus sowieso niet flitsen (ja, en ik heb een fotopas geregeld, pfiew).
Ik heb een Nikon D50 met een 18-55mm 1:3,5-5.6 G en een 70-300 mm 1:4-5.6G lens.
Ik weet nog niet waar ik precies kan staan, maar ik hoop wel een beetje vooraan. Het podium zal goed verlicht zijn en de zaal redelijk donker denk ik.
Ik ben bezig met een cursus digitale fotografie en weet al een beetje van diafragma en sluitertijden. Volgens jullie kan ik dus het beste fotograferen op 1600 ISO? Ik ga gewoon alle vragen stellen die ik heb, wie weet kunnen jullie me wat tips geven: welk diafragma kan ik het beste gebruiken bij welke sluitertijd? Het is geen optie om een statief mee te nemen vanwege de drukte en ik mag natuurlijk de gasten niet in de weg lopen. Heeft het zin om die tele lens te gebruiken? Of kan ik beter alleen die andere erop laten zitten, ik ben wel van de 'dichtbij' fotografie dus heb wel zin in mijn grote lens....Alle hulp is welkom en ik beloof mijn resultaten te laten zien, ook al zijn ze niet wat ik had gehoopt...Moet ik ook nog wat doen aan de witbalans en zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken, ik neem aan dat ik de foto's in het programma maak waar ik zelf sluitertijd en diafragma kan instellen? (Sorry, echt veel vragen, ben ook een beginnen, en ja, heb FAQ gelezen...)
Only dead fish go with the flow!
Whatever comes to your mind just hit me!
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:27:33 #55
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_38436298
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:09 schreef galadwen het volgende:
Mooie foto's allemaal. Ik dacht, laat ik hier maar eens een bezoekje brengen want as Zondag ga ik voor het eerst een concert (klein festival) fotograferen in 'De Effenaar' in Eindhoven. Ik heb al veel tips gelezen dus ben al een beetje op de hoogte van wat wel en niet. Ik mag dus sowieso niet flitsen (ja, en ik heb een fotopas geregeld, pfiew).
Ik heb een Nikon D50 met een 18-55mm 1:3,5-5.6 G en een 70-300 mm 1:4-5.6G lens.
Ik weet nog niet waar ik precies kan staan, maar ik hoop wel een beetje vooraan. Het podium zal goed verlicht zijn en de zaal redelijk donker denk ik.
Ik ben bezig met een cursus digitale fotografie en weet al een beetje van diafragma en sluitertijden. Volgens jullie kan ik dus het beste fotograferen op 1600 ISO? Ik ga gewoon alle vragen stellen die ik heb, wie weet kunnen jullie me wat tips geven: welk diafragma kan ik het beste gebruiken bij welke sluitertijd? Het is geen optie om een statief mee te nemen vanwege de drukte en ik mag natuurlijk de gasten niet in de weg lopen. Heeft het zin om die tele lens te gebruiken? Of kan ik beter alleen die andere erop laten zitten, ik ben wel van de 'dichtbij' fotografie dus heb wel zin in mijn grote lens....Alle hulp is welkom en ik beloof mijn resultaten te laten zien, ook al zijn ze niet wat ik had gehoopt...Moet ik ook nog wat doen aan de witbalans en zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken, ik neem aan dat ik de foto's in het programma maak waar ik zelf sluitertijd en diafragma kan instellen? (Sorry, echt veel vragen, ben ook een beginnen, en ja, heb FAQ gelezen...)
Ik zou als ik jou was beginnen met een lichtsterkere lens aan te schaffen. Met F/3.5 kom al redelijk ver, maar boven een F/4.0 kun je het wat zalen betreft wel schudden. Of je moet geluk hebben, dat er erg veel podium licht is wat in je voordeel werkt.
Ik zelf gebruik een 50mm F/1.8 en een 70-200 F/2.8 en het maximaal ISO800. Sluitertijden tussen de 1/25 en 1/125 waar bij 1/50 en 1/60 toch meer de voorkeur hebben. ISO1600 geeft veel te veel ruis op de foto's. Oh ja ook in RAW knallen voor het nodige nabewerken.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_38436331
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:09 schreef galadwen het volgende:
Volgens jullie kan ik dus het beste fotograferen op 1600 ISO?
Alleen als je van heel veel ruis houdt. Ga liever wat lager zitten, 400 ofzo, evt 800 als het te donker blijkt te zijn. Schiet in RAW, dat biedt je de mogelijkheid om met heel weinig kwaliteitsverllies nog twee stops terug te winnen in de nabewerking.
quote:
Ik ga gewoon alle vragen stellen die ik heb, wie weet kunnen jullie me wat tips geven: welk diafragma kan ik het beste gebruiken bij welke sluitertijd?
Tja, dat interacteert he? Ik zou niet boven de 1/60 sec gaan zitten tenzij je een muurvaste hand hebt.
quote:
Heeft het zin om die tele lens te gebruiken?
Ja, dat heeft zin. Met een 18-55 bereik je niet zoveel, tenzij je op het podium kunt komen. Bedenk wel dat je camera er zwaarder van wordt, zodat je ws onder de 1/60s moet gaan zitten.
quote:
Of kan ik beter alleen die andere erop laten zitten, ik ben wel van de 'dichtbij' fotografie dus heb wel zin in mijn grote lens....Alle hulp is welkom en ik beloof mijn resultaten te laten zien, ook al zijn ze niet wat ik had gehoopt...
quote:
Moet ik ook nog wat doen aan de witbalans en zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken,
Ja, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Schiet in RAW, kun je ook je witbalans achterfa bijsturen
quote:
ik neem aan dat ik de foto's in het programma maak waar ik zelf sluitertijd en diafragma kan instellen?
Als je de voordelen van RAW schieten (oefen er nog even wat mee vooraf) wilt benutten wel. Maar je kan ook kiezen voor een wat meer automatische instelling, zodat je sneller kunt reageren als je een moment ziet dat je wilt vangen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen alleen zelf de sluitertijd in te stellen en de camera het diafragma te laten kiezen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:32:15 #57
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_38436494
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:27 schreef Vliegvrager het volgende:
...heel verhaal...
OH JA...

Voor ik het vergeet... Als ik je tegen kom tijdens een concert met dat klote flitslampje open op je camera, dan breek ik hem terplekke af.. knuppels die de hele zaal blind flitsen..

Zo erg ben ik niet echt hoor
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_38436654
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:32 schreef HMaster-II het volgende:
knuppels die de hele zaal blind flitsen..
Meeste knuppels flitsen de andere kant op

Bovendien is het wel zo evenwichtig om meer dan 1 zintuig uit te schakelen. Voor het gehoor wordt meestal wel gezorgd.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:03:02 #59
150414 galadwen
Fairy of the forest
pi_38440316
Bedankt to nu toe voor jullie adviezen. Als ik in RAW schiet kan er niet zo heel veel op mijn kaartje he? (1 Gig kaartje) Dusse de tips zijn denk ik, een andere lens en meerdere kaartjes en veel oefenen? Meer tips zijn welkom.
Only dead fish go with the flow!
Whatever comes to your mind just hit me!
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:08:41 #60
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_38440545
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:03 schreef galadwen het volgende:
Bedankt to nu toe voor jullie adviezen. Als ik in RAW schiet kan er niet zo heel veel op mijn kaartje he? (1 Gig kaartje) Dusse de tips zijn denk ik, een andere lens en meerdere kaartjes en veel oefenen? Meer tips zijn welkom.
Voor een Canon is maximaal 125 foto's op een 1 GB kaart te prakken. 6.5 Mpixels. Wat Nikon doet weet ik zo niet, maar het zal ik de zelfde richting zitten.. Minder Mpixels = minder grote raw-files = meer op een 1 GB kaart prakken..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:09:53 #61
150414 galadwen
Fairy of the forest
pi_38444879
Okay, ik ga er gewoon mee aan de slag deze dagen zodat ik goed voorbereid ben as Zondag en mijn debuut kan maken als concert fotograaf.. ..Kan ik meteen kijken wat mijn kaartje aankan qua RAW bestanden (heb nog maar een keer RAW gefotografeerd, doe de rest op normaal L) en even uitzoeken welk programma ik gebruik voor nabewerking, ik heb software bij de camera gekregen(Picture Project) dus dat zal moeten lukken.
Only dead fish go with the flow!
Whatever comes to your mind just hit me!
pi_38451795

Kutkwaliteit. Maar omfg.

[ Bericht 4% gewijzigd door BloodyLotte op 01-06-2006 21:06:11 ]
pi_38542813


Gisteren geschoten

[ Bericht 4% gewijzigd door neographikal op 04-06-2006 22:11:06 ]
  zondag 4 juni 2006 @ 22:07:21 #64
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_38543002
Neo, zou je je foto even kunnen aanpassen aan > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] dank je wel!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_38543404
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:49 schreef fraubitch het volgende:

[..]

wie is dit???
Zo te zien is dat Textures
  FOK!fotograaf zondag 4 juni 2006 @ 23:38:36 #67
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_38546751
ik stel voor om ook bij elke foto de bandnaam te zetten, lijkt me best handig eigenlijk
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_38547070
Mag ik werkelijk geen idee hebben?
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:27 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Alleen als je van heel veel ruis houdt. Ga liever wat lager zitten, 400 ofzo, evt 800 als het te donker blijkt te zijn. Schiet in RAW, dat biedt je de mogelijkheid om met heel weinig kwaliteitsverllies nog twee stops terug te winnen in de nabewerking.
[..]
Dit is zeer cam-afhankelijk, met m'n gloednieuwe 30D kan ik gerust ISO1600/3200 gaan schieten terwijl hij bij m'n 300D toch echt bij 800 wel zo'n beetje ophield. 3200 geeft wel meer ruis, maar het is allerzins acceptabel
  zondag 4 juni 2006 @ 23:57:58 #69
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_38547470
Mooie foto neographikal! Wat ik me nou afvraag. Ga je gewoon als betalende bezoeker naar binnen met je cam, of heb je wel de status van fotograaf op die lokatie?
Life is what you make it.
pi_38549348
Bedankt! Ik schoot voor de organisatie van het evenement ja
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:21:19 #71
150414 galadwen
Fairy of the forest
pi_38582951
Zoals beloofd hier mijn eerste concert foto's. Ik was op het Spink! festival in de Effenaar afgelopen Zondag. Het is me idd zeer tegengevallen, weet nu dat ik eerst eens een andere lens moet gaan aanschaffen. Maar toch, met een beetje photoshoppen (waar ik ook nog niet veel van weet) heb ik wat foto's kunnen ophalen. De band heet Dodger.


70mm f4 1/60

Geen idee wat hier fout gaat, maar ik krijg hem niet geresised tot 550 breed, in mijn photobucket issie wel gewoon 550......
70mm f4.8 1/80

70mm f4 1/60

210 f5 1/100
Only dead fish go with the flow!
Whatever comes to your mind just hit me!
pi_38584285
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:21 schreef galadwen het volgende:
Zoals beloofd hier mijn eerste concert foto's. Ik was op het Spink! festival in de Effenaar afgelopen Zondag. Het is me idd zeer tegengevallen, weet nu dat ik eerst eens een andere lens moet gaan aanschaffen. Maar toch, met een beetje photoshoppen (waar ik ook nog niet veel van weet) heb ik wat foto's kunnen ophalen. De band heet Dodger.

[afbeelding]
70mm f4 1/60
[afbeelding]
Geen idee wat hier fout gaat, maar ik krijg hem niet geresised tot 550 breed, in mijn photobucket issie wel gewoon 550......
70mm f4.8 1/80
[afbeelding]
70mm f4 1/60
[afbeelding]
210 f5 1/100
Wel erg okee dat je je resultaten hier post, ondanks dat je er zelf niet helemaal tevreden over bent.
Ik zal proberen wat kritiek te geven, kritiek uit mijn beleving,

Foto 1 vind ik een slechte compositie, mijn blik neigt naar de gitarist op de achtergrond te trekken, kan vast niet je bedoeling geweest zijn.
Foto 2 is dan wel een leuke compositie
Foto 3 is qua compositie wel aardig, leuk dat groen licht op de rug van de gitarist, wat wel enorm storend is zijn de 3 lampen aan de linkerkant van de gitarist.
Foto 4 vind ik qua compositie erg geslaagd.

Voor al je foto's geldt dat ze erg vaal, bleek en onscherp overkomen.
Op zich vind ik het wel knap dat je op 210 mm met een sluitertijd van 1/100e toch een redelijke scherpe plaat (ondanks je gebruikte objectief) heb gekregen.

