Zeilboten gaan ook vooruit, zelfs (gedeeltelijk) tegen de wind. Maar ik zie wegen bezaaid met omvergeblazen autootjes voor mequote:Op maandag 20 februari 2006 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wil je patent aanvragen?
Kan toch al niet meer.
Al denk ik niet dat het een succes gaat worden. de extra weerstand die je krijgt zal groot zijn, zeker als je steeds sneller gaat, dat je er niet echt veel op voorruit zal gaan.
quote:Op maandag 20 februari 2006 22:42 schreef Doderok het volgende:
[..]
Zeilboten gaan ook vooruit, zelfs (gedeeltelijk) tegen de wind. Maar ik zie wegen bezaaid met omvergeblazen autootjes voor me
Uhm, kan iemand mij uitleggen wat Sartre bedoeld dat God een volmaakt wezen is, en tot zijn daden kan komen? Waarom is God een en -soi dat ook een pour -soi is?quote:Het laatste bewijs volgens Sartre waarom het bestaan van God onmogelijk is, is dat God een volledig met zichzelf samenvallend wezen zou zijn. God is een en –soi dat ook pour –soi is. Hij is een volmaakt wezen en kan tot daden komen. Dit is voor Sartre een paradox, dus kan hij niet anders dan concluderen dat God niet bestaat.
Op zich boeit het me niet wiens 'idee' het was, ik reageerde alleen op de laatste opmerking in verband met dit 'idee'. Om dan maar eventjes verder te gaan met jouw 'idee'; Wat jij eigenlijk voorstelt/beschrijft is eigenlijk een gedeelte van de energie, die verloren is gegaan, terug te winnen, net zoals een turbo dat doet. Je rendement zal dus misschien wat hoger worden, maar nooit genoeg om een voertuig te maken, dat door blijft gaan. Er zijn teveel factoren die dit systeem zullen remmen. Al was het dus maar de eenvoudige luchtweerstand, er is ook nog sprake van wijving met de grond (bandencontact), omzetting van energie naar electriciteit en omgekeerd weer in motion, energieverlies door gebruikte draden en weerstand van mechaniek.... Dus al zou je systeem echt helemaal perfect uitgedacht zijn en de molen zou niet 'hinderen', door de extra luchtweerstand, maar juist 'opleveren', dan nog is het toaal aan rendement te weing.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:21 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Hee, dat idee van een windmolen op het dak van de auto was anders van mij hoor!
Natuurlijk werkt het wel, alleen niet zo goed als ik het eerst liet voorkomen.
Mijn principe is: eerst lekker overdrijven om de discussie op gang te brengen en dan relativeren.
Aan het systeem auto-windmolen wordt energie toegevoerd, dus kun je rijden.
Dat het werkt is makkelijk aan te tonen met een plankje op wieltjes en een blikken propeller.
Je moet de aandrijving alleen maar flink vertragen.
Het werkt ook met een bootje waarbij de propeller direct de schroef aandrijft.
Er zijn trouwens grote zeilboten die zo varen.
Dat van die magneet die zich zelf voorttrekt is een Bulletje en Bonenstaak verhaal.
Je kan niet als je alleen de windenergie gebruikt zoals je voorstelt daarmee iets aandrijven wat daar tegenin gaat. Wet behoud van energie. Als je dezelfde richting gaat als de wind dan heb je gewoon hetzelfde effect als de wind in de rug.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:31 schreef Schonedal het volgende:
Ja hoor eens even, het gaat hier toch wel over een belangrijk principe, dat kan je niet zomaar afdoen met dit is mijn mening en daar moet jij het maar mee doen.
Op zich is er niks op tegen om door middel van windkracht een voertuig aan te drijven.
Anders zouden zeilschepen ook niet kunnen varen en je hebt toch ook zeilwagens.
Het gaat er nu nog om het volgende: kun je met een soort propeller die door de wind aan het draaien wordt gebracht je eigen wielen aandrijven?
Ja natuurlijk kan dat, het moet wel met een flinke vertraging gebeuren waardoor de aandrijfkracht vergroot wordt, en zo een wagen komt nog tegen de wind in ook.
Het grappige is alleen hoe sneller de wagen gaat hoe groter de aandrijfkracht wordt, maar de snelheid kan niet ongelimiteerd toenemen het komt uit op een -zoals gezegd- een limiet.
Nu gaan allerlei factoren zoals wrijving en luchtweerstand een belangrijke rol spelen.
Hierdoor kom je op een gegeven moment op een maximum snelheid.
Reageer je nou op mijn sig.?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:31 schreef Schonedal het volgende:
Ja hoor eens even, het gaat hier toch wel over een belangrijk principe, dat kan je niet zomaar afdoen met dit is mijn mening en daar moet jij het maar mee doen.
quote:
Dat weet ik zo 123 niet precies, maar het is een hele interessante vraag! De snelheid van het licht volgt uit een golfvergelijking, en bevat termen die je medium specificeren ( de elektrische susceptabiliteit en magnetische permeabiliteit ). Maar de golfvergelijking die je voor zwakke zwaartekrachtsvelden kunt opstellen, bevat ook de lichtsnelheid, dus dat zou zomaar kunnen. Ik heb zo niet 123 die golfvergelijking voor zwakke velden voor mn neus, zal het es opzoeken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:38 schreef foktastic het volgende:
als snelheid van het licht = snelheid van zwaartekracht, kun je dan zwaartekracht (net zoals de lichtsnelheid) vertragen?