Een nieuw of ander objectief kan altijd, zal je resultaat wel ten goede komen want het objectief wat je hebt gebruikt is niet echt een geweldige kwaliteit, wat overigens helemaal niet wil zeggen dat je er geen goede foto's mee kan maken..
Onscherpe of vale foto's kunnen best nog redelijke foto's worden (eigenlijk waren ze dat al..) als je ze omzet naar zwart/wit ofzo..
Ik ben zo vrij geweest om er 1 wat te veranderen...


Ik vraag me wel af waarom je foto's opgeslagen hebt als gif.

Ik zou lekker doorgaan met concerten fotograferen , zo vaak als je kan, ik denk dat je niet kan verwachten dat je na een paar keer je gewenste resultaat haalt, dat komt vanzelf..

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn commentaar, ben nog niet zo bedreven in het geven van dit soort kritieken...
CC.
Mistakes are the portals of discovery.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:40:16 #73
150414 galadwen
Fairy of the forest
pi_38612120
Hey, bedankt voor je feedback, hier heb ik echt wat aan. Dat in gif opslaan is waarschijnlijk per ongeluk gebeurd, moet het me nog allemaal eigen maken. Mooie bewerking van die ene foto, dat kan dus allemaal met photoshop, WAUW! Ik weet wat ik de komende tijd ga doen, bewerken, en bewerken, oefenen en oefenen. Thanx again!
Only dead fish go with the flow!
Whatever comes to your mind just hit me!
pi_38618014
Tipje voor Galadwen: Schaf een Nikkor 50mm/1.8 lens aan. Dat is een vaste lens die lekker snel is zodat je ook zonder flits aardige resultaten kan halen. Je kan er trouwens ook heel mooie portretfoto's mee maken. Hij heeft nogal een gevoelioge scherpte/diepte zodat je veel moet oefenen, maar dan kan je er ook wel wat uithalen. Bovendien is deze lens heel betaalbaar; kost minder dan 100 euro.
"That rug really tied the room together".
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:04:18 #75
150414 galadwen
Fairy of the forest
pi_38626265
Bedankt voor de tip, ik had me inderdaad al bedacht dat het zo'n lens moet worden, eens naar de winkel dan maar!
Only dead fish go with the flow!
Whatever comes to your mind just hit me!
pi_38654245








Goldfrapp, gisteravond in de Effenaar.
pi_38660026
Goldfrapp! (offtopic: het lukte me net niet om naar het concert in Paradiso te gaan, daar baal ik van)
en wat een goede foto's, zeg... vooral de tweede foto is prachtig.
stond je vooraan of werkte je met een telelens? zonder flits, zeker?
pi_38665290
Ik stond vooraan ja, met telelens erbij, zodat ik ook goede close-ups kan maken (maar nu niet veel gedaan). Geen flits. Ik haat flits.
pi_38670043
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:33 schreef BloodyLotte het volgende:
Geen flits. Ik haat flits.
ik ook.
en mede daarom zijn het zulke goede foto's geworden. complimenten!

En ook complimenten voor de foto van neographikal. heel intens!
pi_38671326
Netjes BL, hoewel de 2e me een beetje ontgaat. Het beeld is wel lekker op zich, maar wat gebeurt er? 1e en 4e vind ik lekker dynamisch, 3e is in potentie een sfeervolle plaat, maar beetje jammer van de harde schaduwen. Tja, dat is het nadeel van podiumlicht.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38671908
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:26 schreef BloodyLotte het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Goldfrapp, gisteravond in de Effenaar.
wow, nice pics
pi_38680203
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Netjes BL, hoewel de 2e me een beetje ontgaat. Het beeld is wel lekker op zich, maar wat gebeurt er? 1e en 4e vind ik lekker dynamisch, 3e is in potentie een sfeervolle plaat, maar beetje jammer van de harde schaduwen. Tja, dat is het nadeel van podiumlicht.
Theremin. Zoek maar op google.
  maandag 26 juni 2006 @ 20:14:28 #83
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_39276735


Deltahead in Vera, Groningen. Nikon D70 met Nikkor 50 mm 1.8.
s 1/80, f 1.8, Iso 800.
"That rug really tied the room together".
pi_39407307
Goed, moet vooraf even zeggen dat de foto's genomen zijn vanuit het publiek met een tamelijk oude camera (olympus C4000, 4 mp) maar ik wil deze wel even laten zien. Alle kritieken/suggesties zijn welkom want ik doe nu alles een beetje op de gok en zou er graag iets serieuzer mee verder gaan (ook met een betere camera maar dat terzijde..)







She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_39417100
The Who fotograferen is echt
Foto's van Werchter volgen na dit weekend.
pi_39418823
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:49 schreef TearSong het volgende:
Goed, moet vooraf even zeggen dat de foto's genomen zijn vanuit het publiek met een tamelijk oude camera (olympus C4000, 4 mp)
Dat zie je er niet aan af, toch maar weer een bewijs dat de fotograaf de foto maakt, en niet de camera

En toen wou ik je nog tips gaan geven over je foto's, maar ehmmm... Ik vind ze eigenlijk gewoon goed. Hooguit zou je in het vervolg wat speelser kunnen zijn in de composities. Nu zijn ze goed, maar wat standaard en erg functioneel (waar overigens niets mis mee is). En als ik echt moet mierenneuken: bij 1 mis je een stukje gitaar aan de onderkant, had je net iets minder ver in moeten zoomen imho. En #3 is net niet helemaal ragscherp, maar aan het licht te zien, moest je vrij lang belichten.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39428955
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:31 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]
En toen wou ik je nog tips gaan geven over je foto's, maar ehmmm... Ik vind ze eigenlijk gewoon goed. Hooguit zou je in het vervolg wat speelser kunnen zijn in de composities. Nu zijn ze goed, maar wat standaard en erg functioneel (waar overigens niets mis mee is). En als ik echt moet mierenneuken: bij 1 mis je een stukje gitaar aan de onderkant, had je net iets minder ver in moeten zoomen imho. En #3 is net niet helemaal ragscherp, maar aan het licht te zien, moest je vrij lang belichten.
Dank je
Over #1: daar zit ik inderdaad wel eens mee. Weet nou nooit of het beter is om die gitaar er helemaal bij te nemen, of dat het soms net iets 'spannender' is als ik hem een stuk afsnij en zeg maar uit beeld laat lopen.
#3 is inderdaad niet helemaal scherp, best jammer want ik vond het wel bijzonder dat hij net recht in de camera kijkt op het moment dat ik de foto nam.

Compositie worstel ik ook nog mee. Hoe dat iets spannender kan. Bij de foto's die ik nu heb laten zien is het onderwerp allemaal redelijk in het midden, behalve bij 4 waar ik hem rechts heb gedaan omdat ik de persoon die donker op de achtergrond staat en de standaard er bij wilde hebben. Maar goed, als iemand mij kan vertellen wat ik bijv. kan doen om de foto's die ik maak net iets speelser te maken, dan graag
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_39429350
Tearsong de kwaliteiten zitten vaker in de fotograaf dan in zijn camera hoor
En ik kan zeggen dat jou kwaliteiten erg goed zijn!
Maar als je een andere camera koopt en je wil het meer en beter aanpakken moet je het gevoel met je camera weer krijgen. Bij mij duurde het een tijd voor ik dezelfde feeling had bij de spiegekreflex dan bij mijn analoge compact camera.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:26:16 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_39436683
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 09:42 schreef BloodyLotte het volgende:
The Who fotograferen is echt
Foto's van Werchter volgen na dit weekend.
ik heb je gezien , was te druk om tijdens Muse naar je toe te lopen, mazzelpik , wel een foto van je rug
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:54:03 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_39505439
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:50 schreef BloodyLotte het volgende:
*moont iedereen*

http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=306 dag 1
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=308 dag 2
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=311 dag 3
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=318 dag 4

Ik ga ze niet hier posten, want bij veel bands zaten er contracten aan vast.

En Re, Muse was gaaf he!
Muse was erg tof en ja erg jaloers, daar had ik ook wel willen staan ipv tussen de 25000 springende duwende mensen massa, wat eigenlijk ook wel zijn charme had

om het fotografisch te houden, de openingsfoto van dag 2 is niet de charmantste hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_39505573
Pijpbekkie.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:01:45 #94
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_39505675
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:50 schreef BloodyLotte het volgende:
*moont iedereen*

http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=306 dag 1
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=308 dag 2
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=311 dag 3
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=318 dag 4

Ik ga ze niet hier posten, want bij veel bands zaten er contracten aan vast.

En Re, Muse was gaaf he!
Die foto van Anouk had je niet hoeven te delen hoor.
Rest is top... ToffeLotte
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_39505730
Anouk liep de hele tijd met haar tieten te schudden. Nou zijn haart tieten niet verkeerd, maar een beetje dimmen mag wel. En het is goed te merken dat ze tegenwoordig in Amerika woont, haar contract was een enorme waslijst met eisen enzo.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:05:19 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_39505782
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:03 schreef BloodyLotte het volgende:
Anouk liep de hele tijd met haar tieten te schudden. Nou zijn haart tieten niet verkeerd, maar een beetje dimmen mag wel. En het is goed te merken dat ze tegenwoordig in Amerika woont, haar contract was een enorme waslijst met eisen enzo.
ze had wel een grappig t-shirt aan, en ja dat geschud was inderdaad wel apart , verder wel goed optreden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:15:00 #97
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_39506078
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:05 schreef Re het volgende:

[..]

ze had wel een grappig t-shirt aan, en ja dat geschud was inderdaad wel apart , verder wel goed optreden
Als je niet kan zingen moet je maar met je verkoopargumenten schudden he...

Hier gaat de radio uit als zij op de radio haar alcohollucht komt verspreiden.. Ja, ik heb mijn collega's goed afgericht
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:52:35 #98
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_39508974
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:50 schreef BloodyLotte het volgende:
*moont iedereen*

http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=306 dag 1
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=308 dag 2
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=311 dag 3
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=318 dag 4

Ik ga ze niet hier posten, want bij veel bands zaten er contracten aan vast.

En Re, Muse was gaaf he!
Ziet er erg lekker uit Lotte... Ben ook errug jaloers!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:28:42 #99
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_39510152
Lotte..coole foto's...maar eeh..hoe krijg je dat voor elkaar?? Zou ook wel eens een keer een concert willen vast leggen nl...(ach, wie ook niet... )

Grt,

Forrestx
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_39513806
Connecties.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:58:05 #101
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_39520415
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:32 schreef BloodyLotte het volgende:
Connecties.
zin om eeh..morgen wat te gaan drinken, terrasje pakken...iets dergelijks...??
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:30:56 #102
62809 Poison
Ongezouten
pi_39618256




Malaise







Frankenstein
Je hoef niet ziek te zijn om beter te worden !
pi_39618346
De eerste is te donker en de rest is niet scherp. Maar voor een begin geinige kiekjes hoor.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:04:10 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_39619173
Dit topic ga ik binnenkort eens op mijn gemak lezen. Niet dat ik naar concerten ga, maar theatervoorstellingen hebben dezelfde beroerde lichtomstandigheden



't Valt op zich mee, vooral als je nagaat dat het met en Sony P93 is gemaakt, maar ik wil graag betere kwaliteit (en een nieuwe camera).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:37:01 #105
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_39627229
Omdat ik er redelijk wat reacties op krijg, ook hier een post:
the Icons:














Next Up: Artquake

[ Bericht 5% gewijzigd door ebeaydojraes op 08-07-2006 09:49:18 (fototlinkjes gewijzigd) ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:38:53 #106
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_39627788
De eerste foto wa smooier geweest zonder zware schaduw van de microfoonstandaard.
De 2e, 3e en 4e foto zijn erg tof.. Alleen is het gezicht op foto 2 iets donker aan de rechterkant, maar dat is niet erg... Leuke positie ook. 4 vind erg leuk gedaan in het licht.
Foto 6 zou je iets meer moeten verscherpen. Maar verder een erge OK foto. Mooie dame bij-de-weg.
De laatste 2 zijn jammerlijk erg niet toonbaar vanwege de onscherpte..

En BC-Rich Warlock's zijn altijd tof om te zien...

[ Bericht 18% gewijzigd door HMaster-II op 08-07-2006 10:40:45 (beetje aangepast) ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:54:25 #107
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_39627999
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:38 schreef HMaster-II het volgende:
De eerste foto wa smooier geweest zonder zware schaduw van de microfoonstandaard.
Je bent de eerste die DAT zegt. Iedereen die ik spreek vind dat juist het mooie. Vaag.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_39680809
*zucht* ben nog steeds verliefd op die foto's van Goldfrapp.. Vooral de foto van haar met de theremin in de hand (en hoe ze erop tekeer ging )
Hier enkele concertfoto's van mij. Ze zijn niet te vergelijken met de rest hier. M'n gear bestaat nou eenmaal uit een HP707 van Hewlett Packard Maar zelf vind ik ze toch wel leuk geworden (ondanks de ruis en als fotografie-newbie)

Gitarist van T.Raumschmiere


White Rose Movement

Mijn doelstelling is dat ik binnen een jaar de Eos 350D bij elkaar gespaard heb
pi_39683316
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:38 schreef HMaster-II het volgende:
Foto 6 zou je iets meer moeten verscherpen. Maar verder een erge OK foto. Mooie dame bij-de-weg.
De laatste 2 zijn jammerlijk erg niet toonbaar vanwege de onscherpte..
Persoonlijk vind ik het juist jammer dat iedereen altijd maar haarscherpe foto's verwacht van concerten. Vaak zijn de ietwat onscherpe, bewogen foto's veel representatiever voor een concert dan weer een technisch perfect en haarscherp plaatje. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening
pi_39683916
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:54 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Je bent de eerste die DAT zegt. Iedereen die ik spreek vind dat juist het mooie. Vaag.
Dan ben ik de tweede hoor. Ik had m ook liever zonder schaduw gezien. Ik vind het overigens een hele fraaie serie, vooral de derde en de vierde foto.

Waarom zet je ze eigenlijk niet gewoon binnen [img]-tags? Dat scheelt ons een hoop geklik.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39775352
Graag had ik wat feedback gehad over volgende concertfoto's, genomen op het concert van De La Soul in het Openluchttheater in Deurne (Antwerpen).









Oh ja, ze zijn allemaal genomen met een Canon EOS 350D voorzien van een standaard EF 18-55 lens, op een ISO van 1600.

Groetjes en bedankt!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:33:12 #112
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40679377
Moet toch snel maar eens die 50mm 1.4 gaan halen als ik weer geld heb :S. extreem weinig licht zuigt enorm als je meest lichtsterke lens 2.0 is ...

http://www.gekzijnisgezon(...)0806monofoofighters/
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:16:34 #113
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_40686882
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
Moet toch snel maar eens die 50mm 1.4 gaan halen als ik weer geld heb :S. extreem weinig licht zuigt enorm als je meest lichtsterke lens 2.0 is ...

http://www.gekzijnisgezon(...)0806monofoofighters/
Heb je deze dan met je 2.8 genomen?? Ik vind de meeste goed gelukt hoor! En bedenk wel dat je met je 50mm lekker het podium moet rondlopen.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 10 augustus 2006 @ 17:46:12 #114
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40688692
mwa de foto's die je hier ziet zijn meestal precies op het moment dat er net ff een lampje extra aangaat. als je de rest van de foto's bekijkt ... (dit is een selectie uit 399 foto's ...). en rondlopen? ach dat deden we toch al. en op deze afstand was en 50mm goed geweest.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:01:44 #115
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_40688861
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 17:46 schreef ebeaydojraes het volgende:
mwa de foto's die je hier ziet zijn meestal precies op het moment dat er net ff een lampje extra aangaat. als je de rest van de foto's bekijkt ... (dit is een selectie uit 399 foto's ...). en rondlopen? ach dat deden we toch al. en op deze afstand was en 50mm goed geweest.
Zelf heb ik de 50mm 1.8 waarmee ik enkele bandjes op de foto heb mogen nemen, maar ik liep al snel tegen de beperkingen van mijn D30 aan ivm met de ISO waarden en het bijbehorende ruis
Gelukkig heb ik nu een 1D Helaas sinds die tijd geen concert meer op de foto kunnen/mogen zetten.
Wel ben ik zeer tevreden over de 1.8 van canon...Zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:38:54 #116
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40689303
die heb ik ook wel gehad en gebruikt ehem eigenlijk nog nauwelijks behalve in echt donkere gaten, maar de 1.4 is ook zo duur nie meer (329) en s toch net even wat sneller ...
en ik kan best op iso 3200 gaan schieten of 1600, maar toch niever niet. niet alleen vanwege de hoge ruis, maar daardoor ook scherpteverlies. en dat is jammer. iso 800 is the way to go.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 10 augustus 2006 @ 19:05:37 #117
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_40689609
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 18:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
die heb ik ook wel gehad en gebruikt ehem eigenlijk nog nauwelijks behalve in echt donkere gaten, maar de 1.4 is ook zo duur nie meer (329) en s toch net even wat sneller ...
en ik kan best op iso 3200 gaan schieten of 1600, maar toch niever niet. niet alleen vanwege de hoge ruis, maar daardoor ook scherpteverlies. en dat is jammer. iso 800 is the way to go.
Daar was ik ook achter gekomen! Zelfs de 'gewone' 1D trekt dit erg goed, zelf bij uitvergrotingen. Het enige wat ik nu nog moet zien te regelen zijn optreden om te fotograferen, maar toegang met een 1D krijg je niet zo snel als hobbyist
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 10 augustus 2006 @ 19:20:05 #118
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40689773
mwa tot nu toe kom ik overal binnen . je moet het alleen niet proberen in Ahoy` of HMH enzo. Maar melkweg, paradiso, tivoli gaat prima.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:55:12 #119
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_40692128
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
mwa tot nu toe kom ik overal binnen . je moet het alleen niet proberen in Ahoy` of HMH enzo. Maar melkweg, paradiso, tivoli gaat prima.
Serireus?? En ze doen niet moeilijk als ze in je tas kijken en ze zien de camera?? En hoe dat je het dan met crowd-control? Gewoon met je camera door de menigte banjeren?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:57:02 #120
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_40692203
Graag verder mét foto's of per mail, msn, postduif etc.
Thnx!
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:57:58 #121
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40692233
Ik ben verzekerd bij de NOB
en vaak zeggen ze gewoon zoiets van eerste 3 nummers, geen flits (zoals standaard).
enige zaal waar ze een beetje moeilijk doen is t Paard in Den Haag.

met foto's? uhmzz.. ok:
http://www.gekzijnisgezon(...)/images/gzig5006.jpg
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:37:18 #122
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_40693635
[off-topic]
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 21:57 schreef Phoenixx het volgende:
Graag verder mét foto's of per mail, msn, postduif etc.
Thnx!
Sorry Phoenixx, ik had niet door dat dit topic bestemd was voor alleen foto's gezien de OP uit het vorige deel.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:19 schreef Luigi het volgende:
Ja, dus. Hoe doen jullie dat nou? Doen jullie het uberhaupt? En op wat voor manier?

Een groot probleem is altijd het naar binnen krijgen van je toestel. Zeker bij grote concerten (Ahoy, Arena, etc) wordt er toch wel grondig gecontroleerd. Klein toestel meenemen dus, wat de kans op de goede foto's drastisch verkleint. Echter, er zijn ook zalen en artiesten die er allemaal niet zo'n probleem mee hebben, vaak de wat kleinere zalen en de wat minder bekende artiesten.

En wat voor materiaal gebruik je? Natuurlijk een hele hoge ASA-waarde qua film, richting de 1600? Flitsen is vaak in kleine zalen taboe, en ook nog eens behoorlijk irritant.
Onze discussie lijkt mij vrij on-topic.
[/off-topic]
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:42:26 #123
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_40693833
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 21:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ik ben verzekerd bij de NOB
en vaak zeggen ze gewoon zoiets van eerste 3 nummers, geen flits (zoals standaard).
enige zaal waar ze een beetje moeilijk doen is t Paard in Den Haag.

met foto's? uhmzz.. ok:
http://www.gekzijnisgezon(...)/images/gzig5006.jpg
Hoe bedoel je? Dat je alleen de eerste 3 nummers mag fotograferen? En dat wordt nog in de gaten gehouden zeker ook

En NOB? Ik heb erop gegoogled, maar kan het zo snel niet vinden... ben kennelijk een n00b in de verzekeringen van de apparatuur.

Mooie foto btw. Zo te zien tijdens een buitenoptreden genomen?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:45:00 #124
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_40693911
Okay - I got your point. Sorry.
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:47:23 #125
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_40693999
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:45 schreef Phoenixx het volgende:
Okay - I got your point. Sorry.
No worries mate, ik moet zeggen dat ik het ff opgezocht heb, want ik begon ook te twijfelen
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:37:31 #126
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40695867
In de Melkweg zeker. Alleen is het daar zo druk dat ze pas meestal bij je zijn na 6 nummers ofzo om dan te melden dat je geen foto's meer mag maken.
NOB = Nederlandse Omroepproductie Bedrijf. of om precies te zijn via de NOS (en DSV). Alleen lopen ze er niet zo mee te koop omdat het eigenmlijk alleen bedoelt is voor en ik quote "de NOS, de omroepen, de omroepmedewerk(st)ers, aan de omroep gerelateerde instellingen, AV-bedrijven en zelfstandige producenten." Ik zie mezelf maar als (toekomstig) zelfstandige producent.

Laatste foto was idd van buitenoptreden. Schollenpop om precies te zijn. Alleen was ik vergeten me accu op te laden dus was die al tijdens de eeste band leeg. De foto's waren niet echt heel geweldig, maar ik vebraas me er continue weer over hoeveel beter ze eigenlijk toch nog zijn de het gros van de fotograven die daar in de pit rondlopen met pers-accreditatie. Ik zie het maar als een mooie binnenkomer om er ook wat meer uit te halen.
Voor meer foto's zie de rest van de site.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_41106648
Beginneling met een Konica Minolta Z3 op Lowlands. Soms vooraan gestaan en soms noodgedwongen door het drukke programma wat verder weg...maar sommigen zijn toch wel aardig voor het feit dat t geen SLR is en f4.5 het minimum is. Foto's zijn iets minder scherp geworden dan origineel door picasa edit.

Wolfmother Net achter eerste ring



Razorlight Schuin vooraan



The Dead 60's Schuin vooraan



The Veils Vooraan



Snow Patrol Eerste vak



Hard-fi Midden


Charlie Dée Midden



Hawthorne Heights Schuin vooraan



Urban Dance Squad Ver weg vh podium


Infadels Midden


Corvus Corax Schuin vooraan



The Twilight Singers feat. Mark Lanegan Vooraan

  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:10:33 #128
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_41106812
*zucht*. ik wou dat ik een camera bij me had ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_41111777
Ik zag morgen even wat foto's van het Metallica concert posten... Zie dit topic nu pas
......Signature-loos......
pi_41125520
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:59 schreef Even het volgende:
Ik zag morgen even wat foto's van het Metallica concert posten... Zie dit topic nu pas
ik kan niet wachten!!
pi_41206872
Okay beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Ze zijn trouwens allemaal van wat slechte kwaliteit omdat ik de originele niet kon vinden (deze zijn verkleind voor versturen via MSN naar mensen die er ook waren)


Kerel van Trivium maar ik vond de foto wel geinig


James Hetfield


Kirk Hammett


De hele band

http://upload.server8.org/p4575.JPG
Deze vond ik gaaf omdat hij recht in mn lens keek

Ik zal de rest eens zoeken want ik heb er veel meer van betere kwaliteit...

De laatste is wel érg groot! Svp resizen naar max 580px en de [img]-tags terugzetten. Thnx!

[ Bericht 8% gewijzigd door Phoenixx op 26-08-2006 23:21:36 (Resizen pls!) ]
......Signature-loos......
  FOK!fotograaf maandag 28 augustus 2006 @ 11:51:03 #132
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_41251579
Mijn resultaten van Huntenpop (12 augustus):

Stereo MC's


Kaizser Orchestra


Flaco Jiminez


Racoon


Osdorp Posse


The Presidents Of The USA



I Against I


Op mijn eigen site meer: http://www.b-seen-fotografie.nl/hunten.htm
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_41253098
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:00 schreef Even het volgende:
Okay beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Ze zijn trouwens allemaal van wat slechte kwaliteit omdat ik de originele niet kon vinden (deze zijn verkleind voor versturen via MSN naar mensen die er ook waren)

[afbeelding]
Kerel van Trivium maar ik vond de foto wel geinig

[afbeelding]
James Hetfield

[afbeelding]
Kirk Hammett

[afbeelding]
De hele band

http://upload.server8.org/p4575.JPG
Deze vond ik gaaf omdat hij recht in mn lens keek

Ik zal de rest eens zoeken want ik heb er veel meer van betere kwaliteit...
stoere foto's
die kerel van trivium is idd erg mooi!
de rest is wat overbelicht
had er graag bij geweest!
en ik hoop dat je de originelen nog terugvind!
pi_41507239
Afgelopen zondag wat foto's gemaakt tijdens Eindhoven Rockcity Tattoo in de Effenaar:

Bang Bang Bazooka







Peter Pan Speedrock









  dinsdag 5 september 2006 @ 09:53:04 #135
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_41508035
owwww. is een goeie ja. hier ook weer een paar nieuwe foto's

After Forever (Baroeg Open Air):
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.


the Curves
1.