Nou ga je met een wet schermen zonder te weten wat die wet inhoudt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan niet als je alleen de windenergie gebruikt zoals je voorstelt daarmee iets aandrijven wat daar tegenin gaat. Wet behoud van energie. Als je dezelfde richting gaat als de wind dan heb je gewoon hetzelfde effect als de wind in de rug.
Menthol activeert TRPM8 ion-kanalen in zenuwcellen die koelte detecteren. Deze ion-kanalen worden eveneens geactiveerd bij lage temperatuur, maw menthol veroorzaakt dezelfde zenuwimpulsen als afkoeling van je tong, voor de hersenen is er geen verschil (qua zintuiglijke input, we weten natuurlijk wel dat er een verschil is).quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:14 schreef mrkanarie het volgende:
waarom voelt je tong/mond koud aan bij het teken van adem na het poetsen van je tanden of het nemen van een pepermuntje, dus; hoe werkt mint?
Ow, ik had je idee anders in gedachten. Dat dat je met dezelfde wind die tegen staat de auto tegen de windrichting in wil laten rijden. Pal tegen de wind in kan niet, schuin wel. Dat is ook wat zeilboten soms doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:42 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Nou ga je met een wet schermen zonder te weten wat die wet inhoudt.
De wet behoud van energie houdt in dat in een gesloten systeem de energie constant blijft behalve als daaraan energie toegevoerd of afgevoerd wordt.
De omgeving van mijn propellerwagen is zo`n systeem de energie van de wind wordt overgebracht op de wagen, de wind achter de wagen heeft een lagere snelheid en is iets warmer, verder ontwikkelt de wagen door middel van wrijving ook nog wat warmte die aan de grond overgedragen wordt.
Daar is niets mis mee, de energie van het systeem is niet verandert.
Goede vraag. Ik weet niet of al deze gevallen tot het zelfde mechanisme te herleiden zijn. Mensen met tics (nagelbijten etc. ) ondervinden ook een rustgevende of stress verlagende werking. Het gaat dan steeds om repetitieve bewegingen. Is dit vergelijkbaar?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:36 schreef Roltrapfee het volgende:
Ja nog eentje!
Waarom is wiegen zo'n universele geruststelbeweging? Mensen wiegen kleine kinderen om ze in slaap te krijgen of als ze huilen, maar ook op latere leeftijd blijven mensen het doen. Zovan, hysterisch huilende mensen worden volgens mij ook gekalmeerd door ze soortement van op en neer te wiegen, verpakt in een omhelzing dan. En in psychiatrische inrichtingen in films zit 80% van de mensen ook zo'n wiegbeweging te maken (doen ze dat in het echt ook?). Hoe komt dat?
Een gedeeltelijke verklaring: tepels worden vroeg in de ontwikkeling van het embryo gevormd, in de derde of vierde week. Pas na zeven weken begint de differentiatie tussen mannelijke en vrouwelijke embryo's. Maar waarom ze volledig ontwikkelen is niet duidelijk. Bij ratten en muizen bijvoorbeeld wordt de ontwikkeling van mannelijke tepels volledig onderdrukt door het mannelijk hormoon.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:56 schreef mrkanarie het volgende:
Waarom hebben mannen tepels?
Drie maanden zal wel haalbaar zijn, mensen zijn na jaren uit coma ontwaakt, patiënten met zware brandwonden worden weken in een kunstmatige coma gehouden. Je zal spiermassa verliezen (misschien kan dit vermeden worden door electrische stimulatie, je weet wel, die toestellen van het shopping channel waarmee je zonder inspanning buikspieren kweekt ), en botontkalking zal waarschijnlijk een probleem vormen (te vergelijken met kosmonauten die maanden in de ruimte verbleven). Wanneer beenderen niet belast worden begint het lichaam ze langzaam af te breken.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:31 schreef Roltrapfee het volgende:
Weer een loze vraag!
Wat gebeurt er met een mens als het 3 maanden slaapt? Ik wou namelijk in winterslaap, en ik had echt een heel goed plan bedacht. Zovan, ik ga aan een infuus, mensen die ik inhuur bloppen daar voedingsstoffen, vocht en slaapmiddel in, en dan slaap ik 3 maanden achter elkaar, en dan hoef ik de winter niet te doorstaan! Als het weer lente is laten ze dat slaapmiddel mooi weg en dan word ik weer wakker!
Is het mogelijk om 3 maanden in een soortement van kunstmatig coma te zijn, is het mogelijk om daar levend uit te komen en wat zijn eventuele bijverschijnselen? Alleen doorligplekken of sterven je organen af door te weinig gebruik ofzo?