2.

3.

4.


Convoi Exceptional
1.

2.
[
3.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:37:52 #136
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_41526626
tvp
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_41531502
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:51 schreef firestorm_99 het volgende:

[..]

stoere foto's
die kerel van trivium is idd erg mooi!
de rest is wat overbelicht
had er graag bij geweest!
en ik hoop dat je de originelen nog terugvind!
De originele zijn foetsie ivm computer crash R.I.P. lieve Metallica foto's

Kwaliteit laat wat te wensen over ja Maar dat komt mede door het publiek wat niet stil stond en ze zijn genomen met een sony cybershot, ik had de eos 300d ivm controle niet mee genomen namelijk
......Signature-loos......
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 september 2006 @ 20:28:19 #138
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_42098093
Gisteravond bij Nevermore.

voorprogramma Zico Chain


hoofdprogramma Nevermore:


naprogramma Disturbed:


alles nog onbewerkt, behalve dat ze wat verkleind zijn. Bij die van Disturbed geeft dat alleen een lelijk effect in de blauwe achtergrond, dus ik moet het maar 's met fotosoep doen ipv psp.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_42105289
Afgelopen zaterdagavond eerste optreden Delain @ Hedon Zwolle.
Paar plaatjes:


1.


2.


3.


4.


5.

Meer foto's op http://www.hansheino.nl, ik ben benieuwd of het er nog mee door kan aangezien dit de eerste keer is bij bijna geen licht, vergeleken met andere zalen.
Op http://www.delain.nl vind je meer info over Delain.
  FOK!fotograaf maandag 25 september 2006 @ 11:12:35 #140
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_42108360
@ hansheino: 2e foto vind ik top!
#4 lijkt me niet helemaal scherp
Voor de rest wel ok!

@ Tokus: Jammer van de pat bij Nevermore

@ PiperMaru: mooie serie

Ik zal vanavond ook weer eens wat plaatsen. Heb inmiddels weer 5 bands gefotografeerd.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_42113893
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  FOK!fotograaf maandag 25 september 2006 @ 16:10:26 #142
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_42114819
quote:
Mooi sprekende (schreeuwende) foto!

Wie is het eigenlijk?
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_42115520
Dit is Luk van The Kids
De eerste Belgische punkgroep, vanin 1976. Ze bestaan dus 30jaar en zijn nu zelfs beter dan toen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Het-Gele-Teken op 25-09-2006 16:54:28 ]
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  FOK!fotograaf maandag 25 september 2006 @ 19:12:49 #144
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_42119333
De beloofde Spam


1.

De Dijk

2.

Rowwen Heze

3.

Rowwen Heze

4.

Van Dik Hout

5.

Bambix

6.

I Against I

7.

I Against I

8.

I Against I

9.

I Against I
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 september 2006 @ 19:19:41 #145
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_42119618
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:12 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
@ Tokus: Jammer van de pat bij Nevermore
pat?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf maandag 25 september 2006 @ 19:21:36 #146
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_42119696
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

pat?
Euh typfout pet
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  FOK!fotograaf maandag 16 oktober 2006 @ 14:38:07 #147
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_42720451
Weer een druk weekend met 3 concerten:


Zuco 103


Ziggi


Ziggi


P!nk


P!nk


P!nk
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_42724580
Die van Pink vind ik erg goed, vooral de laatste. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen om daar te mogen fotograferen??
pi_42724701
Ik spam nog even wat foto's van de afgelopen weken:

The Gathering:









The Pipettes:







The Riplets:



  maandag 16 oktober 2006 @ 23:44:15 #150
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_42727626
The riplets yeah!!

Ik zie weer nice pics voorbij komen. ik moet hard een 80 mm en een 50 mm aangaan schaffen en concertjes uit gaan zoeken!!!!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:04:18 #151
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_42748084
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:23 schreef PiperMaru het volgende:
Die van Pink vind ik erg goed, vooral de laatste. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen om daar te mogen fotograferen??
Die laatste was ik ook erg tevreden mee. Hij heeft inmiddels al in de Twentse bijlage van de Telegraaf gestaan en in de Osnabrucker Zeitung. Dus ik ben meer dan tevreden. Ik heb een perskaart en goede connecties met de zaal (Ik maak foto's voor hun site). Binnenkort mag ik naar Level 42.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 15 januari 2007 @ 14:03:20 #152
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_45371524
Enkele foto's van Noorderslag / EuroSonic,

had nu via FOK! een fotopas dus kon dichtbij de podia komen dit keer

Evenement: EuroSonic/Noorderslag 2007
pi_45372449
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:03 schreef Pink_Floyd het volgende:
Enkele foto's van Noorderslag / EuroSonic,

had nu via FOK! een fotopas dus kon dichtbij de podia komen dit keer

Evenement: EuroSonic/Noorderslag 2007
Kan nu niet zeggen dat ik blij wordt van je foto's.
Ik zie er ongeveer 3 of 4 foto's die ik zelf persoonlijk zou durven posten.. De rest is of veel te donker of niet scherp.

Uit je EXif lezende heb je gebruik gemaakt van de kitlens van de 350D. Je hebt in mijn ogen veel last gehad van de sluitertijden en diafragma instellingen.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_45372531
Ik ben het wel eens met HM2: Ik kom denk ik wel op meer dan 4, maar het overheersende beeld is dat van een enorme lading donkere en onscherpe foto's. Misschien voortaan wat selectiever zijn?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 15 januari 2007 @ 14:54:52 #155
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_45373042
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:36 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben het wel eens met HM2: Ik kom denk ik wel op meer dan 4, maar het overheersende beeld is dat van een enorme lading donkere en onscherpe foto's. Misschien voortaan wat selectiever zijn?
veel zalen slecht licht en alleen een kit- en een zoomlens die soms problemen gaven met diafragma idd. Verder was het nu ff een gedoe om de echt mooie eruit te kiezen, dus vandaar de link met ook mindere foto's...maar voor een vollediger festivalbeeld heb ik die ook gepost in de review.

Wat is nou trouwens nog een redelijk betaalbare lens voor concertfotografie voor een 350D? Ik doe dit niet vaak namelijk maar misschien komt via FOK! nu nog vaker de kans, dan is het wel de moeite waard om zo'n lens aan te schaffen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2007 @ 15:14:56 #156
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_45373649
de 50mm F/1.8 lenzen kosten niet veel (100 tot 130 euro ofzo), maar dan kun je dus niet inzoomen. Maar je hebt wel ruim voldoende licht. De F/2.8 lenzen zijn ook zeer geschikt, maar wat prijziger. De 20-70mm liggen zo rond de 350 euro, de 70-200 op minimaal het dubbele.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_45374229
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:14 schreef Tokus het volgende:
de 50mm F/1.8 lenzen kosten niet veel (100 tot 130 euro ofzo), maar dan kun je dus niet inzoomen. Maar je hebt wel ruim voldoende licht. De F/2.8 lenzen zijn ook zeer geschikt, maar wat prijziger. De 20-70mm liggen zo rond de 350 euro, de 70-200 op minimaal het dubbele.
Deze lens is zelfs goedkoper dan dat Took.
Bij CameraNu is is 85 euro
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2007 @ 15:51:57 #158
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_45374704
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:35 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Deze lens is zelfs goedkoper dan dat Took.
Bij CameraNu is is 85 euro
ah, ok. Goed, ik zit met superieur Nikon spul he, dat is dan ook duurder
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_45377044
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:51 schreef Tokus het volgende:

[..]

ah, ok. Goed, ik zit met superieur Nikon spul he, dat is dan ook duurder
Took dude Nikon superieur Over Trust okee, maar verder...

Het is wel een redelijk goedkop aanvoelende lens, maar toch redelijk standaard als prime lens voor Canon..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_45378143
Ik gebruik soms wel eens de kitlens bij concerten, werkt wel redelijk mits genoeg licht.. , maar ik zou zeker kijken voor die 50mm 1.8 of een 24-70 2.8 o.i.d.?
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  maandag 15 januari 2007 @ 18:42:46 #161
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_45380416
Thanks voor de tips allemaal! Dit was de eerste maal dat ik de 350 mee naar een concert kon nemen en sowieso de eerste keer dat ik een fotopas had, maar die 1.8 of 2.8 is wel vrij handig merkte ik nu ja
  FOK!fotograaf maandag 15 januari 2007 @ 19:54:37 #162
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_45383500
Weinig op het bovenstaande aan te merken. Alleen dat HM2 raar praat over Nikon.
Ik gebruik bij concerten over het algemeen 2 lenzen en dat is de hiervoor genoemde 50mm 1.8 lens en een 80-200mm 2.8 lens. En ze bevallen erg goed voor dit werk. Ik ben ook weer druk geweest de afgelopen week:

1. K3


2. K3


3. Jan Smit (sorry)


4. Bettie Serveert


5. Bettie Serveert


6. Bettie Serveert


Meer uit deze series te bekijken via http://www.b-seen-fotografie.nl/evenementen.htm (ook nog Jan Smit vriendjes Nick en Simon)
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_45383873
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:54 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Weinig op het bovenstaande aan te merken. Alleen dat HM2 raar praat over Nikon.
Ik gebruik bij concerten over het algemeen 2 lenzen en dat is de hiervoor genoemde 50mm 1.8 lens en een 80-200mm 2.8 lens. En ze bevallen erg goed voor dit werk. Ik ben ook weer druk geweest de afgelopen week:

1. K3
[afbeelding]

2. K3
[afbeelding]

3. Jan Smit (sorry)
[afbeelding]

4. Bettie Serveert
[afbeelding]

5. Bettie Serveert
[afbeelding]

6. Bettie Serveert
[afbeelding]

Meer uit deze series te bekijken via http://www.b-seen-fotografie.nl/evenementen.htm (ook nog Jan Smit vriendjes Nick en Simon)
Tokus begon over zijn Nikon
Ik vind je foto's erg goed B_Rietman. Alleen vind ik de 2e foto van K3 haar te veel wegvallen in de achtergrond en de 5e foto vind ik ook nie techt prettig kijken.
Foto 6 is echt goed
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2007 @ 20:28:31 #164
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_45384879
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:03 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Tokus begon over zijn Nikon
je hebt de smiley gemist die er achter staat, he

ik moet voor de komende festivals nog een tele met F/2.8 aanschaffen. Ik moet nog de keuze maken tussen de 50-150 van Sigma, of een 70-200. Alles boven de 50mm is toch meestal overkill in een zaal (behalve HMH en groter), dus het grotere zoombereik gebruik ik toch amper.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 15 januari 2007 @ 21:49:03 #165
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_45388099
over de gemaakte foto's. ik zou in ieder geval alles wat rood is zwart/wit converteren en er dan nog wat leuks van maken. 50mm is goed genoeg voor budget.
En ze de camera vast op het middelste AF punt. Focust sneller.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_45408015
zijn al wel een beetje oud..maar ben benieuwd wat jullie er van vinden.





pi_45408765

50mm F/1.8 op een Nikon D70
"That rug really tied the room together".
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:41:36 #168
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_45409557
@ astrid: Ik vind die eerste heel erg mooi! Ik zou zelf misschien ietsje krappere crop doen. maar dat ligt er ook aan waar je ze voor gebruikt... (ik maak wel foto's met ruimte voor teksttoevoegen tbv wallpapers etc)

een paar die ik tijdens mn vakantie in Finland heb gemaakt:

Naked:


Technicolour:


The Jade:


Bloodpit:



Op zich ben ik er nog wel; blij mee... aangezien sommige bands hierboven optraden op plaatsen waar men nog nooit van stageverlichting heeft gehoord...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:08:38 #169
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_45421135
Weet er trouwens iemand of het toegestaan is om in Tivoli een fatsoenlijke camera mee te nemen?
Ze controleren namelijk nooit en heb nog niemand uit het publiek geplukt zien worden. HMH en Vredenburg doen moeilijk, maar Tivoli weet ik eigenlijk niet zeker.
Het hangt natuurlijk vaak vh management af, maar ik zie hier soms mensen foto's posten die dit vast wel zullen weten of connecties hebben
pi_45428338
hier een oudje van mij maar ik vind hem nog steeds leuk!



birgit in de tent in pijnacker
daar waar vorig jaar de rellen waren
  FOK!fotograaf woensdag 17 januari 2007 @ 08:54:08 #171
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_45428425
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:08 schreef Pink_Floyd het volgende:
Weet er trouwens iemand of het toegestaan is om in Tivoli een fatsoenlijke camera mee te nemen?
Ze controleren namelijk nooit en heb nog niemand uit het publiek geplukt zien worden. HMH en Vredenburg doen moeilijk, maar Tivoli weet ik eigenlijk niet zeker.
Het hangt natuurlijk vaak vh management af, maar ik zie hier soms mensen foto's posten die dit vast wel zullen weten of connecties hebben
Ik heb geen ervaringen met Tivoli, maar ik zou het gewoon navragen bij de zaal zelf. Ik heb hier positieve ervaringen mee.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_45430703
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 08:54 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaringen met Tivoli, maar ik zou het gewoon navragen bij de zaal zelf. Ik heb hier positieve ervaringen mee.
Altijd heel veel mensen met camera's in Tivoli en de meesten hebben geen fotobandje. Dus volgens mij maken ze er geen probleem van!
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:52:33 #173
130186 FallingSky
Damn i'm good.
pi_45446345
Vind het persoonlijk altijd wel leuk dat concert fotografie.

Heb alleen zelf niet het geld ervoor om een fatsoenlijke camera te kopen. Heb nu een Sony Cybershot W-30
de camera doet zijn ding neemt foto's enzo maar dat is het dan ook.

Maar goed ik heb afgelope zomer wat foto's genomen en toen besloten dat ik dat maar niet meer doe.

Stevie Ann @ Zomerparkfeest Venlo 2006

http://www.casiopia.nl/IMG/DSC00587.JPG
http://www.casiopia.nl/IMG/DSC00588.JPG
http://www.casiopia.nl/IMG/DSC00589.JPG
http://www.casiopia.nl/IMG/DSC00590.JPG
Foto's zijn onbewerkt en ik was er niet tevreden mee.

Wel is die laatste foto wat lachwekkend


Gigantisch late edit van Xilantof
Even van je foto's url's gemaakt, ze zijn toch wel erg groot.

[ Bericht 14% gewijzigd door Xilantof op 25-02-2007 11:09:32 ]
pi_45446687
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:08 schreef Pink_Floyd het volgende:
Weet er trouwens iemand of het toegestaan is om in Tivoli een fatsoenlijke camera mee te nemen?
Ze controleren namelijk nooit en heb nog niemand uit het publiek geplukt zien worden. HMH en Vredenburg doen moeilijk, maar Tivoli weet ik eigenlijk niet zeker.
Het hangt natuurlijk vaak vh management af, maar ik zie hier soms mensen foto's posten die dit vast wel zullen weten of connecties hebben
Ik sta er altijd met toestemming maar heb verder nog geen een keer een fotopas o.i.d. gekregen.. (misschien gewoon vergeten te geven ofzo? ) in hun regels staat ook dat het niet mag.
Gewoon even een mailtje sturen! Alhoewel ze nu al wel erg lang doen over het beantwoorden van mijn mail om te fotograferen bij 30 Seconds to Mars in Februari..

Volgensmij word er wel gecontroleerd, de laatste keren dat ik er was werd er gecontrolleerd door hun eigen fotograaf, die ook erg streng op je lette m.b.t. het flitsen..
Ik flitste 1 foto in en hij stond meteen al op mn schouder te tikken..
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  FOK!fotograaf woensdag 17 januari 2007 @ 19:05:12 #175
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_45446787
@ AstridMulder: Mooie actie foto's, vooral de inspanning bij de eerste is mooi gevangen. Bij 3 is het jammer dat het witte licht uitbreekt.

@ Art_Core jammer dat je de kop van de gitaar er niet op hebt staan. Ik zou hem dan nog even iets krapper gaan croppen zodat het niet opvalt dat alleen dat gedeelte ontbreekt.

@ umberrella: ondanks het slechte licht toch mooie foto's. Sommige foto's zijn wel krap gecroped.

@ firestorm_99: Birgit leuk neer gezet. Alleen de foto kan mij niet zo boeien, kan alleen niet zeggen waarom niet.

@ FallingSky: Ik vind de 3e foto toch wel geslaagd. Ik weet niet of jou camera de optie biedt om het een en ander in te stellen. Anders zou ik daar eens mee gaan spelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 17-01-2007 19:32:41 ]
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:43:35 #176
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_45448165
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:02 schreef cyberrobin het volgende:

[..]

Ik sta er altijd met toestemming maar heb verder nog geen een keer een fotopas o.i.d. gekregen.. (misschien gewoon vergeten te geven ofzo? ) in hun regels staat ook dat het niet mag.
Gewoon even een mailtje sturen! Alhoewel ze nu al wel erg lang doen over het beantwoorden van mijn mail om te fotograferen bij 30 Seconds to Mars in Februari..

Volgensmij word er wel gecontroleerd, de laatste keren dat ik er was werd er gecontrolleerd door hun eigen fotograaf, die ook erg streng op je lette m.b.t. het flitsen..
Ik flitste 1 foto in en hij stond meteen al op mn schouder te tikken..
Gewoon mailen naar het info-adres van Tivoli of heb jij een ander email adres daarvoor toevallig??
pi_45448389
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:43 schreef Pink_Floyd het volgende:

[..]

Gewoon mailen naar het info-adres van Tivoli of heb jij een ander email adres daarvoor toevallig??
Gewoon naar het info [at] tivoli [punt] nl en word 'ie automatisch doorgestuurd naar Arlette de Jong dacht ik. heb daar niet zo snel het mailadres van .
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  donderdag 18 januari 2007 @ 23:15:52 #178
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_45493199
Zanger Evers slaat door


Zangeres Evers slaat door


t blijft lastig concert, ook met een 50 mm 1,8
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_45495054
Die laatste is fijn
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_45501323
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:15 schreef Astridj0h het volgende:
Zanger Evers slaat door
[afbeelding]

Zangeres Evers slaat door
[afbeelding]

t blijft lastig concert, ook met een 50 mm 1,8
Ff Noiseninja erover heen halen, zie ruis is iets te veel.. Waren dit je enigste 2 foto's? Laat wat meer zien?
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:06:51 #181
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_46510301
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:34 schreef HMaster-II het volgende:

Uit je EXif lezende heb je gebruik gemaakt van de kitlens van de 350D. Je hebt in mijn ogen veel last gehad van de sluitertijden en diafragma instellingen.
Even een vraagje...met welk progje kan je de Exif waardes van foto's het best bekijken? Kan dit ook via een mouseover online, of moet je ze dan eerst opslaan? edit laat maar ik dacht dat het efix was eerst, maar heb t gevonden

Laatst nog bij Razorlight in Vredenburg geweest, toen had ik echter nog geen 2.8 lens...2e foto is nog steeds iets te donker maar toch nog wel aardig dacht ik.







zoom + f5.6 dus ook wat minder

iets te klein hier, gekopieerd vd review maar is wel scherp als ie groter is

Ik heb nu een sigma 50-150mm f2.8 gekocht op aanraden van jullie ...kijken of ik het volgende concert voor iets beter belichte foto's kan schieten

[ Bericht 1% gewijzigd door Pink_Floyd op 20-02-2007 23:21:29 ]
pi_46542688
Gaaf topic, ook maar even wat plaatjes posten.

Elsrock.

Thronar



Obscura


-Naam kwijt van band-



- ook naam kwijt band-



Chiraw



Suncaged



Metalcamp, van afstandje want anders pakten ze je de camera af hehe



pi_46627415
Leuk, een concertfototopic :-)

Hier een bescheiden bijdrage van mij:

Belle Perez in Haarlem, afgelopen weekeinde.

01


02
  zondag 25 februari 2007 @ 10:57:06 #184
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_46648432
hmm belle perez is eigenlijk minder 'belle' dan ik dacht...

maar tzijn wel 'belle' plaatjes (de twee uiteraard meer, omdat je gezicht ziet) bien!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:11:49 #185
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_46733625
'Benny Sings' afgelopen zaterdag 24 februari in SJU Jazzpodium, Utrecht

(1)

(2)

(3)

Bessa R
CV 50mm/1.5 Nokton
Kodak BW400CN

't Was er donkerder dan ik gehoopt had, volgende keer de film maar eens pushen naar 800 of 1600 ASA...

[ Bericht 3% gewijzigd door didotcicero op 27-02-2007 15:57:29 ]
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:17:05 #186
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_46733806
Weet iemand hoe je het makkelijkst aan een fotopas kan komen voor Paradiso of HMH. Is de meest gangbare weg dan via de platenmaatschappij of via de locatie? En indien het de locatie is mailen jullie dan gewoon naar info@blabla of kennen jullie specifieke marketingmensen van die locaties?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:48:03 #187
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_46739557
paradiso loop je zo naar binnen. HMH is ander verhaal.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_46741596
Ik mail altijd de locatie zelf op het email adres dat op de site staat (meestal info@...) helaas werkt die van de melkweg al een tijdje niet meer.. iemand hier enig idee hoe het bij de melkweg werkt met fototoestemming? doen ze er erg moeilijk over?
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  dinsdag 27 februari 2007 @ 18:52:13 #189
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_46741791
Ze hebben er iig wel vaker beveiliging aan de deur staan, en soms checken die ook je tassen. Maar met het uitdelen van fotopassen heb ik daar geen ervaring.
pi_46741992
Ik zie nu pas dat dit topic bestaat! Ik wil mijn laatste werk hier ook graag tonen:
Allen zijn op iso 1600.

1

1/125 F4 154mm

2

1/60 F4 70mm

3

1/100 F4 70mm

4

1/20 F4 70mm

En tussen de laatste 2 kan ik niet kiezen... Wellicht iemand op het forum hier wel

5

1/60 F4 145mm

6

1/60 F4 200mm

De foto's gaan gebruikt worden door 3voor12Limburg! Mijn eerste publicatie
*trots*
Tevens heb ik inmiddels bericht gehad van de manager van de dame met de rode haren. Zij is ontwerpster en heeft me gevraagd of ik die dame met rode haren wil fotograferen met de door haar ontworpen kleren
pi_46743672
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:11 schreef didotcicero het volgende:
'Benny Sings' afgelopen zaterdag 24 februari in SJU Jazzpodium, Utrecht

(1)[afbeelding]

(2)[afbeelding]

(3)[afbeelding]

Bessa R
CV 50mm/1.5 Nokton
Kodak BW400CN

't Was er donkerder dan ik gehoopt had, volgende keer de film maar eens pushen naar 800 of 1600 ASA...
Erg gaaf !
Fijne sfeer zet je neer !
Mistakes are the portals of discovery.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:03:27 #192
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_46747621
Dank je wel, CrazyCharlie
  zondag 4 maart 2007 @ 14:52:14 #193
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_46905251
Gisteren in Tivoli, twas alleen wel erg erg donker...


The Black Angels


The Black Angels


The Black Keys


The Black Keys


The Black Keys


The Black Keys
  zondag 4 maart 2007 @ 17:27:38 #194
134980 tizzit
Tiz eigenlijk....
pi_46910953
Ik ga 19 maart naar toto in Heineken Music Hall . Iemand enige ervaring met daar legaal foto's maken? (een mailtje heb ik al geprobeerd, wacht nog op antwoord).
Heb trouwen ook nog 2 kaartjes "over" omdat mijn zus en haar vriend minder toto-fan waren dan ik dacht . Dus als er nog interesse is....
....time is what keeps the light away from us...
  zondag 4 maart 2007 @ 17:42:18 #195
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_46911484
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:46 schreef cyberrobin het volgende:
Ik mail altijd de locatie zelf op het email adres dat op de site staat (meestal info@...) helaas werkt die van de melkweg al een tijdje niet meer.. iemand hier enig idee hoe het bij de melkweg werkt met fototoestemming? doen ze er erg moeilijk over?
vrijdag bij de heropening van the max liep ik zo naar binnen...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  zondag 4 maart 2007 @ 19:05:06 #196
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_46914479
HMH gaat meestal via Mojo. En bij Mojo heb je weer wel een fotopas nodig. Zorg dus dat je voor een (groot) medium fotografeert dan is er nix aan de hand en kan je hem zo (laten) aanvragen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 4 maart 2007 @ 19:27:28 #197
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_46915122
Bij Mojo verwezen me voor The Killers en Incubus (ook allebei in HMH) gewoon door naar de platenmaatschappijen...
  zondag 4 maart 2007 @ 20:29:07 #198
134980 tizzit
Tiz eigenlijk....
pi_46917540
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
HMH gaat meestal via Mojo. En bij Mojo heb je weer wel een fotopas nodig. Zorg dus dat je voor een (groot) medium fotografeert dan is er nix aan de hand en kan je hem zo (laten) aanvragen.
En hoe "zorg" ik ervoor dat ik voor een (groot) medium fotografeer? Ben geen geregistreerd ZZP'er / freelancer ofzo. Zijn er andere manieren?
....time is what keeps the light away from us...
  maandag 5 maart 2007 @ 11:19:20 #199
167723 sanni
Acima de seu
pi_46934545
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:51 schreef DigiLife het volgende:
Leuk, een concertfototopic :-)

Hier een bescheiden bijdrage van mij:

Belle Perez in Haarlem, afgelopen weekeinde.

01
[afbeelding]

02
[afbeelding]
Mooi gedaan. Met wat voor camera/lens heb je dit geschoten?
  maandag 5 maart 2007 @ 12:00:11 #200
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_46935651
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:19 schreef sanni het volgende:

[..]

Mooi gedaan. Met wat voor camera/lens heb je dit geschoten?
Uit de ExIF gehaald

Model = Canon EOS-1D Mark II N
Exposure Time = 1/200"
F Number = F2.8
ISO Speed Ratings = 800
Focal Length = 190mm

Tis maar een Camera van ¤ 3449,-- (omdat het maar een 8.2 MPixels is, maar wel snel)
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  maandag 5 maart 2007 @ 19:30:18 #201
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_46951770
Nog ff een paar fototjes:

Woodface



---
Venus in Flames





- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 5 maart 2007 @ 19:34:30 #202
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_46951964
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
Nog ff een paar fototjes:

Woodface
[afbeelding]

[afbeelding]
---
Venus in Flames
[afbeelding]

[afbeelding]


[afbeelding]
Kan nou niet zeggen dat ik ze echt prettig vind kijken... Veel ruis en vooral het gezichts- en armhaar ziet er niet goed uit.. Heb je op een hoge ISO staan schieten en dat te ver door de USM getrokken??

:edit: effe je ExIF bekeken.. ISO800 hmzzz.. Had toch iets meer scherpte verwacht ook op F2.0
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  maandag 5 maart 2007 @ 19:39:34 #203
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_46952190
tsja. flink bijlichten he. en gooi dat LCD schermpje nou eens de deuruit en neem een goeie CRT . zie je die ruis nie zo.
(en ja foto 4 ziet er op LCD erg slecht uit. maar op CRT en afdruk een stukbeter)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 5 maart 2007 @ 19:41:34 #204
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_46952285
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:39 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja. flink bijlichten he. en gooi dat LCD schermpje nou eens de deuruit en neem een goeie CRT . zie je die ruis nie zo.
ik heb een speciale IIyama tft voor fotobewerking... Plus ik ben een beroepsziekerd in combi met overdadig perfectionisme.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  maandag 5 maart 2007 @ 23:05:29 #205
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_46960669
ik vind die ruis niet zo heel storend hoor... vind het wel lekkere plaatjes eerlijk gezegd. Niet echt een U2/Bono shot er tussen misschien, maar toch lang niet verkeerd...
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:44:45 #206
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_46986951
tsja ruis... ik wil ook gewoon een 5D ipv die 1D. Stukken beter. AL ga ik donderdag wel ff die 1D mark III testen. als dat een beetje veel beter is dan w8 ik gewoon nog ff op de 5D mark II.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:56:32 #207
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_46987525
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja ruis... ik wil ook gewoon een 5D ipv die 1D. Stukken beter. AL ga ik donderdag wel ff die 1D mark III testen. als dat een beetje veel beter is dan w8 ik gewoon nog ff op de 5D mark II.
De 1DmkII is me 2e hands nog te prijzig...
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_46988857
Tja, ik weet het niet hoor. Foto's zelf zijn prima, maar de hoeveelheid ruis is toch wel pittig. Je mag toch hopen dat al die dure spulletjes van je nou net op dat punt beter presteren.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_46989730
Nou hier dan mijn eerste (en tot nu toe enige) concertfoto's van de band Red Sky Burning. Ze zijn genomen in een kroeg in Enschedé ('Het kleinste podium van Twente') waar ik tussen het publiek stond met maar zeer weinig bewegingsruimte, vlak voor het podium. Nou ja, was een super leuk optreden en ik vond het erg leuk om er foto's van te maken, maar wel heel erg moeilijk!! Ik heb een deel geflitst en een deel zonder gemaakt. Met flits zijn helaas de mooie kleuren van de lampen wat verdwenen, maar zonder flits kreeg ik het bijna niet scherp. Ik heb de foto's gemaakt met de Nikon D80 en Nikkor 18-200 VR die helaas nu eenmaal niet zo heel erg super lichtgevoelig is.. Maar ach, er zaten wel redelijk mooie foto's tussen zo voor een eerste keer vond ik zelf Ben benieuwd wat jullie vinden en wat jullie me voor tips mee kunnen geven voor een volgende ronde. Aangezien mijn vriend de site van de band aan het verbouwen is moeten daar natuurlijk wel super mooie foto's bij

De band:


Brul!


Emotie..


En een in ZW voor de sfeer..


of ??

(blijf het eng vinden foto's neer te zetten tussen als die profs... )
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:43:57 #210
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_46995300
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Tja, ik weet het niet hoor. Foto's zelf zijn prima, maar de hoeveelheid ruis is toch wel pittig. Je mag toch hopen dat al die dure spulletjes van je nou net op dat punt beter presteren.
das nu juist NIET het sterkste punt van de 1D mark II(n), helaas. daarom wil ik er ook vanaf. maar de nieuwe Mark III biedt hoop (14bit, minder darknoise, etc)

p.s. daarnaast even erbij vermelden dat de foto´s genomen zijn in the Little Devil (cafe) in Tilburg. Dat wil zeggen, paar zwakke lampjes, dus weinig licht, dus heeeeeeeeel erg veel onderbelichten ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:52:40 #211
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_46995765
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:43 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

das nu juist NIET het sterkste punt van de 1D mark II(n), helaas. daarom wil ik er ook vanaf. maar de nieuwe Mark III biedt hoop (14bit, minder darknoise, etc)

p.s. daarnaast even erbij vermelden dat de foto´s genomen zijn in the Little Devil (cafe) in Tilburg. Dat wil zeggen, paar zwakke lampjes, dus weinig licht, dus heeeeeeeeel erg veel onderbelichten ...
ik geef je ¤ 150 euro voor die 1DmkIIn... Maar dan moet je niet meer zeuren..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:58:37 #212
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_46996134
sunnythesun, zelfs de profs zijn ooit begonnen hoor

Je zegt het zelf al... de flits haalt veel weg van de sfeer, de zwart/wit foto vind ik om die reden nog het meest aansprekend, omdat het daar niet zo opvalt.

Qua poses, probeer iets meer te letten op storende dingen als microfoons ed
de overzichtsfoto band foto vind ik erg matig, had bijvoorbeeld voor meer een zij aanzicht gekozen oid.

Hoop dat je er wat aan hebt, want ben geen prof!!!!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_47013005
Heb ik wel wat aan ja!! Thanx!

En dit was de enige manier om de hele band er op te krijgen, het was echt vreselijk krap helaas..

Bij de 4e foto was het trouwens mijn bedoeling de microfoon er op te houden (eigelijk is die foto per ongeluk zo geworden omdat hij net naar achter ging ipv bij de mic te blijven) Verder heb ik daar idd niet zo heel erg op gelet. Niet dat ik zo heel veel kansen had trouwens om vanuit een ander punt te schieten daar, maar ik zal er volgende keer zeker op letten!!

Ik zit er aan te denken een 50mm lens te kopen (die met f1.8), zou die ook geschikt zijn voor dit soort dingen? Of mis ik dan de zoom te veel?
  FOK!fotograaf woensdag 7 maart 2007 @ 15:28:48 #214
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47017591
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Heb ik wel wat aan ja!! Thanx!

En dit was de enige manier om de hele band er op te krijgen, het was echt vreselijk krap helaas..

Bij de 4e foto was het trouwens mijn bedoeling de microfoon er op te houden (eigelijk is die foto per ongeluk zo geworden omdat hij net naar achter ging ipv bij de mic te blijven) Verder heb ik daar idd niet zo heel erg op gelet. Niet dat ik zo heel veel kansen had trouwens om vanuit een ander punt te schieten daar, maar ik zal er volgende keer zeker op letten!!

Ik zit er aan te denken een 50mm lens te kopen (die met f1.8), zou die ook geschikt zijn voor dit soort dingen? Of mis ik dan de zoom te veel?
Ik vind foto nummer 4 de meest sterke van het geheel. voor de rest sluit ik me wel aan bij HM2 qua commentaar. En schaam je vooral niet om hier werk neer te zetten. Voor alles op fotografie gebied je moet het vooral veel doen daar leer je van.

De 50mm objectief is zeer geschikt voor dit werk, je mist wel de zoom maar je zou het moeten afwisselen met een zoom objectief, dat doe ik zelf in elk geval.

[ Bericht 5% gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 07-03-2007 15:38:33 ]
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_47021047
Ah dank je.. Ja, veel doen.. ik schiet heel veel foto's, maar dan vooral van aquaria en dieren, ik kom de laatste tijd niet zo vaak meer op concerten waar ik mijn camera mee mag nemen helaas Ga dit zéker nog wel vaker doen iig!!! Had er erg veel plezier in
  FOK!fotograaf woensdag 7 maart 2007 @ 18:49:46 #216
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47024660
Plezier hebben is al belangrijk! En gewoon blijven doen!
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_47026229
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:23 schreef Sunnythesun het volgende:


Ik zit er aan te denken een 50mm lens te kopen (die met f1.8), zou die ook geschikt zijn voor dit soort dingen? Of mis ik dan de zoom te veel?
Het gemis aan zoom kun je compenseren met je voeten en met je creativiteit. Maar koop m zeker, het is een hele fijne lens voor heel veel toepassingen (onder andere concerten idd) en in verhouding idioot goedkoop.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_47026330
vriend is al om, die komt er dus wel
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:01:20 #219
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_47047433
zeker doen...

Voor mij is het alleen een voordeel dat ik geen zoom heb... Ik denk dan wat meer na over mn composities en loop lekker wat heen en weer.
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_47061761
Als je de mogelijkheid hebt heen en weer te lopen kan dat zéker een voordeel zijn ja! We zullen die lens dan ook vooral gaan gebruiken voor de 'dagelijkse dingen' als verjaardagen of zo (en dus concerten).. Voor vogels en vissen (natuur dus) is het wat minder handig
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:07:18 #221
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_47071799
Concertje vd Killers in de HMH van gisteren. Met mn nieuwe 2.8 zoomlens genomen vanuit het publiek (wel vooraan). Ben zelf wel blij met de foto's eigenlijk, de zanger was een beetje houterig op een gegeven moment dus daar kwamen minder spetterende dingen uit dan van de gitarist









pi_47119960
Hier nog een Belle Perez update. Gemaakt tijdens het optreden in Eindhoven afgelopen woensdag.





  maandag 12 maart 2007 @ 19:59:09 #223
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_47202895
even eentje van Jeremy's...



*druk bezig met de rest..*
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  maandag 12 maart 2007 @ 20:23:39 #224
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_47203952
owww nice. mijne zitten weer eens vol met ruis (but what else is new.. moet echt een andere cam. hebben)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 12 maart 2007 @ 20:57:48 #225
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_47205576
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
owww nice. mijne zitten weer eens vol met ruis (but what else is new.. moet echt een andere cam. hebben)
Ik zei toch al.. ¤150 euro en dan moet je verder ook niet zeuren..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!fotograaf maandag 12 maart 2007 @ 21:19:26 #226
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47206552
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
owww nice. mijne zitten weer eens vol met ruis (but what else is new.. moet echt een andere cam. hebben)
Niks mis met een beetje ruis.... Corbijn is er beroemd mee geworden

Ff een updateje van mij:

1 Golden Earring


2. Golden Earring


3. Golden Earring


4. Cool Zero (voorporgramma van Golden Earring)


5. Maggie Reilly (the voice of Mike Oldfield's To France and Moonlight Shadow)


6. Maggie Reilly (met plek op het podium deze keer )


7. Maggie Reilly


8. Maggie Reilly


Komende weken meer concerten op de agenda, dus waarschijnlijk snel meer!

[ Bericht 59% gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 12-03-2007 21:32:42 ]
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  FOK!fotograaf maandag 12 maart 2007 @ 22:54:35 #227
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_47210888
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:19 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje ruis.... Corbijn is er beroemd mee geworden

Ff een updateje van mij:

1 Golden Earring
omg the Hulk is aliveeeeeeee
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:56:42 #228
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_47248114
ja beetje bijzondere kleuren idd..... snap dat het van het licht komt, maar toch... ff het schuifje groen omlaag gooien in ps denk ik zo!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:50:13 #229
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_47250341
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:57 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik zei toch al.. ¤150 euro en dan moet je verder ook niet zeuren..
ach, ik heb Neat Image weer gevonden. dat helpt best nog wel.

ennuh.. de Hulk is back geloof ik.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:54:00 #230
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_47250486
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:50 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ach, ik heb Neat Image weer gevonden. dat helpt best nog wel.

ennuh.. de Hulk is back geloof ik.
gaat mijn kans op een scherpe 2e hands prijs 1DmkIIn voor-je-zelf-houderd
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!fotograaf woensdag 14 maart 2007 @ 10:30:41 #231
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47257418
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:56 schreef Astridj0h het volgende:
ja beetje bijzondere kleuren idd..... snap dat het van het licht komt, maar toch... ff het schuifje groen omlaag gooien in ps denk ik zo!
Had gekunt, ik vond hem wel leuk zo. Ik heb een andere foto van hem (die ook weer vreemd gekleurd door het licht) maar op zwart wit gezet.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_47267391
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:19 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
5. Maggie Reilly (the voice of Mike Oldfield's To France and Moonlight Shadow)
Leuk effect zo moet je geen heel concert lang doen, maar voor een keertje, leuk
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf donderdag 15 maart 2007 @ 11:20:21 #233
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47294708
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Leuk effect zo moet je geen heel concert lang doen, maar voor een keertje, leuk
Ik probeer dit trukje wel eens vaker maar dit was wel het beste resultaat tot nu toe.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  zaterdag 17 maart 2007 @ 13:01:48 #234
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
  zaterdag 17 maart 2007 @ 16:08:31 #235
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_47370416
lekker! qua scherpte enzo. kun je wat vertellen over glas en nabewerking etc?
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:46:25 #236
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_47377627
Sigma 50-150 mm 2.8, alles op 2.8 geschoten 800 iso, meeste op 1/160 of 1/200 meen ik, licht was erg goed in HMH. Nabewerking was nauwelijks nodig, croppen en soms een picasafilter er overheen, that's it...alleen eerste foto zit een zachte focus overheen
  FOK!fotograaf zaterdag 17 maart 2007 @ 20:06:04 #237
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47378389
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:46 schreef Pink_Floyd het volgende:
Nabewerking was nauwelijks nodig, croppen en soms een picasafilter er overheen, that's it...alleen eerste foto zit een zachte focus overheen
En dat vind ik precies ook de minste van het stel. Ik vind de laatste erg goed. Goede timing
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:08:21 #238
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_47378470
Ja ik heb nogal lopen twijfelen tussen de 1e en een scherpere met ong dezelfde houding alleen was het gezicht minder expressief. Ik vond de zachte focus wel wat hebben qua sfeer maar de scherpte is het zwaktepunt vd foto, het is misschien omdat ik het nummer erbij in mijn hoofd heb dat ik het wel vond passen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:34:16 #239
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_47384938
ik hou het bij de 2de. die rocked rest is wat minder daarmee vergeleken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_47563903
ik ben nieuw op dit topic. maar ik ben ook zeer geintreseerd in Concertfotografie!

hieronder 3 foto's waarmee ik wel tevreden ben.

und

und



verder weinig experimenteels

misschien zien jullie wel punten van aandacht !
We've all been changed in what we were
pi_47567673
Eens een foto van een klassiek concert:

God must be a painter, because of all the colours.
pi_47609554
Concertfotografen:





Dragonfly


Dragonfly


Delain

Ik mocht een avondje mee in Hengelo plaatjes schieten Toch al weer heel wat beter dan mij 1e poging, al zeg ik het zelf. Rest staat hier
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:53:10 #243
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47609617
illegale shot van Trent, met de powershot 520



[ Bericht 2% gewijzigd door Re op 24-03-2007 14:35:40 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47614283
Eens een keer iets anders dan Belle Perez.
Toto afgelopen maandag in de HMH. Concert in opdracht gefotografeerd.





  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:35:07 #245
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_47620386
Steve Lukather
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
&lt;||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||&gt;
  zondag 25 maart 2007 @ 00:22:55 #246
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_47629592
[crosspost]



*hij speelt gitaar...*
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
&lt;||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||&gt;
  zondag 25 maart 2007 @ 04:31:04 #247
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_47632558
wat een lief koppie
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  zondag 25 maart 2007 @ 15:02:09 #248
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_47640216
Gisteravond werd ik gevraagt of ik foto's wou maken voor een feest hier in de buurt. Een jarig 80 feest met optredens van o.a. Boney M, Mai Taj en 2Brothers on the 4Th floor.

Dit was de eerste keer dat ik dit soort fotografie heb geprobeert na veel te hebben gekeken naar werk van anderen op dit gebied en hoop dat jullie me wat meer tips kunnen geven over hoe ik mijn foto's kan verbeteren.

de foto's zijn gemaakt met een D50 en meet 28-70 f2.8 lens, Heb wel een SB600 flitser maar is bij deze foto's niet gebruikt.







The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:23:48 #249
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_47644724






www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
&lt;||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||&gt;
  zondag 25 maart 2007 @ 21:03:13 #250
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_47651407
Voor beide vorige posts; ik vind ze wat flets ogen. zeker bij de post van X-tremed verbaast me dat gezien zijn lens. Ff wat opfrissen met USM en/of neat image doet volgens mij al heel veel wonderen

@ Beautiful, zijn je foto's overdag geschoten? Zeker nummer drie is qua pose en uitdrukking helemaal niet verkeerd, maar ik mis een beetje dat concert sfeertje (wat ik kennelijk associeer met donker ) Ook heb ik het idee dat je bij één geflitst hebt, daar ben ik niet zo fan van bij concerten (wederom sfeer)

Maar goed, das dus allemaal mijn bescheiden mening en of ik het nou zoveel beter kan
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  zondag 25 maart 2007 @ 22:12:55 #251
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_47654137
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:03 schreef Astridj0h het volgende:
@ Beautiful, zijn je foto's overdag geschoten? Zeker nummer drie is qua pose en uitdrukking helemaal niet verkeerd, maar ik mis een beetje dat concert sfeertje (wat ik kennelijk associeer met donker ) Ook heb ik het idee dat je bij één geflitst hebt, daar ben ik niet zo fan van bij concerten (wederom sfeer)
Jep was op een trouwerijbeurs,,,waar bandjes zich gingen promoten....in een tent...en heb 0 keer geflitst...voor het eerst trouwens dat ik bij een bandoptreden niet automaat schiet...flink lopen spelen...
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
&lt;||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||&gt;
  maandag 26 maart 2007 @ 11:32:24 #252
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_47666196
zit me net te bedenken dat ik nog een polarization filter ervoor had :$
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 15:32:39 #253
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47674480
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Concertfotografen:
[afbeelding]




Ik mocht een avondje mee in Hengelo plaatjes schieten Toch al weer heel wat beter dan mij 1e poging, al zeg ik het zelf. Rest staat hier
Knappe fotograaf die linker

Maar ik mocht ook mee vrijdag dus hier wat uit mijn collectie van vrijdag.


Novact


Dragonfly


Dragonfly


Delain


Delain

Meer Novact
Meer Dragonfly
Meer Delain
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_47676492
2 Heerlijke expressie, fijne belichting.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 26 maart 2007 @ 16:23:35 #255
55396 Gose
doelloos
pi_47676589
leuke foto's, maar ik stoor me wel aan de ruis. Ik weet dat je wel een hoge iso moet nemen wil je een beetje scherpe plaat krijgen, maar vind de ruis toch wel erg veel.
pi_47680714
Vrijdag lekker genoten van de de Heideroosjes. De meeste foto's was ik niet zo tevreden mee. Op de een of andere manier is het me niet goed gelukt de energie van de band vast te leggen. Deze vond ik zelf wel ok.

1)

50mm, f2.8 1/500 Bewerking: curves.

2)

50mm, f2.8 1/125 Bewerking: geen


3)

50mm, f2.8 1/320 Bewerking: tikkeltje usm


50mm f2.8 1/500 Bewerking: curves, saturatie, b&w plugin, usm.

Deze laatste foto was te rood naar mijn smaak, vandaar de extreme bewerking. Ik vind de blik te mooi om er niets mee te doen.
pi_47682326
@ Buurvrouw: ze zijn mooi geworden!!! Als ik mijn 50mm lensje binnen heb wil ik wel eens in de herkansing
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 19:52:39 #258
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47684104
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:11 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Buurvrouw: ze zijn mooi geworden!!! Als ik mijn 50mm lensje binnen heb wil ik wel eens in de herkansing
Ik was zelf ook wel tevreden. De ruis blijft lastig, maar hoge iso waarden blijven nodig. Ik zoek nog een goed ruis onderdrukker voor de nabewerking.

Je heb vrijdag al geoefend met een 50mm lens .
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_47684244
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:52 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Ik was zelf ook wel tevreden. De ruis blijft lastig, maar hoge iso waarden blijven nodig. Ik zoek nog een goed ruis onderdrukker voor de nabewerking.

Je heb vrijdag al geoefend met een 50mm lens .
http://www.picturecode.com/
Ik geloof dat je al een licensie hebt vanaf 10 dollar. Maar je kunt de trial eens proberen. Programma werkt echt goed. Hoewel ik het zelf maar zelden gebruik. Alleen als ik de ruis echt te storend vind.
pi_47684925
@ Buurvrouw: ja, beviel prima, nu alleen nog een keertje ín een zaal Hopelijk heb ik hem voor pasen zodat ik Red sky burning er goed op krijg. (toch op 2e paasdag trouwens)
  FOK!fotograaf maandag 26 maart 2007 @ 20:55:15 #261
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47687057
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:10 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Buurvrouw: ja, beviel prima, nu alleen nog een keertje ín een zaal Hopelijk heb ik hem voor pasen zodat ik Red sky burning er goed op krijg. (toch op 2e paasdag trouwens)
Hebben we het nog wel een keer over Misschien dat ik dan 2e paasdag nog langs kom.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_47689204
Cafe België Almelo om een uur of 6

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunnythesun op 26-03-2007 21:44:08 ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:23:05 #263
35287 massiefje
*fokkerdefok*
pi_47711657
Mijn eerste post hier, dus ben benieuwd naar jullie commentaar:

Classics in Rock - Ahoy Rotterdam - 23-03-2007

Ik schiet zelf nu nog met een Canon EOS 350D en een Canon 70-300 4/5.6 IS lens (in dit geval dan). Zit alleen nu te twijfelen of ik nu een nieuwe camera ga aanschaffen (de 5d), of een mooie witte toeter
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
  FOK!fotograaf dinsdag 27 maart 2007 @ 15:12:46 #264
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47713463
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:23 schreef massiefje het volgende:
Mijn eerste post hier, dus ben benieuwd naar jullie commentaar:

Classics in Rock - Ahoy Rotterdam - 23-03-2007

Ik schiet zelf nu nog met een Canon EOS 350D en een Canon 70-300 4/5.6 IS lens (in dit geval dan). Zit alleen nu te twijfelen of ik nu een nieuwe camera ga aanschaffen (de 5d), of een mooie witte toeter
Ik ben zelf altijd geneigd om te gaan kiezen voor het glaswerk. Maar ik moet toegeven de 5d is een leuk toestel.

Over de foto's: Het is een behoorlijk grote serie om door te werken, dus een kleinere selectie maken dan kom je vanzelf bij de beste foto's. Maar wat mij zo snel opviel is dat er een aantal foto's niet scherp zijn. En dat er een aantal uitsnedes niet helemaal lekker zijn.... soms een arm te kort of een been te veel. Ok, genoeg gezeurt... de algemene indruk is goed, anders zou ik ook niet zeuren over de voorgenoemde details.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:14:44 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47713546
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:24 schreef santax het volgende:


[afbeelding]
50mm f2.8 1/500 Bewerking: curves, saturatie, b&w plugin, usm.

Deze laatste foto was te rood naar mijn smaak, vandaar de extreme bewerking. Ik vind de blik te mooi om er niets mee te doen.
doe die eens met channel mixer. monochroom en het roodkanaal 10% omhoog?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47713809
Getest en dan krijg ik:



Ook niet verkeerd, maar ik had in dit geval bewust voor de lichte kleur gekozen. Spreekt mij zelf meer aan. Maar smaken verschillen
  FOK!fotograaf dinsdag 27 maart 2007 @ 15:31:53 #267
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47714092
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef santax het volgende:
Getest en dan krijg ik:

[afbeelding]

Ook niet verkeerd, maar ik had in dit geval bewust voor de lichte kleur gekozen. Spreekt mij zelf meer aan. Maar smaken verschillen
Ik vind de "rooie" mooier.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:34:51 #268
35287 massiefje
*fokkerdefok*
pi_47714187
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:12 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Ik ben zelf altijd geneigd om te gaan kiezen voor het glaswerk. Maar ik moet toegeven de 5d is een leuk toestel.

Over de foto's: Het is een behoorlijk grote serie om door te werken, dus een kleinere selectie maken dan kom je vanzelf bij de beste foto's. Maar wat mij zo snel opviel is dat er een aantal foto's niet scherp zijn. En dat er een aantal uitsnedes niet helemaal lekker zijn.... soms een arm te kort of een been te veel. Ok, genoeg gezeurt... de algemene indruk is goed, anders zou ik ook niet zeuren over de voorgenoemde details.
Het waren er 821, dus het is al een kleine selectie. En inderdaad, ze zijn niet allemaal puntscherp, helaas. Daarom twijfel ik ook over het glas... Moest schieten met 1/100e, wat eigenlijk te lang is voor concerten....
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 maart 2007 @ 23:05:43 #269
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_47811468
Afgelopen dinsdag moest ik weer 's zo'n papiertje ondertekenen dat ik de foto's maar op 1 plek zou publiceren, ze niet voor commerciele doeleinden zou gebruiken, en ze voor een redelijk tarief zou verkopen aan de bands. In dit geval betrof het Manowar (en supportbands). Ik zal ze dan maar niet hier plaatsen.

Een paar van m'n foto's staan dan ook hier.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:18:52 #270
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_47842292
Heeft iemand tips voor concertfotografie voor mij (beginner)? Ik had mijn camera gister meegenomen naar een theateroptreden (ik zat rij 7), en dus dacht ik dat ik eventueel wel wat fatsoenlijke foto's met korte sluitertijd kon gaan maken.. nou niet dus.

Ik heb trouwens Canon EOS 350D met 18-55 en 55-200 lenzen.
pi_47853775
Iso omhoog schroeven. Ik schiet zelf eigenlijk altijd op iso 1600. Soms 800. De 350D kan behoorlijk goed met hoge iso's overweg dus daar zou ik gebruik van maken. http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=24020 daar vind je nog meer tips.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:16:04 #272
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_47854711
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 08:03 schreef santax het volgende:
Iso omhoog schroeven. Ik schiet zelf eigenlijk altijd op iso 1600. Soms 800. De 350D kan behoorlijk goed met hoge iso's overweg dus daar zou ik gebruik van maken. http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=24020 daar vind je nog meer tips.
Thanks!

Iso had ik op 1600 honderd staan, maar toch kon ik mijn sluitertijd niet snel genoeg krijgen..
  FOK!fotograaf zaterdag 31 maart 2007 @ 10:34:59 #273
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_47854996
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:18 schreef Haunter het volgende:
Heeft iemand tips voor concertfotografie voor mij (beginner)? Ik had mijn camera gister meegenomen naar een theateroptreden (ik zat rij 7), en dus dacht ik dat ik eventueel wel wat fatsoenlijke foto's met korte sluitertijd kon gaan maken.. nou niet dus.

Ik heb trouwens Canon EOS 350D met 18-55 en 55-200 lenzen.
Het gaat om de licht sterkte van die lenzen, ik denk dat het daar aan geschort heeft. Theaters zijn sowieso moeilijker dan concertzalen om dat de lichtsterkte van het gebruikte licht vaak zwakker is dan de lampen op een poppodium.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  zaterdag 31 maart 2007 @ 23:44:28 #274
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_47876980
Even een kleine selectie uit de foto's van Emergenza festival (semifinals)

revision:


Lunar:


Drain Life:


Black Knight:



Chasing Amy:


V-nix:


Ubermadsen:


Silverpill:
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  zaterdag 31 maart 2007 @ 23:51:59 #275
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_47877282
Moet je trouwens nog iets speciaals aanvragen ofzo als je foto's wil maken in de melkweg bijv? (Ik ga volgende maand naar Chris Cornell, en zou graag foto's willen maken)
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:11:27 #276
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_47962360
Afgelopen zondagavond een jazz improvisatie-concert bezocht. Dat was ehm... bijzonder van klank zullen we maar zeggen. En ieder zijn meug.

Maar goed, kon eindelijk mijn 50 mm/1.8 lens uitproberen. Resultaten -voor zo'n 1e keer- vielen me behoorlijk mee.

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)
  donderdag 5 april 2007 @ 14:41:48 #277
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_48043000
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:51 schreef Haunter het volgende:
Moet je trouwens nog iets speciaals aanvragen ofzo als je foto's wil maken in de melkweg bijv? (Ik ga volgende maand naar Chris Cornell, en zou graag foto's willen maken)
Ja een fotopas is wel handig , platenmaatschappij mailen is waarschijnlijk je beste optie...
pi_48093188
Hier nog eentje van Belle Perez in Roermond

  vrijdag 6 april 2007 @ 22:08:52 #279
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48094023
Iers concert. Ik heb maar gewoon een Superzoom, geen spannend SLR glas, dus de kwaliteit is niet zo mooi als sommige andere hier.




"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 april 2007 @ 22:46:27 #280
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_48129040
Gisteren bij concert van Jan Smit in de Smelt, viel me op dat ik enige was met perskaart en dus mooi het rijk voor me alleen had, jammer genoeg mocht je alleen de eerste 2 nummers foto's schieten en was het daarna gebeurt Dit is 2de keer dat ik dit doe dus graag verbeteringspunten.

Alles is geschoten met een D50 met een 28-70 2.8 lens en SB-600 flitser al is niet bij alle foto's geflitst.





The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_48129310
@x-tremed: Mijn tips
Niet flitsen! Dat kan de sfeer in de foto behoorlijk weghalen..
Verder zou ik de volgende keer een stuk dichterbij gaan en wat meer closeups en wat minder recht-toe-recht-aan foto's dus wat met de compositie spelen, dit maakt de foto nogal saai!
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  zondag 8 april 2007 @ 22:55:18 #282
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_48129469
probleem was hier dat ik niet voor het podium zelf kon komen, er was klein stukje van 3 meter aan de rechterkant van het podium waar de pers mocht staan en verder niet, en met 28-70 lens is dit het verst wat ik kon inzoomen. Woensdag moet ik weer bij jan smit de fotografie doen maar dan in een feestzaal die het over het algemeen wat beter heeft qua positie om te gaan staan. Dus hoop dan meer met compositie etc te kunnen spelen. Je mocht trouwens bij concert gister van de PR-Manager daar niet eens fotograferen met een lens boven de 70mm :S
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_48129507
Tijdje geleden met een fotopas naar de Heideroosjes in de Melkweg geweest.
In het begin met de 50mm geschoten, publiek werd me daarna iets té wild en ben ik meer naar de zijkant gegaan, daardoor helaas met de 70-300 moeten schieten, wat me behoorlijk wat te langzame sluitertijden/bewogen foto's heeft gekost .

1. Voorprogramma


2. Voorprogramma


3. Voorprogramma


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
  zondag 8 april 2007 @ 22:57:42 #284
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_48129591
nummer 2 en 9 vind ik heel gaaf geworden, vooral nummer 2 dat rode wat de foto heeft super.
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_48184151
Ik ben gister weer bezig geweest, weer Red Sky Burning maar dit keer met mijn 50mm lensje
Dit concert was in een cafe in Almelo waar het vrij licht was. De sessie was 'unplugged' (maar wel versterkt) en erg gaaf!





De drummer kroop achter zijn drumstel vandaan, kon ik hem er ook eens wat closer op zetten:




En dan nog een probeersel die heel aardig uitpakte:

focus op de hand, maar de blik er achter maakt het in ijn ogen een behoorlijk rockend plaatje.

De rest is te zien op www.redskyburning.nl
pi_48286952
Viertal concertfoto's...


A Wilhelm Scream in de Melkweg


Nogmaals A Wilhelm Scream in de Melkweg


Lagwagon in de Melkweg (hoe het nu net een metalband lijkt )


Good Riddance in de Melkweg
pi_48304295
Verslagje van Paaspop in Schijndel:

Beth Hart:


Delain:


Johan:


Lagwagon:


The Answer:
  FOK!fotograaf vrijdag 13 april 2007 @ 20:57:30 #288
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_48304427
gave foto's!
Vooral debelichting is erg aangenaam!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2007 @ 15:52:58 #289
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_48383706
een van de slechts dertien op deze aardkloot voorkomende contrabassaxofoons in bedrijf...



[ Bericht 3% gewijzigd door CompuMess op 17-04-2007 22:04:35 ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2007 @ 16:22:56 #290
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_48384602
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:52 schreef CompuMess het volgende:
een van de dertien op deze aardkloot voorkomende contrabassaxofoons in bedrijf...

[afbeelding]
Moet het iets compenseren?

Echt die opmerking ook al zo vaak gehoord als ik de 80-200 lens gebruik... alleen nooit als ik de 50mm gebruik
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  maandag 16 april 2007 @ 16:38:47 #291
55396 Gose
doelloos
pi_48385037
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:53 schreef DigiLife het volgende:
Verslagje van Paaspop in Schijndel:

Beth Hart:
[afbeelding]

Delain:
[afbeelding]

Johan:
[afbeelding]

Lagwagon:
[afbeelding]

The Answer:
[afbeelding]
woow nice!!!

wil je tipje van de sluier lichten mbt je instellingen?
pi_48414021
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:38 schreef Gose het volgende:

[..]

woow nice!!!

wil je tipje van de sluier lichten mbt je instellingen?
ISO 1000 - 1600
Bijna alles op 200mm geschoten
F 2.8 / 3.2
Sluitertijd tussen 30 / 200

Exif informatie staat nog in de foto's
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:06:41 #293
55396 Gose
doelloos
pi_48414839
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:45 schreef DigiLife het volgende:

[..]

ISO 1000 - 1600
Bijna alles op 200mm geschoten
F 2.8 / 3.2
Sluitertijd tussen 30 / 200

Exif informatie staat nog in de foto's
weinig last van ruis op de foto's ondanks de hoge iso waardes.

ben te lui om alles op me HD op te slaan en dan te gaan bekijken met irfan of ps
iemand nog een tip voor zo'n exifviewer die onder je rechtermuisknop zit???
  FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2007 @ 14:56:36 #294
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_48419496
http://www.opanda.com/en/iexif/index.html
ook met extensions voor IE en FF
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:37:19 #295
55396 Gose
doelloos
pi_48421476
thnx
pi_48494828
Wat een mooie foto's hier! Ik fotografeer al een tijdje op concerten, eerst met een normale spiegelreflex en sinds ik een Konica Minolta Dimage Z3 heb liever met die Even een recente foto van mij dan:


Feindflug in de Tivoli, afgelopen februari

Ik heb wel gemerkt dat een goede concertfoto maken echt een kunst op zich is. Vooral bij de EBM/electro-acts waarbij men flink over het podium stuitert pruts ik behoorlijk wat af. De één zegt dat een lage ISO-waarde het beste is en een ander zweert weer bij 1600... Ergo, ik heb nog genoeg te ontdekken
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_48596892
Gisteravond Ilse de Lange
  zondag 22 april 2007 @ 14:31:24 #298
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_48597388
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:06 schreef Gose het volgende:

[..]

weinig last van ruis op de foto's ondanks de hoge iso waardes.

ben te lui om alles op me HD op te slaan en dan te gaan bekijken met irfan of ps
iemand nog een tip voor zo'n exifviewer die onder je rechtermuisknop zit???
in opera kan je dat gewoon standaard :-)
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_48630647
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef firestorm_99 het volgende:
Gisteravond Ilse de Lange
[afbeelding]
meer van deze serie
pi_48631420
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:51 schreef gathering_storm het volgende:
Wat een mooie foto's hier! Ik fotografeer al een tijdje op concerten, eerst met een normale spiegelreflex en sinds ik een Konica Minolta Dimage Z3 heb liever met die Even een recente foto van mij dan:

[afbeelding]
Feindflug in de Tivoli, afgelopen februari

Ik heb wel gemerkt dat een goede concertfoto maken echt een kunst op zich is. Vooral bij de EBM/electro-acts waarbij men flink over het podium stuitert pruts ik behoorlijk wat af. De één zegt dat een lage ISO-waarde het beste is en een ander zweert weer bij 1600... Ergo, ik heb nog genoeg te ontdekken
als ik een 2.8 lens had zou ik ook geen iso 1600 gebruiken.
maar helaas heb ik die nog niet in bezit dus blijven we nog maar ff bij ISO1600
pi_48631963
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:59 schreef firestorm_99 het volgende:

[..]

als ik een 2.8 lens had zou ik ook geen iso 1600 gebruiken.
maar helaas heb ik die nog niet in bezit dus blijven we nog maar ff bij ISO1600
Ik heb regelmatig bij concerten, vooral in de kleinere en slecht verlichte zalen, dat ik op F2.8 EN op ISO 1600 moet gaan zitten en dan nog steeds niet voldoende licht heb. Echt frustrerend...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')