Ieh! Dan kan je helemaal niet meer lopen daarna! Hee en worden je ribben dan ook afgebroken, of je schedel? Dat zijn toch ook beenderen? En is dat niet te vermijden door gewoon calcium in dat infuus te doen?quote:Op zondag 26 februari 2006 01:09 schreef Doderok het volgende:
[..]
Drie maanden zal wel haalbaar zijn, mensen zijn na jaren uit coma ontwaakt, patiënten met zware brandwonden worden weken in een kunstmatige coma gehouden. Je zal spiermassa verliezen (misschien kan dit vermeden worden door electrische stimulatie, je weet wel, die toestellen van het shopping channel waarmee je zonder inspanning buikspieren kweekt ), en botontkalking zal waarschijnlijk een probleem vormen (te vergelijken met kosmonauten die maanden in de ruimte verbleven). Wanneer beenderen niet belast worden begint het lichaam ze langzaam af te breken.
Nee, dat gaat niet helpen: (van de nasa site)quote:Op zondag 26 februari 2006 21:01 schreef Roltrapfee het volgende:
[..]
Ieh! Dan kan je helemaal niet meer lopen daarna! Hee en worden je ribben dan ook afgebroken, of je schedel? Dat zijn toch ook beenderen? En is dat niet te vermijden door gewoon calcium in dat infuus te doen?
Maar het gaat dus in die gevallen vooral om afbraak van de beenderen die normaal veel gewicht dragen, voor schedel en ribben zal er weinig verschil in belasting zijn, en daarom ook weinig verlies van calcium. De ruggewervels, het bekken en de benen daarentegen...quote:The most serious problem of long term exposure to microgravity currently known is bone decalcification. Without the stress of gravity, the bones do not need to maintain their structural strength and so they secrete some of their calcium back into the blood stream. Studies on Skylab found that the astronauts lost approximately one to two percent of their total bone calcium each month, comparable with bed rest studies on Earth. Fortunately, the calcium loss significantly decreased after the first four months. When the calcium leaves the bones, it enters the blood stream and is filtered through the kidneys. This can cause kidney stones and other ailments. The blood calcium level is also raised from its normal 8.8 to 10.4 milligrams per 100 milliliters. In excess of 10.5 milligrams per 100 milliliters, a serious condition called hypercalcemia can result. This metabolic disorder can cause symptoms ranging from nausea, abdominal pain, and the constant urge to urinate, to shock, liver failure, and death. So far, only very mild forms of hypercalcemia have been measured in astronauts. If a severe case of hypercalcemia ever occurred on a long duration mission, it would be treatable with prednisone therapy and the oral administration of phosphorous. Exercise helps to decrease bone decalcification some, but significant amounts are still lost. Mineral supplements give ineffective treatment because there is no way to ensure their absorption and prevent the formation of kidney stones. The consequences of deconditioning in the microgravity environment have played a major factor in astronaut selection since the inception of the space program. Traditionally, astronauts had to be in peak physical condition, the belief being that they would be less susceptible to the effects. In flight exercise has been proven beneficial for preventing muscle atrophy while in space, but the preflight condition of the astronaut has not yet been proven as a conclusive link.
Geen idee, eerlijk gezegd. Misschien aan Sharon vragen als hij ontwaaktquote:En heeft dat slaapmiddel geen invloed dan, wordt dat niet schadelijk als je het 3 maanden aan één stuk door toegendiend krijgt?
Blijkbaar wel, een search levert dit op :quote:Ik weet niet hoeveel jij hierover weet, maar ik vraag het toch Zou een vrouw gewoon 3 keer ongesteld worden als je d'r aan zo'n infuus legt, met slaapmiddel dus enzo? En worden vrouwen in coma eigenlijk gewoon ongesteld?
Menstruatie kan natuurlijk onderdrukt worden door toedienen van de pilquote:Schiavo may feel pain: she appears agitated during menstruation...
Voor zover ik ooit heb begrepen is het een psychologische reactie die ingebrand zit in elk zoogdier. Dat komt omdat het onbewust terug doet denken aan de tijd in de baarmoeder en daardoor ook een beschermend en rustgevend gevoel opwekt. Zwaar getraumatiseerde mensen zie je dan ook wel eens een foetus-positie innemen, omdat onbewust de meest rustgevende en beschermde situatie/positie wordt ingenomen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:36 schreef Roltrapfee het volgende:
Ja nog eentje!
Waarom is wiegen zo'n universele geruststelbeweging? Mensen wiegen kleine kinderen om ze in slaap te krijgen of als ze huilen, maar ook op latere leeftijd blijven mensen het doen. Zovan, hysterisch huilende mensen worden volgens mij ook gekalmeerd door ze soortement van op en neer te wiegen, verpakt in een omhelzing dan. En in psychiatrische inrichtingen in films zit 80% van de mensen ook zo'n wiegbeweging te maken (doen ze dat in het echt ook?). Hoe komt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |